Știrile zilei – 27 august 2025

  1. Brunetă . Blondă . Roșcată . Râu . Brunetă . Roșcată . Brunetă . Blondă
  2. Luptă între politicieni și magistrați pe pensiile speciale
  3. Altă măsură bună amânată
  4. Se vor folosi drone pentru a identifica construcțiile ilegale
    Metoda simplă a satelitului este prea simplă pentru noi, avem nevoie să cumpărăm niște drone…
  5. Prețul petrolului a scăzut cu 2%
    Deja arabii și rușii transpiră mai mult decât de obicei.
  6. Am ceva de vânzare pentru vegani
    E bine că le-au strâns acum, la final de sezon.
  7. Frații Dedeman fac ce știu
  8. Puma este de vânzare
  9. Ce scheme mai umblă pe net
  10. Skoda Octavia este un tanc
    Trebuie doar să ai un pic de grijă de ea.
  11. Când scoatem rablele astea de pe șosele?
    Mașinile astea (dube, camioane, autocare) și-au scos banii de 10 ori, ar trebui scoase din circulație orice este sub Euro4.
  12. 50.000 muncitori concediați în Germania

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

60 comentarii

  1. Cum se poate schimba, în numai 8 ani, nivelul de simpatie/antipatie pentru o clasă profesională, socială, cum vreți să le ziceți magistraților. De la ordonanța 13 incoace au reusit judecătorii si procurorii, dar mai ales prima categorie, să-și atrag completa antipatie a societății prin promovarea unor persoane extrem de dubioase in sistemele de conducere, prin asocierea cu nume extrem de dubioase, prin ținerea cu dinții de beneficii văzute ca necuvenite, prin hotărâri extrem de controversate, îngropări de dosare, etc. În numai 8 ani, de pe valul de simpatie populară unde erau, când se ”luptau” cu Dragnea, să ajungă mizeriile care sunt azi, de nu le mai susține nimeni nici o cauză și toate zbaterile astea sunt văzute doar pentru ca vor să-și păstreze avantajele. În numai 8 ani. O mare performanță, dacă nu vorbim de un singur om, ci de o întreagă castă.

    Comentariu apreciat.1543
    • Cred că e doar o chestiune de timp pină cind mașinile și ușile caselor magistraților vor fi însemnate cu un X .

      Comentariu apreciat.774
    • Marinel, mi se pare o idee excelenta

      Comentariu apreciat.363
    • Tot niste mizerii erau și pe vremea lui Dragnea, le tremurau și atunci fundurile că pierd anumite privilegii

      173
    • „Românii pun în scenă Cartea Exodului.”
      Nu era în top 10 gânduri dimineață.

      111
    • „În numai 8 ani, de pe valul de simpatie populară unde erau” daca e sa fim corecti pana la capat … ei jeguri au fost mereu, doar ca la momentul OUG13, presa i-a pictat in eroii pozitivi, ca era cam greu sa explici si mai ales sa zici o poveste unde ambii „protagonisti” sunt jegosi. Asa ca au ales sa ii vopseasca pe magistrati, sa se delimiteze rolurile mai clar, sa inteleaga orice Dorel cand se uita la stiri cu cine trebuie sa tina.

      152
  2. 3.Aveam si eu astepatari de la Bolo,daca nici el nu face reforme atunci nu mai am sperante pentru altii.
    11.Niciodata,pentru ca si inspectorul de la itp este un suflet dar totusi are o gura care cere de mancare.

    Comentariu apreciat.464
    • Mi se pare putin biass in comentariul cu scoaterea masinilor sub euro4. Am un euro2 intretinut ca la carte, de ce sa fiu discriminat in favoarea euro 4-5 dpf off?
      Daca se aprova legea cu noile taxe auto, voi renunta la ea, e ilogic sa platesti 1700-1900 pentru o masina de 1400cmc.

      Comentariu apreciat.373
    • Ca sa faci reforme pe bune trebuie sa schimbi Constitutia si o gramada de legi. Bolojan e minoritar nu numai in Parlament, dar si in propriul partid. Ghinion.

      Comentariu apreciat.445
    • @Vlado tot aud scuza ca Bolo e e minoritar, Din pozitia lui poate sa forteze lucrurile si daca nu se aliniaza psd, sa mearga in anticipate. Cu psd la 10%, Bolo o sa culeaga laurii ca uite a vrut, dar n-a putut de hotii dinalianta. Dar vrea? nuuu, ca e bun ciolanul.

      136
    • Dacian Cioloș – alegeri în două tururi: Nu pot să fac așa ceva, dacă vine PSD-ul apoi la putere.

      72
    • @ Om bun
      Bolo nu poate forta nimic. Nu are cum sa forteze Parlamentul, Justitia, Serviciile si nici orice alta institutie de stat cu lege de functionare proprie. La anticipate PSD ia 10%, dar Bolojan cu masurile pe care le-a luat si cu „eu as vrea da’ nu ma lasa PSD” nu ia nici macar 10%. Nu stiu la ce spera, ca nu se pricepe sa comunice si o sa si-o ia in bot pe chestia asta.

      60
  3. Dacă a scăzut prețul petrolului, cu cat se vor scumpi benzina și motorina în România?

    Comentariu apreciat.893
  4. Skoda Octavia chiar este o minune de masina, am una din a doua generatie, motorul de 1.9 diesel nu are moarte, am luat-o de noua in 2005, am vreo 700k facuti cu ea in toata europa, e imbatabila batranica.

    Comentariu apreciat.423
    • În același timp putem observa cum societatea a coborât ștacheta, a devenit știre o mașină care atinge milionul de km. Acum 20 de ani erau la știri americanul cu Volvo și 5 milioane km și grecul cu Mercedes și 4 milioane km. Peste încă 20 ani va deveni știre masina care prinde suta de mii…

      Comentariu apreciat.672
    • comparăm cele 3 branduri?

    • Foarte probabil, majoritatea produselor din ziua de azi nu depasesc termenul de garantie, iar masinile nu sunt o exceptie.

      Sunt curios ce se va intampla cu electricele carora le ies acumulatorii din garantie dupa 8-10 ani, mai ales cand dai de la 30.000 in sus pe una.

      Skoda mea a costat 14.500 euro pe muchie cand am luat-o de la dealer. Azi probabil as lua maxim 3000 de euro pe ea, desi jur ca face absolut tot ce face una de zece ori mai scumpa.

      Ca un saracoman ce sunt, strugurii sunt acri, si totusi continui sa cred ca valoarea intrinseca a unui bun s-a diluat enorm in ultimii 30 de ani, si e pacat.

      Comentariu apreciat.365
    • @Toreadorul, hai să nu ne îmbătăm cu apă rece. Bătrâna ta din 2005 doar te duce din A în B. Orice mașină de 10 ori mai scumpă face asta, dar în condiții de confort net superior, plus un beneficiu pentru societate în condițiile în care clar va polua mai puțin. În plus 14.500 eur în 2005, ajustați cu inflația sunt defapt (conform AI) 23.500EUR în 2025. O mașină de 23.500 eur în 2025 îți va oferi mult mai multe.

      Indecis. Tu ce zici?945
    • @Andrei nu imi va oferi de zece ori mai mult confort la 10x pretul uneia noi.

      De-aia am cumparat-o, sa ma duca din A in B, nu ?

      Oricum nu am NEVOIE reala de mai mult confort, e doar o masina, toate iti ofera cam acelasi lucru, cea mai mare componenta a factorului de confort fiind scaunele care sunt comparabile cu orice a iesit in ultimii 20 de ani.

      De beneficiul pentru societate nu imi prea pasa, imi trec ITP-ul cinstit, folosesc ulei de calitate, injectoarele si bujiile le schimb la doi ani chiar daca m-ar tine si 5 sau 7, motorina e tot timpul cea de calitate, mai mult nu pot face si nici nu am de gand.

      Cat despre ce mi-ar oferi una din 2025, lasati, nu mi-ar oferi mare lucru diferit de ce am deja, si as ajunge fix la discutia de fata, sa ma lase in drum dupa 5 ani (sau mai repede), si costuri duble cu consumabilele si reparatiile.

      Imbatat cu apa rece cum oi fi eu, mi-am facut treaba cu ea cu varf si indesat, si-a facut banii inapoi inzecit.

      Indecis. Tu ce zici?329
    • Cel mai probabil ai avea:
      – euro 6
      – lumini net superioare + schimbare automata faza lunga
      – frane net superioare + franare de urgenta
      – cc posibil chiar adaptiv
      – avertizare la schimbarea benzii
      – airbaguri multe in plus
      – zgomot interior redus ff mult
      – cel mai probabil sistem de navigatie

      Si poate si altele. Dupa cum vezi, oferă în plus pe toate palierele: confort, siguranta in trafic, poluare redusă. Afirmația ta e la nivel de „era bine și pe vremea lui Ceaușescu”, atât s-a putut. Faptul că tu te descurci și fără aceste dotări nu înseamnă că alea nu îți oferă nimic în plus. Doar te fac să pari îmbătrânit și resemnat. Dacă gândeai în 2005 ca acum, aveai probabil Logan în locul Octavia. Practic și aia făcea același lucru.

      Indecis. Tu ce zici?1635
    • @andrei, hai sa nu ne kkm pe noi, majoritatea sistemelor alora sunt doar pe trimurile maxime, la unele modele nici nu exista desi iti poti adapta de pe temu la preturi modice, masini care nu fac 20k+ costa 30k+, altele costa 50k si iarasi nu fac banii aia, multi din neștiință compara masinile ca si cum n-ai putea face retrofit la aceleasi optiuni pe masini mai vechi, acum industria auto face ca la telefoane software lock si block ca sa nu poti face upgrade-uri, vor sari retarzi ca lasa ca stiu inginerii aia de ce fac asta, da stiu si in 99% din cazuri e pt bani.

      233
    • Also, în ce privește nepăsarea față de societate, îți urez să aibă toți vecinii tăi mașini bune ca a ta, eu cred că ai sesiza un pic diferența în calitatea aerului de îl respiri. Dar nah, e ieftin, e bun, își face treaba.

      Indecis. Tu ce zici?1220
    • @andrei stai ca va veni sa-ti demonteze fiecare liniuta, nu-i trebuie lui din astea ca e barbat adevarat. S-a pizdificat lumea si are nevoie de frane si airbaguri si alte sisteme de siguranta bagate pe gat de Ursula :D

      1212
    • @NIX toate alea le-am luat dintr-un anunt pentru Octavia nouă la 24k preț de listă. Pariu că dacă intru în showroom cu banii cash plec cu ea sub prețul ăla.

      46
    • @andrei, daca la mine te referi chiar as vrea sa aiba toata lumea masini ca mine si vecinii mei, plm vecinii au hibride, la anu poate trec si eu pe electric, deci da, oricum o sa pastrez o benzinara pt orice eventualitate

      81
    • Andrei, ne contram degeaba, nu ma convingi, nu te conving.

      Eu personal, chiar nu am nevoie de mai mult, am frane foarte bune pe ea, am pus si navigatie after market, luminile sunt cu halogen din fabrica (ultimele becuri le-am schimbat chiar anul asta, ceva Osram, excelente).

      Restul mi se par fie inutile, fie exorbitante pentru ce imi ofera in plus (schimbarea benzii si a fazei lungi, serios…).

      In rest, stau langa o padure, la casa, vecini nu am si oricum, skoda mea nu e tractor, nu scoate fum ca ceva tigaie de BMW din acelasi an, nici nu am anulat DPF-ul cum fac bombardierii.

      E o masinuta practica si fiabila, si nu am niciun motiv sa o schimb inca 4-5 ani.

      Indecis. Tu ce zici?249
    • @NIX, nu, replica aia era tot pentru Toreador. Cumva s-a intercalat reply-ul tău intre cele două, mie nu mi se reîncărcase pagina în așa fel încât să văd că e nevoie de tag.

      17
    • @Toreador, ai spus 2 lucruri:
      1. „Skoda mea a costat 14.500 euro pe muchie cand am luat-o de la dealer”
      2. „Ca un saracoman ce sunt, strugurii sunt acri, si totusi continui sa cred ca valoarea intrinseca a unui bun s-a diluat enorm in ultimii 30 de ani, si e pacat”.

      Nu s-a diluat nici o valoare. Tocmai asta încercam să îți arăt, la aceiași bani (ajustați doar cu inflația, nu mai vbim de PPP), azi primești muuult mai mult.

      În plus, da, m-am inflamat un pic legat de atitudinea față de societate. Pe tine te doar in paișpe, dar ești și un caz particular că stai lângă pădure fără vecini, poate faci și 1000km/an, nu am de unde ști eu. Dar ca atitudine, e de rahat, și atât.

      813
    • Iar dacă valoarea intrinsecă a bunului e că te duce din A în B, și devalorizarea e prea mare, aș zice atât, tu ai luat un bun nou, la standarele de acum 20 de ani, de care te-ai folosit 20 de ani, la 14.5k eur. Zici tot tu, că azi ai lua poate 1/5 din valoare, daca ajustăm și cu inflația, probabil să zicem 1/10 din valoare. Dar cel care îți dă ăia 1/10, primește un bun la standardele de acum 20 de ani, și cu viață bună rămasă cam 1/5 din ce ai folosit tu deja, într-un scenariu optimist. Deci, unde e diluția?

      57
    • ba nene, dupa ce am condus acum 300km un Mitsu hibrid (deci nu o dacia logan 2003) am sa declar public ca orice masina pe care mi-o iau in viitoru apropiat sau nu tre sa aiba Lane Assist. Nu „atentionare ca am depasit liniile”. Nu nene. „stai intre linii datenmortiitei”.
      Diferenta de confort si siguranta oferita de mizeria aia este enorma.

      fiind masina luata noua, se uita proprietaru (care statea in dreapta) la ceva meniu. Eram pe autostrada si m-am gandit sa ma uit si io nitel ce face. M-am trezit cu rotile pe banda siguranta. M-a atentionat masina ca nu mai sunt pe linie…nu prea stiu cum ma ajuta asta daca adormeam, de exemplu.

      ACC+Lane assist = love.

      57
    • Andrei, doar ca banii aia i-am dat deja, la 50 de euro pe luna cat ar veni pentru ultimii 20 de ani, e no-brainer.

      Insa daca ar fi sa platesc iar, de data asta 25.000 de euro, pentru ceva ce nu sunt deloc convins ca ma va tine 20 de ani, scuza-ma, dar nu are sens financiar.

      Si „muuult mai bun” e discutabil, cum am mai spus, pentru mine „bun” de atunci a ramas la fel de „bun” si astazi.

      Legat de atitudinea fata de societate, probabil ca esti tanar si idealist, din punctul meu de vedere societatea imi datoreaza cu mult mai multe decat ii datorez eu, si in plus, am specificat faptul ca masina asta nu a poluat cu absolut nimic mai mult decat o fac altele, dimpotriva.

      Imi pare ca vrei sa imi demonstrezi cu tot dinadinsul ca o masina noua e un must pentru oricine, pe cand eu cred cu tarie ca de fapt sistemul de marketing e foarte pervers si ca in realitate, absolut nimeni nu are o nevoie reala pentru o masina noua, atata timp cat una second, cumparata si intretinuta, face fix acelasi lucru si de multe ori chiar mai bine, la costuri de nimic.

      E si motivul pentru care oamenii prefera masinile second hand, si nu doar romanii.

      Si de as avea 25.000 de euro in cont, nu m-ar interesa pur si simplu sa o schimb, de fapt de banii aia as prefera sa imi mai cumpar inca vreo 5 ca ea si sa le schimb ca pe sosete, in fiecare zi a saptamanii cu alta :)))

      84
    • Idealist, da. Tânăr, cam trece vremea, poate doar dacă mai ajung la știrile protv să mă mai caracterizeze cineva așa. Nu încerc să te conving personal pe tine că trebuie să îți iei mașină nouă. Dar da, sper ca unii tineri să vadă acest mesaj și să facă un efort așa cum și tu ai făcut la vremea ta, și în loc să ia o mașină strict din considerente value for money, să împingă societatea către nou, și mai bun, după părerea mea. Înțeleg îngrijorarea legată de faptul că „nu se mai fac ca pe vremuri”, dar există toate indiciile că nici pe vremuri nu se făceau ca acum, cu confortul și standardele de siguranță și chiar și cu fiabilitatea de azi. Vor ține mașinile de acum 25 de ani? Nu știu, dar știu că în tinerețe auzeam același lucru despre Dacia 1300: nu se mai fac așa mașini, păi asta când te lasă în drum o legi cu sârmă și mergi mai departe, ce faci tu cu mașina asta nouă pe injecție când o să te lase? Și uite așa am trecut de la Dacia 1300 la Matiz nou, Logan și mai departe. Aveam vreo nevoie reală? Nu știu, am făcut vreo 300k km până am dat Matizul, cu vreo 1000 si ceva de lei i-am refăcut motorul al nevoie, l-a cumpărat o pizzerie și a mai livrat pizza cu el vreo 2 ani. A văzut mașina aia toate coclaurile și toți munții, ne făceam treaba cu ele că nu aveam posibilitatea de mai mult. Dar asta nu înseamnă că ce e nou e prost, trebuie să recunoaștem că ajungi în alte condiții de confort și siguranță. Mașina de acum se conduce aproape singură, după 700km mă dau jos din ea ca nou.

      Și să recunoaștem că fără mașini noi, nu există mașini sh. Situația nu e așa de neagră, mașinile noi nu sunt așa de proaste să cedeze în câțiva ani iremediabil. Ai grijă de ea, are grijă de tine. Așa cum Octavia ta a ajuns la 700k km, găsim si exemplare care au cedat la 100-150k cu turbine duse, injectoare înfundate etc. La fel cum găsim si Loganuri 0.9 tce cu 700k km încă întregi.

      37
    • Încă una și mă duc: societatea nu îți datorează nimic, ea întotdeauna doar va reflecta ce îi oferi, înzecit.

      26
    • @animaloo: nu mai iau masina fara ACC care sa includa viteza maxima legala, lane assist, lumini automate si HUD sau digital instrument cluster. Sa vezi harta fara sa te uiti in dreapta e extraordinar. Iar lane assist-ul ala, daca te obisnuiesti cu el devine enervant fara.

      Si mai incep sa ma obisnuiesc cu matrix led. Adica nu e obligatoriu, dar sa tii faza lunga mereu pornita e super, mai ales in zone in care sare fauna noaptea din padure fix in mijlocul strazii.

      22
  5. 12. Poate are legătură cu faptul că o ajuns un passat pe la 50000 de euro și că au prea multe modele. Acum ceva ani aveai polo, golf, passat, tiguan și touareg. Acum nici directorul VW nu cred că mi le poate numi pe toate. De ce să produci un model din care vinzi 500 de exemplare?

    Comentariu apreciat.442
    • Era mai funny daca nici directorul nu si le permitea

      Comentariu apreciat.351
    • @Beb: Ai uitat de Fox, Lupo, Jetta, Touran, Sharan, Scirocco, Phaeton, Caddy, Transporter poate mai sunt si altele. La Jetta, Scirocco si Sharan stiu ca au renuntat in ultimii ani.

      182
  6. 11. Lasă că vin electrice chinezești care se aprind și mai repede și mai de noi.

    Indecis. Tu ce zici?3311
    • inca nu v-ati saturat de mitu asta urban cu electricele care se aprind repede?

      18
    • @animaloo sincer sa fiu, nu stiu cata incredere sa am intr-o masina cu design, constructie, teste, tot chinezesc si sa am masina parcata afara 2 zile la rand, cu 40+ grade afara, asfalt la 60-70 de grade. Iar sa fiu eu sigur ca acea baterie a fost temeinic proiectata si testata si nu o sa pateasca nimic.
      Masinile europene/americane au alte standarde de siguranta, dar si alte preturi.

      90
  7. 13. Cronica de rechizite scolare: de 3 zile fierb stirile in prime time ca s-a scumpit guma de sters cu 8.7%. De plastilina ce sa mai zic, dezastru de 11%…

    Comentariu apreciat.312
  8. Știe cineva dacă se pot vedea pe undeva traseele centurilor Azuga-Bușteni care tocmai au fost anunțate?
    Sunt pe Facebook niște desene animate de acum doi ani, dar poate că s-a schimbat ceva.

    32
  9. Nu am inteles „schema altex”, te trimit „fostii angajati” pe un site obscur unde trebuie sa platesti pentru informatii despre concedierea lor frauduloasa, sau pentru „insider info” despre reduceri altex, sau… ce?

    32
  10. 10. era un tanc in conditii ideale, cum zice si ala ca nu a trecut de 3000 rpm, mers intins fara stat in trafic bara la bara. La exploatarea asta probabil la fel de mult il va tine si o Octavia noua 1.0 TSI pe cand la noi Octaviile 1 si 2 sunt in general ultimele cazane afumate.

    Asta e „stire” ca e vorba de Octavia dar sigur sunt masini cu kilometraj mult mai impresionat pe acolo, am vazut multe Ford Bronco din 80, camionete Chevrolet Silverado din 90 puse la treaba care aratau si mergeau foarte bine.

    173
    • Cu ce viteza poti sa mergi la 3000 rpm cu un motor 1.0 TSI?

      31
    • daca tu reusesti sa mentii o masina in conditii ideale in Ro…
      kkturi astea noi cu motoare de drujba, sunt proiectate sa nu duca mai mult de un anumit numar de km.

      30
  11. Tot o dați toți înainte cu termenul ecologie, că e mai puțin poluanta o mașină euro6 decât una euro3. Diferența este nesemnificativa, oricum este în funcție de nr. de km parcurși, dar CEL MAI IMPORTANT LUCRU, pe care nu îl ia nimeni în considerare, hai sa închidem ciclul și sa calculam și câte resurse se prapadesc pt a fabrica o mașină nouă și pt a o recicla pe cea veche, dar funcțională…
    Mda, parca sună altfel, nu?

    185
    • Băi nene, dar la aerul pe care îl respirăm zi de zi ne mai uităm și noi? Chiar așa e de lipsit de importanță? Inclusiv numărul mașinilor de pe strada s-a dublat cel puțin. Pe bune că nu sesizezi diferența între un diesel euro 3 si unul euro 6 când stai la semafor pe trotuar?! Nici nu mai aduc în discuție benzina hybrid care consuma cât un diesel de acum 20 de ani sau electric, că mă luați cu bateriile, alea care se refolosesc prin diverse sisteme solare sau alte aplicații la finalul vieții pe mașină.

      Da, totul costă, dar nu sunt bani aruncați în vânt, chiar câștigi ceva de banii ăia. Lumea evoluează, mai evoluăm și noi cu ea? Eu înțeleg că nu e totul perfect, dar când a fost?

      84
    • Ideea este sa nu polueze LA NOI în oraș, unde locuim, nu mă interesează poluarea din China sau de pe unde se fabrică subansamblele.

      96
    • @c.daniel ia stai 5 minute in spatele unui diesel euro3 pornit. Imi place ca nu ai dat si argumentul ca razboiul din Ucraina polueaza enorm si noi suferim cu dopul lipit de sticla.

      21
  12. 5 – E normal sa transpire, e vara, cald/canicula, incalzire globala…

    30
  13. Superb „poemul” memorabil „Râu” de la 1… Chapeau !

    10
  14. Unul din motivele pentru care nu schimb Pa$$atu’ din 2010 e ca nu am alternative viabile la un pret decent. Ma indoiesc foarte tare ca o masina noua in jur de 30k ofera acelasi confort real. Sa nu mai vorbim de intretinere…
    Toate dotarile astea moderne gen lane asist si lumini de discoteca si televizor in bord si mai ziceti voi orice dotare din asta semi-inutila, eu le vad ca o spoiala minima la un pret maxim.
    Hai sa avem niste motoare ok, hai sa avem tabla care nu rugineste in 7-8 ani, niste plastic mai de calitate nu greieri si scartaieli din fabrica.
    Am cochetat cu ceva fabricat de Dacia, sa fiu si eu roman verde dar e dezamagitor ce ofera, poate Duster, varianta diesel ar fi, pardon, era ceva de luat in calcul, dar numai ca second car. Dupa ce vezi una in atelierul de tinichigerie e clar ca ai protectie minima la un eveniment serios.

    91
  15. 5. Chiar ma miram de ce au sarit brusc preturile la pompa iar.

    30
  16. Eu cred ca stirea zilei e ca Andi Moisescu a scapat de otrava aia sosocara, prin divort.

    50

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.