- Verde . Brunetă . Blondă . Lac . Gri . Brunetă . Brunetă . Culori . Verde
- PSD se aliază cu partidele satelit
- Românii descoperă că avem rate mari la imobiliare
- ANAF intră în reorganizare
- Parchetul a muncit mult la un dosar din 2017
- Avem al doilea cel mai bătrân parc auto din UE
Au început românii să mai renunțe la dizelare, dar tot este plin de cotețe poluante. - Mercedes are probleme
Eu zic că e nevoie de mai multe modele ieftine, că alea aduc bani. - Zeekr vine în România
- Cronica de tehnologie

2. Si acum cand avem cutitul la os psd si psd unguresc se trag pe cur, au trecut 3 luni si „reforma” este undeva prin sertare, CCR mai amana o data verdictul si evident pentru pensiile lor o sa puna talpa…Grecia 2009 este singura sansa ca sa fie ceva real schimbat.
A reorganizat Ceașcă teritoriul ca să scape de oamenii lui Dej. Ghici ciupercă ce va face AUR.
Vomitiv: https://www.news.ro/politic-intern/vicepremier-acord-reforma-administrativa-sensul-desfintarii-comunelor-oraselor-vrand-nevrand-aceste-primarii-aceste-comune-au-dezvoltat-identitate-cultura-locala-apartenenta-comunitate-1922401307002025102222191948
@Nicu, Kelemen Hunor spune că nu s-au făcut reforme dar o spune de la „înălțimea” unui partid de buzunar dar fără de care nu se pot face majorități: e suficient de mic să nu poată face ceva dar nu se poate fără el. Convenabil.
https://hotnews.ro/kelemen-hunor-inca-nu-am-facut-reforme-sa-cresti-tva-nu-este-reforma-domeniul-despre-care-spune-ca-s-a-facut-un-pas-2080493
@Pixel: „Sa se revizuiasca primesc, dar sa nu se schimbe nimic…”
stat impotent.
https://buletin.de/bucuresti/ilfov-calin-georgescu-salut-legionar-pe-scarile-bisericii-din-buftea-dupa-ce-s-au-tras-clopotele-pentru-el/
Meh, știrea asta e mai importantă https://ziare.com/calin-georgescu/control-judiciar-buftea-aruncat-aer-porumbei-albi-1968821
@Eugen, incepusem ziua destul de prost, dar mi-ai imbunatati ziua. E incredibil cat de…speciali sunt cei din jurul lui.
Cum ai scăpat-o pe asta?
https://www.forbes.com/sites/iainmartin/2025/10/07/revolut-billionaire-ceo-is-the-latest-ultra-wealthy-founder-to-leave-london-after-tax-change/
am văzut. îi place democrația.
Mare brânză. Era exceptat de la plata de taxe. Cand această excepție a fost eliminată, și-a mutat rezidenta fiscală în UAE, unde este exceptat de la plata de taxe. Nu a plecat din Londra fizic. Titluri senzaționaliste care încearcă sa arate ca vai ce naspa sunt taxele. Când citești articolul, descoperi ca este un mare nimic.
😉
Aștept ziua în care psd o să se ducă cu satelitu’.
Da, numa sa nu survina prea tarziu ca sa se mai poate face ceva…vezi plecarea prematura a lu tatuka ilici. Oh wait..😒
7. Mercedes are probleme si pentru ca au senzatia ca tot ce vand este premium lux iar pietrele de moara sunt clasa A despre care se spune ca se va stinge usor dupa 2026 si modelele electrice produse pana acum care au fost prea multe si prea slabe din punt de vedere al calitatii si al autonomiei vs. pret de achizitie.
Clasa A care este un entry level la nivel de Golf sa zicem, are costuri ireal de mari atat la achizitie cat si la intretinere si oricat ar fi Mercedes de Mercedes un C de 3-5 ani este preferabil unui A nou nout (si asta este feedback de la clientii Mercedes nu de la mine pe strada)
A ul fiind mic, „prost”, inghesuit, scump (absolut toate variantele)
C ul ramanand in continuare un reper al calitatii si fiabilitatii pentru middle class.
dar hei, exista Dacia Hipster :)p
EQE si EQS au autonomie si calitate excelente raportate la pret. De acord cu restul. Dar da, acum ca au scos o masina electrica foarte buna, normal ca vor creste vanzarile.
Mercedes traieste din amintiri. Au modele cu betisor la capota.
@Gogu
nu tine numai de „betisorul de urechi” de la capota
de exemplu motoarele pe benzina de 1,3 (M282) si genialul de altfel 1,5 dci (OM608) cu care sunt echipate si anumite modele Renault, Nissan si Dacia pur si simplu nu se pupa deloc cu seria A si cu pretentiile Mercedes … ceva nu se leaga intre cutie si motor, nu sunt calibrate cum trebuie, habarnuam ideea e ca senzatia la condus este departe de experienta Mercedes
si nu pentru ca ar avea acelasi motor ca Dusterul ci pentru ca pur si simplu nu te simti in Mercedes cand il conduci … platesti premium si te simti intr o masina „saraca” intr un soi de copie chinezeasca dar la bani de Merț pentru ca si materialele din interior par premium dar nu sunt
adica serios un Captur de 1,3 este mai corect decat un A de 1,3 din absolut toate punctele de vedere
iar clientii Mercedes fie ei noi sau vechi sunt pretentiosi si cumpara si senzatia nu numai steaua de pe capota
*aceiasi situatie la BMW cu 1,8 (B38) pe benzina in 3 cilindri cu care au dotat niste modele cu tractiune fata si „celebrul” N13 1.6 turbo, 4 cilindri motorul care aproape a distrus brandul MINI … ceva f f f rau pentru marca BMW
*nu vorbim de B48 de 2,0 care este si pe Toyota Supra cred
ma rog sa nu le plangem totusi de mila dar lumea ii mai si taxeaza si pe buna dreptate …
#Giani: Claul ala electric bate 700km pe incarcare. Dar e cam peste 70 mii cocolini, deci imi iese nitel din zona de confort. Plus ca…au facut treaba. E limitat la incarcare la alea de 800
@animaloo, am configurat acum un 350+ cu minim de optiuni (sunet, asistenta la condus, masaj) si aici e 55k. Nu stiu ce e cu limitarea, m-am uitat la testul de 1000km al lui Bjorn si overall iese bine. Adica eu mai mult de atat n-am nevoie de la o masina, oricum ma opresc la maxim 200km sa imi dezmortesc oasele si stau vreo 10 minute.
Doua chestii nu-mi plac la CLA: interiorul si faptul ca e berlina. Prima nu e rezolvabila, pentru a doua apare shooting brake curand. Sa vedem.
CLA are mentionat ca nu se incarca decat de la statiile de 800. Alea de 400…mai astepti. Cica or sa schimbe in curand treaba
„faptul ca e berlina”
Apai, io cu sedanurile/berlinele ma impac cel mai bine. M-am uitat inclusiv la hibrida de la Superb (aici, pa muedia pe site pun numa breaku). Ma enerveaza ca a 2×4 si destul de puturoasa (comparat cu a mea). Dar, tot mi se pare cea mai multa masina de care as avea nevoie.
Breakurile nu imi plac neam. Exceptand, evident, foresteru ala vechi de era ca un frigider pe roti
Problema mea cu Mercedes (si BMW parca a incercat ceva de genul) e ca iti baga pret de premium pe gat, apoi daca vrei optionale banale (gen incalzire in scaune, etc) trebuie sa platesti abonament pe fiecare feature.
Pai daca nu le am si vrei sa le platesc in plus, baga pretul de baza pentru volan si motor (adica pret de logan) si apoi imi aleg eu pe ce extra-uri dau banii.
Nu-mi lua banii de doua ori.
@animaloo inteleg, nasol ca nu merge inca, dar cred ca toate vor trece pe 800 pana la urma oricum. Cine stie, poate pana apare break-ul se rezolva.
Eu am avut doar break, nu e vorba neaparat ca imi plac mai mult dar sunt mai practice. Si unele mi se par mai misto decat varianta berlina (Peugeot 508, Volvo V60).
@sebybv: chestia aia care zici tu ca se intampla, nu se intampla. Nu am vazut nici un abonament la nimic in afara de conectivitate, la Mercedes sau BMW.
ANAF trebuie desfiintat si infiintat altceva in loc. Iar 90% din angajati trimisi in cautarea de noi oportunitati
Iar cei 10 la sută rămași băgați la pușcărie, să nu uităm!
Referitor la a nu știu câta reorganizare a ANAF-ului, trebuie avut în vedere doar asta din tot articolul „Înainte ca reorganizarea să fie pusă în practică, va fi discutată cu sindicatele care reprezintă angajații.”
Întrebarea nu e de ce se reorganizează ceva, ci de ce există mai multe sindicate. Și mai ales, cine crede sincer că o să accepte reorganizarea de bunăvoie?
mi se pare aiurea hate-ul asta pt oamenii cu masini ai vechi, se vede ca traiesti intr-o bula. E normal ca si Vasile care face 4000 lei pe luna si nevasta sa 3000 sa vrea sa aiba o masina, sa se simta si el om, sa nu stea prin frig si ploaie prin statii, poate merge cu booking intr-un concediu cu masina. E extrem de greu sa cumperi o masina acum, sub 10-15.000 euro, iei ceva de 10-15 ani, in care oricum mai bagi 2k euro in anvelope, asigurari, o distributie, revizie.
Da, poti sa mergi pe principiul ca daca nu-si permite sa nu-si cumpere cotet, dar ala si-l permite, il duce pe unde are el nevoie. Singura problema o vad cand aceste masini sunt nesigure, cu anvelope tocite si imbatranite.
Uite caz concret, castig peste medie, am un Focus din 2004 cu 238.000 km (cumparat acum 14 ani cu 138.000 km) si o Octavia 2018. Nu ar avea sens sa bag 10-15k doar ca sa schimb cotetul, mai ales daca am si alte cheltuieli pe langa casa.
Sa fie parc imbatranit daca omul atat isi permite, dar RAR-ul, ITP-ul etc sa se faca pe bune si ce chiar e periculos sa fie retras din circulatie.
găsești mașini euro6 cu 4-5 mii, trebuie doar să vrei. dar asta e faza, că nu vrei.
Nu reușesc să înțeleg la ce anume îți trebuie mașină când nu faci nici 10k km pe an cu ea?! Orice mașină, nu hârbul pe care îl ai tu. Adică eu lucrez de acasă mai mult de jumătate din timp și tot fac minim 30k pe an. Iar în București folosesc în majoritatea timpului transportul în comun, nu îmi e greață de asta.
Sunt de acord cu tine, si eu am ca a doua masina o Mazda 3 din 2004. Intretinuta foarte bine, cauciucuri noi schimbate anul asta (Michelin Crossclimate), revizii la timp, itp luat pe bune. Consum decent, circula sub 10.000 km pe an, fiind masina pe care o foloseste sotia cand avem treburi separat prin oras sau cand sunt plecat. De ce as schimba-o? Ca sa ce? Aceeasi masina dar cu 10 ani mai noua e 10.000 euro. Ah, ca gasesc alte rable la care n-am nici un istoric la 5-6.000… poate, dar apoi daca vad ca mai bag poate 2-3000 sa o fac sigura. Asa ca atata vreme cat o masina veche e intretinuta corespunzator, nu vad nici o problema. Ah, si a mea e bezinara, deci n-am dpf care sa imi dea batai de cap.
@Eugen in cazul meu, stau la 10 minute de oras, e nevoie de masina pentru alea 1-2 drumuri care le facem. Este transport in comun, dar normal ca nu e atat de convenabil si practic cu 2 copii + atata timp cat harbul meu este ok din punct de vedere tehnic, am anvelope din deceniul asta si de vara si de iarna, totul functioneaza pe masina, mi se pare stupid sa vii sa-mi spui ca euro 4 ala a meu creaza poluare, cand altii se incalzesc cu lemne.
@Eugen iar tu se vede ca stai in bula care se numeste „oras cu totul la botul calului”.
Ferească Dumnezeu să vă mișcați fundurile din hârburile alea ruginite. Aveți niște caroserii care valorează mai puțin decât cuponul RABLA și sunt atât de depășite moral și fizic încât ar trebui trase la răspundere la tribunalul de la Haga pentru poluare. Le țineți în viață cu reparații făcute probabil de nea Vasile printr-o curte, plătiți pentru ca să se târâie pe drumurile publice cam 4–5x valoarea lor pe an, asta dacă plătiți impozit, ITP și aveți revizii la zi și cauciucuri decente, deși îmi e greu să cred asta. O epavă pe roți care, la prima frână mai serioasă, se dezintegrează. Doar să nu luați 10 minute un autobuz.
Clasicul ‘m-am mutat la porumb ca să respir aer curat’, dar uită să menționeze că poluează tot orașul cu cazanul lui de pe lemne.
Zarax, iar vorbești fără să știi nimic. Mai mult de jumătate din anul ăsta am stat la 20 km de cel mai apropiat oraș — în Teleorman, unde ‘oraș’ înseamnă un Lidl și cam atât. Satul meu are mai multe magazine, chiar și unul de materiale de construcții, autobuz care circulă de două ori pe zi prin satul meu și altul de patru ori din satul vecin, curierii și livratorii pentru aproximativ orice știu drumul până la poarta mea, iar eu am mers des pe bicicletă și trotinetă electrică fără probleme. Mașina mea din 2018, care nu consumă o găleată de combustibil ca hârburile ăstora și nu poluează în draci, a fost folosită doar pentru lemne, nisip, ciment și alte chestii serioase, nu pentru că nu le-aș fi putut avea și pe acelea livrate ci pentru că trebuia să mai mut mașina din loc.
Și de curiozitate m-am uitat mai devreme, am făcut anul acesta cam 27 000 km, pentru că folosesc mașina pentru drumurile săptămânale în Bulgaria, unde am o afacere, și pentru cele mai lungi din concedii și alte călătorii pentru muncă. Dar nu o folosesc să mă duc 10 km mai încolo că nu se poate altfel.
@Eugen, nu stiu cat de la porumb o fi casa mea la 7 km de oras, cu vreo 7 curse de autobuz/zi, dar da mi-e mult mai usor cu harburile mele din 2004 si 2018 cand ai 2 copii. Ambele sunt servisate la unul dintre cele mai mari service-uri din oras, trec itp-ul pe bune, au asigurare, anvelope de vara si de iarna bune. Casa nu o incalzesc pe lemne, ci am pompa de caldura si panouri si baterie.
Pana la urma fiecare face cum vrea si crede ca e mai bine pt el si familia lui. Faptul ca mergi cu bicicleta nu te face mai bun sau mai rau decat altii (decat in ochii tai).
@ Eugen, harbul meu de care zici are reviziile si reparatiile facute la reprezentanta Mazda din oras, care de altfel e si unul din cele mai renumite service-uri din zona pentru seriozitate. Dar da, daca tu ai nevoie de aceste bravari de ego ca sa te faca sa te simti mai bine, parerea mea ca mai bine mergi la un psiholog. Nu de alta, dar te comporti de parca ai un acut sentiment de inferioritate si simti nevoia sa subliniezi cu orice pret ca esti mai bun decat ceilalti anonimi de pe internet doar ca sa iti mai cresti putin imaginea proprie in ochii tai. Noi ceilalti stim cine esti, de fapt ai si un mic tag acolo :))
@Eugen ai mers intre sate cu trotineta electrica? La cum sunt satele in RO, mai ales in sudul tarii, nu prea exista trotuare darmite benzi de biciclete. Deci practic te plimbi cu trotineta pe DN. Masina ta smechera din 2018!!!!! consuma mai putin decat ce? N-am vreo nava spatiala noua, dar e benzina, motor mic, consum mic, taxe mici, asigurare mica si e chiar mai ieftin in anumite situatii decat trasportul in comun.
Ca exemplu, in Brasov mersul pana in punctul X (7-8 statii de autobuz) 2 persoane, inseamna 20 de lei dus intors. Benzina pentru acelasi drum ar fi 4-5 lei.
Alt exemplu, stai in satul X. Lucrezi in orasul mare de langa. Iei autobuz (sunt 5-6 pe zi) pana la marginea orasului, apoi autobuz de acolo spre munca. Apoi de la munca autobuz pana la magazin/sau unde ai treaba, apoi autobuz pana la marginea orasului si autobuz pana in sat. E mai ieftin pentru astfel de indivizi sa aiba o rabla de 2k de euro, diesel sau GPL sa faca toate astea. Si sunt zeci de mii ce locuiesc in jurul centrelor urbane ce fac astfel de alegeri.
Pana nu cresc taxele la un nivel suficient sa faca nefezabil financiar masina vs transport in comun, oamenii vor alege ce e mai comfortabil si efcient financiar pt ei.
@CristiBM bai ce nenorociti astia care vor ei sa aiba naveta de 1h dus intors si sa nu piarda prea mult cu treburi. Ia sa le punem taxe in carca, sa vezi apoi ce bucurosi vor fi ca au naveta de 2h si inca 2h cu alte treburi prin oras.
monciu, deci există posibilitatea de a ajunge la oraș foarte facil, dar preferi să ne omori încet pe toți cu hârbul tău pe care în curând îl cer ăștia la muzeu. Sper să crească ăștia taxele la EURO 4 până la cer.
Arthur, eu sunt un om asumat și, sincer, mai ancorat în realitate decât o să fiți mulți dintre voi vreodată. Nu am niciun complex de inferioritate, stai liniștit — doar suficientă independență cât să-mi permit luxul suprem: timpul meu. Și cu timpul ăsta, am ales să vă spun direct — aveți niște hârburi cu care n-ar trebui să mai circulați nici până la colțul străzii. Sunt relicve pe roți, nu mașini. Le țineți în viață cu sfințenie, dar realitatea e simplă — le folosiți pentru că nu vă permiteți altceva, credeți că dreptul la mașină e ceva înscris în Constituție și taxele sunt încă prea mici pentru hârburi.
CristiBM, nu merg pe DN, ci pe DJ, pentru că nu am nevoie să ajung la oraș pe bicicletă, doar maxim două sate mai încolo. Și am întotdeauna cască, vestă reflectorizantă și farurile merg, așa că nu sunt teribilist pe două roți. În rest, aceeași urare ca și lui monciu.
@monciu lasă prostiile și ia-ți fratele meu un jogger în leasing să susții economia româniei! :))
„Adică eu lucrez de acasă mai mult de jumătate din timp și tot fac minim 30k pe an.”
Ba eugen..tu macar citesti cand scrii ce scrii? „eu muncesc numa de acasa…exceptand in fiecare uichend cand ma duc in bulgaria unde am o afacere”. LOL.
Eu am facut cam toata viata ~10-15k/an. Asta implicand iesiri pana pe la hamburg/paris cu masina. 30 este deja foarte mult.
Acum face masina 20-30, ca merge nevasta-mea la munca cu ea. ~100km/zi.
animaloo, nu că ți-aș datora vreo explicație, dar hai să facem un mic calcul, ca să priceapă și ăia care au lipsit la matematică – 250 km x 4 = 1000 km pe lună, înmulțit cu 12 = 12.000 km pe an. Plus concediile prin țară sau la bulgari și unguri — minim 2000 km fiecare, de 3-4 ori pe an. Mai departe RO/BG/HU luăm avionul. Deci da, mașina mea chiar merge când trebuie, nu stă ca bibelou. Că ăștia țin rablele doar ca să se simtă proprietari de ceva cu roți și zgomot, fără să le folosească cu adevărat, nu e treaba mea.
Eugen, acest roman autentic, dar modern, adica ala care merge pe mentalitatea: „bai saracilor, ia mai mergeti voi si pe jos, ca nu pot eu (care sunt tot sarac, dar prin comparatie cu voi, ma cred cel putin Musk) sa ma plimb lejer pe drumuri cu masina. Ce il enerveaza de fapt pe acest „superior”, e ca si aia mai fara posibilitati au aceleasi drepturi pe sosea cu el, ca face chiar si 30 de mii !!!!!!!!!! pe an.
Gogu, singurul lucru care mă deranjează cu adevărat e că trebuie să citesc bășinile de opinii ale tale și ale altora ca tine care doar ei au drepturi, restul dă-i dracu. Puteai, ca un om normal, să o dai pe silent și să treci mai departe, dar ai ales să nu, probabil crezând că zgomotul ține loc de argument. În rest, sănătate să fie — vine taxa pentru EURO4 și scăpăm, în sfârșit, de hârburile alea super bune și super îngrijite.
P.S. Nu am zic nicăieri că sunt bogat, nici sărac, sunt confortabil după ideile mele despre lume. Dar dacă asta ai înțeles tu, că m-aș lauda cu ceva, asta spune mai multe despre tine decât despre mine.
@Eugen – eu sunt ala care nu intelege la ce ne foloseste atata matematica in scoala dar niste adunari si scaderi mai folosesc si eu. Ai spus ca faci minim 30 de mii de km si apoi 12 mii normal si 2 mii per concediu, 3-4 pe an.
Ei bine, eu vad acolo 12 mii plus 6/8mii fac 20 de mii, adica tot lipsesc 10 mii pana la 30, nu?
Deci ca om normal, nu pot sa am o parere? Nu fac 30k, este? Exact ce ziceam. Si ce daca vine taxa pe Euro 4? Eu am Euro 3.
Am vazut tabelul ala cu taxe, o sa dau in loc de 250 de lei pe an, vreo 600. Iti dai seama ca trebuie sa imi fac cont de OF ca sa pot sa pastrez masina.
„animaloo, nu că ți-aș datora vreo explicație”
Dar, eu nu iti ceream o explicatie „cum ajungi tu la 30k”. Doar ziceam ca nu poti sa vii cu glume gen „io mai mult muncesc de acasa si tot fac 30k”, urmat de „si saptamanal ma duc in Bulgaria”.
Nu iti negam kilometri, nu te certam ca de ce te duci in Bulgaria, doar ziceam ca tu esti genu care foloseste mult masina, nu ai cum sa zici ca nu.
In modu asta ajungi la 30k.
15k e un numar de km destul de comun. Si aici, cand iti faci asigurarea de masina, cam ala e numarul cel mai frecvent cu care incep baietii. Inseamna >1000km/luna. Daca nu faci naveta lunga nu prea ai de unde sa scoti astia 41km/zi „lucrand de acasa”.
Imagineaza-ti ca scriam io:
„Adică eu lucrez de acasă mai mult de jumătate din timp și tot fac minim 30k pe an. Iar în Stocolm folosesc în majoritatea timpului transportul în comun, nu îmi e greață de asta” ca dupa sa bag „ah, da, nevasta-mea baga 100km/zi…dar e irelevant in discutie”
10k pe an e cam la limita. Dar, chiar si asa. De ce ai nevoie de masina? Pentru cand pleci din zona ta de confort cu transportul in comun.
sau, daca traiesti intr-un oras mai intins pe orizontala. Si, distantele nu-s asa mari, dar cu transport in comun e cam complex
3. este adevarat ca bancile sunt super nesimtite in romania, dar calculul ala e cam pe langa. cati din voi astia de pe blog aveti DAE 10.5% la creditele ipotecare ca sa iasa ce a pus ala in screenshot?!
cum ai calculat ca la ~6% pe 30 de ani atat vine, poate tu ai calculat pe ~20 ani or so..
e drept poti refinanta sa nu ramai ca prostul sa platesti dobanda mai mare decat e nevoie
cum naiba la 6% la 30 ani iti iese DOAR dobanda 217k? iese 217 la aprox 10.1
Eu am 5.4 fixa inca 2 ani dupa care va fi IRCC + 2. Deci nu va ajunge la 10.5 niciodata
E o probabilitate destul de mare ca domnul Dan să propună niște persoane neagreate de servicii la conducerea acestora, altfel nu îmi explic campania zf.
„Ai fi de acord să semnezi o petiție pentru demiterea lui Nicușor Dan, pentru că face România de râs?”
De parcă România nu se descurca și singură.
https://www.facebook.com/reel/1819235412056159
Sau Hostiuc e foarte prost. Până și tâmpiții de la AUR știu că președintele se demite prin referendum. Nu că ar fi strâns loazele semnături să îl demită pe Klaus.
ZF are ceva fetiș suveranist de când are sârbu probleme cu legea. E plin de articole suveraniste și reclame foarte dubioase. Nu l-aș lua în serios.
Dupa mine, tot ce a ramas din ZF e doar un billboard cu reclama mascata la afacerile pornite de diversi cu bani pleasca + editorialele lui Hostiuc unde continua sa mictioneze pe angajati, saraci si in general oricine nu are potential sa cotizeze la ziar. Intru pe zf doar pt articolele care insista vali sa le puna aici. Nu inteleg de ce face asta si de ce mai ia in seama ZF, dar na e blogul lui :)))
3. Ala a scris o prostie acolo, altă fumigenă să dea vina pe bănci nu pe guvern din cauza căruia a crescut inflația și de acolo sunt ratele mari (bine, dobânda e defapt cu 4% sub inflație, adică mică).
Dacă voia să fie corect ar fi comparat un credit luat în euro in Ro cu un credit luat tot în euro din alta țară.
Una dintre problemele comparației pe care o face e că la final după s-a plătit creditul in ron, daca transformi in euro suma o sa fie mult mai mică! De ce? Pentru că în viitorul euro o să crească iar inflația mai are mult până să scadă macar sub 5%.
e f corect majoritatea bancilor daca nu chiar toate iti dau credite in ron, poti eventual refinanța dupa aia..
Am scris puțin în grabă și nu știu dacă s-a înțeles.
El a calculat pentru un credit cu dobândă variabilă în lei și după a transformat în euro.
In timp leul se depreciază iar suma totală finala în euro normal că va fi mai mică. Dacă ar fi calculat doar în euro suma ar fi fost mult mai mică.
Cârlig direct, compară mâncarea cu mâncărimea.
exact asta am observat și eu. compară mere cu pere.
Bg trece la euro în 3 luni, Slovenia e eur, iar marca din Bosnia are curs fix cu eur
Deci e complet aberant să compari dobânzile așa. Euro nu va fi 5 lei peste 30 de ani.
Rata de 2500 de lei de azi va fi o glumă peste 25 de ani
@6 nu e parc auto batran, e vintage … pentru conneseuri si colectionari. ALH rulz
Radu Georgescu ori e prost ori incompetent ori are ceva de promovat, ceva gen un app de educatie financiara.
Sa explic. A identificat corect faptul ca dobanzile in Romania sunt mai mari decat in alte tari. A adus argumente pertinente in acest sens si a si indentificat cauza – euglena verde (!!!)
Ori, nu lipsa de educatie este problema aici. Problema este IRCC-ul.
Care sunt factorii care influenteaza IRCC-ul, nu stiu, ar fi buna o aplicatie care sa ne explice, gen CFO App…
Cauze posibile: inflația ridicată, dobânda de politică monetară a BNR, deficitul bugetar și instabilitatea fiscală.
Pe scurt: BNR menține dobânzi mari pentru a tempera inflația, iar statul se imprumuta mult si scump, ducand dobanzile in sus.
Dobânda este mare în contextul creșterii ratelor la credite dar daca e să o luăm logic, o dobândă de 6% este mică comparată cu inflația de aprox 10%. În euro am avut inflație 2% și dobânda de referință aprox 2.2%. (nu am stat să caut cifrele exacte)
Ce ziceați? A scăzut vânzarea cu amănuntul? Dăm un cod roșu ‘ampulea și rezolvăm situația. Asta pe lângă faptul că mai sifonăm niște bani. Trăiască Arafat!
https://www.libertatea.ro/stiri/constanta-pregatiri-cod-rosu-magazine-goale-5475747
Ce idee buna, hai sa schimb masina mea E5 de 15 ani cu una mai noua cu 5 ani, adica ceva de doar 10 ani vechime cu E6 ca sa ce?
Diferenta este minima la poluare.
Diferenta este semnificativa la intretinere si fiabilitate.
Cat costa echivalentul unei masini de 20 ani, cu capabilitatile de atunci (robustete si usurinta intretinerii)? Cumpara nea Costica de la tara o masina noua nouta de zeci de mii de E ca sa transporte gaini cu ea?
E usor sa zici – gasesti masina eftina cu E6.
Si mai incetati cu beisini din astea: daca nu iti permiti, aia e, nu iti cumpara.
Parca am avea doar IT’sti cu salarii de la 3k Euro in sus pe aici…
Apropo de parcul auto, in loc sa determine prin programul rabla curatarea de pe sosele a cotetelor poluante, ministerul mediului a facut legislatia in asa hal de aberanta incat sa permita casarea pentru tickete a tuturor epavelor ce nu mai circulau pe drumuri de ani de zile si trebuiau oricum duse de proprietari la fier vechi.
Dementa totala ca printr-un program de mediu sa nu te asiguri ca scoti efectiv din circulatia reala masinile poluante. Era atat de simplu sa impuna ca obligatoriu ITP valabil la zi si asigurare RCA valabila – deci intentionat au dat lege astfel incat sa nu faca nimic.
un tichet rabla era mai ieftin decat tvaul pe orice masina d-aia.
voi ati mers prin bulgaria si grecia? ati vazut ce rable au?
acum uitati-va in tabelul tricolor, jos la note, bg si gr nu au trimis date, nu sunt in statistica. nu stiti despre ce vorbiti.
plus, peste 20 ani inseamna si euro4 benzina din 98 incoace. bg si gr au multe mai vechi de 25ani.
ce au romanii e lux. luat in mare parte cu bani de imprumut extern la care platim dobanzi mari. ajungem ca gr in curand.
Prin 93, ne ducea un grec din Creta la un tîrg, cu un Opel cam tăvălit dar cu kilometri puțini în bord, iar eu și colegul ne miram cum a ajuns mașina așa. El a sesizat ceva din discuția noastră și ne-a spus că s-a dat o dată peste cap (capsized).
”Păi cum, că plafonul nu e turtit.”
”A, nu, kilometrajul s-a dat, nu mașina.”