Siteul de mai sus (imopedia, cei care şi-au dat seama că aveam dreptate şi au început să pună linkuri fără javascript) e doar un exemplu pentru incapacitatea oamenilor din onlineul românesc de a înţelege că soluţia nu e să nu mai poţi citi textul. Nu. Soluţia e să adaugi chestii după ce ai terminat textul, nu între text şi text, sau înghesuind texul în 300 pixeli. Oamenii nu se vor opri din citit ca să dea click pe altceva, pentru că n-au terminat de citit. Nu e mai logic să pui “articole similare” la final?
Observaţi, vă rog, cele două butoane de “like”, precum şi butoanele de digg şi delicious. Toate siteurile au asemenea opţiuni, fără a se gândi care e publicul lor ţintă. În acest caz particular, agenţii imobiliari, adică nişte tâmpiţei care nu sunt în stare să ofere schiţa unui apartament, şi oamenii care vor să cumpere, deci în nici un caz să dea pe twitter. De ce să încarci designul cu o chestie nefolositoare? În plus, se poate verifica foarte uşor câţi oameni folosesc acele facilităţi şi lua o decizie dacă să rămână sau nu. Dar cui îi pasă că cititorului i se încarcă pagina greu sau nu poate citi nimic pe site?
ps: modificările sunt făcute cu adblock » my element hiding rules.
Daca mi se pare interesant ce se scrie nu ma voi opri din citit si voi termina lectura si mai apoi voi cauta, si voi da click pe altceva. Bineinteles ca mi s-ar facilita vizita si mi-ar si fluidiza-o daca acel altceva n-ar mai trebui cautat in text pe urma, ci pur si simplu ti-ar sarii in fata ochilor la sfarsit.
Mediocritatea uraste simplitatea. Odata am facut un site pentru o firma ce vinde centrale termice. Nu le-a placut. Vroiau „un cer cu niste norisori care sa se miste sau o maimuta care sa apara dintr-o data si sa scoata limba la vizitatori, ceva mai atractiv, intelegi? o grafica mai misto.”
Just for fun
Zoso, butonul cu link nu merge sau ai filtru de spam separat? In postul #3 trebuia sa apara (si) linkul https://clientsfromhell.net/
eu cred ca fletzii aia spera ca cititorul sa dea click pe link din greseala, altfel nu imi inchipui ce a fost in mintea lor (ca ce nu a fost imi dau seama )
De ce nu publici the element hiding rules? Multi oameni ar fi interesati de asa ceva. Eventual pui de-un post in care tot boboru publica, comenteaza si analizeaza regulile. Chiar daca numa 2-3 in afara de tine fac asta in mod serios, tot e ceva.
@Somalezu’: pentru ca oamenii le-ar schimba.
Incerc un design minimalist pe siteul meu de anunturi gratuite dar intampin dificultati din partea utilizatorilor.
Sunt obisnuiti cu formulare mari si cand le-am pus doar cateva campuri in formularul de „adaugare anunt” uita mereu cate ceva.
Nu se impaca bine cu ideea de a isi organiza singuri anuntul si ma trezesc cu 10% anunturi fara date de contact.
@victor – you’re obviously missing the point. design minimalist se refera la modul de prezentare a informatiei, nu la nr redus de textfields intr-un form. form-urile trebuie adaptate publicului tinta, si daca vrei ca anumite informatii sa fie prezente, atunci baga textfield/textarea pt fiecare si fa-le mandatory.
minimalist e modul in care prezinti ofertele. dp meu dv pe site-ul tau e prea minimalist.
protip: anunturile cu poze primesc mai multe click-uri decit alea fara.
ideal ar trebui ca design-ul tau sa aiba spatiu prevazut pt o poza, undeva pe partea stinga, de ex. data e mai putin relevanta. aia poate fi bagata in detaliile anuntului.
ex de anunt care nu ofera informatii mai deloc:
24/05/2010 Perla-Dorobanti – 800 EUR, Bucuresti, Bucuresti
cite camere ? etaj ? strada ?
in loc sa pui titlul anuntului, care fiind pus de luzeri poate ca nu e mereu relevant, pui informatii relevante: nr de camere, supraf, zona, pret. si eventual dedesubt cu font mai mic un extras din anunt (200 de caractere sau ceva de genu asta)
oricum inainte de afisare ar trebui sa filtrezi anunturile. cine cauta chirie nu prea cauta sa cumpere si invers. si cine cauta in cluj nu e interesat de anunturi din constanta. il pui pe om sa selecteze vinzari/inchirieri si orasul si dupa aia afisezi anunturile – in momentul ala rezultatele vor fi relevante pt el.
just my 200 cents
victor cred ca vrea sa tinda spre un fel de craigslist. succes!
am observat ca e plin netu de „like” si celelalte javascript care zici dar nu numai la .ro sunt prezente. pe bbc, cnn, si alte de genu de pe net sunt la fiecare articol deci ghici de unde au aparut si pe .ro …
@zoso – chiar apreciez tonul mult schimbat pe care l-ai folosit in acest post. E un progres si iti spun asta fara ironie.
Remarca ta este corecta si sunt de acord cu ea. Chiar daca exemplul dat de tine nu este unul uzual in site (probabil ca acopera <1% dintre stiri) sunt de acord ca nu trebuia sa ne scape. Spun asta pentru ca de regula caseta cu stiri related este pusa dupa articol, precum in stirea de aici.
Mai am doua observatii:
1. IMOPEDIA nu este citita doar de agenti imobiliari. Daca ar fi fost asa, raportandu-ne la traficul site-ului, am fi avut foarte multi agenti in jurul nostru. Din pacate nu mai sunt in piata mai mult de 2000 de companii
2. Breasla aceasta – atat de blamata de voi – este foarte activa in social media. Referinte poti lua si din alte surse mai apropiate.
@c3: incerc sa fac un craigslist. Fiecare isi prezinta marfa cum stie mai bine.