Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
119 comentarii
NOU
#1
Marius
Aia era semnalizare sau stop?
Sunt confuz. Daca era semnalizare de ce nu blinkanea?
Daca era stop inseamna ca pe stanga ars. Dar de ce galben in loc de rosu?
Comentariu apreciat.963
NOU
#2
Je
Blinkanea, dar fiind in Ardeal blinkanea mai rar, o data pe minut!
Comentariu apreciat.1950
NOU
#3
andrei
Mie la secunda 0:04 daca am pus stop la video mi se pare ca sunt aprinse toate 3 stopurile (e drept cel din stanga mai puțin vizibil dar as pune pe seama soarelui si unghiului din care e filmat) plus semnalizarea. Nu inteleg nici eu de ce nu mergea semnalizarea intermitent, dar aprinsa e 100%.
141
NOU
#4
Dorin
@Je blinkanea sincron cu pedala de frana
30
NOU
#5
vali
marius, ce scrie in acest articol sub video? de curiozitate întreb.
NOU
#6
AlexAndru
biciclistul NU are ce sa caute conform legii in acea situatie vinovat 100% biciclistul
@AlexAndru, și eu merg cu bicicleta și chiar trec prin zona aia și primul gând a fost că eu nu m-aș fi băgat așa niciodată. Aș fi așteptat în spatele lui sau îl depășeam pentru ca părea că vrea să facă ceva (se apropiase de bordură și frâna).
Asta nu-i scuză lipsa de semnalizare a intenției de a efectua o manevră oricare ar fi aia.
Nu sunt atât de categoric în a spune că e 100% vina biciclistului ci doar că biciclistul putea și ar fi trebuit să evite situația.
Comentariu apreciat.360
NOU
#9
AlexAndru
@un om
-Exista o lege care spune clar ce trebuie sa faca atat biciclistul cat si soferul
-Aici nu e vorba de a fi categoric e vorba de a fi in primul rand responsabil pentru tine
*daca vorbim de legi nescrise, atunci cand esti cu un „divais” care se deplaseaza pe drumurile publice mai incet decat autoturismele, aplici regula de la ski in care ala din spate trebuie sa fie atent la ala din fata si nu invers (da, skiorul nu are oglinzi retrovizoare dar nici biciclistul „gaz” in pedale pentru a putea forta in anumite situatii pentru a scapa de pericole si e valabil si pentru trotinete electrice, scutere de 50 si chiar 125 care nu au puterea necesara de a accelera pentru a evita in anumite situatii)
*condusul preventiv chiar daca are cateva articole de lege in legislatia rutiera nu foarte clare si nu foarte sanctionabile, exact asta iti spune:
-bah, e ingust intre bordura si masina, nu te baga
-bah, esti si tu sofer, exista o posibilitate ca ala cu masina sa faca dreapta, ia o usor
-bah, exista o posibilitate ca ala sa nu te vada fiind in unghiul mort, vezi care ii sunt intentiile si ia o decizie dupa ce esti sigur de ceea ce face
etc
-Mai pe scurt, daca tii la viata ta mai mult decat la „cocosismul” din tine, NICIODATA nu faci ceea ce face biciclistul din imagini. Fie ca a semnalizat ala cu masina sau nu
–
legea zice asa:
n ai semnalizat => amenda
n ai semnalizat si accident usor => amenda + 60 de zile pieton
n ai semnalizat si victime => Penal
–
biciclsit => NU se depaseste prin dreapta
La judecata: avem un rezultat, care sunt cauzele? Aaaa, amandoi au incalcat legea? Bun, culpa comuna si fiecare isi ispaseste pedeapsa. Soferul ramane pietoin si cu banii luati si biciclistul cu spitalizarea si toate neplacerile de la costuri pana la imposibilitatea de a mai putea munci!
So, care este scopul tu ca biciclist sa faci o asemenea tampenie mai ales in conditiile in care cunosti foarte bine cum se conduce in Ro?
imi place cand oamenii scriu un wall of text si se bazeaza pe faptul ca lumea se uita si se gandeste „wow…ce mult a scris, asta sigur stie”
„biciclistul NU are ce sa caute conform legii in acea situatie” – situatia fiind „pe sosea”
– „aplici regula de la ski”
de la inceput autorul declara clar ca habarnare ce scrie. „Regula de la ski” pe sosele. In momentu asta, daca era o discutie fata de fata autoru isi lua un capac dupa ceafa (prietenesc) si era trimis sa aduca niste bere
– ” e ingust intre bordura si masina”
autorul, fiind inept mental, in aceasta discutie, nu stie ca una dintre calitatile camerelor este ca ingusteaza perspectiva. Altfel spus: cand vezi ca e ingust, pe filmare, mai pune niste spatiu acolo, ca asa e in realitate
– „NU se depaseste prin dreapta”
autorul, dupa cum am stabilit deja calitatile lui mentale cu privire la analiza curenta, nu stie definitia depasirii, trebuie sa il iertam, sa ii futem un capac dupa ceafa si sa il trimitem dupa bere
– La judecata: avem un rezultat, care sunt cauzele?
Cauzele sunt ca prostii ca tine si ca soferu scodei au dreptu sa comenteze in loc sa isi ia un capac dupa ceafa si sa fie trimisi dupa bere
29
NOU
#11
AlexAndru
@animaloo
arata mi te rog un singur articol din Legislatia rutiera romaneasca ce iti perimite sa „dublezi” un autoturism aflat in msicare …
restul e … jignire inutila
30
NOU
#12
Flat
Scuze, dar ești cam de vină, te-ai băgat aiurea între el și bordură, trebuia să aștepți în spatele lui până treceai de intersecție, apoi dacă mergea încet depășit legal prin stânga.
Ca ciclist, nu se devansează așa prin dreapta la bordură, decât dacă este coloană de mașini în staționare (și atunci grijă la uși deschise)
Comentariu apreciat.52716
NOU
#13
Mirel
Din păcate viteza din video este crescută peste viteza reală și pare că biciclistul s-a pripit. Skoda s-a oprit în coloană și a dat impresia că va staționa. Nu-l depășea Vali în mers.
Indecis. Tu ce zici?3105
NOU
#14
Andrei G
@Mirel, repeta dupa mine:
– „nu depasesc in intersectie nedirijata”;
– „nu ma strecor prin dreapta masinilor aflate in miscare daca nu am banda speciala pentru bibicleta”.
Comentariu apreciat.2181
NOU
#15
Mirel
@Andrei G păstrează-ți sfaturile pt. biciclist, eu doar comentez aici nu aprob sau invalidez șofatul lui Vali!
Doar ce am spus mai sus că viteza mărită a redării videoclipului maschează impresia dată de deplasarea skodei că s-a oprit și a invitat la „strecurarea prin dreapta coloanei de mașini oprite”.
Indecis. Tu ce zici?580
NOU
#16
Cipper
Andrei, aia nu e intersecție nedirijată… În rest da, nu aș fi riscat nici eu să mă bag pe lângă el..
233
NOU
#17
Andrei G
@Cipper, poate gresesc eu, dar in filmare nu vad niciun semafor sau vreun semn de prioritate.
210
NOU
#18
Mirel
@Andrei G se vede stop pe asfalt și alături de semnul trecerii de pietoni pe strada din dreapta.
118
NOU
#19
Constantin
Cum se impaca asta cu :
Se interzice conducătorilor de biciclete sau de mopede:
p) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepţia cazurilor în care, înainte de intersecţie, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga;
75
NOU
#20
Cipper
MIrel are dreptate si totusi e asaltat de downvotes. E fantastic ca oamenii astia circula printre noi.
Se vede clar scris STOP pe jos. Daca era intersectie nedirijata cei din dreapta aveau prioritate de trecere…
@Andrei G repeta dupa mine: aia nu e depasire ci devansare si este permisa.
00
NOU
#22
Adrian
Ca fapt divers, cand merg cu bicla sau cu trotineta eu plec de la prezumtia ca toti soferii ori nu ma vad ori is idioti. Nu trec strada fara sa ma uit la sofer in ochi si sa fiu sigur ca se opreste, nu ma bag langa el in intersectie, chiar daca are cedeaza incetinesc si ma asigur ca imi da prioritate. Chiar daca am dreptate, pe mine o sa ma doara rau daca se intampla ceva, nu pe ala protejat de 2 tone de tabla. Am 2k km cu bicla si 3k km cu trotineta din 2020 si 0 accidente in oras. Stiu ca o sa te superi dar eu nu m-as fi bagat veci langa ala cu skoda in situatia asta.
Comentariu apreciat.2701
NOU
#23
Blob
Nu stiu cum se face ca comunitatile de biciclisti si motociclistii astern frumos pe internet cum pleaca de la prezumtia ca toti soferii sunt cretini, ca argument ca ar avea/ar trebui sa aiba grija in trafic, dar realitatea din teren e cu totul alta: aceste comunitati sunt alcatuite de multe ori din imbecili care au doar drepturi pt ca sunt firavi pe tirifleasca, dar ei nu semnalizeaza, schimba benzile cum vor, nu acorda prioritate, trec pe rosu (biciclisti), trec in mers pe treceri…
Comentariu apreciat.447
NOU
#24
stephen
@Blob, pe când șoferii români bubuie de civilizație și respectat regulile, nu? Și nu conduc 80% ca și cum s-ar juca GTA sau NFS acasă.
Chiar nu înțeleg cui îi folosește retorica ‘șofer de coteț pe 4 roți vs șofer de coteț pe 2’ când e evident că problema e la nivel național, indiferent de vehicul. Șoferii sunt praf, pietonii sunt praf, toată țara e praf la capitolul educație rutieră.
Indecis. Tu ce zici?317
NOU
#25
Blob
Ok, da sigur ca la finalul zilei toata tara e praf, dar categorii diferite de praf; macar soferii de autoturisme trec printr-un oarecare filtru si asimileaza o oarecare curricula de educatie rutiera, pe cand pietonii si cei pe 2 roti merg fix la liber, fara absolut nici o educatie sau responsabilitate; nu am sustinut ca pe 4 roti e miere, dar cu siguranta nu e atat de nasol ca pe 2 roti.
176
NOU
#26
stephen
Filtrul celor in autoturisme fiind permisele alea care se dau pe 200 de euro în diverse județe amuzante?
Indecis. Tu ce zici?724
NOU
#27
Blob
Si pt ca unii la un moment dat, istoric vorbind, posibil sa fi luat permise pe bani, tu vii cumva sa extrapolezi si sa spui ca toti au luat asa…
Daca esti motorist/ciclist ai putea pur si simplu sa accepti efectiv ca ce am spus e adevarat (vezi asta zilnic in trafic) si sa participi activ la civilizarea comunitatii tale…sauuu o sa te straduiesti sa pari prost nu stiu..
162
NOU
#28
RaduN motociclist periculos
@blob: cum exact ai ajuns tu la concluzia ca se face mai multa scoala pentru categoria B decat pentru categoria A? Eu vad zilnic in trafic mai multi soferi imbecili decat motociclisti imbecili (proportional evident). Si atunci? Trag concluzii bazate pe propriile observatii si le dau valoare de adevar?
521
NOU
#29
Stefan
Percepția lui blob e mai adevărată decât percepția oricui altcuiva și când cineva nu acceptă acea percepție ca fiind universal valabila, e prost. Sau biciclist/motorist. Bravo, cupcake!
59
NOU
#30
Biker
Am o medie anuală de +4000 km cu cele 2 biciclete + încă 5-6000 km cu un maxi scuter. Am făcut chiar și 6000 km/an cu bicicletele. Nu livrez păpică, merg de plăcere. Într-un oraș din top 3 Ro. Nici un eveniment până acum, dar nu fac așa ceva…
160
NOU
#31
Adrian
@blob mie matematica imi da bine si in teorie si in teren. Jumatate dintre biciclisti si jumatate dintre soferi sunt mai imbecili decat cealalta jumatate din respectiva categorie.
62
NOU
#32
Adrian
Eu is șofer in restul timpului, eu mă uit în ochii biciclistului când mă opresc că sa vadă că l-am vazut, dar pe bicla, pentru siguranța mea plec de la premiza asta. Nu mă deranjează să mă considere alții idiot sau neatent când is la volan atâta timp cât toată lumea e în siguranță.
31
NOU
#33
m
Vroiai sa il depasesti prin dreapta. In intersectie. Da, nu a dat semnal dar nici cu tine nu mi-e rusine.
Comentariu apreciat.1878
NOU
#34
Paul
Oare vroia?
47
NOU
#35
vali
m, sper că nu ai permis.
NOU
#36
Mihai Grecia
@Vali: o avea nu o avea, are mai putin importanta
sper ca tu sa nu-l mai ai cat mai curand
211
NOU
#37
Outlaw
Biciclistul n-a anticipat nimic, dimpotrivă, a dat pedale mai puternic când a frânat ăla, care putea frâna din doar 3 motive:
– avea ceva în față și atunci trebuia să oprească și biciclistul, oricum, dacă nu voia să-l percuteze pe ăla cu conserva
– urma să vireze dreapta, șanse mari să nu se asigure și să-i taie calea biciclistului, din nou, biciclistul ar fi trebuit măcar să încetinească
– era prost, din nou biciclistul nu trebuia să se încreadă în abilitățile șoferului
Comentariu apreciat.1431
NOU
#38
Andrei G
Nu vrei sa intelegi ca nu ai ce cauta sa depasesti prin dreapta unei masini.
Uite asa o sa-ti rupi gatul pe bicicleta, crezand ca tu ai dreptate.
Comentariu apreciat.1332
NOU
#39
vali
sa depasesti prin dreapta unei masini
zi asta, mai tare și mai încet.
NOU
#40
Andrei G
Poti sa ignori tu legea cat vrei, dar asta nu face ca depasirea pe partea dreapta sa fie legala.
Comentariu apreciat.1042
NOU
#41
Andrei G
OUG 195/2002, actualizata 2024
SECTIUNEA 2 – Reguli pentru circulatia vehiculelor
Subsectiunea 3 – Depasirea
Art. 45 (5) Depăşirea se efectuează numai pe partea stângă a vehiculului depăşit. Tramvaiul sau vehiculul al cărui conducător a semnalizat intenţia şi s-a încadrat corespunzător părăsirii sensului de mers spre stânga se depăşeşte prin partea dreaptă.
Comentariu apreciat.583
NOU
#42
edi
da …dar ca manevra executate nu se numeste depasire…ci devansare. Alta reglemanetare alta poveste.
Indecis. Tu ce zici?776
NOU
#43
Alex
Devansarea se face cand treci in fata unui vehicul care circula pe alta banda sau rand. Aici Skoda clar circula pe prima banda si cum drumul are 2 benzi delimitate nu se pune problema de a circula pe randul 1 in dreapta lui.
Comentariu apreciat.570
NOU
#44
Andrei G
@edi, poti da explici care este diferenta dintre depasire si devansare?
Sau eventual sa-mi arati unde in legislatie sunt definite regulile pentru devansare?
Ceea ce spui tu este doar o inventie a biciclistilor ca sa-si justifice actiunile in trafic. Doar ca oricat ti-ai dori sa fie adevarat, momentan nu exista o astfel de manevra (devansare) specificata in legislatie.
indicatorul asta, cand e pus pe autostrada unde sensurile de mers sunt separate fizic se numeste „Devansarea interzisa pentru camioane”?
017
NOU
#46
Andrei G
@C, imi cer scuze, dar ma vad nevoit sa te corectez.
Acel indicator se numeste „Depăşirea interzisă autovehiculelor destinate transportului de mărfuri”.
grey area în lege cu situația a două vehicule ce încap pe o singură bandă. să zicem 2 motociclete, sau o bicicletă și un moped. nu este explicit interzis, dar este o idee tâmpită să share-uiești acel spațiu limitat.
mai nou, este interzis, dar doar într-un sens. A fost o inițiativă legislativă aprobată din activismul bicicliștilor, și acum mașinile sunt obligate să depășească „cu cel puțin jumătate din lățimea autovehiculului atunci când viteza acestuia de deplasare este mai mare de 50 km/h, sau cel puțin prin încălcarea acestor marcaje atunci când viteza de deplasare este de cel mult 50 km/h.””
Invers, nu este valabil. Bicicletele și motocicletele nu au această interdicție de a se înghesui pe o bandă alături de mașină, nu au vreo distanță laterală minimă de păstrat (pe logica normală că un participant decent la trafic, pe 2 roți, nu s-ar pune singur în pericol). Dar uite că sunt, așa apar cicliștii care merg ca vali, sau motocicliștii care fac lane-splitting. În țări civilizate motoarele stau la rând cu mașinile, nu se bagă printre ele. Nu zic, situații și situații, dar așa ca idee.
Principial, eu sunt de acord cu lane-splitting și cu bicla prin dreapta mașinii când mașina stă blocată în trafic și nu se mișcă. deci viteză 0. În rest, în mișcare, devine o manevră super periculoasă pentru cel pe 2 roți și nu are sens
181
NOU
#48
RaduN motociclist periculos
@Flat cred ca tari civilizate nu inseamna ce crezi tu ca inseamna, nu de alta dar in Germania, Olanda, Belgia Franta, Spania, Portugalia, vreo 40 de state din US si exemplele pot continua, lane-splittingul nu este interzis, asa daca nu este permis in mod explicit prin lege.
112
NOU
#49
None
Sunt unii, nu spun nume, care considera ca „pe autostrada, unde sensurile de mers sunt separate fizic” nu exista depasire, ci doar devansare. Pentru ei, nu e depasire daca nu intri pe contrasens. Oamenii astia traiesc printre noi si, mai grav, conduc.
82
NOU
#50
C
@AndreiG: exact. E depășire. Chiar daca cele doua benzi sunt pe acelasi sens, tot depasire se numeste.
32
NOU
#51
tony
@C
OUG 195/2002 art. 45, alin. 4: Nu constituie depășire, în sensul alin. (1), situația în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în același sens de circulație.
@RaduN . Partial adevarat. Insa exista cateva stelute
In Europa, situatia lane‑splitting-ului (filtrarea traficului) difera de la o tara la alta:
Regatul Unit – explicit permis prin Highway Code, la viteze reduse
Franta – legal inca din 11 ianuarie 2025, cu reguli stricte legate de viteza si spatiu
Belgia – legal intre cele doua benzi de langa stanga, sub 50 km/h, cu diferenta max. 20 km/h fata de trafic
Olanda – permis daca se ruleaza intre prima si a doua banda si viteza este rezonabila
Austria – legal, dar la viteze reduse
Germania – doar atunci cand traficul este complet stationar; altfel este overtaking ilegal.
In Spania si Portugalia este legal dar cu viteza redusa si fara manevre periculoase.
Italia este singura tara unde nu exista nicio reglementare si este perfect legal. Dar nu stiu ce asteptari poti avea de la ei, ca oricum sunt kamikaze in trafic cam toti.
In Statele Unite, „lane splitting” (circulatia motocicletelor intre benzi de masini, in special in trafic aglomerat) este un subiect reglementat diferit de la stat la stat. Pana in iunie 2025, doar cateva state permit in mod clar lane splitting sau au legislatie favorabila. Iata situatia actuala:
California – Legal si reglementat oficial. Este singurul stat unde lane splitting este permis in mod explicit prin lege.
Utah – Legal in anumite conditii (se numeste lane filtering, permis doar la viteze mici si cand traficul este stationar).
Montana – Legal din 2021 (lane filtering permis in conditii similare cu Utah).
Arizona – Legal din 2022, dar doar in anumite conditii (trafic oprit, motocicleta sub 15 mph etc.).
Hawaii – Nu este legal lane splitting clasic, dar se permite o forma limitata: motocicletele pot folosi acel spatiu dintre benzi si marginea drumului (shoulder), in anumite cazuri.
Colorado, Oregon, Washington, Nevada, Texas – In discutie sau tolerat in practica, dar nu reglementat legal.
Rezumat:
Legal: ~4-5 state (CA, UT, AZ, MT, HI partial)
Interzis/neclar: ~45 de state
In Romania:
Nu este considerata depasire daca nu depasesti linia intre benzi si nu schimbi banda – Succes in a nu reusi lucrul asta printre doua masini …
Daca treci peste marcaj pentru a filtra, atunci se considera depasire si e interzisa – Cum spuneam si mai sus. Succes in a reusi sa nu faci lucrul asta
Personal, consider ca Germania are cea mai bine reglementata lege. Daca coloana de masini este oprita, ai voie sa faci filtrare. Insa, odata ce coloana incepe sa se miste, trebuie sa revii pe banda.
90
NOU
#53
monciu este și semnalizează
eh, tu circuli cu impresia ca 90% din soferi nu sunt prosti, neatenti etc
A fost riscanta manevra, ca ala e bou si e pe telefon, aiurit etc si nu semnalizeaza asta e altceva, dar te-ai pus si intr-o situatie cam periculoasa.
Comentariu apreciat.590
NOU
#54
RIO
Teoretic tu ai dreptate, dar nu stiu, eu cand vand ca se apropie o intersectie si sunt pe bicicleta si masina din fata pune frana, nu ma bag paralel cu ea.
Repet, tu ai dreptate, dar situatii din acestea se pot preveni destul de usor.
Indecis. Tu ce zici?268
NOU
#55
nightwalker
S-au intalnit 2 profesionisti.
Eu nu prea am curaj sa ma bag printre bordura si masini cand sunt pe doua roti, indiferent ca dau la pedale sau nu.
Comentariu apreciat.670
NOU
#56
ratty
Dar accentul, asa e de obicei sau numai la nervi?:)
Comentariu apreciat.280
NOU
#57
Andrei îndărătnic
Poti sa scoti omul din dupa blocurile gri, dar nu scoti dupa blocurile gri din om Se accepta si Militari, chiar daca poetii erau din pan te li mooon.
90
NOU
#58
TheBlackAce
De nervi a revenit la setarile din fabrica..
Comentariu apreciat.290
NOU
#59
bebito85
Na, ca era cat pe ce sa o mierlesti inaintea lui Iliescu
Comentariu apreciat.781
NOU
#60
ev21
Nici nu apuca GTA 6
150
NOU
#61
Robert
aia cu coasa umbla zilele astea furioasa ca nu ii merge nicicum cu iliescu. eniuei, frumos bmw-ul ala rosu din parcare.
120
NOU
#62
Dave
Pentru mine, a te plimba cu bicicleta pe arterele mari e un sport extrem…
Comentariu apreciat.325
NOU
#63
I
Oricum sunt dezamăgit… Vorbești frumos și în situații de genul asta… Nu tu un mort, un rănit… Nimic. Tot de bine, sa ii trăiască familia…
Educație 😁
182
NOU
#64
Lecter
@Vali nu inteleg ce cautai cu bicicleta pe strada, cand pista de bicicleta este trasata clar cu vopsea pe trotuar
Comentariu apreciat.290
NOU
#65
zidanne
@zoso sper ca ai RCA la bicla ca e vreo 4500 de lei o usa de skoda.
Comentariu apreciat.282
NOU
#66
Constantin
Aici era de vina șoferul. Ca sa previn situații de genul cu masina, când fac dreapta merg pe langa bordura inainte de curba sa nu se poate infiltra un biciclist sau motociclist.
46
NOU
#67
zidanne
@Constantin cu un avocat bun… de unde crezi ca stiu cat costa o usa de octavie?
Nu, nu eram eu la volan (eu am si aibage laterale spate, era mai scumpa) si colegu a facut fix la fel. Bicilistul, precum vali… camera si toate cele…
Dupa 6 luni biciclistul (pe langa faptul ca mana rupta si bicla de 1500E muci) a iesit vinovat (ceva in lege cu circulatia in siruri) si acu il cauta corbii de la kruk ca astia de la alianz au vandut datoria (nu ma intreba cum…. are de platit inca 1500E).
Asta a stat pe bench vreo 6 luni, il doare umarul cand se vede un nor pe cer, si-a pierdut job-ul, nu a reusit sa se angajeze, a fost dat afara din casa de catre banca, nefasta a divortat, a plecat cu altu (era gravida in 3 luni, a avortat)… mai vrei?
86
NOU
#68
NIX
eu cred ca ii mierleam pe aia pana scoteam de 2 scode inainte de a le inmana covrigu ciorilor care cereau 1500..de covrigi
11
NOU
#69
Trl
Bicicliștii sunt degrabă solicitând drepturi de participant la trafic, dar când e vorba de obligații .. cri cri
Ca un Exercițiu puțin abstract, dar destul de relevant. Dacă in locul biciclistului era un auto, cine era vinovat ?
00
NOU
#70
Nimeni
Trăiască familia ta! În calitate de conducător de vehiclul pe două roți ai și tu niște obligații. Una din ele ar fi asta. – Articolul 157 (2) Conducatorul de vehicul este obligat, în functie de viteza cu care circulă, sa pastreze o distanta de siguranţă faţă de vehiculul ce-l preceda, pentru a putea evita o coliziune în cazul când conducatorul acestuia reduce brusc viteza sau opreste în mod neasteptat.
si l-a lovit pe ala cu skoda cand frana? sau cand s-a oprit?
00
NOU
#72
FLO
Lanternă puternică setată pe mod stroboscop, nu merge altfel în România.
Indecis. Tu ce zici?1238
NOU
#73
obositu
Si eu credeam ca naivul ca biciclistii/trotinetistii nu-si dau seama cat de deranjanta e treaba asta. ma scoate din minti si ca sofer si ca pieton, ca efectiv nu am cum sa ma uit fara sa ma orbeasca. ma lasa cu pete pe retina ca sa te simti tu vazut.
Revenind la subiect, fix ca sa evit situatii de-astea merg cat pot de aproape de bordura cand vreau sa fac dreapta. Pentru ca desi semnalizez si ma asigur, am patit de cateva ori sa incerce unul sa ma „devanseze” fix cand sa iau dreapta, ca vine de undeva din spate de pe alta banda, „filtrand” traficul.
Cel mai nasol am patit cu motociclist prin Dambovita (cu nr de DB), care era in spatele meu, amandoi pe banda a 2a (cea mai din stanga), am intrat in giratoriu din acela facut din pavele dar care e aproape la nivel cu asfaltul, ma asiguram din dreapta, cand mi-a venit sa ma asigur iar din stanga. Omul a deci ca se grabeste, a luat-o prin stanga mea peste giratoriu (din nou, eu eram pe banda interioara, faceam 3/4 din giratoriu), si apoi mi-a taiat fata ca sa iasa mai devreme decat mine. Treaba de secunde, eu puteam sa dau linistit peste el asigurandu-ma in continuare din dreapta, pe unde se mai intra in giratoriul acela stil racheta, chiar nu ma gandeam ca ar mai putea aparea din neant un pericol pe stanga, dar m-am uitat strict pentru ca stiam ca am motociclist prin preajma.
E clar din video ca ambele parti au procedat gresit.
194
NOU
#74
zidanne
@FLO Ce bine ca am 10.000lm pe far si pot dezactiva Matrix-ul cand dau de stroboscopisti… dupa o radiografie prelungita sa ii vezi cum isi amintesc ca au si obligatii nu doar drepturi :))
142
NOU
#75
FLO
obositu: Cu ce pula mea a greșit Zoso că melteanul cu mașina a schimbat direcția fără să semnalizeze și fără să se asigure? Bă, ești dobitoc? Concret, pe codul rutier, ce a greșit Zoso?
Indecis. Tu ce zici?258
NOU
#76
Cristi
N-ai idee cat de rasuciti sunt in morminte rudele celor care umbla cu asa ceva pe strada in special pe trotoare, prin parcuri si orbesc toti trecatorii. Sa va bagati laterna aia puternica unde nu bate soarele.
192
NOU
#77
Nimeni
@Flat Dacă ai un carnet mergi și dă-l înapoi la poliție. Am scris mai sus ce nu trebuia să facă domnul Petcu.
90
NOU
#78
Andrei G
@FLO, concret, pe codul rutier a gresit ca a incercat sa depaseasca pe partea dreapta.
Este vorba de acest articol din legislatie, care reglementeaza circulatia vehiculelor pe drumurile publice si modalitatea prin care se face depasirea:
OUG 195/2002, Art. 45 (5) Depăşirea se efectuează numai pe partea stângă a vehiculului depăşit.
Indiferent cat de aiurit este soferul Skodei ca nu a semnalizat, nu ar fi avut loc nici un incident daca Vali respecta regulamentul.
231
NOU
#79
obositu
@FLO te prinzi tu cu ce a gresit cand te prinzi si de ce gresesti tu cu „Lanternă puternică setată pe mod stroboscop”. Nu-mi fac sperante, probabil ca niciodata.
212
NOU
#80
NIX
@obositu, ce plm te scoate din minti bro ziua? ca doar nu-ti iei laser, dar sunt de acord ca stroboscopica e cam ciudata, preferabil sa fie dar cu o cadenta lenta
010
NOU
#81
obositu
@NIX pai nu stiu ce sa-ti spun, poate am eu retina mai sensibila, desi vad ca mi-am luat cateva thumbs-up si mai sunt si alte persoane de acord. Sincer nu stiu cum sa-ti raspund la intrebare, e pe sistemul „de ce te doare cand iti iei suturi in cap”, poate nu ai avut pusa in ochi niciodata una de-asta puternica? Stroboscopul o face si mai nasoala, banuiesc ca nu se poata adapta ochiul, nu ma pricep sa zic, dar crede-ma ca daca folosesti asa ceva, te uraste absolut toata lumea din jurul tau.
Evident ca seara/noaptea e mult mai deranjanta decat ziua, fie ca imi bate direct in ochi, fie ca in oglinzi, doar nu crezi ca si-o ajusteaza careva la lumina ambientala. Am si zis, si ca pieton ma deranjeaza, am patit de mai multe ori sa nu pot sa ma uit in fata cale de peste o suta de metri ca vine din sens opus cate un domn care nu se simte in siguranta fara stroboscop (circuland ilegal pe trotuar, printre pietoni, bineinteles).
Ziua e mai deranjanta cand e din sens opus decat din spate, mai ales cand trebuie sa te uiti in directia respectiva ca sa te asiguri.
Asta e, nu ma astept la empatie sau intelegere in Romania. Nici macar daca ar fi vreo lege care sa interzica asa ceva.
Ca vorbim de noapte, pe mine ma deranjeaza si mare parte din crucile alea verzi de la farmacii lasate aprinse toate noaptea, care nu inteleg de ce sunt permise, si nu inteleg care e rostul lor sa mearga cand farmacia este inchisa.
52
NOU
#82
Constantin
Nici asa nu ești in siguranta. A facut unul dreapta de pe banda a treia direct peste mine si lumina normala si una cu stroboscop. Am scăpat doar cu roata fata îndoită.
12
NOU
#83
Radu
Eu mereu zic oricui ma asculta: fa mereu in asa fel incat sa nu surprinzi pe altii, si sa nu fii surprins de altii. Nu ar fi trebui sa te surprinda ca masina aia a facut dreapta, era destul de clara intentia, daca erai atent.
DPDV legal mi se rupe, cred ca legal tu ai dreptate 100%, dar in spital cand te trezesti din anestezia de dupa amputare nu stiu cat de mult ajuta.
Indecis. Tu ce zici?273
NOU
#84
Cosminnn
Bine ca nu te-am pierdut!
912
NOU
#85
andrei
Mi se pare că sunt vreo 3 secunde (0:04 – 0:07) unde mașina aia are luminile aprinse în mod ciudat. Ca și când ar fi un scurt intre stopuri și semnalizare. E greu sa îți dai seama așa în scurt, ce vrea sa facă. Ca atare aș zice că ăla a fost mârlan că a semnalizat foarte târziu, sau și mai mârlan că umblă cu semnalizarea bulită.
Ca biciclist eu unul nu aș depăși niciodată mașină in poziția aia, mi se pare că te-ai expus mai mult decât era cazul.
241
NOU
#86
punKreas
GoRider/BucharestBikeTraffic iesiti din Vali :))
Comentariu apreciat.260
NOU
#87
corector
Stiti voi faza aia cand intri in sensul giratoriu deodata cu un tir/troleu/autobuz?
Ai doua variante:
1. Continui drumul si te miri ca vehiculul lung te-a acrosat (deoarece fizic, nu avea cum sa nu-ti incalce banda)
2. Lasi de la tine si astepti sa treaca hardughia
Comentariu apreciat.290
NOU
#88
obositu
in cazul ala ai de fapt 2 optiuni: cea 100% legala, pentru ca trebuie sa dai prioritate mijloacelor de transport in comun este sa franezi cum ai zis tu, si sa lasi hardughia sa treaca. In mod real, mai poti si sa o calci (daca exista loc si ai timp) ca sa treci de „zona periculoasa” si sa ajungi pe banda ta in fata lui.
Daca continui drumul, e aproape sigur ca te atinge. Lucram la un moment dat intr-un birou in care vedeam pe geam un loc in care intorcea tramvaiul. Foarte frecvent era cate unul atins de coltul vagonului de tramvai pentru ca voia el neaparat sa se apropie cat mai mult de sina in curba.
60
NOU
#89
ionut
reprezentant Sandoz
44
NOU
#90
Daniel
In filmare se vede ca se aprinde semnalizarea. ca nu e intermitenta e alta problema. dar e aprinsa.
Omul a dat semnal, si a facut dreapta si surpiza, a aparut o bicicleta acolo. Cand tu ai doar casca si haina pe tine si ceilalti au cel putin o tona de metal e mai bine sa nu te avanti asa.
Important totusi e ca nu au fost alte probleme, bicicleta/masina se repara
„Omul a dat semnal, si a facut dreapta si surpiza, a aparut o bicicleta acolo”
DEFINITIA soferului roman: io am dat semnal (desi se vede ca nu a dat, dar hei..nu stam sa analizam chiar totu) si…pe unde voiam io sa merg a aparut un vehicul. Desi io am dat semnal!!!oneone11!!!
Chestii tip prioritate sunt prostii. „EU AM DAT SEMNAL!!!!”
00
NOU
#92
Cata
Eu nu mai comentez dacă ai dreptate sau nu. Nu mă băgam acolo, o spun cu experiența a aproape 20 de ani de mers la muncă cu bicicleta.
Comentariu apreciat.391
NOU
#93
saint
E ok Skoduta, a patit ceva ?
110
NOU
#94
Cristi
Sunt destui care se dau cu parerea cine a gresit si cine nu, dar intreb si eu, spiritul de conservare nu a avut loc cu tine pe bicicleta? Poti sa mori linistit si cu dreptatea in mana, te mai ajuta dupa cu ceva daca tu sau alalalt a gresit?
Comentariu apreciat.431
NOU
#95
vali
dat fiind că ăla nu a dat semnal, deși avea timp căcălău, mă gândeam că merge inainte.
NOU
#96
Trl
Și dacă dădea semnal dreapta putea sa meargă înainte … obligația legală este de a semnaliza intenția/manevra, dacă renunța la manevra ce sa semnalizeze ?. Și mai sunt speciali care încurca manetele. Sau nu le pasa mult de ele.
00
NOU
#97
Foorysh
Sunt ăla cu Skoda, ai zis ca vii la miliție, eu încă te aștept aici …
Comentariu apreciat.330
NOU
#98
vali
ai inteles greșit, am zis că sunt de la miliție
NOU
#99
ev21
La secunda 5 l-ai vazut ca franeaza si e si intersectie nu te bagi prin dreapta. Da, e de vina ca nu s-a asigurat, ca nu avea centura, ce vorbea la telefon etc etc dar nu te ajuta cu nimic asta daca ramai fara picioare.
161
NOU
#100
Jan
Omu cu singuranta se uita in stanga sa vada daca vine cineva.
11
NOU
#101
Psionics
#sieuSuntOSkoda
121
NOU
#102
StefanSC
Macar daca sareau si aia de la Decathlon la zar cu o campanie ceva…
53
NOU
#103
Metanoia
Vali, cu tot respectu’, poate ar trebui sa lași bicla doar pentru parcuri. Ai un “junior” care te așteaptă acasă.. întreg.
210
NOU
#104
vali
sinucidere direct. ce sa mai pierd timpul așteptând inevitabilul.
NOU
#105
vlad
eu nu ma mai bag prin dreapta cu bicla daca masina se misca dupa ce am facut asta cu un bou care semnaliza ca facea stanga si a luat-o la dreapta
Era să te omoare reprezentanta Sandoz 😄 era bunaciune măcar?
40
NOU
#108
vali
era un domn. dar bonus points, după s-a oferit o doamnă cu o honda să mă ajute
NOU
#109
Emil
Boss, acum 15 sau 16 ani, într-o situație exact ca cea de mai sus, io fiind șoferul, trebuind să intru pe un drum lateral de pe cel principal, am semnalizat schimbarea benzii, am încetinit, m-am înscris lângă bordură totul cu asigurare în oglinda de pe dreapta, și când am început manevra, din spate a țâșnit un puști pe moped (era epoca aia când nu aveau nevoie de permis, dacă mai ține minte cineva) prin DREAPTA mea și s-a înfipt direct în roata mea dreapta față, nu a căzut, s-a dus bălngănindu-se vreo 10-15 metri și a dispărut. Nu realizez nici acum pe unde naiba a avut loc să treacă, eram înscris chiar langa bordură și începusem virajul spre dreapta. Crede-mă, am fost militar, am trecut prin multe prin teatrele de operații, sunt alpinist și schior (practicant, nu de poze pe feisbuc) mă dau mult și cu bicla, dar faza asta încă mă bântuie. Bine că nu s-a întîmplat nimic.
141
NOU
#110
Damian
Un tânăr care a intrat în mine așa și m-a dat în judecată că i-am stricat bicicleta și penal pentru vătămare corporală desi a plecat de acolo pe picioare și nu l-am văzut nici măcar zgâriat, mi-a plătit îndreptarea ușii și cheltuielile de judecată.
Cred că nu se aude bine pe film, sau nu ai pronunțat tu corect „vă rog să mă scuzați, am greșit.”
Ce ai făcut acolo te pune in pericol și este și ceea ce urăște lumea , in general la bicicliști.
Comentariu apreciat.410
NOU
#111
Nimeni
Asta a vrut să spună dar a ieșit doar „Să trăiască familia ta!” O să fur asta și de fiecare dată cînd o să meargă ceva rău, în loc să înjur, chiar și-n gînd, o să spun doar „Să trăiască familia ta!”
80
NOU
#112
gal
cu ce daune te-ai ales (masina pocnita si amenda?) ce sfaturi ai primit de la organ? sa stim si noi ca sa nu facem ca tine.
10
NOU
#113
Ioan C
Amandoi ati gresit, el pentru ca nu a semnalizat, si tu pentru ca nu ai incetinit si nu ai mentinut o distanta de siguranta fata de el, tocmai pentru a avea posibilitatea sa reactionezi in caz ca se intampla ceva imprevizibil.
Ei bine, exact asta s-a intamplat. Desi dadea impresia ca urma sa stationeze, in practica, nu a facut asta, si a luat-o la dreapta.
Intr-o alta tara, de pilda Olanada, soferii ar fi fost mult mai atenti dupa biciclisti, insa in Romania acest lucru este in mod activ descurajat, iar mentalitatea soferilor este ca tu, cel care risca vatamari corporale grave in caz de accident trebuie sa fii precuat, nu ei, care conduc un autovehicul care poate vatama corporal grav alti participanti in trafic trebuie sa fie mai precauti.
Adica, chiar daca pietonul sau biciclistul gresesc, povara sigurantei lor pica pe mine, ca sofer de automobil, nu pe ei, indiferent de cat de prosti sau indiferenti sunt. Sau, chiar daca soferul de automobil greseste, povara sigurantei lui pica pe mine sa nu dau cu camionul, tancul sau vaporul peste el.
10
NOU
#114
Trl
Am dubii serioase ca in țările așa zis civilizate dacă te trosnește un tir și tu auto, iese el vinovat când tu ai greșit
00
NOU
#115
Giani Mucea
I feel your pain. Daca restul ar merge 100% legal in 100% din timp, tu ai putea sa mergi ilegal in perfecta siguranta. Dar n-ai cu cine dom’le.
40
NOU
#116
Adi
După toate comentariile niște concluzii:
1. Șoferul a greșit, pentru că nu a semnalizat schimbarea direcției de mers.
2. Biciclistul a greșit, pentru că a încercat să treacă pe lângă autovehicul (chiar și presupunând că acesta nu ar fi schimbat direcția de mers).
Ca biciclist nu e o idee bună să încerci să treci pe lângă autovehicule imobilizate în coloană sau care se deplasează cu viteză redusă, dacă nu ai bandă specială de biciclete. De ce? Hai s-o luăm invers. Autovehiculele nu au voie să facă lane splitting cu bicicletele. În oraș, la viteze maxim permise de 50 km/h, trebuie să depășească bicicletele încălcând linia întreruptă dintre benzi/sensurile de mers cu o roată. Asta pentru siguranța biciclistului, pentru a menține o distanță laterală de siguranță. De ce să presupui că tu, ca biciclist, venind din spate, ai avea voie să te expui, să anulezi distanța aceasta de siguranță circulând între autovehicule și marginea carosabilului?!
În concluzie, dacă nu există bandă de biciclete, nu vă mai băgați între autovehicule și bordură!
De ce să presupui că tu…pentru ca nu e interzis. Pentru ca nu fac „lane splitting”. Pentru ca pe acolo am voie sa conduc. Continui?
„Ca biciclist nu e o idee bună să încerci să treci pe lângă autovehicule imobilizate în coloană sau care se deplasează cu viteză redusă”
E o idee chiar foarte buna sa te misti asa. evident, cu atentie crescuta
Ba, din experienta mea proprie, cand este coloana asa mare, cel mai bine e sa mergi „ilegal” si sa faci lane splitting. Preferabil intre banda 1 si 2. Intre 1 si bordura, unde este legal, exista numa probleme: mizerie, canale, usi deschise, masini care fac dreapta si, cel mai des, linistea soferului de banda 1 care nu se uita in oglinda dreapta (si eu fac asta, nu e o acuza)
Intre 1 si 2 ai limitari si, cel mai important, oamenii de pe 1 se uita in oglinda stanga daca vor sa faca ceva si aia de pe 2 in oglinda dreapta.
din pacate CR nu are un articol clar pentru circulatia bicicletelor. Pentru ca mai marii nostri considera bicla o jucarie. Iar soferii oricum sunt prosti, cum se demonstreaza si pe aici. Ba mai mult, si judecatorii sug pula, dupa cum scriu oamenii pe aici de cazuri.
avem insa asa.
1. obligatia biciclistului sa mearga cat mai pe dreapta.
2. definitia clara a „depasirii”. Aia e singura chestie definita clar.
3. Obligatia soferilor de a semnaliza. In cazul asta ar ajuta la preventie, dar tot ar fi de vina soferul pentru ca
Faza, de gaga e ca in CR singura data cand e specificat clar ca soferul tre sa acorde prioritate este „cand intersecteaza o pistade biciclete”. Stiind numarul de km de pista de biciclete, legea e facuta in asa fel incat soferii sa se bazeze ca judecatorii sunt soferi romani si considera bicicletele jucarii
*sa nu uitam ca pentru romani inclusiv „io fac la dreapta cand vrea pula mea in rond” este o gandire corecta, doar ca pentru aia s-a schimbat legea in mod clar
10
NOU
#119
Dan
Nu inteleg ce-ai vrut sa faci cu schema asta. Ce cautai in dreapta lui?
Aia era semnalizare sau stop?
Sunt confuz. Daca era semnalizare de ce nu blinkanea?
Daca era stop inseamna ca pe stanga ars. Dar de ce galben in loc de rosu?
Blinkanea, dar fiind in Ardeal blinkanea mai rar, o data pe minut!
Mie la secunda 0:04 daca am pus stop la video mi se pare ca sunt aprinse toate 3 stopurile (e drept cel din stanga mai puțin vizibil dar as pune pe seama soarelui si unghiului din care e filmat) plus semnalizarea. Nu inteleg nici eu de ce nu mergea semnalizarea intermitent, dar aprinsa e 100%.
@Je blinkanea sincron cu pedala de frana
marius, ce scrie in acest articol sub video? de curiozitate întreb.
biciclistul NU are ce sa caute conform legii in acea situatie
vinovat 100% biciclistul
Dar fără bice pe spinare, că e băiat bun.
@AlexAndru, și eu merg cu bicicleta și chiar trec prin zona aia și primul gând a fost că eu nu m-aș fi băgat așa niciodată. Aș fi așteptat în spatele lui sau îl depășeam pentru ca părea că vrea să facă ceva (se apropiase de bordură și frâna).
Asta nu-i scuză lipsa de semnalizare a intenției de a efectua o manevră oricare ar fi aia.
Nu sunt atât de categoric în a spune că e 100% vina biciclistului ci doar că biciclistul putea și ar fi trebuit să evite situația.
@un om
-Exista o lege care spune clar ce trebuie sa faca atat biciclistul cat si soferul
-Aici nu e vorba de a fi categoric e vorba de a fi in primul rand responsabil pentru tine
*daca vorbim de legi nescrise, atunci cand esti cu un „divais” care se deplaseaza pe drumurile publice mai incet decat autoturismele, aplici regula de la ski in care ala din spate trebuie sa fie atent la ala din fata si nu invers (da, skiorul nu are oglinzi retrovizoare dar nici biciclistul „gaz” in pedale pentru a putea forta in anumite situatii pentru a scapa de pericole si e valabil si pentru trotinete electrice, scutere de 50 si chiar 125 care nu au puterea necesara de a accelera pentru a evita in anumite situatii)
*condusul preventiv chiar daca are cateva articole de lege in legislatia rutiera nu foarte clare si nu foarte sanctionabile, exact asta iti spune:
-bah, e ingust intre bordura si masina, nu te baga
-bah, esti si tu sofer, exista o posibilitate ca ala cu masina sa faca dreapta, ia o usor
-bah, exista o posibilitate ca ala sa nu te vada fiind in unghiul mort, vezi care ii sunt intentiile si ia o decizie dupa ce esti sigur de ceea ce face
etc
-Mai pe scurt, daca tii la viata ta mai mult decat la „cocosismul” din tine, NICIODATA nu faci ceea ce face biciclistul din imagini. Fie ca a semnalizat ala cu masina sau nu
–
legea zice asa:
n ai semnalizat => amenda
n ai semnalizat si accident usor => amenda + 60 de zile pieton
n ai semnalizat si victime => Penal
–
biciclsit => NU se depaseste prin dreapta
La judecata: avem un rezultat, care sunt cauzele? Aaaa, amandoi au incalcat legea? Bun, culpa comuna si fiecare isi ispaseste pedeapsa. Soferul ramane pietoin si cu banii luati si biciclistul cu spitalizarea si toate neplacerile de la costuri pana la imposibilitatea de a mai putea munci!
So, care este scopul tu ca biciclist sa faci o asemenea tampenie mai ales in conditiile in care cunosti foarte bine cum se conduce in Ro?
imi place cand oamenii scriu un wall of text si se bazeaza pe faptul ca lumea se uita si se gandeste „wow…ce mult a scris, asta sigur stie”
„biciclistul NU are ce sa caute conform legii in acea situatie” – situatia fiind „pe sosea”
– „aplici regula de la ski”
de la inceput autorul declara clar ca habarnare ce scrie. „Regula de la ski” pe sosele. In momentu asta, daca era o discutie fata de fata autoru isi lua un capac dupa ceafa (prietenesc) si era trimis sa aduca niste bere
– ” e ingust intre bordura si masina”
autorul, fiind inept mental, in aceasta discutie, nu stie ca una dintre calitatile camerelor este ca ingusteaza perspectiva. Altfel spus: cand vezi ca e ingust, pe filmare, mai pune niste spatiu acolo, ca asa e in realitate
– „NU se depaseste prin dreapta”
autorul, dupa cum am stabilit deja calitatile lui mentale cu privire la analiza curenta, nu stie definitia depasirii, trebuie sa il iertam, sa ii futem un capac dupa ceafa si sa il trimitem dupa bere
– La judecata: avem un rezultat, care sunt cauzele?
Cauzele sunt ca prostii ca tine si ca soferu scodei au dreptu sa comenteze in loc sa isi ia un capac dupa ceafa si sa fie trimisi dupa bere
@animaloo
arata mi te rog un singur articol din Legislatia rutiera romaneasca ce iti perimite sa „dublezi” un autoturism aflat in msicare …
restul e … jignire inutila
Scuze, dar ești cam de vină, te-ai băgat aiurea între el și bordură, trebuia să aștepți în spatele lui până treceai de intersecție, apoi dacă mergea încet depășit legal prin stânga.
Ca ciclist, nu se devansează așa prin dreapta la bordură, decât dacă este coloană de mașini în staționare (și atunci grijă la uși deschise)
Din păcate viteza din video este crescută peste viteza reală și pare că biciclistul s-a pripit. Skoda s-a oprit în coloană și a dat impresia că va staționa. Nu-l depășea Vali în mers.
@Mirel, repeta dupa mine:
– „nu depasesc in intersectie nedirijata”;
– „nu ma strecor prin dreapta masinilor aflate in miscare daca nu am banda speciala pentru bibicleta”.
@Andrei G păstrează-ți sfaturile pt. biciclist, eu doar comentez aici nu aprob sau invalidez șofatul lui Vali!
Doar ce am spus mai sus că viteza mărită a redării videoclipului maschează impresia dată de deplasarea skodei că s-a oprit și a invitat la „strecurarea prin dreapta coloanei de mașini oprite”.
Andrei, aia nu e intersecție nedirijată… În rest da, nu aș fi riscat nici eu să mă bag pe lângă el..
@Cipper, poate gresesc eu, dar in filmare nu vad niciun semafor sau vreun semn de prioritate.
@Andrei G se vede stop pe asfalt și alături de semnul trecerii de pietoni pe strada din dreapta.
Cum se impaca asta cu :
Se interzice conducătorilor de biciclete sau de mopede:
p) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepţia cazurilor în care, înainte de intersecţie, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga;
MIrel are dreptate si totusi e asaltat de downvotes. E fantastic ca oamenii astia circula printre noi.
Se vede clar scris STOP pe jos. Daca era intersectie nedirijata cei din dreapta aveau prioritate de trecere…
@Andrei G repeta dupa mine: aia nu e depasire ci devansare si este permisa.
Ca fapt divers, cand merg cu bicla sau cu trotineta eu plec de la prezumtia ca toti soferii ori nu ma vad ori is idioti. Nu trec strada fara sa ma uit la sofer in ochi si sa fiu sigur ca se opreste, nu ma bag langa el in intersectie, chiar daca are cedeaza incetinesc si ma asigur ca imi da prioritate. Chiar daca am dreptate, pe mine o sa ma doara rau daca se intampla ceva, nu pe ala protejat de 2 tone de tabla. Am 2k km cu bicla si 3k km cu trotineta din 2020 si 0 accidente in oras. Stiu ca o sa te superi dar eu nu m-as fi bagat veci langa ala cu skoda in situatia asta.
Nu stiu cum se face ca comunitatile de biciclisti si motociclistii astern frumos pe internet cum pleaca de la prezumtia ca toti soferii sunt cretini, ca argument ca ar avea/ar trebui sa aiba grija in trafic, dar realitatea din teren e cu totul alta: aceste comunitati sunt alcatuite de multe ori din imbecili care au doar drepturi pt ca sunt firavi pe tirifleasca, dar ei nu semnalizeaza, schimba benzile cum vor, nu acorda prioritate, trec pe rosu (biciclisti), trec in mers pe treceri…
@Blob, pe când șoferii români bubuie de civilizație și respectat regulile, nu? Și nu conduc 80% ca și cum s-ar juca GTA sau NFS acasă.
Chiar nu înțeleg cui îi folosește retorica ‘șofer de coteț pe 4 roți vs șofer de coteț pe 2’ când e evident că problema e la nivel național, indiferent de vehicul. Șoferii sunt praf, pietonii sunt praf, toată țara e praf la capitolul educație rutieră.
Ok, da sigur ca la finalul zilei toata tara e praf, dar categorii diferite de praf; macar soferii de autoturisme trec printr-un oarecare filtru si asimileaza o oarecare curricula de educatie rutiera, pe cand pietonii si cei pe 2 roti merg fix la liber, fara absolut nici o educatie sau responsabilitate; nu am sustinut ca pe 4 roti e miere, dar cu siguranta nu e atat de nasol ca pe 2 roti.
Filtrul celor in autoturisme fiind permisele alea care se dau pe 200 de euro în diverse județe amuzante?
Si pt ca unii la un moment dat, istoric vorbind, posibil sa fi luat permise pe bani, tu vii cumva sa extrapolezi si sa spui ca toti au luat asa…
Daca esti motorist/ciclist ai putea pur si simplu sa accepti efectiv ca ce am spus e adevarat (vezi asta zilnic in trafic) si sa participi activ la civilizarea comunitatii tale…sauuu o sa te straduiesti sa pari prost nu stiu..
@blob: cum exact ai ajuns tu la concluzia ca se face mai multa scoala pentru categoria B decat pentru categoria A? Eu vad zilnic in trafic mai multi soferi imbecili decat motociclisti imbecili (proportional evident). Si atunci? Trag concluzii bazate pe propriile observatii si le dau valoare de adevar?
Percepția lui blob e mai adevărată decât percepția oricui altcuiva și când cineva nu acceptă acea percepție ca fiind universal valabila, e prost. Sau biciclist/motorist. Bravo, cupcake!
Am o medie anuală de +4000 km cu cele 2 biciclete + încă 5-6000 km cu un maxi scuter. Am făcut chiar și 6000 km/an cu bicicletele. Nu livrez păpică, merg de plăcere. Într-un oraș din top 3 Ro. Nici un eveniment până acum, dar nu fac așa ceva…
@blob mie matematica imi da bine si in teorie si in teren. Jumatate dintre biciclisti si jumatate dintre soferi sunt mai imbecili decat cealalta jumatate din respectiva categorie.
Eu is șofer in restul timpului, eu mă uit în ochii biciclistului când mă opresc că sa vadă că l-am vazut, dar pe bicla, pentru siguranța mea plec de la premiza asta. Nu mă deranjează să mă considere alții idiot sau neatent când is la volan atâta timp cât toată lumea e în siguranță.
Vroiai sa il depasesti prin dreapta. In intersectie. Da, nu a dat semnal dar nici cu tine nu mi-e rusine.
Oare vroia?
m, sper că nu ai permis.
@Vali: o avea nu o avea, are mai putin importanta
sper ca tu sa nu-l mai ai cat mai curand
Biciclistul n-a anticipat nimic, dimpotrivă, a dat pedale mai puternic când a frânat ăla, care putea frâna din doar 3 motive:
– avea ceva în față și atunci trebuia să oprească și biciclistul, oricum, dacă nu voia să-l percuteze pe ăla cu conserva
– urma să vireze dreapta, șanse mari să nu se asigure și să-i taie calea biciclistului, din nou, biciclistul ar fi trebuit măcar să încetinească
– era prost, din nou biciclistul nu trebuia să se încreadă în abilitățile șoferului
Nu vrei sa intelegi ca nu ai ce cauta sa depasesti prin dreapta unei masini.
Uite asa o sa-ti rupi gatul pe bicicleta, crezand ca tu ai dreptate.
zi asta, mai tare și mai încet.
Poti sa ignori tu legea cat vrei, dar asta nu face ca depasirea pe partea dreapta sa fie legala.
OUG 195/2002, actualizata 2024
SECTIUNEA 2 – Reguli pentru circulatia vehiculelor
Subsectiunea 3 – Depasirea
Art. 45 (5) Depăşirea se efectuează numai pe partea stângă a vehiculului depăşit. Tramvaiul sau vehiculul al cărui conducător a semnalizat intenţia şi s-a încadrat corespunzător părăsirii sensului de mers spre stânga se depăşeşte prin partea dreaptă.
da …dar ca manevra executate nu se numeste depasire…ci devansare. Alta reglemanetare alta poveste.
Devansarea se face cand treci in fata unui vehicul care circula pe alta banda sau rand. Aici Skoda clar circula pe prima banda si cum drumul are 2 benzi delimitate nu se pune problema de a circula pe randul 1 in dreapta lui.
@edi, poti da explici care este diferenta dintre depasire si devansare?
Sau eventual sa-mi arati unde in legislatie sunt definite regulile pentru devansare?
Ceea ce spui tu este doar o inventie a biciclistilor ca sa-si justifice actiunile in trafic. Doar ca oricat ti-ai dori sa fie adevarat, momentan nu exista o astfel de manevra (devansare) specificata in legislatie.
https://www.codrutier.ro/storage/images/16e7fb7cf91a11e1298a347e1f29e3c7.png
indicatorul asta, cand e pus pe autostrada unde sensurile de mers sunt separate fizic se numeste „Devansarea interzisa pentru camioane”?
@C, imi cer scuze, dar ma vad nevoit sa te corectez.
Acel indicator se numeste „Depăşirea interzisă autovehiculelor destinate transportului de mărfuri”.
Gasesti denumirea corecta inclusiv pe site-ul de unde ai luat tu imaginea data ca exemplu:
https://www.codrutier.ro/semne-de-circulatie/de-interzicere-sau-restrictie
grey area în lege cu situația a două vehicule ce încap pe o singură bandă. să zicem 2 motociclete, sau o bicicletă și un moped. nu este explicit interzis, dar este o idee tâmpită să share-uiești acel spațiu limitat.
mai nou, este interzis, dar doar într-un sens. A fost o inițiativă legislativă aprobată din activismul bicicliștilor, și acum mașinile sunt obligate să depășească „cu cel puțin jumătate din lățimea autovehiculului atunci când viteza acestuia de deplasare este mai mare de 50 km/h, sau cel puțin prin încălcarea acestor marcaje atunci când viteza de deplasare este de cel mult 50 km/h.””
Invers, nu este valabil. Bicicletele și motocicletele nu au această interdicție de a se înghesui pe o bandă alături de mașină, nu au vreo distanță laterală minimă de păstrat (pe logica normală că un participant decent la trafic, pe 2 roți, nu s-ar pune singur în pericol). Dar uite că sunt, așa apar cicliștii care merg ca vali, sau motocicliștii care fac lane-splitting. În țări civilizate motoarele stau la rând cu mașinile, nu se bagă printre ele. Nu zic, situații și situații, dar așa ca idee.
Principial, eu sunt de acord cu lane-splitting și cu bicla prin dreapta mașinii când mașina stă blocată în trafic și nu se mișcă. deci viteză 0. În rest, în mișcare, devine o manevră super periculoasă pentru cel pe 2 roți și nu are sens
@Flat cred ca tari civilizate nu inseamna ce crezi tu ca inseamna, nu de alta dar in Germania, Olanda, Belgia Franta, Spania, Portugalia, vreo 40 de state din US si exemplele pot continua, lane-splittingul nu este interzis, asa daca nu este permis in mod explicit prin lege.
Sunt unii, nu spun nume, care considera ca „pe autostrada, unde sensurile de mers sunt separate fizic” nu exista depasire, ci doar devansare. Pentru ei, nu e depasire daca nu intri pe contrasens. Oamenii astia traiesc printre noi si, mai grav, conduc.
@AndreiG: exact. E depășire. Chiar daca cele doua benzi sunt pe acelasi sens, tot depasire se numeste.
@C
OUG 195/2002 art. 45, alin. 4: Nu constituie depășire, în sensul alin. (1), situația în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în același sens de circulație.
Pentru circulatia pe mai multe benzi se foloseste un indicator special, tocmai pentru ca nu este depasire: https://semnrutier.ro/product/semn-rutier-f53-organizarea-traficului-pe-benzi-de-circulatie/
@RaduN . Partial adevarat. Insa exista cateva stelute
In Europa, situatia lane‑splitting-ului (filtrarea traficului) difera de la o tara la alta:
Regatul Unit – explicit permis prin Highway Code, la viteze reduse
Franta – legal inca din 11 ianuarie 2025, cu reguli stricte legate de viteza si spatiu
Belgia – legal intre cele doua benzi de langa stanga, sub 50 km/h, cu diferenta max. 20 km/h fata de trafic
Olanda – permis daca se ruleaza intre prima si a doua banda si viteza este rezonabila
Austria – legal, dar la viteze reduse
Germania – doar atunci cand traficul este complet stationar; altfel este overtaking ilegal.
In Spania si Portugalia este legal dar cu viteza redusa si fara manevre periculoase.
Italia este singura tara unde nu exista nicio reglementare si este perfect legal. Dar nu stiu ce asteptari poti avea de la ei, ca oricum sunt kamikaze in trafic cam toti.
In Statele Unite, „lane splitting” (circulatia motocicletelor intre benzi de masini, in special in trafic aglomerat) este un subiect reglementat diferit de la stat la stat. Pana in iunie 2025, doar cateva state permit in mod clar lane splitting sau au legislatie favorabila. Iata situatia actuala:
California – Legal si reglementat oficial. Este singurul stat unde lane splitting este permis in mod explicit prin lege.
Utah – Legal in anumite conditii (se numeste lane filtering, permis doar la viteze mici si cand traficul este stationar).
Montana – Legal din 2021 (lane filtering permis in conditii similare cu Utah).
Arizona – Legal din 2022, dar doar in anumite conditii (trafic oprit, motocicleta sub 15 mph etc.).
Hawaii – Nu este legal lane splitting clasic, dar se permite o forma limitata: motocicletele pot folosi acel spatiu dintre benzi si marginea drumului (shoulder), in anumite cazuri.
Colorado, Oregon, Washington, Nevada, Texas – In discutie sau tolerat in practica, dar nu reglementat legal.
Rezumat:
Legal: ~4-5 state (CA, UT, AZ, MT, HI partial)
Interzis/neclar: ~45 de state
In Romania:
Nu este considerata depasire daca nu depasesti linia intre benzi si nu schimbi banda – Succes in a nu reusi lucrul asta printre doua masini …
Daca treci peste marcaj pentru a filtra, atunci se considera depasire si e interzisa – Cum spuneam si mai sus. Succes in a reusi sa nu faci lucrul asta
Personal, consider ca Germania are cea mai bine reglementata lege. Daca coloana de masini este oprita, ai voie sa faci filtrare. Insa, odata ce coloana incepe sa se miste, trebuie sa revii pe banda.
eh, tu circuli cu impresia ca 90% din soferi nu sunt prosti, neatenti etc
A fost riscanta manevra, ca ala e bou si e pe telefon, aiurit etc si nu semnalizeaza asta e altceva, dar te-ai pus si intr-o situatie cam periculoasa.
Teoretic tu ai dreptate, dar nu stiu, eu cand vand ca se apropie o intersectie si sunt pe bicicleta si masina din fata pune frana, nu ma bag paralel cu ea.
Repet, tu ai dreptate, dar situatii din acestea se pot preveni destul de usor.
S-au intalnit 2 profesionisti.
Eu nu prea am curaj sa ma bag printre bordura si masini cand sunt pe doua roti, indiferent ca dau la pedale sau nu.
Dar accentul, asa e de obicei sau numai la nervi?:)
Poti sa scoti omul din dupa blocurile gri, dar nu scoti dupa blocurile gri din om
Se accepta si Militari, chiar daca poetii erau din pan te li mooon.
De nervi a revenit la setarile din fabrica..
Na, ca era cat pe ce sa o mierlesti inaintea lui Iliescu
Nici nu apuca GTA 6
aia cu coasa umbla zilele astea furioasa ca nu ii merge nicicum cu iliescu. eniuei, frumos bmw-ul ala rosu din parcare.
Pentru mine, a te plimba cu bicicleta pe arterele mari e un sport extrem…
Oricum sunt dezamăgit… Vorbești frumos și în situații de genul asta… Nu tu un mort, un rănit… Nimic. Tot de bine, sa ii trăiască familia…
Educație 😁
@Vali nu inteleg ce cautai cu bicicleta pe strada, cand pista de bicicleta este trasata clar cu vopsea pe trotuar
@zoso sper ca ai RCA la bicla ca e vreo 4500 de lei o usa de skoda.
Aici era de vina șoferul. Ca sa previn situații de genul cu masina, când fac dreapta merg pe langa bordura inainte de curba sa nu se poate infiltra un biciclist sau motociclist.
@Constantin cu un avocat bun… de unde crezi ca stiu cat costa o usa de octavie?
Nu, nu eram eu la volan (eu am si aibage laterale spate, era mai scumpa) si colegu a facut fix la fel. Bicilistul, precum vali… camera si toate cele…
Dupa 6 luni biciclistul (pe langa faptul ca mana rupta si bicla de 1500E muci) a iesit vinovat (ceva in lege cu circulatia in siruri) si acu il cauta corbii de la kruk ca astia de la alianz au vandut datoria (nu ma intreba cum…. are de platit inca 1500E).
Asta a stat pe bench vreo 6 luni, il doare umarul cand se vede un nor pe cer, si-a pierdut job-ul, nu a reusit sa se angajeze, a fost dat afara din casa de catre banca, nefasta a divortat, a plecat cu altu (era gravida in 3 luni, a avortat)… mai vrei?
eu cred ca ii mierleam pe aia pana scoteam de 2 scode inainte de a le inmana covrigu ciorilor care cereau 1500..de covrigi
Bicicliștii sunt degrabă solicitând drepturi de participant la trafic, dar când e vorba de obligații .. cri cri
Ca un Exercițiu puțin abstract, dar destul de relevant. Dacă in locul biciclistului era un auto, cine era vinovat ?
Trăiască familia ta!
În calitate de conducător de vehiclul pe două roți ai și tu niște obligații. Una din ele ar fi asta. – Articolul 157 (2) Conducatorul de vehicul este obligat, în functie de viteza cu care circulă, sa pastreze o distanta de siguranţă faţă de vehiculul ce-l preceda, pentru a putea evita o coliziune în cazul când conducatorul acestuia reduce brusc viteza sau opreste în mod neasteptat.
si l-a lovit pe ala cu skoda cand frana? sau cand s-a oprit?
Lanternă puternică setată pe mod stroboscop, nu merge altfel în România.
Si eu credeam ca naivul ca biciclistii/trotinetistii nu-si dau seama cat de deranjanta e treaba asta. ma scoate din minti si ca sofer si ca pieton, ca efectiv nu am cum sa ma uit fara sa ma orbeasca. ma lasa cu pete pe retina ca sa te simti tu vazut.
Revenind la subiect, fix ca sa evit situatii de-astea merg cat pot de aproape de bordura cand vreau sa fac dreapta. Pentru ca desi semnalizez si ma asigur, am patit de cateva ori sa incerce unul sa ma „devanseze” fix cand sa iau dreapta, ca vine de undeva din spate de pe alta banda, „filtrand” traficul.
Cel mai nasol am patit cu motociclist prin Dambovita (cu nr de DB), care era in spatele meu, amandoi pe banda a 2a (cea mai din stanga), am intrat in giratoriu din acela facut din pavele dar care e aproape la nivel cu asfaltul, ma asiguram din dreapta, cand mi-a venit sa ma asigur iar din stanga. Omul a deci ca se grabeste, a luat-o prin stanga mea peste giratoriu (din nou, eu eram pe banda interioara, faceam 3/4 din giratoriu), si apoi mi-a taiat fata ca sa iasa mai devreme decat mine. Treaba de secunde, eu puteam sa dau linistit peste el asigurandu-ma in continuare din dreapta, pe unde se mai intra in giratoriul acela stil racheta, chiar nu ma gandeam ca ar mai putea aparea din neant un pericol pe stanga, dar m-am uitat strict pentru ca stiam ca am motociclist prin preajma.
E clar din video ca ambele parti au procedat gresit.
@FLO Ce bine ca am 10.000lm pe far si pot dezactiva Matrix-ul cand dau de stroboscopisti… dupa o radiografie prelungita sa ii vezi cum isi amintesc ca au si obligatii nu doar drepturi :))
obositu: Cu ce pula mea a greșit Zoso că melteanul cu mașina a schimbat direcția fără să semnalizeze și fără să se asigure? Bă, ești dobitoc? Concret, pe codul rutier, ce a greșit Zoso?
N-ai idee cat de rasuciti sunt in morminte rudele celor care umbla cu asa ceva pe strada in special pe trotoare, prin parcuri si orbesc toti trecatorii. Sa va bagati laterna aia puternica unde nu bate soarele.
@Flat Dacă ai un carnet mergi și dă-l înapoi la poliție. Am scris mai sus ce nu trebuia să facă domnul Petcu.
@FLO, concret, pe codul rutier a gresit ca a incercat sa depaseasca pe partea dreapta.
Este vorba de acest articol din legislatie, care reglementeaza circulatia vehiculelor pe drumurile publice si modalitatea prin care se face depasirea:
OUG 195/2002, Art. 45 (5) Depăşirea se efectuează numai pe partea stângă a vehiculului depăşit.
Indiferent cat de aiurit este soferul Skodei ca nu a semnalizat, nu ar fi avut loc nici un incident daca Vali respecta regulamentul.
@FLO te prinzi tu cu ce a gresit cand te prinzi si de ce gresesti tu cu „Lanternă puternică setată pe mod stroboscop”. Nu-mi fac sperante, probabil ca niciodata.
@obositu, ce plm te scoate din minti bro ziua? ca doar nu-ti iei laser, dar sunt de acord ca stroboscopica e cam ciudata, preferabil sa fie dar cu o cadenta lenta
@NIX pai nu stiu ce sa-ti spun, poate am eu retina mai sensibila, desi vad ca mi-am luat cateva thumbs-up si mai sunt si alte persoane de acord. Sincer nu stiu cum sa-ti raspund la intrebare, e pe sistemul „de ce te doare cand iti iei suturi in cap”, poate nu ai avut pusa in ochi niciodata una de-asta puternica? Stroboscopul o face si mai nasoala, banuiesc ca nu se poata adapta ochiul, nu ma pricep sa zic, dar crede-ma ca daca folosesti asa ceva, te uraste absolut toata lumea din jurul tau.
Evident ca seara/noaptea e mult mai deranjanta decat ziua, fie ca imi bate direct in ochi, fie ca in oglinzi, doar nu crezi ca si-o ajusteaza careva la lumina ambientala. Am si zis, si ca pieton ma deranjeaza, am patit de mai multe ori sa nu pot sa ma uit in fata cale de peste o suta de metri ca vine din sens opus cate un domn care nu se simte in siguranta fara stroboscop (circuland ilegal pe trotuar, printre pietoni, bineinteles).
Ziua e mai deranjanta cand e din sens opus decat din spate, mai ales cand trebuie sa te uiti in directia respectiva ca sa te asiguri.
Asta e, nu ma astept la empatie sau intelegere in Romania. Nici macar daca ar fi vreo lege care sa interzica asa ceva.
Ca vorbim de noapte, pe mine ma deranjeaza si mare parte din crucile alea verzi de la farmacii lasate aprinse toate noaptea, care nu inteleg de ce sunt permise, si nu inteleg care e rostul lor sa mearga cand farmacia este inchisa.
Nici asa nu ești in siguranta. A facut unul dreapta de pe banda a treia direct peste mine si lumina normala si una cu stroboscop. Am scăpat doar cu roata fata îndoită.
Eu mereu zic oricui ma asculta: fa mereu in asa fel incat sa nu surprinzi pe altii, si sa nu fii surprins de altii. Nu ar fi trebui sa te surprinda ca masina aia a facut dreapta, era destul de clara intentia, daca erai atent.
DPDV legal mi se rupe, cred ca legal tu ai dreptate 100%, dar in spital cand te trezesti din anestezia de dupa amputare nu stiu cat de mult ajuta.
Bine ca nu te-am pierdut!
Mi se pare că sunt vreo 3 secunde (0:04 – 0:07) unde mașina aia are luminile aprinse în mod ciudat. Ca și când ar fi un scurt intre stopuri și semnalizare. E greu sa îți dai seama așa în scurt, ce vrea sa facă. Ca atare aș zice că ăla a fost mârlan că a semnalizat foarte târziu, sau și mai mârlan că umblă cu semnalizarea bulită.
Ca biciclist eu unul nu aș depăși niciodată mașină in poziția aia, mi se pare că te-ai expus mai mult decât era cazul.
GoRider/BucharestBikeTraffic iesiti din Vali :))
Stiti voi faza aia cand intri in sensul giratoriu deodata cu un tir/troleu/autobuz?
Ai doua variante:
1. Continui drumul si te miri ca vehiculul lung te-a acrosat (deoarece fizic, nu avea cum sa nu-ti incalce banda)
2. Lasi de la tine si astepti sa treaca hardughia
in cazul ala ai de fapt 2 optiuni: cea 100% legala, pentru ca trebuie sa dai prioritate mijloacelor de transport in comun este sa franezi cum ai zis tu, si sa lasi hardughia sa treaca. In mod real, mai poti si sa o calci (daca exista loc si ai timp) ca sa treci de „zona periculoasa” si sa ajungi pe banda ta in fata lui.
Daca continui drumul, e aproape sigur ca te atinge. Lucram la un moment dat intr-un birou in care vedeam pe geam un loc in care intorcea tramvaiul. Foarte frecvent era cate unul atins de coltul vagonului de tramvai pentru ca voia el neaparat sa se apropie cat mai mult de sina in curba.
reprezentant Sandoz
In filmare se vede ca se aprinde semnalizarea. ca nu e intermitenta e alta problema. dar e aprinsa.
Omul a dat semnal, si a facut dreapta si surpiza, a aparut o bicicleta acolo. Cand tu ai doar casca si haina pe tine si ceilalti au cel putin o tona de metal e mai bine sa nu te avanti asa.
Important totusi e ca nu au fost alte probleme, bicicleta/masina se repara
„Omul a dat semnal, si a facut dreapta si surpiza, a aparut o bicicleta acolo”
DEFINITIA soferului roman: io am dat semnal (desi se vede ca nu a dat, dar hei..nu stam sa analizam chiar totu) si…pe unde voiam io sa merg a aparut un vehicul. Desi io am dat semnal!!!oneone11!!!
Chestii tip prioritate sunt prostii. „EU AM DAT SEMNAL!!!!”
Eu nu mai comentez dacă ai dreptate sau nu. Nu mă băgam acolo, o spun cu experiența a aproape 20 de ani de mers la muncă cu bicicleta.
E ok Skoduta, a patit ceva ?
Sunt destui care se dau cu parerea cine a gresit si cine nu, dar intreb si eu, spiritul de conservare nu a avut loc cu tine pe bicicleta? Poti sa mori linistit si cu dreptatea in mana, te mai ajuta dupa cu ceva daca tu sau alalalt a gresit?
dat fiind că ăla nu a dat semnal, deși avea timp căcălău, mă gândeam că merge inainte.
Și dacă dădea semnal dreapta putea sa meargă înainte … obligația legală este de a semnaliza intenția/manevra, dacă renunța la manevra ce sa semnalizeze ?. Și mai sunt speciali care încurca manetele. Sau nu le pasa mult de ele.
Sunt ăla cu Skoda, ai zis ca vii la miliție, eu încă te aștept aici …
ai inteles greșit, am zis că sunt de la miliție
La secunda 5 l-ai vazut ca franeaza si e si intersectie nu te bagi prin dreapta. Da, e de vina ca nu s-a asigurat, ca nu avea centura, ce vorbea la telefon etc etc dar nu te ajuta cu nimic asta daca ramai fara picioare.
Omu cu singuranta se uita in stanga sa vada daca vine cineva.
#sieuSuntOSkoda
Macar daca sareau si aia de la Decathlon la zar cu o campanie ceva…
Vali, cu tot respectu’, poate ar trebui sa lași bicla doar pentru parcuri. Ai un “junior” care te așteaptă acasă.. întreg.
sinucidere direct. ce sa mai pierd timpul așteptând inevitabilul.
eu nu ma mai bag prin dreapta cu bicla daca masina se misca dupa ce am facut asta cu un bou care semnaliza ca facea stanga si a luat-o la dreapta
vina ta, de ce nu ai stiut ce vrea sa faca ala?
Era să te omoare reprezentanta Sandoz 😄 era bunaciune măcar?
era un domn. dar bonus points, după s-a oferit o doamnă cu o honda să mă ajute
Boss, acum 15 sau 16 ani, într-o situație exact ca cea de mai sus, io fiind șoferul, trebuind să intru pe un drum lateral de pe cel principal, am semnalizat schimbarea benzii, am încetinit, m-am înscris lângă bordură totul cu asigurare în oglinda de pe dreapta, și când am început manevra, din spate a țâșnit un puști pe moped (era epoca aia când nu aveau nevoie de permis, dacă mai ține minte cineva) prin DREAPTA mea și s-a înfipt direct în roata mea dreapta față, nu a căzut, s-a dus bălngănindu-se vreo 10-15 metri și a dispărut. Nu realizez nici acum pe unde naiba a avut loc să treacă, eram înscris chiar langa bordură și începusem virajul spre dreapta. Crede-mă, am fost militar, am trecut prin multe prin teatrele de operații, sunt alpinist și schior (practicant, nu de poze pe feisbuc) mă dau mult și cu bicla, dar faza asta încă mă bântuie. Bine că nu s-a întîmplat nimic.
Un tânăr care a intrat în mine așa și m-a dat în judecată că i-am stricat bicicleta și penal pentru vătămare corporală desi a plecat de acolo pe picioare și nu l-am văzut nici măcar zgâriat, mi-a plătit îndreptarea ușii și cheltuielile de judecată.
Cred că nu se aude bine pe film, sau nu ai pronunțat tu corect „vă rog să mă scuzați, am greșit.”
Ce ai făcut acolo te pune in pericol și este și ceea ce urăște lumea , in general la bicicliști.
Asta a vrut să spună dar a ieșit doar „Să trăiască familia ta!” O să fur asta și de fiecare dată cînd o să meargă ceva rău, în loc să înjur, chiar și-n gînd, o să spun doar „Să trăiască familia ta!”
cu ce daune te-ai ales (masina pocnita si amenda?) ce sfaturi ai primit de la organ? sa stim si noi ca sa nu facem ca tine.
Amandoi ati gresit, el pentru ca nu a semnalizat, si tu pentru ca nu ai incetinit si nu ai mentinut o distanta de siguranta fata de el, tocmai pentru a avea posibilitatea sa reactionezi in caz ca se intampla ceva imprevizibil.
Ei bine, exact asta s-a intamplat. Desi dadea impresia ca urma sa stationeze, in practica, nu a facut asta, si a luat-o la dreapta.
Intr-o alta tara, de pilda Olanada, soferii ar fi fost mult mai atenti dupa biciclisti, insa in Romania acest lucru este in mod activ descurajat, iar mentalitatea soferilor este ca tu, cel care risca vatamari corporale grave in caz de accident trebuie sa fii precuat, nu ei, care conduc un autovehicul care poate vatama corporal grav alti participanti in trafic trebuie sa fie mai precauti.
Adica, chiar daca pietonul sau biciclistul gresesc, povara sigurantei lor pica pe mine, ca sofer de automobil, nu pe ei, indiferent de cat de prosti sau indiferenti sunt. Sau, chiar daca soferul de automobil greseste, povara sigurantei lui pica pe mine sa nu dau cu camionul, tancul sau vaporul peste el.
Am dubii serioase ca in țările așa zis civilizate dacă te trosnește un tir și tu auto, iese el vinovat când tu ai greșit
I feel your pain. Daca restul ar merge 100% legal in 100% din timp, tu ai putea sa mergi ilegal in perfecta siguranta. Dar n-ai cu cine dom’le.
După toate comentariile niște concluzii:
1. Șoferul a greșit, pentru că nu a semnalizat schimbarea direcției de mers.
2. Biciclistul a greșit, pentru că a încercat să treacă pe lângă autovehicul (chiar și presupunând că acesta nu ar fi schimbat direcția de mers).
Ca biciclist nu e o idee bună să încerci să treci pe lângă autovehicule imobilizate în coloană sau care se deplasează cu viteză redusă, dacă nu ai bandă specială de biciclete. De ce? Hai s-o luăm invers. Autovehiculele nu au voie să facă lane splitting cu bicicletele. În oraș, la viteze maxim permise de 50 km/h, trebuie să depășească bicicletele încălcând linia întreruptă dintre benzi/sensurile de mers cu o roată. Asta pentru siguranța biciclistului, pentru a menține o distanță laterală de siguranță. De ce să presupui că tu, ca biciclist, venind din spate, ai avea voie să te expui, să anulezi distanța aceasta de siguranță circulând între autovehicule și marginea carosabilului?!
În concluzie, dacă nu există bandă de biciclete, nu vă mai băgați între autovehicule și bordură!
De ce să presupui că tu…pentru ca nu e interzis. Pentru ca nu fac „lane splitting”. Pentru ca pe acolo am voie sa conduc. Continui?
„Ca biciclist nu e o idee bună să încerci să treci pe lângă autovehicule imobilizate în coloană sau care se deplasează cu viteză redusă”
E o idee chiar foarte buna sa te misti asa. evident, cu atentie crescuta
Ba, din experienta mea proprie, cand este coloana asa mare, cel mai bine e sa mergi „ilegal” si sa faci lane splitting. Preferabil intre banda 1 si 2. Intre 1 si bordura, unde este legal, exista numa probleme: mizerie, canale, usi deschise, masini care fac dreapta si, cel mai des, linistea soferului de banda 1 care nu se uita in oglinda dreapta (si eu fac asta, nu e o acuza)
Intre 1 si 2 ai limitari si, cel mai important, oamenii de pe 1 se uita in oglinda stanga daca vor sa faca ceva si aia de pe 2 in oglinda dreapta.
din pacate CR nu are un articol clar pentru circulatia bicicletelor. Pentru ca mai marii nostri considera bicla o jucarie. Iar soferii oricum sunt prosti, cum se demonstreaza si pe aici. Ba mai mult, si judecatorii sug pula, dupa cum scriu oamenii pe aici de cazuri.
avem insa asa.
1. obligatia biciclistului sa mearga cat mai pe dreapta.
2. definitia clara a „depasirii”. Aia e singura chestie definita clar.
3. Obligatia soferilor de a semnaliza. In cazul asta ar ajuta la preventie, dar tot ar fi de vina soferul pentru ca
Faza, de gaga e ca in CR singura data cand e specificat clar ca soferul tre sa acorde prioritate este „cand intersecteaza o pistade biciclete”. Stiind numarul de km de pista de biciclete, legea e facuta in asa fel incat soferii sa se bazeze ca judecatorii sunt soferi romani si considera bicicletele jucarii
*sa nu uitam ca pentru romani inclusiv „io fac la dreapta cand vrea pula mea in rond” este o gandire corecta, doar ca pentru aia s-a schimbat legea in mod clar
Nu inteleg ce-ai vrut sa faci cu schema asta. Ce cautai in dreapta lui?