„Nu toți motocicliștii sunt așa”

Știm. Dar, din nefericire, îi auzim doar pe ăia gălăgioși și enervanți. Și îi vedem doar pe cei mai amuzanți dintre ei, dintre care unii se se filmează ei singuri și se pun pe net.

  1. 156km/h în localitate
  2. 180km/h în localitate
  3. 214km/h în localitate

Dacă am avea poliție, n-ar trebui să fi găsit eu filmările astea pe net, era de mult găsit și amendat. Dar văd că nu sunt boscheți pe unde circulă el, deci n-au putut sta cu radarul acolo.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

90 comentarii

  1. Să vezi ce senzație ai când circuli pe DN cu 90km/ora, coloana și pe sensul tau și pe celălalt sens, și te trezești cu un moto care merge cu peste 100km/ora pe linia care delimitează cele două sensuri. Ăla merita bătut cu bata de baseball.

    Comentariu apreciat.1475
    • E bine ca inca se aud motoarele si constientizezi ca se apropie. Vedem peste 10 ani cand motoarele electrice vor fi mai eficiente si mai raspandite.

      Indecis. Tu ce zici?286
    • NOU
      #3

      io zic sa nu ne mai agitam atata, la cum baga pe motor, pana se agita politia o fi raposat deja saracu’ om si clasicul „mortul e de vina” case closed, postam pe facebook.

      71
  2. Motoristii nu ies sub nici un fel de forma din tiparul clasic al „soferilor” de romania, talibani kamikaze, pe toate drumurile! E un circ total traficul din tara noastra si ststisticile cu morti si raniti in accidente rutiere sunt suficiente ca argument.

    Comentariu apreciat.852
  3. „Nu toti soferii sint asa”
    „Știm. Dar, din nefericire, îi auzim doar pe ăia gălăgioși și enervanți.”

    Indecis. Tu ce zici?2452
    • Si soferii si motociclistii romani sunt majoritar niste taranoi needucati, agresivi in trafic si cu o parere exagerata de buna despre capacitatile lor de conducere masina sau motocicleta.
      Daca esti jeg in afara voloanului sau a motocicletei esti jeg si la volan sau pe motor, bai de fiecare data mi s-a confirmat acest aspect.
      Atata vreme cat nu pui in pericol viata altor oameni nevinovati poti sa circuli si sa intri cu 300 km/ora intr-un copac si sincer mi-as face griji logic pentru copac.

      Comentariu apreciat.1323
    • NOU
      #8

      @gigi. This, bravo

      1610
  4. Lasa ca am eu ceva impotriva sa-i dea 250 in afara localitatii. Pentru ca sunt berbeci grav.
    La vitezele alea sau chiar mai mari, ca 300 km/h nu e tocmai greu de obtinut, tu ca sofer civilizat de masina nu-l vezi in oglinda cand vrei sa faci o depasire. Pur si simplu nu ai cum sa vezi ceva care vine cu viteza aia.
    Si nu spun ca nu, niciodata, dar daca vezi ca e trafic in fata, poate nu ar trebui sa mergi atat de tare. Vezi ala cu veyronul care mergea cu 300+ care tinea banda 3, desi ar fi vrut sa mearga pe banda 2. Tinea banda 3 pentru ca mergea foarte tare si prefera sa lase B2 libera in caz ca se baga un pensionar aiurea. Care oricum nu-l vedea venind. Omul era precaut, de asta tinea banda 3.
    Problema cu motociclistii e ca nu inteleg logica minima legata de viteza. Ca sa nu mentionez alte rahaturi pe care le fac in mod curent.
    Am auzit legende ca unii sunt cu capul pe umeri si tind sa cred. Dar ce vad eu zilnic sunt dobitoci.

    Comentariu apreciat.1175
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 15346
    • Intr-o sambata veneam pe A2 spre Bucuresti, era foarte liber. Mergeam cu 130 pe B1 si apare o autorulota in fata, ma asigur, pun semnal, depasesc si cand sunt in dreptul rulotei ma tripleaza un motociclist, practic a trecut prin spatiul dintre mine si parapet. 4 secunde l-am vazut pana a disparut in orizont, tin minte doar ca era o motocicleta albastra sau el era imbracat in albastru nici n-am apucat sa-mi dau seama.

      Comentariu apreciat.1081
    • 9gag.com/gag/aryzzEX

      Poate ar fi bine ca motociclistul sa stea acasă și sa nu mai încurce lumea.

      Când mai mulți îți spun ca ești beat, te culci; de ce nu s-ar aplica și la vitezele cu care circula motocicliștii ..

      Comentariu apreciat.403
    • @AlinMM, am să fiu eu ăla care, pe lângă vot negativ, o să încerc să-ți explic că faci pe viteazul degeaba. 150km/h înseamnă 40+m/s. Ca șofer, dacă nu ai rahat în loc de creier și vrei să faci o depășire, îți ia minim 2-3 secunde să te asiguri că totul e în regulă și în față, și în spate. Dar vezi tu, instinctul e să te asiguri spate apoi față. Pentru că, dacă mori izbit, mai degrabă mori la o frontală. Așa că deja se fac cam 100m în spate pe care tu nu-i ”știi” în momentul în care sari de pe banda ta. Puțini mai aruncă o ultimă privire în spate și, oricum, de multe ori creierul completează de la el o groază de informație vizuală așa că sare detalii. Știm că tu ai ochi de vultur și vezi o chestie mică și (în general de culoare închisă, care se confundă cu fundalul) care se mișcă foarte repede, dar noi, oamenii simpli, nu reușim.

      Nu mai fă pe deșteptul, pe lângă mulți nevinovați, e plin E85 de cruci de ex-viteji.

      Comentariu apreciat.1552
    • AlinMM ce prost esti. „cum ba sa nu vedeti o chestie mica, dar care circula cu 28-40m/s mai repede decat e permis pe bucata aia de drum?”

      Comentariu apreciat.304
    • AlinMM.
      Nu e vorba de vazut in oglinda my man, e vorba de timpul de reactie .
      Daca o masina merge cu 60km/h iar din spate vine lansat un motocilist cu 200km/h, timpul aproximativ de cand intra in campul vizual si ajunge in dreptul autoturismului este de 5 secunde. Timpul de reactie de 1-2 secunde….
      Daca reusesti sa pui cap la cap aceste doua informatii, oate vei realiza de ce ti-ai luat atatea manute rosii.
      Si iti garantez eu ca nu din cauza ca esti motocilist :)

      Comentariu apreciat.453
    • AlinMM de obicei eu mă spate (retrovizoare) / laterale / față, apoi când chiar iau stânga, după ce am dat semnalul, mă mai uit doar în retrovizoare, ca m-am asigurat in cele 2-3 secunde. Daca tu vii cu 300km/h nici nu te vad, maxim te aud, dacă mai și curbează un pic drumul doar Sf Petru să te vadă.
      E mișto cum lumea se ia tot de șoferii care circulă regulamentar, da, e greu să vezi în oglindă că vine un motociclist care zboară pe șosele și nu ține cont de nicio regulă, doar că se crede el pe circuit.

      Comentariu apreciat.433
    • Exista un motiv pentru care limita de viteza nu exista pe unele portiuni de autostrada din Germania si nu de la noi! ;)

      52
    • Las un comentariu aici doar pentru istorie, dincolo de jignirile aferente. Este destul de usor sa iti dai seama cum lumea vorbeste doar din filmele vazute la tv. In primul rand, in oglinda vezi luminile participantilor la trafic, indiferent ca e vorba de bicicleta, motocicleta, autoturism, tir, cand vezi prima data ceva in oglinda retrovizoare, sunt luminile de intalnire. Si mai amuzant e cum moare lumea de grija motociclistilor. Cel din postarea de pe 9gag este un idiot sinistru care trebuia sa moara. Cand mergi cu 300 km/h pe motor, singurul expus 100% esti tu, cel pe motor. Tu mori primul, tu iti asumi riscul. Daca vreti sa continuam subiectul pe un ton prietenos, sunt aici 😉

      013
  5. Si apoi cand tu circuli cu 40 la ora in coloana si vrei sa schimbi banda si se infinge unul din asta cu 100+ la ora in tine, esti in culpa pentru ca nu te-ai asugurat corespunzator.

    Comentariu apreciat.414
    • Teoretic daca apuci sa intri in coloana si te loveste in spate, el este vinovat. Tu esti vinovat doar daca te loveste in lateral.

      Indecis. Tu ce zici?1123
  6. „era un băiat de nota 10”

    Comentariu apreciat.721
  7. Am A și motor, și eu îi înjur la fel de mult. N-am o problemă că îi dau în gură, am o problemă că-s proști când fac asta și după fac pe prințesele „VREI SA MĂ OMORI!?!?!” nu în m**** m**** pare că vrei singur să faci asta.

    Mergi pe extern, caută-ți drumul gol pe 1km în față și rupe-i gura, nu-i nevoie să faci asta între 700 de mașini și 1000 de oameni care vor să traverseze.

    Comentariu apreciat.761
  8. Ce e și mai haios e că aproape toți zmeii ăștia care știu să tragă de gaz pe drum drept… dacă ajung pe un drum de munte strâng cât pot din buci și iau curbele cu 40

    Comentariu apreciat.425
    • ce viteza recomanzi pentru curbele ”in ac de par”?

      425
    • Iti raspund eu. O viteza care sa nu-i puna in pericol de accident nici pe ei nici pe cei din jurul lor si care sa nu depaseasca limita legala. Cam acelasi lucru care ar trebui sa se aplice si pe drum drept. You know ….

      Comentariu apreciat.283
    • se pare ca intrebarea mea s-a lovit de cititori nefunctionali. contextul era ca neaorin s-a oripilat de viteza de doar 40 km in curbele pe drum de munte, dintre care multe sunt in ac de par. raspunsul lui vuad este ca apa sfintita, dar fara legatura functionala cu contextul intrebarii, daca viteza de 40 km/h este corecta in curbele ac de par montane.

      410
  9. Nu-i ok să-i dea excesiv nici în afara localității. Condițiile de drum sunt cum sunt, cu reflexii, cu soare care îți bate în ochi, șoferii au o mai bună sau mai proastă apreciere a distanței, în momentul în care tu adaugi în ciorba asta un 2x, 3x la viteză s-ar putea să-l transformi pe celălalt conducător auto în criminal.

    Comentariu apreciat.340
  10. Ei…plua… ghostrider de ani de zile e invizibil si a si devenit legenda urbana, ca politia nu îl poate prinde, desi știe de prezenta lui, sau pe ce autostrada o sa filmeze (sau.. chiar sa se filmeze cand e urmărit de Polis)

    123
    • A fost arestat in 2016 si se stie cine e. Macar ala e ceva fost pilot si stie cu ce se mananca treaba nu un pulache bleg ca asta din clip.

      181
    • oook… scuze!!! (chiar cautasem ceva pe net inainte sa postez) pentru ca iar au aparut filme sub egida sa, si ma gandeam ca e posibil sa fie aceeasi persoana. nu, nu sunt motociclist, dar, se vede experienta sa. (ghostrider e acelasi ce conduce si masinile sau karturile, sau sunt invitati?)

      30
  11. motociclist aici, i-as lasa fara permis fara sa clipesc.

    • si fara obiectul muncii.
      Cred ca ar trebui introdus un nivel urmator de penalizare. Cat e acum? la 50km/h peste limita de viteza pe segmentul de drum iti ia permisul? la 100 km/h peste, sa confiste masina/mobra/calul/racheta. Aia o sa fie mai dureros. Pai nu e a mea, e a lui bunicu. Rafuieste-te cu bunicul, ai fost prins, lasa mobra/masina aici, multumim.

      Comentariu apreciat.473
  12. ceva nu e bine cu acel kilometraj.. eu nu cred ca baiatul ala are mai mult de 100 la ora

    66
  13. Nu vreau sa generalizez, dar eu unul nu am vazut absolut niciodata, dar niciodata, un motociclist sa respecte regulile. Si cel mai sfant, mai calca linia continua putin, ca „de” mergea ala incet.

    Indecis. Tu ce zici?2811
    • NOU
      #52

      mai iesi din satul natal. o sa ai surprize.

      Indecis. Tu ce zici?1454
    • Eu am văzut în Europa motociclete care nu pârâie infernal, precum alea de la noi.

      Comentariu apreciat.364
    • @hash sunt si la noi, am fost surprins duminica cand m-am intors de la munte ca am dat de foarte multi mototcilisti ok. Nimeni nu a ambalat aiurea cand trecea printre masini in coloana desi am vazut ca au aparut tot mai multi prosti care depasesc coloana oprita prin dreapta.

      51
    • nu vrei sa generalizezi dar asta faci

  14. Doar pe baza clipurilor astora, n-are nicio politie din lume ce sa le faca.

    Din pacate 🤬

    210
  15. @Vali La 300km/h la un impact frontal cu masina ta sigur nu iti strica doar parbrizul.
    Vor viteza, sa mearga frumos pe circuit sau sunt chiar asa de saraci de nu isi permit acolo cateva ture.

    153
  16. Ei, stai ca uneori se autoexclud repede de pe drumuri.

    Case in point: https://www.tiktok.com/@zsigmondbalazs

    A se observa cum merge tare, taie curbele, se lauda ca i-a fost suspendat carnetul deja de 2 ori vara asta.

    In weekend a taiat la fel curbele langa Resita si a intrat sub o duba si a murit pe loc el + o fata de 21 de ani care era pasagera.

    Acuma vreo ora era parada motociclistilor in oras in memoria lui, ca aia lipsea, parada pentru un criminal.

    Comentariu apreciat.562
    • Asta e problema cand e viteza mare, nici macar ceva organe nu mai poti lua de la ei. Dar cel cu duba ce vina avea, dar cei care au gasit drumul blocat de prea marele vitezoman? Presupun ca pasagera stia ce ii poate pielea motociclistului si si-a asumat.

      210
  17. partea buna este ca motocicletele nu ofera aceeasi protectie ca autoturismele.

    243
  18. Vali: ”n-am nimic împotrivă să îi dea 380 în afara localității”

    tot Vali: ”chiar nu știu de ce companiile fug de mine”

    O fi și de la gura ta spartă (care, în principiu, e o chestie bună, mie personal îmi plac oamenii direcți care chiar zic ce gândesc, chestie rară în vremurile astea) dar când girezi și (asumat) chiar mai practici lucruri care ies din sfera legii (fie că se cheamă el cod rutier) aș bănui că asocierea cu tine devine problematică pentru o companie.

    Comentariu apreciat.416
    • bă adi, să mor io, ție nu ți-a spus nimeni că ești prost, este? companiile se asociază cu țepari, cu panarame, cu interlopi, și problema la mine este că am zis aia? tu ești intreg la cap când îmi arunci așa ceva în față?
      te rog frumos, nu mai comenta aici.

    • ok, no prob.

      181
    • Bah, voi sunteti intregi la cap? Amandoi?

      Uite d-asta oamenii calumea nu reusesc sa ajunga in functii de conduceri, ca se isca cearta din nimic.. Parca ati fi din USR, in pula mea..

      @adyzah: Vali are gura sparta, dar nu asta e exemplul corect ca sa-i arati asta. Plus ca e ipocrit, sa treaca unul pe langa el cu 380 pe nationala si sa vezi cum face spume.

      @Vali: ai renuntat la cafea, la tutun… nu ti-ai dat bine la laba aseara? wtf?? ce dracu’ de reactie e asta?

      Indecis. Tu ce zici?255
    • @Cosmin, lol, relax, e ok.

      Da, pot să accept că poate nu e aia ”cauza” și de fapt a fost doar exhibarea părerii mele despre cum Vali face 20 chestii bune dar are 2-3 apucături de care nu scapă și (după scala mea de valori) fac praf restul. Oricum, rămân totuși de părere că nici nu-l ajută.

      Pentru el subiectul e sensibil, că, nah, din aia trăiește.

      O pauză uneori prinde bine.

      90
    • cosmin, doare și mai tare când e de la oameni vechi, care comentează aici de ani de ani de zile.

    • @vali, man, eu mi-aș cere scuze, dar sincer nu știu dacă am de ce. Pentru că ce am zis apropo de cum conduci (și mai sunt niște chestii mici sau mari) zic de ani de zile. Și-mi mențin opinia, am comentat de multe ori, tu ai zis ”asta e…” nu reluăm.

      Acuma, că am zis că poate din cauza asta ai probleme cu companiile, poate fi mai degrabă catalogată ca o prostie. Eu nu o văd ca o jignire.

      Eu unul am încercat de două ori cu Patreon-ul, la distanță de câțiva ani. Nu cred că m-a ținut mai mult de 3 luni, nu era de bani, ci pentru că din când în când iese dracu’ din tine și apare flagrant discrepanța aia între piedestalul pe care urci și ce mai faci sau spui uneori. Îmi pare rău, n-am putut continua. Tu scrii și faci ce vrei, dar nu trebuie să-mi și placă.

      121
    • 1. am exagerat voit. văd că majoritatea s-au prins.
      2. de acord. dacă din 200 articole nu îți plac 20, e motiv destul să nu te abonezi. te înțeleg și are logică ce zici. glumesc, nu are, dar îți respect decizia.

    • @adyzah:

      hiperbolă, hiperbolesubstantiv feminin: Figură de stil care constă în exagerarea dimensiunilor, efectului unui fapt, importanței unui personaj etc.

      Hai zi sincer, daca zicea 450 km/h erai si mai oripilat, nu-i asa? De parca e foarte usor sa ajungi la peste 250+ si de parca ar conta daca unul cunoscut pe exagerare zice 250, 380 sau 450.

      19
  19. De la motociclist la motociclisti:

    Vreti viteza de sar pistoanele din cilindri ? Mereti in pula mea pe circuit la Adancata. Ah, costa inchiriatul.. nasol.

    241
  20. Doresc pe această cale să salut motocicliștii care conduc regulamentar și dau un exemplu frumos în societate.

    194
  21. Aveți grijă la motocicliști!!!!

    Că nu respectă regulile de circulație.

    Să-mi arate careva un chestionar auto în care să fie o motocicletă băgată printre benzi.

    85
    • Aia cu bagatul intre benzi sa fie ultima problema a motoristilor din RO! Chestie care, surprinzator, e legala in multe parti din europa si chiar lumea o foloseste fara incidente.

      79
    • Confirm. In toata Europa civilizata, se face lane filtering. Majoritatea soferilor se si pozitioneaza pe benzi astfel incat sa lase loc. De regula, legal, filteringul se face la viteze de pana in 50kmph daca traficul.e stationar si de pana in 30kmph daca traficul auto e in miscare.
      Sigur, este ilegal in aceeasi Europa civilizata sa schimbi banda de pe loc sau in miscare acolo unde e linie continua/preselectie inaintea intersectiei, ceea ce face traficul mai lent si implict mai predictibil in beneficiul tuturor in astfel de situatii.

      20
  22. Care este cel mai tare lucru cînd ești pe două roți?
    Asfaltul.
    Care este al doilea cel mai tare lucru cînd ești pe două roți?
    TIR-ul.

    181
  23. Context:
    M35Buc. Mi-am luat A-ul acum 4 ani si jumatate, motor-ul cam dupa un an (un adventure mid), la scurt timp dupa ce a a aparut si copilul.
    Inainte de asta am facut cateva mii de km pedaland prin traficul din oras si imprejurimi. Am si B-ul de la 18.

    Depasesc viteza? Da, uneori, cand judec ca nu pun pe nimeni in pericol si chiar si atunci incerc sa imi iau o marja si sa nu fiu nevoit sa apelez la tot skill-ul de care dispun, care oricum cu siguranta poate fi mult imbunatatit.
    Pana acum cel putin, nu imi place sa merg in niciun context cu mai mult de 110 – 120 kmph. Nu in viteza e fun-ul pentru mine. E mai degraba in plaja de acceleratie de la 30 pana la 80-90 pe ora in cateva secunde. Asta combinat cu senzatia greu de descris de „zen” si modul in care ma relaxeaza chiar si drumul de 15-20 de minute pana la munca.
    Nu ma bag printre masini in coloana, decat daca se sta pe loc sau se merge foarte incet. Nu dau flash-uri si nu turez motorul ca sa mi se faca loc. Daca un sofer, din proprie initiativa, imi face loc, mereu ii multumesc.

    N-am neaparat o concluzie, voiam doar sa zic ca imi plac sa merg cu motocicleta, apreciez ca destul de responsabil – probabil ca ajuta si faptul ca nu mai sunt pustan si ca am motive intemeiate sa ajung intreg acasa.

    Drumuri bune tuturor!

    231
  24. O sa se facă carne de mici la un moment dat, e doar o chestiune de timp.

    61
  25. problema nu e ca se baga printre benzi ci ca se baga de cretini. Au 0 atentie. Ei tre sa se bage.
    Era sa il fac pe unu pasta de hamburgeri. Autostrada spre Pitesti. Am intrat regulamentar in depasirea unui camion. Am efectuat depasirea in mod elegant si frumos. Am semnalizat dreapta, ca inca de pe atunci aveam teama de zoso (ca ma cearta ca stau pe b2 :P). M-am asigurat ca sunt la distanta de camion. De obicei, pentru mine, inseamna sa vad ambele faruri. Se vedeau. Am inceput frumos sa ma bag pe dreapta. M-am mai uitat o data. 1….2….3 faruri. Nu prea stiam ca au facut astia camioane cu 3 faruri. Aparent inca nu le-au facut ca dintr-o data erau doar 1…2 faruri si un imbecil cu motoreta intre noi doi.

    110
  26. Ok, aia cu viteza se autodistrug ei singuri.. Selectie naturala. Dar cu aia ce la 3 dimineata trezesc un oras intreg mergand cu 40 – 60 km/h, ce facem?

    Serios, intre voi, intre motociclisti.. voi nu aveti apartamente sau case prin centru? Nu aveti copii ce merg dimineata la scoala, soti sau sotii ce merg dimineata la lucru? Cand va arata unul ce „zgomot” scoate motorul lui cu nu stiu ce toba modificata, de ce nu-l bateti preventiv. Sa stie cacatul ala cu ochi ca noaptea mai dorm unii.

    Indecis. Tu ce zici?273
    • Isi dau seama cat de „buni cetateni” sunt ceva ani mai tarziu, cand mai sunt baieti de baieti si trec in cealalta categorie, apar sotii/copii. Iar politia e prea ocupata sa o faca mai devreme.

      61
  27. Am permis A luat in pandemie si cred ca am făcut 5000km in București si triplu pe afara si tot nu inteleg de ce unii merg ca ultimii terminati.. Eu pe moto merg mai incet decat cu masina ca nu mai am tone de metal in jur (cu masina merg cu 10km peste limita). Nu mai zic ca 9/10 nu au altceva inafara de casca si manusi. Efectiv unii sunt atât de idioți incat nu stiu ca asfaltul doare (eu am invatat asta pe bicicleta cu care nu am prins 300km/h). Da, nu mai stai la semafor si asta mi se pare suficient pt București. Nu trebuie sa mergi ca spartul. Daca vrei sunt destule circuite la distante ok de oras si acolo mergi cu cat te tine motorul si nici nu omori nevinovati…

    91
  28. *in coloana la semafor. Daca e rosu, evident ca stai

    21
  29. NOU
    #86

    cel putin in ultimul clip cu Autobahn Valcea mie nu mi se pare in filmare ca are intr-adevar viteza aceea pe care o arata. se misca totul din jur prea lent pentru ce viteza are?
    mie unul asa mi se pare. poate este si unghiul camerei de filmat(fov) inselator
    cel putin pe la secundele 13-16 cand are 200+ mi se pare ca dureaza mult pana ies cladirile din cadru (si pana ajunge la ele)
    ceva viteza are, nu neg

    01
  30. Dacă le zici ceva, ei sunt „asumați” și o fac pe propria „piele”, „știu” ce fac… Dacă le zici de victimele colaterale, oameni care pot rămâne cu traume dacă intră în ăștia, deși nu ei sunt vinovați ci zmeii pe 2 roți… Stai să vezi. Pana mea, ești pasionat, te duci la MotoGP și mai știu eu unde, unde sunt profesioniști, care sigur nu merg cu motorul personal de nebuni pe străzi în timpul liber!

    31
  31. in nici unul din videoclipuri nu e viteza reala.
    cel mai probabil are ceva ca la mine, de imi arata fix dublu viteza.

    pe post de argument e al doilea clip, unde face un pic de slalom printre cateva masini. daca el avea 180 acolo, aia aveaunsi ei ~150. toti. greu de crezut. mult mai realist ca aia sa fi fost 60-70 si el 90.

    20
  32. Bai, sunt mobrist si ma mir si eu de imbecilitatea si inconstienta crase de care dau dovada unii dintre noi.

    Nu stiu, ca motociclist trebuie sa intelegi ca in interactiunea dintre un corp cu masa mare unde conducatorul e cat de cat protejat de niste table & plastice si unul cu masa mica unde conducatorul are cam zero protectie, fizica ii acorda maximul de sanse primului.

    Deasemenea, este responsabilitatea celui inerent mai putin vizibil sa se faca cat mai vizibil si sa nu intre sau sa se scoata urgent din poztii in care vibilitatea lui in ochii celorlalti participanti la trafic poate fi indoielnica.

    La fel, distanta fata de vehiculul din fata. O motocicleta franeaza mai prost decat cea mai proasta masina. Daca nu intelegi asta ca motociclist e bine sa studiezi ce inseamna reconstructia faciala si chirurgia prostetica.

    Sigur, acceleratia fulminanta te poate ajuta in situatii limita sa faci o manevra in timp si spatiu cu mult mai scurte decat ar fi capabil un vehicul normal cu 4 sau mai multe roti. Dar folosita cu cap.

    Si nu, mizatul pe o toba zgomotoasa e ca si cand ai pierdut o pisicuta pe un stadion unde se joaca o finala de UCL si ai miza pe miorlaitul ei ca s-o gasesti.

    Cand urci pe mobra trebuie sa fii constient ca inconstienta ucide sau ologeste for life.

    30
  33. (1) la școala moto ni s-a spus: când rulezi în localitate, îți imaginezi toate riscurile posibile: un câine care iese din curte să te latre; un copil / un bețiv cu bicicleta care cade pe asfalt; un agricultor entuziast care îți taie calea cu tractorașul sau cu sărăciile alea de motocultoare care tractează o remorcă etc;
    (2) din școala moto am ieșit un conducător auto mai bun, chiar dacă aveam atunci 300.000 km la volan;
    (3) între timp, respectabilul jurnalist, blogger și realizator CRISTIAN PREDOI, motociclist experimentat și promotor al motocilismului responsabil, a decedat într-un accident stupid, într-o curbă în localitate fără să fi avut viteză excesivă; păcat că după dispariția lui încă sunt demenți iresponsabili care nu vor să învețe din asta.
    (4) după 4 ani de navetă urbană pe 2 roți, fără evenimente, susțin că nu am nimic în comun cu cei care transformă drumurile publice în circuit ad-hoc & cu cei care merg cu tobe sparte.

    Suntem destui motocicliști care ne dezicem de teribiliștii care ne pun viața în pericol în primul rând celorlalți motocicliști responsabili din trafic.
    Aceeași poziție față de cei care ne sparg liniștea nopții în momentul în care noi suntem la somn ca toți oamenii normali din țara asta.
    Nu avem ce să le facem, nu ne putem certa cu ei, dar dacă li s-ar confisca motoarele asta ar fi un mare PLUS pentru comunitatea moto.

    Mulțumesc pe această cale colegilor de navetă de pe 4 roți (chiar și dube sau camioane) care îmi fac loc în bandă să plec primul de la semafor.

    Share the road!
    Ride YOUR ride!
    Stay safe!

    50

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.