Campania pentru București: nici un candidat nu poate spune adevărul

A început oficial campania pentru alegerea primarului Bucureștiului. Ciprian Ciucu (PNL), Daniel Băluță (PSD), Cătălin Drulă (USR) și Anca Alexandrescu (susținută de AUR) sunt în pozițiile fruntașe în sondaje. Alegerile au loc pe 7 decembrie, campania durează o lună, așteptați-vă la circul obișnuit, pentru că…nici un candidat nu poate să spună adevărul.

Nici unul nu poate spune:

  1. nu avem ce să facem să încapă atâtea mașini fără să începem să demolăm blocuri.
  2. trebuie să mergeți și un pic pe jos, nu se poate să aveți transport în comun la scara blocului.
  3. gigacaloria este prea subvenționată.
  4. săru mâna la domnul Minister al Transporturilor că plătește pentru metrou, că nu aveam bani de el.
  5. RADET și Elcen trebuie unite, dar se pierd locuri de muncă și sinecuri și politicienii nu vor asta.
  6. impozitele sunt o glumă.
  7. poliția rutieră nu există, și ziceți mersi, că nu vreți să luați amenzi, că se vede cum conducem și parcăm.
  8. trebuie să interzicem cotețele sub Euro4 ca să nu facem toți boli pulmonare în următorii 10 ani.
  9. trebuie să interzicem aprovizionarea și ridicatul gunoiului între 7 si 9.
  10. toate străzile trebuie să aibă trotuare. nu ați lăsat loc de trotuar, se face sens unic, dar nu mai parcați pe trotuar.
  11. pensionarii trebuie să stea acasă la orele de vârf și să lase oamenii muncii să circule.
  12. avem nevoie de mai mulți copaci, peste tot. nu, frunzele toamna sau că mai cad peste mașini din când în când nu sunt un motiv să nu avem copaci.

Și altele. Credeți că votează cineva așa ceva? Trebuie să minți votanții, să le propui soluții aberante, făcute bani care nu există, ca să te voteze și să poți face măcar 10% din lista aia.

Acum.

Ăla de la PSD nu știu de ce candidează. Sincer, pare o idee proastă, Bucureștiul nu este majoritar PSD și nu votează PSD. OK, Firea, dar erau alte vremuri. Anca Alexandrescu este aripa AUR a PSD, pare trimisă acolo de gruparea Dragnea Ponta ca să arate aripii Ciolacu că poate obține mai multe voturi decât candidatul lor. Drulă are o campanie oribilă, marcată de greșeli observate rapid de publicul lui. De Ciucu nu știu mai nimic.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

135 comentarii

  1. Ala de la psd are sanse mari sa iasa, ca deh, un singur tur. Nu uita cum psd se tinea tare in coalitie sa nu fie non-combat intre pnl si usl. Ca sa sparga dreapta.

    Comentariu apreciat.565
    • PSD a avut candva 45, apoi 38-35-33, 28, acum 23% , asa cum au mers la cimitir o gramada de partide social democrate/socialiste europene cu traditie de zeci de ani tot asa va merge si psd. A fost vremea idiotilor acum e vremea imbecililor cu gura mare

      Comentariu apreciat.626
    • Sunt curios de ce îți iei downvote. E 1 singur tur, și PNL și USR sunt tâmpiți și se bat între ei, ca să nu mai zic și Reper sau mai știu eu ce

      Comentariu apreciat.377
    • Nu înțeleg de ce mai exista pretenții de la PNL…vedeți cum votează prin consiliile locale de la sectoare….sunt doar courva psd-ului, sau hai sa ii upgradam, tovarăși de hoții…
      Îl voi vota pe Drula, pentru că are susținerea măcar declarativă a lui Nicușor, și pentru că măcar clamează că vrea desființarea primăriilor de sector (structuri mafiote mufate la banii publici și care servesc de fapt interlopii ‘reshitentiali’)

      Indecis. Tu ce zici?4221
    • @car schema cu Nicusor sustinandu-l pe Drula, e posibil sa fie si ca sa i-o traga cu manta lui Bolojan. Un Ciucu primar general al Bucurestiului i-ar fi asigurat mai multa putere in partid.

      85
    • Pai oare se băga Bolo daca nu avea afacerea ăluia atât de multe bube ? ….oare în trecut s-a băgat ? Cum le-a trecut ălora prin cap sa se duca la el ? Oare au încercat că știau că omul a ‘ajutat’ in trecut ? Întrebări fără răspuns…

      https://hotnews.ro/cine-este-bogos-afaceristul-din-vaslui-acuzat-acum-de-dna-ca-punea-presiuni-pentru-schimbarea-unui-director-care-descoperise-nereguli-grave-la-fermele-lui-ironizat-de-un-om-din-dosar-ca-deg-2102844

      721
    • 3. gigacaloria este prea subvenționată – daca asta vrea sa spuna ca bucurestenii sint datori sa plateasca mai mult, e o prostie. Ceea ce se plateste drept subventie este exact costul distributiei prin tevile ciur ale ex-Radetului. E vina primariei ca pina acum a permis degradarea retelei de distributie, aflata in administratia sa. Energia termica care incalzeste Bucurestiul este un produs rezidual al procesului de productie de energie electrica de la Elcen (asta e cogenerarea). Practic Elcenul isi raceste motorul prin caloriferele noastre, ca sa ma exprim mai plastic. Daca nu ar fi reteaua de termoficare, caldura ar fi pur si simplu disipata in atmosfera, lucru care se si intimpla in perioada verii cind cererea e foarte redusa. Singura data cind se arde gaz exclusiv pentru incalzire este in perioadele foarte reci cind se pornesc niste agregate de virf de sarcina numite Cazane de Apa Fierbinte (CAF).
      4. săru mâna la domnul Minister al Transporturilor că plătește pentru metrou, că nu aveam bani de el – e adevarat, bani nu sint pentru ca Guvernul ii redistribuie discretionar. Daca Bucurestiul ar pastra toate impozitele pe care le colecteaza, ar avea bani suficienti si pentru metrou. Nu ar mai avea unii impresia ca platesc din buzunarul lor calatoriile bucurestenilor.
      8. trebuie să interzicem cotețele sub Euro4 ca să nu facem toți boli pulmonare în următorii 10 ani – masura corecta este respectarea regulilor privind reviziile tehnice. Stiti foarte bine cum se poate primi ITP-ul cu o mica spaga. In mod normal, aceste masini nu ar mai putea trece cu un cost rezonabil de o inspectie pe bune. Problema poluarii aerului nu e de la masini ci de la saracie: multe case se incalzesc cu bucati de mobila si gunoaie pentru ca oamenii nu au bani de gaz sau lemne. Combustibulul e pur si simplu prea scump dar asta nu e de competenta primarului.
      9. trebuie să interzicem aprovizionarea și ridicatul gunoiului între 7 si 9 – nu aprovizioneaza si nu ridica nimeni gunoiul la ora asta exact din cauza traficului excesiv
      11. pensionarii trebuie să stea acasă la orele de vârf și să lase oamenii muncii să circule – ma abtin sa comentez altfel dar poate ca daca nu ar mai avea gratuitate la transportul public ar circula mai putin, atunci cind au realmente nevoie. Imi inchipui ca nici ei nu sint prosti sa aleaga sa circule la ora de virf daca pot circula la fel de bine la orice alta ora
      12. avem nevoie de mai mulți copaci, peste tot. nu, frunzele toamna sau că mai cad peste mașini din când în când nu sunt un motiv să nu avem copaci. – copaci avem destui, tot mai multi dar pe mai putine spatii verzi. Asta e problema, ca am ajuns sa avem fie betoane, fie paduri. Au densificat in dementa arborii pe spatiile existente incit nu mai creste nimic sub ei, e jungla. Nu mai trebuie “copaci” ci spatii verzi noi. Sa exproprieze terenuri sau imobile daca e nevoie.

      156
    • @VT

      Ceea ce se plateste drept subventie este exact costul distributiei prin tevile ciur ale ex-Radetului. E vina primariei ca pina acum a permis degradarea retelei de distributie

      Subventia aia de cand exista? De zeci de ani, nu de acum 5. Cu banii risipiti pe subventii acum 20 de ani s-ar fi reparat reteaua.

      Problema poluarii aerului nu e de la masini ci de la saracie: multe case se incalzesc cu bucati de mobila si gunoaie pentru ca oamenii nu au bani de gaz sau lemne.

      Daca ai avea dreptate, 7-8 luni pe an nu ar exista poluare pentru ca nu e nevoie sa te incalzesti. Si totusi…

      10
  2. Alt provincial care ne explica el ce sa facem in Bucuresti.
    Bossultane, noi avem nevoie de rame de ochelari gratuite, vouchere pentru biciclete cu care nu avem unde merge si targ de Craciun.

    Comentariu apreciat.16612
  3. 11 – pensionarii care mai si lucreaza au voie sa circule? /s

    Comentariu apreciat.511
    • Da, plătindu-și biletul în timpul orelor de vârf. Vali, deși blogger, se exprimă mai inginerește așa, nu cred că s-a referit să interzică pensionarilor să circule cu transportul în comun, doar să nu circule gratuit în timpul orelor de vârf.

      Comentariu apreciat.5313
    • Vrei sa citez un pensionar? „Voi mai bine ne omorati direct!”

      Pai cine mai e la prima ora la coada la X?
      Dispar rosiile alea bune de pe taraba, daca vin la ora 11 si coada la medic incepe de la ora 7.

      Comentariu apreciat.366
    • Da, chiar, nu mai bine ii omoram direct? Auzi, cum sa circule ei in orele de varf. Macar o amenda poate? nigga, please…

      Indecis. Tu ce zici?822
    • Geez, hai sa exagerăm de-ampulea fără să ne uităm la evidențe. Nu zice nimeni că pensionarii n-au dreptul să circule. Și dacă circulă pentru un drum important, pe care trebuie musai să-l facă la ora aia de vârf dimineața, atunci 3 lei pentru un bilet de autobuz nu e un preț exorbitant. Altfel, poate fi o măsură care să descurajeze încărcarea la maxim a transportului în comun la orele alea de vârf, care măsură la rândul ei poate să încurajeze abandonarea mașinii proprietate personală acasă și utilizarea transportului în comun de către cei care pleacă la muncă la orele respective.
      Dar nu, hai să stăm cu capul în cur și să zbierăm că de fapt are lumea ceva cu pensionarii.

      Indecis. Tu ce zici?289
    • Propun un sistem de banderole :
      – pensionar-final : banderola rosie
      – pensionar-lucrator: banderola galbena

      De asemena, un sistem de recopense pentru cine captureaza un pensionar care circula in afara orelor agreate. Pot fi capturati prin orice mijloace : plase, lasouri, capcane de ursi.

      Se vor excepta pensionarii blogeri, publiictari si IT-isti, căci sunt specii rare care de obice nu apucă pensia

      Indecis. Tu ce zici?3613
  4. 1. Parerea mea este ca o buna parte din problema cu „blocuri si parcari” ar fi sa vina primaria la cetatenii dintr-un cartier gen drumul taberei, sa gaseasca un lot de 7-8 blocuri de P+10 + P+4 amestecate sa le zica ca daca ne dati voi sa daramam blocurile, vine un dezvoltator (ceva serios din afara tarii, care gandeste pe 20-30 de ani, nu interlopi din anii 90) va da un apartament cu o camere in plus la schimb. Ceva facilitati fara tva la vanzare etc (evident ca se va fura la greu dar macar se face ceva). Mai plateste si cetateanul un credit de 500euro pe MP pe 20 de ani pe care oricum ii scoate de 4 ori daca vinde apartamentul nou cand se va face blocul nou. Pana la urma face sens sa tii cladiri vechi in centru, dar blocuri comuniste cred ca pot fi daramate.

    Este suficient un mic „test” si dupa aia o sa fie coada.

    Se reduce amprenta ocupata de blocuri cu 50%, se duc la P+15+16 in jurul unor statii de metrou, ratb si in rest libertate. Parcuri, sport, agrement tot ce se poate. Desi exista risc seismic cred ca mai multe sanse ai sa scapi intr-un bloc nou la etajul 12 decat in ce exista acum. Nu cred ca se va sinucide cineva ca sta la etajul 13 in loc de 7.

    Nu injurati ! Vorbesc din prisma unuia care are la etajul 4 in P-uri, fara lift. Maine l-as da pe schema asta.

    Indecis. Tu ce zici?938
    • Si densitatea aia de locuitori pe m2 se duce tot catre cer, , nu ?

      153
    • pai deja s-a implementat ideea ta, dar nu in drumul taberei, ci peste gard, in rahova.

      160
    • Deci tu ti-ai da apartamentul actual si te-ai muta cativa ani (unde?) pe baza promisiunii statului roman ca iti va face altul mai trainic si mai frumos, la timp si in bugetul propus?
      Ahahahahahahahaha

      Comentariu apreciat.490
    • Parcari supraetajate, cu plata, in fiecare cartier.

      3 locuri de parcare temporara (20 min) la fiecare bloc, sa poata omul sa mute mobila.

      In rest trotuare, piste de bicicleta si copaci.

      115
  5. Realist, sectorul 4 arata cel mai ok iar interactiunea cu primaria prin aplicatie, e ok.

    Indecis. Tu ce zici?1255
  6. Mai am si eu câteva sugestii:
    -aia care stați la casa, proprietatea se termina la gard. Bidoanele puse pe asfalt in fata casei se amendează ca orice deșeu aruncat pe domeniul public;
    -anunturi gen „atenție, cade tencuiala” se sancționează cu de 100 de ori valoarea impozitului pe clădire;
    Si cred ca lista e lungă. Normal ca nu se înghesuie nimeni sa spună asta, ca doar nu s-a născut Băsescu 2.

    Comentariu apreciat.665
    • as mai adauga, masina ridicata in 30 min pt oricine blocheaza intrarea intr-un bloc sau poarta de acces la o casa. Suficienti ghiolbani parcheaza in gura de intrare in scara sau in fata portilor de acces pietonal la case. Si dupa ei sunt suparati ca de ce este chemata politia ca nu ne intelegem ca oamenii si noi?

      242
    • + Daca stai la casa si ai pe poarta “Atentie garaj”, “Nu blocati intrarea” dar tu pe timpul noptii nu bagi masina in curte, amenda.

      Indecis. Tu ce zici?274
    • 100 de ori valoarea impozitului pe cladire nu acopera nici macar materialele pentru renovarea/restaurarea unei fatade. Sau in unele cazuri acopera la limita. Manopera de unde o scoti?
      Se vede ca nu ai habar de constructii/case vechi….
      Ce vreau sa exprim e ca propunerea ta nu e un incentive pentru a face ceva, mai ales cand pentru a face te mai blochezi si de primarie (schela pe domeniul public; masina cu nacela e acelasi lucru; maxim poti scapa cu chestia aia care e corcitura intre schela si nacela mobila, dar e discutabil si la noroc plus ca costa bani inchirierea)

      31
    • Co da, dar cu conditia ca in secunda doi cum a parcat unul acolo ridicat imediat, fara discutii daca si cu parca si insistente. Fara sa stea proprietarul sa-l sune p-ala sa se pizduie la telefon. Nu tati. Politia direct si ridicat tigaia. Ca d-aia nu le baga lumea in garaj/curte, ca raman blocati de tot felul de ciumeti

      121
  7. sa nu uitam ca psd are 3-4 sectoare in buzunar, cu o mobilizare buna la vot, defilieaza impotriva oricarui candidat.

    152
    • + 5, sa nu uitam de 5 cu ai lui alesi (florea, piedone sr, piedone jr si altii care au fost inainte)

      60
    • 2024: Sectorul 3 – Negoita 53% (atentie sustinut de PSD si PNL, PNL nu a avut candidat)
      Alianta din jurul USR plus Ciceala = 36%

      Intrebare: In conditiile in care PNL are un candidat cat de cat consistent, cum e Ciucu, cat va fi scorul PSD in sectorul 3? esti chiar atat de sigur ca PSD are sectorul in buzunar?

      In S4 PSD sta bine, dar problema e ca S4 e mic.

      Meciul se joaca.

      20
  8. Petcu la primărie!

    107
  9. „toate străzile trebuie să aibă trotuare. nu ați lăsat loc de trotuar, se face sens unic, dar nu mai parcați pe trotuar.” sunt si acum in zonele cu blocuri de cate 10 etaje sa aiba fiecare loc unde sa isi parcheze cazanul … asta avand transport in comun aproape la botul calului.
    Legat de asta zilele trecute am vazut primul om al strazii drogandu-se intr-un ratb, si stau aici de multi ani, chiar asa rau s-a nasolit treaba?

    910
    • am vazut primul om al strazii drogandu-se intr-un ratb

      vorbește frumos de domnul simion, te rog.

      altfel, omg, ce tânăr ești!
      mereu când vine frigul drogații se mută în autobuze.

  10. Aceste cugetari nu ne place….
    Deci nu se va schimba nimic, ramanem constanti in nefericire.
    Orice schimbare are implicatii, doar ca la noi, am devenit maestri in stagnare.

    Orice modificare necesita pasi legislativi indelungati, iar la sfarsit se descopera ca oricum nu sunt bani pentru asaceva.

    Cum am boletin de Ilfov si stau la coada sa intru in Bucuresti zilnic, imi doresc un Mesia, nu un Primar!

    Eu vreau 20 lei/ora parcarea in Bucuresti, ca nu gasesc loc de parcare nici mort.
    Riveranii platesc prea putin.

    410
    • Peste 7 mari, 7 tari, 7 rauri traia Fat Frumos.
      Si intr-o dimineata, Fat Frumos se trezeste, iese in fata casei, se uita la Soare, se intinde, casca si spune:
      – Sa-mi bag pula ce departe stau ! :D

      Comentariu apreciat.310
    • Degeaba e 20lei/ora, daca nu amendezi pe cei care nu parcheaza legal.

      80
  11. Pana la bataia pe mintit bucuresteanul deocamdata e bataia pe mintit activul de partid ca nu au ganduri de schema base-nicusor, ca sa se mobilizeze pe bune masinaria de partid.

    Una peste alta, e bine. Dupa atatia ani de oprescu si firea, sa ai de ales intre ciucu baluta si drula e un real progres.

    Partidul Tictoc 40% nu are candidat pentru Bucuresti. Asta, asa, ca un apropo pentru babele bocitoare care prezic urgia la alegerile din 2028.

    141
  12. Eu stau in S6 si aproape ca l as vota pe Baluta ca sa nu plece Ciucu. Dar clar nu o sa fac asta.
    Contrar multora care il injura, desi cred ca multi nu stau in sectorul lui, omul chiar a facut lucruri.
    Spune lumea ca e arogant, da prefer aroganta lui decat cea a lui Negoita(vezi raspunsul cu tevile de gaz).

    Indecis. Tu ce zici?2210
    • @dny daca te-a enervat declaratia lu Negoita ce bine ca nu ai vazut declaratia lu Ciucu atunci cand a fost intrebat de banii dati catre presa de PNL.

      Ciucu e doar Negoita la inceput de drum. Dar voi aveti pretentii de la omu ce a invatat politica de la Monica Macovei…

      910
    • Tot pe Iuliu Maniu ieșiți din sector? Așteptați teleportarea?

      74
    • Poate ca Ciucu a facut lucruri in sectorul lui, dar partidul din spatele lui e tot PNL-ul. Ala care s-a aliat cu PSD-ul pe unde a putut si cum a putut. Recent, chiar la CG Bucuresti (alianta PNL cu PSD + Piedone si, din cand in cand, si cu AUR, cand e nevoie de voturi).

      Dupa toata experienta cu PNL, Iohannis, Catu, Ciuca si compania din ultimii 10 ani, eu nu ma apuc sa bag fise in tonomatul numit PNL, chiar daca Ciucu e dintre cei mai spalati de acolo. Doar un exemplu, nici chiar Ciucu nu poate spune presei cati bani a bagat PNL-ul in televiziuni si in care, ca e secret de partid.

      50
    • @silicon_v
      „Ala care s-a aliat cu PSD-ul pe unde a putut si cum a putut”
      1. A facugt si cu PSD in trecut , a facut si cu USR acum.
      2. Si ce ai vrea? turul 2 inapoi ? Sau alianta PSD-AUR?
      Ca trebuie sa alegi din ce ai

      02
  13. terminati cu alexandreasca aia, nu ia nici 5%! Au pus-o candidat ca experiment social, dar avem 3 candidati mult prea buni

    173
    • nu e doar experiment social – e schema rares bogdan : prin alegeri capata notorietate si se alege cu un post eligibil de parlamentar (euro-parlamentar) – plateste apoi

      212
  14. Ai pus poza cu Gara de Nord, dar nimeni nu vorbeste de ea. Eu zic ca mai e loc de mandate doar cu paine si circ. Se pare ca merge si asa!

    80
  15. Cum adică sa “demolam blocuri “???!!?? Nu mai bine desființăm niște parcuri, spații verzi, uatevah? Uite Cișmigiul ăla, cât de urat și neîngrijit arata, nu mai bine facem in locul lui o parcare maaaareee și doo rezidențiale?

    122
  16. Candidatul de la PSD Băluță si-a pus o tigla PSD foarte mica si a spus ca alegerile nu sunt despre PSD ci despre o administratie buna si eficienta. :D :D :D

    140
  17. „9. trebuie să interzicem aprovizionarea și ridicatul gunoiului între 7 si 9.”

    Nici macar nu e nevoie de asta, trebuie doar ca politia sa amendeze orice masina parcata/oprita aiurea pe banda 1 ca are de lasat un colet / luat ceva repede de la mega / orice alt motiv stupid pentru care cineva blocheaza o banda de circulatie.

    244
    • zici „Nici macar nu e nevoie de asta” la o solutie care se poate implementa direct printr-un decret (ca o data implementat nu se apuca soferul de la rebu sa incalce el regula de capul lui sa porneasca in cursa dimineata) vs ” politia sa amendeze orice masina parcata aiurea”. Cam cat effort logistic crezi ca ar fi nevoie ca politia sa poata amenda ORICE masina oprita 5 minute. Mai ales vs. efortul fata de solutia propusa?

      36
    • Cat efort logistic? Cam cat e nevoie pana nu mai blocheaza nimeni circulatia aiurea. Si stii cine trebuie sa depuna efortul? Ursuletii din politie care o freaca pe tiktok toata ziua, orice dar sa nu munceasca.

      131
  18. @11 – pensionarii sa plateasca transportul in comun sau macar la jumatate. Sa vezi ce se linistesc sa se plimbe aiurea toata ziua. Povestea un coleg cum bunica lui se ducea de trei ori pe zi de la Gara de nord la Obor sa cumpere diverse
    Pana nu lipesti toate satele de langa gen Chiajna, Voluntari, Popesti si le incluzi sub aceeiasi umbrela nu faci nimic

    1110
  19. Din anumite puncte de vedere, unele ale Capitalei ar trebui demolate și luat de la 0. Da, sună dur, dar asta este.

    217
    • NOU
      #72

      Vlad, dacă locuiești în București, atunci hai să începem cu blocul tău. Găsim noi un motiv, nu avem suficiente parcări în zonă de exemplu. Dacă nu, păstrează-ți părerile despre ce nu te privește.

      Indecis. Tu ce zici?268
    • Nu mă refeream la blocuri, Eugen. Sunt destule zone prin cartiere sau chiar centrale care ar trebui reamenajate sau refăcute din temelii. Nu sunt bucureștean, o spun din cele observate.

      35
    • Dintr-o greșeală pe care am uitat să o editez după postarea comentariului, tu ai înțeles c-aș fi făcut referire la „blocuri” și imediat ai sărit… Tf, lulz.

      33
  20. O sa sumarizez eu ceea ce vrea sa spuna Vali. Dragi bucuresteni fiind ca v-ati tras pe cur vreo 30 si ceva de ani, trebuie sa bagam orasul in santier general pentru urmatorii minim 20 de ani ca sa scoatem treaba la liman. Asta o sa se insemne ca inainte sa fie bine o sa fie rau, va bagati?
    Acum revenind la tot ceea ce spui tu cu idei altminteri pertinente trebuie luate in calcul urmatoarele chestii. Transportul public in Bucuresti este de toata jena si masina personala a fost raspunsul oamenilor la acesta. Magistralele de metrou sunt nerealiste pentru nevoia actuala a oamenilor, vezi cazul M6. Colac peste pupaza nu exista conceptul SF de trenuri pentru periferii, Nicusor a facut ceva de genu parca in 2020 si a reimprospata ideea in 2024 daca nu ma insel. O bila alba ar fi faptul ca A0 in partea de sud este finalizata si o parte din trafic care intra in orase se duce acolo. Referitor la parcari lucrurile (inca) sunt simple, in sensul ca poti gasi zone unde sa faci o parcare supraetajata de tip turn cum sunt cele din Japonia si te dezvolti pe verticala, da arata de rahat, dar eliberezi trotuarele.
    Discutia despre poulare este draguta, dar ai multe probleme cand vine asta. Pe de o parte sunt masinile, pe de alta parte sunt eternele arderi care se mai intampla in anumite zone unde locuiesc tovarasi de-ai lu domnu gelu. Chestia asta necesita vointa inter-institutionala la fel ca trenurile de periferii, deci nu o sa se intample.
    Revenind la impozite si subventionat caloria de caldura. Perfect de acord sa le maresti si sa elimini subventia, dar in acelasi as timp vrea un plan pentru rezolvarea problemei cand vine vorba de caldura. Bagam centrale de cartier, lasam oamenii sa se debranseze si sa-si puna centrale? Care este solutia pe tema asta?
    Total de acord cu pensionarii care umpla ampulea transportul public cand au ei chef, dar nu-i nimic o sa se mai curete si o sa vina alte generatii care na o sa-si aminteasca si ei cum erau nervosi pe alti pensionari ca se plimbau ampulea. Glumeam aici, eliminat facilitati gratuite pentru pensionari si facut un bilet unic integrat pe transport inchide aceasta ultima dilema.
    Problema majora a Bucurestiului este ca in esenta vorbim de un oras mare si dens, deh sa-i multumim lu nea Nicu pentru vizitele din Asia. La toata chestia asta se adauga faptul ca nici o administratie locala nu l-a dezvoltat pe orizontala(extindere spre suburbii) ci pe verticala(cat mai mult blocuri inalte), din nou mostenirea lui nea Nicu. Asa ca daca vrei sa rezolvi problemele alea stringente trebuie facuta o tranzitie care in esenta inseamna vreo 20 de ani santier continuu. Practic trebui facuta o gara centrala in zona unirii de unde sa plece toate trenurile mai ales cele de suburbii, plus extinderea metroului in Ilfov. Tot aici trebuiesc facute niste tunele prin oras pentru a putea sa eviti centru daca vrei sa-l faci pietonal frumos european. Se baga cineva la asta? Crezi ca exista vointa politica pentru un asemenea proiect de anvergura? Exista oameni in administratia publica capabili sa gestioneze un asemenea proiect?
    Raspunsul meu cel putin la toate intrebarile este nu. Si asta pentru ca mintea oamenilor este mica si nimeni nu poate gandi la scara timpului. Sa nu uitam ca un rahat de jumate de magistrala de metrou m5 a durat rotund vreo 7 ani, inca mai am in minte pancartele alea cu Ponta in 2 ani aici vei avea metrou.

    198
    • Voi pe ce lume traiti?
      Transportul in comun este ok: autobuze si tramvaie noi, curate, linii dedicate. Sunt si exceptii dar majoritatea rutelor sunt ok.
      Ca se circula greu asta are legatura cu masinile din trafic.

      1910
    • @Bogdan, transportul în comun nu este ok. Nu se respectă orare, aplicații, habar n-ai când vine și ce vine, mai ales pe parte de autobuze și troleibuze, dar și pe unele linii de tramvaie, că nu toată lumea circulă cu 41, chiar dacă așa ar părea la anumite ore. Predictibilitate zero la majoritatea, trebuie să stai în stație și să aștepți. Da, sigur, dăm vina pe trafic, dar cum paștele mă-sii de vin două sau chiar trei autobuze unul după altul, același număr, și apoi stai 40 de minute sau o oră după următorul? Asta nu are legătură cu nici un trafic ci cu idioțenie și nepăsare din partea STB.
      Apoi traseele trebuie redesenate și regândite fiindcă nu mai sunt actuale și ajungi la situații de genul cartiere alăturate care nu sunt legate prin nimic direct și trebuie să schimbi minim trei mijloace de transport ca să ajungi din unul în altul, sau cartiere aglomerate pe unde circulă din an în paște o singură mașină sau un singur tramvai, în timp ce spre altele pleacă des mașini goale tot timpul zilei. Ai linii scurte care nu ajung nicăieri și linii care fac turul Bucureștiului, doar că alea scurte vin des și multe, iar după celelalte aștepți de-ți vine acru dacă nu o iei pe bucăți, din unul în altul.
      De benzile dedicate nu mai vorbesc, sunt o glumă proastă.

      710
    • @Bogdan, ăștia-s oamenii care nu s-au mai plimbat cu STB-ul din școala primară, e ok, lasă-i, să nu le strivim corola de lumini.

      142
    • @Bogdan,@Stefan
      Transportul public in Bucuresti plus infrastructura rutiera nu va putea face numarului de oameni ce vin pe aici. Bucuresti mai inseamna si Ilfov, iar ce sa vezi lumea s-a tot dus spre noile peri-urbane.
      Asta inseamna ca este imperios necesar dublarea actualei infrastructuri de asa numitele trenuri suburbane. Inseamna ca din Chiajna sa poti ajunge in Pipera in maxim 30 de minute cu mica oprire la Unirii, iar trenurile sa circule la o frecventa de 10 minute la ore de varf. Faci asta si traficul din Bucuresti scade simtitor. Apoi dupa ce legi suburbiile cu trenuri poti replica miracolul 41 si in alte parti din oras. Brusc masina pentru multi nu o sa mai fi atragatoare, caci intre 30 de minute cu transportul public versu 40 cu masina ce crezi ca lumea va alege?
      Singura problema este ca ce am spus mai sus este un proiect intins pe 10-20 de ani si pentru care trebuie musai vointa politica si sustinere din zona societatii civile plus basca niste bani.

      13
    • @Aasdad2005, că rețeaua de transport poate fi îmbunătățită n-o să nege nimeni. Dar e nedrept să spui că este de toată jena când deservește sute de mii de oameni zilnic și când, pe demonstrate, găsești capitale europene cu o rețea sub a noastră.

      Pare că ai multe idei și vin dintr-un loc bine intenționat. Fără nicio urmă de ironie, nu vrei să te bagi în politică, să încerci să le transformi în realitate?

      32
    • @Stefan
      La ora actuala Bucurestiul se afla pe locul 5 in Europa cand vine vorba ambuteiaje, cel putin la nivel de 2024 conform TomTom. In fata sa se afla asa Barcelona, Dublin, Londra. Londra si Barcelona sunt orase maricele cu mult peste populatia din zona Bucuresti-Ilfov. Dublin are undeva la 2 milioane de locuitori daca includem asa-zisa zona metropolitana, Bucuresti-Ilfov ar fi in jurul a 2 milioane de locuitori(aici e o alta discutie, dar nu m-ar mira ca numarul sa creasca). Practic avem 2 oarese cu vreo 2 milioane de locuitori ce au cam aceleasi probleme de ambuteiaje precum cele de 5 sau 8 milioane si care au o deschidere mult mai mare internationala.
      De Dublin nu stiu prea multe caci nu am vizitat orasul, dar din ce pot gasi pe google observ ca transportul public a fost neglijat si ce sa vezi oamenii s-au adaptat. Ce a insemnat asta ne-am luat masina si mergem cu ea.
      Revenind la povestea cu transportul public si afirmatia mea lucrurile sunt simple. Atata timp cat o deplasare din punctul A in punctul B la nivel de Bucuresti o fac mai repede cu masina personala si cand spun repede vorbesc de 20 de minute versus 40 sau o ora, transportul public este o gluma. Ca sunt oameni care se multumesc ca stau pe linia lu 41 sau merg cateva statii de metrou, sunt chestii fix punctuale care nu rezolva problema de baza. Ca s-ar putea rezolva cu benzi dedicate sau regandiri de anumite bulevarde, nu neg, dar la final vorbim de un oras inghesuit, care nu a fost niciodata gandit pentru o asemenea populatie si numar de masini. Si ca sa rezolvi problema asta inseamna un plan pe 10-20 de ani de o complexitate imensa. Iar noi ca tara/societate nu avem gandirea asta pe termen lung si se vede si-n politica si-n cum merg lucrurile.

      22
  21. Ce mi se pare mai interesant este cât de actuale și valabile sunt mare parte din măsurile alea pentru orice oraș mai mare din țară. Toate se confruntă cu aceleași probleme și pentru toate soluțiile sunt similare.

    70
  22. NOU
    #83

    Bună gluma cu interzicerea camionetelor de aprovizionare și a mașinilor de gunoi între 7 și 9 — soluția perfectă pentru… nimic, sunt câteva mii de mașini. În loc de teatrul ăsta, hai cu măsuri reale: interzici Euro4 în oraș, introduci taxă de intrare în zona centrală (și taxa de acces pentru ăia din afara Bucureștiului) și montezi camere care să amendeze blocarea benzilor dedicate STB. Rezultatul? Echilibrăm bugetul, eliminăm minim 25% din trafic și învățăm pe unii că nu le pute mâna pe bară în STB sau în metrou. Simplu, dur și eficient.

    Indecis. Tu ce zici?1318
    • Da, cateva mii de masini care blocheaza fiecare o banda de mers sau o strada cu totul ca acolo au treaba…

      55
    • Ai uitat de taxa de iesire din Bucuresti, pentru aia care nu sunt bucuresteni.

      114
    • NOU
      #86

      MihaiDB, faci confuzie cu bombardierii pe care poliția îi vede doar pe Instagram/TikTok. Dacă tu crezi că problema sunt curierii și mașinile de gunoi, cel mai probabil nu locuiești în București — deci exact genul care n-ar trebui să-și dea cu părerea.

      Gogule, dacă nu plătești impozit în București, nu ai drept să folosești gratis ceva doar pentru că „ți se cuvine”. Și nu reveni cu placa aia că o să pună și provincia taxe similare — să pună, mi se rupe.

      913
    • Fix pentru ca stau in Bucuresti vad ce am zis, si vezi ca nu am exclus bombardierii din ecuatie.

      32
    • NOU
      #88

      Dar pe ăia în Dacii sau Golf 4 din 2000, care se plimbă singuri în mașină prin centru din sud până-n nord, nu-i vezi? Sau pe ăia veniți din afara Bucureștiului cu cazanele alea care abia mai stau pe roți? Că sunt de zeci de ori mai mulți decât curierii, doar că ei „au treabă importantă” undeva.

      715
    • Tu esti curier, altfel nu imi explic inversunarea impotriva tuturor celorlalti :)))

      46
    • NOU
      #90

      Nu sunt, dar pun în balanță ce ar rezolva situația versus ce e doar populism ieftin.

      96
    • Eugen cred ca bate apropo la faptul ca s-a circulat mult mai ok cand copii sunt in vacante. La faptul ca trafic e f***t de toti cei care isi duc copii cu masina si mai ales cei care nu isi duc copiii la scolile de pe langa casa. Tu stai in s4 dar ii duci in s1 sau stai in Voluntari dar ii duci in centru.

      134
  23. 13. FCSB e Steaua

    156
  24. Ca un satean care vine extrem de rar la capitala, desi vad diferenta bucuresti si celelalte orase mari, sunt dezamagit de ce se intampla pe acolo. Si motivele sunt foarte bine punctate in articol.

    23
  25. Eu nu am nevoie de altul care sa imi explice de ce nu se poate, mi-a ajuns Clotilde.

    Am nevoie de unul care sa imi explice ca se poate si cum se poate si cum va face el sau ea sa se poata.

    Si mai am nevoie de unul care sa aiba sprijin politic, nu am timp si nervi de primari generali faultati de catre consiliul general.

    Ca asa cu idei si solutii pur teoretice sunt multi, iar apoi pierd jumatate din mandat cu tromboanele cu greaua mostenire.

    1213
  26. ar fi trebuit sa invatam ceva de anul trecut si sa interzicem sondajele electorale

    100
  27. Ciucu va ieși, indubitabil.
    Băluță pe locul 2
    Drulă și vita aia nu vor lua mai mult de 5-10%

    eu l-aș vota pe Drulă dar fiind un singur tur, este un vot irosit și dat indirect PSD
    Ar trebui ca Drulă să aibă rațiunea să se retragă, pentru a nu pune în pericol Bucureștiul. Nu a greșit cu nimic, dar ghinionul lui este că nu este charismatic. I se potrivesc mai bine funcții numite politic, nu mandatate prin alegeri. Ministru, șef de agenție, director STB

    Indecis. Tu ce zici?1615
    • Deci daca nu votezi PNL inseamna ca dai un vot PSDului. Vorbim de acelasi PNL care e la guvernare cu PSD? Vorbim de acelasi PNL care la bucuresti voteaza cot la cot cu PSD?

      Cred ca ai auzit de acel proiect de transformare a spatiului de langa piata obor cu zone verzi, piste de biciclete etc, nu? Si probabil ai vazut ca s-a decis renuntarea si la configurarea clasica de strada + parcari.
      Daca PNL nu ar fi votat pentru aceasta masura nu s-ar fi putut implementa.

      154
    • Da, ai dreptate. Dar consiliul rămâne. Noi acum votam doar primarul

      Primarul Ciucu va putea să aibă susținerea consiliului
      Primarul Drulă va fi blocat și în permanent conflict cu consiliul.

      Asta este ce avem pe masă, sorry.

      La următoarele alegeri locale, putem vorbi de a vota contra PNL, acum ei sunt la butoane, măcar Ciucu așa cum este are abilități de primar și face lucruri cat de cat pozitive prin sectorul 6

      43
    • „Primarul Ciucu va putea să aibă susținerea consiliului
      Primarul Drulă va fi blocat și în permanent conflict cu consiliul.”

      In consiliul general avem in prezent ADU+PNL+REPER = 28 de voturi din 55 de consilieri. Incerci sa ne spui ca, in cazul in care Drula castiga, PNL va juca mereu si mereu in tabara PSD+PUSL+AUR pentru a avea o majoritate bizara, chiar daca ar putea face o alianta clara cu USR si REPER?

      Poate ar trebui sa ne aducem aminte ca primarul Ciucu in S6 a fost sprijinit in continuu de consilierii USR din 2020 si pana acum in toate proiectele lui, pentru ca PNL avea doar 26% in Consiliul Local Sector 6 in 2020. Vad ca inversa este o treaba imposibila pentru PNL. Ei sunt lipiti trup si suflet de PSD, nu?

      Poate ar fi mai bine sa votam direct Baluta, sa stim o treaba.

      40
    • Da, exact asta va spun, PNL va juca întotdeauna în tabăra mafiei și cu PSD.

      41
  28. E atat de greu de recunoscut ca Bucurestiu e un ghimpe in coasta oricarui primar..

    41
  29. Sa fim corecti pana la capat, si Ciucu si Drula au zis clar ca daca se transfera metroul la PMB, primaria da faliment a 2-a zi.

    „„În acest moment, Primăria ar intra în faliment dacă ar lua metroul, dar planificat etapizat, cu niște borne foarte clare, da, la finalul zilei va trebui ca să-și asume, pentru că nu-i normal ca să subvenționeze oamenii din țară Bucureștiul”, mai spune Ciucu.

    103
  30. Majoritatea chiar au transport la botul calului. Doar ca de multe ori e de c**at, gen faci de 2-3 ori mai putin cu masina.
    Ai uitat de piste de biciclete. Orice strada care urmeaza sa fie asfaltata/reamanejata obligatoriu sa aiba pista. Nu e loc, transformata in strada cu prioritate de bicicleta, ca in Olanda.

    136
    • NOU
      #107

      Nu suntem încă la nivelul la care să ne pese de biciclete. Nu sunt o masă critică, doar una zgomotoasă; ar trebui să fie prioritatea minimă spre deloc al oricărui primar.

      612
    • Sunt in Lyon de 10 zile. Oras unde din 2020 e la conducere in ecologist. Al naibii de enervant si greu de mers cu masina. Incredibil de usor si placut de mers cu bicicleta. 4euro/luna si pot sa mergi oricat cu bicicleta din statii de peste tot de prin oras. 30 min calatoria maxima, dar poti sa lasi bicicleta in doc si sa o iei tot pe aceeasi imediat, oricum in 30 de min cam ajung oriunde in oras. Daca s-ar implementa jumatate din ce e aici in Bucuresti, ar fi razboi civil.
      1. Blocurile noi sunt la nivel cu cartierul. Nu exista bloc de 6 etaje in zona cu 2-3 etaje. 2. Exista parcare stadala, dar si blocurile din 60-70 au parcari subterane.

      Bucurestiul este incredibil de dens, cu bulevarde uriase, care nici macar nu te lasa sa visezi ca ar putea fi un viitor fara masini.
      1. Nu ai cum sa interzici fara sa oferi alternativa viabila. Momentan pe majoritatea rutelor mersul cu masina este mai rapid ca transportul in comun. Benzi unice cu camera automate pt. amenda. Marit de 10 ori nr. lor.
      2. STB este foarte prost organizat. Am vazut de multiple ori 2-3 autobuze acelasi nr. la interval de 1 min unul dupa altul, apoi 20 de minute pana la urmatorul. Daca te uiti pe aplicatia info TB, ai sa vezi ca sunt gap-uri foarte mari si pana nu ajunge un autobuz, troleu etc. la capat de linie, ala de la capat de linie nu pleaca.
      3. In zonele in care metroul nu exista sau nu e util, STB-ul este mai mereu plin. Deci cerere exista. Ei se tot lauda ca au crescut nr. de calatori. Pur si simplu lucreaza mai putini oameni de acasa.
      4. Daca se va pune presiuni lumea va plati sau va scapa de masina. In zona unde stau, multa lume parca la caminele studentesti pt. ca era acces direct. S-a sudat poarta si toata lumea a inceput sa parcheze pe strada de acces. S-au pus stalpisori si au disparut vreo 20-30 de locuri de parcare. Era o parcare privata care e 250 lei/luna si lumea a inceput sa parcheze acolo. Au cam disparut si rablele nefolosite.

      145
    • „Am vazut de multiple ori 2-3 autobuze acelasi nr. la interval de 1 min unul dupa altul, apoi 20 de minute pana la urmatorul.”
      Cand vin unul dupa altul e pt ca undeva pe traseu, tot din cauza masinilor s-au ajuns din urma unul pe altul. Program exista dar nu ai la ce autobuz sau tramvai sa dai drumul ca nu poti sa ai depou la orice capat de statie de unde sa plece autobuze de „rezerva”.

      41
  31. Ana CIceala, fata aia de a facut Spitalul. Pe ea ma duc sa o votez, ca nu o iesi, aia e. Fuck it.

    1312
    • NOU
      #111

      Mai bine stai acasă, e un vot inutil.

      523
    • ca ne-a mers iesit de fiecare data asta cu „votul util”

      134
    • NOU
      #113

      Bah, voi nu înțelegeți că sunt alegeri într-un singur tur?!

      617
    • Pai Bolojan e premier poate da rapid un OUG sa revenim la alegeri in 2 tururi, deci ce au inteles partidele din votul romanilor de la prezidentiale?

      77
    • Să fie democrație dar votează pe cine spun eu, altfel ești de rahat – average USR voter probabil.

      96
    • NOU
      #116

      Stefan, din inteligența ta maximă, poate ne explici și nouă la ce ajută să votezi un candidat fără absolut nicio șansă, nici măcar teoretică? Și mai terminați în plm cu „average USR voter”. E greu de înțeles pentru unii, dar sunt oameni care nu fac cultul personalității unor politicieni. Mi se rupe de la ce partid e unul sau altul în principiu, mă interesează ce idei, crețe sau mai puțin, are și ce poate face și dacă poate face.

      09
    • @Eugen, Nicușor iese primar în 2020 dacă nu ia 9% in 2012 și 30% în 2016? Și dacă da, explică-mi cum.

      Votatul unui candidat fără șansă (mai ales la locale) este o investiție pe termen lung și, în funcție de procente, se poate transforma în loc/locuri la Consiliul General. Pe scurt, așa se construiește capital politic.

      Dacă nu cânți osanale USR-ului, nu le mai prelua retorica obosită. Că uite cum vă confundați.

      61
    • NOU
      #118

      LOOOOOL. Candidata aia de care se entuziasmează unii ca voi e fix genul de opțiune de protest, doar ca să poți zice după „măcar am încercat altceva”, în timp ce Băluță va fi ales primar și mai toarnă un strat de beton peste întregul oraș, nu doar S4.

      Și uitați, pentru că aveți memorie scurtă și vă bucurați doar pe moment că ați făcut voi ceva bine, că în anii ăia în care Nicușor Dan n-a câștigat, dar măcar a învățat ceva, noi i-am avut la primărie pe Oprescu și pe Firea, care au bifat dezastre pe bandă rulantă.

      04
    • Eticheta aia de lângă numele tău explică multe.

      20
  32. In other words, avem liveblog diseară? :)

    22
  33. Dacă nu ar fi prea dureros pentru bucureșteni.. aș prefera un mandat de Alexandeasca:D
    Să ii declare liberi de subvenții de la buget, să le crească la valoarea de piață costul gigacaloriei, biletul la metrou și RATB..
    Poate așa ne trezim și noi ca nației și nu mai punem botul la politicieni gen conu` Leonida.
    `mai întâi și-ntâi că dacă e republică, nu mai plătește niminea bir…
    Al doilea că fieștecare cetățean ia câte o leafă bună pe lună, toți într-o egalitate.
    (pensia e bașca, o am după legea veche, e dreptul meu; mai ales când e republică, dreptul e sfânt: republica este garanțiunea tuturor drepturilor. )
    Și al treilea, că se face și lege de murături.
    (Adicătele că nimini să nu mai aibă drept să-și plătească datoriile. )`

    410
  34. Alexandreasca va iesi pe locul doi si daca mobilizarea la alegeri va fi slaba, chiar pe locul intai.
    Nu mai subestimati HAUR-ul doar ca nu-i vedeti. Sunt genul care cauta saraci si frustrati din poarta in poarta si le canta in struna si are si Bucurestiul destui ca si tara intreaga.

    41
  35. In Belgia câți polițiști rutieriști ai văzut la colț de stradă? Ai un fetish cu ei în intersecții sau cum?? Tot scriem pe aici că nu asta e soluția, tu nimic :) . Polițistul in intersecție e o cârpeală, era la modă pe vremea Tiranului. Azi avem nevoie de altceva in intersecții.
    Doi. Nu dărâmăm blocurile, ci îi forțăm sa nu mai aduca gioarse puțin utilizabile pe spatiu public ținute gratuit. Etc

    42
    • belgia are 50 de ani în fața noastră la educație automobilistică. tu ești a doua generatie cu mașină.

    • Ești generos. Sint la prima:)
      Și totuși logica asta nu tine. Așa cum la unele chestii ne adaptam rapid așa trebuie sa punem presiune și pe partea de infrastructură rutieră. De la tine am pretenția, nu de la de-alde ăla de îmbrâncea profesorul..

      30
  36. Sincer nu cred ca lumea vrea adevaruri. Politicianul nu e cel care livreaza ce trebuie ci ce se doreste. Ce sa livrez? Sa le iau locurile ocupate abuziv de masini, sa ii taxez serios pe locurile cu plata, sa desfiintez sistemele centralizate si bagat bani in centrale de bloc eficiente, sa plateasca doar bucurestenii serviciul de metrou la pretul real? Nu ca asta inseamna ca in mare sa dea bani. Mai degraba benzi mai multe, locuri unde sa iti parchezi cotetul inclusiv in cap la mamaie. Semafoare inteligente care se fac verde imediat ce simt ca ai tu treaba undeva. Fantani cu lapte si miere.

    41
  37. Eu stau in S4 si majoritatea il injura pe Baluta de cand a introdus taxa de dezvoltare penru autoturismele care nu au loc de parcare de resedinta ( 540 de lei pe an). Asa poti parca pe locurile verzi (care nu sunt suficiente). Deci sustinerea lui din S4 nu o sa mai fie asa puternica. Acum sincer, mai ca l-as vota, ca poate cu masura asta pusa pe tot Bucurestiul se mai reduce din masini si mai scade si PSD-ul in popularitate.
    Nu e nimic de laudat din ce a facut in 4 : taie copaci pe banda rulanta ca sa faca locuri de parcare, angajeaza firme obscure ca sa ridice masini ( de multe ori ilegal sau fara temei), pe 1 noiembrie a pus deja luminitele de Craciun, taxa de salubritate marita de n ori in ultimii ani dar atunci cand se ridica gunoiul (care este pus separat pt reciclare) se ia tot odata etc. ; Nu mai zic ca la Timpuri Noi in intersectie, vara mori de caldura pentru ca nu mai exista copaci, numai beton.

    Ciucu, mi se pare ca este uns cu toate alifiile, si desi Drumul Taberei & Prel. Ghencea arata foarte bine acum, daca te duci prin S6 nu s-au schimbat foarte multe. La fel de multe masini, la fel de mare aglomeratia, nu exista parcuri si spatii verzi.

    Drula, no comm.

    De cand votez, parca este prima data cand nu ai ce sa alegi, pentru prima data toti sunt exact la fel :) Sper sa avem niste dezbateri sa ne lamurim.

    Ciceala ar fi fost ceva nou si fain, dar nu are nici macar o sansa din pacate.

    84
  38. La ce ora incepe BF?

    10
  39. ia uite ce chestie misto:
    https://www.g4media.ro/ciprian-ciucu-mizeria-acestei-campanii-este-fara-margini-manipularea-este-odioasa-sa-ti-fie-rusine-daniel.html
    aparent omul are si un interviu cu Pantazi unde dezvolta subiectul si il introduce si pe Piedone in peisaj. dar revenind la articol e o chestie misto acolo: omul zice ca pe Meta nu poti rezolva nimic fara ANCOM iar ANCOM oricum nu face nimic. Zgonea power!!!

    10
  40. Plusez cu urmatoarea idee:
    Sa nu se mai reabiliteze blocurile pe bani publici. “Baaa prostea, sunt fonduri UE”. Uneori da, alteori nu. Si cand sunt cu ue, e nevoie 100% si de cofinanțare locala. Sa plateasca proprietarii. Sunt proprietăți private. Si cand se aduc fonduri externe nerambursabile, cofinanțarea sa o plateasca egal si in totalitate proprietarii (toata suma, nu doar la misto cateva % din total cofinanțare locala). Sa mai se termine cu “armele” sociale pentru alegeri.

    11

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.