Pe podul ăsta este o limită de 40km/h. Nu se vede pe GMaps, probabil o fi pe undeva. Poliția stă cu radarul la coborâre și amendează vitezomani.
Se vede din poză ce vitezomani au prins polițiștii cu radarul laser: un vitezoman cu Clio, probabil motor 1.2, și un Golf Break, probabil motor 1.6.
Noaptea când acolo se fac curse de mașini? Nu știe poliția. Să scoată nenorocita aia de limită, că e inutilă? Nu știe poliția. Chiar sunt curios de explicația an 2025 pentru care există limită pe podurile din România, că am mai văzut în alte locuri. Zic 2025 pentru că explicația ceaușistă este că trebuie mers mai încet pe poduri ca să nu se deterioreze. Nu glumesc.



Probabil ca sunt gropi mari pe pod si vor sa-si protejeze gropile, sa nu se mareasca.
Ontopic, m-am uitat pe gmaps si am vazut ca-i aproape nou.
Probabil constructorul a specificat in certificatul de garantie ca viteza maxima ii 40kmph.
Si pe autostrada sunt multe locuri unde la intrarea pe un „pod”/viaduct e limita de 100. Cand treci peste imbinarile alea de metal si aproape iti rupi masina in ele, mai ales daca au deja si gropi pe langa, intelegi imediat de ce.
Din ce știu limita de viteza de poduri e stabilita de administratorul drumului. Teoretic are legătură cu podul și potențialul pericol de acolo, e prost podul, traversează des peștii, are gauri asfaltul etc samd.
Teoretic nu prea e o idee buna sa mergi cu suta pe pod, caci uneori e drum lung pana jos, dacă nu ești atent. Practic, sa pui limita de 30 e cam prostie, oricum nu o respecta nimeni, poți lăsa liniștit 50 dacă într-adevăr e un potențial pericol pe acolo. Dar e păstrat ca un loc de distracție pentru rutieri, merg la pod sa pescuiasca fraieri.
Avand in vedere ca avem in istoria recenta poduri care au cazut cu totul dupa „reabilitare”, as zice ca limita minima de traversare ar trebui sa fie o suta la ora.
Cum arată clădirea de pe stingă, cu turnulețe, urite mai sint intrările în localități.
Aia e iesirea.
Orice iesire poate fi si intrare daca folosesti destul lubrifiant
„ev21” cu masina plina de vaselina, fortand intrarea in Brasov…
Am făcut minim 4-5 sesizări privind cursele de noapte de pe Minerva, linia dreaptă de la pod pînă la curba spre Canam. Absolut inutil, nu am fost băgat în seamă. Inclusiv am solicitat să automatizeze treaba dacă n-au personal, 3 camere și două radare ar rezolva problemele.
Acum c-a venit căldura mă aștept să reapară retarzii cu cotețe de pe vremea lui tataie. Tobe lipsă, motoare ambalate pînă sar pistoanele prin capotă, dăunători pe două roți – donatorii onorifici de organe care cer respect – toată fauna cea vestită e prezentă. De la h2300 pînă oe la h0300, la 5-10 minute urlă cîte o tranșă de bizoni miritici motorizați, ca să fie somnul dulce.
Miliția trece o dată la săptămînă, pe timp de zi, în rest evită zona de parc-ar fi frontul din Ucraina.
Si tu daca ai avea o masina cu multi cai cum e asta nu te-ai abtine
https://postimg.cc/ZvvLSQp4
Ce jante frumoase, wow. Mi-as pune tigla in efectul ala.
@Nicu: Am un XC90 T8 și un Jaguar XE 25T. Jaguarul este aia mai lentă, doar 250CP. Asta ca să ai un etalon.
Conduc de mulți ani, mulți km la activ și îți voi răspunde citînd din clasici în viață: de ce ești muist? Putere mare nu înseamnă automat șofer tembel.
@Marian, tovarasul Nicu e ironic, nu stii sa citesti?
V-am lasat prosti…tot prosti va gasesc…
@Marian – tu esti genul care sta in cel mai ceausist si vechi bloc, dar are masini cu care poate cumpara o scara intreaga de acolo :))
cu politia la o saptamana exagerezi, cand trec pe acolo sa merg spre carrefour, cam din 5 drumuri in cel putin 1 dau de politie ori in miscare ori opriti pe undeva (sub pod, langa containerul de dupa pod pe loc de parcare, etc)
@Marian – mai, nu are nimeni nimic cutine, Doar cand incepi sa te lauzi aiurea..
Asa fac si in Bucuresti, la coborarea de pe pasajul Basarab spre Palatul Cotroceni dar doar sambata si duminica la orele diminetii, cand e liber. Acolo nu exista trafic pietonal, treceri de pietoni iar benzile sunt delimitate astfel incat nu poti intra pe contrasens.
Care o fi utilitatea pentru cetatenii doar ei stiu…
pai e sa-i protejeze chiar pe prostii vitezomani, dar si pe cei care circula cu viteza legala (de prosti vitezomani, normal)
@shase fix unde incepe coborarea (sau urcare, depinde cum privesti) vezi ca e un stalp cu 5-6 camere. Una din ele tiuie rau de tot in L1.
Sa vezi distractie de la 1 ianuarie 2026…
Vreau sa se adune o gașcă de câțiva IT iști buni și dornici de munca, plătiți bine, să construiască o mare bază de date comună între poliția rutieră, asigurator și alte instituții necesare și să punem în mișcare următoarele:
Te-a oprit poliția pt că ai tobe nașpa? Trece în baza de date acolo, îți dă o perioadă de X zile in care să remediezi treaba. Te oprește a doua oară având aceeași problemă- mașina confiscată și amendă de te face să mergi la munca.
Și practic exemplele pot continua cu lumini lipsă folii omologate, și toate cele
Da, ca de fapt e o problema tehnica ce trebuie rezolvata cu o baza de date mai mare…
Ca IT-ist vreau să-ți zic că orice inițiativă de genul se va întâlni cu amenzi + bătaie (fără nici o ironie).
Orice tentativă de automatizare a statului, și mai ales în MAI se lovește brutal de paranoia dar și de nervii tuturor de-acolo.
Pentru că TOȚI au combinațiile lor și vor libertatea de a decide pe cine amendează, pe cine nu, poate mai prind o bucă, poate o șpăguță, ceva. Să poată pierde hârtiuța dacă intră șpăguța mai târziu, pe revolut, din astea. Informatizarea transformă polițistul din demi-zeu în…polițist.
Cine zice că podurile nu au fost construite bine pe vremea lui Ceașcă?
Trădare. De trei ori trădare.
Agigea, Grant – reparații capitale. Lujerului, Constanța, Obor – cat.5 Unirii cat.4
Poduri trenuri – Videle- B 2 ani lipsă, Slănic Prahova – 10 ani fără.
Neamț – It’s gone.
Brăila – au nimerit formula la asfalt pe o bandă.
Oriunde – nu verifică nimeni depășirea încărcăturii maxime, instituțiile pasează vina
Poliția TF, Consiliul Județean, Primăria, Ministerul Transporturilor.
Să nu se simtă rutieriștii discriminați, nu sunt singurele loaze.
Nu am inteles niciodata ce e cu obsesia asta asoferilor de a merge tare peste poduri?
In Arad sunt vreo 3 pasaje peste calea ferata si observ ca 8 din 10 soferi acceleaza pana spre 70-80 cand le traverseaza. Pe 7 din cei 8 soferi grabit de obiceii ii depasesc in urmatorii 500 de metri, eu mergand constant, cu limita regulamentara. De fiecare data ma minunez.
probabil este impresia că pe pod nu poate să stea poliția cu radarul că nu are unde
pe scurt, sunt idioți
Si in Belgia vad des limite de viteza peste poduri, fie ca e autostrada sau alt gen de sosea. Poate are legatura cu sansele de supravietuire in caz de zburat de pe pod la 120 vs 90/h, 70vs 50 etc. Poate fi si pentru uzura podului. Probabil poate fi ceva si cu temperatura suprafetei soselei in functie de temperatura de sus si de sub pod. Mai ales iarna. Posibile sanse de derapaj. Probabil vibratii ceva. Si eu as fi curios de adevaratul motiv.
(Sursa – Digi)
Niste structuri = poduri sau viaducte pe autostrada. Prima data s-a deschis circulatia, acum se inchide ca sa se testeze podurile.
@alunelu daca imi aduc bine aminte, de la nodul de la Bascov, circulația camioanelor era interzisa (nu mai tin minte daca era 10t sau 7.5t limita).
Politia romana sta la panda, nimic nou.
Pe podul Pipera, ca nu ii vezi si la trecerile de pietoni de pe CB, unde ai la rand 90-70-50-30-50-30 (doua treceri de pietoni.
Vasnicii aparatori ai legii stau la panda si se formeaza dop pe toata centura dimineata ca toti merg cu 30km/h si e puhoi de masini cu avariile puse sa nu se infiga ceilalti in ei.
Imi e asa de sila de Politia Romana…
Trebuie radare fixe. Politia nu trebuie sa-si mai „murdareasca” mainile cu prostii de genul. Pui radare fixe, multe, pe toate DN-urile in punctele critice si la intrarile si la iesirile de pe segmente ca sa poti da amenda daca gusterul merge mai tare decat viteza legala.
Inclusiv pe autostrada.
Civilizatia se face cu parul. De exemplu, la Poienelor vis-a-vis de targul de vechituri, sambata nu mai puteai merge pe trotuar pentru ca soferii implantau masinile pana in gard, si trebuia sa ocolesti prin strada. Parii pusi de curand au fortat soferii sa lase metrul ala pana la gard pentru pietoni.
Si eu am muscat amenda la podul ala, imi aduc aminte cu nostalgie cum m-a taxat cu 3 puncte de penalizare, vreo juma’ de an dupa aia am circulat foarte frumos.
Lasa ca o amenda din cand in cand nu va strica.
In Iași limita e de 30km/h. Sunt proiecte de reabilitare cu licitație cu constructor desemnat, dar de 2 ani de zile se tot amână semnarea contractelor si începerea lucrărilor. Unii zic ca nu ar fi bani la buget, pentru ca nu sunt fonduri europene, si banii se duc pe pomeni, de unde întreținere sau investiții.
Pe Muresenilor in Brasov e limita de 30 si nu o respecta aproape nimeni. Rezultatul? Strada e frecvent folosita si zgomotul acolo este infernal.
Acolo, pe Stejeris si in alte zone unde dupa 23.00 fac baietii liniute trebuie niste radare fixe. Alo Primaria, Comisia de Circulatie, citeste cineva dintre voi pe aici? Ca de cate ori va fac cate o cerere in acest sens dureaza 2 luni ca sa-mi raspundeti ceva de gen „nu se poate”.
Păi mai mult ca sigur că e o problemă și mai mare decât aici, unde e tot limită de 40:
https://www.google.com/maps/@45.6192184,25.6546752,3a,90y,140.53h,80.6t/data=!3m7!1e1!3m5!1swIoj0v5vyDjnDhAptsJeXw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D9.399668826002483%26panoid%3DwIoj0v5vyDjnDhAptsJeXw%26yaw%3D140.52802697552164!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDQxMy4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Și, spre deosebire de podul ăla drept, aici chiar sunt accidente, inclusiv TIRuri care se fac varză și blochează ambele benzi de pe sensul de mers, sau babe spulberate pe trecerea de pietoni pusă în curbă.
Bănuiesc că de aia preferă polițiștii podul ăla drept: acolo n-au risc să intre careva cu mașina în ei.
Trec aproape zilnic peste Olt pe un pod cu limită de 10, DN .
Salut Vali! Cred ca am mai vazut tema asta abordata de tine in urma cu ceva timp: am iesit la plimbare si… Nu am vazut nici un semn de limitare la 40? O sa ma uit mai bine maine: poate o fi ascuns.
Trebuie sa fie vizibil, altfel orice amenda este contestabila
Vali, nu e limita de 40, e de 50. Numa’ ca, exact unde sta politia cu radarul (la moto 24), incepe limita de 60. Multi cred ca limita de 60 a inceput deja dinainte de pod si merg linistiti. Eu de obicei cand stiu ca e politia acolo merg cu 56-57 km/h si niciodata nu m-a oprit