Cat ai dat tu pe masina ta? 7000E? Adica de bani aia abia iti cumparai un Logan. Te-a obligat cineva sa-ti cumperi masina cu motor mare? V-ati nascut cu motoare de 3L sub nas?
Danezul ala daca strange 30.000E da 25.000E pe o masina a carei intretinere nu depaseste salariul lui. Tu daca ai 5.000E te mai imprumuti de 2.000E, iti cumperi min o masina de clasa medie (ce conteaza ca nu-ti trebuie) FULL, fara piele si navi, cu motor de min 2L diesel ca nu consuma mult. Iar cand vine vorba de impozit trebuie sa strangi din buci 2 luni sa-l platesti.
Asta e diferenta intre ei si voi. Nu e vorba de stat, nu e vorba de impozite, nu e vorba de cat castiga. E o diferenta de conceptie, de gandire, de mentalitate.
Voi NU puteti sa va intretineti masinile. Va cacati pe voi cand vine vorba de impozit sau RCA ca de casco ce dracu sa mai vorbesc. Dar cand vine vorba de o masina de 1.4L va spargeti de ras si vi se umfla oule ca voi mergeti cu +2L. "Ce ba!!! ai masina cu motor de drujba", "Decat sa merg cu 1.4 mai bine iau tramvaiul", etcPe forumul asta sunt multi oameni cu masini de peste 2L ( Baracuda, Bennyben, Rezare, etC). Ati auzit vreodata la vreo unul dintre ei sa se planga ca voi? Va spun eu NU. Pentru ca ei si-au cumparat masinile NOI adica au dat peste 25.000E. Deci si-au permis. Pe ei nu ii sperie un impozit de 1.000E. Ei nu trebuie sa stranga din buci 2-3 luni sa-si plateasca impozitul.
Deci dragi mei parveniti… vindeti-va rabla de acum 10 ani cu motor sportiv si cumparati-va ceva ce puteti intretine.Disclamer: Dpmdv statul e un mare furacios prin oameni care sunt la putere. Ar merita o greva fiscala sustinuta!!
Da stiu… sunt frustrat ca eu am motor de 1.4L la care platesc 300 lei RCA si cam tot pe atat impozit. Foarte frustrat Cand voi avea un venit atat de mare astfel incat 1.000E sa reprezinte aceeasi valoare procentuala cum reprezinta acum 300lei atunci imi voi cumpara motor mare. Pana atunci prefer sa pastrez proportiile.
De aici. Discutia e simplă.
– De ce sa platesc impozit mai mare?
– Pentru ca ai masina mai mare, cu motor mai mare. Luxul se plateste.
– Da, dar nu beneficiez de nimic daca platesc mai mult. Soselele sunt varza.
– Da, pentru ca impozitele in Romania sunt mici.
– Eu vreau sosele ca in Germania si dupa aia ma mai gandesc daca platesc.
– Hai sa platesti intai impozite pe jumătate ca in Germania.
– Pai e furt pe faţă. Ma fura! Toti ma fură!
– Ia-ti o masina cu motor mai mic daca nu poti plati impozit.
– Da de ce?
– Pai, pentru ca nu o poti intretine pe asta pe care o ai.
– Dar eu o vreau pe asta.
– Nu ti-o permiti.
– Cum adica? De asta am murit noi la revolutie? Sa imi spui ca nu imi permit un Audi A6?
– Aia e limuzina de lux. Pentru ea se platesc taxe mai mari. Plateste.
– Nu e corect. E jecmaneala. Sunteti gelosi pe mine, voi astia cu motoare mici! Sunteti niste romani de rahat daca nu ma lasati sa platesc impozit cat voi!
– Nasol moment. Mai ales ca te-ai calicit sa iti iei o masina pe care nu ti-o permiti.
Mersul pe jos este foarte sanatos ….. si ieftin…..
mai trist e ca astfel de mentalitate nu o intampini doar in domeniul auto.
Realitatea e dura pentru unii.
Imi place articolul… si discutia si mai si :)) sunt total de-acord! snobismul este o caracteristica foarte des intalnita la romani..din pacate!!!!!
„De asta am murit noi la revolutie? Sa imi spui ca nu imi permit un Audi A6”
Audi A6, o casa cu trei camere, doi copii, o sotie, o masina…
Dar exista o categorie cu motor mare, taranii cu ARO.
Cu astia ce se va intimpla, daca creste impozitul?
Eu sunt un tip mai pesimist de felul meu aşa că mă bucur că mai sunt oameni -ca tipul din articol- care gândesc sănătos.
Valoarea trebuie mentinuta, nu? Vazusem niste prototipuri chinezesti pentru masini de lux contrafacute. Cred ca ar prinde tare bine…
Adica sa ma duc cu loganul pe dorobanti?
@simi, relax, tipul din articol e pe langa subiect in 99% din cazuri. S-a nimerit sa zica si el ceva cum trebuie
@Ciuby CG: hai mah, e mai cerebral decat merlin, par example.
daca s-ar rezuma doar la masini…. dar buba e ca aceeasi gandire se manisfesta in toate in toate aspectele romanilor
Toate BMW-urile de cocalari, din 1900 toamna, cu sute de mii de km la bord in 2-3 ani o sa le vedeti pe butuci. Eu imi amintesc de suedejii care aduceau prin 1992 tot felul de rable din afara si pana in 1996 nu mai circula niciuna pe strada.
Bine, asta cu pretul e una ( ca-si iau mai mult decat isi permit ), dar sunt unii care chiar n-au nevoie de masina personala.. insa isi iau pentru ca au impresia ca e NASOL sa zici ca n-ai masina..
Pentru multi a devenit un fel de accesoriu la.. cheile de la casa.
hai sa nu punem egal intre golf 4 si logan ca rad si curcile. si, ca tot veni vorba, cel mai ieftin logan e 6200 de euro.
btw, de cand am ajuns sa comparam daciile cu masinile? nu e ca si cum aduni mere cu anvelope?
@Marele Han: vorbim de masin SH. incearca sa fii atent.
Rationamentul este corect pana la un punct ….si acel punct este cand ai 4-5000 euro si cumperi un golf 4 – de 1.4 din 98 euro 2 – ptr care trebuie sa platesti o taxa de 992.46 euro.!!! (este aprox 10% din valoarea masinii la care se mai adauga rca )
Unde este luxul? La cilindree? La marca? La putere? La anul de fabricatie? Atatia bani am! Am stras, am vandut vaca si calu’ ca sa iau masina sa duc copilul la scoala ..sa zicem asa un exemplu …unde este anomalia? Cumva la calculul taxei ??? Hai sa fim seriosi ….nu putem fi cimitirul europei de masini (europa e scris cu e mic intentionat ) dar nici sa ingradim dreptul la achizitii auto printr-o taxa exorbitanta. Aceasta trebuie sa aiba un nivel decent.
Si sa nu ma frece nimeni cu poluarea…ca la noi in Ro nu prea mai este poluare ..ca nu mai avem industrie …deci mari poluatori ciuciu!
Daca taxa in varianta ei actuala ar trebui sa educe poplatia spre a GANDI atunci cand alege o masina in mod sigur efectul nu este cel scontat. Poplatia a perceput taxa fix ca pe un jaf. Ceea ce si este.
@sfx: de banii aia iti iei un logan mai nou.
Soselele sunt varza.
– Da, pentru ca impozitele in Romania sunt mici.
Pe bune!? De asta sunt varza?? LOOOOOL!!!
fi-ti patrioti, dacia e cea mai buna
acum serios, cat de mari ar fi taxele unele nu isi au locul.
@liviu: de acord ca sunt multe taxe aiurea. dar impozitele auto din romania sunt foarte mici.
Si de asta sunt solele varza, din cauza impozitelor mici… adevarul ca un A6 strica mult mai mult soseaua decat un Logan, de asta trebuie impozit diferentiat… :))
Ce se intampla cu ceea ce vrea omul? De ce i se impune ce sa cumpere cu banii lui ???
hehe,se intampla peste tot… este un ciclu ,regulat cunostinte isi cumpara masini pe care nu si le permit,platesc la impozit si asigurari un salariu,injura ,le vand,nu se mai uita la mine de sus ca am un ka ,well ,unii invata greu
si acum stai ca sare prietenul tau vu in sus ca am masina mult sub nivelul de castig deci eu e suspect :)))))))))
( dap,am iphone…blonda e in oras de nu comenteaza?)
@800cc: cred ca e pe sub birou pe undeva.
Noi inca nu stim sa ne cumparam masinile pe care ni le permitem pentru ca nu suntem invatati sa gandim spre inainte, am un ban acum il sparg ce mai conteaza pe ce si cum sau cat o sa ma mai coste dupa. Plapuma noasta e mica si pe zi ce trece se face tot mai mica asa ca hai sa invatam sa ne invelim in asa fel incat sa ne fie cald.
‘Adica de bani aia abia iti cumparai un Logan’, ‘banii’ aia – nu ‘bani’ aia
Taxele auto sunt impuse si de uniunea europeana, in functie de normele de poluare, este adevarat ca taxele sunt mari pentru noi romanii, in comparatie cu salariile si veniturile care le avem dar trebuie sa ne limitam.
Noi aspiram la uniune, dar numai cu preturile cu taxele, salariile si locurile de munca ramanand in urma rau de tot:)), pentru ca practic industria este la pamant.
Sa speram ca isi va mai reveni vreodata…pana atunci luati masini de care va permiteti.. oricum eu aplic regula”mersul pe jos face piciorul frumos” :))
stai un pic, vă grăbiţi. impozitul ăla de 1000 de euro sau cît o fi nu e o problemă. nu mai ai banii, ţi se ia maşina, se vinde la licitaţie, statul rămîne cu ce-i al lui. aş fi curios, însă, dacă rar-ul şi poliţia ar relua frumosul obicei de a opri maşini în trafic să le bage sonda în fund, să se uite un pic la roţi dacă au joc, chestii din astea, simpluţe. cînd practicau sportul ăsta, se alegeau cu o tonă de taloane pe stoc. uită-te seara pe geam sau ieşi pe stradă şi vezi cam care e procentul de maşini cu becuri arse. pentru că există cretini care nu au bani nici să schimbe un nenorocit de bec, ce să mai zic de bucşe, pivoţi, planetare, etc.
@nedormitul: tu n-ai inteles nimic din democratie. eu am voie sa imi iau masina cat mai mare si mai scumpa, dar nu trebuie sa o intretin. asta e esenta democratiei.
sa fie si salariile macar pe jumatate ca cele din Germania si atunci sunt si eu de acord sa platesc taxe pe jumatate ca acolo. ai vazut neamt cu salariu de 150 de euro?
nu zice nimeni sa-ti iei masina cu motor de 2.0 dar nici pe ala de 1.4 nu poti sa-l sustii in momentul in care ai salariu de 600 -900 lei. la masina trebuie sa-i faci RCA, sa-i platesti impozit si obligatoriu dar obligatoriu sa-i faci CASCO. de ce? ptr ca traim in Romania si in Romania drumurile sunt varza, pe strazi si trotoare umbla ciorile, iar permise iau toti analfabetii.
Ce masina imi iau ma cu 7000 de euro? Dacia cheala? Da-mi Dacia cu aer conditionat si abs si cu manere la usi si imi iau Dacie noua plm.Daca imi iau BMW cu 7000 de euro din Germania care polueaza mai putin de DOUA ori decat un Logan nou si are tot ce imi trebuie in el, ma simt in siguranta si eu si familia mea si nici nu derapez prin fata lu’ madam Boagiu cand da zapada in Brasov ca sa-i stea inima si sa dea legi de kaka a doua zi, COMIT O CRIMA IMPOTRIVA ROMANIEI?!
@Pardaf.ro: deloc. dar tre sa platesti impozit mai mare pe ea. daca iti permiti asta totul e ok.
@zoso – de ce luxul e echivalat cu cilindree mai mare? De ce nu scaune de piele, aer conditionat, tip cd-player (nr boxe, output, whatever)? De ce nu anul de fabricatie? De ce nu CP? De ce nu dimensiunea jantelor? De ce nu dotari? De ce nu chiar VALOAREA masinii?
De ce face sens sa platesti pe un Audi A4 3.0 TDI fara optiuni mai mult decat pe un Audi A4 2.0 TDI full option, cand ambele au costat tot atata? Sunt si eu curios…
@Jordan: hai sa incepem cu paşi mici.
cand m-a intrebat cineva de ce nu mi-am cumparat masina asa cum si-au luat mai toti prietenii mei, i-am spus ca nu am bani sa intretin o masina si ca nu-i vad rostul deocamdata in viata mea. Stiu, sunt frustrat ca nu am masina insa nu vreau sa ajung ca prietenii mei care se plang zi de zi ca masina lor consuma mult sau ca rca-ul e mare, nu, multumesc! Cand o sa am bani indeajuns de multi incat sa-mi permit intretinerea unei masini atunci o sa imi cumpar. Cunosc caz concret in care el n-are bani de-o bere dar merge cu A 4 (97-98) prin oras.
pentru un forumist e corect. insa daca acest gen de argumentatie are loc intr-o sedinta de guvern atunci tara respectiva trebuie bombardata nuclear, biologic si chimic pt ca nu mai are nici o sansa. impozitele nu se inventeaza pentru a diferentia intre cocalari si corporatisti bogati.
Asta e o discutie de cocalari corporatisti.
Primo: exista masini cu motor mare care nu sunt de lux…recte ARO. Nu poti sa il impozitezi pe unu cu Aro de 20 de ani la fel cu unu cu Tuareg doar pt ca ambele masini au motor mare. Impozitul trebuie stabilit in functie de asigurarea CASCO…CASCO se stabileste in functie de valoarea masinii deci si impozitul se poate face la fel.
Secundo: RCA-ul in Romania este la acelasi nivel cu UNgaria(asa zic ziarele) salariul e acelasi??Benzina e la acelasi nivel cu tari din UE unde salariul minim se calculeaza in mai mult de 500 de euro/luna. Cauciucurile de iarna, ca tot era vorba zilele trecute, costa in Romania la fel ca in Germania desi salariile nu sunt la fel. Ideea e ca intr-o tara unde 90% din poplatie se chinuie sa traiaasca de pe o zi pe alta un discurs de genul „nu iti permiti masina trebuie sa mergi pe jos” rivalizeaza cu ” nu iti permiti sa iti cumperi medicamentele care costa cat toata pensia ta?…mori!”.
Hai sa nu ne mai cacam pe noi astia de la Bucale care am ajuns sa castigam niste sute poate mii de euro…traim intr-o tara unde urla foamea in oameni. Omul isi ia masina sa simta ca nu traieste degeaba…ca are si el o bucurie in viata ca nu munceste doar sa manance. Unii si-o iau de fita altii nu au bani de RCA la dacia 1300 ceea ce inseamna ca traim intr-o societate bolnava unde respectivul nu ar trebui sa mearga pe jos ci sa castige decent sa isi permita respectivul RCA.
Un amic de-al meu mai sarac dintr-o comuna de pe langa Bucuresti si-a cumparat saptamanile trecute o Dacie 1300 cazan…Cat va plati el pe impozit??? La fel cu unu care are un Citroen, Renault, VW, sau alta masina luata nou-nouta si care are cilindree asemanatoare. Normal?? Eu zic ca nu.
Bine sau nu, impozitul e pe cilindree pentru ca asa e cel mai simplu pentru stat. E scris in cartea masinii si calculeaza repede, ca si asa au destule pe cap. Aia de la asigurari se chinuie cu variante de echipare, optionale etc pentru ca ei mai trebuie sa si plateasca din buzunar uneori, statul n-are problema asta.
Eu daca am masina cu motor de 49 cm3,se considera lux?
Si totusi nu pricep ce treaba are puterea/valoarea masinii/capacitatea masinii cu valoarea impozitului.
Adica … logica simpla aici este ca daca ai bani trebuie sa dai mai multi bani pe impozit … pentru ca iti permiti. Nu primesti nimic in schimb … fata de unu care plateste mai putin ca tine…
Asa ca propun … ca la astia cu motoare peste 2 litri … si Cola sa fie mai scumpa. Ca e logic.
@didi: RCA-ul in Romania este la acelasi nivel cu Ungaria daunele platite de asigurari in medie cu o masina sunt cam la fel. N-are nicio legatura – dar absolut nici una – cu salarii sau altceva. Pe Allianz ii doare fix in pix ca tu nu castigi cat unguru’, el stie ca are cam aceleasi costuri cu amandoi.
Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Tronic – 43.178,04 EURO – impozit 180 RON
Audi A4 3.2 Quattro manual – 43.949,32 EURO – impozit 4640 RON
Aceeasi masina,acelasi pret (la 43k+ nu poti spune ca aia 800 EURO mai inseamna ceva).Cum explici impozitul de 26 ori mai mare ?
Civic Typer R – 200 CP – 27k EURO – impozit 180
Civic 2.2 Diesel – 140 CP – 18k EURO – impozit 864.
Pe asta cum il explici ?
Toata lumea intelege (sper) impozitul procentual.De doua ori mai mare dai de doua ori mai multi bani.Toti socialistii (eu nu sunt printre ei) inteleg „luam mai mult de la aia care au mai mult”.Dar impozitele pe cilindree cresc exagerat de mult.Intelegi ca ala cu motor de 4 litri sa plateasca de 5 ori cat ala cu motor de 2 litri (desi si aia e exagerat) si nu de 2 cat ar fi normal,dar nu de 32 de ori mai mult !
Aste pe langa faptul ca cilindreea nu inseamna nimic.
Zoso,tie iti e usor sa vorbesti ca legea te favorizeaza.Si pe mine de altfel.Pe 2 litri turbo platesc 180 RON pe an,banii de bere intr-o crasma mai rasarita daca am chef sa ma imbat.Si platesc aceiasi bani ca tine pe rasnita de 120 CP la putere dubla.Doar ca eu nu sunt ipocrit,si nu zic „daca nu ma afecteaza mi se rupe de altii”.
@Adi: ai dreptate, oarecum. mi se pare ca am mai scris, insa, ca nu e ok sa platesc mai mult impozitul pe masina decat pe casă. si ca ar trebui ajustate cumva.
Ioana, daca esti sarac, daca nu iti permiti, daca nu ai bani, NU ITI LUA IN PULA MEA MASINA.
nu e o solutie mai buna? a stai, cum sa nu ai masina, ai dreptul de a avea masina.
@Zoso: stiu ca era vorba de sh-uri. si imi mentin parerea: un sh bine intretinut bate mar un logan
@Marele Han: bicicleta mea bate măr loganul. nu despre asta e vorba. oamenii isi iau golf IV si se miră ca trebuie sa mai bage niste bani in el. eventual se trag pe fund sa isi ia anvelope de iarna si mananca paine cu adria cola in luna in care trebuie sa ii faca rca.
Si eu am masina tot cu motor 1.4l dar am platit impozit 45 de lei! Nu stiu cum ai platit tu 300 ron:)
Prea multi frustrati in Romania,Daca eu nu am sa nu ai nici tu!
Ce veti face saracilor cand va veti depasi conditia si veti dori sa va bucurati de o masina decenta?ce veti face cand dupa multa munca veti atunge sa castigati ceva mai bine ? Sunteti atat de prosti ca nu va veti depasi conditia actuala.Oricum e bine ca aia cu motoare mari platesc mult , asa sa plateasca chiaburii dracului !
ps. am masina de 48.000 euro 200 Cp 2 Litri, si decapotabila asta ca sa vedeti ca nu sunt afectat de impozit , dar sincer mi-as dori si un mitsubishi patrol (15000 sh ) cu motor de 3.2 litri pentru mers in excursii la munte, proabil ca voi alege ceva mai mic si mai prost ..pentru ca impozitul e prea mare , sau o voi baga la BG
Statul roman este un stat mafiot care si-a creat structuri mafiote si in care se aplica OMERTA.
@Cezar: cocoş, nu iti depasesti conditia avand o masina pe care nu ti-o permiti. asta nu inteleg parvenitii.
@Adi +1.
@Zoso – cat de greu ar fi sa se impuna un impozit procentual din valoarea de achizitie a masinii?
Cum naiba poti sustine cota unica de impozitare si, in acelasi timp, milita pentru impozitare diferentiata a bunurilor? Beats me.
Romania e plina de lenesi/comozi.
De ce? Pai, eu fac la orele de varf, Titan/Dristor – Semanatoarea in maxim 25 minute, vara cand sunt concedii fac chiar mai putin de 15 minute (depinde si cum prind semafoarele) cu maxim 200 ron/luna. Cum de? pai… cu motocicleta!
Spuneti-mi oameni buni, ce rost are sa-ti deplasezi curul intr-un vehicul de 1,5 tone, 3,5×2 m, si 5 locuri din care folosesti maxim 2? Zilnic cand ma strecor printre coloanele de conserve rar vad 2 insi in masini, si nu, nu-s de firma masinile, ci sunt masini personale. De ce sa nu mergi cu-n vehicul de 200 kg, 2×1 m, 2 locuri, il parchezi oriunde si cu echipamentul potrivit poti merge pe orice vreme (mai putin zapada/ninsoare).
Nu traim intr-o tara ca Germania, unde traficul e o problema rezolvata si toata lumea merge cu masina, traim intr-o tara ca Italia/Spania/Franta/Olanda/Grecia/Anglia unde traficul e aglomerat dar oamenii s-au adaptat si merg pe 2 roti.
Daca o motocicleta vi se pare greu de stapanit, exista scutere, care pentru oras sunt chiar mai bune decat motocicletele.
O motocicleta de maxim 800 cc (nici nu-ti trebuie mai mult in Ro) este ieftina, se intretine usor, si e arhisuficienta si ca putere si ca tot. Taxe mici, nu platesti Rovigneta, consum ok, loc de parcare cacalau etc. Motocicleta poate fi cruiser, naked/street (navetista cum ii spun englezii), enduro-touring sau chiar sport. In Romania se poate merge cu mobra de la inceputullui Februarie pana la la sfarsitul lui Noiembrie, si daca nu ninge (cum era mai acum 3 ani) se poate merge tot anul.
Ok, sa zicem ca nu-ti convine sa te infofolesti in echipament cand ploua/e f frig. sa zicem ca nu inghiti nici mersul cu metroul. Pt iarna sau cand ploua, sau ca sa-ti iei copii de la gradinita iti poti cumpara o masina de 1.6 ieftina care sa faca doar asta: mers pe ploaie/vreme rea, carat chestii, carat familia (daca ai ajuns acolo) in vacanta.
Ehe, e mult pana departe.
@Jordan: daca iei valoarea de achizitie toti si-ar cumpara masinile SH cu maxim 1000 de euro in acte. Tu crezi ca aia de la asigurari sunt prosti de isi tin grilele lor? Daca te astepti sa faca si statul roman la fel… cred ca il supraestimezi. Du-te o zi pe la DITL-ul tau sa vezi cum sta treaba. Cum zicea si zoso… pasi mici.
@neaorin – sa inteleg ca, pentru ca suntem incapabili sa facem ceva corect, e mai bine sa facem ceva tampit si fara sens? Si da, ar putea folosi exact grilele celor de la asigurari. Ar fi mai corect probabil.
Fara sens nu e, pentru ca este o oarecare corelatie intre marimea motorului si „luxul” lui, vorbind la modul general (sunt si exceptii gen ARO). Pe urma, impozitele sunt foarte rezonabile pana la o cilindree arhisuficienta – ma gandesc la 2.0. Cand aia din Siberia merg cu Lada Niva cu motor de 1.6 tie nu-ti trebuie niciodata 3.2 litri ca sa iesi din nametii autohtoni. E impozitul exagerat de mare? Este. Dar tot lux se cheama, nu prea ma intereseaza daca masina ta cu motor de 3.2 e cheala sau full option. Si daca maine ia statul grila de la Allianz (hai sa zicem ca sta inspectorul sa iti verifice tie ce tot ai pe cazanul adus din Germania) o sa sara toti de cur ca de ce nu folosesc de la Carpatica, ca e mai ieftin.
@Nicky: iti iei scuter nou Kymco (cine stie cunoaste) de 50cc cu 1200 de euro TVA inclus. Ii schimbi uleiul la timp si te tine 10 ani lejer. Consuma 2,3% in oras, probat. Dar nu le spune tu asta alora care nu se descurca cu 2.0 TDI.
@neaorin – ok, atunci tu propui un fel de taxa pe ‘inutilitate’, adica n-ai nevoie, plateste ca sa o ai. Atunci hai sa nu-i mai spunem taxa pe lux. Lux e RR, Bentley, Ferrari, unele modele Porsche. Nici o masina sub 50k nu poate fi considerata, dupa parerea mea, ‘de lux’.
In fine, nu pot sa nu observ cum toata lumea stie ce ‘imi ajunge’ mie. Mai mult, nu pot sa nu remarc ca si Dacia 1310 e suficienta pentru nevoile de baza – pleci din punctul A in punctul B.
Marea majoritate a comentatorilor de aici sunt niste comunisti penibili.Mai terminati cu ideile de Robin Hood „daca are hai ca ii luam noi sa nu mai aiba”.
1.Impozitul creste prea mult cu cilindreea
Chiar si cand se aplica idei socialiste,gen luam de la aia care au ca penalizare ca ii duce capul,cresterile sunt de bun simt.De exemplu,in SUA se impoziteaza cu 10% veniturile pana in 8.000 USD/an,procent care creste pana la 35% la peste 300.000 USD/an, procent de 3,5 ori mai mare.
Aplicand cifrele la motoare,echivalenta ar fi : la sub 0,8 litri – impozit 8 RON/200 cmc,la peste 3 litri – impozit 8 * 3,5 = 28 RON/200 cmc.
Acum, la peste 3 litri se platesc 290 RON/200 cmc, adica de peste 10 ori mai mult decat suma deja calculata socialist !
2.Impozitul pe masina este cretin, inutil, nejustificabil in nici un fel
Pe o perioada oarecare de timp, gigelul A si gigelul B au pus deoparte 20.000 EURO, avand acelasi venit si acelasi stil de viata.
Gigelul A isi cumpara de banii aia cel mai pizdos sistem multimedia in existenta. Ecran cat peretele, cele mai boxe dintre boxe, amplificator de club in aer liber, tot tacamul. El plateste TVA la achizitie, dupa care se bucura de bunurile lui toata viata.
Gigelul B are o viata spre deosebire de primul. El nu vrea sa stea in casa sa se uite ca prostul la un ecran colorat si sa asculte rahaturi, asa ca isi da cei 20k pe un Golf 5 R32 de 3,2 litri/250 CP.El plateste acelasi TVA, PLUS cate 1.100 EURO pe an. De ce ? Pentru uzura drumului plateste vinieta. Pentru poluare si uzura drumului inca o data plateste accize in benzina. Pentru ce poate strica folosind masina plateste RCA. Deci, de ce impozit anual ?!
3.Oamenii sunt retardati
Da, iti ajunge un motor de feon. Da, iti faci treaba si cu rahatul tau generic de 60 – 120 CP. Doar ca e dreptul MEU sa imi cumpar ceva mai bun daca imi permit, FARA a fi impozitat de 30-70 ori mai mult la cilindree/valoare/putere dubla.
Si nu, societatea nu progreseaza prin vanzatorii din magazin, maturatorii de strada, bugetarii care o freaca pe bani publici, si care vor taxe mari la aia „ca au, da-i dracu'”, ci prin ingineri, doctori, avocati, manageri (reali), mici investitori, si alte categorii de oameni care fac ceva mai mult decat slujbe de maimute bine antrenate. Care, daca nu se pot bucura de pe urma muncii/inteligentei/pregatirii lor, nu vor mai face nimic.
eu am un motor de 1.8l si nu e impozitul mai mare de 150 ron, ce-i drept asigurarea rca , ustura putzin…660 ron, dar asta este…
calculele nu iasa intodeauna cum vrei, mai ales dak ai un job cu salar variabil, sofer(cazul meu) … sunt luni in care stai mai mult pe tusa… nasol!
si uite asa ajungi sa strangi si din buci uneori…
Mie mi se pare ciudat ca nimeni nu a pus problema eficientei colectarii cu taxa minune. A iesit vreun ministru sa ne zica, uite, am introdus aceasta taxa de prima inmatriculare si ne-au crescut incasarile la buget cu atat…
Am avut 100 000 de inmatriculari de la introducere, si traficul prin vamile cu Bulgaria a crescut cu atata, estimam ca atatia Romani si-au inmatriculat masinile in alta tra si iesim pe plus cu atat…Cu banii rezultati am facut asta…
Bullshit, nu le-au crescut, ba au pierdut si banii pe care ii incasau din impozite. Si presupun ca impactul taxei respective in pretul masinii are rostul de a relansa consumul si duce la crestere economica, nu?
Si toate astea in conditiile in care construim cateva zeci de km de autostrada pe an, si nici aia in acelasi loc ci in mai multe, ca in mintea lor e mai eficient sa alergi dupa mai multi iepuri…
@cezar: mitsubishi patrol?
bre, aici nu e vorba de prima inmatriculare, ci de impozitul anual.
[quote] iti ajunge un motor de feon. [/quote]
pam pam. Ce misto e sa vina cate unu care sa confirme ce zice zoso, dar el sa fie contra
han si zoso: cam cum e batut loganul „mar” de catre sh si bicla? exceptand bicla in oras?
– costuri? – aici doar daca iti faci tiuning la masina
– siguranta? – discutabil
– confort? – presupun. nu stiu, mai mult de 2300 de km dintr-una n-am facut cu el. si nu, nu a fost mult mai deranjant decat 450 intr-un focus
– aspect? – da. Masina o luam sa dea bine. nu pentru a ajunge din A in B cat mai repede si cat mai sigur.
Loganu sufera f tare de la 160 incolo. E infiorator de obositor.
@zoso: si daca masina are numar de Russe sau Varna, unde se plateste impozitul anual si asigurarea?
A, si vara asta am mers pana in Antalya si inapoi cu un Logan. Nu sunt de acord cu voi ca e batut mar de SH…A mers surprinzator de ok, rezonabila dpdv confort, cu mentiunea ca 1.5 dci mi-a luat undeva in jur de 7 la suta, mai mult decat ma asteptam. In mod normal conduc Toyota sau Skoda, deci nu sunt afectat de faptul ca vin de la Dacia 1300…
@Bipbip: eu am prins 190 cu loganul: https://zoso.ro/dacia-logan-1-5dci/
Adi – Esti un meserias. Romania are nevoie de mai multi oameni ca tine. Oh, wait…e plina deja. Si tocmai asta-i problema.
„rahatul tau generic de 60 – 120 CP” I-auzi, mai! Specialule. Iti permiti ceva mai bun? Pai atunci sa-ti permiti si suprataxarea.
Ce s-ar face Germania sau Suedia cu oameni ca tine? Ar plonja direct in balcanism.
„Ce misto e sa vina cate unu care sa confirme ce zice zoso, dar el sa fie contra”
N-ai inteles nimic. Si nici nu o sa intelegi vreodata, viitor tata de asistati social.
Faptul ca ITI AJUNGE ceva dar tu ITI PERMITI mai mult pentru ca MUNCESTI si nu ai frecat-o prin scoli ca tu esti prea destept pentru carte nu inseamna ca trebuie sa te multumesti cu ce ITI AJUNGE.
Un idiot ca tine, cersetor agresiv care crede ca i se cuvine totul stand si frecand-o doar pentru ca a fost fatat om, merita exact cacatul de Logan SH de 3000 EURO luat in rate pe salariul lui de spalator de WC-uri. Nu trebuie ca altii sa renunte la ce MERITA pentru ca tu sa o duci mai bine.
Ce nu intelege unul ca Adi, e ca un neamt gandeste altfel. Chiar daca el castiga 25.000 EUR pe luna, nu se simte obligat sa-si cumpere S Klasse, desi si-ar permite un leasing. Se multumeste si cu un Passat.
Asta-i diferenta cruciala intre ei, si astia de „le place mititeii”.
Toata Europa e plina cu masini „mici”. Aici? Aici iti cumperi mereu MAXIMUL ce ti-l permiti. Manelari. Nimic mai mult.
Cu cat sunt costurile mai mari cu atat te poti lauda mai mult.
100% de acord. Ma simteam singur prin felul in care vad problemele. Uite ca nu-s. That feels good.
„o sa vezi o carca de Porsche-uri conduse cu 100 km/h maxim de neni cu parul alb.”
exact, nu de mucosi de 21 ani, ca la noi, ghet it?
Adi, cati doctori cu Golf R32/Porsche cunosti, doctori pana in 50 ani, cumparate din banii lor?
PS: In Romania
@Dorian – Suedia? Pe bune, Suedia? Imi dau exemplu o tara socialista? Pai asa, de control, in Suedia impozitele ating valori super ridicate – a se vedea
https://en.wikipedia.org/wiki/Taxation_in_Sweden
sau
https://www.nationsencyclopedia.com/Europe/Sweden-TAXATION.html
Cu alte cuvinte, acolo platesc TOTI. Cum pla mea poti sustine impozit unic de 16% dar taxe diferentiate pentru masini? A, m-am prins -pentru ca tu n-ai nevoie de / bani pentru masini de Doamne-ajuta, si atunci cine are merita sa plateasca, dar totusi castigi ceva – deci impozitul ar trebui sa fie scazut.
Nu e vorba de a-ti permite ceva. E vorba de a impozita ceva fara motiv. Incearca si tu sa pricepi diferenta. Daca tie ti-ar place hainele rosii si eu as pune TVA-ul la hainele rosii 30% ar face sens? Ai plati? Ti s-ar parea normal? Mai important, faptul ca ai avea bani ar face sa ti se para mai normal?
Ne intoarcem la comunism si la intrebarea ‘Da’ la ala de ce-i trebe atata?’. Raspunsul e simplu – d-aia, ca poate. Mars la munca.
Nu, Dorian, Romania nu are destui oameni ca mine. Oameni care sa zica „fiecare are dupa cat munceste”. E plina de idioti ca tine, care zic „pai ce daca eu n-am ca o frec, sa ia statul de la ala care are sa-mi dea; da-l dracu cu pregatirea, inteligenta si munca lui, eu nu sunt tot om ?”. Cersetori care au impresia ca li se cuvine totul.
Daca imi permit motor dublu decat rasnita ta, nu inseamna ca trebui sa imi permit impozitare de 73 ori mai mare (vezi 1,6 litri – 64 RON, 3,2 litri – 4640 RON).
Faptul ca bagi Suedia in aceeasi oala cu Germania dovedeste cate stii despre politica economica si sociala a celor doua state.
Ia de aici calculator de taxe in Germania: https://www.kfz-steuer.de/kfz-steuer_pkw_neu.php
Completeaza cu 1598 cmc/154 g/km si 3198 cmc/257 g/km, datele pt Golf 1.6 FSI si Golf R32. Vei obtine 100, respectiv 338 EURO, adica de 3,5 ori mai mult, nu de 73 ori ca la noi. Ironic cum un neamt plateste 338 EURO, cand un roman plateste 1080 EURO, nu ?
Daca treci peste ideea de cocalar retinut din anii ’90, „neamtu’ e neamt, frate !” si dai o tura pe soselele lor, o sa vezi o carca de Porsche-uri conduse cu 100 km/h maxim de neni cu parul alb. Asta apropo de cocalarie..
@cezar (#50)
cind iti vei depasi conditia iti vei permite sa platesti impozitele mai mari pt masina care reflecta noua ta conditie sociala.
PS: conduci o laie masina de 50k. cel mult era 50k acum 20 de ani. dar mai probabil conduci loganul muma-tii.
@ioana
papuse bleaga, daca ai salariul de 150 euro n-ai ce cauta sa-ti iei masina si ar trebui sa-ti faci calcule serioase si pt o bicicleta SH.
„sa fie”, „sa ni se dea”, „sa ni se faca”. ASTA e mentalitatea comunista.
vezi tu bre adi, a iti permite o masina impleca TOATE costurile. Faptul ca tu sau altul strangeti din buci sa aveti in fata blocului o masina scumpa, dar pe urma sa va plangeti de impozite, nu poate decat sa ma amuze.
de ce se platesc impozitele astea? Nu stiu. probabil sa isi ia boc o masina mai mare. Ceea ce tot nu inseamna ca nu rad de voi. Din masina mea ieftina, pe care nu o simt financiar, in nici o luna.
imi place atitudinea din tarile in crestere. Masina trebuie sa fie cel putin la maximul permisivitatii financiare. iar cand o conduci trebuie sa folosesti absolut toti caii putere. daca masina ta poate 12454325 de km/h, nu poti sa mergi ca prostu in coloana cu 5km/h.
@animaloo: exact asta e ideea, el nu isi ia masina aia ca sa mearga in coloana sau la munca, pentru asa ceva nu iti trebuie R32. El isi ia masina aia pentru fun. Ceea ce e foarte frumos – dar plateste. E prea mult? De acord, cred ca un impozit ca in Germania sau UK (unde e cam 435 de lire) ar fi mai corect – dar numai pentru masini cu motor mare.
Ce importanta are cati ani are cocalarul din Porsche ? Iti iei masina sport sa mergi cu ea incet doar ca sa pari CUL esti cocalar. Si e mai scuzabil la pusti de 20 de ani fara minte decat la batrani, cica intelepti, de 50.
Vezi tu bre animaloo-le, eu pot rade si mai mult de tine. La masina mea, care atinge 250 km/h si prima suta sub 6 secunde jumate, eu platesc 180 RON pe an. Asa ca pot sa rad linistit cand ma uit cum schimbi 3 trepte in jos sa depasesti un camion, in timp ce eu doar o las intr-a 6-a si o calc.
Doar ca nu asta e problema. Faptul ca nu ma afecteaza PE MINE nu inseamna ca nu imi pasa.
Si nu stiu de ce toti posesorii de Logan si Corsa 1.2 isi imagineaza ca aia deranjati de impozit nu si-l permit. Faptul ca ai bani nu inseamna ca trebuie sa-i dai pe nimic. Nu-mi pasa absolut deloc de 1-2 lei de exemplu, dar nu ii dau niciodata cersetorilor pentru a le incuraja nemunca. Faptul ca „are bani, deci isi permite sa ii dea” nu inseamna ca TREBUIE sa ii dea.
Pe ideea asta, hai sa impozitam totul in afara de lucrurile de baza cu sume imense. Timisoareana e 2 lei ? O lasam asa. Heineken e 4 lei ? O impozitam 3000 %. Ce, nu iti ajunge Timisoareana la 2 lei, chiaburule ? Lasa daca vrei bere buna sa platesti 124 lei pe sticla. Cum, nu iti permiti 124 lei pe sticla ? Pai inseamna ca nu esti bun decat de Timisoreana de 2 lei. Milogule. Stai in banca ta si bea posirca, daca nu iti permiti bere ultra-impozitata. Pentru ca statul, laolalta cu toti bautorii de bere la pet, au hotarat ca Timisoreana e suficient de buna pentru toata lumea.
Cam asa e si cu impozitele auto de 70 ori mai mari la cilindree dubla…
neaorin – la munca nu ma duc cu masina, ci cu bicicleta.
Spre deosebire de „magnatii” cu Logane, care nu s-ar da jos din ele nici sa se duca la buda, nu imi cad ouale sa merg cu bicicleta, nici cu metroul. Timpul meu e mai important ca fitele de 2 lei.
Asta apropo de cocalarie…
o sa poti sa razi de mine daca acel fapt mi-ar influenta viata. Eu nu am avut nevoie de o masina care sa faca treaba aia. Dece? Pur si simplu pentru ca masina, pentru mine, este doar o unealta. Combinat cu faptul ca pla mi se scoala si fara ajutoare model „pastila” sau „masina ciumeaga”.
sau ca multi bani s-au dus in zona cu doua roti nemotorizate, decat de picioare.
Ai masina puternica? Ti-o permiti? Iti permiti si taxele. Atunci cam care ar fi momentul in care tu te-ai simtit atacat? Te simti bagat in aceeasi oala cu bmw-urile cu tabla cazuta, dar Bemve? problema ta.
faptul ca impozitul e ales tampit, nu este o noutate. Faptul ca pe masina platim de ni se rupe capul, iar nu este o noutate. Faptul ca multi dobitoci prefara o rabla la mana a 12ea iar nu e o noutate. Noutate o sa fie cand nu o sa ne mai miram.
“fiecare are dupa cat munceste”
aici is de acord cu tine. problema este ca multi vor „dupa cat munceste” + 100Cp, sa sparga gagicile de la el de la tara
„Spre deosebire de “magnatii” cu Logane, care nu s-ar da jos din ele nici sa se duca la buda, nu imi cad ouale sa merg cu bicicleta, nici cu metroul”
Ioi, dar cati biciclisti super tari (vorbesc despre concursuri) nu au logan…
@Adi
1. a iti permite = a iti permite TOT, INCLUSIV IMPOZITUL
2. daca vorbesti de idei socialiste, nu da exemplu USA. cine are creier mai mare decit o nuca stie ca US nu-s in nici un caz socialiste. din contra, acolo regimul politic si economic ii favorizeaza la greu pe bogatasi in detrimentul clasei de mijloc.
3. eu sunt educat, am job bun, cistig probabil mai mult decit 98% din astia care comenteaza pe aici. dar uite ca nu mi se pare normal sa ma polueze un ghirtoi care mai are inca pamint intre degetele de la picioare si care cistiga un rahat si contribuie un rahat pt societate, dar simte el nevoia unei masinii cu 10000CP ca sa compenseze pt faptul ca-i trebuie lupa si penseta ca sa faca laba, de zici ca e filatelist.
pt oras, pt mers de acasa la munca si inapoi iti ajunge o masina mica. chiar si un ford ka. de ce sa cari 5 tone de otel dupa tine cind poti la fel de bine sa cari doar citeva sute de kg ? majoritatea drumurilor facute cu masina sunt scurte (sub 2-3 km), iar orasele sunt si asa mizere si poluate, asa ca e de preferat sa se incurajeze utilizarea de masini mai mici si care consuma mai putin.
gigelul B are o viata pe care si-o petrece in masina.
dupa mintea mea cel mai tare e gigelul C care se duce de banii aia in vacante si in rest face misto de gigelul B care n-are bani de gaz.
esti un zeu.
si un „filatelist”, cum ziceam mai sus.
oooooooo
dar vaaaai. dar ce avem aici ?! cocalar cu scoala bizonica (adica 2 clase).
faceti bah loc, ca vine baeatu si ascundeti cartile, ca are alergie.
probabil ca si tu, la fel ca cezar, mergi cu loganu muma-tii sau, in cel mai bun caz, ai un bmw jigarit de acum 200 de ani. si am un feeling ca ai aparut pe cocalari.com
Pana la urma chiar sunt oameni care cred ca este normal sa platesti taxe pentru o masina de 2.5l de 30 de mii de ori decat pe una de 1.8? In uk se plateste doar taxa de drum si asigurarea. Taxa se plateste in functie de emisia de CO2 la masinile inmatriculate dupa 2001. Daca iti iei o masina de 2l sa spunem si emite pana la 100 g/km taxa este 0 lire. Intre 101 si 110 platesti 20 lire pe an. Ciudat, nu? Daca iti iei o masina de 1.6 care emite 200 g/km platesti 235 de lire pe an. Iar la una de 2.2l care emite 140 platesti 110 lire pe an. Conteaza doar poluarea.
de curiozitate: daca un om are o masina de 1.4 L si tot se zgarceste la faruri, benzina si alte traznai, cu ce ar trebui s-o inlocuiasca? :)) E vorba de un militar in rezerva (ca sa-ti faci o idee despre venitul lui)
PS:Da, masina e luata de noua.
@moto_lady: dacia 1300.
da ba baieti cam asa sta treaba :))) in romania nu doar taxele sunt nesimtite ci si preturile masinilor.
2003 FORD Focus 1.6 Zetec £1,449
80,000 miles
Engine power 100 bhp
CO2 emissions 165 g/km
2008 BMW 5 Series Diesel Saloon 2993 cc 525d M Sport 4dr £12,894
90,977 miles
Engine power 197 bhp
CO2 emissions 165 g/km
The cost of vehicle tax for
Cars registered on or after 1 March 2001 (based on fuel type and CO2 emissions)
band G 151-165 CO2 emission (g/km) £155.00/ year.
asa. si cat te costa asigurarea?
oare nemtii de prosti cumpara dacii noi in loc de bemveu la laba a doua?
Pe langa prostia cu impozitul calculat la cilindree si nu la valoarea masinii mai e si idiotenia cu RCA-ul calculat la cilindree. O masina cu motor de 2000 cm cubi cand intra in alta la 100km/h o strica mai tare decat una cu 1400 cm 3? RCA in Franta era calculat in functie de:
-orasul unde mergi cu masina(la Bucuresti sanse mai mari de accident ca la Mizil)
-zilele in care mergi cu masina(poti alege sa mergi numai in weekend si platesti RCA mai mic)
Numai la noi e dobitocenia cu cilindreea.
din punctul meu de vedere masina pentru romani este golf 4 orice motorizare excluzand r32 si v5 (motor de 2,3)
nu ma prea pricep eu la chestiile astea cu impozite taxe etc, dar in Romania totul e mare, de la preturi la gusile pinguinilor , si cum pana mea se face ca avem taxe europene, cu salarii romanesti? respectiv alocatii,
asigurarea este CASCO, nu au rca cum e in romania
pentru masinile astea:
pentru ford vreo 600 de lire pe an
pentru bmw 900
se poate si mai mult dar si mai putin. depinde ce experienta ai, cat conduci pe an, cine o mai foloseste, daca ai avut vreun accident, daca ai cazier, daca esti femeie :))) daca esti tanar etc. sunt multe criterii
@Marius, nr. 73: Dă-mi voie să-ţi transmit felicitările mele, anul acesta eşti primul pe care îl văd cu fulgi pe site, la 4anvelope.ro
Chiar mă întrebam dacă s-a sters din greşeală de pe internet faimosul snow.js
@C3
1. A iti permite impozitul inseamna „am masina de 30k, platesc impozit de 3 ori cat ala cu masina de 10k, hai de 7 ori ca traim in socialism de cacat”. NU de 70 de ori !!!
2. SUA sunt un exemplu de capitalism/liberalism pentru un imbecil ca tine. O tara in care statul intervine in economie pana la a cumpara companii private NU este capitalista. Iar cota noastra unica de impozitare a veniturilor ne face sa fim, la capitolul asta,mult mai putin socialisti decat ei.
3.1 Marea majoritate a celor care castiga peste 3000 RON pe luna au impresia ca sunt niste zei si ca nimeni nu mai are banii lor.
3.2 Poluarea NU inseamna doar cilindree. Am dat un exemplu mai sus, pe care bineinteles ca nu l-ai citit, ca doar esti roman „educat” si argumentele altora nu conteaza, cu Honda Civic Type-R si 2.2 CDTI.
Desi Dieselul consuma si polueaza mai putin, are taxe de aproape 5 ori mai mari. Deci ala care te polueaza mai mult plateste mai putin…
3.3 Vrei sa incurajezi masinile mici ? Perfect de acord. Eu am renuntat la masina in favoarea bicicletei din cauza traficului. Da legi care impoziteaza dimensiunile, baga taxe in benzina (a stai, ca sunt deja)…sau crezi ca un Q7 de 4.2 consuma cat un Smart ?! Ce legatura are CILINDREEA cu asta ?
Gigelul B nu isi petrece viata in masina. Doar ca drumurile lui sunt mult mai amuzante. O urcare Predeal – Trei Brazi, de exemplu, care nu este un scop in sine ci doar un mijloc de a ajunge la padure si aer curat, devine mult mai distractiva intr-o masina, nu o cutie pe roti cu motor de drujba.
Nu sunt un zeu. Sunt un profitor al sistemului. La fel ca pe Zoso, ma doare la basca de impozitul lor in momentul asta. Voi reveni mai tarziu la acest aspect.
La faza cu „ascundeti cartile” esti un idiot sinistru. Tu cu manuta ta extenuata de programator antisocial care nu stie decat femei in format JPG si AVI ai dat un citat in care am zis „Si nu, societatea nu progreseaza prin vanzatorii din magazin, maturatorii de strada, bugetarii care o freaca pe bani publici, si care vor taxe mari la aia “ca au, da-i dracu’”, ci prin ingineri, doctori, avocati, manageri (reali), mici investitori, si alte categorii de oameni care fac ceva mai mult decat slujbe de maimute bine antrenate”.
Asta iti suna tie a anti-educatie ?! Ma refeream ca ” nu (ai frecat-o prin scoli ca esti prea destept pentru carte)”. Stiu ca mare parte a programatorilor (chiar si aia educati si cu slujbe bine platite) stau prost cu prioritatea operatorilor, dar sper ca parantezele sa-ti clarifice problema.
Stii tu vre-un Logan care sa atinga suta sub 6,5 ? Singurul BMW sub 2 litri (180 RON impozit) care se apropie e 123d cu 6,9…si costa 32k EURO.
Ce nu inteleg e de ce:
1) Marea majoritate a oamenilor care comenteaza aici au impresia ca sunt cei mai buni. Sunt educati, castiga multi bani, sunt geniali.
2) Marea majoritate a oamenilor care comenteaza aici (inclusiv Zoso) au impresia ca aia care NU VOR sa plateasca impozite imense pe nimic nici NU POT. Ca toti si-au luat masini in leasing pe 7 ani si ca nimeni nu isi permite masina pe care si-a cumparat-o. Revin la exemplul cu berea de la sfarsitul postului #81. POT sa dau 124 RON pe o bere, si nu mod de foame dupa aia. Dar DE CE, cand ea face 4 lei, sa accept sa o impoziteze statul cu inca 120 ?!
3) Multi se bucura ca ei au rasnite si nu ii afecteaza. „Dupa mine potopul”.
„They came first for the Communists,
and I didn’t speak up because I wasn’t a Communist.
Then they came for the trade unionists,
and I didn’t speak up because I wasn’t a trade unionist.
Then they came for the Jews,
and I didn’t speak up because I wasn’t a Jew.
Then they came for me
and by that time no one was left to speak up.”
este incredibil ca inca mai sunt oameni care sunt de acord cu acest sistem politic complet idiot,sistem care inventeaza zilnic taxe aberante, bine venite daca se aplica prostilor care muncesc.Cum puteti oameni buni sa ganditi asa?Daca nu va afecteaza pe voi, sa fie taxele si de 1000 de ori mai mari ca e ok, sa plateasca daca vor masina buna.Halal gandire, in felul acesta se incurajarea suprataxarea fara limita a celor care au 2 lei in plus.Se va ajunge si la marirea taxelor scolare pt cei care au mai mult de un copil, ca deh, isi permit sa plateasca daca au vrut copii. Incet incet,clasa de mijoc dispare si la noi,raman doar cei f saraci si bogatii. Cum poti fi considerat mai bogat, si implicit taxat mai mult, daca ai un Golf 4? Modul acesta de a rationa (sa moara capra vecinului,chiar daca eu nu am capra) se numeste INVOLUTIE. Iar cei care nu au isi vor scoate mereu frustrarile in fata si se vor bucura pt raul celor ce au.Bravo Adi,perfect de acord cu tine.
acuma mai exista si aia ca mine! mi-a trimis mama din spania un ford escort de vreo 14 ani 1.6, ca ea si-a luat alta masina, un ford focus. noi cand am trimis-o asta vara a venit ea in concediu, ca sa avem masina. ca dacia 1310 din ’88 era cam prea de tot.
stiind ca pot merge cu ea pana ii expira raru nu ne-am gandit la taxele de inmatriculare si uita-ne acuma cum abia asteptam sa vedem cu cat se mareste taxa. ca sa stiu daca la vara o umplu cu cartofi si patrunjel si o trimit in spania.
@zoso esti copil daca crezi ca vreun guvern are dreptul sa spuna „cetatenilor” sai „captivi” ce sa isi permita sau sa nu isi permita sa foloseasca in viata scurta pe care o ducem.
Si nu ma lua cu din astea „cocos” sau alte copilarisme de ale tale , esti tu un mare bloger dar incearca sa iti parasesti „zona de confort” si vino in lumnea reala.Nu toti ne dorim loganuri si citroenuri.Unii diontre noi poate suntem mai ambitiosi si ne dorim mai multe de la viata.Muncim si suntem dispusi sa ne cheltuim banii pe o masina frumoasa , puternica care sa ne satisfaca inclusiv dpdv al sigurantei si celorlalte criterii.Nu trage tu concluzii pripite ca nu imi permit tt-ul meu.Am muncit pentru el si mi-l permit , dar nu imi permit sa imi iau a doua masina , de teren, de mers la munte cu un motor nu de viteza ci de tractiune.Eu nu vad ca patrol din 2005–8 e vre un lux si trebuie impozitat cu 50 mil .
Pentru tine personal iti doresc sa iti cumperi masina pe care ti-o meriti si permiti.
Eu cred ca toti ar trebui sa ne permitem masini (mitsubishi,land rover,merceds audit ..etc..) si nu cutii de conserve (logan, renault, citroen+ alte kkturi)
Ma mai repet odata impozitarea pe cilindrere este sa va faca pe voi OILE sa cuparati loganuri si citroenuri cu motoare de pana in 2 l.
oricum am vz ca iti plac masinile americane, am o veste trista penru tine alea au motoare , nu drujbe …ca kkk pe care le iubesti tu
@Cezar: mergi un pic mai la vale si citesti discutia la falimentul irlandei. unde se spune fix asta, ca guvernul ar fi trebuit sa puna un pic biciul pe popor si sa ii tina in frâu.
cred ca avem definitii diferite pentru permiti. a-ti permite o masina nu inseamna doar a avea destui bani sa o cumperi. inseamna sa o poti intretine fara sa mananci salam cu soia in luna in care trebuie sa platesti cascoul sau revizia.
c3 a scris pe 22 Noiembrie 2010, 5:01 pm
@cezar (#50)
cind iti vei depasi conditia iti vei permite sa platesti impozitele mai mari pt masina care reflecta noua ta conditie sociala.
PS: conduci o laie masina de 50k. cel mult era 50k acum 20 de ani. dar mai probabil conduci loganul muma-tii.
Felcitari ai primit dreptul sa ramai la fel de prost si neajutorat pentru tot restul vietii.
C3 esti un monument de prostie, oricum ne am fat toti seama ca nu ti-ai permis logan si ti-ai luat un citroen c3, care e masina perfecta pentru oras.Dar ce faci daca vvrei sa mergi si in alta parte decat la mall ?
Imi e sila de voi socialistii ..imi e ata de greatza ca imi vine sa vars .Imi aduceti aminte de negrii care dupa ce nordul i-a eliberat de sclavagism sau intors inapoi la stapanii lor ..sa fie cea ce stiau ..sclavi.
Va meritati soarta saraciilor…in loc sa va doriti prosperitate ..e suficient ca va bucurati ca altii sunt jupuiti ..
@Cezar:
imi place asta. esti delicat. reversul ar fi: va meritati soarta, cocalarilor, daca v-ati luat masini la care nu puteti sa platiti taxe.
De ce a intretine o masina cu motor de 3l inseamna a plati de x ori mai mult decat a intretine ACEEASI masina dar cu motor de 2l? Ar trebui ca toti sa-si intretina masina.
Problema nu e cocalarul care-si ia BMW de 50k, problema e tipu’ care economiseste trei ani sa-si ia Dacie diesel si care nu are bani nici sa o repare cum trebuie. Ala e problema. Impoziteaza gradual in functie de vechime, poluare, ce vrei tu, dar nu capacitate a motorului, care e un criteriu complet arbitrar – puteai lua dimensiunea jantelor ca factor relevant, tot asta insemna…..
Eu am platit pt motor de 1.8 vreo 70 de lei si mi se pare mie jenant de mic. Hai sa deschidem o discutie despre impozitele la case.
„Eu cred ca toti ar trebui sa ne permitem masini (mitsubishi,land rover,merceds audit ..etc..) si nu cutii de conserve (logan, renault, citroen+ alte kkturi)”
Bai mai lasa-ma. Asta e chiar poanta zilei. Si pe urma, ce o sa faci? O sa vrei Ferarri ca deja toti descutlii au audi?
adi, desi arogant si „bogat de internet” are dreptate. Mai ales ca e singurul care da exemple de masini cu costuri. Criteriul de taxare este imbecil. Motivul taxarii este „taxa pe lux”, dar se pare ca nenii de sus nu prea reusesc sa gandeasca pana la cap.
Ce faci in momentul ala? iti iei masina ca adi, care ajunge in 6.5 la suta, dar costa putin pe luna sau te duci si iti iei masina de 3l si te plangi pe internetzi ca n-ai bani sa ti-o platesti.
da. dileme dileme dileme
@Cezar
doar ca sa te oftici, afla ca as putea sa-mi iau ferrari. NOU.
doar ca sunt suficient de multumit de lungimea pulii ca sa nu simt nevoia sa compensez cu cai putere si nici nu am ambitii sa merg sa agat tarancute la discoteca sateasca.
in plus ar fi totusi o cheltuiala destul de mare, asa ca nu-i vad utilitatea. iar ca jucarie nu merita sa dau atit de multi bani din bugetul propriu. de fapt, in principiu nu mi-as cumpara decit masini pt care pot stringe banii in juma de an.
dar ce sa-i faci …. io nu-s persoana de succes in ro, nu merg prin cluburi imbracat in haine de culori stridente luate din outlet cu 15 euro si purtate cu eticheta p’afara ca apoi cind ma intreaba reporterita sa zic ca am dat 300 euro pe ele, nu ma duc in cluburi de figuri sa sug o cola toata seara, nu fac liniute cu hirbu vechi de 20 de ani, nu vad bmw-ul ca simbolul suprem al succesului personal etc etc etc.
+1 autorului
Am în oraş un muzeu al locomotivelor cu aburi. De aici şi dorinţa mea de a poseda o astfel de locomotivă. O încalţ cu anvelope şi o scot pe stradă. Ar trebui statul să-mi limiteze mie dreptul ca în această scurtă viaţă să mă plimb cu locomotiva pe bulevard? Conform comentariilor, nu. Şi nici impozitul n-ar trebui să fie mult mai mare decât pe Dacia 1300. Mă întreb… ce nevoie mai avem de Stat?
o bicicleta e perfecta
pun pariu ca daca s-ar impozita blogurile exponential la numarul de vizitatori n-ai mai fi asa de fericit. nu-s 100% de acord cu impozitarea succesului, mai ales retroactiva… adica daca deja am decizia de impozitare cu o suma, cum vii tu stat roman sa imi zic ca gata de maine platesc dublu?
@meeron: se impoziteaza la castiguri. si asta doare si mai tare.
Deja discutia a deviat rau… Cine isi permite si ce si de ce…
Ideea postului era alta.
Si vin si eu cu urmatoarea problema: In 2009 (30 nov) mi-am luat masina noua. CASCO – acoperire 76.000 E, pret de noua. Nici un comentariu la impozit, nici macar dupa ce mi-a venit si recalcularea de la iulie (inca 16 mil, ca are 3500 cmc, DAR E HIBRID !). Acum am facut prelungire la CASCO… Surpriza, acoperire de doar 50.000 E, fara sa am nici un incident. Credeti ca impozitul a scazut cumva ? NU, este mai mare decat ce am platit anul trecut (ca au modificat legea la mijlocul anului).
Deci tu fraiere plateste la stat sume cat mai mari (si le mai marim ) chit ca valoarea masinii tale scade an de an, chit ca ai ales ceva nepoluant.
Nu ma intelegeti gresit, nu ma plang de valoarea impozitului, ci de sistemul de calcul al impozitului. An de an valoarea masinii scade, impozitul ramane constant, dat de capacitatea cilindrica, ceea ce este o imbecilitate.
@zoso: Da, dar nu se impoziteaza EXPONENTIAL la castiguri. Acolo e diferenta. si dupa ce sa zicem ca iti faci calculele si iti permiti sa platesti exponential mai mult, vine ulterior si zice… stiii, trebuie sa platesti dublu impozitului care deja era exponential marit.
Si pentru asta nu primesti nimic. nici macar 10km/h in plus la viteza maxima admisa pe drumurile publice, cum era pe vremea lui ceausescu. Nu zic sa primesti ceva care costa, pentru ca stim si noi ca viata la guvernare s-a scumpit si nu ramane mai nimic dupa aplicarea comisioanelor….
acum s-a ajuns la o situatie paradoxala: masinile de lux se dau la bani de nimic, asa ca si mai multi oameni care nu isi permit le pot avea. O sa fie doar un motiv in plus sa migreze mai multi cu masinile in bulgaria sau orice stat vecin ne avantajeaza, si gata. nu o sa mai incasam impozitele exponential dublate, si atunci ghici ce o sa mai ramana de impozitat?
Unde in lumea asta ati mai pomenit sa se impoziteze dupa cilindree? E total aberant. Si, da, am avut rabdare sa citesc toate comentariile dinaintea acestuia si am ramas neplacut surprins sa vad doar 2-3 zicand ceva despre asta.
Exista 2.0 SDI de 75 CP si 1.4TSI de 170 CP. Si in general la Diesel/Otto exista mari diferente de cilindree pentru acelasi lucru. Cilindrea NU reflecta :
1. Puterea
2. Poluarea
3. Pretul / luxul etc.
Impozitarea dupa numarul fibrelor din capitonaj mi se pare fix la fel de echitabila.
Nu ii inteleg deloc pe cei care se plang de taxe si impozite la masini , mai ales pe cei care au pierdut deja ce au luat in leasing, cat despre fiscalitate ar trebui ca 6 luni toti patroni din romania sa nu mai scoata un ban pentru plati .
uneori numarul de cai(c.p.) nu e dat de direct de capacitatea cilindrica.am avut pana acum cateva luni un nissan terrano din ’95.avea 2400 cc.si 120 de cai.de ce am luat-o.imi trebuia o masina pt teren .nu voiam sa fug.nu voiam fitze(nici nu e).cu maina aia imi castigam painea.nu e ok deoarece impozitul la masinile peste 2000cc tre sa fie mai mare.luxul se plateste.bla bla bla.sunt oameni care chiar au nevoie de o masina cu motor mai mare.si nu pt lux.poate ca impozitul auto ar trebui calculat in functie de puterea motorului.sau de valoarea de piata a masini.poate ca sunt oameni ce se ocupa cu agricultura sau constructii si au nevoie de masini de genul asta.da stiu sfatul romanesc.ia-ti logan frate.sa fim toti la fel.
Se uita un lucru. Baza sau principiul de calcul al impozitului nu este taxarea justa ci taxarea maxima. Pe romaneste, se urmareste creearea unei grile de impozitare care, macroeconomic vorbind, sa ofere visteriei statului suma maxima prin aplicarea practica a impozitului. Restul este poveste. Nimeni nu poate pretinde ca un Aro cu motor de 2,5 este masina de lux, camionetele gen Isuzu D-Max sau Mitsubishi L-200 sunt taxate complet aiurea, tinand cont ca oricum sunt autovehicule cu o destinatie speciala. Si la rovinieta este aceeasi diferentiere patetica: un 4×4 intra la autoturisme iar un 4×4 utilitar autovehicule cu destinatie speciala si se plateste de 4 ori mai mult. Nu va place Romania?
hehe,foarte tare blogul.Sa va spun de investitia mea.In timp ce tata sia luat un amarat de opel astra caravan,1.7tdi 1992 care vai de capul lui ca merge doar cand vrea,eu mi-am permis ceva si mai tzeapan: o bicicleta.Cu ce am fost mai castigat? El sta de 4-5 ori la un semafor,eu daca vreau trec si pe langa bicicleta pe trecerea de pietoni fie particip la trafic si stau doar o data la semafor:P.Clar ca cu bicicleta nu faci ce faci cu o masina.primavara-vara-toamna e buna,iarna iti ingheatza oole deci iei buzul.Mi se pare cea mai buna investitie pentru o singura persoana cand e vb de deplasare.Daca nici nu vreti sa pedalati,ma gandeam la un piaggio dinala amarat,cu un mototas mic pe benzina,consum 2% si tot te-ai scos.Sanatate!