Având în vedere rata covârșitoare a comentatorilor la acest articol al tău -care cred că „da, șoferul e vinovat, dar nenorocita aia de mamă” nu prea înțeleg de ce continui să te abții din a face reclame la păcănele și la propagandă suveranistă când e clar că ți-ai pierde un număr foarte mic de cititori, chestie care ar fi mai mult decât contrabalansată de stream-urile de venituri suplimentare.
Dacă alde Cristoiu și Tucă încă se cred persoane respectabile (deși n-au fost niciodată, însă asta e altă discuție) nici tu dacă ai shifta nu ai avea vreun motiv să nu dormi noaptea ![]()
Spor
V.

Oh, nu. Cineva s-a oparit cand alti oameni au fost de parere ca fiecare trebuie sa aiba grija de propria integritate fizica. Nu exista niciun motiv pentru care sa dai forja, cum nu ai motiv sa iesi alergand dintre masini. S-au intalnit doua legende si a iesit ce a iesit: soferul coclet si aruncatorul pe trecere.
Nu e vorba că ideea de a avea grijă de integritatea fizică e greșită. E absurd să crezi că dacă cineva face o greșeală, merită automat să moară pentru ea. Lipsa totală de empatie e problema.
Citind comentariile alea ai crede că oamenii ăia sunt perfecțiunea întruchipată și n-au făcut o greșeală în viața lor. Doar că am scos azi capul pe geam și nu, țara tot vai morții ei era, așa că de unde superioritatea asta morală?
@Stefan
Dar cine a zis ca a meritat aia sa moara pentru greseala ei? Ce zice lumea, dar n-ai inteles tu, ca te-a umflat revolta, a fost ca „cine nu beleste ochii, beleste altceva”.
Esti exact ca pi…fufele alea care se revolta cand le spui bai, e dreptul tau sa te imbraci cum vrei, dar daca te imbraci ca o parasuta si te plimbi noaptea prin Ferentari, s-ar putea sa primesti un viol cadou.
Superbă comparație. Se știe că violatorii măsoară lungimea fustei și a decolteului înainte de a comite un asalt. Duduie inteligența în tine, bravo!
Cine a zis că a meritat? Mai treci prin comentarii o dată…
Cineva trebuie sa coboare din turnul lui de fildes.
In alta ordine de idei, articolul este o momeala. Muscati..
@Stefan
Arata-mi macar unul care a zis „da ba, ea e de vina, merita sa moara” sau asa ceva. Chiar te rog.
@Stefan
Ai inteles exact ce am scris eu acolo. NOT!
Stefan,
Lasa-ti soarta in mana unora de pe strada si o sa ajunga nea Vali sa aiba un comentator in minus.
Iti mai zic una, dar aseaza-te inainte de a o citi. Daca soferila are avocat bun sa vezi de nu iese culpa comuna din cauza alergatului pe trecerea de pietoni. Sau poate iese chiar tentativa de suicid. Bine ai venit in lumea reala! Si mult noroc (o sa ai nevoie).
stefan, nu merita sa moara pentru greseala respectiva. doar ca in 99% din cazuri greseala respectiva are drept consecinta moartea. adica orice om cu 2 neuroni functionali sau care nu cauta sa se sinucida nu va face acea greseala. alege tu care e in cazul asta.
Stefan, Lipsa de empatie a fost/este si la Charlie Kirk…
@Sabotor- e o linie fină între ‘ai și tu grijă, poate șoferul greșește sau fierul nu ține’ și victim blaming. Aia cu Ferentari e fix un căcat, fiindcă o implicație – nedorită, cel mai probabil – e că dacă nu avea fusta scurtă nu era violată, ceea ce pur și simplu nu e adevărat, factorul comun în violuri nu e fusta scurtă ci dezaxatul sexual.
Diferența e că una dintre cele două persoane încălca legea deja, de două ori. Prima dată viteza peste limita legală, a doua oară neacordarea de prioritate unui pieton.
Eu as vrea doar sa bag de seama ca multi de aici nu au plimbat vreodată un cărucior.
Nici nu e vorba de doamna aceea. Simplul fapt ca ai, la 1m in fata ta, capul unui copil pe care nu ai cum să-l protejezi decât prin (multa, foarte multa, al dracului de multa) atenție, iar ideea ei a fost sa alerge..
Dacă nu era tâmpitul ala care a călcat pedala, ci un șofer căruia i s-a făcut rău, la fel de pardonabil era gestul de a țâșni pe trecere?
alexE, sau din ce in ce mai desele personaje care ‘confunda’ pedalele la automate/electrice.
mergea blambeca, ca de obicei sunt ele, cu 30 ca vine trecerea si se trezeste cu gazela in fata. si apasa hotarat ‘frana’. si in 20 de metri si 1 secunda e de la 30 la 70….
@Adrian
Bai fratele meu negru, victim blaming e atunci cand zici ca victima a fost de vina pentru nenorocire. Nimeni aici (sau la articolul precedent) n-a zis ca femeia aia e de vina pentru ce i s-a intamplat. Ce a subliniat lumea – dar luptatorii de tastatura (s-au facut ca) n-au vazut – a fost ca daca femeia era un pic mai atenta, casca ochii si nu se fugea pe trecere, nu i se intampla asta. Sunt o groaza de dementi in lumea asta, in Romania se conduce dezastruos, asa ca pazeste-ti pielea, ca in mod sigur cocalarul cu cazan 3.0 diesel de 20 de ani n-o sa ti-o pazeasca.
E la fel ca si mersul noaptea, singur/singura in Ferentari* – e tot dreptul tau de a fi acolo, nimeni nu zice ca nu ai dreptate sa fi acolo, nimeni n-o sa zica ca tu esti vinovat/vinovata pentru viol/talharie, dar lumea iti zice ca ar fi bine sa eviti sa mergi noaptea pe acolo daca nu vrei sa ti se intample chestii.
*daca va coafeaza inlocuiti Ferentari cu orice zona rau famata.
@Sabotor: ai dreptate in ce zici, dar in genul asta de situatie nu ar trebui sa consideram faptul ca in Romania se conduce dezastruos nu se poate schimba niciodata. Ar trebui sa ne concentram pe cum sa facem sa nu se mai conduca dezastruos decat pe cum sa ne ferim mai bine de toti cretinii si criminalii. da, e clar ca femeia aia s-a grabit si si-a pus viata in pericol, dar nu asta e problema principala, ci soferul si cum se conduce.
@Perkele
Pai da, complet de acord cu tine. Si da, trebuie civilizati bizonii cumva. Dar nu putem face noi asta, ci politia. Insa cata vreme politia e mai preocupata sa stea cu radarul in boscheti decat sa amendeze cocletii care fac slalom ca si retardatul cu BMW, nu putem face nimic altceva decat sa ne pazim noi pielea si sa speram ca in viitor bizonii dispar.
@Caranthir
Asa e, femeia aia a murit cu legea in mana.
@Stefan: „Nu e vorba că ideea de a avea grijă de integritatea fizică e greșită. E absurd să crezi că dacă cineva face o greșeală, merită automat să moară pentru ea. Lipsa totală de empatie e problema.” – pe acelasi principiu soferul nu ar trebui sa faca puscarie, nu? Ca doar e la prima greseala…
Asta ca asta, da din ce am citit, femeia a fost proiectata pe alte doua masini. Unul din soferii celor doua masini a iesit pozitiv la amfetamina. Bah cat ghinion sa ai???
Voi va dati seama cati drogati conduc zilnic? Daca arunci o femeie peste doua masini si una din ele e condusa de un drogat?
@Perkele, ar trebui sa facem lucrurile in paralel. Sa ii invatam pe oameni sa se asigure inainte de a traversa, chiar daca au prioritate si in acelasi timp sa eliminam de pe sosele soferii periculosi.
Dar cel mai important este sa invatam oamenii sa se asigure. Pentru ca aici vedem rezultatele imediat, asa salvam vieti.
Chiar daca inveti tu 1000 de soferi sa circule corect si ramane un singur nebun, ala poate omori oricand un om nevinovat.
Tu te-ai duce sa te plimbi cu un teanc de bani in mana prin Ferentari? (nu ferentariul de la sosea) Nu? De ce? Ca daca iti iei bataie si ramai fara bani nu e vina ta!
spre deosebire de ferentariul in ziua de salariu, trecerile de pietoni sunt un pic mai greu de evitat daca esti… pieton
Diferența e ca poți evita ferentariul, este imposibil de evitat traficul din București și șoferii tembeli care sunt majoritari.
Problema este una socială. Românii sunt fundamental needucați, și nu consideră ca viața are prioritate și pietonul, chiar și dacă nu este super atent, nu ar trebui să își piardă viața dacă traversează regulamentar.
Andrei: spre deosebite de… (mă leș?)
Pietonul pe trecere este și expus, și fragil, și vulnerabil și cum mai vrei tu. Noi, șoferii, trebuie să conștientizăm că pietonul este ca un bibelou în fața fierului pe care-l mânăm noi.
Dar pietonul are și posibilitatea să se asigure. Iar daca asta nu-i suficient, mai este și OBLIGAT (legal) să se asigure.
Și dacă nici asta n-o fi destul (nah, poate alegi să te doară-n cot de viața ta, că așa ai tu chef!), atunci de viața și de siguranța copilașului aflat în grija ta ești (o mie la sută! Un milion la sută!) responsabil? Ești.
Îmi pare tare rău de cele întâmplate, șoferul este clar vinovat (chiar dacă a lipsit intenția de a face rău cuiva), pe prostia lui, pe neglijența și pe aroganța astta neghioabă a lui a inițiat catastrofa.
Nu învinovățesc victima, doar constat că nenorocirea putea fi evitată. Și femeia ar fi putut face diferența, grija ei ar fi contracarat (dincolo de cuantificat vinovății și responsabilități) neglijența șoferului.
Nărodul de șofer a ales să fie neglijent față de … „oricine”. Față de orice străin, față de orice necunoscut.
Femeia ar fi putut să aleagă să fie responsabilă pentru exact copilașul aflat în grija ei, nu pentru „careva, oricine”.
@Andrei
merg in ferentari cu un teanc de bani in mana = alerg pe trecere
merg in ferentari fara valori la vedere = ma sigur pe trecere la fiecare banda
„Nu învinovățesc victima, doar constat că nenorocirea putea fi evitată. Și femeia ar fi putut face diferența”
Tragedia putea fi evitata, dar nu de catre femeie, ci de catre sofer.
La fel cum soferul n-a vazut-o, nici femeia nu vedea masina venind din cauza masinilor oprite, decat atunci cand era prea tarziu. Iar caruciorul a dezavantajat-o si mai mult.
Sunt cateva momente la trecere in care trebuie sa te increzi in bunul simt al soferilor, pentru ca nu ai vizibilitate decat cand e prea tarziu. Atunci te bazezi pe bunul simt al soferilor, acela de a nu accelera sau depasi la trecerea de pietoni.
Ioan C: întotdeauna exagerezi cu scopul de a-ți susține cauza?
@Dan, tragedia putea fi evitata atat de sofer, cat si de femeia care traversa.
Si nu, nu este suficient sa te increzi in bunul simt al soferilor. Daca nu ai vizibilitate, inaintezi incet pana in locul in care reusesti sa ai ceva vizibilitate. Sau macar inaintezi usor astfel incat soferul ala prost care vine cu viteza sa aiba o mica sansa sa te ocoleasca si sa nu te loveasca in plin.
@Ioan C, daca locuiesti in Ferentari, nu poti evita sa circuli pe acolo in ziua de salariu. La fel cum nu poti evita trecerile de pietoni daca circuli in Bucuresti.
Dar in ambele cazuri, poti sa iei niste masuri pentru a reduce riscurile.
La fel cum probabil ii recomanzi unui copil sa nu umble noaptea cu un teanc de bani in mana prin cartierele rau famate, asa trebuie sa ii recomanzi sa se asigure de fiecare data cand traverseaza.
De ce? Pentru ca in ambele cazuri poate exista cate un nebun care nu respecta legea. Ca iti infinge un cutit intre coaste sau ca te loveste cu masina, rezultatul este acelasi.
ce alegi sa nu faci pentru bani tine doar de propriul sistem de valori; si intodeauna este foarte periculos sa „bagi putin doar varful”. Apreciez mult oamenii „cu principii” – chiar daca difera de ale mele (uneori).
Ete fleosc, hai sa ne alintam acum. Nu mai generaliza. Tonul general a fost ca da, sofer vinovat, dar cascati ochii, ca nu te mai intoarce codul rutier de la groapa.
Sau cum bine a spus cineva: toata lumea a avut ceva de invatat din treaba asta, mai putin pietonul.
Pot sa faca ozn-uri din zebre, pot sa pedepseasca viteza cu inchisoare pe viata.. instinctul de supravietuire e pe persoana fizica, nu tre sa te bazezi 100% pe nimeni.
nope, aici se pare ca am gresit multi la acel „dar”
Aparent nu e ok sa ai mai multe idei ca zoomerii nu se pot concentra si se intelege ca soferul nu e de vina, asa mi-a zis dna Cristina.
nu fi acru ev, nu e atractiv…
@V indiferent cine este acest V
Intr o lume in care Justitia functioneaza, INSTANTA analizeaza TOT.
Instanta de judecata nu functioneaza pe ce crede X si Y ci pe ce zice legea.
Oricat de socant ar fi, da, si pietonul are responsabilitati nu numai soferul.
Oricat de socant ar parea, ce sa vezi chiar si pe trecerea de pietoni, un pieton poate sa aiba partea lui de vina in astfel de cazuri.
Si oricat de „socant” ar parea, in acel accident sunt implicate 2 parti principale: soferul si victima.
Si oricat de socant ar parea, soferul ala care este vinovat pana peste cap, are portite legale de diminuare a consecintelor penale pentru ca si pietonul s-a crezut mai tare decat codul rutier.
Concluzie: nici soferul dar nici pietonul nu prea stateau bine la capitolul educatie rutiera.
si mare atentie: asta NU inseamna ca soferul este NEVINOVAT si nici ca victima e de vina!
Pai nu degeaba studiile demonstreaza faptul ca rata de analfabetism functional este uriasa printre romanii nostri (suveranisti sau nu). Este greu de analizat situatia cu accidentul, unde vina este, probabil in proportie de 90%, a soferului. Doamna respectiva avea si caruciorul in fata, ii era oricum greu sa se asigure cum trebuie avand in vedere coloana de masini.
Ei pe naiba era greu, eu cand sunt pe trecere si sunt mascat de o masina si stiu ca nu pot fi vazut, pai frate scot putin capu asa si ma uit sa nu vina vreun bombardier.
…una dintre probleme fiind ca doamna avea caruciorul in fata. In loc intai sa se asigure si abia dupa aia sa bage copilul in drum.
Esti pe langa, oricine ai fi tu autorule. Acelasi lucru il zice si acest politist : https://youtu.be/oQuBWXC4ie0?si=6xp3dAhRiLQCCp7C
Tu ca pieton trebuie sa te uiti de 10 ori, ca plm pitong.
Puteam sa jur ca e Tavi Pertea. De ce se pleacă de la premisa ca lumea are același nivel de inteligență, instinct de conservare, educație etc.? Mie la școala de șoferi mi-au zis ca șoferul este responsabil, pentru ca șoferul face o școală de șoferi, unde se presupune că deprinde niste abilități și învață niște legi, că teoretic oricine poate traversa o strada, dar nu oricine poate obține un permis. Bine, la școala de șoferi am mai învățat ca in apropierea trecerilor de pietoni ar trebui să reduci teoretic la 30 km/h, sa iei piciorul din acceleratie și să il muți pe frână. Cred ca de asta țara se afundă in câcat, ca mereu se gasesc scuze la încălcarea legilor.
@eu, reducerea aia de care iti aduci tu aminte e pentru drumurile cu o banda pe sens. Daca pertea are multe iesiri pe aratura aici zice bine. 1-2 ani cu suspendare, aia e in groapa. A murit cu dreptatea in mana. Si recomanda de bine – asigurati pielea proprie ca doar e a ta, nu te astepta sa te pazeasca altii.
@Eu, nu cred ca i-a gasit nimeni nici o scuza soferului la incalcarea legii. In schimb tu faci asta si gasesti scuze femeii care a incalcat si ea legea. Legea aia care spune ca trebuie sa te asiguri inainte sa traversezi.
legea spune ca la treceri nesemaforizate incetinesti parca pana la 30 km/h, legea spune ca pe treceri nu se trece in alergare sau pe bicicleta, trotineta etc.
Bun, deci doamna a murit cu dreptatea de partea ei, fiind pre trecere si asta venind cu viteza. Daca doamna era mai atenta traia, chiar daca este e bombardier cu BMW si vinovat de accident.
Ce facem mai departe? Legi mai stricte pt cei care provoaca accidente pe treceri de pietoni si pus video-uri in scoli sa vada copiii ce patesc daca nu se asigura.
pe soseaua Dudesti au facut trecerile suprainaltate. Si acum nu mai trec baietii cu 80 km/h. Si au fost suprainaltate cu asfalt, deci relativ ieftin.
Accidentul auto cu decese e crima perfecta in România.
ei… treci cu 80… da’ decolezi si costa
Nu mai citati din legi daca nu le si cunoasteti. Legea spune ca viteza sa fie la limitarea oricarui pericol. Nu se specifica o viteza anume
@iuda, zice pentru trecerile pe drumurile cu o banda pe sens.
@monciu, nu legi mai stricte pentru cei care provoaca accidente pe trecerea de pietoni. Ca asta nu ne ajuta sa salvam vieti. Sigur, ii dam soferului 10 ani de inchisoare in loc de 4 ani, dar pietonul tot mort ramane.
Ce avem nevoie este sa se aplice mai des pedepsele pentru neacordare prioritate pe trecerile de pietoni. Nici macar nu este nevoie sa se inaspreasca legile, este suficient sa se aplice cele existente. Sa avem politisti in trafic care sa ridice permise de fiecare data cand nu se acorda prioritate.
Scopul trebuie sa fie sa prevenim orice accident.
A revenit Fluture?
V. e de la Vali de fapt, ne pregateste. Diseara pune clipul cu Comentarii de la volan sa ne-o dea la temelie si maine gata tot siteul e rosu-superbet
X3M competition?!
BMW e din ce in ce mai bun
https://www.youtube.com/watch?v=7SHNsW-pZPc
ăla zice de motoare de 6 cilindri. nu avem noi din astea, că e 2.000 lei impozitul.
Nu e vorba doar de motoare, e despre controlul tot mai mare pe care il exercita asupra posesorilor prin paywall si alte modificari de soft de la distanta (inclusiv reclame in masina), care vor deveni tot mai dese.
cum se ridica el deasupra cocletilor cititori de blog care indraznesc sa vada si nuante in situatia de fata si care mai si indeamna la mai multa educatie/preventie in ambele parti caci asa ar fi evitate tragediile astea
las si eu asta aici: https://www.reddit.com/r/AutomobileRO/comments/1o77ul3/pentru_ca_am_vazut_mult_prea_multi_nesimtiti_prin/
Ai si varianta spusa de o femeie ca asa cam suna a victim-blaming
nu stiu daca e victim-blaming ci mai degraba cascat-ochii-cand-traversamim. clar e responsabilitatea soferului sa incetineasca/opreasca, dar asta nu inseamnca ca eu ca pieton imi pun viata in mainile lui.
E vinovata victima pentru ca nu a facut scoala intr-o alta tara diferita de Romania ca sa primeasca educatie rutiera.
@cineva, haide sa spunem ca este ca tine si nu trebuie sa te asiguri pe trecere fiindca ai prioritate.
Ce se intampla daca vine o masina care are o problema tehnica la sistemul de franare?
Ce se intampla daca traversezi iarna si, inainte de trecerea de pietoni, este gheata pe sosea si masina nu opreste?
Ce se intampla daca soferul face in atac cerebral chiar in momentul respectiv si nu mai poate apasa frana?
In toate cazurile de mai sus poate exista intentia de a opri, dar in practica vei fi luat pe capota.
„Dacă alde Cristoiu și Tucă încă se cred persoane respectabile (deși n-au fost niciodată, însă asta e altă discuție) nici tu dacă ai shifta nu ai avea vreun motiv să nu dormi noaptea”
Eheeei, daca ar fi asa usor sa iti convingi subconstientul ca chestia pe care ai de gand sa o faci nu e de rahat…
Nu e atat de simplu si stii asta.
TRECERILE PENTRU PIETONI SUNT UN CACAT DEPĂȘIT
Este clar ca multi pietoni se comporta acolo ca si cum ar fi regi pe domeniul lor si trec aproape cu ochii inchisi.
Este clar, si vedem asta zilnic pe propria piele, ca multi soferi se comporta ca si cum ar fi regi pe domeniul lor si nu acorda prioritate pietonilor.
Solutia nu este sa face trecerile fancy cu lumini si toate prostiile ci SA NU MAI EXISTE TRECERI PENTRU PIETONI DECAT CU SEMAFOR CU BUTON DE „PUSH TO CROSS”
In felul asta soferii vad un semafor cu rosu care este muuult un stimul muuult mai puternic de a opri, iar pietonii sunt siguri ca soferii au oprit.
Dar cand se face rosu la semafor sa iasa si tepii din asfalt sa le taie cauciucurile celor care trec pe rosu.
Numiti, va rog, 5 persoane respectabile din media romaneasca:
Gasim vreo 5 prezentatoare respectabile si cred ca si doamnele gasesc vreo 5 prezentatori respectabili
nu cititori de prompter.
Inteleg, V este de parere ca victima nu poate sa aiba un grad de vina in acelasi timp, exista o singura vina si este doar in contul uneia din parti.
Legal si moral vina e 100% a soferului. Problema e ca daca esti mort, nu mai conteaza a cui a fost vina. Sunt pline cimiterele de nevinovati.
@Zarax – sunt curios, pentru ca nu sunt specialist in legi – tu mergi pe sosea spre trecerea de pietoni cu cat scrie in lege – 30, 20 kmh, habar nu am. Eu ma uit in telefon si cand esti chiar langa trecere sar brusc pe trecere ca mi-am adus aminte ca trebuie sa traversez.
Legal si moral este 100% vina ta sau nu? Ca vorba aia, eu sunt pe trecere si tu trebuie sa reduci viteza pana la evitarea oricarui accident?
Bigbear, eu intr-o tara in care soferii nu sunt maimute retardate, daca ma apropii de trecere toata lumea incetineste spre a opri.
Legal nu stiu a cui e vina. Moral vina e 100% a gunoiului care a demonstrat de nenumarate ori ca e un pericol la volan.
@Giani Mucea – eu spun una si tu spui alta
Eu am spus ca stau pe trotuar cu telefonul in mana, nu ma apropii de sosea si nici nu ma uit la masina si apoi plec brusc pe trecere – ca este dreptul meu, nu?
@Bigbear nu ajung acolo pentru ca daca te vad pe trotuar in dreptul trecerii opresc oricum. Daca nu te misti, te claxonez. Fie traversezi fie te misti din dreptul trecerii.
Si eu spun ca daca stau pe trotuar cu telefonul in mana in apropierea trecerii, soferii din tarile care nu dau permis unor cimpanzei se uita la mine si incetinesc. Iar daca dintr-o data sar spre trecere, aia sunt gata sa puna frana.
@Zarax – adica este ilegal sa stau pe trotuar in dreptul trecerii fara sa trec? Stabilesti tu cand sa trec eu? Ti-am dat eu motive sa crezi ca vreau sa trec, tinand cont ca ma uit in telefon si nu misc?
@Bigbear, daca un politist e langa trecere si vede ca nu opresc, tu fiind pe telefon, in dreptul trecerii, eu raman fara permis.
Daca e sa o luam asa, ilegal nu e nici sa te opresti in dreptul usii magazinului, dar …
@Zarax – deci legea spune sa opresti daca un pieton este pe trotuar in dreptul trecerii dar nu arata nici un semn ca vrea sa treaca?
si este ilegal sa claxonezi pietonul aflat pe trecere si cu atat mai putin unul aflat pe trotuar.
Da, atata vreme cat victima se afla in traversare, prin zona permisa si marcata ca atare, putea sa traverseze si in maini ca maimuta de la circ, vina legala apartine 100% soferului, fara nicio discutie sau dubiu. Zebra e teritoriul „sacru” al pietonului.
Conduita pietonului la traversare se impune inclusiv legal pentru a-i da acestuia mai multe sanse in fata „monstrului de metal” care poate incalca legea in acel moment in fel si chip, de la motive clar imputabile soferului gen viteza, neatentie, pana la motive ce tin de circumstante adverse gen lipsa vizibilitate, zona cu polei, etc.
Legea il pedepseste pe sofer functie de astea, indiferent de pieton daca acesta era pe trecere semnalizata.
Pe aici pe la mine limitele in zonele unde se afla treceri de pietoni sunt 20 sau 30kmph. Pietonii sunt obligati sa se asigure iar buna practica predata in scoala, in familie sau prin diverse campanii de informare zice asa:
1. te opresti pe trotuar in dreptul trecerii
2. daca exista vehicule vizibile in miscare pe strada respectiva astepti pana ajung in dreptul tau si faci contact vizual cu soferul.
3. astepti ca masina sa opreasca
4. traversezi
Daca masina nu opreste, astepti sa treaca si reiei de la pct 2.
Aici multi te asteapta sa ajungi in dreptul trecerii si sa opresti chiar si cand te afli la peste 100-150m de trecere, adica asteapta chiar si 15-20 sec ca sa ajungi in dreptul trecerii si sa se asigure ca opresti.
Dupa standarde RO, un pieton traversa de minim 4-5 ori strada aia intre timp.
Toata lumea intrerupe ce facea pana sa ajunga in dreptul trecerii si-si dedica 100% atentia traversarii. Tineri, copii, adulti, varstnici, singuri sau in grupuri, fiecare comuta pe modul „traversare”. Toata lumea schiteaza un mic gest de recunostinta cu mana catre sofer in timp ce traverseaza.
Axioma este ca siguranta primeaza si nu timpul. Cateva secunde sau minute in plus sunt absolut imateriale.
Nimeni nu se grabeste nicaieri, niciodata. Bine, si faptul ca e vorba de ES, ajuta 😅😅
In caz de circulatie in coloana nimeni nu opreste pe trecerile de pietoni ci minim 1m inainte si nu pleaca de pe loc pana nu e sigur ca masina poate trece cu totul astfel incat sa lase trecerea la 1-2m in spate.
De traversat printre masini oprite la 1m una de alta nici nu se pune problema, nimeni nu se simte atat de…aventuros.
Dar in discutia de fata, dpdv legal pt sofer una-i una, alta-i alta.
@Giani: ai 2 probleme in ipoteza ta.
1. ca romania ar fi o tara de genu ala
2. ca ar fi vazut-o pe tipa.
sa incep cu 2: din pacate tipa venea dintre masini. Ala e cel mai nasol moment. Cand vede semnu de trecere e cam tarziu.
Not to mention: daca o vedea nu sunt sigur ca ar fi oprit. Dar asta e doar ipoteza bazata pe „sa ma vedeti cum conduc cand sunt supy”
1. avand in vedere punctu asta, trateaza mereu trecerile de pietoni cu atentie. Ca si cand ar fi galben mereu.
Nu conteaza masina. Era sa fiu pocnit si de audi si de dacia 1300.
@Bigbear
daca am camera pe masina si se vede clar ca nu te-ai asigurat cand ai sarit pe trecere si soferul avea o viteza in limita legala esti bun de plata.
@Daniel – dai vina pe pieton? Credeam că am stabilit că pietonul este mereu nevinovat, șoferul trebuie sa evite orice accident:)
@animaloo nu era o ipoteza, doar raspundeam intrebarii lui Bigbear. Nu voiam sa fie un argument pentru nimic. Bine, decat pentru realitatea ca soferii romani sunt animale.
@Tom: EHE. Ce scrii matale acolo tine de educatie patroane.
Partea cu 1m inainte si 1m dupa trecere mi se pare SF sa o pui in aceeasi discutie cu Romania
Matematica nu minte.
30km/h inseamna 9m/s. Timpul de reactie e 1s. Scazi 9m din 15m si mai ai 6m sa opresti masina de la 30km/h la 0. Daca esti Schumacher o poti face, dar majoritatea nu stiu sa franeze. Ar fi cam la limita cu opritul. Intre 5 si 8 metri. Daca e drum uscat, daca e ud mai pui inca 5 metri.
Concluzia: daca te arunci ca boul pe trecerea de pietoni, chiar daca masinile au viteza regulamentara, ai sanse 50-50 sa dai cu capul de asfalt.
Femeia aia a fost inconstienta.
Viteza regulamentara e sa poti opri fara sa dai un inconstient cu capul de asfalt. Asta inseamna sa incetinesti incat sa opresti in orice situatie, in functie de vizibilitate.
Femeia aia a fost inconstienta pentru ca a presupus ca soferii romani nu sunt, in general, niste dobitoci.
Viteza regulamentara e sa poti opri fara sa dai un inconstient cu capul de asfalt – Deci…sa fii oprit.
Femeia aia a fost inconstienta pentru ca a sarit pe drum fara sa isi dea seama ca nu a fost vazuta si ca vine un sumahar.
Problema e cand oamenii vad faza asta si in loc sa inteleaga ca „poate ar trebui totusi sa ma uit cand sar pe trecere” inteleg DOAR ca ala e un idiot. Acum si criminal
De la un 15 poti opri fara sa o imprastii pe aia pe jos.
Putem face ping-pong cu presupuneri despre inconstienta duduii cat vrem, realitatea e ca din 100 (sau 1000 sau 100 000) de oameni care sar in fata masinilor in Romania, pun pariu pe un Lagavulin ca procentul de facuti praf e cu cel putin un ordin de marime mai mare decat daca s-ar fi intamplat aici. Oameni aerieni sunt peste tot. Soferi speciali la fel, dar muuuuult mai multi in Romania.
30 e viteza maxima
@Giani Mucea in conditii de trafic, cu distractii in jurul tau, de la telefon, muzica, alte masini, nu poti opri in 15. Creierul are alte treburi, el vrea sa ajunga la destinatie, nu sa puna frana. Daca te duci pe poligon si esti setat sa opresti in 15m, da, poti. Dar in traficul real, nu prea, altfel reactionezi.
Virgil, ca sofer care are poate prea multa incredere in ACC si lane assist si care nu are jena sa asculte muzica tare si sa se uite uneori prea mult in ecrane, iti zic sincer: nu, poti sa opresti indiferent de conditii. Daca cel mai important lucru pentru tine in momentul ala e sa vezi daca iti sare cineva in fata, o sa opresti.
Poti sa schimbi melodia dupa ce lasi trecerea in urma. Poti sa te gandesti ca seful a fost muist sau ca gagica te-a inselat cand vezi ca nu-ti sare nimeni in fata.
Daca tu nu te apropii de o trecere de pietoni setat sa opresti pana cand ar ajunge cel mai apropiat posbil om pe trecerea aia, ia autobuzul.
Ignorați o chestiune foarte importanta. Daca mergi cu 30 km/h si pregătit cat de cat sa franezi (adica lasi masina sa curga si stai cu piciorul deja deasupra franei) in caz de iese un pieton printre mașinile din coloana de pe sensul opus (situația este complet previzibilă) poate nu opresti complet. Dar una e să o trântești pe tanti la 20km/h, unde o intinzi un pic pe asfalt, îi rupi un picior poate. Alta e sa o trantesti la 50 km/h, ca tu erai in accelerare ignorand orice risc.
E o diferenta intre a opri in 15m de la 30kmh sau de la 80-90kmh.
Apoi e o diferenta intre a opri COMPLET in 15m si a o spulbera si pe ea si pe copil.
@Giani Mucea, eu fac pariu pe acelasi Lagavulin ca procentul celor care ar fi facuti praf in Olanda nu este cu un ordin de marime mai mare decat in Romania. Asta pentru ca statisticile spun ca avem cam 96 de decese / milionul de locuitori fata de 35 la voi.
Deci sunt de 2,75 ori mai multe decese. Cred ca toata lumea este de acord ca o parte considerabila de decese o putem atribui infrastructurii mai putin dezvoltate. Si ramane ca romanii provoaca in medie de maixm 2 ori mai multe accidente mortale din cauza neglijentei/neatentiei, etc.
Suntem necivilizati in trafic, dar nu chiar atat de rau cum vrei tu sa lasi sa para.
https://www.gsp.ro/sporturi/altele/kyle-chalmers-declaratii-sincere-despre-oferta-de-a-participa-la-enhanced-games-854198.html
Pai si nu e mai safe sa te uiti sa ii „bagi p… in gura” lu ala ca nu a oprit decat sa mori cu dreptatea in mana? Nu am vazut sa scrie careva ca bine ca a murit ca am ramas cu o persoana mai putin sa fuga pe trecere! Empatia e una, faptul ca nu invatam din greselile altora e altceva. E pacat ca a murit un om tanar si un copil a ramas si mutilat si fara mama, dar hai sa nu ne mai ofuscam cand vedem lipsa de educatie rutiera si sa incercam sa corectam asta pe masura posibilitatilor, eu daca as vedea ca fetele mele trec asa strada, le-as arata acesta filmare sa vada ce se poate intampla!
Accidentele astea se intampla din pricina unui concurs de greseli. De exemplu o mamica a unei colege de-a lui fii-mea a murit asa :
Ea conducea, fara centura, cu telefonul la ureche, a trecut peste stop. Greseli peste greseli.
Din dreapta venea unu cu un Volvo XC90 grabit cu viteza mare, ia tras una si a aruncat-o in masina din sensul lui opus. Moarta pe loc cu copilul in burtica. A dat cu capul de stalpul B al masinii, caput.
Daca cel cu Volvo mergea cu o vitza normala 50 si nu 90 poate ca femeia traia. Dar pentru ca aici s-au intalnit 2 greseli s-a produs accidentul. Daca macar unul dintre ei circula regulamentar femeia scapa.
Asa si mai sus. Femeia cu carutul viteza pe trecere, grabita cine stie unde. Nebunul cu 100 peste trecerea de pietoni. S-au intalnit 2 greseli.
Mai adaug ceva aici, tatal a ramas leguma. Fata mare a juns la bunici. Aveti grija cum conduceti ca va asteapta familiile acasa, lasati viteza.
si la 50 la ora tot cu capul de stalpul B dadea victima
Nicio legatura. Acolo accident intre 2 vehicule cu drepturi si obligatii egale reglementate de semnalizarea in intersectie. Aici accident intre un vehicul si un pieton pe trecerea de pietoni unde vehiculul are doar obligatii si niciun drept, pentru ca trebuie sa le cedeze integral pietonului.
Aa, ca din perspectiva victimelor exista neatentia ca element comun, da.
Dar soferita avea infinit mai multe obligatii decat pietonul.
@Tom N-ai inteles nimic
@Iuda poate ca da, poate ca nu
@Tom, crezi ca pe sotul acelei femei il consoleaza cu ceva gandul ca sotia lui avea dreptul legal de a traversa? Nu crezi ca ar fi fost mai fericit daca ar fi existat si o campanie in care sa ni se spuna ca trebuie sa ne asiguram inainte sa traversam? Si daca sotia lui ar fi oprit 5 secunde sa il lase pe nebun sa treaca?
Rezum eu toată discuția și putem să mergem la culcare: la proces se va da culpă comună pentru că mama nu s-a asigurat la trecere. Dixit
Nu.
Am mai zis: la accidente e ca la vals sau tango. Trebuie doi. În foarte multe cazuri și victima putea face ceva ca să evite chiar dacă legal sau moral nu era vinovată.
D-aia, în opinia mea, ai o perspectivă proastă din cauză că ești orbit de ură. N-a zis nimeni de mamă nenorocită, dar indisciplinați și iresponsabili au fost amândoi iar întâlnirea lor a degenerat într-o tragedie.
.
Cu mica diferenta ca unul nu e doar indisciplinat ci are un istoric documentat de condus pe drumuri publice complet in afara legii sau bunului simt, in mod constant.
Domnule V, trebuie sa înțelegi ca fiecare este responsabil pt siguranța sa, fapt ce se aplica si cand treci strada chiar si pe trecerea de pietoni. Faptul ca șoferul este clar in culpa in situatia data nu scuza faptul ca pietonul nu s-a asigurat. Sper sa înțelegi asta cât mai rapid si iti doresc viata lunga si prospera.
Eu sunt pieton. În fiecare săptămână am cel puțin 1 „near miss” cu maimuțe de volan care trec ca vântul prin fața dansului meu de pregătit traversarea (mă pun pe bordură cu fața la drum, ca să nu pară că o frec pe trotuar, mă uit cu intenție în direcția relevantă, pun încet dar ferm piciorul pe carosabil) iar juma-de-creier trece fluierând la 50 cm de mine în timp ce se uită ÎN OCHII MEI.
Am o teorie. Fiecare dintre cei care susțin că pietonul „are partea lui de vină” de fapt a făcut și el (ea) de-astea și acu a internalizat o scuză care să-i permită să-și zică că nu, nu e un dobitoc antisocial care putea să omoare un om, era și vina omului că l-a pus în situația asta…
si totusi nu te arunci in fuga pe trecere la „near miss’urile” alea, nu? e amuzant cand unii ca tine au impresia ca toti soferii, daca au dobandit permis, automat vor avea o conduita imaculata si fara de greseli, generalizarea mergand si in sens invers, ca daca a facut unul asa(sau a avut o parere), automat toti fac la fel
da de ce nu te arunci pe trecere… ca doar ai prioritate, nu?
aaaa, iti pazesti pielea, cum e si normal
Aaa deci trebuie sa imi pazesc mereu pielea ca strada e vestul salbatic unde soferii sunt mari pistolari, cum treci, cul te impusca.
Daca ati asimila o trecere de pietoni cu o intersectie cu Cedeaza trecerea, tot asa acelerati la patrundere in intersectie?
Pietonul se pune in pericol ca traverseaza strada, dar are prioritate: dati-i-o! Fara conditii!
Ps: si boii aia care opresc masinile pe trecere ce scuze au, va rog?
pune cois si niste pacanele si aia e, pt tine ma joc si cu rotirile alea gratis pe care o sa le bag cu codul „zosoareplamare”. Cei mai batrani de pe aici stim deja care e treaba, iar cei mai tineri/noi – survive or die.
Cu suveranismul nu stiu ce sa zic, daca iese banu, baga si d-ala, ca pot sa dau skip la ce nu am chef sa citesc si gata.
Cel mai important lucru care se poate face din acest moment este sa se interzica comercializarea oricarei masini noi / vechi fara sisteme automate de siguranta ( daca mai sunt noi fara, nu cred). Daca soferul ala ar fi avut o masina mai noua s-ar fi oprit din a lovi pietonul. La fel daca tot vrei cazan din Germania iti iei unul care sa aiba aceste sistem. Daca le opresti ca ai tu ceafa groasa = omor deosebit de grav si 20 de ani de puscarie, pentru ca tu le-au oprit
Din 2032 nu se mai da itp pentru masini care nu au aceste sisteme si la revedere.
se oprea o pula. incepea sa franeze mai repede, dar nu avea timp, efectiv, sa se opreasca. La 50km/h distanta ideala de franare e 15m. La care adaugi timpu de reactie.
Accidentu se intampla oricum. Poate, insa, se petrecea la o viteza mai mica si poate tipa scapa
Eu sunt curios dacă ăia care zic că „…da’, dar și femeia putea să…” sunt aceiași care zic de mămikile care preferă să își lase plozii la școală cu mașina 4×4 în loc să îi ducă sau să îi lase să meargă pe jos.
Ai mei merg pe jos, 15 minute până la școală. Au de trecut două treceri de pietoni mega semnalizate unde nu oprește nimeni dacă nu ridici mâna să faci semn că vrei să treci, iar cam trei sferturi din drum se desfășoară pe stradă fiindcă pe trotuare sunt parcate mașini. Iar pe stradă, pe străduțe înguste printre blocuri, zilnic există cel puțin un retard care bagă viteză ca la raliu.
La trecerile alea se întâmplă zilnic incidente fiindcă maimuțele bipede care conduc mașini nu știu ce trebuie făcut când se apropie de o trecere de pietoni.
Deci, da, sigur, victima are partea ei de vină, dar poate nu ar mai fi victimă dacă poliția și-ar face treaba, dacă ar fi camere de luat vederi peste tot, dacă amenzile ar ustura pe amendat până la a treia generație. Sau dacă ne învățăm, ca în filmulețele alea amuzante, să luăm câte o cărămidă în mână când trecem pe la trecere.
Femeia din cazul de față ar fi putut fi o mămikă cu gipan. A ales să fie pieton. Mare greșeală.
opinie seminepopulară: și ăia doi șoferi de stau opriți în coloană pe trecerea de pietoni ar trebui pedepsiți cumva
ai luat 7 maini rossi pina aici… ai deja 7 boi care se opresc pe trecere blocand vizibilitatea si care apoi isi dau cu parerea ca femeia aia e proasta, ca uite cum se arunca intre masini, cu caruciorul in fata?
bai, care aveti copii, voi trageti caruciorul dupa voi, sau il impingeti?
eu nu am copil, dar in general ma gandesc ca e si asta o idee. Pot folosi caruciorul pe post de deschizator de drumuri. Il imping in fata si trec si eu dupa el, daca e safe.
E o varianta utila in Bucuresti: pe langa trecerile de pietoni ma protejeaza si de capace de canal lipsa, caini, intalnire cu prieteni. Plus ca pot sa tin berea pe maner.
Bine, ca sa fie si mai misto, ma gandesc ca era util unu negru, fara pic de lumini sau elemente care sa se vada noaptea.
In tari mai razboinice este bun anti mine personal.
Io prost ca nu am facut copil. Oare pot folosi un carucior si fara sa am copii?
Nu e vorba de a arunca vina pe cineva ci ca o parte mare din cei ce au luat contact cu stirea sa invete ceva..sa nu fac precum doamna care a murit .. shimband un pic scenariul, sa ne imaginam ca in bmw se afla o persoana care a lesinat (fin varii motive medicale) .. in situatia data, nu mai avem nici macar o persoana pe care sa aruncam vina.. daca doamna traversa strada ca un om caruia ii pasa de viata lui si mai ales a copilului din carucior, nu proceda in halul in care a procedat..traversand in fuga si fara sa se asigure
cati pietoni morti din cauza ca a lesinat soferul si cati din cauza ca soferul i-a secerat pe trotuar sau pe trecerea de pietoni???
de ce nu presupui ca femeii i s’ar fi putut face rau??? nu iti aranjeaza constiinta?? numai ucigasii au dreptul de a li se face rau pe strada?
n-am apucat sa comentez la alalalt, dar totusi daca ai carucior, tu te uiti, vezi ca e liber si vine cretinul si schimba banda si te ia pe sus in timpul in care muti privirea de la strada la carucior sa il impingi. in cazul asta pare ca saraca femeie s-a miscat prea repede, dar de aia trebuie puse treceri suprainaltate, de aia trebuie limitatoare de viteza, de aia trebuie radare fixe si de aia trebuie semafoare cu buton, ca multi care fac la fel cum a facut criminalul de la volan, de obicei scapa daca nu fac accident si li se pare normal sa conduca in halul ala.
„schimba banda” – a schimbat banda la 2-300m de accident.
Zici ca nu vedem aceeasi filmare
@animaloo conteaza si timpul in care a parcurs acei 200m.
Am și eu o perspectivă din Berceni: dacă se apucă Vali să ia bani de la suveraniști, ne vom prinde și ne vom pisa pe blogul lui (iar el știe asta). Cu respect.
Da-i cu pacanele in noi. Macar 100 de rotiri gratis la fiecare.
Lasand gluma la o parte eu personal nu as avea nimic impotriva ca Zoso sa faca reclama la pacanele si pariuri.
Oare cati dintre voi, dupa 8-10-12 ore de munca, deplasandu-va pe b2 la 50, nu la 80km/h, cu o alta masina pe b1 ce da cu spatele chiar inainte de trecere, ar fi evitat complet accidentul? Caruciorul ala nu era gol, eta chiar copilul ei acolo, pana si orbii isi duc bastonul in fata mai cu grija. Cui ii foloseste ca ea traversa pe trecere, avea toate drepturile dar a murit? Din pacate, genul asta de accidente se întâmplă peste tot, inclusiv la americani ( o gramada de accidente pe treceri si inaintea sau inapoia bus-ului de scoala) . Mediatizarea excesiva, bună de altfel, e si datorata profilului soferului, dar, din nou, sincer, cati dintre voi reușeau sa evite complet accidentul?
Eu merg in zone cu viteza maxima de 30. Intr-o perioada, in zona aia, erau constructii si se circula pe o singura banda, alternativ. Asta forma coloana de masini care acoperea o trecere si crea vizibilitate la fel de proasta ca in cazul de care discutam.
Toti oamenii, inclusiv eu, incetineau de la 30 in apropiere de intersectie, ca nu stii cand sare un copil.
Da in plm, reusesti sa eviti complet accidentul daca presupui ca sunt sanse sa iti sara cineva in fata si conduci corespunzator.
@Gogu, ai dreptate, fix de aceea trebuie ce scriam si mai sus:
– semafor cu buton la trecerile mai periculoase cum a fost asta
– trecere suprainaltata sau limitator de viteza (sa vezi cum incetinesti de la 50 la 20 dupa 8-10-12 ore de munca, ce minune, sau iti fti ceva pe la masina)
– camere radar fixe (bun, asta nu rezolva problema cu frana la 50, ca e legal, dar oricum, n-ar strica, ca poate la 50 mai are sanse pietonul sa scape viu)
autoritatile nu prea vor sa ia genul asta de masuri ca ii supara pe soferi, iar soferii stiu ca sunt muisti, dar nu vor sa traiasca in civilizatie si sa faca niste sacrificii pentru binele celor multi pentru ca deja, in opinia lor, fac suficiente sacrificii stand cu curul in masina ore intregi pe zi
la autobuz e clasic accidentul. Dar acolo soferii tre sa stie ca autobuz oprit -> risc
Asa, coloana, exista riscul dar ce faci? Mergi numa cu 30 ca ai risc?
Mergi cu sub 30 pana treci de intersectie, da. Era una singura, nu e mare lucru.
@animaloo, da, mergi încet unde e coloană pe sens opus și ai trecere de pietoni. Situația e foarte apropiată de depășirea autobuzului în stație pe lângă care nu treci full speed, că poate sare careva prin fața lui.
Ce o mai dai si tu la intors Gogue: ca si cum ala chiar a incercat sa evite accidentul, dar nu, nu s’a putut. Ei bine nu, barosanul a ACCELERAT, in oras, pe TRECERE!
O chestie destul de simpla, in Romania este o jungla si fiecare esta dator sa-si pazeasca pielea. Femeia a murit cu dreptatea in mana si un copil(daca va supravietui) va avea o viata complicata. Smecherul cu BMW o sa scape din asta fie cu ceva facultate, fie fara ca na justitia pe care o aparam.
Restul sunt discutii despre ce ar putea fi daca. Nu strica uneori sa ne trezim si sa vedem fix lucrurile cum sunt. Ne putem zbate si s-o ardem finut intelectual, la finalul zilei o poti mierl extrem de usor daca ai o clipa de neatentie.
Mie instructorul mi-a explicat așa: șoferul e ca un purtător de armă. E responsabilitatea lui să nu umble cu arma încărcată și degetul pe trăgaci ca să evite descărcarea accidentală care poate să omoare trecători nevinovați sau chiar pe el însuși.
Comparatia asta e meh. Daca adormi purtand arma nu patesti mai nimic. Cand conduci e cam nasol. Ce insemna arma incarcata tradus in viteza x masa masinii ? Ca la armele de foc este clar. Ce inseamna degetul pe tragaci ? Nu mai utilizam pedala de acceleratie deloc ?
@Trl, de ce nu faci o probă să încerci să adormi cu un pistol încărcat în mână? Ce se poate întâmpla?
Eu interpretez astfel: te apropii de o trecere oarecare, nu ai condiții perfecte de vizibilitate (e noapte, sau plouă, sau ai coloană de mașini pe sensul opus), încetinești un pic, lași mașina să curgă la o viteza rezonabilă (30) și pui piciorul deasupra frânei. Orice altă atitudine = umbli cu pistolul încărcat și degetul pe trăgaci, dacă latră un câine tresari și a plecat glonțul. Sigur, poate nu latră câinele ăla, dar te riști?
nu cred ca am mai vazut undeva atata cretinism adunat intr-un singur loc.
Cred ca am majoratul de cand stau pe aici pe blog si te citesc, chiar daca nu comentez foarte des. Cred ca ma tii minte si imi stii relativ opiniile. Asadar, cu ocazia articolului asta, ma incumet sa-ti zic ceva ce gandesc de cativa ani: reclamele alea la finestore din punctul meu de vedere sunt pe acelasi nivel cu potentialele reclame la pacanele. Nu neg influenta negativa a pacanelelor in societate, dar pe cuvant ca daca exista un lucru mai nociv in societate decat pacanalele, ala e alcoolul.
Din punctul meu de vedere, daca-ti iei un Forrester nou, sau 5arul ala touring la care visai acum multi ani, baga tati o reclama la pacanele.
sunt consternat de sistemul da gandire a multora din bula asta, care se intreaba de ce femeia alearga, de ce nu se asigura, dar nu se intreaba: de ce bouleanul accelereaza, de ce nu se asigura la trecere…
imi aduce aminte si de accidentul tinerilor secerati noaptea de un drogat, cu masina neasigurata si de cei care se intreabu de ce tinerii circulau noaptea pe marginea drumului.
In caz ca nu sesizati anumite culori: nu, nu mamica care impinge un carucior pe trecere e un pericol social, ci cel care circula cu viteza excesiva.
Si nu, nu traim in jungla, doar ca voi vreti sa tolerati animalele ascunzandu-va dupa: scapa cine poate, eu e smeker, nu mi se intampla mie.
Cum nu vrei tu sa înțelegi ca 99,(9)% de-aici nu ii iau apărarea șoferului, toți afirma si confirma ca e vinovat dar subliniază si explica de ce pietoniii trebuie sa respecte OBLIGATIA LEGALA de a se asigura. Ca sa rezum opiniile astea nepopulare,, ca pietoni ne asiguram nu pentru a avea dreptate in instanta in caz de accident, ci, pt ca, intr-o atare situatie, sunt sanse mari ca pe noi sa ne culeaga medicina legala in timp ce berbecul are doar tabla indoita. Si cred ca orice sofer poate trece printr-o situatie similara, fara a fi neparat un teribilist, doar pt ca face greseala de a considera ca e safe sa isi continue deplasarea cand intalneste o trecere de pietoni blocata pe sensul opus de un trafic stationar sau, si mai inselator, de o coloana ce se deplaseaza ft lent. Pe arterele aglomerate din orasele mari, in zonele cu treceri nesemaforizate din 200 in 200 m , de cate ori gradientul de viteza intre un sens cvasistationar si celalalt e mai mare de 30 km /h, de atatea ori accidentul pe care il dezbatem se poate intampla daca pietonii nu-si apara singuri pielea.
Ihi, pietonul arr obligatia legala, soferul nu : el mai greseste, fara a fi teribilist.
Pericolul pe strazi vine deci de la pietoni, care au obligatii legale si nu de la soferi, care n’au niciuna si in plus, deh , e oameni si ei , mai greseste, mai ales cand vine treaba cu gradientele si sensuri cvasistationare, cine sa calculeze o derivată într-o fracțiune de secundă…
Discursul tau valideaza dreptul suveran al soferului pz strada, care il tolereaza pe marinimie pe pieton atunci cand are el chef si chef nu prea are. Comentariile de aici incrimineaza pietonii, exemplele date privindu-i fac referire doar la cazuri cand « pietonul se arunca pe trecere. cu capul in telefon » și dezincriminează soferii, care mai gresesc si ei, sau poate li s-a facut rau. Nici un comentariu nu a mentionat ca soferul s-a aruncat pe trecere, cu capul in telefon, si ca pietonului i s-a facut rau: nu consideri ca gradientul asta de tratare A situațiilor soferi/pietoni e simptomatic prin împingerea subtila a responsabilității morale catre pieton??
ca sa mai bag batul prin gard:
– ” nimeni nu neaga ca soferul e vinovatul, dar si pietonul trebuia sa…”
-” evident ca viloatorul e de vina, dar si fata trebui sa…”
– ” nu sunt rasist, dar…”
-” nu sunt prost, dar nici destep, sunt ca orice om… mai gresec si eu, am un bias cu gradientii”
ouiouifi: „cum adica sa am si eu grija de mine”
Am citat exact?
Nu stiu ce atunca toti cu pietre, ca nu se stie nici de ce se grabea femeia nici soferul. Daca femeia a avut inainte niste tentative de suicid se schimba total datele problemei. Sa iasa bine copilul macar din toata tarasenia asta urata. La fel pentru sofer, ca nu cred totusi ca filmele alea cu 200 km/h le-a filmat in localitate. Dar cine stie ce mai este acolo. Si faza cu soferul de pe contrasens (aparent) sub influenta drogurilor este cireasa de pe tort.
Zicea cineva mai sus ca accidentele se intampla din cauza unui concurs de greseli, cam asa este, nu asa complicat ca la accidentele aviatice dar acelasi principiu. Cativa nu au respectat regulile, cativa au incurcat, poate nici starea tehnica a masinii nu era extraordinara, conditii meteo etc. Si iata ca discutam.
Pentru idioții cu ” șoferul e vinovat da’ și femeia…”, înțelegeți că atunci când faceți responsabilă (și) victimă, îi alocați automat și o parte de vină! Deci nu puteți să spuneți că nu o faceți vinovată pe victimă, atâta timp cât o faceți responsabilă (chiar și in parte). In cazul ăsta vinovat este 100% șoferul. Și aici se termină discuția. Până când nu înțelegeți asta, acest gen de accidente se vor mai întâmpla. Și nu din vina pietonilor.
Ai dreptate, si femeia avea legea si dreptatea de partea ei, dar e moarta. Ala infunda puscaria, femeia e moarta. Victima moarta e nevinovata. Ai dreptate.
@gogu ești imbecil. Dacă vrei să nu se mai moară pe zebră, să vorbești cu șoferii, nu cu pietonii. Pe zebr@zebră poate fi o bătrână surdă și chioară, ca și mă-ta. Ce pretenții mai ai de la o astfel de persoană?
O alta perspectivă.
De ce te uiți stânga dreapta înainte să treci strada?
Nimeni nu a exclus vinovăția șoferului, dar marea majoritate s-ar fi asigurat, nu ar fi trecut strada ca proprietarul de „zebră”…
Sunt pentru reclama Păcănele. Teoretic marea majoritate a utilizatorilor are suficient creier sa discearnă. Sunt pro bunăstare zoso!
Poate nu vad eu bine, dar parca noi vedem doar partea finala din trecerea doamnei respective (Dzeu sa o ierte), poate ea pana atunci a trecut normal si cand a vazut nebunul care credea ca e pe Nurburing s-a pierdut si a incercat sa scape cu fuga…cu siguranta incercand sa scape copilul.
Toata lumea isi da cu parerea, insa in momentele critice nu exista persoane sa reactioneze la fel.
Nu inteleg de ce nu aplicam aceeasi logica si in cazul vestimentatiei -> ala e un violator scarbos, dar si nenorocita aia de fata, de ce s-a imbracat asa? A fost violata cu legea in mana!
Oh, sa nu uit, copiii aia, ce cautau la locurile de joaca? Exact unde stim cu totii ca se strang pedofilii!
„dar si nenorocita aia de fata, de ce s-a imbracat asa”
inteleg ca analfabetismul e major pe aici, ca tot vad acest exemplu cu violatoru. Inteligentilor. Magnificilor. Violul este un act voluntar. Nu e ca si cand ala merge pe strada si se imbraca si cade cu pula infipta in domnisoara imbracata putin dezbracat.
Accidentul este un accident. Act involuntar. Cauzat de greseli facute de una sau mai multe parti, dar tot accident.
Dar nu e bai. Voi mergeti cu dreptatea in mana mereu. Nici un pic de preventie.
deci garoiul ala cu bmw mergea involuntar cu viteza :))) tot involuntar schimba si benzile :))
nu, garoiu a lovit-o pe aia voluntar. a vazut-o cu copil a zis ca isi ia 100puncte bonus
Funny cum a accelera pe trecerea de pietoni e un accident :))
Nu e doar funny, e magnific
Daca te iei dupa reactia majoritara, ai crede ca lumea e mai buna, e cu floricele, totul roz. Saracii soferi, cata empatie au ei pentru pietoni si cum tin ei la viata lor spunandu-le sa fie atenti cand traverseaza pe trecere. In realitate, este o pasare indirecta a responsabilitatii.
„Baa pietonule, tu fii atent acolo la trecere cand trec eu ca s-ar putea sa am viteza si sa nu te vad”.
Asta e adevarul, sa nu ne cacam pe noi. Dam vina pe pietoni pentru ceva ce noi, soferii, ar trebui sa fim responsabili 100%: atentia la treceri.
De ce e limita de 30 kmh in apropierea trecerilor de pietoni?
R: pentru a putea evita sa dam peste pietonii care traverseaza pe trecere si nu se asigura.
De ce e limita de 50 kmh in localitati?
R: pentru a putea evita contactul cu vreun pieton care traverseaza neregulamentar, vreo caruta iesita fara asigurare.
Pentru asta sunt limitele respective de viteza: pentru a-i putea evita pe prosti.
Nu mai stiu pe ce drum, parca in Snagov, este montat un limitator de viteza automat. El identifica viteza autoturismului si, daca este mai mare decat limita, se ridica. Daca nu, se lasa in jos.
Eh, acum imaginati-va ca s-ar pune astfel de limitatoare inainte de fiecare trecere. Ar trece toti cu 30kmh? Normal :))
„De ce e limita de 30 kmh in apropierea trecerilor de pietoni?”
Pentru ca e un mit fals?
„spunandu-le sa fie atenti cand traverseaza pe trecere”
Zici ca pietonii pot sa treaca cum vor ei? fara pic de atentie?
„ar trebui sa fim responsabili 100%: atentia la treceri”
Si cu ce te incalzeste pe tine daca soferul a fost atent doar 90%? Sau 50?
@animaloo: de ce e mit 30 kmh? Daca ala avea 30 kmh, o mai omora pe femeie?
„Zici ca pietonii pot sa treaca cum vor ei? fara pic de atentie?”
Nu, normal ca trebuie sa fie atenti. Dar nu de la soferi tre sa vina sfatul asta, ci din alte surse. Soferii sa fie atenti in primul rand ei sa respecte regulie, abia pe urma sa dea sfaturi.
„de ce e mit 30 kmh? ”
pentru ca nu exista asa ceva in lege. Limita este de 30 cu multe „daca”. Sau, daca exista un semn care zice „viteza maxima 30”. Altfel, limita este aia corespunzatoare drumului.
„Dar nu de la soferi tre sa vina sfatul asta, ci din alte surse”
Pai nu. Sfatu asta ar trebui sa vina de la pisicile de casa. Sau de la parshi. Am auzis ca parsul de campie este un senzational cunoscator al codului rutier.
Altfel, aici, printre comentatori, as banui ca avem peste 90% soferi. Deci, zici ca nici unu dintre noi nu are voie sa dea sfaturi? Noi nu suntem pietoni? Noi nu suntem biciclisti, trotinetisti, motoristi sau alte mijlocdetransportisti?
Tocmai ca sofer as da sfatu „nu faceti da victima”. Pentru ca, daca te uiti la filmare, o sa vezi ca o vezi tarziu. Si ca majoritatea soferilor am fi avut ocazia, acolo, sa facem accident. Poate fara victima decedata, dar sigur accident.
Stiu, voi, cand e drumu liber si doua benzi de circulatie nu accelerati si mergeti cu 30 la ora. Nu prea inteleg cum dracu se face ca mereu cand conduc prin bucale, voi astia nu sunteti pe acolo. Coincidenta, cred.
aici pe muedia nu prea am vazut configuratia asta: 2 benzi pe sens cu trecere de pietoni nesemaforizata, pe un drum unde se poate circula cu viteza.
Aparent o alta perspectiva este „ESTE DREPTUL MEU, FAC CE VREAU CU EL”