Europa nu va participa la negocierile de pace dintre Ucraina și Rusia, pentru că nu există un lider clar al Europei și nici un politician unanim acceptat. Politicieni capabili sunt.
Nici o reacție a ministerelor de Externe și Apărării, după criticile vicepreședintelui SUA, JD Vance, deși miniștrii Emil Hurezeanu și Angel Tîlvăr sunt la Munchen, la Conferința internațională de securitate. Nici Hurezeanu, nici Tîlvar, nu au făcut comentarii.
Da. Ce sa spună?
Toată țara așteaptă două lucruri: dovezile anulării și demisiile. Nu știu de ce naiba durează atâta. Poate nu au internet, poate nu știu să creeze folderul pe server, ceva se întâmplă.
Statul român trebuie să facă mai mult pentru a explica ceea ce s-a întâmplat cu ocazia alegerilor prezidențiale de anul trecut, a declarat sâmbătă Cătălin Predoiu, ministrul Afacerilor Interne și președinte interimar PNL
Hai. Hai că voi sunteți la putere. Voi controlați instituțiile statului. Voi controlați serviciile secrete.
La fel și cu demisiile. Cine trebuia să se asigure că nu interferează nimeni cu alegerile? Demisiile toți.
Apropo de asta, suficiente dovezi, dar astea sunt civile, de la civili, este nevoie să vină de la autorități.
Are dreptate Carmen Dumitrescu, ce mesaje transmiți când lași liberi presupușii autori ai unei fraude de 40 milioane euro?
Mă uit în continuare la cifrele astea și poate cineva cu mai multă înțelegere ca mine mă poate lămuri:
- PSD 2 milioane de voturi la parlamentare, 1,7 milioane pentru Ciolacu. Asta pentru că planul lor era să îl bage pe Simion în turul doi.
- AUR 1,6 milioane, Simion 1,3 milioane. Mai mulți oameni au votat AUR decât pe Simion, care teoretic a luat voturi și de la PSD și de la Șoșoacă?
- PNL 1,2 milioane voturi, Ciucă 0,8 milioane. Cu cine au votat oare PNLiștii la prezidențiale dacă nu cu Ciucă?
- USR 1,1 milioane voturi, Lasconi 1,7 milioane. A tras partidul în sus, a luat oare voturi de la PNL?
- SOS 0,6 milioane voturi, nu au avut candidat, voturile s-au împărțit la restul candidaților suveraniști.
- POT 0,6 milioane voturi, Georgescu a luat 2,1 milioane voturi.
- UDMR 0,6 milioane voturi, Kelemen a luat 0,4 milioane voturi.
600 de la POT, 300 de la AUR, 600 de la SOS. 1,5 milioane voturi pentru Georgescu, teoretic. De unde sunt restul de 500.000? Plus, fiind mai mulți candidați, voturile s-au mai împărțit și la oameni care nu voiau neapărat să voteze cu Ciolacu sau Ciucă, dar nu a luat numai Georgescu voturi, ci și restul candidaților, Diaconescu, Terheș, Geoană, Birchall… Nu sunt mari diferențe la vot, tot 9,4 milioane s-au prezentat la vot pentru Cameră și 9,2 milioane la Senat. Plus, la prezidențiale se adaugă și votul din diaspora.
Ce înțeleg eu de aici este că oameni care la prezidențiale au vrut să dea un semnal clasei politice la parlamentare au votat tot cu partidele alea problemă.


Vedem cât îi duce capul pe români. Ei nici după 35 ani nu au înțeles că e mult mai important să votezi la parlamentare, nu la prezidențiale.
Ei tot în căutare tătucului sunt.
Idiots
Dupa 35 de ani nu au inteles ca votul e doar ultima etapa in alegeri intr-o democratie. Cel mai important e ca romanii sa plateasca lunar o contributie pentru un partid pe care il inteleg si in care sa participe cu bani si cu activitate, sa fie alesi sau sa isi aleaga „de la firul ierbii” reprezentanti pe care sa ii plateasca fix pentru asta, sa ii reprezinte. Si din banii lor sa isi sustina candidatii in alegeri.
Asociatie de bloc – asociatie de cartier – asociatii profesionale – partide de cartier – partide/asociatii orasenesti – partide locale – partide nationale, votantii ar trebui sa ii cunoasca pe delegatii lor, pe reprezentatii lor. Cati romani ii cunosc pe consilierii locali -consilieri judeteni, prefecti, primari, parlamenteri – care ii reprezinta?
Noi avem doar partide nationale cu finantare de la stat. Romanii nu stiu cine ii reprezinta si nu au control real asupra lor. Asta nu e democratie reprezentativa. E un sistem ciudat in care romanii voteaza dintr-o lista sustinuta de stat (majoritatea finantarilor partidelor sunt de la stat).
Ca in comunism.
M-a apucat o nostalgie la plecarea lui Iohannis, provocată de Hotnews, care au făcut comparația cu ceremonia de plecare a lui Băsescu și m-am uitat la conferința de presă de încheiere de mandat.
La partea de întrebări de la jurnaliști, a fost una despre regrete și Basescu a menționat eșecul votului într-un singur tur, a ideii uninominalului pe care a avut-o cu intenții bune dar care s-a transformat în cursul adoptării de către parlament într-un monstru care “recompensează” cu mai mulți parlamentari partidele
Nici pe tine nu te duce capul.
Rezultatele alegerilor locale (comune, municipale, județene…) prevăd
& dictează indirect, în paralel, alegerile parlamentare.
Dacă ai ales să votezi numai europarlamentarele vara trecută, ești sub acelora pe care-i critici „cu capul”.
De-asta și avântul lui CG nu își are explicație în afară de propagandă susținută pe extern, vizavi de rezultatele locale & parlamentare (care, apropo, nu au fost anulate) cu partidul său.
Deci?
Mister Bowman & restul nu știu cum funcționează alegerile (efectele ulterioare, domino) noastre. Hurezeanu, Tîlvar, ar putea să-i educă pe cei din vest nuanța asta a democrației originale noastre; democrație pe care au susținut-o voalat în loc de monarhie (salutări venerabililor din loje!)
Nu-i nimic, nici românii care-i critică pe alții „cu capul” nu știu mai bine… el îi critică pe cei care vor tătuc, fără să înțeleagă că listele & rezultatele parlamentare sunt indirect dictate de rezultatele locale.
Dar cum eu sunt cum sunt, teatrul ăsta pseudoisteric ascunde altceva, voi ați ales să vă concentrați pe o momeală abstractă…
Nu doar că CG nu trebuie să ajungă în turul II, nici celelalte rezultate electorale (I-locale/sectoriale, II-parlamentare) nu-l favorizează.
De-asta, asta doar din prima vedere pe față, de ce nu trebuia să treacă peste pragul din primul tur prezidențial și să ajungă fraudulos în turul al doilea.
Cineva să-l contacteze pe Muraru sau ofițerul SIE (dacă e ascultător, dacă nu atunci și primarul din Băicoi poate face asta), să se ducă la Bowman, și să îl ia ca la handicapați; „Primele alegeri importante la noi sunt localele, fiindcă ajung (și confirmă) dorința de oglindire pentru Parlament… Așa e la noi fiindcă lojarii externi au preferat să stea la masă cu nomenclatura comunistă & securiștii, în loc să-l fi repus pe Mihai cu coroana de oțel pe scaunul regal – o consecință a efectului de fluture în acești 35 de ani, mistăr vais preziidănt. Nici voi nu sunteți mai breji, fiindcă ați ales să nu bombardați ruzii cu atomicele din dotare, cu toate consecințele asumate defel.”
Trebuie să găsim un sistem prin care să ne „cernem” și să ne promovăm valorile,
oameni onesti, curați, cu studii și cariere în spate,
care au muncit la viața lor, ( vezi Crin )
care nu fac parte din găști și grupuri de interese obscure….
@Cipper poți te rog să ne spui nouă idioților cum trebuie să ne alegem favoriții? Pe ce criterii și ce filtre să aplicăm? Și mai ales unde găsim candidații potriviți…..
Cum s-a decis ca emag e magazinul cel mai mare din Romania? S-a inceput cu mii de magazine online, romanii au votat cu portofelul magazinul in care au incredere si au penalizat tot cu portofelul concurenta.
Se incepe de jos, de la nivel de asociatie de bloc si mai ales se incepe cu portofelul propriu. Cauti oamenii din jurul tau in care ai incredere, pe care ii cunoasti suficient de bine incat sa le dai banii tai pe mana. Ca fix asta inseamna taxele si impozitele pe care le platesti.
Vrei politicieni, trebuie sa ii cumperi. Daca primesti ceva gratis – ca e Crin ca e Lalea sau Grebla, inseamna ca e de proasta calitate sau ca altcineva il plateste si nu lucreaza in interesul tau.
Pentru ca nu tu l-ai platit.
fac eu un mic addendum: niciunul trecut de 45 chiar mai bine niciunul trecut de 40
Ai probleme de înțelegere a unui text simplu? Ziceam doar să vă intereseze mai mult cine face guvernul decât cine e președinte. Asta pentru inceput.
Cât despre ăia onești, deja sunt fără replică, că voi votați același partid pe primul loc de 35 ani, cu o singură excepție. Ce să vă mai explic aici???
Păi ne interesează, de aia lătrăm pe aici, PSD e la putere cu 21%
Unde vezi tu alegerea „idioților” cu 21 % ?
Eu văd jocuri de culise și un sistem corupt, românii nu sunt așa idioți pe cât cred unii.
Ții minte cât a luat PSD Dragnea? Adică pesede suveranist, adică vrăjeală?
Ia adună psd cu aur pot și sos și vezi că sunt fix aceiași oameni.
Sa vina vicele SUA si sa spuna intr-o declaratie publica la o conferinta de securitate ca alegerile au fost anulate in baza „suspiciunilor șubrede ale unei agenții de informații…” demonstreaza ce servicii avem.
Interesant e si mesajul fostului consilier Fota: https://www.facebook.com/iulian.fo.1/posts/pfbid02mdaAV4DTXb7v3qQxf62SRCG8CpvcxWHAdQ9xUQ6njLjeXkdFWJDySZUiWuUhPvdkl
Si mai „impresionant” e sfatul lui Iohannis catre Bolojan: „Sa aveti grija de Romania”. Baaa, da’ asta ce a facut si cum a avut grija de tara asta timp de 10 ani? De am ajuns in situatia cu Georgescu, de ex. Si am ajuns sa avem Romania „educata” si lucrului „bine” facut.
interesant, doar ca vicele SUA nu a zis (doar) asta – e relevant doar in context. El a zis ca e irelevanta decizia de anulare sau nu a alegerilor atat cat nu este oricum democratie si un stat functional in Romania. Problema e ca romanii ar fi trebuit sa aiba un nivel de educatie care sa ii faca mai rezistenti la orice campanie electorala manipulatoare si legislatia electorala ar fi trebuit sa aiba mecanismele de control functionale. Sunt cateva mecanisme care sunt nefunctionale si de care profita toate partidele:
1. finantarea partidelor si campaniilor electorale. Nu exista mecanisme de urmarire, control si prevenire. E acoperita prin finantarea „de stat” care favorizeaza partidele parlamentare. Deci singurul mecanism de gestionare creaza favoritisme.
2. legislatia electorala care blocheaza accesul la viata politica a 98% a romanilor (dezbaterea si votarea candidatilor si programelor politice, accesul la candidatura)
3. absolut toate procedurile legislative sunt aproximative. E.g. listele electorale – nimeni nu le verifica, declaratiile de avere – real nu le verifica nimeni consistent.
Ne mai mintim mult ca nu avem capitalism de tip rusesc si o caricatura de democratie ? Trebuie sa ne-o reaminteasca periodic strainii ?
prin min. apararii probabil acum sunt ingrijorati sa nu ciripeasca Zisu, si apoi sa trebuiasca sa cedeze altora locul de la praduiala….
Cred ca le e teama sa nu ciripeasca si despre fluxul catre Ucraina. Acolo e marea durere, ca sunt fonduri si logistica venite de la unchiu si unele state europene.
“prin min. apararii probabil acum sunt ingrijorati sa nu ciripeasca Zisu” Să nu ne limităm numa’ la apărare, posibil cam toată scena politică să fie în deranj dacă vorbește.
vad prosti care induc teza ca sunt beligeranti care nu cunosc fluxurile derulate prin romania.
Aștept concluzia dovezilor anulări din decembrie:
”
Este de notorietate că, prin discursul său constant, domnul Călin Georgescu îndeamnă la schimbarea fundamentelor democratice ale statului și la încălcarea ordinii constituționale, astfel candidatura acestuia A FOST RESPINSA’
„Voi controlați instituțiile statului. Voi controlați serviciile secrete”.
Vali, am mai spus pe aici: in Romania serviciile de informatii controleaza politicienii, nu invers, asa cum este normal.
Comisia parlamentara e o gluma proasta, vezi si de cat timp nu sunt sefi civili la unele servicii de informatii. Mai vrei o dovada ca este cum spun eu? Ia vezi cine este primar la sectorul 1, cel mai bogat din Bucuresti? George Tuță, fost ofiter S.R.I. si sef de cabinet a lui Eduard Hellvig. Un om scos „din joben” de catre servicii cu putin timp inainte de alegeri, un om de paie pe care serviciile l-au tot purtat prin parlamentul Romaniei, prin parlamentul european (a fost asistent de europarlamentar) iar anul trecut l-au plantat primar la cel mai bogat sector din Bucuresti.
Minunat blogul ca de obicei și comentatori mult mai inteligenți decât mine,așteptăm un live pe Youtube.Sper să nu ne mutăm fundurile în țări străine ca eu mă simt bine în Brașov.Spor
In țări străine din Europa nu mai e vreo treabă…Europa nu mai e băgată în seamă pentru că s-a umplut de abduli, ahmezi, krsna (la noi de aia cu nume caraghioase )etc… Și cam doar ăștia au făcut copii…de unde să apară lideri politici cu educație, viziune europeană , principii, valori umanitare etc…cum a spus Denzel , ‘it’ about culture not skin colour’…
Lumea a ajuns o clasa de majoritar prosti, in care 2 bullies (sua și rușii) fac ce vor strict pe baza mușchilor, și nu că ar fi mai deștepți…mai sunt câteva fete și câțiva pizdificati în clasă, care se cred deștepti dar de fapt sunt mediocri, care vocifereaza că sa fie liniște si înțelegere (birocratele de la Bruxelles….) ; dar o fac doar pentru a-și apăra privilegiile…
@car
1. Catatenii din exteriorul uniunii europene reprezinta 6% din populatia intreaga a europei, mai exact o Romanie plus Olanda
https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/priorities-2019-2024/promoting-our-european-way-life/statistics-migration-europe_en
2. La partea cu natalitatea sunt de acord
3. Nu inteleg ce legatura are comentariile lui Denzel Washington si afirmatiile anterioare. Actorul comenta ca pentru filmul Fences trebuia sa fie un director afro-american.
4. Sunt de acord cu faptul ca sunt multi hartuitori al statelor liberale sau progresiste, dar nu e ca si cum este ceva nou sau ca ei sunt singurii
https://ourworldindata.org/grapher/democracy-index-eiu
5. Sunt de acord cu faptul ca trebuie sa fie o conducere mai ferma in europa dar nu cred ca se poate face asta de pe o zi pe alta, in plus in majoritatea statelor europene ai posibilitatea sa schimbi constitutia tarii, cum a fost in cazul ungariei
https://www.reuters.com/world/europe/factbox-what-has-changed-hungary-during-orbans-12-year-rule-2022-03-31/
Btw, ce parere ai de guvernarea lui Orban de 15 ani?
@car , daca tot faci comparatie cu elevi intr-o scoala, cine sunt atunci „profesorii” si „directorul scolii” ?Ar trebui vorbit cu ei, dar cine sunt acei „ei”??
Car,esti mult preaimbecil repetind cele 10 cuvinte din vocabularul tau.
IMHO in urmatorii ani mare parte din PSD va fi inghitit de AUR, in PSd mai raman ‘decat’ cei atarnati la banu public si familiile lor.
singurul mod in care AUR scade e daca ajunge la guvernare si se erodeaza prin faptele lor (ca doar nu crede cineva ca doctrina lor primitiva poat produce valoare prin programul ‘calul si sapa de lemn’)
S-ar putea să fi atât de simplu incât să nu fie nevie să te uiți la cifre. Votanții partidelor istorice s-au săturat să fie tratați ca și cum ar fi „câștigați la belciuge” și au votat candidatul care acoperea cel mai bine setul lor de așteptări.
Lasconi, cât nu descoperise Twitter, cu sprijinul oferit de aroganța cuplului Ciolacu-Ciucă, a beneficiat de voturile oamenilor care s-au săturat de circul ăsta permanent de breaking-news și mimare a competiției politice.
Celălalt a reușit să devină favoritul celor care visează la trecutul-care-nu-a-existat, o Românie generată de memoria artificială în care dacii erau cei mai viteji dintre învinși, țăranii adorau să muncească pentru cei care le luaseră tot din bătătură, armata culegea recoltele și tinerii construiau cu entuziasm canalul Dunăre-Marea Neagră.
La intrebarile alea cu sute de mii de voturi diferenta intre candidat si partid ar fi buna o analiza a lui Barbu Mateescu https://hotnews.ro/sociologul-barbu-mateescu-avertizeaza-ca-romania-a-ajuns-in-situatia-georgiei-sau-a-moldovei-ce-traim-in-aceste-luni-e-razboi-hibrid-1863809
„Toată țara așteaptă două lucruri: dovezile anulării și demisiile. Nu știu de ce naiba durează atâta. Poate nu au internet, poate nu știu să creeze folderul pe server, ceva se întâmplă”
Raspunsul este extrem de simplu: politica. Se asteapta pâna mai aproape de data alegerilor pentru a veni cu explicatiile. Daca vin acum cu ele, se vor pierde in negura stirilor si declaratiilor. Atunci, aproape de momentul alegerilor, ele pot influenta votul. Este o arma politica in mâna celor de la putere (PNL, PSD). E strategie. Poate singura in contextul actual al orbirii alegatorilor care-l vor musai pe CG, ca el ii va salva.
Dovezile exista, in mare parte au fost deja spuse – chiar daca laconic, de CSAT si CCR – dar noi, alegatorii, avem nevoie de mai mult. Storytelling. Aceeasi poveste trebuie spusa cu mai multe cuvinte, in mai multe variante, de mai multe ori. E ca o piesa de teatru la care te prinzi din plot despre ce e vorba, dar reprezentatia nu poate dura 20 de minute, ca e prea scurt. Asa ca tot repeti ideea de baza pe parcursul celor 1h30 – 2h. Si oamenii aplauda frenetic la final.
https://zoso.ro/realitate-politica-afecteaza-foarte-putin/
Foarte bun articolul. La fel de actual si dupa 7 ani.
Bine ai revenit
e doar temporar, cât să mă convingă să vin la el în franța, că are nevoie de un grădinar.
Decat sa cream niste echo-chambers de l*ba in cerc prefer oricand sa ascult/citesc pareri cu care poate nu sunt 100% de acord pentru a evita o bula ipocrita in care sa ne mirosim intre noi basinile.
Daca toata lumea arunca cu pietre in cei cu care nu sunt de acord, cei care sunt loviti se vor retrage din discutia publica. Si ajung sa se „coaguleze” in cercurile in care sunt doar oameni ce gandesc in acelasi fel ca ei.
Si ne miram ca de ce nu ne intelegem cateodata cu parintii sau prietenii ca sunt „indoctrinati” pe anumite subiecte, pentru ca nu mai au nevoie sa dezbata un subiect cu tine, parerea le-a fost validata de altii care gandesc fix ca ei.
Fara legatura cu Fluture sau Eftimie, daca sunt sau nu de acord cu ce zic ei, ma refer la situatii generale, nu la indivizi.
absolut fascinanta pasiunea de a ti-o suge singur. mai ca as spune ca ar merita studiata de coloja. asta daca coloja ar avea vreo prerogativa in a studia asa ceva in afara obiceiului lui de a si-o suge-o singur.
Foarte bine că nu se răspunde. Ignorarea e cea mai bună atitudine.
I se bârlăre lu Vance & Trump de România. El a dat Ro ca exemplu negativ pentru a sufla în pânzele fasciștilor AfD, pe ei îi interesează alegerile din Germania.
Eu unul refuz sa cred ca inapdatarea unora la mijloacele de comunicare curente poate fi considerata ca o dovada de manipulare. Nu e vina celor care au organizat campania lui dilimache pe retelele sociale -indiferent cine sunt ei – ca ceilalti au folosit mijloace de comunicare demodate si ineficiente.
Asa ca, indiferent ce o sa baseasca CSAT, SRI sau SIE ca dovada incontestabila a compromiterii alegerilor, ma lasa rece. Oamenii aia au pus stampila 100% legal si democratic pe dilimache.
Dincolo de inadaptarea fortelor politice la retele sociale, nici macar nu au venit cu vreo alternativa demna de luata in seama. Vii cu Ciolacu? Vii cu Ciuca? Chiar asumand prin absurd ca ar fi fost niste oameni de treaba, cat de tampit sa fii sa propui doi oameni erodati politic timp de 4 ani?
Lasa, ca la a doua incercare din Mai, PNL+PSD+UDMR merg cu tanara speranta a ploliticii romanesti – Cacarau
Nu e vina celor care au organizat campania lui dilimache pe retelele sociale – fara sa respecte legile electorale.
Asa e rumbule. De vina is oamenii care nu se adapteaza la securitatea zilelor noastre, nu a alora de fura de prin case.
https://nymag.com/intelligencer/2024/07/j-d-vance-explains-his-conversion-to-trump-and-maga.html
încă un psihopat printre toți psihopații siniștri care au năvălit în prim-planul politicii
Una dintre marile probleme este ca politicul este rupt total de realitate.
In jurul lor banii plutesc si e ceva normal ca un PM covrigar sa aiba un haorac de 4000 EUR, iar aghiotantul lui pitic sa aiba papuci Hermes de 800 EUR.
https://defapt.ro/ciolacu-loro-piana-de-4-000-eur/
Si lumea se supara ca spun ca ajunge Calinut cel putin in turul doi, din nou, daca va fi lasat sa candideze. Eu as plusa sa il anunt deja presedinte, dar sa nu inoportunam romanii inca visatori si aerieni…
Nu te contrazice nimeni, toata lumea e convinsa ca va intra in turul 2 daca va candida. Cred ca doar Ciolacu e suficient de prost sa rateze turul 2 din pozitia de favorit confortabil.
Pe de alta parte, e normal si ca lumea sa se supere din cauza asta.
Hehe, imediat dupa alegeri si cu alte ocazii prilejuite de discutiile astea politice mi am luat miliarde de minusuri ce mi au confirmat refuzul cititorilor de a crede in ipoteza asta.
Acum de la faza de negare s a trecut incet incet la acceptare…
Cat despre pesedei ciolacuri si alti morti, nu uita ca si muie ala de ponta a pierdut tot din pozitia de favorit, ciolacurile ar fi fost spulberat de absolut orice contracandidat, chiar nimicit de călinuț!
Nu pot sa inteleg intrebarile astea? „cum a ajuns un necunoscut preferatul populației României, fără ca nimeni să fi prins de veste?” Deci cateva milioane au auzit de el si l-au votat, dar tre’ sa se simta prost ca tu nu ai aflat de el!
Si asta cu „a fost manipulare”: dar a fost vreodata vreo campanie electorala in Romania care sa nu fie cladita pe manipulare si minciuna? De la Iliescu, Constantinescu, Basescu si Klaus toti ne-au mintit si dus cu zaharelul pentru vot si asta pentru ca ne place!
Si in final cateva milioane din tara si diaspora ai iesit din casa, au mers in cabina si au pis stampila pe „nebuni”. Au primit bani de la rusi? Au stat rusii cu pistolul la capul lor in cabina?
Nu boss, si de asta avem reguli foarte clare in ceea ce priveste alegerile: fiecare candidat trebuie sa declare sursele de finantare a campaniei.
Aici e buba, ca patriotul, suveranistul, eminenta sa domnul presedinte ales, Calin Georgescu si-a finantat campania cu bani rusesti fara sa fi declarat asta. Ca daca iesea din prima si zicea „baieti eu sunt suveranist si iau bani de la rusi” probabil nu il mai votau atatea milioane de oameni.
Aici e manipularea: el o arde suveranist in timp ce campania ii este finantata de rusi. Pai ori suntem suveranisti ori nu mai suntem ?
@Daniel – am ami auzit povestea asta, si daca ceri dovezi ti se spune ca rusii nu sunt asa prosti si nu exista dovezi clare insa trebuie sa acceptam ca asa este, fara dovezi – corect?
L-au prins pe nenea ala care a dat un milion de le, dolari sau euro, nu imi e clar exact de care valuta – de ce nu a exista un clip, un articol in care sa ni se spuna clar cine a fost in spatele lui si care sunt legaturile lui cu Rusia? Nu de alta, dar pe ala il avem, stim clar ca a dat bani pentru campania, cat de greu e sa il demasti dupa ce ai omul si banii?
Insa daca acum stim cine este si ce face, cum explici ca lumea inca vrea sa il voteze in numere asa mari?
voi tot mergeti pe faza cu rusia, fara sa va pese un amanunt, oarecum important.
Indiferent cine a sponsorizat campania lu Dilimache, a facut chestia asta ILEGAL. Este ilegal sa ai o campanie netransparenta, unde fiecare sa plateasca ce si cum vrea. Si Dilimache sa vina la televizor sa zica „da domle, am investit 0 lei”.
ca vin dileme d-alea
– de ce a bagat nenea ala 1 mil de euro in campanie.
– de ce are garda personala, aparent neplatita.
Ce urmau sa castige baietii astia in viitor?
dar da. E amuzant cum s-a aruncat „rusia” ca sa fie complicat de demonstrat, sa creada prostimea ca au fost furati.
Intre timp dilimache vorbeste de aurul monoparental (copirait MV parca)
@animaloo – eu inteleg ce spui tu insa am mai intrebat aici o chestie si nu mi-a raspuns nimeni – daca la urmatoarele alegeri eu dau un milion din buzunar la niste influenceri sa faca si anume campanie pentru PSD, asta inseamna automat ca alegerile trebuie anulate?
Fara o dovada clara ca eu sunt omul PSD-ului si ca banii vin de la ei, este clar doar ca eu am platit oameni sa le faca lor campanie – este chestie asta ilegala sau nu? Si daca este ilegala, atrage automat anularea alegerilor?
Si noi il avem pe nenea ala care a dat banii insa nu am auzit nimic oficial despre motiv – asta inseamna ca statul nu isi face treaba sau ca nu au gasit nimic si nu pot sa spuna public ca nu au gasit nimic?
@animaloo deci în modul asta în următoarea campanie electorala fac o postare pe Facebook cu: „Votați partidul reper” (am ales un partid irelevant). Plătesc reclama la greu, share masiv. Aștept ca partidul sau își declare sumele și sursele folosite în campanie. După trimit și eu chitanta! Anulam alegerile cu suma băgată de mine în promovare nu o găsești în declaratia partidului?
Nici nu mai conteaza. Cu dovezi ca au fost rusii sau ca au fost ai nostri, tot el iese presh, a avut votul celor mai multor romani.
”ue” nu se justifica.
Am urmarit desfasurarea de evenimente din ultimele zile si sunt cateva chestii care ma frapeaza, dar care imi dau de inteles ca ne aflam intr-o perioada de tranzitie:
1. Mai toata elita politica europeana a sarit ca arsa la discursul lui JD Vance. Dincolo de propaganda omul a spus cu subiect si predicat cam care sunt problemele din Europa si-n fond a lansat o intrebare simpla: daca tot anulam alegeri ca poporul n-a votat cum trebuie, nu strica sa ne intrebam cam cat mai e democratie in Europa. Tot aici Boris Johnson a lansat si tema ca principala problema in Europa este ca desi oamenii voteaza vocea lor nu este ascultata politicienii facand ce vor in continuare, chestie confirmata la noi in 10 ani de Iohannis.
2. Fix dupa acest discurs soc, am observat cum absolut toata lumea buna s-a declarat socata, au inceput sa arunce cu laturi plus eterna marota ca ne luam jucariile si plecam. Pe toate retelele de socializare nivelul de dezbatere e pe-a matii si fiecare tabara vine sa spuna ce nasoala e cealalta tabara. Nimeni si nimic nu pune intrebarea simpla, cetatenii de rand cam ce parere au? Tribalismul in cel mai pur mod il poti vedea. Chestia asta o sa continue cam pana cand o sa devina un zgomot de fundal si lumea o sa se concentreze pe problemele cotidiene.
3. Statul roman in toata joaca asta s-a bagat un pic pe sub masa si asteapta ca furtuna sa treaca si sa se dea cu echipa castigatoare. Sunt extrem de putini oameni din elita politica romaneasca care ar putea creiona un punct de vedere coerent, iar apoi o strategie de politica externa pe perioada urmatoare. Pur si simplu elitele sunt de nivelul generalului Zisu care inca odata ne-a aratat cat de bine condusa este armata romana. Tot ce inseamna institutie de stat este fix oglinda poporului asa ca in caz de nasoala fiecare e pentru el.
4. La ora actuala nu exista contracandidat redutabil care sa preia temele pe care CG le flutura. Este o foarte mare concurenta pe zona politica veche care brusc s-a declarat pro-europeana, dar absolut nimeni nu vine pe o retorica nationalista insa promovata inteligent. Asta este si motivul pentru care CG daca va candida nu m-ar mira sa repete performanta din duminica orbului. Am ajuns aici pentru ca mai toata clasa politica traditionala a facut blaturile jegoase prin care voturile se tot fragmentau. Nu exista candidat actual care sa joace inteligent situatia actuala. Si CG daca iese o sa joace fix dupa cum i se va canta de mai mari caci omul in afara de prostii nu poate debita ceva coerent si inteligent.
Europenii s-au basicat fiindca vin sa le dea lectii de democratie baiatul cu 6 ianuarie care e pe cale sa anuleze constitutia la el acasa si Boris din tara celor care sufla-n borsul rusesc dupa ce s-au ars cu brexit. Asa ca vor pufni indignati si vor baga a mia oara sub pres toate problemele, lasand propaganda populista, pro-rusa etc. sa se extinda in creierele netede ale celor multi. Daca ar fi destepti, ar intelege ca Europa e pe cont propriu, iar daca nu oferi oamenilor siguranta zilei de maine, istoria se va repeta si vor veni la putere din nou fascistii, legionarii, nazistii etc. Dar se are ca nici dupa alegerile din SUA inca nu au deschis ochii. Cat despre Romania, noi suntem doar un coltisor pe servetelul istoriei.
„elita” politică românească…bună gluma. Am râs.
la noi nu se poate face nimic din ce vrea poporul.
poporul vrea dreptate, asta se face cu justiție, nu se poate ca justiția să funcționeze, că jumătate din politicieni ar fi la bulău.
poporul vrea ordine, asta se face cu poliție și justiție, iar, nu se poate se bagi interlopii în pușcărie, că ei sunt utili ca să țină poporul în frică.
poporul vrea autostrăzi, astea au început să se facă acum, cu războiul, că altfel nu se făceau, că e mult de muncă și nu se pot fura banii europeni așa bine.
poporul vrea mâncare ieftină, asta nu se poate, pentru că tot poporul a furat instalațiile de irigații și acum prea mult teren e deținut de politicieni.
poporul vrea locuri de muncă, asta nu se poate, pentru ca firmele nu vor să angajeze toate neamurile politicienilor.
poporul vrea respect, dar votează analfabeți care abia au terminat 12 clase.
@vali
Problema asta este prin toata Europa unde politicienii old-school se fac ca asculta poporul. Omul de rand avea o singura arma votul si nici de asta nu mai dispune.
Realitatea cinica este ca dupa 89 rezultatul alegerilor a fost cumva acceptat de restu jucatorilor. Imagineaza-ti Iliescu sa nu predea puterea lui Base in 2004 sau lui Constantinescu in 96. Unde se puteau invoca lejer argumentele de astazi daca se dorea.
Revenind la discutie clasa actuala politica din UE are mari probleme de legimitatea populara. Franta a avut niste alegeri unde oamenii au votat altceva decat trebuia, iar Macron nu ia asta in considerare, iar Germania se incalzeste pe margine.
Sunt doua tabere care se lupta pe privilegii si care nu au scrupule.
Cum nu ia Macron votul in considerare? Ce lege a incalcat in ignorarea acelui vot?
@Giani Mucea
Macron a riscat cu acele alegeri anticipate in speranta ca extremistii nu vor reusi sa faca o majoritate. Cand majoritatea a aparut, Macron s-a cam tras pe cur sa ia o decizie a venit cu o contra-oferta si s-a ajuns unde s-a ajuns. Sunt multe state din Europa Occidentala care au zis da ascultam vocea populara si dupa ce s-au vazut cu sacii-n caruta au virat spre ceea ce oamenii detestau. Iar Vance si americanii le-o spun pe fata fara prea multe menajamente. La toata povestea asta adauga faptul ca pentru occidentalul de rand viata s-a scumpit in ultimii 10 ani enorm asta desi el nu si-a dorit diversele chestii care i-au fost bagate pe gat, ci doar sa-si poata mentine un standard de viata cat de cat decent.
@None
Liderii europeni actual s-au basicat fiindca s-ar putea sa le fuga scaunul de sub picioare cu tot ce inseamna privilegii. Tot ceea ce vedem acum este doar o lupta intre doua gasti care vor sa-si ia unui gatu. Pe tot terenul asta propaganda sponsorizata de ambele a inceput sa-si puna seminte pentru a avea o recolta buna si foarte buna in viitor.
Europa este pe cont propriu, iar tot ceea ce se intampla acum este rezultat sovaielii liderilor europeni care nu vor sa-si asume rahaturile ce s-au intamplat in ultimii ani. Tot aici o tema pe care propaganda rusa o speculeaza la greu este intrarea in razboi si pacea. Teza fiind ca daca alegerile nu sunt votate „corect” liderii europeni sa bage o stare de urgenta pe motiv ca se intampla ceva prin Rusia si sa trimita trupe pe acolo, ei pastrandu-si privilegiile in continuare in tot acest timp.. Este o teza pe care o vad capatand tractiune cam de un an, capatand si un aer mai mare de veridicitate dupa rahatul din 6 decembrie.
Foarte pe scurt orice scenariu care parea sf ieri acum are sanse sa se intample.
Mai concret, ce inseamna ca „s-a tras pe cur sa ia o decizie” si ” a venit cu o contraoferta”? Inca o data – a deviat cumva de la atributiile lui de presedinte? A incalcat vreo lege, si-a asumat vreo putere care nu ii era acordata in mod legal?
Babaiete, e putin ciudat sa zici ca toata societatea trebuie sa se alinieze in momentul in care niste extremisti castiga un procent ceva mai mare decat nesemnificativ. Ca si cand putem anula legi, ca sa le dam premiu de participare. Ia zi, AfD are 20%, trebuie sa ii puna Germania la guvernare, nu?
Macron si-a folosit papagalul, cunostiintele politice si abilitatea de lider pentru a impiedica, in mod absolut legal, niste extremisti de dreapta de la a guverna. Stiu ca va doare asta, ca trebuie neaparat sa distrugem woke, leftistii si UE, dar plm, asta e.
Giani Mucea, stiu ca tot dau exemplu cu suedia, dar asta stiu, asta fac si asta imi place.
Suedia e singura tara, momentan, unde politicienii mari au inteles mesajul. Chiar amuzant, daca analizezi
2022 – alegerile parlamentare. SDul (afd lor) a luat ~20%
2024 – europarlamentare. SD – 13%
Ce s-a schimbat? Partidele mari au inteles mesajul si au preluat cateva din discutiile SDului. Cel mai important mesaj: securitatea. Asa ca toti au marshat pe ideea de „o suedia mai sigura”. Pe langa ca au inteles si mesaju cu emigratia si au pus nitel stop
Si…dintr-o data oamenii au inceput sa nu mai fuga dupa nazisti in blana de centrali.
Nemtii si francezii par, din afara, ca arunca niste probleme sub covor. Desi, din ce vazui, in germania nu ai voie sa faci manifestatii cu scrisuri si insemne arabe.
Dar. Evident ca alde JD vine sa bage batu in cacat. Si el si muska. Discutia cu „free speech” e de fapt „bulangii nu lasa toti xenofobii sa se desfasoare”. Discutie ajutata si de aia de prin UK unde se fac niste cacaturi.
Ideea fiind simpla: mai putine reglementari sa vina tehnobossi sa faca ce vrea pula lor
Din cate am inteles nu doar Suedia a prins mesajul ci si Danemarca. Partidele de centru au preluat discursul antiimigratie si au cam blocat cresterea extremei drepte. In Norvegia, din cate stiu, n-a fost niciodata o problema.
Sunt perfect de acord cu abordarea asta si sper ca si restul tarilor europene sa procedeze la fel.
Vă scapă ceva. Vance a punctat bine în privința României în ce privește puterea democrației. Adică suntem o țară de cacat. Cu cetățeni care după 35 de ani de exercițiu, tot comuniști am rămas. Se pare ca se transmite de la o generație la alta gândirea asta.
CCR-ul a distrus alegerile prin două decizii. Candidatura Sosoaca. Plus anularea turului 1.
Dacă o lăsau în pace pe Sosoaca, diliul nu ajungea în turul 2.
De înseamnă democrație? Trump condamnat penal, a ajuns președinte. Ca i-a dat voie legea.
Mai sună ciudat acum ce spune Vance?
Anularea alegerilor a fost cea mai mare gresala politica din istoria post decembrista.
Ai ratat nuanta, nu alegatorii nu sunt convinsi de dovezi, vicele sua nu e convins. Cam atat a fost de zis.
Pentru SUA nu suntem nici măcar la nivel de Groenlanda .Dacă le păsa de noi, Gradina Maicii Domnului, plină de bogății ,eram anexați în prima zi a mandatului lui Trump.
Dar așa ,revenim la plugul tradițional tras de cal și trăit potrivit înțelepciuni țăranului român în bordeie îngropate în pământ..
Probabil ca o sa ramana neconvins, o sa supravietuim acestei indigestii.
Mai important e sa mearga repede inapoi la el acasa pana nu se suspenda pe termen nedefinit promotiile la zboruri transatlantice.
Acolo are treaba: democratie de demantelat, de multumit oligarhii care-l detin, treaba, nu gluma.
Plm, cum e trump asa e si gasca de impostori din jurul lui. La noi se numeste Grup Infractional Organizat… sigur are o denumire asemanatoare si la ei, dar nu cred ca la ei vor mai ramane destui oameni ai legii in functie care sa le ceara socoteala.
Pai ce, in „democratia” lor in halul asta s-a ajuns, sa raspunda in fata reprezentantilor legii?
Nu tati, ei nu raspund decat in fata celor care i-au votat! (acum 35 ani doi prosti de pe la noi si-au furat cate-o caciula de gloante dupa un raspuns similar, atunci ‘votantii’ erau asimilati M.A.N.)
Totusi Europa e in alta liga fata de saltimbancii astia penibili si din pacate, ultimul bastion al democratiei liberale autentice.
Daca mai punem on top si tradarea miseleasca vav rusia lui putin si razboiul din Ucraina cred ca toata lumea de pe partea asta a garlei e de acord ca „licuriciul” s-a stins, asa ca parerile lui despre democratiile europene au devenit irelevante.
Asta nu inseamna ca nu trebuie sa ne facem ordine si curatenie in casa din respect pt noi si apoi pt partenerii europeni. Dimpotriva, mai ales acum, cand in tabara careia ii apartinem unul dintre cei mai importanti parteneri a tradat si s-a alaturat taberei inamice.
Careva exemple de lideri convingatori din eu? Kaja?
Liderii europeni nu au fost invitati pentru ca revelionul ospatarilor e mai tarziu. Nu o zic eu, o zice un baiat din administratie:
https://x.com/davidsacks/status/1890857289017438249?s=46
Pai uite ca stie Kaja cum negociaza rusii si mai nou al batran portocaliu
https://www.youtube.com/watch?v=u1cTRn5tBs8
Atunci și Fidel Castro avea un drept absolut să negocieze chestii cu URSS. Ce îi interesa pe americani
Se pare ca pe noi nu ne cheama nici la revelionul ospatarilor: https://hotnews.ro/reuniune-de-urgenta-la-paris-pentru-discutii-privind-securitatea-europeana-dupa-convorbirea-trump-putin-ce-lideri-europeni-au-fost-invitati-1902892
Kaja, Macron, Petr Pavel, Stoltenberg.
Problema nu e ca nu sunt lideri convingatori ci ca nu reprezinta o politica externa comuna a Uniunii Europene. Pentru ca UE nu are o politica externa comuna.
„David Sacks” lol. Da si tu citate din oameni respectabili, macar un Alex Jones ceva.
am vazut fragmente din spiciurile date de Kaja, am aplaudat singur in camera.
Am vazut ca si in sala au fost reactii similare, poate doar Zelenski a primit mai multe aplauze?
am inteles ca a fost si premiata? pentru pace. Pai e ca si rezolvata problema daca a primit deja premiul.
Eu daca as fi seful domnului Hureazeanu in schimb as intreba care a fost reactia baietilor cu ochi oblici si a celor cu turban la cele intamplate, mici detalii.
Ai dreptate boss, e nevoie de un tatuc carismatic. Daca nu calareste fara camasa sau nu are mustata si da cu pumnul in masa, nu e bun. Sa trezeasca, prin discursul lui, sentimentul de dac liber din tine. Bine, liber pana vine rusul, sper ca ai alifie.
cine nu e cu mine e hitler.
„cine nu e cu mine e hitler”
„unde era adolf de pe wish”
Sunt uimit ca insisti sa fii prost.
Cum poate sa existe un lider clar al Europei cand Europa e o asociere de state. fara putere de decizie in politica externa? Asta nu e o problema de lideri ci o problema structurala.
Nu exista nici o solutie in afara federalizarii si armatei comune. Orice altceva e impins problema mai departe si din pacate nu prea mai avem „departe”. Poti creste investitiile militare, poti creste numarul de soldati, dar daca nu exista credibilitatea ca vei folosi soldatii aia sa aperi fiecare colt al EU, nu inseamna nimic.
Problema e ca Europa e plina de oameni fundamental prosti. Nu vorbesc aici doar de alxzeni si mac gregori, care efectiv ii admira pe aia care le intra in casa , le fut doua palme si le iau televizorul. Ma refer la oamenii relativ normali, care observa ca exista o problema, isi dau seama ca nu poate fi rezolvata de o asociere comerciala de state, dar refuza o integrare mai stransa pentru ca „suveranitate”. „traditie” si „limba stramoseasca”.
Sa mori ca prostul pentru ca ie, plai, neam si Stefan cel Mare – asta inseamna sa fii mafiot.
Ne-ar fi ajutat mult o platformă social-media europeană. Toate porcăriile ideologice, indiferent că au fost woke sau dreapta americană de acum, nu ne pot oferi o înțelegere și un răspuns problemelor politice din Europa. Vrem federalizarea mai multor societăți care sunt deja dezbinate intern pe teme puerile. Îmi e clar acum că Yanis Varoufakis avea dreptate când afirma că sistemul politic și economic nu o să progreseze, ci va fi înlocuit de un technofeudalism, unde discursul politic și economia o să fie controlate de giganții tech din SUA. Surprinzător, cartea asta a fost publicată acum 2 ani și parcă lumea de azi seamănă tot mai mult cu ce își imagina autorul.
Dezbinarea interna e doar o iluzie. Adica nu e nimic solid in spate, e ca si cand Vasile il uraste pe Gheorghe ca acum 10 ani l-a injurat de mama. Pusa in context, cu Rusia care literalmente se pregateste sa invadeze si cu US care a dat masca jos, pur si simplu nu exista nici un motiv pentru dezbinare.
Platforma social media ar fi fost buna si probabil ca la asta se va ajunge, peste cativa ani. Dar e prea tarziu. Niste ani pana sa se formeze si sa creasca, niste zeci de ani pana sa formeze opinii daca nu e acaparata de rusi sau techbros. Crezi tu ca avem atat timp?
Nu, fie se decide federalizarea in mod nedemocratic, fie murim in mod democratic.
(Zic „murim” ca sa nu se supere Vali, ca unii dintre noi sunt suficienti de speriati de suficient de mult timp incat sa aiba planuri B si C)
„se decide federalizarea in mod nedemocratic” sau unde era adolf de pe wish.
Mori in mod democratic atunci, sclavule.
Au vazut doar propaganda ruseasca si au rezonat cu ea din cine stie ce motive; daca te uiti parerile lor oglindesc dezinformarile lansate de propaganda ruseasca, de la vaccinul e rau si plandemie, la nu e razboi in Ucraina si daca e, e din cauza NATO, la UE e o dictatura care ne vrea sclavi si homosexuali, asta cand nu ne inlocuiesc cu islamisti, la energiile verzi nu sunt bune pentru ca doar cancerul rezultat de arderea petrolului e bun si schimbari climaterice nu exista iar Soros face chestii.
Asta cu refuzatul integrarii mai stranse e direct efectul fricii de UE, ca vai, birocratii de la Bruxelles care nu-s alesi – vezi Von der Leyen. Chiar acu cateva ore ma contraziceam cu unu’, el foarte suparat pe UE, care clar e dictatura pentru ca von der Leyen nu e aleasa si ce se baga ea sa reprezinte UE. Si-i explic ca pozitia ei e ca a unui Prim Ministru din aproape toate tarile Europene si nici ala nu e ales in mod direct, dar e numit/sustinut/propus de un partid care a castigat alegerile parlamentare, adica EXACT la fel cum e si in cazul Presedintelui Comisiei Europene. Mi-a zis ca gresesc foarte tare pentru ca – get this – Presedintele Comisiei Europene e liderul executivului (UE) si din cauza aia nu e deloc ca si un Prim Ministru.
Si nu-si vor schimba parerea pentru ca isi vor lua informatiile doar de acolo de unde le-au gasit prima data (in general, din cancerul ce a devenit social media) si sunt absolut convinsi ca orice opinie contrara e gresita si oricine le spune altceva e vandut lui Soros. Le dai linkuri catre studii facute de oameni de stiinta, ei contracareaza cu un tweet de cacat de pe X si cam aia e…
Asta cu refuzatul integrarii mai stranse e direct efectul fricii de UE:
On 29 May 2005, the French people rejected the Treaty establishing a Constitution for for Europe a margin of 55% to 45% on a turnout of 69%. On 1 June, the Dutch people rejected the the Treaty establishing a Constitution for Europe by a margin of 61% to 39% on a turnout of 62%.
ce face azi autocratii de pe wish?
Trump rau? Putin rau? Orban rau?
Federalizare fortata?
2005. Poate ca avea sens atunci.
Ce autocrati visezi papusel?
@alxzen Ai dreptate, acum 20 (douazeci) de ani, populatia Europei nu dorea sa treaca la un nivel superior de integrare a continentului.
Putin era la primul mandat, inca nu aratase clar ca vrea sa refaca imperiul rus, prin forta daca nu poate altfel.
Giani Mucea uiti si faza cu „da, CG era de cacat, dar nu prea e democratic ce am facut. Da, e clar ca ala nu a jucat jocul corect, dar si noi sa facem asa????”
Adica efectiv vezi ce se intampla, poti sa vezi in viitor rezultatele, dar nu opresti jocul pentru ca „sa demonstram ca suntem mai buni decat ei”.
Nu prea ma bag la discutiile despre CG ca nu-mi mai pasa, mi se pare o lupta cu morile de vant. Am familie in Ro dar am unde sa-i cazez in 2 tari din vest si am ochii suficient de deschisi sa ii anunt sa-si faca bagajele inainte sa dea puhoiul. Dar da, e un exemplu perfect pentru ce voiam sa spun. Democratia e super, sunt mare fan, dar cand incepe razboiul nu facem referendum unde sa mutam antiaeriana sau cate tancuri trimitem la Vaslui. Nu simt nici un fel de problema morala sa opresc un vot in care 90% alege partidul O Capsula De Cianura Pentru Fiecare.
Eu nu-mi dau inca seama care e motivatia alora gen alxzen sau macgregor. Chiar prefera moartea democratica, desi e inevitabila? Considera ca Rusia nu e un pericol, in ciuda a 3 ani de realitate? Sau prefera efectiv Rusia, pentru ca au ei ideea ca ar putea scapa mai usor de leftisti asa? Nu stiu, ma depaseste situatia dar oricat am incercat sa ii inteleg imi da cu virgula.
Ca sa votezi la parlamentare, trebuie sa votezi in localitatea de rezidenta. La prezidentiale nu e nevoie. De acolo diferenta de 500k de voturi. Diaspora included, e cam in aceeasi situatie.
Întrebare de interes național :
Unde a dispărut Erika Isac?
da din cur pentru parlament am inteles.
a fost amuzant că la alegeri băgase capul sub pământ, că nu putea să spună că voteaza lasconi, ca toata gașca global, că tati lu bosul global gîtiță e în alt partid.
– POT și SOS nu au dat voturi lui CG, au luat voturi de la el și împreună au luat mai multe voturi decât USR. Asta spune mai mult despre alegători decât despre partide.
Poporul are niște traume. Votează un „rebel” lider și merge cu „imperiul răului” în Consiliu, în Parlament.
Bipolar, schizo, malad a la tete cum ar zice neamțul. Nu mă pricep, aș încerca legalizarea marijuanei medicinale, nici cei care fac aerosoli cu tămâie nu par mai ok.
„a declarat sâmbătă Cătălin”, zici Predoiu de 3 ori și te trezești nu miliția la ușă, singura super putere, că voturi nu a luat niciodată.
Crin Antonescu o să ia mai puține voturi decât Ciucă.
Să îl scoți pe Crin Antonescu de la naftalină a fost o mișcare care demonstrează că guvernații noștri sunt mediocri in politică.
A ieșit să candideze un olimpic care a creat un partid , olimpic care la activ zeci de conducte de apă schimbate într-un oraș plini de cocalari nemulțumiți.
Ai la dispoziție pe post de Joker un om decent ,fără scheleți prin dulap, tânăr ,și tu ,Super Alianță Politică pro UE, îl deranjezi pe domnul Crin Antonescu?
Cât de mizerabil să fii ca și politician față de mine și ceilalți români care te-au trimis să îi reprezinți?
ce o să facem? generația mea a îmbătrânit, nu mai are chef de ieșit in stradă.
uite – poate intra la calupul de știri, din mai multe perspective – în sfârșit detalii despre anvelope și context. apoi sentința. https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/autorul-unui-accident-soldat-cu-un-mort-si-8-raniti-condamnat-cu-suspendare-nu-avea-permis-si-era-baut-4835050/
nu înțeleg de ce nu confiscă autmobilul dacă te-au prins băut/drogat. și închisoare 6 luni, cu executare – fără reducere, din start. sunt convis că treaba asta ar schimba multe.
https://hotnews.ro/emisarul-lui-trump-intrebat-de-pavel-popescu-la-munchen-de-ce-sustine-sua-partidele-extremiste-din-europa-raspunsul-primit-de-vicepresedintele-ancom-1903010
Based Pavel Popescu! Bravo! !!
Faptul că s-a atacat Ponta instant demonstrează că are dreptate, americanii sunt ipocriți și mincinoși, iar motivele invocate prin discursurile lor sunt perdele de fum pentru adevăratul scop, promovarea partidelor extremiste, izolaționiste și spargerea EU în bucățele
„„Când vorbiţi despre astfel de probleme, aceasta este problema dumneavoastră, nu a noastră.”
dar noi ne bagam sa sustinem o parte. Dar nu e problema noastra…
Este imperios necesar sa fie invitata Elena Lasconi. Ea simtea deja ca Vance are dreptate si stie si chestii militare de exemplu ca alea carw zboara si cad se numesc drone. E nevoie de o femeie puternica la negocieri cu lant si cruciulita la tzatze
O sa se anunte insa trebuie amanat din doua motive. Primul ar fi sa-i interzica lui CG candidatura, al doilea ca sa nu le permita penibililor sa se reorganizeze si sa scoata vreun alt „demn” din palarie.
Inainte sa ne apuce depresia generalizata, trebuie sa intelegem ca Europa este aparata in proportie covarsitoare de trupe europene. SUA tine in Europa 65.000 de soldati imprastiati prin zeci de baze. Proportia actuala a trupelor de lupta din totalul acestor soldati, este undeva la 20% din totalul fortelor desfasurate, deci soldati americani care sa traga cu pusca in rusi sunt efectiv undeva la 12.000. Calculati voi cum imparti 12.000 pe 1500-2000 de km de front.
The number of United States military personnel in Europe was 63,853 in 2021, compared with 62,338 in the previous year. America’s military presence in Europe fell considerably after the end of the Cold War, falling from 315,225 troops in 1989, to 107,158 by 1995.27 nov. 2024. Stiti ca asta raportat la bocetele lui Trump ca au scazut cheltuielile militare in Europa si ca nu e tinta de 3-4 la suta atinsa. Pai boss si tu ai redus de 5 ori prezenta militara in Europa, vrei 4 la suta ? Mai adu 250.000 de trigger happy rednecks ca sa fie bine.
Armed forces personnel are active duty military personnel, including paramilitary forces if the training, organization, equipment, and control suggest they may be used to support or replace regular military forces.
European Union military size for 2020 was 1,913,000.00, a 0.16% increase from 2019.
European Union military size for 2019 was 1,910,000.00, a 0.51% decline from 2018.
European Union military size for 2018 was 1,919,805.00, a 0.04% increase from 2017.
European Union military size for 2017 was 1,919,000.00, a 2.47% decline from 2016.
Cifrele astea au crescut acum.
La care se adauga Elvetia, Norvegia, Ucraina, UK. Federatia Rusa nu este capabila sa inainteze la cateva zeci de KM de propria granita, si pierde mai multi soldati decat este populatia satelor pe care le cucereste. O sa poata sustine orcii operatiuni militare peste Oder, Vistula, Nipru, Nistru, Dunare cu linii de aprovizionare peste sute de km ca in al doilea razboi mondial ? O sa forteze Carpatii sau cum ? Sa fim seriosi, ar fi un masacru si mai mare decat retragerea din 2022. Ceea ce este adevarat este ca armatele europene au fost lasate in paragina in ultimii 30 de ani (Germania Federala avea 3-4000 de tancuri in anii 80) si se putea mult mai bine dar hai sa nu ridicam steagul alb ca vin salbaticii aia.
Europa trebuie sa arate o pisica majora SUA: nationalizare ASML si o mare muie Silicon Valley, blocare tehnologii militare catre SUA (stiati ca tunul de pe M1 Abrams este facut de Rheinmetall ) ? Ca SUA nu poate construi IFV-uri fara Europa ? Ca sistemele de artilerie europene sunt net superioare celor americane ? Blocare transfer tehnologic in metalurgie, optica (ca sa nu mai isi faca curvele poze la minjeac cu Iphone, sa isi faca cu Alcatel), linii de productie industriale. Scos din priza gigantii tech SUA vreo saptamana ca sa inteleaga.
F35 nu se poate construi fara tehnologie europeana
Primary customer: United States
Tier 1 partner: United Kingdom
Tier 2 partners: Italy • Netherlands
Tier 3 partners: Australia • Canada • Denmark •
Anulare imediata de orice comenzi militare catre SUA si trimis un sut in cur catre urangutanul portocaliu, ca din astea intelege. Si Comenzi masive de Rafale, Eurofighter, Samba, Leopard, Panther, investii imediate in programul de avion de vanatoare de generatia a 6 Britanico – Japonez si gata. Singurul lucru pe care Europa nu il are sunt F35-uri, dar pana la urma Rusia nu este imperiul galatic, sunt doar multi.
Putin a dat o lovitura puternica vechii Europe, urangutanul portocaliu ii va da lovitura finala si va aparea o noua Europa, ceea ce trebuie sa fim. Si sa nu uitam ca suntem continentul care a cucerit lumea. Si situatiile extreme transforma oamenii. Cand esti cu spatele la zid iti descoperi niste resurse de zici ca nu este adevarat. Cine ar fi zis in februarie 2022 ca Ucraina condusa de un actor de comedie va da peste bot marelui lider global, si ca va rezista si provoca pierderi colosale Rusiei ? Sa incerce urangutanul cu Europa, sa vada ce va rezulta.
Nu cumva prezenta la prezidentiale a fost mai mare ca la parlamentare si de acolo voturile „lipsa”?
Ca sa raspund la intrebarile lui Vali:
1. din cate stiu, voturile in plus ale lui Lasconi fata de ce a luat USR au venit din zona REPER-SENS-DREPT
2. din cate se zvoneste, PSD a dat voturi catre Simion (in dimineata) si apoi catre CG (dupa-amiaza). a) Ciolacu era ferm convins ca intre in turul II si b) era disperat sa nu intre cu Lasconi. Doar ca au gresit un pic la calcule
3. la PNL, voturile lipsa (PNL vs Ciuca) cred ca s-au dus spre CG. Am vorbit cu mai multi oameni din PNL IS si BT si au confirmat ca la ei in comune s-a intamplat asta, desi s-au jurat ca nu a fost nimic organizat. Eu ma indoiesc, dar na …
4. voturile POT si SOS au fost majoritar la CG in turul I, asta e cam clar
Singura chestie care nu are sens: Simion, chiar si ajutat de PSD, a luat mult sub AUR. De acolo probabil CG are juma de milion. Si nu mi-e clar de ce ai vota AUR, dar nu si pe liderul partidului, in conditiile in care Simion este partidul, caci restul sunt putini vizibile spre deloc. Aici ceva e smelly
Deci la CG am avea asa: 1,2 milioane de la SOS+POT, cam 0,5 mil de la AUR, cam 0,3 mil de la PNL si cu inca 0,1 mil de la PSD