Noile schimbări din educație vor însemna și niște profesori dați afară sau care vor pleca singuri pentru că nu se pot întreține din salariul pe care îl vor lua.
Faza este că îi înțeleg un pic și pe profesori că sunt supărați. Dar doar un pic. Când au fost complici și au vrut orice mai puțin ce era normal și ce cererea toată lumea nu aveau taine din astea. Atunci le era bine.
Nu am cum să fiu solidar cu ei. Îmi este greu. Toată lumea urla “e prea multă materie”, ei ridicau din umeri, inspectorii școlari le făceau cu ochiul și treceau mai departe, că știau că părinții ăia vor dispărea în 4 ani.
Nu trebuie să uităm asta. Nu trebuie să uităm că profesorii au protestat doar pentru salarii, și niciodată pentru beneficiul copiilor. Mai dă-i dracului pe copii, să pună mâna să învețe. Dacă nu, să vină la meditații.
Așadar, înainte să scrie postări lacrimogene și să orice să prezinte scuze și apoi un plan de simplificare a programei. Repetați după mine: simplificarea programei înainte de toate!
Apropo, când începem să vorbim de spam-ul pe care îl fac editurile pentru ca ale lor manuale să fie ales. Când vor ieși profesorii să spună că nu este normal?
ps: Daniel David pare că este genul de idiot care nu a vorbit niciodată cu un profesor de liceu sau de generală, rezultă asta și de aici și din toate măsurile pe care le ia.


Unde-i dejtu’ bre.
Imi aduc aminte in campanie cata influenta si telefoane dadeau la copii sa se asigure ca voteaza cu cine trebuie. Asta e cauza principala pentru care ”sufera” azi. Pai cum de ce? Pentru ca aveam alt ministru si reforma era aia de simplificat materia si scoasa de pe posturi umplutura. Dar na, acuma sufera toti ca au fost unii prosti.
Nimeni nu vrea sa simplifice materia, toti au idei de tipul „chestia asta ar trebui sa se invete obligatoriu la liceu/generala”.
În loc să tot „simplificăm” materia la nesfârșit, ar fi mai util să flexibilizăm modul de învățare și să introducem un sistem de credite, cel puțin la nivel liceal. Astfel, un elev pasionat de biologie sau literatură ar putea studia aceste discipline în regim intensiv, iar la matematică să se oprească înainte de capitole avansate precum limitele, derivabilitatea sau geometria în spațiu.
De exemplu, la matematică ar putea exista trei trasee: General, Avansat și Complet, cu 5, 10 respectiv 15 credite (sau echivalentul stabilit). Elevul își alege nivelul pentru fiecare materie – de pildă, Matematică – General, Biologie – Avansat și promovează clasa atunci când acumulează un număr minim de credite, cu condiția să nu opteze exclusiv pentru nivelul General la toate disciplinele + alte reguli: exemplu – minim un curs Avansat, minim 3 General and so…
nu se poate asa ceva… vrei ca un elev de a 11 de mate-info engleza intesiv sa nu fie terorizat de profa de biologie? unde s-a mai vazut asa ceva? Sa nu aiba ore de desen si muzica?
ntz ntz…
ce a ajuns tara asta!? sat fara caini?
Geometria in spațiu nu e ceva avansat si se face in gimnaziu, nu la liceu. Și ajută când asamblezi mobilă de la IKEA.
Da, un elev de la mate info intensiv engleză să fie terorizat de profa de biologie, altfel după 10 ani crede toate tâmpeniile de pe net ca habar nu are de anatomie.
Adică să învețe elevul de capul lui? La ce vrea el? Păi ce, școala a fost inventată pentru interesele elevului sau pentru cele ale statului? Lăsând ironia, guvernele noastre nu se descurcă cu sistemul de educație așa cum e el acum, iar tu vii cu idei care îi va bulversa și mai rău. Idei corecte, de altfel.
@eddie
nu as avea nimic impotriva sa faca educatie generala, sa aiba discutii despre biologie, etc etc. Dar, cand tu ca profesor ii pui sa conspecteze la fiecare ora si le bagi teste care nu sunt pentru profilul lor, cand nu le pui note tot anul dupa ce le-ai ars un 4 la inceput de an… ia zi, e terorizare?
https://imgur.com/a/dPuWiPk
Dar daca tu crezi ca un copil care a intrat la cea mai buna clasa din colegiu cu a 5-a medie pune botul la toate prostiile de pe net… oare ce parere ai despre aia care au intrat cu media 2 sau 3 la liceu tehnologic?
@Kilemal se descurca si cu nota 5, nu e nevoie de 10 ca sa treci clasa.
@om bun – ești dovada vie a eșecului școlii românești dacă doar atât ai reușit să pricepi din textul precedent.
Îmi pare rāu pentru ei, dar nu pentru toți. Țin minte de prin pandemie, amici profesori de sport la un liceu, de prin ceva oraș ridicat acolo de la nivel de comuna cu o populație mai mare, cum luau 7 – 8 mii de lei predând sport pe zoom niste meciuri de handbal de la națională. Sper că nu și-au făcut planuri pentru toată viața cu același program…
7-8k lei ? Profesor sport?
Nu știu dacă daca diferă salariul in funcție de materia predată (presupun că nu, considerând aceleași grade) dar dacă lua 7k net, probabil că avea n-spe acreditari și aproape de pensionare.
Altfel îmi pare un salariu decent++ pt o localitate proaspăt ridicata la statut de oraș.
La modul cel mai simplu discutia asta cu simplificarea materiei este inutila atata timp cat examenele nationale se dau din cateva materii, iar dificultatea acestora este mica.
Daca prin simplificare intelegem un numar de maxim 5-7 materii, din care sa se dea un examen de dificultate medie spre ridicata sunt simplificarea ar fi utila. Daca vrem simplificare si dificultatea examenelor tot scazuta, propun sa desfintam ideea de invatamant, macar facem economii.
Prin simplificarea materiei putem înțelege și să nu mai facă copilul de clasa a 4-a materia pe care o făcea ăla de a 6-a acu’ 5 ani și ăla de clasa a 7-a materia pe care acu’ 25 de ani o făceam în clasa a 9-a sau a 10-a. Simplificare înseamnă și să nu se plângă profesorul că n-are timp să facă aprofundare fiindcă este ora și materia nouă predată, și predă până în ultima zi de școală. Și nu vorbesc doar despre română și mate.
Simplificare înseamnă niște manuale bine puse la punct și care să aibă treabă cu ce se predă la clasă și ce se cere la examene, nu să te uiți în ele ca-n reviste bilunare, iar după să duci copilul la meditații fiindcă manual nu este egal cu ce se predă la clasă care nu este egal cu ce se cere la examen.
Cam asta ar însemna simplificare.
Degeaba lași 5 sau 7 materii dacă le lași încărcate și alambicate și greu de înțeles pentru elevi. Scapi de materii inutile, scapi de profesori, dar tot pe meditații te bazezi, tot pe părinți și tone de teme și culegeri și auxiliare, și tot trei olimpici și patru premianți ai, iar restul își bagă picioarele.
Trebuie să faci materia în așa fel încât, cel puțin în primar și gimnaziu, copilului să îi placă să meargă la școală, să ardă de nerăbdare să afle chestii, să învețe de drag, nu să o ajungă să o urască după doi ani, să fie o tortură și un chin.
În acest moment materiile în școala românească sunt un foarte eficient instrument de tortură psihică și pentru elevi, și pentru profesori, și pentru părinți.
Semnat: părinte de clasa a 5-a și clasa a 8-a, copil de cadre didactice, olimpic național la matematică și română, masterand etc. etc. (asta ca să nu se creadă că doar vorbesc aiurea).
simplificare = copilul trebuie să înțeleagă materia, nu să o memoreze mecanic și să o uite după două zile.
@Johnnyfer
Atata timp cat numarul notelor de 10 tot creste fie ca vorbim de evaluare nationala ori bac, povestea cu simplificarea nu tine. Pe langa asta numarul de analfabeti functionali nu da semne sa scada. Asa ca nu stiu daca simplificarea de care tu vorbesti este solutia. Sunt de acord ca elevul roman este probabil stresat cu materii inutile, dar examenele de absolvire sunt de toata jena. Meditatiile sau scolile private urmate de facultati in afara tarii au ajuns sa fie comun si din dorinta asta de a simplifica lucrurile care ne-a adus saorma cu de toate numita invatamant.
Asa ca mai degraba as milita pentru o reasezare a lucrurilor reinfiintarea scolilor profesionale si cresterea nivelului de dificultate al subiectelor. Ca asta poate fi privita ca o simplificare perfect de acord, insa tot ce am vazut pana acum a dost dorinta acuta de scadere a exigentelor fata de elevi, dar si de profesori aducandu-ne in punctul asta.
@vali
Pai ca asta sa se intample e nevoie de cateva chestii:
1. Elevul sa aiba capacitati cognitive.
2. Profesorul sa isi dea silinta.
3. Elevul sa isi doreasca sa inteleaga materia.
Clar profesorul are o raspundere majora in modul in care isi preda materia si putem discuta pe larg pe tema asta pe principiul sunt oameni si oameni. Insa hai sa nu ascundem faptul ca de multe ori elevul foloseste asta ca o scuza a propriei indolente.
@Asdad2005, de acord cu reînființarea școlilor profesionale.
Nu sunt de acord cu creșterea dificultății subiectelor la examene, cel puțin la evaluarea națională. Ideea ar fi ca elevii să rezolve subiecte care să reflecte ce au învățat, nu subiecte de olimpiadă sau d-alea încuietoare pe care nu reușesc să le rezolve nici cei care le-au inventat.
Acum reflectă doar meditațiile și dispoziția celor care fac subiectele.
@Johnnyfer
In acest moment exista o inflatie de note de 10 la examenele nationale. Admiterea la anumite licee se face cu medii de peste 9.50 la ultimul intrat. Deja departajarea se face pe detalii de tip virgule in text si alte cele. Ceea ce trebuia sa fie o exceptie devine regula si nu este util pentru nimeni.
Ca sa putem avansa ca societate invatamantul trebuie sa functioneze pentru mase, dar o oarecare departajare intre mase si elite sa se faca fix pe baza competentelor si cunostintelor. Momentan examenele nationale au devenit un festival de preaslavire al mediocritatii.
Eu peste tot citesc ca 14000 de cadre didactice VOR fi date afara (sau posturi, nu știu), că 900 de directori de școli VOR fi dați afară. Dar nicăieri nu văd că AU FOST dați afară. Vreau să îi văd pe toți 14900 în față la minister.
Fiindcă suntem țara lu’ „VOR”. Se vor face, se vor drege, vor fi, vor, vor….
Unde sunt ăștia dați afară. Aaaa….. Încă nu. Dar o dată cu noile măsuri….VOR!
Nu cred până nu văd.
Bolo, Bolo, ce-ti mai place sa ne duci cu zaharelu’. Da, vrem o schimbare în educație, o revitalizare, cu materie revizuita si adaptată anilor pe care ii trăim, Bolo, dar vrem mai întâi sa vedem cum intri un pic si in toti specialii, in toate companiile alea de stat degeaba, in aia care achiziționează microbuze la suprapreț. Altfel, Simion e in pole position pt funcția de premier, si pe urma o sa ne dam cu curul de asfalt toți, ca vai cum de s-a ajuns aici
pentru deblocarea reformelor, formati parlament, interior psd.
In general vor fi dati afara suplinitorii si se vor taia orele suplimentare la cativa profesori ce aveau excedent de ore.
Pe langa asta acum ar fi un moment bun sa mai taie si din materie dar nu… aia este ceva inacceptabil pt scoala romaneasca plina de rezultate.
Depinde ce tai…..și la care ciclu școlar te referi.
Dacă e vorba de ciclul gimnazial sau cel liceal.
Din literatura română – aș tăia toate romanele și basmele de secol 19 pentru că nu mai sunt de actualitate și le-aș acorda elevilor mai multă libertate în lectură pentru a-și dezvolta creativitatea și gândirea critică. Să citească frate Harry Potter, DUNE sau Wheel of Times, poate și benzi desenate Marvel……dar să citească și să analizeze ei, cu creierul, fără culegeri, fără dictat analizele! În rest, aș păstra gramatica. Vrei literatură de secol 19, limba latină , te duci frate la Filologie și faci facultate de litere.
Din limbi străine – cred că ar trebui încurajați să studieze două limbi străine de circulație internațională la ce vremuri se anunță: pe lângă engleză, să învețe o limbă europeană la alegere (franceza, germana, italiana, spaniola) și o limbă asiatică la alegere (mandarina, hindu, araba, japoneza, rusa). Eu cam vorbesc foarte serios!
Din matematică – cam tot după clasa a V-a/a-VI-a – din a VII-a – informatică, programare la nivel elementar și în rest logică + mai multă educație financiară. Și care vrea să facă IT, să facă mate-info.
Din geografie – aș tăia din capitolele de geologie și aș băga mai mult geografie culturală și socio-economică – localizările : există Google Maps!
Din istorie aș tăia cam tot ce ține de antichitate și evul mediu pentru că nu mai sunt relevante – eu zic că poți învăța toată istoria universală din preistorie până la Napoleon în clasa a V-a, în a VI-a istoria modernă și contemporană cu războaiele mondiale, războiul rece și războaiele curente și ideologii (astea da, trebuie înțelese de orice copil când ai un război la graniță) și în anul ăla cred că îi înveți strictul esențial despre Holocaust, comunism și nazism (opționale separate ca să ce ???) , iar în a VII-a – istoria României, dar la modul obiectiv, fără patrioretardisme de 2 lei, fără tocit domnitori și ani, și în clasa a VIII-a – educație civică – ar trebui mai degrabă susținut examen național pe asta decât pe istorie.
Cui place istoria să se ducă la socio-uman și să facă facultate de istorie apoi.
Biologia, Chimia, Ecologia – astea ar trebui combinate într-un modul de Științele Naturii unde să înveți tot despre botanică, zoologie, chimie, anatomie în ciclul gimnazial. Care vrea să se facă medic sau chimist – la profil de științele naturii și facultate de medicină sau de chimie.
Fizica aș combina-o cu astrofizica și astronomia , pentru maxim doi ani în ciclul gimnazial- dar la nivel mai elementar – care vrea nivel avansat să se ducă la facultatea de fizică.
Desenul, muzica, educație plastică, abilități practice, RELIGIE – opționale contra-cost, mai ales că îți cer culegeri, truse de pictat, caiete de muzică, instrumente de cântat. Fiecare părinte e dator să-și sprijine odrasla în valorificarea talentului.
Aș adăuga poate mai multe ore de GIMNASTICĂ și sport.
Și uite cum rezolvi problemele cu programa din învățământul românesc. De putut se poate. Dar se vrea?
Cine nu cunoaște istoria, o va repeta.
Nu este un citat exact, nu am spus-o eu.
Pzm, oricum urlă suveraniștii să ne întoarcem nu știu exact unde că era mai bine, fără istoria antichității și a evului mediu, or să vrea să ne întoarcem atunci, că era mai bine, mâncam natural din roadele pământului și Decebal îl bătuse pe Traian și Ștefan pe turci (deși asta nu cred că mai e evul mediu dpdv istoric).
Bolojan in maxim 2 luni zboara sau demisioneaza, prea multa lupta pentru un singur om. Vin vremuri crete, presimt ca vom fi retrogradati din rating zilele astea, ne ducem pe plua, poate in ultimul ceas se vor trezi si pesedeii sa se alieze cu AUR si vom fi salvati.
Am asa o vaga banuiala ca nu o sa se schimbe nimic.
–
As putea pune pariu pe o lada de bere ca in 2-3 luni o sa vina Bolojan cu o fata plouata si o sa anunte ceva gen 2008 cu taieri de 20-30% la toti bugetarii si anulat toate sporurile.
S-a facut deja asta cu taierile in unele institutii inclusiv ale serviciilor, desi s-a pastrat traditia si anul asta, si serviciile au primit bugete mai mari decat anul precedent. Si asta cu taierile nu e barfa/zvon, stiu la prima mana. Problema e la faze de felul urmator: s-a taiat la toata lumea (personal mi se pare gresit ca printre ei sunt si tineri fara pile care o sa se duca in privat si sistemul poate fi reformat doar din interior), DAR tot sunt condusi de directori numiti politic fara nicio competenta, unii neavand treaba cu domeniul de nicio culoare, directori care iau decizii pe bugete din care isi pot compensa „pierderile”.
Mie mi se pare fenomenal altceva: lumea inca isi pune speranta in Bolojan, care ne duce cu presul legat de baietii afiliati politic protapiti prin functii publice. A iesit pachetul doi de masuri si tot de taxe vorbim, dar cumva trebuie sa avem incredere si rabdare.
Asta pe langa faptul ca aproape zilnic, iese in presa cu alte idei si ne plimba de colo-colo cu noi si noi subiecte, ce apare in presa astazi aflam peste 2-3 zile ca era doar o idee, un fel de „testam si noi apele sa vedem daca se aprind spiritele”.
Sincer sper sa nu plece curand, sa ramana pana cand nu mai are nici macar un gram din imaginea de salvator pe care i-a cladit-o presa platita, in acelasi stil cum in diverse momente oportune i-a umflat si pe altii, amintesc doar de Iohanis, Ciuca, si mai nou Daniel David.
Masurile luate de Bolojan si Daniel David sunt cele mai ilogice si aeriene aplicate sistemului de invatant primar si gimnzial. Astia sunt mai prosti ca si Ligia Deca care era o cretina cu diplome pusa de gunoiul de Iohanis, omul (gunoilul infect) direct resposabil pentru toata criza economica de azi.
Ai uitat că Abramburica, fostă ministresă de 4 ori, a fost cea care a distrus învățămîntul.
sistemul de invatamant romanesc este pure garbage, din 60 incoace. de fapt, daca stau bine sa ma gandesc, de pe vremea lu Cuza chiar. Sa produci o elita la 30.000 de scolarizati, nu-i chiar o performanta. Asadar, ma intreb: ce-i fucking atat de complicat sa copiezi 1:1 sistemul de invatamand din Suedia, sau Danemarca, sau China chiar, care China app, in clasa 1 au materii pe care elevii romani le ating abia in gimnaziu. Chnezi ajuns la o performanta ca scot 100.000 de ingineri in fiecare an. Si ingineri, frate, nu labe ca la noi.
Și ți se pare mult 100k ingineri la un miliard și jumătate de suflete?
așa-i când vorbești cu cifre scoase din burta
Engineering-Only Estimate
A news source referencing the Ministry of Education estimates around 1.3 million engineering graduates in 2022, up ~15% from the previous year
Si asta nu se raportează la populația totala (doh), ca nu se apuca bebelușii și babalâcii de facultate. Eventual raportezi la populația activa, sau la segmentul de varsta respectiv, sau la vreun sector economic (ponderea lui în economie) unde sunt importanți inginerii.
Gândiți-vă că tinerii care au intrat în învățământ și au devenit profesori după 2016-2020 …..au început școala prin 2000-2001, cei care au apucat să vadă 9/11 LIVE la tv, au fost elevi de școli elementare între anii 2001 și 2009, liceeni între 2009 și 2013, și studenți între 2013 și 2016….nu mai pun cei care au făcut masterul și doctoratul din 2016 până în pandemie.
Profesorii de școală elementară din anii 2001-2010 au fost elevii anilor 1970-1980, formați de școlile și liceele comuniste de atunci, care toceau manuale, cărți, ode dedicate conducătorului iubit și învățau că bătaia era ruptă în rai, cu rigla sau cu cojile de nuci. Și care au fost studenți după revoluție, prin anii 1990.
Profesorii ăștia ne puneau să învățăm papagalicește lecția scrisă după dictare și ne puneau la punct cu „scoateți o foaie de hârtie pe masă” la un test neanunțat.
Cei din generația mea (care a făcut mai mult școală cu Wikipedia, jocuri video precum CS, Starcraft, Age of Empires, WOW, GTA, Total War și documentare de pe NatGeo) care au devenit profesori le predau elevilor de azi cu prezentări în Power Point, ilustrații și clipuri de pe YT.
Închipuiți-vă că elevii care au început clasa I din 2020-2021, când era ȘCOALA ONLINE, învățați cu TikTok, Fortnite, Roblox, poate și cu OF, vor deveni profesori prin 2038-2041.
Ce calitate va avea învățământul românesc atunci? Dacă va mai exista vreun învățământ românesc de stat sau dacă vor mai exista profesori și nu vor fi înlocuiți cu roobți și aplicații cu AI…..
Programa nu trebuie neaparat simplificata, ci regandita si adaptata. Adica nu taierea unor capitole din fiecare materie sau nu numai asta. Ci si o trecere pe modelul de proiecte, in echipe sau solo, de dezbateri pe anumite teme, de cercuri si cerculete pentru orice.
As vrea sa vad examene la care copiii se chinuie sa ia 8 cu manualul pe banca. Dar asta cere un efort intelectual mult mai mare din partea celor care regandesc tot sistemul si din partea profesorilor.
Jumate din materii trebuie desfintate.
nu, ai nevoie să inveți sute de formule chimice, că îți trebuie.
Programa trebuie regîndită total, pe specific real, uman, tehnic.
Să vă prezint eu situația din momentul ăsta, că sunt profesor și știu amănunte care din afară nu se cunosc.
Ca să avem norma aia de 20 de ore, ministerul ne permite să predăm ce vrem noi. Asta în mediul rural. Într-un liceu tehnologic din zona mea, profesoara de religie va preda anul acesta mecanică. Și ce dacă nu are nicio idee? Așa a zis inspectoratul. Nu aduci suplinitor atâta timp cât nu ai completat normele titularilor.
În urban se zice că poți preda orice din aria ta curriculară. Adică, ești profesor de fizică, poți preda și chimie. Logic, nu?
E adevărat că grevele noastre au fost mereu în primul rând pentru salarii. Aveam acolo pe lista de revendicări și ceva legat de materie, de manuale, de structura anului școlar, de școală altfel, verde etc. Dar erau secundare, iar în stradă strigam doar de bani. Atât pot sindicatele noastre, atât putem și noi. Normal că nu putem avea populația de partea noastră.
Starea proastă a învățământului românesc ține, totuși, de modul de organizare, de legi. Profesorii intră în tiparul stabilit de Minister. Fac treabă proastă pentru că e foarte simplu să faci treabă proastă fără să fii sancționat în vreun fel. De-a lungul timpului, de sus până jos, asemenea oameni au intrat în sistem, oameni cărora nu le pasă. Evident, nu sunt toți așa, dar sunt prea mulți, iar învățământul este prea vizibil ca oamenii să nu-și dea seama. Și în sănătate e prăpăd. Dar în spitale nu intrăm toți de la 3 ani și nu rămânem până la 19, ca să cunoaștem toate problemele.
Concluzia mea: greva aia din septembrie, dacă va fi, nu va schimba nimic, doar vom pierde salariul pe acea perioadă. Ceea ce vă fi minunat pentru bugetul țării. Poate noi ne-o merităm, dar pentru copii nu e bine deloc ce se întâmplă.
Indiferent de studii, tot pe salariul minim vor lucra unii dintre ei. Sa plece din tara. Aici, dragii de patroni zgarciti îi vor exploata pe bani de seminte si muncă maximă. Cand o sa am copii, am sa le spun sa fie fideli doar banilor. Patriotismul pe burta goala nu aduce nimic bun.
Daca iau salariu minim in RO, tot salariu minim o sa ia si in afara.
Nimeni nu înțelege că un profesor nu are autoritate. Un profesor, nici măcar doi, nici măcar 100 sau 1000 dacă se adună împreună nu pot ei reorganiza programa si sistemul educațional așa cum un angajat la corporație nu poate el reorganiza corporația sau industria in care lucreaza. Legile, programele se fac la minister unde sunt altii care pare ca sunt mai degraba birocrati decat specialiasti in educatie. Educatia e un mediu politizat plin de inspectori, directori, si altii numiti politic, unde profesorii trebuie sa isi vada de patratica lor – asta e spatiul de manevra pe care il au, catedra si clasa lor la modul concret. Ei nu sunt activisti care să se lupte cu politicienii sau societatea.
Și tata să fie sănătos!
Aruncați un ochi pe ce vă zice Asdad2005. El tot bate șaua dar vă faceți că nu pricepeți. Când o să fiți sinceri și să acceptați că până la programă, materii, profesori, există probleme mari care țin de copii și de interesul lor cvasi-inexistent pentru educație, o să se rezolve ceva.
Ce usor e sa generalizam.
As vrea sa vad macar o saptamana de predare pentru oricare dintre acesti viteji care ne explica doct cat de mult castiga profesorii si ce putin lucreaza.
Eu am impresia ca-i confundati cu alesii. Meseria de profesor e meserie care nu se invata. Da, poti preda. Si sunt multi de astia care doar predau si pe aia nu-i schimbi cu figurile tale de primadona cu suplimentare de ore si asa mai departe… Insa, sunt si multi profesori foarte buni, profesori care scot dintr-un elev de 5 la mate un absolvent de 8 sau 9. Poate necunoscatorilor li se pare o bagatela, insa cei care sunt profesori sau au avut de-a face cu acest mediu stiu cat e de greu sa cresti un punct per elev…
Aici nu pot fi de acord cu dvs dle Zoso, pur si simplu nu aveti dreptate. Stiu zeci (da, zeci) de profesori care au facut inclusiv sesizari scrise catre inspectorate cu privire la materie, cu privire la aglomerarea cu teme a elevilor, cu neadecvarea curricullei, etc. Insa, nu vor inspectorii sa-si piarda din putere, insa nu vor birocratii sa-si piarda din putere…
Problema nu a fost niciodata la profesor, problema a fost intotdeauna la birocrati.
Efectele legii Bolojan/David asupra educatiei se vor vedea in doi trei ani si atunci parca vad ca vor fi aceiasi oameni care se vor plange ca sunt prea multe ore pentru profesori, ca nu sunt platiti suficient si nu mai sunt profesori bine pregatiti pentru ca se duc spre alte domenii, etc…adica exact aceleasi discutii pe care le-am auzit inainte de a li se mari salariile profesorilor. Si sa nu credeti ca sunt imense…sunt relativ decente, in sfarsit nu mai vad profesori pe la second-handuri…insa, se ocupa Bolojan si David sa-i readuca la magazinele second-hand!