Care e miza în spargerea Uniunii Europene?

Mă tot uit la atacurile astea și nu-mi dau seama de miză. OK, scopul este evident, divide et impera, este mai ușor să negociezi separat cu fiecare mică putere și să îți impui ce vrei.

elon-musk-eu

Dar văd niște greșeli în strategia asta.

Prima. Îmi pare că nimeni nu i-a explicat prostului ăstuia, și altora ca el, cât bine a făcut UE pentru Europa. A salvat Grecia, a ridicat Europa de Est din sărăcie, a ținut pe linie de plutire Spania și Portugalia, ține cu dinții de Italia. Toate astea se traduc în consum.

Și da, chiar dacă europenii sunt mai sensibili la proveniența mărfurilor, tot cumpără și folosesc foarte multe mărfuri americane. Crește nivelul de bogăție, crește consumul.

A doua. Dar cu ce schimbă spargerea UE situația SUA? Ce, dispare China dintr-o dată? Începe să plouă cu joburi în America? Își mută companiile americane fabricile înapoi acasă?

Nu înțeleg deloc ostilitatea asta față de UE, un partener tradițional al SUA. E ca și cum ai avea un frate mai mic și la un moment dat, neprovocat, ai cășuna cu bătaia pe el, gratuit. EL întreabă ce ai, tu te oprești un pic, te gândești că l-ai bătut aiurea, dar în loc să-ți ceri scuze sari el pe el să îl bați.

Fix așa se simte.

Să nu aveți dubii, schemele astea sunt doar praf în ochi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

148 comentarii

    • asta este doar declicul de acum.

      Istoria este mai lunga, inclusiv pe vremea lui Clinton cand EU era sub asediu pentru ca nu vrem sa primim toata marfa lor de cacat, toata mancare lor imputita imbibata in roundup.

      https://www.theguardian.com/us-news/2025/dec/05/monsanto-roundup-safety-study-retracted

      In timpul negocierilor TTIP a fost destul de brutal. Iar felul in care s-a negociat si nivelul de transparenta a dovedit ca din partea EU s-a tradat la greu. Poate US colabora cu orcii si cu alti specialisti in …diplomatie… de pe atunci.

      <>

      Adevarul foarte foarte trist este ca EU trebuie sa se trezeasca rapid si sa vada in cine mai poate avea incredere. Poate ceva EU-UK-Canada-Japonia-Australia. Americanii sunt deja pregatiti sa ne predea rusilor iar ungurii, ticalosii de serviciu, deja trimit oameni la moscova pentru a desena granite.

      Asta in timp ce tara noastra este plina de idioti care voteaza aursos psdpnl.

      Deci in concluzie, o sa creasca pretul la imobiliare, atat ca nu se vand si stau toate goale.

    • „In our meeting, I challenged Malmström over the huge opposition to TTIP across Europe. In the last year, a record three and a quarter million European citizens have signed the petition against it. Thousands of meetings and protests have been held across all 28 EU member states, including a spectacular 250,000-strong demonstration in Berlin this weekend.

      When put to her, Malmström acknowledged that a trade deal has never inspired such passionate and widespread opposition. Yet when I asked the trade commissioner how she could continue her persistent promotion of the deal in the face of such massive public opposition, her response came back icy cold: “I do not take my mandate from the European people.”

    • Aia zice americanul că a zis Malmström. Propaganda de grădiniță.

  1. NOU
    #5

    ete pla… fix Musk reuseste sa sparga UE :D

  2. Salut.

    Orice sistem politic uaste un alt sistem politic concurent si va lucra sa il faca sa dispara.
    In acest moment sunt vreo 2-3 sisteme politice care concureaza.
    1) Democratiile liberare gen EU cu institutii relativ puternice (aici ERA si US acum vreo 10-15 ani).
    2) Oligarhiile gen Rusia unde puterea e concentrata in mana unui strong man si a camarilei reprezentata de cativa indivizi foarte bogati si puternici.
    3) Organizarea hibrid comunista-capitalista gen China unde partidul unic conduce tot si economicul se subordoneaza politicului.

    Cum sclavii din SUA vin pe aici des si le-ar putea veni idei cu strazi , orase unde poti sa mergi pe jos, aer curat si legi impotriva otravii din mancare dar mai ales deoarece EU ii incurca rau pe oligarhii din SUA la acapararea de putere prin tot felul de legi incomoade e in interesul clasei conducatoare de Tech Oligarchs sa scape de UE.

    E cam ultimul bastion al legii in fata companiilor (asa slab cum e)

    nr 2- de cand a cazut comunismul nu mai e nici un interes din partea eliterlor sa mentina o clasa de mijloc puternica , numeroasa si fericita. Pe vremea comunismului aveau nevoie de ei sa ii tina fericiti si bogati sa nu le vina idei de comunism. Capitalismul e bun cu voi.

    Acum nu mai e nici un interes. Clasa de mijloc te incurca foarte mult la furat si acaparat putere. (vezi Occupy Wallstreet. ). E mai bine sa ii tii saraci si in frica sa poti sa ii iei cu arcanu la razboi sau sa fie divizati pe criterii de cultura (FEMEILE TRANS SUNT FEMEI SI NEGRII SUNT CEI MAI BUNI SI ESTI RASIST).

    Cam asta ar fi pe scurt the gist of it in my opinion.

    • Salut. De acord cu tine.

      Ce nu înțeleg eu acum e cum a apărut documentul lor de Strategie Națională de Securitate în care Europa e descrisă ca un continent în declin, „pe moarte”, iar discursul se aliniază perfect cu retorica partidelor de extremă dreaptă de aici. Mai că nu l-a scris Puțin sau Tucker Carlson.

      Pe lângă asta, tot țipă la Europa că nu suntem competitivi, ca nu avem AI, că trebuie să slăbească GDPR-ul și legile să facă loc de AI. Și ăștia chiar asta fac deși SUA dau de-a dura cu ei. Ca să…ce exact? În afară de a ține pe linia de plutire niște companii pe termen scurt. Poate asta nu înțeleg eu, atât de rele sunt lucrurile acolo că orizontul strategic redus e la lăcomia imediată a unor elite tehnocratice și economice.

      Când era vorba de cursa spre Lună, miza era clară: prestigiu geopolitic, inovație, progres tangibil, etc. Știai către ce mergi. Acum, cu AI, nu mai văd direcția. Chiar dacă accept, cu indulgență, scenariul AGI, atunci oricum nu va mai conta nimic.

      Momentan e doar un nou mit de vânzare ca să justifice dereglementarea și concentrarea puterii

  3. Nu prea avem alternativa pentru mogulii tech din US dar poate in curand o sa avem ca sa nu depindem de ei

    • nu ne-am face mailuri pe proton.me :(

    • Si daca pt mail/social media avem alternative dar nu vrem sa le folosim cu ce inlocuim Windows-ul? Android-ul, ios-ul sau procesoarele pe care ruleaza astea ca in Europa nu producem nimic :(

    • Inlocuim cu mandria de a fi european saraci inapoiati dar eco. Pana si jegurile alea de rusi au facut o clona de Sparc octacore ( Elbrus 8s) in schimb aci degeaba avem ASML ca nu a vrut nimeni sa se bage. Lasa ca vindem americanilor produse de lux si ne mintim ca suntem relevanti…

    • „Lasa ca vindem americanilor produse de lux ”

      zic sa te uiti pe productia industriala sa vezi daca suntem sau nu relevanti, vs US.

  4. N-au treaba argumentele tale, ii doar pe ei in dos de Grecia sau Europa de Est. Pe Musk si altii ca el sunt anti UE ca nu-si pot face de cap din cauza reglementarilor, in special Artificial Intelligence Act ii deranjeaza enorm.

    • + încetinirea aprobarilor legate de self driving vehicles.
      + cyber truckul lui nu se poate vinde în Europa
      + procese prin Europa legate de afirmații false de marketing
      So, cam da, Muscă are destule motive să urască UE

    • Vrem tomberoanele lui de inox in toate cartierele.

  5. NOU
    #18

    UE a impus usb-C, Apple a pierdut miliarde. Da, încărcătoarele și cablurile alea ( cu planed obsolete inside) alea aduceau profit de miliarde de $.
    UE a amendat Google, alfabet, x etc cu miliarde (în total). De aici permisivitatea propagandei rusești pe toate rețelele…
    Deci da, UE e rea pentru big tech….

  6. Eu cred ca Rusia are niste filmulete cu batranul senil si de aia el joaca dupa cum canta balalaica. A lasat doar sa scape niste mailuri de la Epstein, ca sa il sperie, dar filmuletele le tine bine. Poate sunt paranoic, dar oare chiar ar fi imposibil?

    • nici macar improbabil.
      absenta dovezii nu face dovada absentei.

    • Rusia are si cu Merkel ? Ca ea zis da la la Nord Stream si NIET la intrarea Ucrainei in NATO. Cu Gerhard Schroeder de a fost angajat Gazprom ce au seriale intregi ?
      Cu Macron ce filme au de sta fata lui Putin in Paris ?

  7. America ar vrea ca in toate statele europene sa fie democratii de felul Ungaria Turcia si la limita Belarus. Cat de departe vor ajunge „suveranii” in 2-3-4 ani ? In Franta Bardel papuselul ala are sanse 90% sa fie presedinte, In Germania Afd e pe primul loc, Italia, Olanda, pana si cretinul de Farage e in top…lumea s-a cretinizat din motive obiective dar a ajuns acolo. E foarte posibil ca aproape toti copiii nostri sa duca o viata mai nasoala decat noi.

    • Cu sau fără dreapta la putere, generațiile viitoare o vor duce mult mai prost. În primul rând povara îmbătrânirii populației pe fondul scăderii ratei natalității. În viitor mai putini tineri vor susține prin taxe mai mulți vârstnici. Migrația necontrolata sau controlată prea puțin nu aduce nimic bun, în Europa se înmulțesc anumite etnii și nu sunt cele care aduc bunăstare. Pe zi ce trece, o mai mare parte din Europa este cumpărată de asiatici și investitori din Orientul Mijlociu.
      Atâta timp cât nu sunt create condiții pentru ca tinerii sa facă copiii, sa ii poată creste decent, atâta timp cât nu se face producție în Europa, nu are de unde sa existe bunăstare pe termen meniu, cât despre termen lung nici nu vreau sa mă gândesc.
      Trebuie deschise centrale nucleare pentru energie ieftină și luate multe măsuri rapid, insa nu vad voință în acest sens ci dimpotrivă. Vad ce am văzut mereu în istorie când s-a prăbușit un imperiu: yes meni puși sa face ce știu sa facă, sa dea dreptate regimurilor, alți yes meni care închid gura celor care spun adevarul, țipând ca sunt extremiști periculoși șamd.
      Insa viitorul va veni și peste noi așa cum a venit peste atâția alții în trecut.

    • Da ma, toata lumea s-a cretinizat, noroc cu inteligentul de tine.
      Dupa ce UE s-a transformat in bastion woke vrei ca populatia sa stea cuminte in continuare? Poate nu toti sunt fani de curcubee, africani, paki, alte scursuri ale planetei.

    • Alegerile din Franta sunt peste 1 ani si ceva, timp destul sa se intample orice, iar pana acum doar un singu sondaj l-a dat pe Bardella castigator. In Germania e AfD pe primul loc, la egalitate cu CDU, dar e doar la 25%. In Olanda Geert a supt-o maiestuos. In Italia Meloni e chiar ok, nu o arde cu suveranisme de cacat. Farage e in top in sondaje, dar au mai fost suberanisti in top in sondaje iar la alegeri au luat cuc in falci.

    • Deci LGBTQ sunt scursurile planetei. Am auzit-o și pe asta. (Desigur, printre alți oameni care nu au altă vină în afara faptului că nu au pielea albă și prin urmare sunt victime ale rasismului.)
      Ian McKellen, Elton John, Kristen Stewart, Jodie Foster, Freddie Mercury, Rob Halford, Alexandru cel Mare, Oscar Wilde, atâția și atâția alții sunt scursuri.
      Alin ortodocsu’ este adevăru’. Sunt sigur că Alin ortodocsu’ are multe realizări culturale, sociale și umane la activ, noi suntem ăia răi care nu le vedem. Mă rog, poate a pus deja la punct un nou KKK, asta ar fi o realizare demnă de luat în seamă…

    • @Alin asta e un fel de hai sa le sugem pula rusilor ca sa nu ne faca UE gay

    • Sugem de la ruși, falux ortodox ,nu de paki sau negru că ne dor fălcile după.

    • NOU
      #29

      @Bogdan, l-ai ratat pe Alan Turing, fără de care posibil ca toată Europa să fi vorbit azi nemțește; deși, dacă mă uit în jur, poate nici n-ar fi fost chiar un lucru rău… plm..

  8. DE CE ARE NEVOIE ORICE OFICIAL / INSTITUȚIE ETC DIN EUROPA SA POSTEZE PE X ???
    DE CE?
    Sunt debusolati europenii daca nu mai primesc mesaje scurte din partea oficialilor / institutiilor UE pe platforma X ?
    Pot intelege dependenta de anumiti giganti tech americani, dar dependenta de retelele sociale ???

    In al doilea rand, SUA un stat federal a carui forta in lume deriva tocmai dintr-o piata de capital unica, armata unica si diplomatie externa la nivel federal, incurajeaza revenirea suveranitatii catre statele care formeaza o uniune, deci cresterea fragmentarii ???
    Kissinger se plangea pe cine sa sune cand vrea sa vorbeasca cu Europa.
    Rubio nu a mai participat la ultimele intalniri ale liderilor UE pentru ca se discuta / negociaza prea greu cu atatea voci, si in consecinta nu are timpul sa participe la fiecare intalnire.
    Daca nu intelegem noi europenii ca solutia este federalizarea si adoptarea unei limbi comune la nivel european, adica sa avem engleza a doua limba oficiala in fiecare tara UE, apai noi suntem prostii.

    • Puncte pro și contra la tot ce ai zis. Dar engleza? Are aceeași poziție în UE ca Mandarina. Nu m-aș aștepta Engleza să devină limba oficială a UE.

    • Dar care limba de circulatie cat mai internationala ai vedea-o tu potrivita?
      Pana la urma este limba programarii / IT-ului,
      limba showbiz-ului,
      i-ar apropia si pe englezi (UK),
      ar asigura si o buna convergenta cu SUA, Canada, Australia, Japonia, Corea
      este neutra pentru toate tarile din UE in sensul ca nu adopti germana in Franta / Spania / Italia sau orice alta varianta de acest tip

    • Vorbești de ales limba de circulație UE, nu limba de circulație internațională. Franceza Germana și Spaniola sunt limbi mult mai răspândite decât engleza odată ce ai iesit din slujbele bine plătite din oraș.

    • Daca tu ai argumente de ce, avand in vedere istoria acestui continent, o tara din UE ar adopta limba altei tari din UE si asta la nivelul tuturor tarilor din UE, good luck dreaming.
      Va fi un Eurovision al râcilor istorice.

      Eu am dat niste argumente, de ce limba universala in UE ar trebui sa fie si cat mai internationala.
      Pana si maimuta de Simion vorbeste in engleza, dar ne-am amuzat toti de Simion Nuvulon.

      Pe langa ce am scris mai sus mai dau un exemplu: catre US a fost de-a lungul timpului un exod de creiere in cercetare si datorita confortului vietii. Te poti muta la orice universitate / laborator / companie pentru ca peste tot se vorbeste engleza. Cu potentialul haos care se prevede in US, ar veni mai multi aici

    • Musk propune ca limba de circultie UE sa fie rusa, mi-a data acuma mesaj.

    • @Baliverne
      Gresesti:

      https://en.wikipedia.org/wiki/English_language_in_Europe

      https://europa.eu/eurobarometer/surveys/detail/2979

      English is spoken by about half of the Europeans (47%) as a foreign or second language, notably increasing 5 percentage points since 2012. 7 out of 10 young Europeans can have a conversation in English, which is 9 percentage points more than in previous survey. After English, French (11%) German (10%) and Spanish (7%) are the most spoken foreign languages in the EU.

      Uite, cam d-aia e engleza.

    • „adica sa avem engleza a doua limba oficiala in fiecare tara UE, apai noi suntem prostii” – de ce engleza ? De ce nu franceza! Sau germana! Sau, și mai bine, esperanto!

    • Limbajul semnelor, dacă engleza vi se pare grea.

    • Sunt pentru federalizare, institutii unice, moneda unica, reprezentare unica la nivel global.
      Limba comuna AR TREBUI sa fie engleza, din motive evidente si indiscutabile.

      Altfel, traiesc printre spanioli si petrec destul timp si prin franta, asa ca ma refer doar la astea doua natii: eu nu-i vad pe astia vorbind sau intelegand altceva decat limba lor nativa. Nu doar asta, nu-i vad depunand nici cel mai mic efort sa invete vreo limba straina. Interesul lipseste cu desavarsire. Peste care se suprapune conservatorismul atroce.

      Altfel, daca obligativitatea limbii comune se reduce doar la functii de reprezentare la nivel european bine platite, nu vor fi probleme.
      Pentru suprema reusita de a accede intr-un un job „la stat” astia o sugruma si pe ma-sa, asa ca „umilinta” de a invata o limba straina, fie ea si nenorocita de engleza, va fi pistol cu apa.

    • @Pixel: E mult mai usor decat credem: unii deja vorbesc engleza de ii dor mainile…

  9. The US is going down, and they don’t want to go alone :)

  10. UE reprezinta un concurent/o amenintare atat pentru trump cat si pentru putin, din motive nu intotdeauna identice, dar suficient cat sa fie un punct de convergenta a intereselor. Iar in ideologia bajetilor astora nu lasi potentialii concurenti sa traiasca. Ayaye.

  11. are un copil care si-a facut schimbare de sex -> cred ca asta a fost de neacceptat pentru el si de atunci se lupta cum poate impotriva oricarei idei woke

    asa e fiinta umana din pacate, trebuie sa gasim pe cineva vinovat

  12. Vom ajunge fix ca americanii și sud-americanii sau America Centrală fără UE… Oare vrem asta? Bine, la sud-americani există Mercosur, se aseamănă cumva, dar nu se compară.

  13. UE a tradat de multe ori US. De asta. In momentul in care UK a parasit UE si Germania a preluat conducerea de facto a UE tradarile si mizeriile s-au tinut lant.
    – UE exportat arme plus echipamente industriale in valoare de miliarde de euro catre Rusia pana in 2021 Franta Germania Austria Italia Cehia Finlanda Spania
    – UE a permis si tolerat infiltrarea rusa pana la maduva cazul cancelarului Gerhard Schroeder anagajat Gazprom fiind cel mai notoriu sau al comunistei jegoase Merkel care a refuzat intrarea Ucrainei in NATO . Recent jegul de prim ministru al Belgiei
    sustinea ca averile inghetate ale Rusiei trebuie returnate
    – UE ( Germania) s-a facut dependenta complet de energia ruseasca in ciuda avertismentelor SUA Polonei si Romaniei (prin Basescu) ( de asta i-au hackuit Blackberry tradatoarei Merkel)
    – UE permanent sprijina tacit inamicii Israelului
    -Tarile UE au continuat exporturile si sprijinul catre Iran ( dronele Shahed au motoare Rotax
    – UE s-a opus maririi taxelor vamale catre China solidar Chinei ( cel mai mare sustinator al Rusiei)

    S-a ajuns la un moment dat incat Franta era sa vanda o nava de desant Rusiei pe langa modernizarea tancurilor T72 facuta de Sagem si numai presiunea SUA a oprit dealul.
    Germania prin Siemens a vandut echipament folosit in fabricile de armament rusesti inclusiv cele de rachete balistice.

    • „UE a permis si tolerat infiltrarea rusa pana la maduva”
      si USA nu e deloc infiltrata, pe ce lume traiesti? Trump gavareste ce viseaza Putin
      „UE permanent sprijina tacit inamicii Israelului”
      vezi ca si prin MAGA sunt inamici din aia, cauta Nick Fuentes
      „UE s-a opus maririi taxelor vamale catre China”
      nu sunt economist sa comentez chestia asta dar sunt multi mai destepti ca mine care spun ca un razboi al tarifelor nu e ce trebuie.

    • Nu stau sa verific toate info expuse de tine. Nu contest ca ar fi adevarate.
      DAR americanii acum, de fapt echipa Trump, sunt mai prosti ca europenii daca ei cred ca ii ungem un pic pe rusi si facem bizz cu ei si toata lumea e happy.
      Pai asta au facut europenii inaintea lor de zici ca eram prostituate disperate sa le suga rusilor banii. Oligarhii dadeau spaga sa urce mai sus pe lista la șantierele navale europene sa isi construiasca iahturi. Toti rusii cu bani rupeau shoppingul in europa pe moda, masini, imobiliare. Remember Londongrad.
      Europenii la fel erau disperati sa deschida bizz acolo si sa vanda.
      Era o euforie totala și totuși rusii au inceput razboiul si tot ameninta Europa de parca nu faceam bizz la turatie maxima.
      De asta spun ca americanii sunt chiar tampiti, avand acest exemplu, sa creada ca iese ce isi imagineaza echipa Trump.

    • Multe jos voturi, semn ca adevarul e amar

    • Și asta e 100% adevărată.

      UE a dat multă mumu americanilor ori de câte ori li s-a spus s-o ia mai încet cu rusia că rusia nu e ceea ce pare. E doar un gigant adormit, care se va trezi la un moment dat și va emite iar pretenții teritoriale.

      Europenii nu și nu, că voi nu înțelegeți democrația, că voi americanii sunteți blocați în războiul rece, că rusia s-a schimbat, acuma au și ei McDonalds, toți mafioții lor conduc Mercedes și BMW, rusia e modernizată, nu mai au nici ei chef de război, uite, toți oligarhii și șefii FSB au vile prin europa, vin aici în concediu, își țin banii în elveția, londra, belgia, etc.

      Apoi a venit primul jet, de la ruși, Georgia. Apoi a venit al doilea jet cu boltă, Crimeea. Și ultimul jet în 2022, invazie totală, ca-n WW2.

      Toate muierile din defence-urile UE au fost prinse cu fustele jos. Pe bună dreptate că-s supărați americanii.

      Dar…asta nu înseamnă că lucrurile vor rămâne așa. Îi înțeleg și pe americani, e un fel de: ați crezut că se pot face afaceri cu rușii, nu? Bine, spălați-vă pe cap cu ei, pe banii voștrii, nu pe banii și soldații noștrii.

      Și au dreptate la faza asta. Bine, Trump și Vance trebuie scoși din discuție, ei sunt niște papagali cumpărați de ruși cu fulgi cu tot (a tras rusia un tun stil secolul 17-18 cu regii poloniei practic). Dar establishmentul american long term, ăla din spate, deep-state, au toate motivele să fie supărați pe lenea și naivitatea europenilor.

      Câte sancțiuni au tot pus americanii pe northstream, și europenii s-au făcut că plouă? Nemții mai ales? Nu au râs delegația nemților când trump a zis că dependența de gaz rusesc o să fie cruntă? (evident, alternativa era gazul american și qatarez să nu ne mințim totuși).

      Belgienii nici în ziua de azi nu au cojones să confiște odată banii rușilor din bănci. Sunt sigur că pentru un deal de pace, europenii mâine ar vinde iar toată europa de est rușilor, și ar reporni afacerile a doua zi. Abia așteaptă raiffeisen și restul băncilor să redeschidă traficul de bani.

    • @andreid
      „Razboi al tarifelor nu e ce trebuie” Sigur ca nu pentru China Rusia India si Iran e o catastrofa de aia va si conving cu campanii de propaganda ca o sa o ducem rau fara ei ba chiar un dobitocel de la UE spunea ca afecteaza „tranzitia verde” cand de fapt UE e dependenta de SUA atat economic cat si militar . Foarte pe scurt in ferme e plin sunt tractoare John Deere ( sunt cele mai bune) si lucram pe Intel/AMD/ Qualcomm sub umbrela Patrioturilor + F16 .

    • @Andrei: pe sistemul „toti imi zic ca-s prost, prin urmare sunt destept.”

  14. Realitatea face că următoarele lucruri chiar sunt adevărate:

    Americanii țin foarte mult la libertatea de exprimare – gen fiecare prost poate să își spună părerea pe orice subiect. Europa/UE a cam interzis să fii prost pe anumite subiecte, sancționând acest aspect chiar și penal – motivând că tu influențezi alți prosti cu părerea ta de prost.

    Și oarecum logica ar fi sa educi ultimul prost sa nu mai fie prost, și fiind mai puțini prosti, in timp, să îl dezaprobe și să nu îl valideze pe primul prost, acesta în cele din urmă încetând a emite păreri de prost.

    Oarecum o realitate normala.

    Faptul că am pierdut startul privind educația, și acum prost pe prost pe prost se pot influenta și împreună să pună un prost la conducerea diverselor sisteme, este o alta realitate.

    Faptul că un prost (că e prost), a reușit să convingă jumătate de țară să îl voteze, prin metode la fel de cinstite ca ale celorlalți candidați, dar poate puțin mai țintit pe online și pe o nevoie umană de a supraviețui realității cotidiene, fapt ignorat de ceilalți aleși, NU e vina lui, ci a educației din ultimii 30 ani.

    Sa fim serioși, faptul că Nicușor împreună cu cei care conduc sistemul in momentul de față, nu vin cu o explicație „inventata” ( in sensul de un dosar credibil și bine documentat, stenograme inventate, imagini și tot ce s-a dovedit că acest sistem de justiție, sau cum se poate numi, este capabil), este doar datorită faptului că FBI sau instituțiile SUA le pot demonta, și Vance sau Trump îl pot pune direct la prima întâlnire fata in față cu lipsa dovezilor sau a dovezilor prefabricate. Și dacă cumva va apărea – fix la întâlnirea Trump – Nicușor, care va avea loc, chiar daca evita al nostru brav contestatar al oricăror hotărâri judecătorești definitive. Realitatea e că alegerile au fost în niste limite practicate (nelegale cel puțin) în ultimii 30 de ani de toți actorii politici, dar de data asta „sistemul” lui a fost mai bun decât al lor.

    Și da, mi se pare corect și selecție naturală, ca prostul care mănâncă ambalajul unui produs, pentru că nu scrie pe ambalaj că nu e destinat consumului, sa pateasca consecințele acțiunilor lui.

    Și e bine până la urmă să se ajungă la „cenușă” pt a învăța în mod forțat că masa cenușie trebuie dezvoltata, și că ne merităm soarta daca avem nevoie sa ne protejeze o entitate de reglementare, de propria prostie.

    Si da, din punctele de vedere ale controlului și „moderării” părerilor, daca tu UE oferi înțelegeri secrete unuia pe care îl poți controla, ești mânjită, și nu mai poți vorbi de credibilitate. Ci doar de interes.

    • Echipa magica Trump este dedicata libertatii totale de exprimare cat zici ca ei, altfel te scot de pe lista de jurnalisti / publicatii acreditate, lucru nemaiîntâlnit in istoria SUA, daca pui intrebari care nu le convin te jignesc inclusiv pe considerente fizice care le excita idiotii urmaritori si tot asa, cei care incearca sa isi exercite si ei libertatea totala de exprimare sunt tampiti / tradatori etc

    • @Ivv

      Realitatea face că următoarele lucruri chiar sunt adevărate:

      Există realitate în care nu există adevăr?
      Dacă nu există adevăr, nu e realitate.

      Americanii țin foarte mult la libertatea de exprimare – gen fiecare prost poate să își spună părerea pe orice subiect. Europa/UE a cam interzis să fii prost pe anumite subiecte, sancționând acest aspect chiar și penal – motivând că tu influențezi alți prosti cu părerea ta de prost.

      Monetizarea prostiei, ca pe urmă să-ți zici complăcut că karma îl va rezolva & că „prostul trebuie separat de bani”, în timp ce tu comiți victime, ține de sardonicism diabolic.
      Să-i pui piedică pe scări victimei, ca ulterior să întrebi unde se grăbește și să insinuezi că e de vină pentru piedică, este un alt exemplu de sardonicism, sociopatie – patibulare.

      Și oarecum logica ar fi sa educi ultimul prost sa nu mai fie prost, și fiind mai puțini prosti, in timp, să îl dezaprobe și să nu îl valideze pe primul prost, acesta în cele din urmă încetând a emite păreri de prost.

      Educație ≠ Education
      Terribil ≠ Terrible

      Oarecum o realitate normala.

      Oarecum, nu.

      Faptul că am pierdut startul privind educația, și acum prost pe prost pe prost se pot influenta și împreună să pună un prost la conducerea diverselor sisteme, este o alta realitate.

      Unde se termină vina & învinuirea victimei, cu care v-ați învățat să bulversați după metodologia comunistă de autocritică (comuniștii au inventat-o), și începe vina terților externi?

      Nu este incorectă afirmația că, din cauza Aliaților (UK, USSR…), am stat 45 de ani sub comunism, respectiv corupția de care suntem învinuiți.

      Nu este vina noastră că ni se cer niște standarde, intenționat grele sau imposibile, ca ulterior eșecul să fie motivația pretextelor.
      Câte bănci/instituții off-shore, safe-haven, deține România? Aud?

      Faptul că un prost (că e prost), a reușit să convingă jumătate de țară să îl voteze, prin metode la fel de cinstite ca ale celorlalți candidați, dar poate puțin mai țintit pe online și pe o nevoie umană de a supraviețui realității cotidiene, fapt ignorat de ceilalți aleși, NU e vina lui, ci a educației din ultimii 30 ani.

      Ba da, este vina lui & a celor care îl susțin din diverse pepiniere: nu trebuia inventat.

      Metodologia inventării partidelor extremiste, să gestionezi victimele (despre care tot tu arunci vina) și după care să se reprofileze partidele „mainstream” în piarul de autobază a existenței & continuității, dăunează grav sănătății pe termen lung – distrugerea republicilor.

      Ori „cetățean universal” este feudalism: contra-liberal, contra-republican.

      Să fim serioși, faptul că Nicușor împreună cu cei care conduc sistemul în momentul de față, nu vin cu o explicație „inventată” (în sensul de un dosar credibil și bine documentat, stenograme inventate, imagini și tot ce s-a dovedit că acest sistem de justiție, sau cum se poate numi, este capabil), este doar datorită faptului că FBI sau instituțiile SUA le pot demonta, și Vance sau Trump îl pot pune direct la prima întâlnire fata in față cu lipsa dovezilor sau a dovezilor prefabricate.

      Nu este vina noastră că SUA, cu rusofilii dovediți din Europa (publici sau oculți), nu vor distrugerea politiei geopolitice numite „federația rusă”.

      Nu este vina noastră că criza rachetelor din Cuba nu s-a sfârșit cu schimb de nucleare.

      Și dacă cumva va apărea – fix la întâlnirea Trump – Nicușor, care va avea loc, chiar dacă evită al nostru brav contestatar al oricăror hotărâri judecătorești definitive. Realitatea e că alegerile au fost în niște limite practicate (nelegale cel puțin) în ultimii 30 de ani de toți actorii politici, dar de data asta „sistemul” lui a fost mai bun decât al lor.

      26 februarie 2025; articol CTP: „Un popor se poate îmbolnăvi ca un om”

      Un popor se poate îmbolnăvi ca un om

      […]

      Poporul român este popor nu doar în spațiu, dar și în timp. Democrația înseamnă ca hotărâtoare să fie voința poporului. Dar nu doar a celui trăitor azi.

      Poporul român în spațiu și timp se numește națiunea română.
      Națiunea este totalitatea popoarelor care se succed pe un teritoriu, vorbind aceeași limbă și având aceeași cultură.
      Acum mai bine de 200 de ani exista pe aici doar norodul, o masă umană neconștientă de sine. De atunci, norodul cată să se facă nație.
      O națiune independentă și suverană europeană, nu o despoție ruso-asiatică.

      Pentru asta au luptat și au murit pașoptiștii, unioniștii, soldații români în Primul Război Mondial. Au suferit și au fost uciși români luptând împotriva fascismului(sic!) și comunismului.
      Pentru ca România să fie parte a civilizației occidentale, nu o despoție ruso-asiatică.

      Toată această luptă de secole este consfințită în Istoria, Constituția și legile României. Popoarele române care odihnesc în pământul patriei sunt vii în Istoria, Constituția, legile României.

      Într-o rea zi(sic!), un popor se poate îmbolnăvi ca un om. O parte din mintea și sufletul românilor suferă în clipa de față de ură și orbire alternând cu halucinații. Boala nu-i lasă să vadă ce sare în ochi de la o poștă: Mesia al lor e un grandomaniac mincinos patologic, dispus să recurgă la orice, la legionari, la ruși, la milioane de euro bani negri cu sânge pe ei, la antisemitism, antieuropenism, neoceaușism, filetism, la mercenari, interlopi, ucigași cu simbrie, la Dumnezeu ca șeful său de campanie, ca să ajungă președintele României, după ce a fost toată viața un impostor cu întuneric în spate. Și acum a sărit de 60 de ani, nu mai are răbdare.

      Statul român nu poate permite unui număr de 2 milioane și ceva de cetățeni, majoritari în primul tur al alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie, să distrugă națiunea română. Democrația nu înseamnă supremația absolută a votului popular, înseamnă în primul rând că nimeni și nimic nu e mai presus de lege. Nici chiar votul.

      Am scurtat.

      Și da, mi se pare corect și selecție naturală, ca prostul care mănâncă ambalajul unui produs, pentru că nu scrie pe ambalaj că nu e destinat consumului, să pățească consecințele acțiunilor lui.

      Când vorbești de prostul care mănâncă ambalaje, te referi la români sau la restul de +8 miliarde pe planetă?

      Și e bine până la urmă să se ajungă la „cenușă” pt a învăța în mod forțat că masa cenușie trebuie dezvoltată, și că ne merităm soarta dacă avem nevoie să ne protejeze o entitate de reglementare, de propria prostie.

      Nu, nu e bine – nu e vina românilor că e ilegal să „faci cenușă” restul de +8 miliarde de pe planetă, să nu ne mai deranjeze nimeni vreodată.

      Mai bine devii tu cenușă, cu selecția naturală, decât să distrugi pentru că așa ți-a spus un străinez pe care îl respecți doar și fiindcă are bani sau că s-a născut în altă țară.

      Cine are bani, nu face regulile.

      Și da, din punctele de vedere ale controlului și „moderării” părerilor, dacă tu UE oferi înțelegeri secrete unuia pe care îl poți controla, ești mânjită, și nu mai poți vorbi de credibilitate. Ci doar de interes.

      Știi care e diferența dintre loja națională și loja orientului?

      Vorbești de credibilitate & interes, poftim „educație”…

    • Îmi pare rău dar din secunda în care celor care vizitează SUA li se verifică telefoanele personale, profilele de social media la ambasadă pentru păreri anti-trump, părerea mea e că s-a terminat cu libertatea de exprimare.

      Da, o mai mimează un pic, se mai zvârcolește să răzbată un pic, dar per ansamblu, dacă tragi linie, e cu un picior în groapă.

    • Incredibil cât de mulți oameni pun botul la propaganda maga. Mai ales după ce domnii Oracle și Amazon au ajuns să controleze aproape toată media americană…

  15. Băselu a zis că Rusia nu are nicio treabă că România a intrat în NATO dar este supărată că a aderat la UE. Asta-i doare pe ruși cel mai tare.

  16. Pai și ce facem acum, nu ne mai luăm iPhone și Tesla, să arătăm că suntem mai ‘speciali’ , că ‘am reușit’ ?
    Alternativele alea europene la Starlink sunt bune de ceva ?
    Chiar că se duce dracu lumea asta…

    • Starlink are și NASA în spate, de aia lansează în draci, că dacă era vorba ca SpaceX să fie pe cont propriu, c’mon… Ia vezi de exemplu vă Europa are alternativă chiar la GPS, pe nume Galileo, care e net superior la precizie și nu numai, chiar și la interferențe și bruiaje.

    • Vanzarile Tesla in Europa au scazut vertiginos de cand Musk face propaganda in favoarea partidelor extremiste. Sper sa ajunga la zero chiar. De la stabilirea Tesla ca un reper pe piata de EV, marcile concurente au tot crescut si s-au dezvoltat. Tehnologia din EV-uri s-a dezvoltat, pretul pe KW al bateriilor a tot scazut. Asa ca nu este nici o paguba ca scad vanzarile Tesla.
      Nu pricep ce legatura are iPhone? Tim Cook nu sustine AFD, nu bate toba ca trebuie desfiintata UE

    • Chiar asta facem nu mai luam. Voiam in primavara sa-mi iau o Tesla dar acum sunt convins sa-mi iau un VW cinstit. Musk a luat-o razna si noi trebuie sa ii dam la muie!

    • @ SirNeo Ia asta in calcul. E blogul unui servis de hibride si electrice si spun niste chestii dure si interesante
      https://evclinic.eu/2024/11/03/which-used-ev-to-buy-a-beginners-guide/

    • „Alternativele alea europene la Starlink sunt bune de ceva”
      Gen…5gul ca totusi traim intr-o societate cu acces, masiv, la retea mobila? Dap.
      Ca altfel, am avut nevoie fix de 0 ori de Starlink.

  17. Nici o miză fiindcă UE nu se sparge mileniulacesta.
    La fe de rapid am putea răspunde la întrebăridespre al doilea mandat prezidențial al lui guru minimis sau șansele lui Simion de a face dragoste cu dna. Șoșoacă.

    • Sigur, daca ne uitam la starea de jure … Brexit-ul nu s-a intamplat. Iar daca ne uitam la starea de facto statele membre UE care prioritizeaza relatia cu Rusia si SUA nu exista.
      Miza nu e existenta, e relevanta.

    • Au ieșit atta de bine din UE ca aproape se gandesc sa reintre..
      Vorbind de alegeri greșite.. maica-mea a calatorit azi cu 8 insi care și-au scurtat cura de ape minerale ca sa ajunga la timp in capitală și să nu o voteze pe fata aia care i-a mărșăluit la vot anul trecut.

  18. De când mai este relevant ce zice Musk din punct de vedere politic? S-a rupt lanțul de iubire cu Trump.

    Doi la mână, cei care contează, în SUA și în UE, fac apel la o întoarcere la o UE a națiunilor, nu SUE. Sau mă rog, UERSS în curând nu la desființarea ei. Iar SUA nu or sa se mai întoarcă la era Biden, forget about it.

    Iar aici pozitia SUA este cum nu se poate mai clar enunțată de Christopher Landau, United States Deputy Secretary of State:

    „My recent trip to Brussels for the @NATO Ministerial meeting left me with one overriding impression: the US has long failed to address the glaring inconsistency between its relations with NATO and the EU. These are almost all the same countries in both organizations. When these countries wear their NATO hats, they insist that Transatlantic cooperation is the cornerstone of our mutual security. But when these countries wear their EU hats, they pursue all sorts of agendas that are often utterly adverse to US interests and security—including censorship, economic suicide/climate fanaticism, open borders, disdain for national sovereignty/promotion of multilateral governance and taxation, support for Communist Cuba, etc etc. This inconsistency cannot continue. Either the great nations of Europe are our partners in protecting the Western civilization that we inherited from them or they are not. But we cannot pretend that we are partners while those nations allow the EU’s unelected, undemocratic, and unrepresentative bureaucracy in Brussels to pursue policies of civilizational suicide.”

    https://x.com/deputysecstate/status/1997273185507525058?s=46&t=Vl6pNiOHw-mDS_tvsIRGgw

    • Pozitia e clara, la fel de clar e ca actuala administratie si-a insusit metodele si punctajele propagandei ruse.
      Ticalosul vorbeste ca e diferenta intre cum merge treaba cu NATO si UE. Normal, nu au aceeasi componenta, nu au acelasi scop si SUA e parte doar la NATO. Pe partea de aparare sunt aliati, pe partea economica sunt competitori. A, acum piata libera e nasoala.
      Bomboana de pe coliva venita direct din povestile de succes ale Kremlinului e aia cu birocratia nereprezentativa a Bruxelles-ului. Dar nu vedem ca nici administratia federala a SUA nu e reprezentativa si aleasa integral in mod direct.
      Da, e o noua realitate si vor rezista doar cei care se adapteaza. UE nu are sanse, e dominata diplomatic, militar si propagandistic de SUA si Rusia si isi va pierde relevanta.

    • @Vlado, a fost amuzant o vreme dar deja devine enervant și nu înseamnă decât că cel/cei care o folosesc au deficiențe cognitive.
      Să numim „metodele si punctajele propagandei ruse” orice căcat care nu ne place…

      Acum ca să vorbim ca oamenii mari: ce face Trump și Putin și orice mare putere se numește realism ofensiv (https://en.wikipedia.org/wiki/Offensive_realism ) care este o teorie a relațiilor internaționale și care se aplică fără să țină cont de cine o aplică. De aia celor puțini la minte li se pare că este „putinism” și că x sau y care o adoptă este „putinist”.
      O aplică toate marile puteri inclusiv cele europene, să nu fim ipocriți. Gazul rusesc curge și acum prin conducte spre Europa în timp ce o ardem pe slava.

      Acum că am lămurit ce înseamnă noua strategie a SUA ne dăm seama foarte ușor de ce el vrea să ofere apărare celor care aplică aceeași teorie ca ei. A fost simplu nu?

      Aici sunt de acord: „Da, e o noua realitate si vor rezista doar cei care se adapteaza. UE nu are sanse, e dominata diplomatic, militar si propagandistic de SUA[…]”.
      Până își pierde Rusia relevanța să avem grijă să nu ne-o pierdem noi, UE.

      UE a funcționat superb pe gaz rusesc ieftin și apărare plătită covârșitor de SUA. Proba de foc pentru ea vine in anii următori.

      Musk e doar cel care are curaj (sau tupeu) să spună în gura mare ce se știe de ani buni în cancelariile lumii: Europa unită și puternică nu convine nimănui dintre cei mari. Nici măcar unora dintre liderii noștri, care se simt mai bine ca vasali la Washington decât ca egali la Bruxelles.
      UE are cancer: birocrație sufocantă, corupție, lipsă de democrație reală, reguli scrise de corporatii. Dar remediul nu e să o ucidem, ci să o operăm. Pentru că alternativa e clară: 30 de state mici, slabe, care se vor băga în fundul Americii, Rusiei sau Chinei în funcție de cine le dă mai mulți bani azi.

      Așa că hai să terminăm cu plânsul de influencer amăgitor și cu victimizarea. SUA au vrut Europa slabă ieri, o vor și mâine. Ca și cum Obama, Bush sau Biden ar fi stat în genunchi rugându-se ca Europa să devină o superputere independentă, cu energie ieftină și fără să mai întrebe Washingtonul în ce parte să respire.
      Musk doar ne face favoarea să ne spună în față, ca să nu mai putem pretinde că n-am știut.
      Întrebarea nu mai e „Cine vrea să ne destrăme?”. Întrebarea e: Noi ce dracu facem ca să nu ne lăsăm destrămați?

    • Nu ma pun sa disec toate tampeniile insirate de X-Factor, ca stim ce-l duce capul, dar asta e monumentala, extrasa direct din indicatiile pretioase:

      UE a funcționat superb pe gaz rusesc ieftin și apărare plătită covârșitor de SUA. Proba de foc pentru ea vine in anii următori.

      Aparare platita covarsitor de SUA, zici tu?

      1. SUA isi plateste apararea ei, nu da bani moka la europeni pentru armata europenilor. Asa a fost dintotdeauna, asa ca nu tine treaba cu „aparare platita covarsitor de SUA”. Cel mult ce-i poate fi imputat Europei e faptul ca chiar a crezut ca nu vor mai fi razboaie in Europa, avand la granita o Rusie care o data la 3-4 ani invada cate un vecin.

      2. Cand EU a vrut sa-si faca armata comuna, sa aiba un raspuns mai puternic si mai coordonat, SUA s-a opus, a zis nu ba, este NATO, nu va faceti altceva.

      3. Tarile din EU erau curtate sa cumpere tehnica militara din SUA, in detrimentul celei produse in EU.

      4. Trump (si magaiotii lui) a facut scandal si panarama ca vai, Europa cumpara gaz rusesc si asta e o greseala enorma. Cand Europa s-a oprit din cumparat gaz rusesc acelasi Trump (si magaiotii lui) a facut scandal si panarama ca vai, Europa nu mai cumpara gaz rusesc si asta e o greseala enorma.

      5. Da, vine proba de foc. Insa o Europa unita nu are nevoie de nici un ajutor, se pisa pe rusia cu bolta, stiu si rusii asta. Dar tocmai de aia exista zdrente ca tine, se lucreaza intens sa fragmenteze Europa prin toate metodele posibile – de la defetism nefondat (vai, rusia e mare si tare, trebuie sa tremuram in fata rusiei) la invinovatit Europa si „elitele” de la Bruxelles pentru razboi, la manipulat cu intrebari „de ce sa lupte francezu’ pentru tara X”. Le stim, le-am vazut, e drept ca sunt printre noi prostani la care prind mizeriile astea, dar cei mai multi oameni le ignora, e doar propaganda facuta de boti de cacat.

  19. Citisem parcă în „Cum merge lumea” de Noah Chomsky că singura politică externă a statelor Unite este ca orice model economic și politic al unei țări care nu este similar sau aliniat cu cel al SUA trebuie să eșueze. Având în vedere că UE e mai socialistă, iar acum America este foarte de dreapta, in viziunea lor UE trebuie să dispară.

  20. si musk asta.. ce papagal a devenit..

  21. Când eram eu mic, nu îi băga nimeni în seamă pe ăia care trăgeau ketamină. Ce s-a schimbat lumea!

  22. Ce au SUA cu noi?! Apoi citești că Germania construiește in draci fabrici in China pentru e profita in continuare de gazele rușilor, in timp ce acasă se bate cu cărămida in piept… Doar un mic exemplu .

  23. SUA vor sa rămână parteneri cu o parte din Europa in timp ce Rusia vrea sa redevină „partener” cu o parte din Europa. Singurul lucru care mai e in cale acum este EU, ca NATO e ca si rezolvat.

    • Lol NATO e o creatie a SUA mai pune mana pe carte. Europenii au crezut ca NATO merge asa „americanii ne apara pe banii lor si noi nu bagam un euro in armata in timp ce facem afaceri cu China si Rusia ba mai si vindem arme rusilor” in timp ce mai radem de ei ca sunt prosti. Uite ca nu mai merge… ca SUA poate sa supravietiuasca lejer fara produse europene de lux (masini + toale) noi mai greut fara John Deere Intel AMD Qualcomm Raytheon ( Patriot) General Dynamics ( Abrams). In Ucraina armamentul european s-a dovedit a fi fragil si extrem de scump in schimb cel american este cel mai bun.

    • „Noi mai greut”, care „noi” ? Noi nu suntem Ucraina, iar Ucraina nu face parte dintre „noi”, si cu atat mai putin din NATO.

      NATO a fost creata explicit ca o manusa armata a USA impotriva Rusiei, incurajand tarile de dupa fosta cortina de fier sa adere.

      Insa USA nu mai vede Rusia ca pe un inamic, ci ca pe un partener economic ce impartaseste aceleasi valori conservatoare.

      Ucraina a avut ghinionul sa incerce sa se dea cu NATO pe cand americanii inca mai credeau in alt fel de principii, dar de cand cu Trump nu mai e cazul, de unde si probabil ca viitoarea solutie pentru conflict va spune cu subiect si predicat ca NATO nu are nicio intentie prezenta sau viitoare sa inglobeze Ucraina, si ca de fapt se va retrage „soft” dinspre est.

      Practic Europa va ramane intre doi inamici, SUA si Rusia, urmand un nou razboi rece.

    • @Toreadorul Daca visezi ca acest UE in declin moral economic si militar poate inlocui forta SUA bagi copium din ala rusesc. Chiar si asa UE putea sa inchida cerul Ucrainei unilateral si fara ajutor rusesc dar in realitate nu au curajul asta.
      In rest istoria rimeaza cum zicea Mark Twain. De la Ribbentrop-Molotov la Ribbentrop-Molotov2 ( adica nord stream cum l-a denumit un polonez) toate sunt la fel ca intotdeauna rusia vrea pamant, germania se aliaza cu rusia si europenii aroganti ca De Gaulle dau lectii americanilor.

  24. Eu nu pot să uit cum îl idolatriza lumea pe Musk prin 2019 sau când, la lansarea Space X în spațiu…

  25. Eu nu pot să uit cum îl idolatriza lumea pe Musk prin 2018/19 sau când a fost lansarea aia a Space X cu echipaj uman în spațiu? Cred că a fost după ce au lansat și o Tesla. Era ceva de nedescris la gura tuturor, cu „salvatorul” omenirii, Marte și alte prostii. S-au lins ciubotele într-un mare stil.

  26. Era unu mai sus care zicea ca America e chitita pe „libertatea de exprimare”
    https://ziare.com/international/sua-vize-modificari-importante-1981093 Administrația Trump a instruit consulatele americane să respingă cererile de viză ale solicitanților care au activat în verificarea faptelor, moderarea conținutului, combaterea dezinformării sau alte activități pe care Casa Albă le consideră forme de „cenzurare” a discursului american. Daca nu baga Trump scor social ca in China in cativa ani…

  27. pare ca lumea (america cel putin) accelerează către…ceva.
    slăbirea Europei (concurent, cel puțin economic), atacarea (eliminarea) Chinei, pentru a ajunge mai repede si primii…undeva.

  28. Simplu…UE e mai preocupata de ce tampenii fac corporatiile de tech din SUA. UE are si multa influenta din punct de vedere juridic global. Una e sa reglementeze inteligenta artificiala Polonia de capul ei, alta e ca 28 de state sa legifereze acelasi lucru in acelasi timp. Nici aia nu ar speria corporatiile de tech dar Europa fie ca le place lor sau nu are economii foarte dezvoltate si consumatori instariti. Va rog sa observati ca recent ori de Cate ori a pus UE piciorul pe pedala AI musk si administratia din SUA au sarit mereu in S
    sus ca „libertatea de exprimare” este incalcata. In paralel sa bagati la cap „big beautiful bill” a lui Trump care a decretat ca 10 ani congresul nu reglementeaza cu nimic AI-ul. Daca mai vreti un exemplu concret relativ recent va rog sa va uitati la cum a fost scuturat Zuckerberg de Comisia Europeana Vs Congres cand a fost scandalul cu Cambridge analytica. Daca in SUA aia nu ii intelegeau business-ul prin Europa l-au cam incomodat. In fine…ce vreau sa zic e ca sociopatii aia vor doar sa saboteze legislativul European. Ca daca UE e puternica si da legi, ei dau trendul la nivel global si asta nu le convine miliardarilor. Cat despre SUA…merge in declin…. Miliardarilor nu le pasa de visul American. Daca se inventeaza maine statul cu taxa zero si zero bariere legislative, acolo o sa zboare toti. Trump e senil, dement nu are absolut nici o viziune mare in spate…e doar un clovn.

  29. NOU
    #100

    Părerea mea este ca SUA șantajează un pic UE sa nu se mai pună de-a curmezișul în planul de pace cu Rusia. Cumva li se arată pisica. Tot timpul în diplomație se folosește o portavoce sa dea anumite semnale și acea portavoce nu poate fi președintele sau primul ministru, sau un înalt funcționar în exercițiu pentru ca atunci totul ia nota oficială, în rest se poate da la întors, la o parte etc.
    In Rusia Medvedev a îndeplinit des aceasta sarcina în ultimii ani. Au fost și alții tangențial, insa el în principal.
    Încăpățânarea UE sa susțină Ucraina pune bete în roate planurilor de pace SUA și probabil și de afaceri viitoare. Cred ca aici este miza insa evident nu sunt Mafalda și mă pot înșela.

  30. Ne-am dus pe pwla de cand Harambe a fost ucis /s

  31. Sa vedem efectele vizitei lu Macron in China. Daca UE se aliaza cu China e game-over pt USA cat si pt Rusia.

    • Macron se duce sa se milogeasca la aliatul principal al Rusiei. Iar Franta a modernizat tancurile rusesti acu cativa ani si fata lui Putin(ultima cu femeia de serviciu) se lafaie la Paris….

  32. Raport UE nu numai ca i-au umplut pe rusi de euro pentru gaz dar au si vandut masini unelte pentru fabricatia rachetelor balistice. Atat de prosti si ticalosi sunt unii din UE.
    Are 52 de pagini nu e pentru gretisti spalati pe creier ramaneti linistiti la trump epstein noxe

    https://cdn.prod.website-files.com/65ca33870401867f9de42990/662fd5595c94f2d37f14a37f_Rhodus%20Report_How%20Russia%20Make%20Missiles.pdf

  33. U.E mai e si locul ala in care politicienii se tin cu dintii stransi de ceea ce SE numeste rule of law (care contine si multe structuri corect politice). In America, asaltul asupra Capitoliului trebuia sa lase urme mai adanci decat 9/11, si cu toate astea incidentul e pe jumatate uitat. Chiar si o Europa suparata pe conducatori stie ca statul de drept e singura combinatie valabila pe termen lung intre siguranta si libertate; daca nu libertate, macar deschidere(openness) . Americanii sunt in continuare cu voice of the people over the rule of law.

    • Daa e un paradis al dreptatii unde oligarhii rusi sunt expulzati in Rusia spionii sunt arestati si averile confiscate, fata lui Putin nu sta linistita la Paris, fata lui Lavrov nu se da in barci in Venetia si primul ministru al Belgiei nu militeaza pentru returnarea activelor rusesti. Gerhard Schroeder nu a fost angajat Gazprom e doar o dezinformare a agenturilor CIA si tu sigur nu esti un idiot util care o da cu „americanii sunt de vina”

    • Tovarase Deckard, sa treci pe la casierie mai repede, sa primesti bani si pe orele din weekend

    • Doar Rusia este adevaratul paradis al dreptatii, acolo unde TOTI opozantii importanti ai lui Putin sunt bine, sanatosi, la fel ca si ziaristii critici Kremlinului (remember Politkovskaia?), speranta de viata este mai mare si decat in tarile nordice, inovatia este la mare pret, reteaua de autostrazi rivalizeaza cu cea a SUA, nu este adevarat ca au cel mai mare procent (si numar) de infectati HIV din lume, nu este adevarat ca au cel mai mare procent de bolnavi de TBC din lume, sunt un adevarat bastion al crestinismului (nu ei au bombardat peste 700 de biserici din Ucraina, nu aveau cum, pentru ca Ucraina nu exista) :-)

    • deckard are casieria in botswana, ca sa nu bata la ochi ci sa-l bata in ochi.

  34. Supărarea mare : regulile UE

    Partea naspa pentru Musk …și nu vrea să înțeleagă:

    1. UE mai are șanse să reziste până în 2035, poate 2040 dacă Rusia incepe un război de lungă durată. Atunci, UE devine si mai relevantă pe termen lung.

    Averea și afacerile lui s-ar putea să fie cam out prin 2029 dacă nu se reorientează urgent către tabăra democratică.
    Nu știu ce credeți voi, dar eu cred ca republicanii o vor încasa big time la alegerile de anul viitor dacă average Joe nu are rezultate la anu in privința costurilor vieții.
    Democrații pregătesc deja un candidat de tip Mamdani după ce au renunțat la stilul de politică de tip Obama/Clinton/Biden. Pe republicanii MAGA care au profitat de răzbunarea lui Trump și și-ai etalat tot vocabularul fascisto-anarhist nu-i așteaptă vremuri prea frumoase în anii 2030. Pentru ca și următorul președinte democrat se va răzbuna și mai tare pe republicani și va anula toate legile lui Trump.

    2. Trump nici măcar nu-i vrea mașinile electrice și cam are dreptate : lumea o să mai depindă de petrol încă vreo 100 ani când deja e pe cale să invadeze Venezuela pentru petrol și deja a făcut contracte cu saudiții. O să mai poluam mult și bine până o să vină savanții ecologiști cu opțiuni mai fezabile și nu cu baterii de litiu.
    În plus, sunt deja 9-10 companii chinezești care vând mai multe mașini electrice ieftine decât Tesla.
    Trebue să fi inconștient să cheltui 150.000 dolari pe un model Tesla.

    3. Omul încearcă, dar nu reușește să creeze ceva de anvergura impactului pe care l-a avut Wondowsul lui Bill Gates , Amazonul lui Jeff Bezos, Google-ul de la Larry Page sau iPhone-ul lui Steve Jobs.

    SpaceX = fail , pe lângă faptul ca ne umple orbita de sateliți Starlink de o sa ne trezim într-o catastrofa (nu se vor mai putea detecta asteroizi și riscă efectul Kessler ) …n-a reușit să facă mare lucru în afară de rachetele reutilizabile și s-ar părea ca tot NAȘA o să ducă astronauți pe Luna (și pe Marte) în secolul ăsta.

    Neuralink – Publicitate

    X – publicitate

    Robotii – PR

    Hyperloop – cea mai mare minciuna

  35. @killroy Incerc sa deschid cativa ochi pe nervii si timpul meu … Rusia e o tara care s-a scaldat in cacat in toata istoria ei si in acelasi timp vrea sa inece restul lumii in el. Pana la urma ce te deranjeaza ca sunt jegosi ticalosi si tradatori in UE ? Sau ca eu iti spun de ei ? Apropo de chestii bunica-mea a fost refugiata de la Cernauti iar fratele bunicului e la cotul Donului mort.

  36. Il doare fix in paispe.

    Acum cativa ani, cand incepuse UE sa oblige producatorii de tigari sa puna pe pachete mesajele alea funny, o tara din Africa (Capul Verde) a zis ‘hai sa incercam si noi’. Au ‘dat’ legea si in secunda 2, cei trei ‘mari’ producatori de tigari care erau in zona au tabarat imediat pe guvernul local: ca venim peste voi cu avocatii, ca ne retragem, demonstratii.

    Cam asta vrea si Musk. Cum ai zis, „divide et impera”. In momentul de fata are bani mai mult decat bugetul unei tari medii asa ca se cam poate ‘lua’ de oricine din UE.

  37. In 2024, UE a dat 500 000 ( 550000 altă sursă) vize Schengen cetățenilor ruși. Scurt pe doi.

  38. Problema principala cu care se confrunta UE rezida chiar in interiorul UE si este birocratie excesiva.
    America inoveaza, China copiaza si UE reglementeaza.
    Ce reglementeaza UE? Pai in ultimul timp ce fac altii, ca reglementarile excesive au facut ca putine lucruri sa se mai faca in UE.

    Birocratii UE au decis inchiderea centralelor nucleare si pe carbune, facand economia si productia din tarile UE necompetitiva.
    Asta in contextul in care citeam ca in China s-au contstruit doar anul trecut 100 noi centrale pe carbune, deci cam doua pe saptamana.

    UE a ajuns sa reglementeze tot: pe unde sa o ia carabusul de campie, ce latime sa aibe poteca pe care trece ursul, cati trans incap intr-o casa.
    Facandu-se ca nu vede ca mai nimic din ce conteaza in ziua de azi nu se mai face prin Europa – reglementam AI si platformele americanilor, ca in UE este necompetitiv sa se mai faca centre de date. Reglementam normele de poluare si masinile au ajuns sa fie importate de prin China.

    In ritmul acesta conceptul de UE se autodistruge singur, o sa ramana doar o mana de birocrati care o sa reglementeze cum sa ne stergem la fund.

    • asa e ma. UE doar reglementeaza, d-aia exista, pe zona industriala, deficit US-UE. Presupun ca aia din US cumpara reglementar, am auzit ca sunt scumpe

    • @animaloo
      pai cum ma, n-ai auzit ca deja UE ne-a reglementat sa mancam doar reglemente, ca d-aia nu vrea vita americana, ca are stoc de reglementari cu care sa otraveasca populatia.

      Sunt cativa care invatat si ei ca niste foci niste expresii standard si le tot repeta ca niste trepanati. Intre timp, IRL increderea in UE a cetatenilor europeni (si nu a botilor maga sau a indienilor din fermele de clicuri) e la nivel record. Cred ca crapa fierea in magaioti si in idiotii utili.

    • Mai baieti, voi pe ce lume traiti? La poante fara substanta si glume de santier sunteti specialisti. Doar ca traiti pe alta lume…

      „„În 2008, economia UE era ceva mai mare decât a Americii: 16,2 trilioane de dolari, față de 14,7 trilioane. Până în 2022, economia Statelor Unite a crescut la 25 de trilioane, în timp ce economiile combinate ale Uniunii Europene și Marii Britanii au ajuns la 19,8 trilioane”, au explicat Jeremy Shapiro și Jana Puglierin, de la Consiliul European pentru Relații Externe. Economia americană este acum cu o treime mai mare decât cele două economii europene combinate și cu peste 50% mai mare decât economia UE, fără cea a Marii Britanii.

      https://www.digi24.ro/stiri/economie/financial-times-europa-mereu-in-umbra-americii-de-ce-ue-nu-poate-sa-concureze-cu-sua-in-aproape-niciun-domeniu-2393005

      Un mic exemplu cu Basf care inchide fabricile din Germania si le redeschide in China:
      https://www.zf.ro/zf-24/cea-mai-mare-firma-de-produse-chimice-din-europa-se-afla-in-declin-21641034
      https://foodbiz.ro/2024/07/12/basf-inchide-fabrici-in-germania-dar-investeste-in-china/

      UE, cu atatea reglementari se impusca singura in picior. Din cauza pretului energiei crescut artificial ca urmare a suprareglementarilor privind poluarea, a devenit nerentabil sa mai faci productie industriala in Europa.
      Noi europenii tot trebuie sa cumparam acele produse, doar ca le cumparam mai scump de prin alte zari si in loc ca banii nostri sa sprijine dezvoltarea economiei europene, am ajuns sprjinim China si alte tari care profita de necompetivitatea indusa a Europei.

      Daca Europa nu se trezeste RAPID, in curand va fi prea tarziu ca sa mai faca ceva sa conteze ca putere mondiala.

    • @Paul
      30% din economia US e creata de bula AI, o laba-n cerc in care fiecare din cei 7 promit ca baga 100 de miliarde in celalalt si la sfarsit raporteaza toti 7 cresteri record la hectar. E prosteala pe fata, dar e absolut incurajator ca se gasesc naivi sa puna botul.

      Cat despre BASF, planul cu fabrica aia din china e de minim 10 ani, nu e luat acum. Fac fabrica acolo pentru ca acolo e cerere foarte mare si are sens sa fabrici acolo unde vinzi, nu? Stiu, nu suna la fel de dezastruos ca si „BASF inchide in Germania si deschide in China!!!”, dar asta e.

      De asemenea, nu-ti zice nimeni ca BASF continua sa investeasca in fabricile din Germania mai mult decat oriunde in lume, ti se prezinta doar „vai, inchid in Germania si deschid in China” si atat. Dar daca cauti, realitatea e alta: https://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/interview-basf-investiert-nirgends-so-stark-wie-in-ludwigshafen/100177751.html (da-i cu google translate).

      Dar e ok, aplica in continuare urechea la aia care de 10 ani tot o ard cu vai, economia UE se duce de rapa si la aia care n-au invatat alt cuvant decat „UE reglementeaza” ca precis aia iti vor binele si nicidecum nu-s ofticati ca-n UE nu pot face ce vor ca-n US; nu-si pot trata angajatii ca pe niste sclavi, trebuie sa respecte niste reguli facute si pentru binele oamenilor. E ok, tine tu cu lupu’ ca precis nu te are in meniu.

    • Bula AI este doar de cartiva ani. America a depasit UE cu mult inainte de bula AI.
      Diferenta intre economia UE si USA nu o fac doar cei 100 sau 1000 de miliarde plimbati aparent artificial intre companiile de tehnlogie din AI.

      Pe ansamblu economia unei singure tari este mai puternica decat toata economia tarilor care compun UE. Si viitorul nu este deloc in favoarea europei.

      Asta este o problema majora pentru ca pune Europa intr-o situatia de inferioritate fata de America. Si asta este tot mai vizibil de cand e Trump presedinte, mai ales ca tine sa o reaminteasca din ce in ce mai des.

      Realitatea este ca economia UE a devenit mai putin competitiva, si asta in principal datorita reglementarilor negandite care au dus la cresterea uriasa a preturilor energiei, precum si la cresterea costurilor administrative necesare pentru a produce ceva in Europa. In UE energia a ajuns sa fie de cateva ori mai scumpa decat in America sau China.

      Orcat de mult si-ar dori Basf sa produca in Germania, nu are cum concura cu costurile de productie reduse din alte zari. Poate doar daca UE se apuca iar de reglementat si rdidica artificial taxele aferente importurilor. Desi asta nu rezolva decat partial problema, prin cresterea fortata a taxelor vamale produsele UE vor deveni „competitive” doar pentru piata UE. La export vor ramane tot necompetitive.

    • @Paul
      Repeti aceleasi prostii pe care le imping toti aia care o ard cu „Economia US!!!111oneoneone”.

      Bula AI este doar de cartiva ani. America a depasit UE cu mult inainte de bula AI.
      Diferenta intre economia UE si USA nu o fac doar cei 100 sau 1000 de miliarde plimbati aparent artificial intre companiile de tehnlogie din AI.

      Au aparut de 4 ani. Si nu, n-a depasit cu mult inainte. Pur si simplu acum in ultimii 5 ani s-a marit mai mult distanta. O sa detaliez mai jos.

      Pe ansamblu economia unei singure tari este mai puternica decat toata economia tarilor care compun UE. Si viitorul nu este deloc in favoarea europei.

      Asta este o problema majora pentru ca pune Europa intr-o situatia de inferioritate fata de America. Si asta este tot mai vizibil de cand e Trump presedinte, mai ales ca tine sa o reaminteasca din ce in ce mai des.

      Per ansamblu tara aia e tot o uniune de state, EXACT ca si UE. Bun, administratia e un pic diferita, dar cam tot aia e. Si da, d-aia face Trump spume la gura ca masinile americane nu se vand in europa, d-aia face Musk spume la gura ca ia amenzi, ca europa e in pozitie de inferioritate.

      Realitatea este ca economia UE a devenit mai putin competitiva, si asta in principal datorita reglementarilor negandite care au dus la cresterea uriasa a preturilor energiei, precum si la cresterea costurilor administrative necesare pentru a produce ceva in Europa. In UE energia a ajuns sa fie de cateva ori mai scumpa decat in America sau China.

      Gresit. Si o sa explic mai jos de ce economia UE nu a crescut la fel de mult ca si cea din US.

      Orcat de mult si-ar dori Basf sa produca in Germania, nu are cum concura cu costurile de productie reduse din alte zari. Poate doar daca UE se apuca iar de reglementat si rdidica artificial taxele aferente importurilor. Desi asta nu rezolva decat partial problema, prin cresterea fortata a taxelor vamale produsele UE vor deveni „competitive” doar pentru piata UE. La export vor ramane tot necompetitive.

      Lol, din cauza ca nu are cum concura, investeste mult mai mult in fabricile din Germania decat in cele din alte tari?

      Ia arunca un ochi aici:
      https://imgur.com/a/NoBYCnJ

      In primul rand, raportal la PPP, GDP-ul e tot p-acolo. Si cand faci comparatii intre tari cu moneda diferita, PPP-ul e de obicei un mai bun indicator decat ala nominal. Asta 1.

      2. Economia UE a primit o lovitura in 2014, cand Rusia a invadat initial Ucraina. Cand ai un razboi la grantia, aia te afecteaza, indiferent de ce faci tu. Apoi inca o lovitura cand imediat dupa pandemie Rusia a invadat din nou Ucraina. 2 Chestii nasoale care s-au petrecut intr-un timp atat de scurt n-au cum sa nu lase urmari. Adauga la asta faptul ca economia US e umflata cu pompa de bula AI si ai raspunsul de ce la prima vedere economia US e peste cea a EU. Daca mai luam in calcul datoria externa, pai US dintr-o data e intr-o pozitie destul de nasoala, pe cand UE sta destul de bine. Cam astea sunt motivele pentru care US e acum in fata EU (ca GDP nominal) si nu din cauza ca in EU se reglementeaza, nu din cauza dopului de la cola si a altor prostii pe care le trambiteaza americanii pe social media, dupa care sunt preluate de naivi care chiar cred ca e rau in europa, ca nu se mai produce nimic din cauza „birocratilor” de la Bruxelles.

    • Imi pare rau, dar persisti in eroare. Sunt de acord ca Europa e casa noastra si ca pe noi ca tara ne-a ajutat enorm, dar sa nu ne imbatam cu apa rece.
      Oricum am incerca sa o dam cotita, Europa este victima propriilor reglementari irationale. Nu ne place ca o spune Trump sau Musk, dar asta e realitatea.

      La Bruxelles sunt prea multi birocrati fara viziune. Probabil ca nu suntem singura tara care a trimis in parlamentul European specimene gen Sosoaca, Dancila si Becali. Nu poti avea asteptari de la oameni nepregatiti.

      Tot repeti aiureala cu bula AI. E fals ce spui, nu inteleg de ce insisti si nu te informezi dintr-o sursa corecta.
      America a depasit Europa la toate capitolele inca din anul 2009. Uite aici evolutia celor 2 economii in ultimii 60 de ani:
      https://statisticstimes.com/economy/united-states-vs-eu-economy.php

      Citeste si raportul lui Draghi privind lipsa de competitiviatte a Europei. Cauzata printre altele de pretul prea mare al energiei si de productivitatea mai scazuta, dupa cum am tot spus.
      https://commission.europa.eu/topics/competitiveness/draghi-report_en#paragraph_47059

      „THE EU’S COMPETITIVENESS GAP
      The EU suffers from a major gap compared to its trade partners in terms of the competitiveness of energy price levels, which vary widely between Member States. Price volatility is also a significant factor, hampering energy-intensive industries and the entire economy.
      Gas retail and wholesale prices are currently between three to five times the prices in the US, while historically, prices in the EU have been two to three times higher than those in the US. Electricity retail prices – specifically those for industrial sectors – are currently two to three times those in the US and China. Historically, retail electricity prices in the EU have been up to 80% higher than those in the US while moving around the same level as in China.”

    • @Paul

      Imi pare rau, dar persisti in eroare. Sunt de acord ca Europa e casa noastra si ca pe noi ca tara ne-a ajutat enorm, dar sa nu ne imbatam cu apa rece.
      Oricum am incerca sa o dam cotita, Europa este victima propriilor reglementari irationale. Nu ne place ca o spune Trump sau Musk, dar asta e realitatea.

      Bai, Europa are reglementari de cand s-o infiintat. Cumva, doar acum, dupa ce Rusia a pornit un razboi si-am trecut si printr-o pandemie, doar acum – nu ca o duce rau, dar nu creste la infinit – e din cauza „reglementarilor”.

      Lasa ce zic toti trepanatii ca vai „reglementarile”, ca nu aia e problema. Problema e pretul mai mare al energiei (corect, a zis-o si Draghi, nota: e 18 centi in UE pentru industrie fata de 9 in US, date pe 2025), dar atata vreme cat te bazezi pe combustibili fosili, pe care EU nu-i are, deci trebuie sa-i importe, evident ca pretul energiei la tine e mai mare, mai ales cand un tembel a mai pornit si-un razboi (si uite, d-aia EU investeste in energie verde, ca d-aia are si nu ajunge sa fie dependenta nici de Rusia si nici de America; nu te-ai intrebat de ce maga si rusia fac cot la cot propaganda cu energia verde e naspa?).

      Nu neaga nimeni ca GDP-ul US e mai mare decat al Americii, dar aia au petrol sub cur pe cand EU a trebuit sa-l cumpere ba de la rusi, ba de la arabi, ba de la americani. America n-are razboi la granita, EU are inca din 2014. Plus bula AI din ultimii 4 ani – de cand a crescut diferenta si mai mult, vezi graficul ala, ca toate se potrivesc. Astea-s motivele pentru care GDP-ul (nominal) EU n-a crescut la fel de repede ca si cel al US, nu „reglementarile” curului.

    • Nu neaga nimeni ca GDP-ul US e mai mare decat al Americii

      A se citi:

      Nu neaga nimeni ca GDP-ul US e mai mare decat al EU

    • Bonus:

      AI investments accounted for 92% of U.S. GDP growth in the first half of 2025, according to Harvard economist Jason Furman.

      The top seven AI-related companies represent 32% of the total U.S. stock market value, with Nvidia alone making up 7% of all publicly traded U.S. companies.

      While AI is credited with boosting the economy since 2022, economists caution that this growth may be more statistical than real, with little evidence of corresponding productivity gains so far.

      A September 2025 analysis from Deutsche Bank argued that without AI-related investment, the US economy might already be in a recession.

      Nu sunt vorbele mele, sunt economisti care analizeaza piata. Economia reala a US e in recesiune de cativa ani, chestie sustinuat si de graficul asta:
      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0f/Wages_in_the_United_States.webp/1200px-Wages_in_the_United_States.webp.png

      Din 2021, salariile reale in US sunt intr-un picaj continuu, chestie care se intampla atunci cand economia se contracta – criza economica.

      Economia EU, desi a avut de suferit din cauza razboiului si a renuntarii efectiv peste noapte la gazul rusesc, si-a revenit, e din nou pe crestere.

      D-aia tot mentionez AI, ca – asa cum zic economistii, cresterea economiei US e doar pe hartie. Taie cresterea datorita labei in cerc numita AI si economia US e langa economia UE.

    • Repet, pretul energiei in UE a crescut in special datorita reglementarilor aberante, atat de dragi tie :)
      UE a decis din pix si a REGLEMENTAT sa fim pionieri in reducerea poluarii si decis IRATIONAL si fara o analiza temeinica sa se inchida centralele nucelare si pe cele pe carbune, ceea ce a provocat o penurie artificiala de energie. Asta in timp ce China face cate 2 centrale pe carbune saptamanal.

      Ne facem ca nu vedem ca de fapt doar s-a mutat poluarea din Europa in alte tari, de parca am trai pe planete diferite.
      In Europa au crescut costurile cu energia pana la cer si ca urmare productia s-a mutat in tari fara reglementari aberante.
      Intre timp Europa si-a dat seama ca a gresit si incearca sa dreaga busuiocul, dar prostia asta a redus competitivitatea UE si a dat un avans nemeritat altor tari.

      Cu putin inainte de anul pandemiei 2020, Mark Rutte explica cu aplomb ca Europa trece de la productia industriala poluanta la economia digitala verde. Nu ne mai injosim noi cu productia industriala, o lasam pe seama inapoiatilor din China si de prin alte tari, noi invartim bitii.
      Din pacate a venit pandemia si s-a vazut ca Europa a fost nevoita sa importe din China pana si amaratele alea de masti, ca bitii din mareata economie digitala nu tineau loc de masca si nici de mancare.

      E o uriasa lipsa de viziune sa dai reglementari aberante care te dezavantajeaza grav in raport cu alte tari. Pur si simplu trebuie sa fii nebun sa te impusti singur in picior, asa cum face UE.

      Legat de America, Europa si AI. Cine a oprit Europa sa rupa norii cu tehnologia AI? De ce Europa efectiv nu conteaza in domeniul AI?

    • Repet, pretul energiei in UE a crescut in special datorita reglementarilor aberante, atat de dragi tie :)
      UE a decis din pix si a REGLEMENTAT sa fim pionieri in reducerea poluarii si decis IRATIONAL si fara o analiza temeinica sa se inchida centralele nucelare si pe cele pe carbune, ceea ce a provocat o penurie artificiala de energie. Asta in timp ce China face cate 2 centrale pe carbune saptamanal.

      Nu mi-s dragi si n-am nimic cu reglementarile. Pretul energiei in EU e mare pentru ca EU NU ARE resurse de combustibili fosili asa ca trebuie sa se caciuleasca pe la rusi arabi si americani pentru el. Petrolul si l-a consumat, carbunele la fel, mai are un pic gaz. D-aia EU in fiecare an trebuie sa ia gaz si petrol de la altii. Iar chestia aia costa.

      Tot o sugeti cu reglementarile si ca vai, EU s-a impuscat in picior cand a renuntat la gazul rusesc, dar sunteti prea prosti sa vedeti realitatea – daca EU vrea sa fie independenta, trebuie sa fie independenta si energetic. D-aia ii da inainte cu energia verde.

      Cu putin inainte de anul pandemiei 2020, Mark Rutte explica cu aplomb ca Europa trece de la productia industriala poluanta la economia digitala verde. Nu ne mai injosim noi cu productia industriala, o lasam pe seama inapoiatilor din China si de prin alte tari, noi invartim bitii.

      Bagi cacaturi pe care Rutte nu le-a spus si vrei sa fii luat in serios? Esti un alt trol jegos platit sa faca propaganda de cacat? Ia arata tu unde a zis Rutte asa ceva, sau GTFO.

    • Legat de America, Europa si AI. Cine a oprit Europa sa rupa norii cu tehnologia AI? De ce Europa efectiv nu conteaza in domeniul AI?

      Ce nori sa rupa? Pe un scam si-o laba-n cerc, sa puna economia in pericol cu cacatul ala numit pompos AI? Cu aia? Ai baut de la caine?

    • Faptul ca tu nu stii ceva sau nu ai aflat de ceva nu inseamna ca nu s-a intamplat, ci doar ca esti prost informat.

      Mark Rutte a avut mai multe declaratii chiar putin inainde de pandemie, prin care milita ca Europa trebuie sa se concentreze pe digitalizare si pe servicii, reducand industriile poluante.
      Din pacate ideea lui poate era OK in vremuri normale, cand poti reduce industriile poluante la tine in tara, inlocuindu-le cu importuri. Insa cand vine o criza (pandemie sau mai chiar un razboi), doar bitii nu mai ajuta, ci e mare nevoie de industriile acelea care au fost reduse si facute necompetitive prin costuri artificiale, deoarece erau considerate poluante. Fara sa te gandesti ca fara acele industrii pe care le considerai poluante devii extrem de dependent de alte tari care nu-ti vor fi neaparat prietene.

      Am pierdut timpul cu tine si am fost politicos, incercand sa-ti explic ca vorbesti vorbe fara sa stii despre ce vorbesti, deoarece am crezut ca esti doar prost informat.
      Dar ai aratat ca esti doar prost. Si ca orice prost, nu esti prost destul daca nu esti si fudul.

    • Faptul ca tu nu stii ceva sau nu ai aflat de ceva nu inseamna ca nu s-a intamplat, ci doar ca esti prost informat.

      Tocmai, ba prostu’ satului, c-am cautat. Rutte n-a zis ca trebuie trecut „de la productia industriala poluanta la economia digitala verde” asa cum o sugi tu aiurea, ci a zis ca trebuie sa trecem de la energii poluante la energii verzi, motivele (unele) fiind alea care ti le-am enumerat si eu mai sus – Europa nu are rezerve de combustibili fosili; e diferenta mare fata de ce ai afirmat tu. Eu ti-am dat ocazia sa sustii ce ai zis, tu ai ales – ca orice sugeranist sadea sau troll imputit – sa o sugi la rece.

      Am pierdut timpul cu tine si am fost politicos, incercand sa-ti explic ca vorbesti vorbe fara sa stii despre ce vorbesti, deoarece am crezut ca esti doar prost informat.
      Dar ai aratat ca esti doar prost. Si ca orice prost, nu esti prost destul daca nu esti si fudul.

      N-ai pierdut timp cu mine, ca nu asta te interesa pe tine – sa explici. Tu ai incercat sa bagi o soparla – ori din cauza ca esti imbecil si-ai pus botul la toate prostiile ce circula prin social-media, fara sa-ti pun un pic mintea la contributie, ori ca esti unul din zecile de troli care s-au activat in ultimul timp cu declaratiile lu’ Musk si Trump. Nu ne-am nascut toti ieri sa putem fi prostiti cu 2 fraze impaiate cu minciuni.

  39. E platit de Calin Georgescu, nu v-ati dat seama pana acum?

  40. Elon Musk a mai declarat şi că UE ar fi al IV-lea Reich. O opinie ofertantă pentru polemişti. Link https://lapresse.us/world/2025/12/07/x-musk-against-the-eu-its-practically-the-fourth-reich-not-democracy-but-a-government-of-bureaucrats/

  41. Judecățile astea, strategice (ca recenta Strategie de p.ex. a Casei Albe), sunt ca nişte fotografii la minute stop-cadru., într-un cadru fix. Orientative, dar nu definitive. Pentru aria geopolitică este constant şi turbulent afectată de diverse variabile. Realitatea nu este imuabilă, este „complexă, cu multe aspecte”. Să ținem cont (europenii) de dorințele americanilor (azi, că în 2026 au alegeri de 1/2 mandat, vom mai vedea), să corectăm ce este de corectat (pe emigrație, industrie, apărare, infrastructură de securitate, etc). Proiectul european are resurse, este cam vechi să dispară. Aaa, că se pot retrage câteva țări, poate. Şi undeva se vor afla membrii actualei administrații în 20 de ani, ca să fie martorii epocalei disoluții? Trump?

  42. Miza este accesul la piața europeană spartă în piețe naționale, divide et impera. Marile corporații, vor să organizeze o nouă lume, tehnofeudală (dixit Varoufakis), fără guverne. Drama (aşa zis) este că statele mici, mijlocii din Europa, nu vor fi mai suverane decât în prezent (când au avantajul veto-ului în cadrul UE), în viitor. Ori vor fi cu americanii, ori cu ruşii, ori cu chinezii. Pradă, frate. Mai direct spus, se va pune cruce „suveranismului” pentru totdeauna, în statele din Europa/UE. D a c ă s-ar desființa UE. Plus adio libertate de mişcare paneuropeană, samd. Hai, la muncă 😉

  43. Hop şi aşa. Termenul limită de 20 de ani până la disoluția U.E. mi-a adus aminte de cei 20 de ani ai „predicției Brucan”. Nici după 35 de ani România nu s-a făcut bine. Dar să pariezi pe disoluția U.E. haida-de, din n motive, este o glumă. Putem paria poate, pe disoluția S.U.A., nu, dacă ne jucăm cu pronosticurile?

  44. NOU
    #145

    50 cents. UE, sau Europa, este un vasal american dupa ww2, pt dovezi vezi criza Suezului, sau orice film american despre ww2 unde englezii si especially francezii sint niste paiatze sau cocote, si nu aliati, si unde romanii cu aia 600 de mii de morti pe frontu de vest, de la Budapesta la Viena, nu exista, si pt alte referinte critice vezi orice revista National Geographic sau carte de istorie vestica de la Penguin sau whatever, unde, spre pilda, am citit eu personal, se zice ca rusii au ocupat Romania inainte de arestarea lu Antonescu. In siajul acestei idei, americanii trag de lant ca se aminteasca europeniloc ca sint niste vasali. Buba sau eroarea e ca americanii fiind niste naivi sau niste retardati, nu au luat din cartile de istorie pe care nu le au, ca deh, nu au istorie, nu au luat deci partea in care Regele facea oleaca de dimplomatie inainte sa ceara la vasali armata si bani. Indiferent ca era Anjou, Guise, Alba, Wallace, sau pizda ma-sii. Asta e partea intii. Partea a doua e ca Tramp e atit de retardat incit nu stie ca is taie craca singur, ca apelul la nazism aka descentralizarea UE e de fapt apelul la anti-globalism, care contrazice flagrant proprii finantatori, care traiesc din globalizare, din China si Bangladesh, si tricourile din Pakistan, si ca odata ce UE se sparge, noroc cu Texas si New Mexico si New Orleans sau ce minoritati au aia p-acolo. Seattle, Canada, Puerto Rico, Curacao, indienii din Hawaii, etc. Good look keeping them paying taxes to your rich frendz, monser. Si a doua faza, pe care nu o pricep, sa ma taie dracu dc o pricep, e cum populatia SUA a ajuns sa sustina prietenia cu rusii, care populatie, in era McCarthy, daca doar aveai nume ce suna cumva cu prea multe litere de S sau O sau Vski, erai decapitat. Cum s-a produs clivajul asta colosal de la a uri, a detesta organic si aprioric ideea de slav, la kkturile ce apar la TV zilnic, cu limbismu asta halucinant in directia rusa, asta e un mister ce se va adauga la piramide si la aia din RDG cu recordu din 1985 sau 1945. sa vina istoricii din 3032 sa lamureasca asta. e o rusine pt psycheul american faza asta cu rusii. E inconscevent. Adica penibil. Ma rog, macar nu o sa mai fie filme cu alt Rambo, tot e ceva.

    • pentru ca dintr-o data li s-a dat alt inamic. Emigrantii. Culmea: intr-o tara creata de emigratie. Bine, inceputu de 1900 are o emigratie controlata, aka fara est europeni si asiatici. Ca chinezii nu erau buni, dupa ce le-au construit caile ferate au fost trimisi acasa.

      Dar, ideea e ca trump viseaza si el la putin. Sa fie si el tatucu natiunii. Si, aparent, cu destula manipulare americanu de rand vrea si el un tatuc. Care sa il apere de emigranti, europoori si alte nenorociri comuniste

  45. Miza e, cum zicea un amic, sfere de influenta.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la PCGarage.