La secunda 12 se face verde. Mașinile se pun în mișcare, pietonii la fel. Două mașini care forțaseră galbenul prea mult pătrund în intersecție și la secunda 18 un șofer își dă seama ce a făcut, frânează, ceea ce îl face pe prostul mai mare din spatele lui să tragă de volan și să omoare un om.
Prilej bun pentru IPJ Brașov să dea un comentariu agramat și ticălos:
În cursul acestei zile, în municipiul Brașov, la intersecția str. De Mijloc și str. Stadionului, a avut loc un accident rutier, în cadrul căruia un pieton a fost surprins și accident de un autovehicul, în timp ce traversa strada. Din nefericire, în urma impactului, pietonul a suferit leziuni pentru care personalul medical sosit la fața locului a declarat decesul.
Cauza descrisă este cercetată la acest moment de către polițiștii din cadrul Biroului Rutier Brașov sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă, iar dosarul se află sub coordonarea unui procuror desemnat din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Brașov, urmând ca la finalizarea acestora să fie dispuse măsurile legale.
Aș vrea să știu dacă și primul prost este cercetat pentru complicitate la omor. Aș vrea să știu vârsta celor doi și din ce localitate erau. De câți ani au permis. Pentru că este evident că nu este prima oară când forțează galbenul. Au jucat jocul ăsta de mii de ori. Sunt curios unde se grăbeau. Ce ocupații au, de erau la 12 ziua în trafic.
Din astea.

Probabil în urma accidentelor de genul, polițiștii pulii vor recomanda, pentru fluidizare, instalarea de pasarele, pt. ca pietonii ăștia enervanți să nu mai deranjeze traficul și să le dea lor de muncă
https://youtu.be/IsTn4csStNU
Cred ca timmerul pt verde ar trebui oprit. Prea multi vad 5 secunde la 100m si accelereaza, intra cu viteza in intersectii. La rosu e ok.
Am fost în vacanță în frumosul dumneavoastră oraș. Am avut impresia că sensurile giratorii s-au materializat instant în oraș. 50% din mașinile cu număr de BV erau într-o mișcare browniană în aceste invenții diabolice.
Brasovenii sunt oameni de treaba, dar inteligenta nu e punctul lor forte.
Dr. Love noroc cu turistii destepti care ne viziteaza urbea!
Probabil ca ar fi o idee buna sa se copieze ce fac prostii din alte tari. De ex in Irlanda, in cele mai multe intersectii, verde la pjetoni inseamna verde in toate directiile. Adica toti trec, unii chiar trec in diagonala, etc… dar prin intersectie nu trece vreo masina, asa ca nu exista situatii pt soferi ca veneau pe directia perpendiculara, veneau pe galben, faceau stanga-dreapta, etc
Eu vad asa: masina care ramane in spate de fapt a plecat pe verde pe directia celui care filmeaza – este lovita din stanga de cel care loveste ulterior pietonul – pietonul se sperie si cade la momentul impactului dintre masini – soferul vinovat nu a gestionat in niciun fel ce s-a intamplat.
Asa este!
D’asta m-am tot uitat și eu de trei ori, îmi pare ca pietonul cade înainte de impact, nu prea înțelegeam cum
Omorul din culpa in cazul accidentelor rutiere ar trebui sa fie doar când șoferul a respectat codul rutier. Circuli cu viteza regulamentara, treci pe verde, dar pietonul trece pe rosu si il accidenteze mortal, atunci e omor din culpa. Mergi prin oraș, cu viteza regulamentara, iese unul dintre masini, il accidenteze si moare, atunci e omor din culpa. Forțezi semaforul, treci cu viteza prin intersectie, accidentezi pietonul care era pe verde, este omor. Circuli cu viteza prin oraș, accidentezi pe cineva pe trecere, este omor. Incalci conștient regulile, conștientizezi posibile cauze ale acțiunilor tale, dar nu iei nici o măsură, atunci este omor. Cauza perpetuarea acestei stări la noi, in care codul rutier a devenit optional, este o legislație slabă combinata cu autorități incompetente. Plus prostie, multă prostie.
Zici ca daca eu trec pe rosu pe trecere si dai cu mașina peste mine făcând totul regulamentar tu ar trebui sa faci închisoare? Interesant.
Un om care respectă legea este, și trebuie să fie, NEVINOVAT din punct de vedere al justiției. E un număr suspect de mare de cititori al acestui blog care par să fie de acord cu tine…
Nu stiu cum se considera omor din culpa dar trecutul pe rosu, viteza excesiva si chestii de genul ar trebui trecute la neglijenta criminala.
Culpa- art 16 alin. 4 cod penal.
https://lege5.ro/Gratuit/gezdmnrzgi/art-16-vinovatia-codul-penal?dp=gqytsojtgeyta
a. Făptuitorul prevede rezultatele faptei sale , dar socotește fără temei că nu se vor intâmpla.
B. Făptuitorul nu prevede rezultatele faptei, dar trebuia și putea să prevadă.
A. „Circul cu viteză, forțez galben, etc. Hm, s-ar putea să lovesc, dracu’, pe cineva. Neah, m-am băgat de atâtea ori, nu s-a întâmplat nimic, se feresc aia.
B. Neah, nu se întâmplă nimic nasol dacă încalc jumătate din paragrafele codului rutier. Între timp, la TV rulează în buclă știri cu accidente, mai mult sau mai puțin grave, produse de aceleași fapte pe care le face individul.
Înțeleg ca unele concepte juridice sunt complicate si-ți trebuie juma’ de tratat, dar tot ce trebuia sa faceți sa întrebați pe google „culpa în codul penal român”.
@Eu, dacă un procuror te va trimite pe tine în judecată în felul ăsta și un judecător te va condamna, o să urli până la CEDO. Și vuiește online-ul de „justiția pe care o apărăm”.
Pzm, sunt 99% pieton. Este și obligația mea să respect niște reguli, nu doar să umblu cu capul iîntre urechi.
@Sans Hosen, nu garantez, dar s-ar putea să fie menționate la circumstanțe agravante.
@Vali, aprobă-mi, te rog, comentariul anterior în cincinalul ăsta, să nu se mai certe oamenii ăștia ce e aia culpă.
ba băiatule, asa prostie….
am eu o speta… un cunoscut, pielea p… ca cei mai multi dintre noi, nu avea pe nimeni nicaieri, acum vreo 20 de ani cand legea chiar spunea ceva de genul celor spuse de @eu.
in miezul noptii, pe DN, a trecut cu masina peste unul lesinat/adormit de beat ce era transversal pe drum.
toti expertii adusi de procurori, medici, ingineri, tehnicieni, politisti au zis asa: cauza mortii, faptul ca a fost calcat de masina. alcolemie la victima ceva intergalactic, la sofer 0. masina impecabila din punct de vedere tehnic, respectand toate prevederile legilor romanesti. s-a stabilit ca nu ar fi avut, tehnic vorbind, cum sa evite intre momentul in care l-a vazut (distanta de la care a devenit vizibil in lumina farurilor cu distanta de franare necesara), ca omul meu chiar a reactionat la limita instictului uman (urmele de frana incepeau la limita vizibilitatii).
procesul a durat de vreo 3 ori mai mult decat al lui vlad pascu si a fost totusi in final achitat.
conform lui @eu, ar trebui sa zaca in continuare in puscarie….
cred ca eu vrea sa scrie acolo ca „Cauza descrisă este cercetată la acest moment de către polițiștii din cadrul Biroului Rutier Brașov sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă”. Practic, de aici partea de „din culpa”, cand se deschide dosarul. Nu ca sa iei din culpa, chit ca tu nu ai nici o vina.
Are o mica problema ca daca e un accident cu mort si tu il deschizi „din culpa” deja ai declarat ca soferul a respectat regulile. De ce nu ai face asta si cand trece unu, destept, pe rosu?
@Animaloo, vezi definiția pt culpă.
„Din culpă” nu înseamnă că șoferul/făptuitorul a respectat regulile.
Înseamnă că fie nu a crezut că fapta sa ar putea avea consecințele alea (deși trebuia sau putea s-o facă) sau avea o idee că fapta sa ar putea avea acele consecințe, dar a considerat că nu se vor întâmpla.
„Din culpă” este practic opus pt „cu premeditare” .
Premeditare înseamnă că făptuitorul a săvârșit fapta cu intenția și cu scopul producerii acelor consecințe. Ceea ce nu este cazul aici. Boul ăla n-a trecut pe roșu intenționat cu scopul de a-l ucide pe pieton.
Ai ori „premeditare”, ori „culpă” ori „nevinovăție”. Cercetarea penala trebuie să înceapă cu una din primele două.
@Constantin – e vorba de infracțiunea pentru care se face cercetare. Cercetarea nu implica pedeapsa, înseamnă doar ca se instrumentează un dosar într-un anume fel, cu anumite resurse. Cercetarea nu înseamnă nici măcar ca cei implicați sunt acuzați de fapta respectivă, ci ca exista o fapta care se presupune a fi „omor”, „omor din culpa”, etc si se cercetează, urmând apoi a se stabili trimiterea sau nu in urmărire penala când/daca se stabilește un vinovat pentru fapta.
Nu a forțat galbenul ci a trecut pe rosu. Intrat pe rosu și omorât om, pușcărie pentru omor.
Pietonul incepe sa alerge, se impiedica si pica fix in fata masinii ?
Chiar nu inteleg de ce a alergat, pentru ca primul deja oprise.
Pentru ca s-a speriat. Si cred ca nu a realizat ca vine alt tampit pe banda 2.
E o chestie de fractiune de secunda in care iei o decizie. A crezut ca daca se opreste poate fi lovitd e cel de pe banda 1.
Final Destination. O secunda de neinspiratie si a devenit istorie
Sperietura ? Pe bune, ala cu suv care a oprit era mai in spate decat ala cu bolt care facuse dreapta, fata de pieton. Poate daca au fost un claxon puternic, altfel nu ai cum.
Eu in astfel de situatii, intotdeauna am avut reflexul sa raman pe loc, sa fiu pregatit sa sar in sus.
@ciocolatiulverde, nu stiu daca a fost si vreun claxon, dar cu siguranta ala s-a speriat de la bubuitura (lovirea masinii) care a fost „mutata” cu partea frontala catre ala cu Bolt.
Aia 2 nu au fortat galbenul. Au trecut pe rosu. Deja masinile care aflate la intersectie pe De Mijloc erau puse in miscare – pentru ca se facuse verde. Nu era posibil sa fie verde pe De Mijloc fara rosu pe Stadionului.
Cei doi mergeau paralel (benzile 1 si 2). Cel de pe banda 1 l-a vazut repede pe pieton si a franat brusc, dar ala de pe banda 2 l-a vazut tarziu, cand deja pietonul incerca sa scape de cel care venea pe banda 1 si marind pasul a mers catre banda 2 si a fost luat de ala de pe banda 2.
Clar aia doi de pe Stadionului au trecut pe ROSU.
Doar cel care a ucis pietonul a trecut pe roșu. Celălalt șofer implicat în accident venea de pe banda celui care filmează și mergea înainte pe verde.
Imi cer scuze.
Am dat pe slow si ai dreptate. Ala era pe banda celui care filmeaza. A fost lovit de ala care a intrat pe rosu.
Motoreta aia de glovo care trece ca-n branza la sfarsitul filmuletului e de benny hill.
avea ceva de livrat, ai fi vrut să stea să caște gura juma de oră cu comanda ta?
Tîmpitul ăla nu a forțat galbenul, a trecut pe roșu.
Legat de asta, în tot mai multe țări, accentul se pune pe reducerea vitezei, și regândire a străzilor astfel încât să fie mai puțin periculos pt pietoni să traverseze o stradă.
Mai departe, pot sa remarc faptul ca automobilul implicat este un SUV care nu are niciun element de siguranță în caz de impact.
https://youtu.be/_ByEBjf9ktY?si=rl4oSl70qR3SLqH4
Ai speriat lumea cu omul ala. Si ti-ai luat josvoturi aiurea banuiesc ca fix din cauza asta.
Pacat, ca are ai si are perfecta dreptate. Si rezultatele sunt vizibile.
Asta este. Am încercat. România nu se poate schimba decât dacă oamenii vor asta. Eu nu vreau să mor în trafic, mulți alții sunt ok cu asta. E democrație.
Asta este. Am încercat. România nu se poate schimba decât dacă oamenii vor asta. Eu nu vreau să mor în trafic, mulți alții sunt ok cu asta. E democrație.
Cel mai de preț sfat pe care l-am primit când am făcut școala moto și care se aplica și pentru pietoni:
Verdele tău este „galbenul” altuia.
Ăsta o fi fost tata, acu’ 30 de ani, când veneam cu treabă în București (de obicei medici), se pune verde pt pietoni, dau să traversez, tata „stai să afle și ăștia că e verde pt pietoni „.
Încă încerc să țin seama de acest sfat.
Io tot de pe acolo am invatat ca cica sa nu pleci niciodata primul. Mi-a salvat pielea de cateva ori.
Ala e rosu toata ziua…nici pe departe fortat galben. Zilnic vad cateva din astea rosu deja de cateva secunde si astia intra blana in intersectie. Trebuie puscarie pentru asa ceva. Ai intrat pe rosu in intersectie? Puscarie cu executare.
Pai hai sa propunem la Parlament. Poate isi schimba Gabriel Andronache atitudinea si nu mai ia partea soferilor, cum a facut-o de curand cu insulele alea de calmare.
Corecteaza si tu: Un idiot trece pe rosu, loveste o masina si omoara un om.
Ar trebui roșu să țină mai mult și pentru mașini și pentru pietoni. Să fie o perioadă de suprapunere unde eventual să se potolească și ăștia care nu pot stăpânii caii de sub capotă. Poate ar fi ajutat …
Am intalnit si eu unul care a trecut pe rosu pe acolo. Nu cred ca a fortat galbenul tinand cont ca se facuse verde de vreo 3 secunde: https://youtu.be/LyeiLKj2dEg?feature=shared
Unul din motivele pentru care nu trec doar pentru ca am verde ca pieton.
RIP.
ambii sunt vinovati pentru ca ‘nu au respectat conditiile de trafic’.
Masina trece pe rosu, neglijenta si neatentie totala.
Pieton trece pe verde fara sa se asigure, fara sa se uite si se mai si sperie cand percepe pericolul si cade. Daca statea in picioare , isi rupea doar picioarele si se lovea la cap, dar nu murea. Viteza masinii nu era f mare sa il ucida.
Pt un accident de multe ori este nevoie de 2 care nu sunt atenti in acelasi timp. Aici s-au intalnit alti 2 din pacate.
Vinovat clar soferul.
Situatia asta se intampla regulat pe Castanilor (la ambele capete). Acolo pietonii au verde dupa „la stanga” al masinilor, si sunt destui care forteaza si intra pe rosu. Pietonii stiu regula si se feresc.
E suficient sa stati cu un telefon mobil la oricare capat al strazii Castanilor si sa vedeti cati intra pe verdele pietonilor, fortand trecerea.
Unul din capete e chiar sub nasul Sectiei 1 de Politie, practic se uita pe fereastra la intersectia cu pricina.
Porcarie.