Mi se rupe inima după retaileri

Altex şi Domo au anunţat că decembrie a fost o lună bună, dar nu atât de bună pe cât sperau ei. Altex au avut 50% creştere pe decembrie faţă de noiembrie, dar se plâng că e criza şi că lumea nu mai cumpara.

Mi se face milă, dar totuşi cred că retailerii mari şi nesimţiţi au făcut destui bani şi ar cam fi cazul ori să îşi bage minţile în cap, ori să falimenteze.

Am fost de două ori la Altex şi la MediaGalaxy, căutând un banal încărcător pentru aparatul foto. Peste tot aveau aparatul foto, dar nici urmă de încărcătoare sau baterii pentru el. Pentru că…nu e treaba lor să aibă încărcătoare, alea sunt pentru fraieri.

Şi nu e numai asta. Toţi producătorii au scos 20 de modele de aparat care face acelaşi lucru, toţi retailerii au de toate pe rafturi, nimeni nu ştie ce să cumpere. De aceea e bun shoppingul online, că alegi o categorie, setezi 2 filtre şi apoi vezi 10 de modele şi alegi unul. La raft e mai greu.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

21 comentarii

  1. NOU
    #1

    Cum ar fi să scoată retailerii de electronice şi electrocasnice oferte de genul „one dollar shop”?

    00
  2. Greseala a fost sa creada ca frenezia cumparaturilor in rate va dura la nesfarsit. In orasele mici acum cativa ani era permanent coada la ghiseul de credite. Shopping-ul online mai bun, dar nu pentru toti. Cei care cumparau in rate sa straduiesc sa le plateasca, nici gand sa mai cumpere ceva nou. Si cred ca o sa se invete minte sa nu mai faca rate pe viitor ci sa mai stranga cureaua.

    @sorin: Reformulezi ce s-a scris mai sus? :)

    00
  3. E f nasol in retail la ora actuala. Multi au linii de creditare enorme deschise, fara posibilitatea de a le inchide. Multi inchid magazine incercand sa plateasca aceste credite. Unii sunt chiar insolvabili. Dupa teapa ce au luat-o cu spatiile uriase de depozitare care s-au dovedit inutile cand romanii au saturat piata cu achizitiile de frigidere, plasme si alte aberatii (pe care of course ca acum nu le pot plati), a venit teapa cu schimbarea cursului valutar, teapa cu bancile ce nu mai dau credite ca nu mai au lichiditati, toate acestea dublate de un management incapabil. Si avem situatia actuala, cand multi retaileri lichideaza stocuri ca nu le da nici naiba credite sa achizitioneze lucruri noi pe stocuri.

    00
  4. Astia nu vor as aduca accesorii. Cea mai mare prostie la un comerciant. Atata timp cat vinzi produsul e bine sa asiguri si accesoriile. Uneori se castiga mai bine din astea.

    00
  5. Politica lor de vanzari si-a gasit sfarsitul…acum poate invata si ei ce inseamna! Vand scump si prost !

    00
  6. Comercianii mari (ex. Altex, Domo, MediaGalaxy) nu vor sa aduca accesorii. Ei spun ca s-ar complica sa vanda si asa ceva.

    00
  7. Dezavantajul shopping-ului online este că în 50% din cazuri, produsul la care mă hotărâsem nu era pe stoc și trebuia să aștept, lucru ce nu s-ar putea întâmpla la raft.

    Toată lumea se plânge că e criză, și e normal să nu le meargă afacerea cum trebuie.

    00
  8. Nimic nu-i vesnic…
    Nu jeleste nimeni dupa „profiturile mai mici” de la Altex (Media Galaxy e tot la Ostahie, pentru cine comenteaza aiurea…), Domo, Flamingo etc.
    Ideea e ca exista suprasaturatie, hectarele de elecronice si electrocasnice nu mai au rostul in economia actuala, „crizata”. N-au cui vinde.

    Incarcator? Da’ de-un memory stick ce zici (situatie similara)?!

    Atentie: inca o confuzie…, NU vanzarile sunt problema prionceps a astor retailieri, ci PROFITUL.

    Flamingo= MINUS 92% la valoarea actiunilor…! Ce sa..Cand a fost rugat Dragos Cinca sa dea totul, se tocmea la greu, doar-doar… Oricum, chiezariile…sau „pe vapoare”… :) . Are conturile pline, nu e bai. I-a mers mintea. Acu’, asta e, mai ia si el teapa; e adevarat, nu vinde nimic acum din cele 25% actiuni ce i-au mai ramas la Flamingo. Ar lua prafu’ de pe toba.
    .
    Shopping-ul on-line e bun, dar…e discutabil si aici, nu „pipai”, nu testezi, vine sau nu vine?…o zi/o saptamana? etc. De la caz la caz. E un avantaj, stai pe net, vezi s.a. Insa, de multe ori, profesionalismul alora (de la primirea comenzii la…final) si operativitatea lasa mult de dorit. Bifez insa „OK” la ultima comanda proprie pe comertul on-line.

    Apropo: e-mag? …se zice ca „nu mai extind”, iar sediul central de pe Virtutii…si Apostolescu iese la vanzare, cu toate…

    00
  9. Personal sint foarte suparat pe Media Galaxy. Am cumparat cu un an si jumatate in urma un GPS Evolio de la ei. Anul asta am incercat sa fac un update la harti, si am aflat ca softul este furat de chinezi, care au facut aparatul Evolio. Ca urmare, pe site-ul celor care au creat softul nu am intrare. Concluzie: Evolio a furat softul, Televoice (o alta companie din Romania) l-a importat, iar Media Galaxy il vinde. Frumos, nu? Am scris mai pe larg despre toata tarasenia pe blogul meu, dar nu vreau sa fiu considerat spammer, asa ca nu dau link. Oricum, v-as ruga sa bagati la cap patania mea si sa fiti mai atenti cind cumparati de la acesti retaileri.
    Da, Zoso, si mie mi se rupe inima de ei, saracii… :)

    00
  10. @Bogdan: Majoritatea celor care fac rate pentru LCD-uri, frigidere cu LCD si alte necesitati vitale de genul asta, nu se vor potoli niciodata.

    00
  11. offtopic: ma zgaraie dezacordurile deja mult prea dese intre subiect si predicat. „altex au avut”, „romantica au mai concediat”, „dalli au fost zburati”, etc. 1 altex – 2 altex sau cum?

    00
  12. Cred că titlul corect ar fi fost: Mi se rupe de retaileri. Îndrăznesc chiar să afirm o treabă: scot la vânzare produse neconforme cu specificaţiile sau cu normele de calitate. Flamingo, unde eşti tăticu? Ce zici, facem un test pe un sistem luat de la voi acum 2 săptămâni să vedem de ce pierde HDD-ul date?

    Larga, larga… vorba cântecului.

    00
  13. Am scris intr-un alt blog la comentarii toata poliloghia mea de motive pentru care nici peste 2 ani nu ma va interesa sa cumpar aparatura de pe net. Prefer in continuare sa merg la „shop” sa vad ce si cum. Am timp sa studiez oferta si eventual de pe net imi fac „temele” si apoi cumpar din magazin. Imi place sa pun mana pe obiectul in cauza si sa nu ma trezesc ulterior cu surprize. Cand vor invata vanzatorii online de aparatura si curierii sa isi faca treaba suta la suta corect, mai discutam. Pana atunci, banul meu se cheltuie in magazin.

    Revenind la articolul tau, dar mai da-i in soare si pe astia. Clar ca nu vad de ce sa imi para rau de ei. Este un business care a mers al naibii de bine niste ani si acum probabil sufera. Nu sunt singurii afectati si probabil mai „ispasesc” niste greseli fata de consumatori. Cel putin asa vad multi clienti care s-au „bucurat’ de atitudine nesimtita sau de tot felul de probleme din partea acestor magazine „superbe”.

    00
  14. @Dojo: Exista o lege (daca vrei caut si iti dau si nr. ei) care spune cum ca orice produs achizitionat de pe net poate fi returnat in termen de maximum 10 zile fara niciun motiv si se restituie banii. Deci, daca ai cumparat de pe net ceva si nu iti place cum arata, cum se comporta, etc., il returnezi si vei primi banii inapoi. Aceasta lege se aplica tuturor magazinelor online (deci nu trebuie sa scrie asta pe site sub forma de nu stiu ce oferta) pur si simplu trimiti produsul inapoi daca nu iti convine si iti primesti banii. Pace…

    00
  15. @Jimmy Hoffa: Te rog, fii bun şi spune-ne şi nouă. Că să ne putem apăra în caz de abuz. Mulţumesc.

    00
  16. @jimmy: cu curieratul cine il suporta?o fi lege da nimeni nu tine cont de ea
    @nu se aduc accesorii ca de obicei sunt scumpe si nimeni nu le ia..

    00
  17. https://www.emag.ro/info/

    https://www.pcgarage.ro/info/returnare-si-garantii/politica-de-returnare

    deci dupa cum vedezi au pe site-uri despre retur.
    crezi ca sta careva sa citeasca?

    00
  18. pe mine nu ma doare nici negru sub unghie de faptul ca se duc dre q retailerii.am lucrat la domo ca asistent vanzari si mai apoi ca sofer.ca asistent directorii zonali te mint cu nu stiu cate bonusuri daca depasesti targete luna de luna, dar ca sa vezi, luna asta depasesti targetul si luna viitoare iti baga alt target de nu reusesti nici macar 80 la suta sa faci. si cand iti iei salariul in luna cu targetul depasit te trezesti ca din bonusul ala alocat jumate ti-l impoziteaza.la o vanzare de 1,86 miliarde ROL am luat salariul 11 milioane ROL. si asta e motivul pentru care consilieri/asistentii de vanzari nu isi mai bat capul cu clientii.cat despre perioada cat am fost sofer , sa va povestesc o intamplare: eram la magazin si aveam de livrat un frigider pana la ora 16:00. clientul deja isi alesese modelul, achitase, acum astepta produsul sa ii vina acasa.deja era 15:45 cand sa plec cu frigiderul din magazin sa il pun in masina, a mai venit un client sa cumpere o masina de spalat.directorul zonal era acolo.clientul cu masina de spalat a spus ca o cumpara dar ca vrea sa ii fie adusa acasa imediat . eu am precizat ca am o livrare de facut si apoi io pot duce si lui, dar directorul zonal ca sa fie sigur ca ii ia banii omului a spus ca imediat ce o achita ii si ajunge acasa . spunandu-i asta doar ca sa fie sigur ca ii ia banii clientului, desi nu i-a fost livrata asa cum i s-a promis. si inca o chestie cu retailerii ei cica pun foarte mare accent pe satisfacerea nevoilor clientilor. dar ce fel ii satisfaci nevoia unui client cand 4 din 10 televizoare se strica ori in momentul cand se face proba, ori la prima utilizare acasa.. va dau un sfat > nu cumparati de la domo produse de la firma westwood, sunt niste porcarii toate.

    00
  19. Am cumparat de la altex (cel de la etajul 1 al magazinului real vitan) un aparat de ras (bierberit) marfa Rohnson daca nu ma insel. Am platit produsul (340 Ron) iar cand am ajuns acasa am constatat ca bierberitul cu acel aparat e destul de dureros, mai mult smulgea parul de pe fata decat i-l taia. M-am dus repede inapoi la magazin ( la vreo 2 – 3 ore dupa ce l-am cumparat). Le-am explicat problema, le-am explicat ca daca vroiam sa imi smulg parul de pe fata cel mai probabil imi luam un depilator. Au refuzat sa imi dea banii inapoi pe motiv ca l-am folosit (a fost folosit maxim un minut) si ca trebuie dus la un service ca cei de acolo sa constate ca intr-adevar nu poate fi folosit). Dupa ce m-am certat cu aia de la casierie m-am decis sa le las cadou aparatul de ras, l-am lasat pur si simplu pe masa si am plecat. Asa ca nu cumparati de la altex, au si produse prost calitatil si nici nu restituie banii inapoi.
    de aia nu au vanzari, trateaza clientii ca pe niste carpe si au si niste jeguri de produse la vanzare

    00
  20. NOU
    #21

    Mi-am cumparat vara trecuta un frigider de la DOMO, marca ,,WESTWOOD,, prin ,,internet,,…Dupa ce ca doar putin ,,ingheta,, in asa zisul congelator, la prima ,,dezghetare,, S-A DECONGELAT [ la vreo ,,juma,, de luna] si de-atunci a ramas ,,DEZGHETAT,, DE TOT…..ESTE DEFECT SI ALIMENTELE LE-AM PASTRAT SI LE PASTREZ ,,FRESH,, PE GEAMUL DE LA BUCATARIE….Am frigider pe post de bibelou!P.S. NU MAI CUMPARATI OBIECTE DACA NU SI LE VEDETI!Eu am fost personal la magazin de am platit, deci mai bine imi alegeam eu de-acolo frigiderul …M-AM ,,INGHETAT,, ODATA, N-O VOI MAI FACE SI A DOUA OARA! VIVAT ROMANIA!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.