„Loud pipes save lives”…și eu ce fac, că nu am ce ambala?

Am ieșit azi dimineață în trafic și mă tot gândesc la o soluție să mă fac văzut/auzit mai bine de șoferi. Că piste de biciclete nu cred ca prindem deceniul ăsta și după aia nu o să mai fie nevoie de ele, că vin bicicletele zburătoare. O să plutim peste șoferi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

67 comentarii

  1. Pare că la București e puțin mai civilizat din acest punct de vedere.

    Comentariu apreciat.576
  2. NOU
    #3

    Wow, nu as fi avut tupeul sa merg asa.

    Comentariu apreciat.464
    • Am răsuflat ușurat când ai făcut dreapta. Stilul de condus pe bicicletă seamănă cu cel al mașinii ?

      Comentariu apreciat.391
    • Chit ca stiu ca video-ul era accelerat un 1.25x- 1.5x tot am strans din cwr pe toata durata lui.
      Romania is no country for old men. Cu atat mai putin cand se incapataneaza sa bicicleasca in conditiile astea…
      Ciuz laif!

      Si da, Bucurestiul in multe zone e mai sigur pt bicicleala decat pare BV in imaginile astea.

      Comentariu apreciat.260
  3. Man nu te mai juca aiurea, ai familie si responsabilitati.

    Comentariu apreciat.835
  4. Esti un adevarat temerar! Stiu ca salvezi mult timp cu bicicleta, dar sincer, riscul este enorm, chiar si intr-un oras moale ca brasovul…e foarte periculos pentru biciclisti in romania!

    Comentariu apreciat.323
  5. Legi și tu 2-3 conserve de bicicloanță, să vină tîrîș…

    Comentariu apreciat.630
  6. Nu te bucura, nici cu piste de biciclete nu e mult mai bine!
    Că e plin cu d’ăia cu costume de tour de France!
    Dacă e vânt sau plouă un pic…nu apar deloc!
    Dar dacă e plăcut…

    Am învățat, dacă sunt mai mult de 1 și au horse shoes… Stau departe de ei! Că ocupă toată banda și vorbesc între ei! Dacă pedalează cu încălțăminte normală… surpriză sunt toți atenți!

    Ah, azi am descoperit că probabil am călcat pe o piatră și am o pizdă de vreo 2cm pe cauciucul de pe spate. Nu pierde presiune, dar eu doar o chestiune de timp. Partea bună e că au început școlile și va fi lejer la service de biciclete.

    Indecis. Tu ce zici?430
    • Ala cu costum de tour de france si horse shoes (whatever the fuck that is) stie sa schimbe cauciucul singur.

      218
    • NOU
      #15

      Pe ăia cu „echipament sportiv” și biciclete sport îi prafuiesc cât pot. Sportul nu se face pe stradă! Punct. Și am făcut 3 ani naveta câte 25 km. #Nusportuluipestradă!

      Indecis. Tu ce zici?948
    • Nu se face pe strada ciclism? Da unde pula se face? Pe munti? In tari civilizate ai autostrazi si sosele majore pe care nu intra biciclisti ca nu au de ce si apoi ai strazile locale pe care e plin de biciclisti.

      252
    • Florin C, se face si pe munti, se numeste downhill sau freeride. Si mie mi se pare mult mai fain decat pe strada.
      Macar acolo n-am bizoni in trafic si daca e sa cad, o fac din vina mea. Si pamantu si frunzele nu dor asa tare ca asfaltul.

      010
    • KJ: singur e mai fun mtbul. Poate doare mai putin frunza, dar DHul se cam face in jos, printre copaci sau pietre. D-aia aia de la road au lycra si dhrii echipament de protectie

      Pe strada e alta senzatie. Mergi mai mult, mai repede, mai safe. Chiar si in Romania.

      11
    • Animaloo, practic mtb si freeride de cand ma stiu. (Nu pot sa zic ca practic downhill, desi am bicicleta de downhill) Am coborat o groaza de munti direct prin paduri.
      Pe munte, la vale, esti doar tu, skill-ul si bicicleta. Bineinteles cu echipament de protectie, minim casca full face si ochelari, ca doare al dracu o creanga peste ochi sau mai rau, sa dau cu capul gol de paman/piatra. Aa si niciodata singur, in caz ca iau vreun copac in brate sau ma imprastii rau, macar sa fie inca unu sa sune la ambulanta.
      Dar sincer, mie mi se pare mult mai safe mtb/freeride decat sa merg pe asfalt, unde nu am pista. Majoritatea masinilor vin ft aproape de mine, claxoane pt ca pur si simplu sunt pe strada.
      Matematica mea e simpla, 80-90kg cu bicicleta cu tot vs o masina, nu dau bine indiferent. Ma doare undeva ca ala ia dosar penal, oasele rupte dor rau si nu mi-o risc aiurea. Nu vreau sa ajung la cimitir cu dreptatea pe piept.
      Nu stiu ce tupeu au astia cu colanti sa mearga pe drumuri europene unde restrictia e 100kmh, dar de obicei se circula mai repede. Dar na, fiecare cu placerile lui in viata.
      Vad utilitatea bicicletei, dar daca nu am pista, cam evit sa merg pe drum pe cat posibil.

      11
  7. Trotuarele alea se pot transforma în pistă de biciclete cu o simplă dungă albă cu costuri minime. Cam vreo 500 de mii de euro.

    Indecis. Tu ce zici?268
    • In Iași au dat cu o vopsea roz/rosie, cu cativa stâlpi in mijloc sau chiar toata banda. Mai interesant e ca e mult mai putin aderenta fata de trotuarul nevopsit.

      110
  8. pe 13 dec de la parc ai pista pe partea opusa a drumului

    40
  9. NOU
    #23

    N-ai avut tohan cand erai mic? Bagi sticla de plastic la furca spate, instant noise.

    Comentariu apreciat.301
  10. Te-a afectat rau baiatul de ieri, ti-am zis eu sa nu te mai uiti la chestii deprimante. Eu n-as iesi cu bicicleta in conditiile astea.

    50
  11. Cască cu girofar.

    101
  12. E ok sa te bagi prin dreapta masinilor in timp ce ele sunt in miscare (venind din spatele lor)?

    Inteleg cand stationeaza, dar cand sunt in miscare, daca evita unul o groapa (pe banda lui)… te cam baga in stalp. Si nu va fi soferul de vina.

    Comentariu apreciat.460
  13. Lanterna cu flash intermitent

    66
  14. @Vlad Poate girofaruri si sirena.

    40
  15. Legat de țeava de eșapament, și totuși Off topic: Când i-am spus „domnule prim-ministru, deficitul bugetar se duce în cap”, mi-a spus că îl doare în organul genital de deficitul bugetar”, a spus Marcel Boloș (PNL). „Se vedea de la o poștă că în companiile de stat este debandadă”, a adăugat fostul ministru,
    Păi bolos ăsta, trebuia ca azi după discuția cu organul genital să și fi scris demisia, mâine o prezenta publicului cu conferința de presă și ieșea din politică cu capu sus. Sau rămânea cu drept de jmeche! Așa, s-a aplecat după arginți și nu mai dăm doi bani pe ce poveste el.

    133
  16. Nu vă mai luați de el, că are asigurare de viață.

    50
  17. FML cred ca vrei sa fii donator de organe

    61
  18. Realitatea e ca sunteti prea putini biciclisti in BV si lumea nu e obisnuita. Multumita livratorilor pe biciclete si scutere in Bucuresti ajungi sa te uiti mai cu atentie in oglinda din dreapta decat in cea din stanga. Eu am mers des cu mtb si curisera sa ma dau prin zona BV dar prin oras n-am prea avut curaj :D

    Nu sunt in masura sa dau sfaturi necerute asa ca zic putin de mine: eu nu ma bag niciodata prin dreapta unei masini care urmeaza sa se puna in miscare, care e in curba sau care e aproape de o intersectie. Astept si urmaresc sa vad ce face, daca vad ca ma vede si incetineste ca sa trec ma duc, daca vad ca vrea sa faca dreapta fara sa semnalizeze si mai ales sunt sanse sa se opreasca la o trecere atunci il depasesc prin stanga ca se nu imi taie calea. Daca stiu traficul si stiu ca masinile stau mult oprite sau merg incet prefer sa merg intre B1 si B2, multi soferi tind sa lase mai mult loc acolo pentru motociclisti. Cand incepe sa se puna traficul in miscare semnalizez cu mana dreapta si ma bag inapoi la marginea drumul si asa sunt sigur si ca ala din spate ma vede si e constient ca sunt acolo.

    132
  19. Lasand masinile parcate aiurea pe pistele de bicicleta, si de data aceasta te-ai bagat aiurea pe langa masini si apoi te-ai suparat ca nu iti fac ceilalti loc tie.

    La secunda 30 nu mai aveai pista de bicicleta, dar ai ales sa depasesti prin dreapta o masina care avea semnal dreapta. Si apoi ai mai facut si scandal dupa ce ca tu ai depasit ilegal. Nu stiu de ce ai atitudinea asta sinucigasa,

    Comentariu apreciat.292
  20. Poate o versiune modernă a dispozitivului atașat la avioanele Stuka sau un steguleț dac..

    40
  21. In loc de loud pipes poti pune niste LED-uri din alea de se vad din spatiu.

    00
  22. Am eu solutia. Stii spray-urile alea de stadion? Pui un d’ala in locasul pentru sticla cu apa si cand iti taie calea scoti si apesi si-l mai dai un pic si pe la cimitr pe la neamuri si gata.

    Am un prieten biciclist, asta face.

    40
  23. Nu vreau sa fiu carnat dar in lipsa benzii dedicate pentru bicicleta, de ce ai depasi prin dreapta? Adica eu daca is pe cea mai din dreapta banda (nu am in dreapta mea nici pista de bicicleta ,nici banda de autobuz, nimic), nu ma uit deloc in oglinda din dreapta daca fac dreapta. Pula mea, EU sunt in dreapta. Stai in spate, devansează pe alta banda, depaseste prin stanga. Nici dracu nu se uita in dreapta cand pornesti masina de pe CEA MAI DIN DREAPATA BANDA.

    612
    • M zi cu mine, sunt un prostanac. si scrie pe caiet de 1000 de ori sunt un prostanac.

      Ce zice legea? Zi tu cu cuvintele tale, cand faci dreapta ce zice legea?

      28
    • Stii de ce olandezii isi deschid portiera cu cealalta mana cand coboara din masina? Din acelasi motiv pentru care se uita in oglinda dreapta cand fac dreapta.

      62
    • Bai sunt eu nubun? Da, stiu ca ar fi frumos sa ma asigur ca alti participanti „neregulamentari” nu fac prostii. Dar nu poti NON STOP sa te asiguri in locul lor. Cum cacat depasesti o masina de pe banda din dreapta prin dreapta? Nu e legal. Vreti ca biciclistii sa fie tratati ca participanti in trafic dar daca nu va comportati ca oameni, nu sunteti tratati ca oameni.

      25
    • m…tot continui sa fii prost. dar macar agresiv.
      Biciclistu nu te depaseste prin dreapta. Ca nu schimba nici o banda.
      Biciclistul e obligat sa mearga pe acolo. Ca atare, cand faci dreapta te uiti si in oglinda. Sau, semnalizeaza cu 50m inainte de intersectie ca sa stie si biciclistul ala ce vrei sa faci. Daca o sa semnalizezi din timp, in multe din cazuri biciclistul nu o sa treaca de tine prin dreapta.

      51
    • @IonutO, ce zice legea legat de depasire? Pe ce parte se face depasirea unui vehicul ce se afla in miscare? Nu cumva pe partea stanga?

      Si daca esti o persoana care cunoaste legea si o respecta, nu prea te gandesti ca vine unul care incalca cu buna stiinta legea si te depaseste ilegal prin dreapta.

      16
    • @M ……..

      „Conform codului rutier din Romania (OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice)

      La orice schimbare a directiei de mers (Stanga, dreapta, intoarcere, schimbarea benzii) soferul are cateva obligatii clare:

      Sa se asigure – inainte de manevra trebuie sa verifice ca schimbarea directiei se poate face in siguranta, fara a pune in pericol sau a stanjeni ceilalti participanti la trafic.”

      Nu ma apuc sa dau cu copy/paste la tot articolul de lege, banuiesc ca se intelege.

      11
    • Andrei :) tehnic si legal vorbind se face pe partea stanga pastrand o distanta de 1.5 metri daca vrei sa o dam pe lege.

      DAR! Zi-mi tu cati biciclisti vezi tu depasind pe stanga? Si zi-mi tu mie, tu ai curaj sa intri intre benzi in traficul din Bucuresti? Sau Brasov?

      Folositi oglinzile alea si nu mai fiti carnati.

      30
    • @IonutO: Si daca dau peste tine cand mergi pe contrasens sau alt mod ilegal de a te deplasa, tot pun in pericol ceilalți participanți la trafic sau fac un bine națiunii ? Prost e ala care încalcă legea apoi se plange ca legea nu e aplicata. Si ma-ta.

      00
    • @M inainte sa dai peste mine si sa intri pe contrasens ce trebuie sa faci? Chiar daca tu esti langa axul drumului, atunci cand faci stanga intri pe contrasens sa dai peste mine trebuie SA TE ASIGURI!

      00
    • @M ah da, si esti nesimtit. Eu nu m-am legat de mama ta. Te rog frumos fara mame, putem sa ne luam in penis cat vrei tu. Dar totul pana la mame, hai sa nu fim porci.

      00
  24. Motociclist de 20 de ani aici, oarescum offtopic: loud pipes save lives e o tampenie magistrala. Sunetul tobei se duce catre spate si ai deja un echipament care face zgomot spre fata: claxon. O toba galagioasa nu face decat sa oboseasca ceilalti participanti la trafic si pe tine. Motiv pentru care nu vezi motociclisti cu burlane, ca nu poti sa faci ture de 8 ore cu stresul zgomotului ala. Dar poti sa te duci in centru la cafenea, care e singurul lucru pe care-l fac majoritatea „motociclistilor”.

    181
  25. Asa aglomerat e satul acela plin de giratorii? :D

    32
  26. Boss, da trotuarul ce are?
    Chiar trebuie sa mergi sinucigas pe langa masini?

    Sa nu te plangi cand o sa dea unul peste tine pentru ca vrei neaparat sa ai dreptate.

    19
  27. Am vreo 15 ani de când practic ciclism sub multe forme: cursieră, MTB, gravel și nu în ultimul rînd ciclism utilitar. Dacă am treabă la până în 10km și nu am nimic voluminos sau greu de cărat. nici nu mă gîndesc să iau mașina. Știu că ajung mai repede decît cu orice alt mijloc de transport.
    După câteva căzături și alte situații la limită mai pe la începutul carierei, datorate în special lipsei de experiență, pot să zic așa: niciodată, dar niciodată, nu rulez și nici nu mă opresc la dreapta coloanelor de mașini aflate în mișcare sau care s-au oprit la intersecție. Nu mă bag într-un spațiu cît gaura de ac, așa cum se vede în clip. Excepția e atunci cînd am o bandă de bicicletă suficient de largă sau separată cu bordură de restul traficului. Dar și atunci, mare atenție, mai ales la intersecții. Regula e cu atît mai strictă cu cât vehiculul e mai mare: autobuz, camion, camionetă, SUV nesimțit sau SUV nesimțit cu șoferul la telefon. În rest, coloana o depășesc pe stînga, mai aproape de axul drumului. La intersecție mă opresc în așa fel încît șoferul oprit și el să mă vadă, adică în fața lui și nu la dreapta.

    Da, știu, e enervant pentru unii șoferi, dar doar enervant. Eu mă protejez cum pot. De ce nu iau și eu mașina? V-ar plăcea o mașină în plus în trafic?

    101
    • Cand m-am mutat in Olanda am cumparat direct o bicicleta si am inceput sa merg pana la munca. 70% din distanta pe banda de biciclete separata, 20% banda pe strada, 10% pe strada pe care nu prea ajung masini. La intersectii masinile cedeaza trecerea, deci siguranta maxima. Intr-o dimineata, la o intersectie, o duba lasa niste biciclisti la cativa metri de mine sa treaca. Vad ca da sa porneasca, dar ma gandesc ca m-a vazut si pe mine si o sa ma lase. Nu ma vazuse.

      41
    • Bai lasa-ma cu Olanda. Cand am stat in Olanda doar 2 saptamani, din a doua zi mi-am cumparat bicla (am vandut-o apoi un pic in pierdere aceluiasi vanzator). Deci m-am dus cu bicla aia in n directii, la munca, la hotel, la cumparaturi, la plaja etc.

      Idem cu Germania, am batut Munchen-ul in lung si-n lat cu bicla mea o luna.

      Nici nu are rost sa comparam, din punctul asta de vedere Ro este in evul mediu intunecat.

      Si io merg cu bicla in BV dar merg mult pe trotuar. Prefer sa fiu injurat sau admonestat (n-am fost, unde sunt pietoni merg incet / ma dau jos), sau sa-mi dea politia amenda (nu mi-a dat) decat sa merg prin traficul ala.

      Am si eu strazi unde merg cu bicla pe carosabil, dar nu sunt artere foarte circulate. Vali e masochist.

      61
    • Ilici cam are dreptate, exceptand un punct. ” e enervant pentru unii șoferi”. Dar, sa mergi 100% legal e enervant pentru si mai multi soferi :)
      Experienta de Bucuresti e amuzanta mereu.
      Merg ca descreieratul. Banda 1, 2, 3, 5 (la unirii). Nimic. Nici un claxon. Bine, cand mergi asa mergi, nu pedalezi la oha. 30-40-50km/h. Cat se poate.
      Mergeam intr-o zi linistit spre aviatorilor. 2 benzi, trafic d-ala de uichend de pe vremuri. A franat unu cu masina sa imi spuna sa merg pe trotuar. Ca „pista” nu se putea defini.

      Motivul cred ca e destul de interesant. Soferii daca te vad ca te bagi asa, ca mergi cu viteza si cu scop…au incredere ca stii ce faci. Si sunt mai calmi. Stiu ca nu o sa ii deranjezi si ca riscul sa faci vreo tampenie sa le cazi in fata e scazut. Trecem peste cei supy ca de ce treci tu mai repede, sunt un procent minor.
      Cand mergi linistit pe dreapta…se sperie. Multi te claxoneaza sa te anunte ca sunt acolo. Ca de „claxonul ii sperie” nu le trece prin cap.

      Aici conduc numa pe benzi, exceptand cand mai ies pe inter-orase. Mi s-au mai intamplat mini sicanari si aici, dar rare

      10
    • Pai eu ziceam ca pana si in Olanda, unde mergi 90% din timp pe pista de biciclete si soferii sunt obisnuiti, tot a dat o duba peste mine in prima luna fiindca nu am belit ochii.

      10
  28. Pe 13 Decembrie aveai pista de biciclete pe partea cealalta. Pista dubla.

    31
    • Dubla my foot. Au sters dunga aia trasa la mijlocul metrului. Tre’ sa negociezi cu ala care vine din sens opus si sa nu cazi in strada.

      02
    • si pana unde tine pista aia?

      10
    • „Pista” aia are 500m, de la intersectia Tractorul la intersectia Faget, cat sa treci pe sub pod. Plus ca au micsorat din cauza asta zona pentru pietoni si de-abia incape un pieton mai gras pe langa pista de biciclete.

      Traiasca orasul masinilor..

      12
  29. Mergi cu bicicleta prin santurile drumurilor … E crunt la Brasov. Idem in Sibiu, 50cm langa bordura trasat cu var si ii spune „pista”.

    51
  30. presupun ca ai facut ceva asigurare de sanatate care acopera si dintii, si esti pus pe treaba …

    nu imi dau seama cat de aproape esti de aia ca pare un efect de fisheye si poate induce in eroare, dar distanta e mica rau

    pe titulescu cand mergeam cu trotineta, ma bagam pe dreapta doar daca aveam spre 1m curat si cu extrem de mare atentie sa nu iasa aia cu spatele, pana la urma m-am calmat si am zis ca mai bine traiesc sanatos :) si anul asta cu toate ploile am mai rarit-o la plimbari

    40
  31. Cum, Allen fetita sfioasa si zambitoare nu a facut pistele promise? Sunt socat..

    13

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.