Demnitate și patriotism

Starea Nației este jalnică. Ne uităm fascinați la un spectacol știind că nu avem puterea să ne gândim dacă suntem pregătiți pentru așa ceva. Nu avem curajul să ne gândim dacă suntem pregătiți militar pentru război. Sau pentru o iarnă grea. Sau pentru democrație.

Cosmin 28 februarie 2025 la ora 10:37 pm

Imaginați-vă că sunteți pe front, flămânzi, fără speranță, luptați pentru o țară pe care auziți că trebuie să o vindeți oricum împotriva unui inamic în fața căruia v-ați preda dacă nu ați ști clar că tot ca-n război trăiești și sub papucul lor.

Și apoi vezi scena asta. Nu te apucă prima data nervii, dar apoi mândria aia tâmpită și inutilă. „Bă, măcar un prost de președinte am ce ține cu mine! Nu își vinde țara pe nimic! Nu mă vinde să dea bine în poză”.

Cam atât a obținut Zelensky. O să rămână în istoria Ucrainei și peste 50 de ani o să învețe nepoțeii noștri de curajul lui în cărți chiar și dacă pierde.

Adevărul e că unul ca el ne-ar trebui și nouă.

 

Am tăiat mesajul ăsta să fie mai scurt și l-am aruncat pe twitter, ca să mai agit prostani. Au sărit câțiva la cap.

Primul prostan este genul de român laș, care ar linge cu bucurie bocancul celui care i-ar viola mama și nevasta, sperând să scape. Onoare, demnitate, prostii, termeni necunoscuți.

Al doilea prostan nu înțelege că ăia care luptă nu mai ai tocmai casă și unii dintre ei nici familie. La ce să te întorci? Cum să te întorci? Cu coada între picioare? Bucuros că ai fost învins? Ca să ce?

Amicul nostru Animaloo pune punctul pe y. Suveraniștii nu înțeleg prea bine cum este să te lupți pentru țara ta, ei vor să o predea rușilor. Atât de proști sunt. Cum să condamni un popor care luptă împotriva unui invadator?

202503011001114646

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

103 comentarii

  1. Am vaz pe X ca a postat Ilie Bolojan un mesaj de sustinere si a devenit viral, peste 3.4 milioane, in conditiile in care posturile anterioare mergeau de la 4-5k la 20-30k.
    Acuma e momentul sa faca reclama la pacanele😁
    Multe lucruri se intampla in zilele astea, are presa material.

    Azi sau maine fratii Tate ne vor face cu mana de acasa de la Trump, de la Mar-a-Lago

    Comentariu apreciat.8513
  2. Cam greu cu lupta când stai capră.

    Comentariu apreciat.1066
  3. Suveranism românesc(și se pare că și la alții):

    Eu am un apartament cu 3 camere in care stau cu familia.
    Vladimir ,vecinul meu ,intra peste mine , îmi ocupa o camera ,îmi omoară soacra și nepotul ,mă baricadez , mă lupt cu Vladimir să nu îmi ia toată casa , mă lupt sa îmi recuperez apartamentul …
    Dar vine muistul de suveranist de la 3:
    – De ce ești rău ,daca îi lăsai lui Vladimir casa de la început ,nu aveai morți în familie , vezi Vladimir e un tip rezonabil , sigur te lasă să stai cu familia in debara ,poate contra unei mici contributii…

    Ai dreptate , atât de proști sunt …Și asta de la începutul războiului.

    Comentariu apreciat.40624
    • NOU
      #4

      Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 22170
    • @Mesteru’ Manole

      Kanye iar nu ti-ai luat pastilele?

      Comentariu apreciat.7112
    • @ mesteru manole
      „Bai mor cu astia”

      de fapt mori din ignoranta

      Comentariu apreciat.6313
    • bunicu lu vladimir era jupan pe domeniul lui si in toate facultatile si a dat de buna voie si nesilit de nimeni si fara termen de expirare?

      pai e bun dat.

      Comentariu apreciat.379
    • NOU
      #8

      @Me Nu mor caii cand vot câinii. Eu înțeleg circul din media dar pana una alta Trump a fos votat pentru ca a promis ca face anumite chestii. Asta face ceea ce in putine tari se intampla. Ca e bine sau rău votantii(majoritari) o sa simta pe pielea lor si o sa invete iar peste 4 ani o sa voteze accordingly. Asta e democratia si doar asa poti sa dai inainte sănătos. Am vazut ce se intampla cand incearca niste destepti sa anticipeze unele lucruri si sa le corecteze ei din timp ca stiu mai bine. In timp s-a demonstrat ca de fapt se pierde mai mult timp pana cand se corecteaza greselile asa. Eu am adaugar doar o ipoteza la cum s-ar putea sa vadă alții povestea ta. Daca nu esti in stare sa te detașezi si sa vezi din toate unghiurile problema nu o sa poti sa ii convingi pe toti ca varianta ta e cea mai buna. Iar faptul ca diplomația internationala e la nivelul la care e spune multe.

      Indecis. Tu ce zici?1355
    • Deci nepotul fostilor proprietari pot veni sa va omoare ca ei nu sunt de acord cu ce au facut bunicii.

      Logica de @Mesteru’ Manole, om ce gandeste singur, nu va faceti probleme. Nu e ca si cum incearca sa o intoarca doar sa iasa ca el.

      Comentariu apreciat.668
    • @Manole ,asta însemna analfabetism functional

      Comentariu apreciat.407
    • NOU
      #11

      @Lup Felicitari! Asta inseamna sa fi diplomat. Sa imi spui ca sunt prost intr-un mod care sa nu ma deranjeze. 😂😂

      Indecis. Tu ce zici?1241
    • sa fii*

      183
    • iartă-l, îi merge greu yandex translate.

  4. Cei mai mulți dintre noi ne vom căca pe noi de frică, la propriu, pe un front de război și murim și primii. Mă refer în special la mine, urmat de alții. Mi aș dori să meargă pe front toți imbecilii ăștia de își doresc alinierea cu Rusia și să afle pe front ca mă-sa, nevastă-sa sau copiii au murit eroic sugând o pulă. Sau și mai bine, să privească, cam cum se întâmpla in timpul ocupației ruse!
    Cum ies ei în stradă să-și apere imbecilitatea fără să încerce măcar să înțeleagă ce apără de fapt. Iar ăștia de-l aplaudă pe Tramp sunt o specialitate a societății!
    Pare ca ne îndreptăm spre suveranism, probabil cei mai mulți plecam de aici dacă se întâmplă asta, problema mea rămâne, unde să mergem?

    Comentariu apreciat.13026
    • Incerci sa o iei unul cate unu si incepi sa le dai argumente care sa le trezeasca neuronul. cat mai aproape de limba lor.
      Ca de plecat, pleci, dar daca dai de suveranii de acolo?

      Indecis. Tu ce zici?3210
    • Faptul ca ne cacam pe noi de frica e ceva normal, asta ne face oameni.

      Ca sa nu te caci pe tine de firca sau se te caci mai putin iti trebuie un pic de antrenament, o arma in maini, un tanc in fata ta si un sistem de aparare anti aeriana in spatele tau. In conditiile astea te caci, dar mai in siguranta.

      Comentariu apreciat.866
  5. Sună bine cuvintele astea, demnitate, patriotism, onoare, dar realitarea din teren e alta. Populația e îmbătrânita și in scădere accelerată. Copii au făcut mai mult suedejii. Societatea e tiganizata, manelizata, șmecheria, furtul, combinareala sunt virtuți…și nu e de mirare după 35 de ani in care specimenele nu doar că nu au pățit ceva, ci au prosperat… Exemplu, Piedone, in loc sa fie la pârnaie, e vedetă cu care fac selfie-uri studenții (asta și despre calitatea noilor generații…)
    Din păcate e endemică treabă, vedem ce ‘lideri’ au Europa și SUA…rușii doar profită de starea lucrurilor…. Într-adevăr, vremurile bune creează oameni slabi…

    Comentariu apreciat.15412
    • Argumentul tau e greșit.
      De peste 3 ani ai langa casa un incendiu care riscă să îți cuprindă proprietatea și familia.
      Tu spui :Pula masuri ,suntem bătrâni și neputincioși , daca vine focul asta e, ce putem face ?
      Hai Miorițo , daca e sa mor …
      Nu e mai logic să îți iei toate măsurile posibile de apărare contra acestui incendiu ,nu?

      „Noi nu trimitem trupe în Ucraina”

      Cine dracu ne-a cerut să trimitem trupe în Ucraina?

      Suntem vai de pula noastră de dezorientați … Ne mirăm că un guru debitant de 2 prostii la 10 cuvinte ,cu armata personala, ne spune ce e bine și are ai succes.

      Comentariu apreciat.8510
    • Cred că pe americani nu ne mai bazam prea mult, ceilalți sunt ocupați cu problemele lor, deci facem ceva sau urmam la rand împreună cu Rep Moldova după Ucraina. Curvele noastre din guvern tot cu orgoliile personale și următoarele scheme de combinat ceva, armata e mâncată din interior de un putregai perfid, serviciile lucrează doar pt ele. In concluzie s-ar putea s-o belim original în curând.

      164
    • „Noi nu trimitem trupe în Ucraina”

      bine ca trimitem in Iraq si Afghanistan, acolo unde conteaza.

      Comentariu apreciat.398
    • alex, in iraq si Afganistan n-am trimis pe nimeni. au fost exclusiv voluntari, in sensul ca s-au oferit sa se duca acolo contra beneficiilor uriașe.
      daca nu se oferea nimeni… nu ‘trimiteam’ pe nimeni.

      Indecis. Tu ce zici?1332
    • thebblack

      se oferea spaga si se oferea ‘mandria’ de a participa intr-un teatru operational (sper ca nu l-ai uitat pe eroul de la Nassiriya). ceea ce armata romana nu mai vazuse de la ’96 incoace.

      semantica este irelevanta daca ma intrebi pe mine, trimisi, voluntari, de parca asta e important?

      236
  6. unii înțeleg f bine, dar au narativa asta pentru că speră că dacă ucrainenii sunt ocupați, rușii se cumințesc, gata, nu au nimic cu noi restul.. dar dacă ucrainenii luptă, le e frică să nu se extindă războiul și aici și să fie ei în curu gol pe front

    culmea că situația reală e fix invers, cu cât ucraina luptă, cu atât suntem mai protejați noi ăștialalți.. și dacă ucraina cade, noi urmăm la stat capră. dar ce să ceri de la viermi auriști/cegiști, pegra societății, efectiv mâzga aia pe care o iei de pe scurgerea de la chiuvetă unde s-a strâns și pute, ăștia sunt

    Comentariu apreciat.11816
    • Flat, s-a votat legea cu dobararea dronelor. Ce cauta drona aia de la Galati nedoborata? A ajuns vineri, dupa 13, cand s-a terminat programu de lucru?

      Indecis. Tu ce zici?2225
    • E promulgată legea, gâgă?

      Comentariu apreciat.3712
  7. Ucrainenii pe care ii vedem noi in România sunt din clasa lor superioară, aceia care erau bogați acolo si nu sunt săraci nici aici. Ce nu se vede sunt ucrainenii rămași în orașele distruse, in satele abandonate. Oameni săraci, bătrâni, neputincioși, din aceia pe care nu-i vrea nimeni, nici măcar Putin, că ar trebui să-i hrănească si să-i țină pe linia subzistenței. Bătălia nu se ține nici pentru ei, nici pentru orașele alea distruse, ci pentru orgolii și resurse. Orgoliile s-au cam dezumflat, și-au dat măsura, ma îndoiesc că Putin mai simte adrenalină la gândul operațiunii speciale din Ucraina după mai bine de 3 ani. Si spune cineva bine, dacă Zelensky dorește pace cu orice preț, merge la Moscova, le cedează rușilor 4 bucăți de teren si jumătate din minerale și-l liniștește pe Putin si pe orgoliul lui nemăsurat. De ce ar avea nevoie de SUA pentru asta? Si uneori mă gândesc că mizerabilul de Trump chiar merită asta, să-și dea rușii si ucrainenii mâna si să-l lase cu buzele umflate si cu armamentul depășit nevândut, să se spele pe cap cu el si să zgârie la ușa Europei cu tot ce ar putea SUA vinde. După izolarea lui Putin să urmeze izolarea lui Trump. Si ar fi distractiv, că ăsta ar suferi de nebăgare in seamă, are o zecime din IQul rusului.

    Indecis. Tu ce zici?3117
  8. Cât de sclav trebuie să fii ca să te mândrești că tu, in locul lui Zelensky, l-ai fi lins în cur pe Trump mai bine decât un motan.

    Comentariu apreciat.13111
    • sunt sigur ca momentul asta o sa il cimenteze pe Zelensky ca liderul spiritual/moral al lumii Vestice.

      Este singurul care il infrunta pe Trump si pe lacheii lui la el acasa, se duce dupa in emisiune la alti lachei Trumpisti si refuza efectiv sa isi ceara scuze si raspunde genial spunand ca relatia dintre US si UKR o sa fie mereu mai importanta decat relatia dintre doi presedinti.

      Pentru oricine care nu este sub mirajul MAGA, atitudinea si cuvintele lui Zelensky sunt ceea ce s-a vrut de la liderii europeni in ultimii 20 dar a lipsit grav – respect de sine si consecventa.

      Comentariu apreciat.677
    • @Marsten

      Eu țin minte câți români (părerologii contra cost sau ordin, comentarii publice, societate…) erau revoltați pe greci că votaseră „OXI” și nu voiau să fie tăbăciți… Muuuulți români erau supărați că cineva ca ei (impresia) refuza să devină sclav.

      N-am să uit niciodată nici asta; a fost atunci prima mea conștientizare despre ce oameni, majoritatea mare, is românașii mei, imediat după dansul pinguinului sub formă de protest din (am și uitat, 2004? 2005?)…

      410
  9. avem puterea sa ne pregatim pentru o iarna grea, avem toate resursele. Rezultatul? Esuam lamentabil, si incepe scandalul public.

    La nivel domestic daca nu esti in stare sa iti aduni o caruta de lemne pentru iarna ce fel de gospodar esti? Ce rost are sa discutam discutii despre mai mult?

    un pic de realism nu ar strica.

    Indecis. Tu ce zici?2252
    • Realismul trebuie sa se bazeze pe o estimare corecta a realitatii si un set de actiuni care sa traga in directia corecta.

      Tu nu esti realist, esti vierme.

      Comentariu apreciat.5618
    • În ce sens „esuam lamentabil” în pregătirea pentru iarnă? Fapt: utilitățile au mers fără întrerupere, nu e vreo regiune rămasă fără gaze sau încălzire. Nu îmi spune că bucureștenii fără apă caldă, treabă locală care ține de conducte. Sunt depozitele la un nivel mai scăzut decât anul trecut, în contextul unei ierni pe medie mai rece decât anii anteriori și cu ajutorul dat moldovenilor, dar chiar și așa ce avem suficient pentru câteva săptămâni cât va mai fi consum peste cât se produce. Deci care e „eșecul lamentabil”?

      Comentariu apreciat.599
    • Sistemul românesc este pe import constant de la începutul acestei luni, undeva la 13% din consumul României este din import. De la începutul anului, prețul gazelor pe piața spot din România a crescut cu 72%.
      Sunt afectati marii consumatori (industria) care au prețuri stabilite liber (nu au fost incluse în schema de plafonare).

      Indecis. Tu ce zici?1630
    • NOU
      #34

      Importam 13%=esuam lamentabil.

      Babaiatule.

      Indecis. Tu ce zici?3714
    • pret cu 72% mai mare prostea, pentru industrie (aia cu locuri de munca)

      Indecis. Tu ce zici?1532
    • NOU
      #36

      Awww, cute, acum pretul pe piata e un indicator bun al succesului sau esecului lamentabil, nu? Bine, doar pentru situatiile care iti convin presupun.

      Da, esec lamentabil ca e cu 72% mai mare de o luna. Ca in 2022 a fost gazul cu 1000% mai scump si evident ca a dat faliment Europa.

      Ba da prost mai esti.

      Indecis. Tu ce zici?3411
    • in prezent in europa pretul la gaz scade prostea, in romania creste.
      incearca sa pastrezi o linie de gandire coerenta.

      asta zic prin esec lamentabil @Johnny.

      Indecis. Tu ce zici?1234
    • NOU
      #38

      In prezent pretul Rheinmetall creste, deci e esec lamentabil pentru ca e companie de fiare.

      In prezent pretul Nvidia scade, deci e succes rasunator pentru ca e companie de tech.

      „In prezent” nu e un indicator al succesului sau esecului. Doar un om simplu ar zice asta, genul de om care ar argumenta ca Europa nu inoveaza pentru ca DEI, ignorand faptul ca Europa inoveaza la greu in multe domenii high tech. E atitudinea unuia care selecteaza fix stirea care ii convine, pe fix intervalul de timp care ii convine, si ignora absolut toate stirile care nu ii convin.

      Indecis. Tu ce zici?297
    • @alxzen: cît din cei 13% merg în Rep.Moldova?
      Altfel, prostanul ăla de Burduja se face că e vară.

      133
  10. Suveranism suveranism,dar rusesc.

    Comentariu apreciat.536
  11. Bolojan presedinte!

    Cum poti sa vii la inaintare cu Cacarau, in vremurile astea tulburi? Cat de cinic si fara coloana vertebrala sa fii, tu ca sistem, sa nu il sustii pe Bolojan la prezidentiale? Pentru asta ar merita sa iesim in strada.

    Comentariu apreciat.7212
    • Sa fiu sincer, la cum sta situatia… cam asta ar trebui sa fie.

      Nicusor e prea fixist sa fie intr-o asemenea perioada, Lasconi ar fi mult peste ce poate ea, de ceilalti nici nu are rost sa vorbim (ei, in particular, sunt cam ca suveranistii nostri).

      Adevarul e ca dormim toti destul de linistiti cu Bolojan presedinte si nu strangem din cur cand auzim ca merge la ceva intalniri.

      Comentariu apreciat.294
    • daca bolojan va fi presedinte ales, ramane descoperit postul de premier, care este mult mai important.

      63
    • daddy, un presedinte coerent e ceea ce avem acum nevoie. Premierul nu e mai puternic decat președintele in Romania. Nu confunda cu Ungaria sau Germania.

      32
  12. Pușcă cu alice ne trebuie nouă, să știrbim suveranitatea dronelor?!
    Milițianul: nu vom accepta grupările înarmate, e un pericol pentru societate, împotriva culturii și civilizației… Am avut-o pe Raluca la Cultură și facem civilizație cu Intotero.
    Cultura Mioriței. Civilizația capră, varză, viezure.

    155
  13. starea natiei la noi in general: „mie sa-mi fie bine si sa moara capra vecinului”. 90% din bobor.

    Comentariu apreciat.394
  14. NOU
    #49

    Prea pesimiști. Avem cea mai aptă de luptă populație din Europa. 95% din vecinii mei sub 30 și-au perfecționat abilitățile în Counter Strike. .

    Comentariu apreciat.644
    • Da, o sa dorm foarte liniștit de acum înainte știind acest lucru 😂😂😂

      61
    • NOU
      #51

      Radem, glumim, dar ucrainienii fac treaba cea mai buna cu drone fpv. Jocurile sunt gratis sau foarte ieftine si destul de fun, iar un transmitator entry e 50 eur (20 pe aliexpress).

      Indecis. Tu ce zici?297
    • ne spune Doru Forin, 35 de ani, expert constructii cu gletul.

      918
  15. Ideea suveranimsului in care sa lupti pentru tine, pentru tara ta si cetatenii tai oriunde s-ar afla mi se pare cat se poate de normala. Problema de fond este cand transformi suveranismul in lozincaraie si nu ai un plan concret si o directie. Or suveranismul romanesc cam asta ofera.
    Pe de alta parte nici cu asa-zisii pro-europeni nu mi-e rusine intrucat tot aceeasi melodie canta si cumva iti sunt mai familiari. Il prefer pe Dan Ciotoi in detrimentul lui Dani Mocanu fix pentru ca primul este de mai mult timp in peisaj si vorba aia am crescut cu el. Cam asa se poate explica de ce o anumita parte a societatii a inceput sa vada in partidele vechi „pro-europene”(psd,pnl,udmr) o alternativa mai buna fata de suveranisti(aur,sos,pot).

    98
  16. Am scris asta mi demult și e momentul potrivit s-o scriu din nou: noi, ca popor, am fost mereu cei cuceriți; plecatul capului e singura realitate pe care românii o cunosc. Au trecut prin nou romanii, turcii, tătarii, austro-ungarii, naziștii, rușii. Suntem oameni de cucerit, nu oameni care luptă. Nu suntem obișnuiți să luptăm pentru că istoria ne arată că ori de câte ori o facem pierdem. Cred că ne-a intrat cumva în ADN chestia asta cu ”hai să nu împungem ursul”, să fim precauți, să aplaudăm în funcție de care e mai mare.
    Sunt extrem de puține momente în istoria de 2000+ de ani a acestui neam în care noi să fi făcut ceva glorios sau măcar vag corect. Până și domnitorii noștri își înfigeau unul altuia cuțitul în spate sau se vindeau unul pe altul. În școală ni se prezenta Călugăreni ca pe o victorie sau ni se spunea cum am alungat noi 20.000 de turci cu bolovani ori cum soldații români făceau ”guri de lup” în pământ să-și prindă nemții picioarele în ele. Tot felul de aberații de-astea. Ani mai târziu defilează ăștia din AUR cu oameni îmbrăcați în daci prin București sau îl îmbracă pe un amărât în Ștefan și-l pun să sune din goarnă.
    Așa că da – cu tot discursul patriotic de pe rețelele de socializare și urlatul de ”nu ne vindem țara”, sunt ferm convins că în caz de ceva depunem primii armele. Că gloata dacă needucată o cumperi cu un litru de ulei, imaginați-vă ce e în stare să facă dacă-i promiți c-o lași în viață.
    Ăia cu atomicele, noi cu Eminescu.

    Comentariu apreciat.9923
    • Pai aur și suveraniștii lu peste au trădat dintotdeauna țara, au votat împotriva doborârii dronelor. Astăzi a căzut una în Galați

      Comentariu apreciat.368
    • După 1945 ,majoritatea grupurilor de partizani care s-au opus comunismului (așteptând in mod eronat pe americani) ,au fost trădate ,conform propriilor istorisiri , de către compatrioți .Deși mulți au fost susținuți de către localnici ,descoperirea lor a fost datorata trădării.
      Reacția ciobanului din Miorita , cum spuneai ,conform istoriei , a devenit un mod de reacție a poporului român .
      In 1989 ,românii au dezvoltat un comunism sinistru de tip Stalinist, deși peste tot acest fenomen se estompa.

      Vom putea sa devenim combatanți? Vom fi mai diplomați? Mai buni negociatori?
      Cred că totul depinde de o mai bună educație și de un exemplu vertical. Acum e momentul nostru.Avem exemplul istoric ,avem discernământ , poate nu avem conducători de teapa lui Carol I , dar sper sa evoluam și să îngropăm mitul nociv al Mioriței.

      Indecis. Tu ce zici?2710
    • Exact asa au atitudinea romanii si ca angajati. De cite ori se ridica cineva (rar) sa-i sprijine il blocheaza.Apoi cind cineva raporteaza o nedreptate (hartuire, viol) dupa mai mult timp plini de curaj infiereaza victima de las adapostul tastaturii.

      222
    • ‘am fost mereu cei cuceriți; plecatul capului e singura realitate pe care românii o cunosc.’

      instinctul de conservare se dezvolta si la cuceritori si la cuceriti. cea mai puternica trasatura e adaptabilitatea, nu ?

      ‘Sunt extrem de puține momente în istoria de 2000+ de ani a acestui neam în care noi să fi făcut ceva glorios sau măcar vag corect.’

      sau poate ne concentram pe momentele gresite. sau poate le scoate din contextul istoric si le judecam ‘dupa razboi’. intrarea Ro in primul razboi de partea Antantei avandul pe Ferdinand ca rege este un subiect mult prea putin discutat in scoala.

      tot shitfestul din al doilea razboi mondial, anti-semitismul global de care ne-am molipsit si noi alegand sa luptam cot la cot cu diavolul pentru ca el era de partea noastra la momentul respectiv, doar pentru il injunghia pe la spate la momentul ideal, din nou, pentru a asigura supravietuirea si continuitatea poporului roman.

      toti eroii anti-fascisti, anti-comunisti, studentii anti-Iliescu batuti de verisorii lor mineri sunt exemple clare de eroism intr-o tara care vrea sa isi respinga identitatea de ‘looseri’.

      si nu o sa ne concentram niciodata pe ei prea mult pentru ca nu au castigat. dar asta nu inseamna ca nu sunt eroi.

      206
    • 2000 de ani.

      i-ai uitat pe istaspe si pe agatarsi.

      20000.

      bine, daca sapam mai adanc, o sa gasim si adevăratul erou national al romanilor, tiranozaurul rege.

      114
    • După 1945, majoritatea grupurilor de partizani care s-au opus comunismului (așteptând în mod eronat pe americani), au fost trădate, conform propriilor istorisiri, de către compatrioți.
      Deși mulți au fost susținuți de către localnici, descoperirea lor a fost datorată trădării.

      1) Noi nu am avut mișcări partizane, este o invenție să nu părem singurii care ne-a convenit comunismul (colectivizările).
      2) Legionarii au fost criminali și trădători, nu partizani.
      Dacă nu înțelegi de ce sau nu știai, e problema ta…

      Indecis. Tu ce zici?624
    • Si totusi Romania nu e o tara mica in zona. Pare ca e o strategie care a functionat in contextele pe care le-am avut. Cumva neamul asta supravietuieste intr-o intersectie intre est si vest. Timpul e singurul care valideaza. Mi se pare ca acesta este rezultatul unui pragmatism. S-ar putea mai bine, probabil ca da. Cele 3 parti ale Romaniei nu sunt de mult timp impreuna. De cam 100 de ani incepem sa ne intalegem si sa ne combinam. Ce avem acum e o tara tanara.

      182
    • @_Marius_:

      Si totusi Romania nu e o tara mica in zona. Pare ca e o strategie care a functionat in contextele pe care le-am avut. Cumva neamul asta supravietuieste intr-o intersectie intre est si vest. Timpul e singurul care valideaza.

      Explicația a ceea ce am scris mai sus se leagă cumva de ce-ai scris tu. România nu e o țară mică, dar – mai important – e o țară cu resurse. Națiunile care au acces a resurse se dezvoltă mai greu; din simplul motiv că viața nu e destul de grea cât să fie nevoiți să inoveze rapid. Cât nu te atacă nimeni e roz totul și nu e nevoie să inventezi o catapultă sau o arbaletă. În zonele în care însă nu cresc grâne pentru că solul e mai acidic sau în zonele în care nu e destulă iarbă pentru animale și începi să faci foamea, acolo nu prea ai de ales și invadezi niște triburi vecine. Furi de la ei să nu mori tu. Înveți să lupți.
      Așa a fost situația vikingilor sau a triburilor germanice: se luptau între ei pentru un pumn de resurse. Așa s-a dezvoltat Uruk în Mesopotamia, că sumerienii – deși erau între două râuri mari – în rest era cam pustiu și plin de nisip iar solul era plin de sare. Așa au dezvoltat ei canale de irigație, de-aia au dezvotat prima scriere, de-aia au avut prima civilizație mai acătării: condițiile aspre favorizează dezvoltarea unui neam, inclusiv pe plan militar.
      Mai e chestia că acum 2000 de ani nu eram mulți pe meleagurile astea. Grân și iarbă berechet pentru toată populația aia mică de triburi dacice. În vest însă erau înghesuiți într-un spațiu restrâns mai multe popoare. Acces restrâns la resurse, deci războaie mai dese, deci inovații mai dese în diverse ramuri ale științei. Pe când au venit peste noi romanii erau ca americanii care tăbară peste congolezi. Apoi, secol după secol am fost mereu în urmă din punct de vedere militar cam tot din aceleași motive: oameni puțini, pământ bun, lemn mult, aur, resurse, acces a mare – viață de paradis. Așa că tot au venit ăia care n-aveau și-au luat de la noi; să aibă și ei.

      153
    • Unii aveau pe mana cavaleria, altii lancierii, ceilalti tunurile. Noi, GAZ*-ul, popota si brigada artistica.
      Impreuna salvaram crestinatatea.

      *) Gospodaria Agro Zootehnica arondata unitatilor militare mari inainte de ’89.

      42
    • @Toreador lipsa de discernământ când ai la dispoziție toate informațiile înseamnă analfabetism funcțional.
      Aici ai informați reale despre lupta de rezistență ,poți urmări și memorialul durerii:
      https://youtu.be/54f2Phr-Z0M?si=qx1JNAZY5tWgXKVg

      https://youtu.be/a0KeDS1cdHs?si=w8AqYeAgl_ngwVGm

      20
    • dottore, o tot tii pe asta cu 2000 de ani. teoria general acceptata in mediul academic e ca poporul roman exista cam de vreo 1000 de ani +/- ceva, 100, 2, 3 in functie de loc si ce consideri ‘formare’.

      nu insist ca asta ar fi adevarul, pana la urma n-am fost acolo, dar as vrea sa aflu sursele dumneavostra, dovezile si studiile care sa va sustina afirmatiile, evident sustinute la randul lor de colegii dumneavostra istorici la ale caror conferinte ati fost si pentru altceva in afara de a semna ordinul de deplasare pentru a mai insela un pic statul roman, evident, tot din patriotism.

      lipsa unui raspuns o voi considera accepatare tacita a faptului ca mancati maro. si de asemenea imi va permite sa va introduc in categoria aia speciala a dacopatilor, care sunt toti votanti ai unui personaj anume, foarte discutat in ultima perioada.

      ceea ce ar fi curat demential. psihologul sa fie fanul lui dilimache.

      012
    • @thebblack: Nu trebuia să scrii atâtea propoziții ca să le spui celorlalți, din nou, că tu crezi că eu sunt prost. Mișto și ceea ce crezi tu a fi ironie fină cu ”dottore” și ”colegii istorici”. Sau cum încerci să mă pui în barcă cu dacopații, că doar dacă vorbesc despre daci e clar că-s dacopat – duh. Ce e clar e că unul din noi e idiot; din nou.

      101
    • pa si atunci de ce a durat asa mult sa recunosti ca esti idiot? sa fie cumva din cauza ca chiar esti?

      00
  17. NOU
    #68

    Ucraina nu-i Zelensky. Astia care tot ii tineti isonul ati vazut o imagine in mass media si vi-l imaginati un fel de superman, cam cum au facut suveranistii cu Guru. Zelensky si-a cam terminat utilitatea in iarna lui 2023. De atunci incoace si-a cam enervat aliatii, a pus diversi trepadusi obedienti in functii pentru care nu erau pregatiti, si-a consolidat puterea enorm si nu a reusit nimic notabil. A, si-a arestat cel mai potent adversar politic acum vreo 2 saptamani, fostul presedinte Poroshenko, perfect democratic.
    Nici inainte de razboi n-a fost chiar ce s-a straduit el sa zugrăvească ca e, dar nu m-a interesat atat de mult in perioada respectiva cat sa imi dau cu parerea.
    Cert e ca trebuie sa plece si sa vina unul care sa aiba priza cu SUA si tarile importante din NATO+UE. Trump nu il iarta pentru pozitiile pro Kamala si Biden deci e subiect inchis.

    Indecis. Tu ce zici?35146
    • Cam târziu… În weekend aveți program redus?
      Maimuța portocalie momentan nu iartă pe nimeni, de la stânga la dreapta și de sus în jos, cu excepția stăpânilor Putin și Kim, așa că nu e un reper, iar despre Poroshenko și ce mai bați tu câmpii…. Ai aflat că ăia sunt în război, nu? Și că legile și drepturile funcționează un pic altfel, nu? Ca de exemplu, dacă am fi noi în război cu rușii acum, unii ar fi un pic arestați numai fiindcă cotcodăcesc aiurea pe bloguri. Crezi că, fiind președintele unui popor peste care zboară zilnic bombe și rachete, lui îi arde de chestii democratice și diplomație dâmbovițeană tip „dă și mie ceva, să-ți trăiască familia!”

      Comentariu apreciat.8319
    • Oricine ar veni in locul lui are aceeasi problema – trumpica vrea si plata pentru ce a dat Biden si armistitiu, ca sa aiba cu ce se lauda (armistitiu pe care Rusia nu il va accepta decat in conditii maximaliste). Adica si phootoot si cu banii luati. Daca accepta asa ceva isi da foc la valiza cu ucrainenii lui.

      Comentariu apreciat.506
    • Toti comentam fara sa intelegem ( si aici pe includ si pe tine Comisare), fara sa empatizam atat cu Zelensky cat si cu ucrainienii. De ce zic asta, pt ca in viata, in razboi, e ca in box: toti avem un plan pana la primul pumn in gura.
      Ucrainienii au luat atatia pumni in gura (2014,2022,2024) ca sunt alta deja alta specie,diferiti de noi (fericitii care habar n-avem cum supravietuiesti O zi pe frontul cu ZECE MII de drone active).

      Mie, e3v0 roman, mi-e groaza ca urmeaza o saptamana stresanta, cu asumare pe un proiect, si vreo 2 sedinte tensionate. In acelasi timp, un e3v0 ucrainiean sta in camp, in transee inghetate/inamolite si ii e groaza de un singur lucru pt el: zumzetul indepartat al dronei care poate ca l-a descoperit deja, si de inca un lucru: mesajele personale care il anunta ca mama/sotia/fiica/fratele au fost bombardati si nu mai sunt.
      In fruntea sutelor de mii de e3v0 ucrainieni, e un om care, aparut de nicaieri in primele zile confuze ale invaziei, le-a dat un plus de eroism, i-a facut sa reziste in zilele alea critice pana s-a convins si vestul ca sunt mai mult decat un decor la parada de 3 zile a armatei rosii.
      Vestul ii tine in viata, corect, asta pentru ca are pe cine. Si-au castigat dreptul de a fi ajutati, asa cum il castiga oricine se opune raului absolut (agresorului care te violeaza, umileste si apoi te omoara in plina strada, doar pt ca poate).

      Sunt constient ca atunci cand acel e3v0 ucrainian moare sau capituleaza, eu, e3v0 roman o sa am total alte probleme decat sedintele de saptamana viitoare. De asta imi doresc ca Zelensky si ai lui sa reziste, ca eu ma cac pe mine de frica numai cand ma gandesc la problemele lor vs ale mele.

      Comentariu apreciat.1349
    • NOU
      #72

      @johnnyfer zi drept, ai avut steagul Ucrainei, je suis charlie si #stauacasa la poza de profil, nu?
      Legile funcționează diferit, dar tot legi sunt, iar arestatul persoanelor incomode in baza a nimic am inteles ca e gresit cand se intampla in Rusia, dar tu imi spui ca e ok in Ucraina.
      Starea de asediu/razboi nu justifica abuzurile legii, oricare ar fi aia. Daca vor sa aiba staroste stil Coreea de Nord n-au decat, dar sa nu ne mai cacam pe noi cu Ucraina in UE si marea aparatoare a valorilor occidentale ca nu e cazul.
      Unii confunda suportul de ordin pragmatic cu cel de ordin ideologic. Si talibanii au primit sprijin SUA la un moment dat, dar nu i-a transformat nimeni in faruri calauzitoare ale democrației. Era o decizie practica si cam atat.
      Cam asa si cu Ucraina. E in interesul tuturor sa fie sustinuti, dar de aici pana la Ue, NATO si ce mai vor ei e cale lunga.
      Incetati sa mai fiti fanatici, va intuneca judecata.
      @e3vo nu stiu cat urmaresti tu situatia din Ucraina, dar militarii ucraineni sunt nemultumiți de el lidero maximo. Si pe buna dreptate. Mi se pare in interesul tuturor sa vina altcineva in locul lui Zelensky. Chiar si daca ar fi președintele perfect, Trump nu il sufera si clar e nevoie de SUA aici.
      Alegerea e: zelensky sau sprijin american. Mie mi-e clar ce e mai important

      Indecis. Tu ce zici?2175
    • Hai plimbă ursul în Rusia cu abuzul legii nu se justifică în caz de război. Pînă una alta în spațiul ăsta vorbești liber ca ăia care stau acum prin piețe cu urări „dacice”, altfel nu ai măcăni un piu-piu în Rusia.

      Indecis. Tu ce zici?3512
    • Parerea mea despre situatia frontului din Ucraina:
      1. faza `pumnul in gura 2` – Februarie-Aprilie 2022 – atac prin surprindere la fel ca `pumn in gura 1` – Crimeea 2014, desi foarte bine conceputa ( un fel de blitzkrieg bazat pe divizii mecanizata + atacul din 2 tari RU-BLS + desant aerian asupra Hostomel) nu le-a iesit rusilor, spre norocul lui e3v0, Comisarul, si al natiei cu 1000 generali pe timp de pace.
      2. faza `ocaziile se razbuna` -vara+toamna 2022/iarna 2023, singurul moment in care ucrainienii au avut 1% sanse, s-a fasait datorita lipsei armelor de inalta tehnologie si intarzierii ajutorului militar. In timpul asta rusii au facut mobilizarea din septembrie 2022 + au inceput razboiul de atritie cu stocul imens de tunuri si obuze + au construit Linia Suroivikin, ceea ce a facut imposibila repetarea succesului contraofensivei Harkov. Ah, si s-au invatat si rusii ca dronele nu sunt numai pt atac, ci pt supraveghere.
      3. faza `WW1 cu drone` este un razboi de atritie, cu drone care supravegheaza tot frontul, zi si noapte, anuland orice surpriza de proportii. Aceasta este matematica pura:
      Rusia X oameni + Y vehicule pierdute = Z kilometrii/localitati cucerite
      Ucraina incearca sa maximizeze pierderile rusilor, dar doar atat, pt ca nu are capacitatea umana si militara sa faca ceea ce fac rusii.
      4. faza `cu nebunul nu te pui` este sfarsitul (previzibil) al ajutorului american si acceptarea de Ucraina a realitatilor de pe teren: probabil pierd/ dau Harkov, Zaporojie + schimbare de regim,
      5. pe o pace care va tine 1-2 ani pana rusii se vor intrema si ne vor lua pe toti pe sus. WW3 numai in Estul Europei , in mandatul labarului Portocaliu, cel mai fricos / narcisist / incoerent / mincinos / tradator / las presedinte al unui stat dezvoltat.
      Cum zicea Kissinger: Henry Kissinger — ‘It may be dangerous to be America’s enemy, but to be America’s friend is fatal.’

      Comentariu apreciat.465
    • @Comisaru Moldovan – eu sunt ala prost la care trebuie sa ii explici mai simplu de ce este nevoie de America in conflictul din Ucraina. Vorbim de pace sau razboi, in primul rand?

      Daca vorbim de razboi, este sufiecient ca UE sa le trimita arme de calitate superioara si suficiente ucrainenilor ca Rusia sa nu aiba chef sa continue razboiul. Dincolo de ce cred multi, razboaiele sunt pentru putere si momentan Putin nu pierde destul ca sa se opreasca. Daca ucrainenii ar avea puzderie de lansatoare de rachete, tancuri, elicoptere de lupta etc – atunci pierderile rusilor ar fi prea mari ca sa se tot joace acolo 3 ani. Insa mereu este vorba de decizii – daca UE da arme multe ucrainenilor il forteaza apoi pe Putin sa aleaga usa 1 sau 2. Usa 1 inseamna sa se opreasca si sa caute o pace care sa nu il arate prea rau iar usa 2 inseamna un atac frontal cu tot ce are si numar urias de victime de ambele parti – iar UE nu vrea sa il puna pe Putin in situatia aia ca nu stiu ce o sa aleaga asa ca le dau arme cu taraita ucrainenilor, cat sa continue razboiul.

      Daca vorbim de pace atunci Zelenski poate sa faca pace direct cu Putin, nu are nevoie de Trump sau altcineva sa opreasca azi razboiul. Diavolul este in detalii si Trump cand spune pace spune ceva de genul „pentru ca sa nu moara oameni Ucraina trebuie sa accepte sa piarda niste teritorii si sa il lase pe Putin sa isi ia ce vrea, ca ala e smecher” si Zelenski nu vrea sa accepte asta pentru ca practic inseamna sa piarda tot insa sa fluture ideea de pace.

      Zelenski nu este prosti si nici nationalist fanatic, el stie doar ca nu poate sa aiba incredere in rusi si vrea garantii internationale ca sa faca pace, nu doar o hartie – si fix aia i-a spus lui Trump „ce facem daca ne ataca rusii dupa tratatul de pace” la care Trump a raspuns „daca si cu parca, ce sa discutam ipotetic, o sa vedem, Putin ma respecta si nu o sa va atace” – adica fix ce am spus – Trump nu vrea sa ii dea garantii de pace, el (probabil) chiar crede ca Putin nu o sa atace Ucraina pentru ca il respecta pe Trump ca „el lider maximo”.

      Pacea in Ucraina se poate incheia in 24 de ore si ar arata asa – niste zone cu autonomie gen Crimeea pentru ca aia tehnic sunt mai mult rusi decat ucraineni oricum (exact la fel cum nu poti lipi Moldova de Ucraina ca aia sunt mai mult romani), forte UE pe teritoriul Ucrainei (nu in zonele autonome, evident) si in acelasi timp un angajament semnat de toti prin care Ucraina nu intra in UE sau NATO pe un termen mediu lung, gen 10-20-30 de ani.

      Cu o chestie de genul asta Putin o sa fie multumit, Ucraina scapa de razboi si au si liniste ca au trupe UE sa ii apere in caz de ceva.

      Insa UE nu vrea sa discute de asa ceva ca ar trebui sa isi asume un risc si Zelenski trebuie sa accepte ca nu poate recupera toate teritoriile ocupate de rusi si ca o parte gen Crimeea nu o sa mai fie niciodata pate din Ucraina. Putin nu a spus niciodata ca vrea sa ocupe Ucraina, el vrea doar sa stie ca nu intra in Nato si UE si apoi ca are acele zone autonome ca tampon.

      Insa nimeni nu vrea sa discute de pacea asta cu voce tare, ca ar insemna sa recunoastem ca Ucraina a cam pierdut si nu poti admite ca nu vor castiga sau ca trebuie sa accepte pierderea unor teritorii, mai bine ii ajutam sa continue sa moara in fiecare zi si sa piarda pas cu pas.

      819
    • @Comisarul Moldovan
      „Starea de asediu/razboi nu justifica abuzurile legii, oricare ar fi aia. Daca vor sa aiba staroste stil Coreea de Nord n-au decat,”
      Cit de imbecil poti sa fii sa repeti retororica ruseasca trimbitata prin gaura de om numita Trump?

      Cid draku ai aizit tu de alegeri amboulea in timp de razboi ? Churchill ? Roosevelt ?
      Si retorica asta venita exact din filiera ruseasca ce au un presedinte democrat, nu ? care a stat doar 4 ani de doua ori, nu-i asa tovarase Popov ?

      Comentariu apreciat.292
    • Biroul Procurorului General al Ucrainei anunţă că, din lipsă de dovezi, s-a renunţat la ancheta în cazul lui Petro Poroshenko, fost şef al Consiliului de Apărare şi Securitate Naţională şi colaborator apropiat al preşedintelui Viktor Iuşcenko.

      what?

    • „Alegerea e: zelensky sau sprijin american”

      Trump si compania au luat niste decizii de ceva vreme si ca nu au legatura directa cu persoana lui Zelenski.

      Decizia este asta: reintroducerea Rusiei la „masa bogatilor”, adica a marilor puteri care conteaza, pentru ca Trump isi imagineaza ca va castiga diverse chestii din asta.

      Cum se poate face asta? E clar ca nu e decat o cale: incetarea razboiului cat mai repede in termenii doriti de Rusia si eliminarea tuturor sanctiunilor economice aplicate Rusiei.

      Cam asta e tot. Linia de propaganda pentru o apara astfel de intelegere mizerabila Trump-Putin este simpla: cine nu vrea asta, nu doreste „pacea”.

      31
  18. sigur ca da! animaloo, un june de 100 Kg. care isi va apara tara cu eroism din Suedia – LOL

    Comentariu apreciat.4513
    • Mai am pana la 100, dar muncesc la asta. Nici june nu prea sunt

      Dar…stii ce nu sunt, nu am fost si nu o sa fiu niciodată? Patriot sau suveranist. Asa ca nu înțeleg…unde am zis eu ca imi apar țara?

      Comentariu apreciat.316
    • nici eu nu sunt june. dar sunt patriot. specia aia rara insa, care nu arunca hartiuta pe strada, isi plateste taxele si nu chiuleste de la munca.

      in acelasi timp am o proteza de sold, necroza aseptica la al doilea si suspect de guta.

      trimite-ma pe front si daca la mijlocul drmului te hotărăști sa ma impusti pe podeaua bouvagonului, in mod sigur vei cheltui mult mai mult cu mine decat ai fi castigat oricum.

      lasa-ma acasa si in mod sigur iti voi asigura cheltuiala cu vreo 2 3 flacai dispusi la scandal.

      nici patriotismul si cu atat mai putin suveranismul nu sunt chiar asa simple.

      ps referitor la situatia mea, putem deschide o discuție mult mai ampla despre utilitatea razboiului in general si cine are de câștigat cu adevarat de pe urma lui….

      62
    • Razboiu nu e castigat numa de aia care fac puschi puschi. Aia is cei vizibili. Cei mai putini vizibili stau acasa si continua economia. Sau imping foi. Sau fac mancare. Sau sunt prin spitale.
      io-te. Zilele astea, un rol important il au geeksii care frecau controllerele prin jocuri.

      10
  19. 15k protestatari, la marele miting impotriva anchetarii lui georgescu. Viteji de tastatura, toti.
    In 2017, la minus 15 grade erau zi de zi de zece ori mai multi.

    Indecis. Tu ce zici?3119
  20. Se pare ca totusi nu sunt asa de multi sustinatori aur, sos si calin.
    Pe de alta parte e trist cum lumea pune botul la propaganda ruseasca…

    Indecis. Tu ce zici?3011
  21. … pana una alta sunt curios ce parere au suveranistii astia despre Potra care a fugit aparent in Dubai, de la prea multa iubire de tara. Ca toti sunt in gura cu „sfintii inchisorilor”, pai sfintii aia chiar si-au iubit tara, de asta au ramas pe aici cu orice pret.

    Politia Romana sta si vegheaza cum infractorii fug din tara… asa ceva

    Indecis. Tu ce zici?2510
  22. TEXT PRELUAT

    […] când am fost primit la palat, mi s-a poruncit să mă târăsc pe burtă şi să ling duşumeaua pe măsură ce înaintam. […] uneori se presară dinadins praf pe jos, atunci când cel care trebuie să fie primit se întâmplă să aibă duşmani puternici la curte. Mi-a fost dat să văd un mare dregător cu gura atât de năclăită de praf, încât după ce s-a târât până aproape de tron, n-a fost în stare să rostească un singur cuvânt. […] cei care scuipă sau îşi şterg gura în faţa Majestăţii Sale se fac vinovaţi de o crimă capitală. […] atunci când regele îşi pune în gând să condamne pe vreunul din nobilii săi la o moarte blândă, el porunceşte să se presare pe duşumea un anumit praf negricios şi otrăvitor care, dacă e lins, omoară fără greş omul în douăzeci şi patru de ore. ‘

    Jonathan Swift, Gulliver

    Comentariu apreciat.302
  23. Mai sunt și șoșocarii care cred serios că România ar trebui să participe la ciopârțirea Ucrainei, și că așa o să ne alegem cu Bucovina de nord și cu Bugeacul.

    Ăstora țin să le amintesc că și polonezii si-au luat o bucată de teritoriu de la Cehoslovacia în ’38.

    Azi ești așezat la masă, mâine ești în meniu.

    Comentariu apreciat.397
  24. Cât de ireal ar fi că un 🤡 portocaliu să ajungă să fie arestat pentru trădare?

    188
  25. Ce a fost ieri se poate trece lejer la categoria shit-show. Nu e surprinzător ce şi cum vrea Trump, e greu de înțeles ce s-a întâmplat de s-a ajuns la porcăieli live.

    Acuma, cu riscul că mi-o iau şi eu, vreau să zic că, după wuia obligatorie către Putin, următoarea nu se duce (imediat) la Trump. Nu, se duce la toți politicienii europeni şi americani care, de aproape 10 ani au păcălit o țară întreagă cu promisiuni publice de aderare la Nato, în timp ce, în spatele uşilor închise şi în privat TOȚI recunoşteau că e cvasi imposibil într-un orizont rezonabil de timp. De ce au făcut-o, nu ştiu. Dar au băgat bățul prin gard constant, aşa că eu consider că au contribuit pasiv la distrugerea Ucrainei.

    Înainte să-mi spuneți de stat independent, de auto-determinare, v-aş aduce aminte că nu trăim în lumea basmelor. Da, acolo mai moare o fetiță înghețată, mai e mâncat un miel, dar, la final, binele învinge. Acolo clownii cu ego umflat, demenții criminali sau puhavi atomici nu ajung preşedinți şi nu omoară milioane.

    Ucraina are ghinionul că e lângă rusia, aşa cum copilul ăla subnutrit de un an, mâncat de vulturi, are ghinionul că s-a născut în Africa. Să ne lămurească cei credincioşi de ce se întâmplă din astea, eu unul n-am răspuns.

    Acum, cred că suntem într-un punct mort. Din păcate va fi foarte rău pentru Ucraina.

    Indecis. Tu ce zici?2012
    • Din păcate e foarte rău de cel puțin din 2014 încoace

      133
    • @adyzah – eu sunt de acord cu tine insa traim intr-o lume profund emotionala, unde oamenii decid ce sa creada si ce sa nu creada si aleg sa creada ca viata reala este ca in filme, cu happy end si unde aia buni castiga mereu si aia rai pierd.

      Nu poti spune ca Ucraina nu poate sa castige razboiul ca iti dau toti manute rosii de suparare, exact la fel cum patesti si daca le spui ca si data viitoare tot PSD-ul o sa fie la putere (daca vrea).

      79
    • „Nu, se duce la toți politicienii europeni şi americani care, de aproape 10 ani au păcălit o țară întreagă cu promisiuni publice de aderare la Nato”

      Asta e deja poveste ruseasca de adormit copii. Nimeni nu le-a promis ucrainenilor ca intra in NATO. Cererea lor de aderare din 2008 a fost pusa intr-un sertar si acolo a murit, toti au zis ca nu se poate. Spre comparatie, cererea Muntenegrului tot din 2008 a fost procesata, aia au primit foaie de parcurs intinsa pe 7-8 ani si in 2017 au devenit membri.

      Dupa invazia Crimeii din 2014, a devenit clar pentru absolut orice om cu doi neuroni ca Ucraina nu are nicio sansa sa intre in NATO. Rusia a atacat Ucraina disperata ca iese din zona ei de influenta si intra in spatiul economic al UE, nu pentru ca ii era frica de fantasmagorica aderare a Ucrainei la NATO.

      „Ucraina are ghinionul că e lângă rusia”. Da, pare ceva implacabil, nu-i asa? Eu zic altfel: imperiile nu traiesc vesnic, nici macar cel rusesc. Au renuntat la imperii si Turcia si Spania si Franta si Marea Britanie si nu au murit. E momentul sa inteleaga si Rusia (si poate si noi, care o vedem ca pe un monstru invincibil) ca are un PIB mai mic decat Italia si ca vremea ei ca mare imperiu a apus. Dupa trei ani de lupte crunte si dupa ce si-au tocat aproape un milion de oameni si mai mult de 50% din blindate, au cucerit 25% din Ucraina. Impresionat, nu?

      93
  26. Stati linistiti,dupa intamplarile din ultimele 2-3 zile,potsosoaur cred ca scade cu 3-5-10 %.
    Informatiile cu banii,aurul vandut la timis, le-au dat la temelie simpatizantilor pentru ca le-a atins valorile.
    Fuga lu potra,nu da bine,probabil vor mai fugii si altii.
    N-as vrea sa fiu in locul lui Bolojean,acuma. E important cum o joaca. Sper sa nu fie bad timing.
    Sunt curios de pozitia nato in sensul asta. Geoana nu mai zice nimic acuma? L-a mancat pamantul?
    Mergem sa depunem o depesa la „sediu nato” de la Sibiu?

    Pan la urma pe resurse stam bine bine. Rosia montana s-a dat pe seminte. Plus inca cateva mii de hectare luate de canadieni „strategic” prin carpati. Atentie,CANADIENI. Si de casa regala. Aia de pe London. Este aur,fer,gaze si petrol. Sare,apa,mancare.
    Hefe Erdogan,oare ce zice? Nimic,nimic?

    Eu cu mue ala de simion as da un meci. I-as tufe una in dinti. Ca merita. El e unul din principalii vinovati de contextul de la noi,de azi. El a crescut „suveranismu” asta. Si guvernele restu toate ca au tinut o parte din societate,saraca,needucata,cu lipsuri…si cu nostalgia ca era mai bine pe timpuri.
    In toti 35 de ani,a lipsit o conducere orientata spre succes,spre binele oamenilor si am fost dominati de una orientata pe combinatii.
    Nu poti in 2-3-5 ani sa indrepti ce alti n-au vrut in 35 si ce altii au distrus in 50…
    Multi de aici,suntem prima generatje la oras. Am mai dat si-o sapa,da am vazut si occident,l-am gustat si ne-am dorit „amerigun dream”. No,il avem :))
    Urmarim. As zice ca urmatoarele 2-3 luni is importante.

    911
  27. e acelasi lucru la dictatori sau multimiliardari, n-au spus niciodata e destul.. deci da, toti astia merita fix cel mai mare NU posibil in legatura cu orice au nevoie, nevoile lor nu sunt nevoi reale, sunt bolnavi inchipuiti, n-au nevoie de panaceu, singurul disponibil care exista a recunoscut si musk e sa se duca in lumea celor drepti, singura pace pe care trebuie sa o facem cu ei e una de forma care sa faciliteze reintegrarea lor cat mai rapida in corpul astral nemarginit

    70
  28. Mi se pare că discutăm mult în comentarii despre „ce-o să facă Românii” și asta ne distrage de la o întrebare mult mai importantă și dificilă – „ce-o să fac eu?”. Nu e ca și cum aș avea un răspuns, dar până la urmă asta poți să controlezi și prin asta poți să contribui, oricât de puțin. Și de acolo încep demnitatea și patriotismul din titlu.

    31
  29. https://golazo.ro/steaua-rosie-belgrad-zalgiris-kaunas-baschet-euroliga-rusia-127951
    uite ce avem lângă noi, galerii de putiniști
    mue serbia. ahahaha i-a bătut o țară mică precum lituania, ahahahaha

    60
  30. gg pentru faza cu eticheta de suveranist subtil

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.