Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
19 comentarii
NOU
#1
zvoner
Disperat (cum ma stii) si in mare foame de bani (cum ma stii ;)) am hotarit sa testez cam toate sistemele de marketing afiliat din Romanica. Pe unu’ l-am testat fix 2 luni, pe altul il testez inca 10 zile.
Rezultate:
2parale: peste 1200 de clickuri in 2 luni, comision 9 ron, CTR circa 0.46%, un pic peste 260.000 de afisari.
emag: 371 clickuri, CTR 0.43%, 85.700 de afisari, 0 lei comisioane.
Prin comparatie, batranul Google adsense livrat pe 300.000 afisari, atinge un CTR mediu de 0.82% si aduce 177 lei. Pe care ii si plateste in mod regulat. Anul trecut era la triplu suma, pe acelasi CTR si nr de afisari. Sume infime, insa inca nedepasite de niciunul dintre sistemele de marketing afiliat, aflate deocamdata cu o magnitudine 10 in urma.
Tradeads as fi vrut sa incerc, dar dept. lor de suport e ca si inexistent, desi m-am inscris nu am primit vreo confirmare sau vreun greenlight la coduri.
Mai sunt, de la neogen, de la altii, dar concluzia e una singura: pentru spatiul excedentar NU MERITA marketing afiliat decat daca ai un blog sau un site de recenzii, pe care sa intre oamenii interesati de produsele in cauza. Atunci vei avea CTR-ul mare, dar si rata de conversie mare.
Totusi, chiar si asa, ca sa ajunga macar la platile lui Google, ar trebui sa fie de zece ori mai eficace. Ceea ce nu se intampla, pentru ca la noi nu se cumpara online imediat. Daca cookie-ul tau ar ramane poate 90 de zile, atunci da. Dar asa… hm.
Sfat: mai bine vinzi publicitate pe direct si cu asta basta. Pentru ca tu vinzi branding, awareness, o gramada de alte chestii, care nu iti sunt platite catusi de putin prin sistemul de marketing afiliat.
00
NOU
#2
Radu Spineanu
Campania M.O. nu e singura din 2Parale. In continuare sunt afisate datele pentru ca afiliatii sa aleaga campania care e cea mai OK pentru ei.
De exemplu pe IT&C evoMag a generat comisioane aproape cat M.O. in perioada scurta de cand au intrat.
Ceea ce am aflat noi(si cu datele de aici) este ca ar trebui alese campaniile dupa starea lor din sistem, si mai putin dupa cat de cunoscut este un magazin. Nu oferim cuvinte sau etc, noi va afisam datele care le avem.
Puteti sa vedeti ca Tuatara si Tara convertesc foarte OK, Tamada e OK, si vom aduce si alte campanii pe alte domenii decat IT&C. Originals a intrat recent si are continut foarte OK.
Se poate studia ce cumpara oamenii in perioada de criza si asta promova. Nu stiu daca IT&C-ul e exemplul perfect.
00
NOU
#3
bogdan
emag: 2 luni, 1906 de clickuri, comision 0 (in afara de comisionul initial de 100 ron, desigur). Nu mi se pare decat o reclama gratuita.
00
NOU
#4
radu
Da, pai… Din 1000 de click-uri 2% chiar mai si comanda. Din alea 20 de comenzi 70% sunt facute telefonic (dupa cum spunea Bobby Voicu, un promotor hotarat de altfel al afilierii), rezulta ca mai avem 6 comenzi comisionate. La vreo 1-2 asa ti le anuleaza ca mai sus, deci mai avem vreo 4-5 comisionate. Punem si o comanda medie de 500 RON (optimista, ca si conversia), avem vreo 2000-2500 RON valoare si, cu 3% comision, ne rezulta 60 ron.
Ma nu stiu. Da` nici n-are rost sa ma interesez acum. Ca pana adun suma minima ca sa-i scot se mai schimba legile. :))
00
NOU
#7
radu
@Radu Spineanu: Ar trebui sa luati exemplul Google: calci pe bec, afara, fara comentarii! Daca este adevarat ce s-a scris n-ar trebui sa mai existe MO in sistemul vostru. Increderea e cel mai greu de castigat si cel mai usor de pierdut lucru.
00
NOU
#8
Bleau
Si eu subscriu la ce a zis radu. Daca MO nu respecta oamenii care de fapt aduc promovarea si banii si va cresc si voua indirect imaginea si brandul, afara!
Pe eMag scrie ca banii din comisioane sunt impozabili, exceptand cazul cand ii vrei sub forma de voucher. Banuiesc ca e la fel oriunde, din moment ce ai un castig trebuie sa platesti impozit pe el.
Intr-adevar daca este adevarat ce s-a scris despre MarketOnline ar trebui scos din reteaua de afiliere. Nu cred ca ar fi o mare pierdere pentru 2parale
@zvoner
„2parale: peste 1200 de clickuri in 2 luni, comision 9 ron, CTR circa 0.46%, un pic peste 260.000 de afisari.”
faptul ca ai 260,000 de afisari si doar 1,200 de click-uri nu are absolut NICI o relevanta in acest post. Mi se pare doar lauda. Daca ai atat de multe afisari, iar rata de click nu-ti place … primul pas pe care ar trebui sa-l faci e sa scoti bannerul/link-ul afiliat si gata. E clar ca nu se pupa reclama cu ce are site-ul tau. Apoi daca din 1,200 de click-uri ai comision asa mic iarasi nu vad unde e problema celui promovat … cred ca persoanele trimise de tine nu fac parte din publicul tinta al furnizorului promovat. Tu de cate ori dai click pe un banner de pe un site si de cate ori se intampla chiar sa cumperi de pe acel site?! zi-mi ca acel banner are o rata de conversie mai mare facuta doar din statisticile tale. Sincer NU cred ca un banner are atat de multa putere de convertire pe cat crezi tu, doar daca este pus pe un site nisat.
„emag: 371 clickuri, CTR 0.43%, 85.700 de afisari, 0 lei comisioane.”
again, aceeasi problema. Aceste date nu indica faptul ca marketing-ul afiliat nu functioneaza.
Un exemplu de site bun este: https://www.resigilate.ro/ Ei ar trebui sa aiba o conversie mai buna. Este un site nisat, 100% dedicat produselor de IT. In cazul in care si ei au probleme, atunci abia ar trebui sa ne facem un pic de griji nu cand rata de click este mica.
Vorbeam cu cineva zilele astea chiar despre asta … e greu sa convertesti prin marketing afiliat produsele IT deoarece majoritatea clientilor sunt geeks, care stau si cauta, se documenteaza pana gasesc cel mai bun pret. Daca geek-ul nostru (pe care vrem sa-l convingem sa cumpere de pe eMag) gaseste acelasi produs insa cu CINCI LEU (un suc) mai ieftin de la un furnizor mai fantoma, el prefera sa-l cumpere de acolo chiar daca eMag are un brand foarte puternic si prezinta mai multa incredere.
In ceea ce priveste Adsense nici nu mai are rost sa se vb despre asta, s-a facut de 1,000 de ori comparatia asta prosteasca. Care vrea sa-si puna Adsense sa-si puna. Care spune ca a avut Adsense si converteste mai bine decat un banner afiliat nu stie ce zice. De ce? Daca de multe ori o reclama de tip Adsense este total irelevanta cu continutul unde este afisat, exista cazuri in care mai au ceva legatura una cu alta si se click-uieste reclama. Asta nu inseamna ca cel care a dat click pe reclama a si cumparat produsul promovat, nu?
00
NOU
#12
Bogdan
a) referitor la http://www.resigilate.ro cred ca trebuie renuntat sa se faca referire la ei pentru ca este un site dezvoltat de cineva (PF sau persoana juridica) cu stranse legaturi in cadrul Asesoft.. sa se vada putin prin footer
b) 2parale nu mi-a generat nimic, zero barat.. si renunt in curand la el pentru ca e prea mare diferenta intre sisteme si eficienta, merg pe unul care se pare ca e ok pentru mine…adica..
c) Profitshare de la eMAG merge binisor in cazul meu, exista insa o marja destul de mare la comenzi anulate, marja de aprox .40%
Sunt de parere ca fiecare sistem merita incercat, cu variante diverse de implementare, nu e o regula stricta.. unele merg mai bine pe anumite site-uri.. altele..
Comenzile telefonice? Nu mi-as bate prea mult capul cu ele, sunt insa mult mai preocupat de faptul ca cineva comanda si apoi este sunat ca produsul respectiv nu este pe stoc, ajunge in X zile… omul, in general renunta.
De acord cu tine, fac ei succes..dar unele servicii oferite clientilor sunt cam 0 din pacate..asta e..
00
NOU
#14
Daniil
@zoso: e misto de tot afilierea la eMag pentru persoane fizice. Misto in sens de teapa, daca vrei iti pot trimite un schimb de mailuri ca sa te amuzi. Asta dupa ce mai primesc de la ei un raspuns, ca s-a cam facut liniste dupa ce mi-am cerut banii, mi-au raspuns ca pentru persoane fizice nu fac plati ci doar dau vouchere (desi pe site scrie altceva) si le-am explicat ca termenii si conditiile de pe site au rol de contract dpdv legal. Sunt foarte curios ce raspuns primesc (sau daca primesc vreunul)
00
NOU
#15
NeaFane
Ma intreb cati bani ar face bookblog de exemplu daca toate cartile prezentate ar putea fi cumparate prin sisteme de afiliere (vs. cati bani ar face din CPM, google adsense, etc.).
Normal ca daca pentru siteuri care imita continutul libertatea si cancan affilierea nu e o solutie.
00
NOU
#16
trane
am tot urmarit si eu povestea asta, pe mai multe bloguri si se pare ca avem un raspuns din partea celor de la 2parale. mai mult de atat, se pare ca odata cu plecarea lu’ nea frunza, avem clienti creduli pe la marketonline
Este normal ca firma care vinde produsele sa verifice veridicitatea comenzilor. Si la Amazon daca produsele sunt returnate sau nu sunt platite ti se scad din contul de afiliat banii aferenti.
Luna aceasta ne pregatim si noi sa lansam programul de afiliere Quelle, prin care oferim comisioane intre 5-8% negociabil mai mult pentru cei care aduc volum mare de comenzi.
Disperat (cum ma stii) si in mare foame de bani (cum ma stii ;)) am hotarit sa testez cam toate sistemele de marketing afiliat din Romanica. Pe unu’ l-am testat fix 2 luni, pe altul il testez inca 10 zile.
Rezultate:
2parale: peste 1200 de clickuri in 2 luni, comision 9 ron, CTR circa 0.46%, un pic peste 260.000 de afisari.
emag: 371 clickuri, CTR 0.43%, 85.700 de afisari, 0 lei comisioane.
Prin comparatie, batranul Google adsense livrat pe 300.000 afisari, atinge un CTR mediu de 0.82% si aduce 177 lei. Pe care ii si plateste in mod regulat. Anul trecut era la triplu suma, pe acelasi CTR si nr de afisari. Sume infime, insa inca nedepasite de niciunul dintre sistemele de marketing afiliat, aflate deocamdata cu o magnitudine 10 in urma.
Tradeads as fi vrut sa incerc, dar dept. lor de suport e ca si inexistent, desi m-am inscris nu am primit vreo confirmare sau vreun greenlight la coduri.
Mai sunt, de la neogen, de la altii, dar concluzia e una singura: pentru spatiul excedentar NU MERITA marketing afiliat decat daca ai un blog sau un site de recenzii, pe care sa intre oamenii interesati de produsele in cauza. Atunci vei avea CTR-ul mare, dar si rata de conversie mare.
Totusi, chiar si asa, ca sa ajunga macar la platile lui Google, ar trebui sa fie de zece ori mai eficace. Ceea ce nu se intampla, pentru ca la noi nu se cumpara online imediat. Daca cookie-ul tau ar ramane poate 90 de zile, atunci da. Dar asa… hm.
Sfat: mai bine vinzi publicitate pe direct si cu asta basta. Pentru ca tu vinzi branding, awareness, o gramada de alte chestii, care nu iti sunt platite catusi de putin prin sistemul de marketing afiliat.
Campania M.O. nu e singura din 2Parale. In continuare sunt afisate datele pentru ca afiliatii sa aleaga campania care e cea mai OK pentru ei.
De exemplu pe IT&C evoMag a generat comisioane aproape cat M.O. in perioada scurta de cand au intrat.
Ceea ce am aflat noi(si cu datele de aici) este ca ar trebui alese campaniile dupa starea lor din sistem, si mai putin dupa cat de cunoscut este un magazin. Nu oferim cuvinte sau etc, noi va afisam datele care le avem.
Puteti sa vedeti ca Tuatara si Tara convertesc foarte OK, Tamada e OK, si vom aduce si alte campanii pe alte domenii decat IT&C. Originals a intrat recent si are continut foarte OK.
Se poate studia ce cumpara oamenii in perioada de criza si asta promova. Nu stiu daca IT&C-ul e exemplul perfect.
emag: 2 luni, 1906 de clickuri, comision 0 (in afara de comisionul initial de 100 ron, desigur). Nu mi se pare decat o reclama gratuita.
Da, pai… Din 1000 de click-uri 2% chiar mai si comanda. Din alea 20 de comenzi 70% sunt facute telefonic (dupa cum spunea Bobby Voicu, un promotor hotarat de altfel al afilierii), rezulta ca mai avem 6 comenzi comisionate. La vreo 1-2 asa ti le anuleaza ca mai sus, deci mai avem vreo 4-5 comisionate. Punem si o comanda medie de 500 RON (optimista, ca si conversia), avem vreo 2000-2500 RON valoare si, cu 3% comision, ne rezulta 60 ron.
Banii mei. :))
radu: impozabili, nu?
Ma nu stiu. Da` nici n-are rost sa ma interesez acum. Ca pana adun suma minima ca sa-i scot se mai schimba legile. :))
@Radu Spineanu: Ar trebui sa luati exemplul Google: calci pe bec, afara, fara comentarii! Daca este adevarat ce s-a scris n-ar trebui sa mai existe MO in sistemul vostru. Increderea e cel mai greu de castigat si cel mai usor de pierdut lucru.
Si eu subscriu la ce a zis radu. Daca MO nu respecta oamenii care de fapt aduc promovarea si banii si va cresc si voua indirect imaginea si brandul, afara!
Pe eMag scrie ca banii din comisioane sunt impozabili, exceptand cazul cand ii vrei sub forma de voucher. Banuiesc ca e la fel oriunde, din moment ce ai un castig trebuie sa platesti impozit pe el.
@zvoner: eu am un comision de vreo 1 milion de la o vazare pe mar.ro. so, is ok.
Intr-adevar daca este adevarat ce s-a scris despre MarketOnline ar trebui scos din reteaua de afiliere. Nu cred ca ar fi o mare pierdere pentru 2parale
@zvoner
„2parale: peste 1200 de clickuri in 2 luni, comision 9 ron, CTR circa 0.46%, un pic peste 260.000 de afisari.”
faptul ca ai 260,000 de afisari si doar 1,200 de click-uri nu are absolut NICI o relevanta in acest post. Mi se pare doar lauda. Daca ai atat de multe afisari, iar rata de click nu-ti place … primul pas pe care ar trebui sa-l faci e sa scoti bannerul/link-ul afiliat si gata. E clar ca nu se pupa reclama cu ce are site-ul tau. Apoi daca din 1,200 de click-uri ai comision asa mic iarasi nu vad unde e problema celui promovat … cred ca persoanele trimise de tine nu fac parte din publicul tinta al furnizorului promovat. Tu de cate ori dai click pe un banner de pe un site si de cate ori se intampla chiar sa cumperi de pe acel site?! zi-mi ca acel banner are o rata de conversie mai mare facuta doar din statisticile tale. Sincer NU cred ca un banner are atat de multa putere de convertire pe cat crezi tu, doar daca este pus pe un site nisat.
„emag: 371 clickuri, CTR 0.43%, 85.700 de afisari, 0 lei comisioane.”
again, aceeasi problema. Aceste date nu indica faptul ca marketing-ul afiliat nu functioneaza.
Un exemplu de site bun este: https://www.resigilate.ro/ Ei ar trebui sa aiba o conversie mai buna. Este un site nisat, 100% dedicat produselor de IT. In cazul in care si ei au probleme, atunci abia ar trebui sa ne facem un pic de griji nu cand rata de click este mica.
Vorbeam cu cineva zilele astea chiar despre asta … e greu sa convertesti prin marketing afiliat produsele IT deoarece majoritatea clientilor sunt geeks, care stau si cauta, se documenteaza pana gasesc cel mai bun pret. Daca geek-ul nostru (pe care vrem sa-l convingem sa cumpere de pe eMag) gaseste acelasi produs insa cu CINCI LEU (un suc) mai ieftin de la un furnizor mai fantoma, el prefera sa-l cumpere de acolo chiar daca eMag are un brand foarte puternic si prezinta mai multa incredere.
In ceea ce priveste Adsense nici nu mai are rost sa se vb despre asta, s-a facut de 1,000 de ori comparatia asta prosteasca. Care vrea sa-si puna Adsense sa-si puna. Care spune ca a avut Adsense si converteste mai bine decat un banner afiliat nu stie ce zice. De ce? Daca de multe ori o reclama de tip Adsense este total irelevanta cu continutul unde este afisat, exista cazuri in care mai au ceva legatura una cu alta si se click-uieste reclama. Asta nu inseamna ca cel care a dat click pe reclama a si cumparat produsul promovat, nu?
a) referitor la http://www.resigilate.ro cred ca trebuie renuntat sa se faca referire la ei pentru ca este un site dezvoltat de cineva (PF sau persoana juridica) cu stranse legaturi in cadrul Asesoft.. sa se vada putin prin footer
b) 2parale nu mi-a generat nimic, zero barat.. si renunt in curand la el pentru ca e prea mare diferenta intre sisteme si eficienta, merg pe unul care se pare ca e ok pentru mine…adica..
c) Profitshare de la eMAG merge binisor in cazul meu, exista insa o marja destul de mare la comenzi anulate, marja de aprox .40%
Sunt de parere ca fiecare sistem merita incercat, cu variante diverse de implementare, nu e o regula stricta.. unele merg mai bine pe anumite site-uri.. altele..
Comenzile telefonice? Nu mi-as bate prea mult capul cu ele, sunt insa mult mai preocupat de faptul ca cineva comanda si apoi este sunat ca produsul respectiv nu este pe stoc, ajunge in X zile… omul, in general renunta.
De acord cu tine, fac ei succes..dar unele servicii oferite clientilor sunt cam 0 din pacate..asta e..
@zoso: e misto de tot afilierea la eMag pentru persoane fizice. Misto in sens de teapa, daca vrei iti pot trimite un schimb de mailuri ca sa te amuzi. Asta dupa ce mai primesc de la ei un raspuns, ca s-a cam facut liniste dupa ce mi-am cerut banii, mi-au raspuns ca pentru persoane fizice nu fac plati ci doar dau vouchere (desi pe site scrie altceva) si le-am explicat ca termenii si conditiile de pe site au rol de contract dpdv legal. Sunt foarte curios ce raspuns primesc (sau daca primesc vreunul)
Ma intreb cati bani ar face bookblog de exemplu daca toate cartile prezentate ar putea fi cumparate prin sisteme de afiliere (vs. cati bani ar face din CPM, google adsense, etc.).
Normal ca daca pentru siteuri care imita continutul libertatea si cancan affilierea nu e o solutie.
am tot urmarit si eu povestea asta, pe mai multe bloguri si se pare ca avem un raspuns din partea celor de la 2parale. mai mult de atat, se pare ca odata cu plecarea lu’ nea frunza, avem clienti creduli pe la marketonline
raspuns 2parale:
nea mircea badea:
batista pe ţambal…
Si la eMag afilierea e cu cantec. Uite ce scrie un client profitshare de la eMag aici.
Este normal ca firma care vinde produsele sa verifice veridicitatea comenzilor. Si la Amazon daca produsele sunt returnate sau nu sunt platite ti se scad din contul de afiliat banii aferenti.
Luna aceasta ne pregatim si noi sa lansam programul de afiliere Quelle, prin care oferim comisioane intre 5-8% negociabil mai mult pentru cei care aduc volum mare de comenzi.