Conținutul, tati!

Fiul lui Larry Ellison, șeful Oracle, vrea să cumpere niște companii de media. CNN, HBO și altele se află în conglomeratul ăla.

Și nu o face pentru că vrea sau știe că aceste companii fac bani și vrea și el o parte din ei. Bani are destui. Vrea control și conținut. Vrea să influențeze cultura lumii prin programele pe care le va difuza.

Dar și el, ca și alți miliardari, înțelege sau știe că social media este ceva trecător, și conținutul rămâne. Se vorbește în continuare, la 20 de ani de la difuzare, de cât de bun este „The Wire”. E motivul pentru care Buffett cumpărase o rețea de ziare locale. E motivul pentru care Bezos a cumpărat WaPo. E motivul pentru care idiotul ăla de Zuck ar trebui să cumpere tot ce poate din zona media, în loc să mai arunce bani pe metaverse sau pe alte idei la fel de proaste ca el.

Conținutul, la final, este rege.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

14 comentarii

    • Acum puțină vreme, comentînd pe Reddit, am realizat că ușurința accesului la informație, a adormit curiozitatea generațiilor… sub 30 de ani, să zicem. Majoritatea accesează direct ce o interesează, fără ,,a parcurge” straturi de informație pînă la ce caută. Zic că lucrul ăsta a dus la subdezvoltarea capacității de analiză și implicit a răbdării de a înțelege ceva.

      De asta ai tu 6 josboturi, cînd îți citesc comentariul și asta mi se pare trist.

      200
  1. Corect. Contentul e sursa, iar social media e doar filtrul.

    Insa si filtrul are un rol extrem de puternic.

    Filtrul poate fi orientat in functie de interesul filtrantului, asa se naste propaganda.

    De exemplu, un continut fara echivoc, un fapt oarecare, poate fi interpretat in doua feluri complet opuse, cand filtrele din social media (useri, influenceri, editori de continut) ii schimba interpretarea.

    De asta, in functie de locatia geografica si preferintele politice si religioase ale receptorului, acelasi fapt/content il asimilam complet opus.

    Avem deci propaganda buna si propaganda rea.

    Ele sunt aparent paradoxal bune si rele simultan, in functie de care parte a baricadei te afli.

    Pentru unii rusii sunt buni, ucrainienii rai, si invers. Evreii si arabii, la fel.

    Batalia pe content si pe interpretarea sa e veche de cand lumea dar ceva a ramas constant – nivelul de educatie al receptorului care ii permite sau nu a gandi liber si complet obiectiv, facand abstractie de filtrul ce i se aplica.

    Comentariu apreciat.316
    • Acum depinde de interpretare, ca daca zici ca esti in tabara aia automat esti lgbt-ist, iar in aialalta rusofil, tu neavand nici o treaba cu minoritatile sau rusii.

      23
  2. Offtopic: Baieti, nu-i asa ca ar merge o rubrica de „ce s-a mai intamplat cu” din cand in cand? L-au gasit pe criminalul ala care s-a ascuns in padure? Au gasit pantera din Giurgiu? I-au prins pe hotii aia care au carat cu masina un bancomat, lol? Au intrat peste moldovenii aia care trageau tepe romanilor cu „imprumutul dvs de la banca a fost aprobat”? etc.

    Comentariu apreciat.834
  3. Păi Woke-ul în formula în care a fost propagat în ultimii 10 ani e cam mort demult…..cel puțin până în 2028. O să se găsească o altă formulă și aia e.

    Dar uitați-vă totuși …..nu la Netflix, nu la HBO sau Disney, ci la SkyShow, Prime sau la Paramount+, care cică sunt mai pe clasic.
    Au dispărut cumva serialele și filmele care conțin actori de culoare sau actori LGBT…sau chiar cu femei feministe în rolul principal (vezi Fallout de pe Prime) ?

    Nu o să facă nimeni nimic. Iar diversitatea mereu a vândut, încă de pe vremea când erau aduși gladiatori de culoare în Colosseum sau de când se sculptau statui homoerotice în Renaștere, în plină Inchiziție………..diversitatea va vinde în continuare.

    Dacă îți pui mintea la contribuție când vezi filmele clasice americane în alb-negru din 1930-1940, plus alea color din anii 1950-1960, o să descoperi că și acestea au propagandă woke în favoarea tinerei generații. Și au și actori de culoare și femei în prim plan.

    Arta fără diversitate nu e posibilă.

    LE: Singurul lucru care o să facă Larry Ellison o să fie să facă niște miliarde în plus și atât.
    La fel și Elon Musk….că doar nu a banat utilizatori de culoare și feministele. Încă sunt acolo. Încă găsești conținut woke și LGBT pe X.
    S-au înmulțit postările rasiste și homofobe? Erau și înainte pe vechiul Twitter, prin 2010-2014. Problema a fost că le-a cenzurat și din acest motiv a scăzut numărul de utilizatori și traficul.

    Musk n-a făcut decât să readucă Twitterul la rețeta originală din anii 2006-2014, cu alt nume. Și cam atât!

    Indecis. Tu ce zici?729
  4. Content is king intr-adevar, dar asta e un joc pe termen lung ca sa influentezi. Foarte eficient doar ca dureaza mult.

    53

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.