Eu am făcut loc pe SSDurile mele pentru această adorabilă discuție. Pe scurt, niște cetățeni nu vor trotuare și parcări trasate, ei vor să parcheze ca până acum. Cum parchează acum?
La minutul 06:20 se cântă „nu vrem parcări”.
La minutul 08:10 „nu există trafic pietonal”. Toți circulă cu mașinile.
Situația asta există pentru că le este lene să își facă curat în curte ca să își bage mașinile. Sau și-au construit chestii care nu le mai permit să bage mașinile (foișoare, bucătării de vară).
Trebuie intrat cu toporul. Verificat la sânge dacă au autorizații, făcut sens unic, pe o parte parchezi, pe alta circuli, marș la bloc dacă nu îți convine.



Vezi ca si la bloc e la fel mai nou. Sens unic, parcare pe ambele parti ale strazii sau pe o parte, depinde cat de lata e. Si trotuarul liber.
Eu pe un loc de parcare in sectorul 5 am platit fabuloasa suma de 366 ron pe an.
Este mult, este putin?
este putin. banuiesc ca 366lei costa in zonele limitrofe, daca e pe tot anul.
E foarte putin. 30 de lei pe luna, un pachet de tigari si o cola
Eu in sectorul 6 am platit vreo 650 de lei pe anul asta.
Mai spre centrul orașului, am plătit 754 lei la începutul acestui an.
Eu platesc 720 de lei pe an si e locul meu de parcare personal, nu inchiriat. Dar atat cere firma de administratie sa mai spele pe jos, sa mai schimbe becurile, etc.
Eu zic ca e timpul ca preturile de inchiriere ale locurilor publice de parcare sa reflecte valoarea de piata a terenului pe care se afla.
@Andrei, se vede ca nu esti fumator. Un pachet de tigari mai de doamne ajuta costa peste 30 lei. Ex: Kent, Dunhill, Sobranie. Pentru cola mai pui 10 lei daca o iei din super market.
Locuiesc in Iasi si la blocul meu si cele de langa nu s-au dat toate locurile de parcare pe care primaria le-a facut. S-a pornit licitatia de la 35 lei pe luna. Din 43 locuri facute s-au dat la licitatie 30, logic ca pe pretul minim de 35 lei. Mai mult de atat, ceilalti in loc sa parcheze pe locurile care nu s-au dat la licitatie si practic sunt la liber, tot langa bordura parcheaza. Daca ai o masina mai mare trebuie sa faci zece manevre ca sa iesi de pe locul tau. Cam asta este lumea in care traim sau mai bine spus cam asta e Romania.
Nu ma mai mira nimic ca 10 sconcsi protesteaza pentru locuri de parcare pe bani de guma.
Adevărul e ca e frustrant ca acum sa parchezi pe strada, moca, mâine sa vina primăria și sa tragă niște linii fix în aceleași locuri și apoi sa parchezi tot acolo… dar pe bani. Și asta dacă reușești sa iei acele locuri de parcare. Ii inteleg
Pentru unii e frustrat să se șteargă la cur. Sau să facă duș.
Cristis , frustant ca ce ? ca nu mai poti parca pe trotuar?
@dny Nu vorbesc de parcat pe trotuar, ci strict pe marginea strazii. Efectiv vei parca tot unde parcai inainte, doar ca între doua linii și pe niște bani. Oricum ai da-o, e frustrant pentru acei oameni sa se trezească peste noapte ca dau niște bani pe… nimic.
Pe majoritatea străzilor asa a făcut primăria, a trasat parcare unde se parca și înainte. Nu s-a regularizat niciun trafic, nu s-a eliberat niciun trotuar, ba din contra, prin centru au făcut parcare pe ambele părți ale străzilor cu sens unic, de te strecori cu masina ca pe străduțele din Italia. Cam ciudat
Well, dacă o luăm la boabe mărunte terenul străzii, plus trotuarele sau spațiul adiacent aparțin sau măcar sunt în administrarea primăriei.
Până acum i-a lăsat să parcheze gratis, acu vrea bani.
E terenul primăriei, poate să facă cu el ce vreo musculatura primarului.
PS. N-o luați absolut ad literam.
Cristi, nu e nimic stresant, deschizi poarta bagi masina la tine in curte, inchizi poarta. Nu-ti place? Pune niste porti electrice. Esti sarac, dai la manuela.
Solutii exista, restul este lene
E frustrant pentru oameni (adulti, copii) sa isi vada spatiul ocupat de masini PE GRATIS. Eu daca imi pun un cort de 3×6 oriunde pe spatiul public ma pot trezi cu politia locala pe cap pentru ca ocup un spatiu public fara sa platesc. Tu cu masina de ce sa nu platesti cand ocupi acelasi spatiu public?
Strada este in proprietatea detinatorilor de case si masini !? Au acte la notariat pentru strada din fata casei !?
Va rog sa nu imi serviti placa aia obosita ca primaria te amendeaza iarna daca nu cureti gheata/zapada din fata casei, mergeti va rog si certati-va cu primaria direct dar pana atunci bucata aia de strada este asfaltata si amenajata din BANI PUBLICI nu este proprietate privata.
Cum pe nimic, Cristis? Dai bani pentru a parca pe DOMENIUL PUBLIC, bani care sunt folositi pentru intretinerea acelui domeniu public.
Vrem lucruri, dar cand e vorba sa platim pentru acele lucruri, brusc facem 180 de grade.
Eu as merge mai departe daca as avea un mandat de primar: as vopsi fiecare loc de pe domeniul public pe care se poate parca o masina fara a incurca traficul si as pune taxa de parcare pentru fiecare. Concomitent, as pune si politia sa dea amenzi celor care nu isi parcheaza masina in locurile legale de parcare, nu ca acum, cand daca iti lasi masina pe trotuar sau blocand traficul, ai sanse de maxim 10% sa patesti ceva.
In 4 ani fac pariu ca 25% dintre masinile care sunt in Bucuresti ar disparea.
Problema e ca nu exista inca un primar cu asemenea „cojones”.
Dar nu cumva sa parcheze altul în dreptul curții lui că se transforma in ninja
E un motiv pentru care exista Piedone in viata publica.
Dacă te uiți la ANCPI pe site, jumătate din loturile de pe străzile alea care au cât de cât cadastru (cam 50%) nu au construcții înregistrate.
nu cred așa ceva.
Daca cadastrul nu e digital, atunci nu apare pe acea harta.
Marcele, plan, nu harta.
Daca Doamne fere’ le cere cineva si cum si-au umplut curtile de constructii, deja dai foc la tara, ca tot va iesi AUR probabil cu 60% la urmatoarele alegeri.
Parcarea pe strada e o normalitate, pentru ca … X motive, dar mai ales pentru ca istoric a fost permis.
Nu e loc de masina, chiar daca exista in unele locuri garaje, care sunt pline de ce stange omul toata viata si nu le vinde pe olx.
Apoi e greu sa parchezi, ca masina e cat garajul proiectat pentru Dacia 1310.
Si romanii isi permit acum masini; multe si mari, caci sunt ieftine.
Tu ai ceva impotriva romanilor, a celor multi si… saraci.
Problema este ca oricine ar vrea sa faca ordine, o poate face doar cu o bata extrem de mare, care ii va fi intoarsa prin consiliul local sau la urmatoarele alegeri.
Lucrez acum la o casa de 1.5 mil eur in Pipera, subcontractor.
La prima strada de pe strada, care a fost peste 1 mil eur, proprietarul are un Range Rover Long si un Mercedes EQC (pentru care scoate o lung prelungitor din garaj).
Ambele le tine pe trotuar, caci „palatul” are doar un garaj mic si plin de cutii, dar mai ales pentru ca asa fac toti si i se permite.
Apoi mai e si urbanismul, care te obliga sa ai in plan macar un loc de parcare (btw, doar in Bucuresti e Hotarare Locala), dar nu te obliga sa il si folosesti.
Acum dilema este: am masina, deci ce fac cu ea?
Unde o pun? E o problema reala.
Si eu am dilema asta, desi locuiesc la tara, dar nu e loc in curte de trei masini (eu, sotie si copil), si transport in comun pur si simplu nu exista!
Asta e palatu’
https://www.google.com/maps/@44.516071,26.1445296,3a,75y,59.19h,95.38t/data=!3m7!1e1!3m5!1siITEaAdOZiJGBwiCSD3CKQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-5.383077096264756%26panoid%3DiITEaAdOZiJGBwiCSD3CKQ%26yaw%3D59.19176386063092!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDgxMC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Nu am inteles. Tu in prima faza ii critici pe cei care isi tin masinile pe strada, iar apoi ne spui ca nici tu nu ai loc de masini in curte.
Pana la urma este normal sa parchezi masina pe strada sau trebuie sa cauti solutii sa o parchezi in curte?
Dilema este ca acolo casele costa peste 1 mil eu, iar la mine pe ulita habar nu am cu cat s-ar vinde pumn de tarana.
Bogat sau sarac au aceeasi problema.
Cum vedeti voi rezolvarea, ca de aratat cu degetul catre cei multi e usor!
Desigur, la noi e foarte ieftin sa detii masina.
Am fratele in Germania si cand mi-a spus cat il costa pe el un amarat de Opel, mi-au picat plombele: impozit, asigurare, parcare etc
Da, e o problemă reală, greu de rezolvat la momentul actual, tocmai pentru că puțini iau în calcul faptul că, dacă ai mașină, trebuie să ai unde să o ții și pentru că trebuie reparați 30 de ani de „dezvoltare”, de urbanism de junglă.
În orașele mari, încet încet se fac pași. Sînt orașe unde aproape nu mai există parcare gratis. Deci ai 3 variante: cumperi/închiriezi un loc de parcare, vinzi mașina sau te muți.
Probabil asta e rezolvarea, dar e cu bătaie lungă și cu opinteli.
Cînd cumperi un frigider nu îl lași pe holul blocului. Te asiguri mai întîi că ai loc în casă. La fel tre să fie și cu mașina. Nu o iei și ocupi spațiul public cu ea. Dar mai durează pînă ajungem la înțelepciunea asta.
E o problemă reală pe care ți-o creezi singur. Tu deții mașina, tu îți rezolvi locul de parcare. Asta e bună să vină statul să rezolve asta pentru tine, gratis sau pe sume mult sub cat costă să faci un loc de parcare.
Nu îți permiți trei mașini, cu trei locuri de parcare. Nu îți cumpăra trei mașini. Nu ai mijloc de transport în comun, nu te muta să trăiești acolo.
Tupeul și pretențiile astea de a te șterge altcineva la cur pt problema pe care ți-i creezi singur sunt efectiv românism cocalarit, puritate 99*.
Hai să ne luăm toți câte zece mașini, pentru ca uite probleme reale. Da-o dracu de treabă.
10 metri mai incolo este si o casa cu solutia: parcare in fata, gradina in spate. se poate construi si subteran, daca tot ai bani. dar probabil ca pe acolo nu prea merge lumea pe jos
https://maps.app.goo.gl/QY77htUJo4acJxjXA
@MarcelD, cum spun si altii problema esti tu sau e la tine, ori iti cumperi loc de parcare pare ca taranii din sat ar vinde ieftin, ori renunti la una din masini, ori iti iei lift etajat si rezolvi, ori esti in continuare roman verde si te tragi pe cur
Marcel, ia intoarce camera in stanga, Ia uite cata curtea are baiatul.
Pui o poarta mare si frumoasa, ca sa poata si doamna sa intoarca, pui si statie de incarcare, faci deasupra acoperis sa nu ti le faca grindina cacat si esti boier.
Damian se asteapta sa faca statul parcari noi, eventual acoperite, dar si sa fie moca, eventual 100 de lei pe an. Doamne fereste sa ceara 1000 de lei pe an, fac AVC toti borduristii care cheltuie suma aia la superbet intr-o luna :))
@MarcelD, deci acolo unde casele costa 1 milion de euro, te uimeste ca proprietarul nu a mai platit cel ptuin 50 de mii euro sa cumpere teren suplimentar pentru garaj.
In schimb la tine, unde terenul este aproape gratis, este normal sa parchezi pe strada pentru ca nu poti fi deranjat sa platesti 1-2 mii euro.
chiar ma. La palatu ala, exceptand curtea aia plina de buruieni, ce alta solutie ar avea sarmanu om? Nu e ca si cand are loc acolo sa parcheze un tir.
E amuzant tot clipul.
Au dreptate toți, parțial.
Primăria vrea să tragă dungi pe asfalt și să ia bani. Asta e o șmecherie, iar tipul din clip are dreptate – unde sunt serviciile oferite.
Adică problema nu sunt musai dungile și declararea de sens unic, ci pentru ce vor banii.
Că impozit auto, care merge la direcția de taxe locale deja plătesc toți.
A înființa locuri de parcare înseamnă altceva . Pot săpa sub stradă, ca in sectorul trei sub Bd. Decebal, de exemplu și fac acolo locuri de parcare. Aia da. După care pun bolarzi interzic parcarea pe stradă și cer bani pe locurile de parcare civilizat.
Cerut bani pe trasul de dungi, ignorând părerea populației se numește taxare fără reprezentare și este antidemocratică, dar nu prea știe lumea din astea prin România .
Tipul ăla care se apără in clip a mirosit el ceva pe temă și o spune bine, dar se apără prost cu privire la motivația primăriei privind traficul pietonal.
Apărarea corectă este – da, trageți imediat dungi, dar nu veniți cu taxe pentru asta, că deja vă plătim impozit auto.
Impozitul auto nu are legătură cu parcarea. Impozitul este plătit de toți cei care dețin proprietăți (mașini), chiar și dacă le parchează în privat.
Taxa pentru parcare se justifică prin simplul fapt logic că este un raport cerere/ofertă mai mare decât 1. Concret, a zis o doamnă, sunt 33 de mașini și 17 locuri. Deci 2:1. Dacă mai vin și câțiva vizitatori, sau unul ca mine care ar parca acolo doar să crape ăia de ciudă, se mărește raportul. Iar în acest caz, prețul este singurul parametru corect cu care se stabilește cine ocupă acele 17 locuri. Cine plătește! Restul, raus! mașina în curte sau la țară.
Să zică merci și pt. acele 17 locuri, eu aș face 0. Au curți, de ce să ocupe spațiul public?
Ideea ta cu gratis e valabilă în Giurgiu sau Tulcea, unde densitatea de mașini permite suficiente parcări pentru toate. În București sau orașele mari, așa ceva este imposibil, ba chiar de nedorit.
In principiu, poți avea dreptate, pentru că nu am găsit până acum vreo notă de fundamentare a impozitului auto, adică să se explice clar care sunt motivele pentru care datorăm impozitul auto. Nu că am ceva împotriva unuia ( chiar mai mare decât este acum ) – dacă se explică anume pentru ce și la ce se pot folosi banii colectați.
În situația curentă ne putem certa cu privire la „pentru ce plătim” , că în unele localități parcarea pe spațiul public, amenajat sau nu , în acest sens , e inclusă ( implicit / tacit ) în altele, nu.
–-
Taxa pentru parcare se justifică prin simplul fapt logic că este un raport cerere/ofertă mai mare decât 1.
–-
Mie nu mi se pare la fel de logică justificarea.
Ca să fie clar, nu am neapărat ceva împotriva unei taxe pentru parcare, dacă se definește faptul că taxa auto nu include, implicit, și parcarea pe spațiul public. Dar nu mi se pare logic ce spui.
Să îți explic de ce:
La cum văd eu lucrurile, statul fiind administratorul domeniului public e dator să se ocupe să facă lucrări de interesul cetățenilor ( și să perceapă taxe pentru asta, evident).
Dacă avem mai puține locuri de parcare decât este nevoie , atunci logica elementară zice că vrem mai multe și administratorul domeniului, din moment ce vrea bani, are datoria , sau misiunea acordată de cetățeni să construiască, sau oricum să satisfacă nevoile cetățenilor – că eu cred că de aia ii alegem și îi plătim să ne administreze și nu mergem cu furcile peste ei.
Sigur, putem discuta de ce faci când sunt prea multe mașini și populația vrea să descurajeze asta, etc. Că nu e musai să avem 1 mașina / locuitor și parcări și străzi pentru toate.
Dar nici nu e logic să aplicăm un raționament speculativ de samsar.
_____
Să zică merci și pt. acele 17 locuri, eu aș face 0. Au curți, de ce să ocupe spațiul public?
_____
Pot să îți dau un motiv care ține de confort.
Aceea este o zonă rezidențială, cu o stradă de interes rezidențial , în principiu. Nu trece autobuz pe acolo și nu sunt instituții de interes public.
Dacă muți toate mașinile pe acolo și rămâne strada dublu sens, la fel și dacă se parchează pe o parte și rămâne strada cu sens unic , ce se întâmplă este „fluidizarea traficului”.
Înainte să aplauzi, îți spun ( din experiență) , că dacă eu aș locui acolo nu aș vrea nicio fluidizare, că nu am absolut niciun motiv să treacă pe la poarta mea mașini cu viteze mai mari de 30km/h , sau 20.
Nu am niciun interes să apară strada ca variantă mai rapidă pentru diferite trasee pe Waze / gmaps și să se întinde de trafic.
Sigur că e domeniu public, dar confortul meu e afectat și găsesc că dacă plătesc taxe – pe locuință, rabla și, în general orice, cam ar trebui să fie și interesul meu reprezentat.
Îți garantez că vasta majoritate a riveranilor de acolo , cu excepția vreunui imbecil , din punctul ăsta de vedere, văd lucrurile la fel.
Că preferă liniștea și ca copiii lor să se joace în siguranță și să se plimbe pe la poartă, sau nici aceia nu ar trebui să ocupe spațiul public și Sfântul Carosabil și să stea în curțile lor?
––
Ideea ta cu gratis e valabilă în Giurgiu sau Tulcea,
––
Ideea mea nu e cu gratis, dar e rezonabilă oriunde , dacă ai un gram de minte.
Ideea mea e că avem o situație, „cutumiară” , cum zicea tipul din clip. „Așa s-a pomenit” acolo, fără bani pentru parcare. Ar putea fi pentru altceva la fel de bine.
Când vine administratorul că brusc trebuie să plătești o taxă, e normal să întrebi – „ce oferi de banii ăia?”.
-Păi, parcare.
-Pai deja avem parcare, conform înțelegerii curente și nu vrem altă înțelegere ( vezi că acolo ăia nu au probleme de concurență cu locurile pe strada lor, de aia nu se plâng/ ceartă) .
-Pai nu mai aveți că vă punem bolarzi, că trafic pietonal, că tragem noi dungi, că alții platesc.
-OK, hai să vedem pietonii care au cerut asta.
Altfel, bă, nu. Avem o situație – vreți bani, hai, pe hârtie care este scopul banilor și ce voi primi eu de banii mei. Că altfel taxe plătesc – care pentru ce, aparent nu se mai știe, rezultă că taxele pe care le plătesc le plătesc pentru situația de fapt pe care o avem acum.
Vrei bani in plus, arată-mi ceva în plus.
Nu? Mă opun.
Ce „servicii” te astepti sa primesti?
In afara de faptul ca au amenajat strada (asfalt, trotuar, marcaje, semnalizari, iluminat public, curatenie, etc) ce „servicii” crezi tu ca presteaza autoritatea locala de care ai dori matale sa beneficiezi?
Faptul ca te lasa sa mergi pe jos fara sa platesti ti se pare un serviciu suficient?
De cand plm e obligata autoritatea locala sa faca parcari ca sa acomodeze toate masinile de azi? Si pe alea de maine? Si pe alea de poimaine?
Nu. Autoritatea locala are datoria sa curete orasele de masini. Restrangand parcarile publice, strazile circulabile traficului auto, marind impozitele, amenzile, facand traficul si parcarea din ce in ce mai dificile spre imposibile si deschizand in acelasi timp reteaua urbana transportului public, alternativ si pietonal. Doar ca idee. Cam toate parcarile supraetajate, moderne, construite in Bucuresti ca melteanul are masina dar nu si bani sa o tina in circulatie sigur si civilizat. Vina e si a autoritatii ca nu intra tare cu bata legii si a scarmanatului serios de buzunare peste ei.
Dureaza dar trebuie inceput in forta, indiferent de ce zice „opinia publica”.
Generatiile urmatoare sigur vor beneficia de asta.
Corectie:
„Cam toate parcarile supraetajate, moderne, construite in Bucuresti [stau goale] ca melteanul are masina…”
Vai de plm cata pomelnicul ca sa ne explici in 1000 de cuvinte ca nu intelegi cum functioneaza traitul intr-o societate, probabil crezi ca asfaltul e pus de D-zeu, curentul de pe strada la fel, reparatiile la canalizare si ce mai e, totul sunt asa aduse de extraterestri. Daca nu esti avocat, ti-ai ratat cariera.
„motivul pentru care datorăm impozitul auto”
Impozitele in general sunt folosite (in tarile cu apa calda, nu Romania sau Africa) pt a incuraja sau descuraja anumite comportamente ale populatiei: de asta de exemplu a fost introdusa scutirea aia la IT, sa atraga investitori sa creasca industria mai rapid. De asta ai cote mai mari la tva la produsele cu zahar, sa te descurajeze sa le consumi. Poti sa continui sa o faci, dar atunci statul te arde. Sigur de acord ca unele masuri vezi reciclatul dupa mine, sunt doar niste metode de a face niste unii cu conexiuni bani multi.
Tu in mult prea multe cuvinte ne explici de ce vrei locuri de parcare asa mai pe iefteneala. O dai invartita cu statul sa construiasca, sa ne ofere servicii, fara sa iei in considere ca daca pt tine statul cheltuieli 10 lei si iti cere 1 leu, altcineva trebuie sa acopere aia 9 lei. Cum e si cu sanatatea si educatia unde toti cei cu PFA, firme, asistatii, combinatorii si lucratorii la negru au pretentii sa aiba acces, dar taxele platite de ei sa fie 2 lei ca da-l in plm de stat. Daca statul iti cere cateva mii de euro pe locul de parcare cat cer privatii, o sa zici ca te jecmaneste statul.
Iar cutumele tin de traitul in societatile inapoiate. Si casatoritul la 12 ani e cutuma la tigani. Pana la un moment dat era obiceiul sa vina boierul sa iti arda nevasta in noaptea nuntii ca na daca asta era obiceiul locului?! Faptul ca tu crezi ca asta e o argumentatie valida zice ceva de nivelul la care gandesti. Recunosc am ras la „taxare fără reprezentare și este antidemocratică”, m-a sunat anul 1800 si mi-a zis sa iti iei muscheta si sa te duci peste ei.
@Damian, whoooooa
„Dacă avem mai puține locuri de parcare decât este nevoie , atunci logica elementară zice că vrem mai multe și administratorul domeniului, din moment ce vrea bani, are datoria , sau misiunea acordată de cetățeni să construiască, sau oricum să satisfacă nevoile cetățenilor”
Nevoile cetățenilor sunt satisfăcute. Prin acel cartier trece autobuzul 117. Faptul că tu definești nevoia transportul cu mașina personală este doar un fel de a spune că vrei ca statul să îți dea cozonac, nu pâine.
Apoi, cu construitul, câteva mici probleme.
1. Nu este loc. Unde mama mă-sii să construiască, că nu e loc? Să cumpere terenuri private, să dărâme blocuri? mmmmmm.. ooookay, atunci:
2. Din ce bani? Din impozitul ăla ridicol de 20 euro pe care tot îl fluturi ca fiind drept universal la orice cerere, oricât de nerezonabilă și absurdă? Știi cât costă un loc de parcare suprateran/subteran? minim 30.000 euro. Deci tu l-ai plăti din impozit abia în anul 3525.
și 3. Câte locuri, în cât timp, cu cine, câte firme, câți muncitori? O parcare se face în câțiva ani, e nevoie de 1,5 milioane de locuri, asta înseamnă că ce facem, importăm tot poporul chinez să muncească la parcările SF din visele tale?
Fii rezonabil. Nu, primăria nu trebuie să se pună la mintea prăfuită a suzeraniștilor, ci trebuie să adopte politici de urbanism gândite de specialiști cu școală, ce și-au dovedit eficiența în restul Capitalelor europene. DESFIINȚAREA parcărilor, micșorat străzi, limitat viteza, etc.
––––––––––
„daca eu aș locui acolo nu aș vrea nicio fluidizare, că nu am absolut niciun motiv să treacă pe la poarta mea mașini cu viteze mai mari de 30km/h , sau 20.
Nu am niciun interes să apară strada ca variantă mai rapidă pentru diferite trasee pe Waze / gmaps și să se întinde de trafic.”
Dar nu trebuie să se întâmple ce spui tu. Limitarea de 20 sau 30 poate fi pusă oricum. Și niște bumpere din alea în asfalt. Deci argumentul ăsta e fals. Problema nu este traficul, că știu strada aia și nu o folosește nimeni așa pentru că nu scurtează nimic. Problema este de trafic pietonal care nu poate exista așa cum e acum, și ar mai fi și estetică, străzile cu mașini parcate așa haotic sunt urâte și mizerabile (că nu apucă să fie spălate curățate de primărie cu utilaje mecanizate).
––––––––––––––
„conform înțelegerii curente și nu vrem altă înțelegere ( vezi că acolo ăia nu au probleme de concurență cu locurile pe strada lor, de aia nu se plâng/ ceartă)”
nu e nici o cutumă, decât în capetele alea seci ale primatelor auriste care s-au dus la ședința aia. Ai rămas cu impresia că așa ar fi, pentru că ăștia cu tupeu și gura mare pare că ar reprezenta toată comunitatea. Când în realitate sunt o mulțime tăcută, civilizată, care suferă din cauza maimuțelor cu tigăi pe stradă. Știu o bătrână care abia se mișcă, merge încet dar mai are nevoie până la colț să-și ia o pâine.. și îi e frică să iasă pe jos că o lovește vreun nebun. Nu mai zic de mămicile cu cărucioare sau – ceva de neimaginat – oameni cu dizabilități. Probabil în capul idioților din clip, ăștia nu ar trebui să iasă din case, să moară dreq ce caută pe străzi
Legile și administrația nu se fac după cum vrea electoratul, mai ales după ideile crețe ale unor suveraniști care probabil mănâncă ciorbă cu grebla. Civilizația se face de către oameni cu școală, și ăștia de genul din clip trebuie să tacă și să asculte, cu smerenie și respect, că de aia unii au școală și el.. școala vieții. Sigur, ei vor să trăiască ca la 1600, cu cutume și căcat în groapă. Nu mai merge. Suntem totuși într-o Capitală EU
Primaria face foarte bine ca taxeaza parcarea „la bordura”. Sunt masini care nu se misca cu saptamanile de unde sunt abandonate. Asta in conditiile in care unii oameni chiar is folosesc masinile si ar vrea sa parcheze relativ aproape atunci cand se intorc acasa.
Unde am stat pana acum o luna, in zona Marriott, introducerea parcarilor cu plata, cu tarif preferential pentru locatarii din zona a facut ca locurile respective sa se elibereze ca prin magie.
Romanii s-au obisnuit sa aiba totul moka, pentru ei nu exista costuri asociate cu masina, o repara la bordura, o parcheaza la bordura si li se pare absolut natural.
Tom, în general, mă aștept să primesc servicii fără ghilimele de taxele plătite.
Dacă sunt taxe de parcare percepute cu titlul că nu sunt suficiente locuri de parcare , mă aștept să primesc mai multe locuri de parcare.
Dacă sunt percepute cu titlul de descurajare pentru că nu sunt spatii pietonale – mă aștept să primesc ceva pentru confortul pietonilor și nu – nu dungi pe asfalt.
Dacă vrem strada pietonală, vreau limitarea vitezei la 30km/h nu numai prin indicatoare.
Și ar avea sens dacă pietonii din zonă, adică locuitorii ar fi in acord cu aceasta propunere.
„De când plm e obligată” – vezi ce-am scris mai sus. Nu e obligată, însă orice face trebuie să fie în acord cu comunitatea din spațiul pe care îl administrează, că pe ei îi reprezintă. Este o chestiune de bun simț. Nu spun eu să le facă spații de parcare sau sau nu. Doar rezonez cu ce cer ei.
„Autoritatea locală are datoria să curețe orașele de mașini” – de unde se naște datoria asta ? Au fost votați pentru asta? Au venit cu programul asta și a fost acceptat de cetățeni?
Înțeleg că aia îți dorești tu, dar am îndoieli că comunitatea locală din sectorul 5 ar agrea asta. In primul rând nu au votat asta, că nu li s-a propus ca program de administrație de către cineva.
După părerea mea, administrația locală are datoria de a pune în practică promisiunile cu care s-au angajat înainte de a fi aleși, de a rezolva problemele care apar pe parcurs și ridicate de cetățeni. Și nu au mandat de a face acțiuni care nu au sunt cerute sau aprobate de cetățeni.
„Trebuie început în forță, indiferent de ce zice opinia publică.”
De ce? Care este necesitatea forței in cazul ăsta?
„Generațiile următoare sigur vor beneficia de asta.”
De unde știi ce va face măcar prima generație următoare și de unde știi că vor vrea măcar să beneficieze de așa ceva , dar mai simplu, cum se vor naște generațiile următoare? Le faci tu copii ălora de pe strada aia și li-i crești?
Generațiile următoare cred că trebuie să facă lucruri pentru ele, iar generația asta trebuie să își stabilească prioritățile și să se administreze conform acestora.
N: Da, a fost un text mai lung, drept care nu l-ai înțeles și faci speculații cu ce crezi tu că e probabil.
Poți să mă întrebi unde nu ai înțeles ce am spus.
Știu de cine e pus asfaltul și în alte țări știu și cât costă, știu și care sunt avantajele și dezavantajele asfaltului și ale mai multor sau mai puținor mașini.
Impozitele,atunci când sunt folosite cu titlu de descurajare, sunt definite așa. Întrebarea „pentru ce plătim impozitul auto” este pentru că legile impozitelor locale nu au, în România , note de fundamentare care să explice pentru ce se încasează.
Nu contest că există justificare , ci spun că problemele de genul ăsta apar pentru că nimeni nu știe ce plătește și pentru ce. Tu spui că e de descurajare că așa spui și crezi tu, dar statul român nu menționează nicăieri că taxează mașinile pentru că vrea că oamenii să nu mai dețină. Ce spune clar e că vrea bani pentru deținerea lor.
La produsele cu zahar a fost explicată politica de descurajare și suprataxare. Aplicarea aceleiasi logici la orice e doar o presupunere a ta, nu reprezintă politica oficială a statului român, sau a Bucureștiului.
„Tu in prea multe cuvinte” – da, îmi cer scuze, au fost prea multe și te-ai pierdut in ele.
Din păcate, nici din mai puține, primul comentariu, nu ai înțeles.
„vrei locuri de parcare asa mai pe ieftineala”. Eu , personal, nu vreau nimic. Nu locuiesc acolo, iar unde locuiesc am loc destul de parcare in curte și transport în comun la ușă, spre deosebire de cetățenii mai puțin norocoși de pe acea stradă . Iar dacă vreau să parchez pe stradă ( nu vreau ), pot să o fac gratis .
Ce spun este că văd un șmen în desfășurare, nu o acțiune de îmbunătățire a condițiilor pentru locatarii din zonă.
Cutumele țin de consfințirea unor reguli printr-o practică îndelungată. Pot fi de societăți înapoiate, cum este sectorul 5 , dacă îmi permiți, pot fi de societăți tradiționaliste, nu neapărat înapoiate.
De fapt, e vorba de umplerea unui gol legal cu o practică agreată local, asta e tot.
Eu nu văd paralela intre căsătoria abuzivă și a-ți parca mașina liber in fața casei, poate poți să explici.
Și am râs la faptul că crezi că „taxarea fără reprezentare” e ceva ce a fost abolit de modernism. Am râs un pic amar, că îmi dau seama că părerea ta e foarte comună în România. Nu intenționez să ți-o schimb pentru că sunt doar puțin afectat de ea.
Doar îți spun că încurajezi și aplauzi o administrație care te abuzează. Mult succes cu asta.
Flat: „Nevoile cetățenilor sunt satisfăcute” .
Ai mers și ai întrebat acolo sau ai decretat tu așa?
„Prin acel cartier trece 117”. Da, cea mai apropiata stație am găsit-o la 15 minute de mers e jos de strada aceea. Face cam jumătate de oră și te duce până la piața Unirii.
Dacă din asta crezi că rezultă că „nevoile cetățenilor sunt satisfăcute”, cred că trebuie să te felicit că te mulțumești cu puțin .
Mie mi s-a părut enorm de mult 1 oră până la muncă pe distanțe de sub 10 km, intervale de timp comune prin București, ăștia cred că fac mai mult. Și nu as considera sub nicio formă că nevoile cetățenilor sunt asigurate, dar pot să înțeleg și alte aprecieri.
Nu sunt de acord cu ele, eu trăiesc altfel, dar OK.
1. Cu construitul: Sub stradă, de exemplu.
Am lucrat in Copenhaga, orașul ăla despre care lumea zice că e plin de bicicliști și am mers într-o zi vreo 500 de metri printr-o parcare subterană.
2. Eu plăteam în România peste 2000 de lei impozit auto. S-a ieftinit ? Dar nu e vorba de asta. Dacă vor să pună taxe de parcare ca să facă locuri de parcare , este justificat. Doar că ce vor să spună e că vor să pună taxe de parcare ca să tragă dungi pe asfalt în locurile unde se parchează deja. Asta zic că e amuzant.
Eu sunt rezonabil. Nu zic că primăria trebuie să se pună la mintea suveraniștilor, ci să trateze democratic cererile cetățenilor care i-au ales, că sunt suveraniști sau nu.
Dacă de partea cealaltă vine un alt grup de locuitori din zonă care cer trotuare lărgite, sensuri unice și mașini mai puține pe spațiul public – avem o discuție.
In clip avem consiliu vs. cetățeni.
„Limitarea de 20 sau 30 poate fi pusă oricum”. Sigur că poate, dar până nu este argumentul este valid. Argumentul ar fi fals dacă am avea indicatoare cu limitări de 30 care se respectă, sau dacă ar fi zonele rezidențiale pline de limitatoare fizice și lumea ar circula pe străzile rezidențiale libere cu viteza mică, nu cu viteza posibilă.
Cum pot să îți probez la orice oră în București că nu e cazul ( nu numai în București) cred că e un argument valid.
Cu privire la „nu e nicio cutumă”. Câtă vreme se poate proba cu Google maps ușor, fără nevoia de alți martori, că lucrurile se întâmplă așa de minim 10 ani, de când există imagini, situația este fix definiția de dicționar a cutumei, indiferent ce părere ai tu despre indivizii care fac asta și protestează.
„În realitate sunt mulțime tăcută, civilizată, care suferă”.
Eu nu cred în mulțimi tăcute reprezentate de indivizi vocali minoritari, de exemplu.
Apoi , nu cred că e nicio mulțime civilizată in sectorul 5 care suferă.
Am cunoscut cât de cât București-ul și nu cred asta. Cei civilizați păreau minoritari.
Bătrâna care abia se mișcă are șanse mai mari să fie lovită dacă se fluidizează traficul pe străzi rezidențiale. Pot demonstra cu morți.
Mămicile cu cărucioare de pe străzile acelea ar avea un argument valid, da. Dar nu le-am auzit,probabil sunt o mulțime tăcută, sau știu și ele că e greu de ajuns cu căruciorul și 117 în centru și este mai ușor cu mașina.
„Legile și administrația nu se fac după cum vrea electoratul” – asta observ, dar eu cred că e greșit.
Damian plateste 200 de lei impozit si vrea parcare, spalat masina, eeventual sofer personal. Baaaaa, asa rupti de lume =)))))))))))))))))
pLaTiM iMpOzIt. De ce nu zici si de vigneta, Damiane? Hai mai zi, RCA, itp.
Platesc RCA, tre s aimi faca primaria parcare =))))))))))))))))))))))))
„unde sunt serviciile oferite” = pai. Ala e serviciu oferit. Ai un loc unde sa iti lasi masina.
Ce alt serviciu vrei pentru „Parcare”?
RaduN: Asta cu mașini abandonate e un argument bun și a funcționat deja în mai multe orașe. În lipsă de control mai bun, merge.
punKreas: Damian nu plătește nimic, că nu deține mașină în România, și nici nu vrea nimic, iar în țara unde deține mașină plateste mai puțin de atât și poate parca pe stradă, dacă ar avea nevoie, dar consoarta dumnealui deține mașină în România , cu care circulă rar, plătește peste 3000 de lei și nu vrea și nu se plânge de nimic.
păi zi tati și țara, și regiunea/orașul, care este densitatea populației acolo? că poate suntem noi proti și nu știm cum să rezolvăm problema, ia să lom exemple de la alții… unde sunt 10.000 de mașini înghesuite pe km2 și poți parca gratis pe stradă?
Nu e nevoie să zic unde locuiesc, că nu este asta în discuție.
Densitatea medie de oameni și mașini e mai mică decât în București în zonele de blocuri, dar mai mare decât pe strada aia de case. Și oamenii au mai multe mașini pe cap de locuitor.
Ideea e alta. Chiar și unde am treabă în România oamenii sunt consultați de consiliu , în general, în legatura cu ce se decide și se amenajează. Mai vin lucruri de la centru, se mai fac lucrări cu dedicație pe șpagă, de utilitate redusă, dar nu unele care să abuzeze cetățenii.
Ce e greșit e modul cum privești lucrurile, nu neapărat locurile de parcare cu taxă sau fără.
Deci te tragi pe c*r. Nu vrei să spui, dar îmi dai niste evaluări personale ale densității, fără a le putea verifica. Dacă ai acest argument, de ce nu spui orașul? Nu vreau adresa exactă, doar orașul. Pentru că ori e ceva shithole gen Bogota, ori minți
„Ai un loc unde sa iti lasi masina.”
Pai aveau relativ același loc înainte de a li se cere o nouă taxă. Asta e cutuma.
Sau poate ești dintre cei care cred că „ce vrei de 200 de lei”, că înțeleg că atâta e acum impozitul auto , care ignoră faptul că și vreo 80% din impozitele pe salarii merg la consiliul local și impozitele pe profit ale firmelor .
Exemplu: Merg la muncă. Cu autobuzul fac două ore și schimb de 3 ori, că nu am la poartă, așa că iau mașina. Nu am loc în curte , o țin la poartă . La schimb , nu sunt șomer, nu cer ajutor social, fac și eu 1000 de euro pe lună 100 sunt impozit pe venit la stat. Avem o „mică înțelegere”. Primăria vrea să o schimbe . Să îmi ia mai mulți bani.
Sunt îndreptățit să intreb eu ce primesc la schimb? Eu cred că da .
Flat: Nu am de ce să îți spun nimic despre mine ție, nu știu cine crezi că ești și ce drepturi ai, dar nu ai.
Argumentul meu a fost clar de la început și este independent de densitate.
Am explicat că nu sunt pentru parcări gratis sau pe bani, e o chestiune de principii de administrație locală și democrație.
Când cineva îmi cere bani trebuie să știu ce primesc de ei.
Când administrația locală vrea să schimbe ceva ce nu s-a angajat deja în programul electoral pentru care au fost aleși se consultă cu locuitorii și nu la modul ” va luăm drepturi, vă punem taxe și voi plătiți , alinierea”.
Kois, tu ai adus în discuție țara minune unde locuiești, nu eu. Dacă nu voiai să indici acel loc magic aglomerat unde mașinile stau gratis pe spațiul public, nu trebuia să menționezi că există, acum m-ai făcut curios.
Dacă e vorba de Copenhaga, lulz. Mașinile nu pot fi parcate moka in Copenhaga, ci in parcări private subterane cu costuri de zeci de euro pe zi. Pentru că, ghici ce, alea au costat enorm sa fie construite, apropo de ideea ta „să se facă sub stradă”. Da, precis cetățenii sectorului 5 indignați că ar trebui sa plătească 100 euro pe an ar plati mii de euro pentru parcare subterană:)
In fine, densitatea ESTE miezul discuției, pentru că numărul de parcări depinde de spațiul disponibil. Oricât ai încerca, fizica nu poate întinde spațiul. Deci degeaba vor cetățeni 500k de parcări, dacă spațiul fizic nu permite decât 100k. Decât dacă nu se oferă vreunul să îi dărâme primăria casa lui să facă parcări pentru vecinii lui
Ai o problemă în a înțelege ce scriu.
Nu am menționat niciun loc magic. I-am răspuns lui punKreas anume că nu plătesc 200 de lei impozit , sau altă sumă și că nu am personal o miză în dacă să fie parcările cu sau fără plată în Ferentari, sau oriunde altundeva, că avea impresia că vreau chestii care nu mi se cuvin.
Și nu e că „nu trebuia să menționez că există” , că pot menționa ce doresc, nu sunt la dispoziția ta și nu sunt aici să îți satisfac curiozitățile.
„Dacă e vorba de Copenhaga” – am dat un exemplu de oraș dens unde s-au construit parcări ,cu privire la interpelarea că „unde să se construiască” . In subteran. Da, în acel caz spațiul de parcare costă. Dar s-a construit. Este o diferență de la „tragem dungi în jurul mașinii tale, dă-ne niște bani”, lucru care e o mârlănie – că nu rezolvă nicio problemă, la „am construit locuri de parcare pentru a elibera strada și a face orașul mai OK”, iar pentru asta o sa te taxăm.
Nici nu e nevoie să mergi până în Copenhaga,ci în același oraș, sectorul 3, Decebal . Și acolo au stabilit taxe de parcare de ceva vreme, din ce am reținut cu ceva abonamente unele la suprafață, altele la subteran, bulevardul este acum liber de mașini și are ditai aleile pietonale.
Ceva frumos, să placă la toată lumea. Chiar daca e București și în general pute oricui, apreciez asta semnificativ mai mult decât dungi pe asfalt.
Și nu costă mii de euro, că totuși Sectorul nu e Copenhaga. Costă mai puțin – nu știu exact cât, dar am înțeles că de ordinul a sute de lei pe an.
„degeaba vor cetățeni 500k parcări”.
Acei cetățeni din clip nu vor , din ce văd, nimic. Au deja spații unde sat parcheze, iar ele sunt câteva zeci pe lungimea unei străzi, nu 500k.
Spațiul fizic deja permite asta, vezi in pozele puse la articol, nu îți trebuie prea multe calcule pentru asta.
Dar nu contează.
Ideea e că aia de la consiliu zic că vor „să facă locuri de parcare”. Zic ei, nu le-a cerut cineva.
Și întrebarea e :
OK, unde faceți locurile acelea de parcare ?
Acolo unde parchează deja?
Păi în ce sens spui că „faci locuri” de parcare ? Că nu e nimic făcut.
A face / construi locuri de parcare nu e același lucru cu a trage dungi. Cel puțin eu nu cred că pot fi convins de asta. Că știu ce înseamnă a face, a crea și loc de parcare.
A trage dungi și a numi asta loc de parcare e un șmen.
Dacă vrei, exprimarea corectă este „vrem să restricționăm parcarea”.
Iar dacă , e consiliul poate pune problema așa și să se descurce cu cetățenii, dar ei spun că „fac locuri de parcare” – marketing, cum se zice acuma.
Bai Damiane, gandesti in mic, cu egoism si lipsa de perspectiva.
Lucrurile astea trebuie sa se subscrie unei strategii de dezvoltare urbana. Durabila, in acord cu mediul si cu nevoile viitoare.
Nu poti sa consulti poolimea pt decizii strategice, scuza-ma, nu se intampla decat poate absolut exceptional in lumea asta, gen Elvetia, Finlanda, dar ce grad de educatie au aia? Pt ca IQul si nevoile imediate pe care reactioneaza in general poolimea te duc fix in gard.
Cum erau imbecilii aia care au vrut sedinta ca sa le piarda timpul si alora din primarie pe tema „ce pwla mea ma intereseaza pe mine legea care apara interesul public daca mica intelegere intre noi, o mana de prosti, sa fwtem interesul public, functioneaza perfect!”
Cum ar fi sa intrebi: vreti aer curat sau loc pt mai multe masini? 55% nici nu inteleg ce-i intrebi si inca 20% au nevoie de concediu de studii sa afle rezolvarea.
Binele se mai face si impotriva nevoii imediate daca ea e un obstacol pt dezvoltarea de perspectiva.
De aia e bine ca politicienii alesi sa zica ca prostimea dar sa faca ce trebuie. Sigur, ar trebui sa fie bine intentionati, sa iasa, sa explice, sa comunice ca sa determine o sustinere din ce in ce mai mare a directiei strategice.
Dar cand ai in fata ta doar o armata de analfabeti, parca nu-ti mai vine sa pierzi timpul explicand concepte pe care, uite, nici tu care pari mai destupat, nu le intelegi.
Altfel, nici macar nu ai cautat sa le intelegi pt ca exemple functionale exista in toata Europa.
Ala e drumul. Nu ca am decis eu. Eu doar constat, inteleg problema si care e solutia/destinatia.
Cu cat o vor intelege mai multi, eventual si un numar mai mare de politicieni, cu atat va fi mai bine, mai repede si mai ieftin.
Sigur, masa de analfabeti se mai poate trage pe cwr ca har, ca mar, intarziind evolutia fireasca si facand mai costisitor drumul, atat in bani cat si in vieti irosite aiurea.
Asta e pretul intarzierii fenomenale in gandire si actiune de care se face vinovata Romania.
La fel taxele, ca tot le-ai adus in discutie.
Ce sa inteleaga bizonul ca taxa pe proprietate tine de faptul ca fie ti se permite inscrierea si circulatia pe domeniul public si ti se permite o norma de poluare/cilindree (vehicul), fie ti se taxeaza dreptul de proprietate (imobil) de ex. in schimbul garantarii lui prin constitutie, la minim sau ca statul a pus, pune, intretine si dezvolta utilitati si infrastructura in jurul proprietatii tale. Ai observat ca un teren in intravilan dar in camp are 2 lei impozit pe cand unul in centru urbanizat are 200 lei? Asa se intampla peste tot in lumea asta, dar hei s-a nascut Gica care nu intelege de ce trebuie sa plateasca impozit pe (orice) proprietate!
Pune mana si studiaza ca sa intelegi chestiile relativ simple care guverneaza lumea in care traiesti. Nu e niciodata prea tarziu. Daca tot platesti taxe (predictibil din ce in ce mai mari), e pacat sa te tot intrebi retoric la nesfarsit, pe tine sau pe bloguri, de ce.
OK, ultimul reply că nu mai pot
Spațiul fizic nu există deja, ei parchează pe trotuare. Acel spațiu ar fi trebuit să fie al pietonilor. Credeam că este de la sine înțeles că vorbesc de spațiu fizic disponibil pentru parcări civilizate, nu pe trotuare, spatii verzi, treceri, pe colt de intersecție , dublu parcat, parcat in scara de bloc, in geam, in curbă, etc. Tu spui să trăim ca in Pakistan, cutume și parcat unde vrem. Deci să nu se schimbe nimic. Pietonii nu contează, pentru că nu au gura mare. Când apare un grup de susținere pentru pietoni, fac spume exact cei care parchează așa. Te-ai obișnuit cu această mizerie de nedescris și crezi că așa trebuie sa arate un oraș. Nici la turci bă, nu este așa haos cu parcatul. Și am condus în Istanbul, doamne ferește ce-i acolo. Dar tot au anumite reguli.
Flat: spațiul fizic există deja, că de aia parchează pe el.
Dar așa este , ar trebui să fie pietonal. De aia am zis că e amuzant și că au toți dreptate.
Pe de altă parte nu se întreabă nimeni – băi, dar cine sunt acei pietoni?
Cumva cei prezenți la masă nu sunt și ei pietoni?
Alți locuitori de pe acele străzi care sunt pietoni ce părere au pe tema asta ? Dar așa aduși la o dezbatere de consiliu. Că e ușor să spui – mie să-mi faci trotuar că nu am loc cu căruciorul de copil de mașini. După care vin contraargumentele : OK, asta înseamnă că nici tu, sau soțul tău nu mai puteți parca pe strada aia. O să ai spațiu să mergi pe jos și va cam trebui să practici asta până la stația de autobuz, sau să licitezi pentru un loc de parcare – oficial sau cu șpagă, că nu știu cum se vor aloca astea și sunt chiar curios.
Sunt 30 de case, fac ei sa zicem 15 locuri de parcare. Să presupunem că toți vor să plătească taxa cât o stabili-o consiliul, în zona ălora văd că e 340 sau 450 de lei pe an. Cui se vor aloca locurile?
Vor fi aceia cărora nu li se pot aloca mulțumiți, în condițiile în care vor rămâne doar pietoni, dar cu spatiu pietonal? Sau se face cum zicea altcineva în comentarii și se retraseazā din nou, doar să încapă mașinile de la toate casele, să se ia banii, iar cu pietonii, tot cum se nimerește, dar cu banii luați ?
Că mie mi se pare hilar – pentru că nu locuiesc acolo, desigur.
Tom: Am răspuns deja, dar nu știu ce s-a întâmplat cu comentariul și nu mai scriu din nou. Pe scurt, nu gândesc chiar așa mic, nici egoist – că nu e nimic pentru mine, eu am unde parca nu am problemele sărmanilor acestora, am și condiții de transport public mai bun decât ei. Doar că gândesc și din perspectiva lor, că am fost și eu în situația lor deunăzi și nu e atât de ușor pe cât vi se pare vouă.
Asa cred si eu! Ar trebui sa construiasca parcare subterana si apoi, din plata abonamentelor celor 20 de oameni de pe strada aia, se achita parcarea.
Ba, macar admiteti ca va convine tiganeala asta care e bucurestiul. Tot fortati textele alea cu taxe antidemocratice si parcari subterane, supraterane si interstelare platite din 300 de lei pe an/masina, cand costul unei parcari e de ordinul a nu stiu cate mii sau zeci de mii de euro per masina. Lasati povestile astea la care puneti botul doar voi intre voi. Hai sa o lasam asa, fiecare pentru el, parcam toti pe unde apucam (vorba aluia din clip, la noi.merge cu mica.intelegere de secole) si ne asumam ca orasele din romania au mai multe in comun cu alea din india decat orice tara civilizata in care ne place sa mergem in concedii. Plm de salbatici cu acces la internet.
Era pt damian…
Este corect ce zici, dar eu nu locuiesc în București și nu e că îmi convine sau nu îmi convine Bucureștiul.
Dacă ar fi după mine, ar fi bine să fie toate locurile de parcare cu plată , minim 100 de lei ora, că la cât de ocazional trec eu, în caz că am nevoie să parchez , să găsesc oriunde un loc liber.
Faceți Bucureștiul un oraș primitor pentru turiști!
proștii ăia au dreptate intr-un fel, dar nu din motivele enumerate de ei. toate orasele mari au facut din stradute sensuri unice, trag 2 dungi si iau banii. problema majora este ca in caz de incendiu masina de pompieri ramane blocata. nu mai e loc din spate sa mai vina alta sau o ambulanta. pe multe stradute masinile sunt parcate pe ambele parti, legal, cu dungi trasate, trotuare libere, dar in caz de urgenta.. sau cand descarca unu marfa, vine masina de gunoi, se sparge o teava si sensul unic e blocat si restul de stradute sunt tot sens unic si legal nu ai pe unde sa continui drumul. prostia asta cu sens unic trebuie sa inceteze.
„…toate orasele mari au facut din stradute sensuri unice, trag 2 dungi si iau banii…”
Eu, in locul primariei, de maine nici dungi n-as mai trage, sa nu zica oamenii ca pe vopseaua aia li se iau banii. Un singur panou care zice 20m inainte si 30m inapoi de la panou ai voie sa parchezi, care e tariful si modalitatea simpla de plata. Punct.
Ce nu inteleg oamenii este ca domeniul public e al tuturor si al nimanui in particular.
De aia individul X nu are voie sa parcheze decat pe bani de care ulterior sa beneficieze TOTI cetatenii.
De aia in domeniul public nu trebuie sa functioneze „eu platesc ca sa ma pis pe dreptul celuilalt”, gen asta cu imposibilitatea accesului ambulantei, a pmopierilor, etc.
Dreptul colectiv trebuie sa primeze celui individual cam in orice situatie.
Asta e menirea autoritatii publice: sa implementeze asta in fiecare domeniu de competenta. De exemplu, de asta trebuie ca autoritatea locala sa se preocupe de transportul public in detrimentul celui individual, de transportulu alternativ in dauna celui poluant, de amenajarea domeniului public avand ca beneficiar primordial pietonul si nu conducatorul auto. Chestii elementare, de bun simt, care functioneaza deja in toata Europa civilizata si care trebuie sa devina prioritar si pt autoritatile noastre publice.
Nu discutia despre fluidizarea traficului si parcari simultan cu cea despre calitatea vietuirii in marile centre urbane.
Adica e un nonsens total care sfarseste intr-o completa lipsa de actiune in dauna tuturor, agravata de la un an la altul.
De aia platesti taxe si impozite locale.
Politica e pe voturi, nu topoare…
doamne ajuta de la alegerile viitoare va fi pe topoare 😆 acum stiu ca e in tema blogul dar e anti haur si ‘topoare’ dar acolo pare ca ne indreptam, macar nu va fi complet pe dinafară hhh
Daca bagi masina in curte, unde mai bagi barca?
google maps link: https://tinyurl.com/9w7zsepd
ce cazane de casa is in zona respectiva. Fiecare cu ideile lui de kkt, o visat unul un acoperis intr-un fel, asa il face. Mai ca as zice ca o zona de szuedezi, dar si romanii fac chestii din astea cu ghiotura
N-am mai ras de mult așa bine. Încă unii care au aflat ca proprietatea la casa se termina la limita gardului. Avem case, dar nu parcam in curte, ca doar nu de asta ne-am luat curte :))
N-au curaj aia de la blocuri sa vina aicea!
Pentru astia cu „primarul pierde voturi daca…” – daca ce ?
Nu primaria da amenzi pentru parcatul pe trotuar sau pe drum, ci politia locala.
Cred ca suntem mai multi cei care ne asteptam ca politia, primaria, toti sa isi faca treaba conform legii si sa ii amendeze zilnic pe toti cei care ocupa drumurile si trotuarele.
Cel putin la tara, daca ai casa, ar trebui sa ai si loc de parcare in curte, si totusi e plin de cei care isi parcheaza cotetul ba pe drum, ba pe trotuar, ba jumate-jumate, ba cu botul in poarta, ultimii fiind o clasa superioara a nesimtirii, obligand pietonii sa ocoleasca pe drum.
Amenzi pana ii ia naiba, nu exista scuze aici, nici pentru melteni, nici pentru organ.
Sunt sigur ca daca se aseaza cineva in fata casei lor, iti ridica stergatorul, iti lasa mesaj pe masina sa nu parchezi acolo, ca deh, locurile alea pe trotuar sunt pe persoana fizica
. Ce cetateni deosebiti…
Mvaaaai… stai ca am intrat pe link-ul ala de pe FB, ca parea cunoscuta fata omului care a pus filmarea pe net crezand ca e baiat destept… asta e un aurifer suveranist deosebit, se putea altfel
… suveran pe domeniul public.
Din pacate lumea devine din ce in ce mai agresiva. Si asta o vad si la mine fiindca eu chiar cred ca o sa-l bat pe urmatorul ce-mi spune ca „in fata casei lui face ce vrea”. Sigur, nu ar fi o problema daca si-ar fi facut gardul cu 3 metrii mai in spate, sau nu ar avea gard.
Da bah, cum dracu’ sa crezi ca terenul public, strada aia si trotuarul ala pe care-l folosim toti sunt ale tale? Ahh, bine-nteles, sunt pana tre’ sa maturi iarna zapada sau sa tunzi iarba.. cand e de munca devin toate bunuri publice si tre’ sa faca primaria. Da’ cand ai musafiri devine toata strada a ta.
În Mogoșoaia, lângă parc, primaria s-a gândit sa valorifice parcarea, mai ales ca în weekend e puhoi de lume. Și cu ocazia asta a lovit și în locatari, care trebuie sa plătească prețul normal de parcare. Și din câte am înțeles nu exista varianta de abonament. Momentan.
Dar și mai amuzant e ca erau mulți cu rulote parcati, iar acum au trebuit sa își găsească solutii: ba în curte, ba în parcări dedicate rulotelor. Iar cea mai apropiata parcare de rulote e în Buftea. Dar măcar stai liniștit, ca e într-un loc sigur și la preț bun.
Eu, dacă sunt nevoit să o iau pe stradă fiindcă e mașină parcată pe tot trotuarul, de obicei las o urmă de cheie pe portieră. Ca să dea de gândit. Câteodată mai lipesc gumă de mestecat pe mâner pe dinăuntru. Nu mă intersează minusurile la fel cum nu mă interesează nici tablele voastre.
Și nu, nu sun nici la numărul pus în parbriz că nu e treaba mea să fac educație rutieră, nici la miliție, că oricum organele sunt de-o incompetență feroce.
Cand o sa intalnesti fix unul ca tine dar in tabara opusa sper ca nu o sa te superi ba chiar sa apreciezi stilul.
Exista si din astia care iti zgarie masina daca parchezi corect ? In ce lume nebuna traim …
mai stiu eu pe unu beat care a mai rupt si oglinzi. Ghinion
Pe vremea noastra nu aveam parcari si nu ne mai plangeam atata. Bine, nici masini nu aveam!
știa partidul ce ai nevoie.
Mie mi se pare de-a dreptul hilar… „de zeci de ani parcam asa”…
Adica de zeci de ani sunteti niste gunoaie care ocupati trotuarul.
De zeci de ani v-ati facut din parcarile voastre loc pentru altele.
Dar smiroc! Vine civilizatia si… „adica cum, noi nu suntem civilizati?”
Da, raspunsul este fix in intrebare.
Sper sa le bage stalpi, sa le marcheze tot, sa faca sens unic, sa ii arda cu amenzi atunci cand vor scoate stalpii… si ce alte mizerii de kkturi romanesti le mai kka mintea.
Datorită meseriei și angajatorului am avut destul de mult contact cu Franța. Eram printr-un cartier parizian, zonă predominant de case. Hotelul era tot în zona aia și când am ajuns cu mașina închiriată, nu aveam unde parca. Toate parcările de pe străzi erau ocupate, mai puțin alea de livrări, unde aveai dreptul să staționezi 10 minute dacă erai cu duba și livrai ceva. Singura opțiune de parcare la hotel era garajul subteran. 60 de euro pe săptămână dacă îmi amintesc bine, dar eu trebuia să stau o lună așa că mi s-a făcut o reducere la 50 de euro pe săptămână. Sau de la 50 la 40, nu mai rețin exact.
Într-o zi am venit mai devreme de la lucru și am stat de vorbă cu recepționerul. Mi-a zis că toate locurile de parcare din zonă sunt plătite de rezidenți, motiv pentru care el vine cu metroul și merge vreo 400 de metri pe jos. Cine are loc de parcare în curte e fericit pentru că nu trebuie să închirieze unul, dar există și case care nu au loc de parcare. Dacă cei care locuiesc acolo au mașină, trebuie să închirieze un loc.
De ce unii inca folosesc „old.reddit” in anul 2025 ?
Eu stau v-a-v, in sectorul 4, pe tarlaua lu’ Boier Baluta.
Asta a fost deschizator de drumuri pe smenozeli.
Stau pe o strada necirculata, unde fiecare avea loc sa isi parcheze masina (unii in curte, altii pe strada) si mai ramaneau si locuri.
Intai au venit si-au pus bolarzi de metal (tevi) pe trotuare. Vezi Doamne sa nu se mai parcheze pe trotuar la pretul minunat de 500E stalpisorul de 1m.
Cu aia cu stalpisorii nu puteai sa te intelegi. I-am rugat sa nu ii puna fix in fata portii (poate trebuie sa intre cu targa daca vine salvarea. NU! Ei aveau norma 100 de stalpisori pe strada. Ajungeau sa-i puna din 50 in 50cm.
Apoi au venit si-au trasat locurile si-au dat amenzi.
Ideea e ca joi au dat locurile si vineri deja veneau hingherii sa dea amenzi.
Au dat amenzi inclusiv ca am pus masina pe X in fata garajului vecinului peste noapte (am discutat cu el inainte, normal).
Apoi au venit, au scos stalpisorii si-au tras trotuarul mai inapoi vreo 50 cm sa aibe loc masinile pe ambele parti ale strazii. Vorba aia, mai multe locuri, mai multe taxe!
Apoi au retrasat locurile. Dupa ce-au retrasat locurile de unde avea fiecare loc sa-si tina masina, acum nu mai sunt locuri pentru toti. Unii au renuntat la masina nr2, nr3, etc.
Dupa ce s-au prins ca au nu mai au locuri de trasat si taxe de incasat, au zis: BA! Hai taxa la toata lumea. Si-au pus la toata lumea, chiar daca aveai loc de parcare in curte. Si-apoi au revenit ca au fost dati in judecata asa ca daca ai loc de parcare in curte cu autorizatie si dosar cu sina nu mai platesti taxa.
Ca sa se justifice au zis: Uite! Pentru taxa asta va dam voie sa parcati in parcarile ne-nominale de pe bulevarde.
Peste ceva vreme s-au razgandit si au zis: Stii ce? Parcarile alea ne-nominale le facem pe 2 culori. Pe verde aveti voie sa parcati, pe galben marcati banul (cred ca noaptea iti dadea voie sa parchezi moka totusi).
Acum, in ultimul episod au introdus si culoarea rosu: Pe rosu urmeaza sa platesti 4lei/h ziua si 1leu/h noaptea.
Chiar sunt curios ce urmeaza in saga asta.
Capitol separat: SENSURILE UNICE.
Ca sa faca mai multe locuri de parcare, au bagat sensuri unice. Inainte aveai loc de 2 benzi, acum ai doar o banda si una e transformata in parcare. Daca ai noroc sa stai pe o strada mai lata, facem locuri de parcare pe ambele parti (sau mutam putin trotuarul, da-i in ma-sa de pietoni).
Problema e ca sensurile astea unice n-au nici o logica. Ca sa iesi din cartier in bulevard te invarti ca un coi in galeata. In S1 au sensuri unice facute cu cap. Stradutele mici cu sens unic, strada colectoare cu dublu-sens. Aici nu e cazul sa presupunem ca au gandit. Sau scopul lor nu a fost fluidizarea traficului, scopul a fost CAT MAI MULTE LOCURI DE PARCARE, CAT MAI MULTE TAXEEEE!
Pana la urma toata lumea castiga:
1) Primaria colecteaza mai multe taxe => mai multi bani pentru firmele de partid
2) Primarul se lauda ca el a facut 100 de miliarde de locuri de parcare
3) Prostii platesc ca n-au ce face si or sa voteze tot pe idiot.
PS: Ce misto e in statia de la Eorii revolutiei la amiaza? Pic de umbra nu e. Asfalt cat cuprinde jur-imprejur, masini cu noxe cat vezi cu ochii si deasupra niste sfori de rufe. Atat l-a dus capul pe retard. Si lumea il voteaza!
Eu abia astept sa faca banda unica pe Cercetatorilor si locuri de parcare
chiar eu le-am cerut. Dar stii de ce? Pentru ca in dreptul blocului caramiziu urat lumea parcheaza pe trotuar, pe tot trotuarul, si eu si celalati oameni care mergem la piata mergem pe strada. Si cand vin 2 masini din sensuri opuse sa vezi atunci morti si familii:)).
Ma injura unu ca de ce nu circul pe trotuar cu copii, asa de distractie, si i-am facut cu degetul spre masini:)) M-a bagat in origini si a plecat. Distractiv nu?
pai da. In Romania exista doar doua teme de discutie. Parcari si pensii. Restu: muie.
Ai zis ceva magic: „Unii au renuntat la masina nr2, nr3, etc.”
Bravo! BRAVO! BRAVO PRIMARIE! BRAVO Bravo!
As vrea daca se poate si un interviu cu acei ‘unii’, si sa stim si noi la ce foloseau masina nr 2 si masina nr 3 in mod normal. Chiar as extinde intrebarea si pentru masina nr. 1. E chiar atat de vital de folosit? O folosesc doar pentru a merge de acasa la serviciu? Le pica gradele daca ar folosi metrou? Sau tramvai? Hai, fa un efort si intreaba-i.
Am un vecin avea 5 masini. Acum are 6.
– Un docker de marfa
– Un Porsche pt el
– Una pentru doamna
– Cate un copil, fiecare cu masina lui (2buc).
– Acum si-a mai luat o gloaba sa aiba ce cara, cand i se pare docker-ul prea fancy.
Are 3 locuri de parcare platite si inca 2 masini le parcheaza la ghici prin cartier.
Fiind zona de case, oamenii sunt mai domoli, nu sar repede cu hangerul la caucioace.
Le lasa pe strada X vreo 2 zile, apoi le muta pe strada Y, peste 3 saptamani revine pe strada X si tot asa.
Cat despre BRAVO PRIMARIEI!
Asta e meteahna noastra a romanilor. Te bate soarele-n cap in statie la EroiiRev de-ajungi sa ai zeama de pepene-n tartacuta, dar ce bine le-a facut alora ca-i pune sa plateasca si ca nu mai au locuri de parcare.
Fix la inceputul videoclipului, ceavica ala zice: pentru un spatiu care este al tuturor. Dar daca parcheaza altul pe locul acela din fata casei lui, face ca trenul in gara.
Prostia umana in toata splendoarea ei.
La mine in Arad, la hypermarketuri au bagat acces auto cu bariera. Primele 2 ore sunt gratuite. Dupa, platesti 10 lei pe oră. Inainte sa fie barierele, aproape toata parcarea era ocupata cu masinile oamenilor ce locuiau la blocurile din jur. Adica nu mergeau la cumparaturi, lasau masina la hypermarket cand veneau acasa de la lucru. Eu platesc 200 lei lunar pentru parcare privata. Recunosc ca m-am bucurat foarte mult cand am vazut barierele montate. Nu suport zgarcitii si pomanagii. De aia care stau la curte si tin masina afara pe trotuar, sunt si mai idioti. Eu stau la bloc si visez la ziua cand voi sta la curte, asezat pe un sezlong vara si cu masina parcata la 2 metri de mine.