Un pic de manipulare cu Poliția Rutieră

OK, foarte bine.

Dar hai să vedem un pic dincolo de amendarea vitezomanilor. De ce accelerează toți acolo? Cumva este ieșirea din oraș și nu sunt case în jur, dar semnul de „sfârșit localitate” este pus în câmp? Pentru că, fără context, este ciudat rău. De ce nu ar vrea Poliția Rutieră să dea locația? Chiar nu-mi dau seama.

Vedeți voi, asta înseamnă prevenție. Hai să ne uităm la situație, nu doar să dăm amenzi. Poate e o confuzie. Poate e nevoie de un semn rutier în plus. Poate poate poate…

Dar e nevoie de cineva cu creier care să muncească. Nu doar de polițiști care stau cu radarul în boscheți și apoi se supără când șoferii spun că doar asta.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. 130 pt bmveu nu e mult!

    Comentariu apreciat.661
  2. Adica sa renunte de buna voie la vaca de muls? De fiecare data cand e nevoie pentru postul ala de politie de dovezi de actiuni pentru „disciplina in trafic”, in cateva ore de munca au acoperit echivalentul a 3 luni. Tu cedezi masina de tuns iarba pentru forfecuta?

    Comentariu apreciat.430
  3. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 3276
  4. Costinești are panoul de început de localitate la 1 km înainte de localitate, la intersecția cu DN39. Aveți grijă cînd treceți pe acolo…

    Comentariu apreciat.270
    • Mizerie românească. Dacă este DN panoul ar trebui amplasat undeva la 100-200 de metri înainte de prima strada laterala asfaltata (și vizibil nu în boscheți sau imediat după o curba cum sunt unele). Așa pentru un drum noroit pe care circula mașini o data pe zi ai localitate cică.

      44
  5. Pentru ca nu am umblat de-a lungul vietii prea mult pe drumuri de colo-colo, traiam cu impresia ca statul in boscheti cu radarul este doar un mit. In ultimii ani, in bucuresti domnii nostri de la politia rutiera gasesc niste locuri sa stea cu radarul de toata frumusetea si nu inteleg daca am putea face ceva pentru asta, efectiv e bataie de joc.
    Ex 1: sens crangasi-> arcul de triumf, imediat la coborarea de pe podul grant, stau cu radarul (este un indicator pe pod la un moment dat de 40km/h?!) si acolo este coborare, fara trotuar. Risc pentru pietoni 0, sanse de depasire a vitezei, 90%. Pe sensul celalalt este blocat. Efectiv merita luati de urechi si dusi in intersectiile de dinainte/dupa.
    Ex 2: sema parc, coborarea de pe podul ciurel spre grozavesti. Exact acelasi lucru. Ba mai mult, anul trecut stateau pe pod, pe sensul opus la urcare unde totul se termina cu o curba la treaba (fara trotuar, sa ne intelegem). Niciodata nu apar dimineata sau seara pe sensul cu aglomeratie.
    Si cand le mai zice lumea ca sunt boschetari…

    Comentariu apreciat.433
  6. Am luat un radar cu 147 in localitate, intr-o situatie similara. Nici o casa in jur, dar nici semn de sfarsitul localitatii niciunde. Lipsea cu desavarsire. Am mers in instanta si mi s-a redus pedeapsa de la 3 luni fara permis la 30 de zile. Ei au fost pusi de instanta sa instaleze semnele lipsa. Ghici ce, nici acum nu sunt instalate, nici cele de viteza maxima nici cel de sfarsit de localitate.

    Indecis. Tu ce zici?3155
    • 147 pe un drum național e cam mult și pe câmp. Nu prea are legătură cu semnele de circulație :)

      Comentariu apreciat.726
    • Bossu-miu, 147 e cam multicel chiar daca credeai ca esti in afara localitatii. E mult si pentru autostrada daca e s-o luam asa.

      Comentariu apreciat.595
    • Am zis eu ca nu e mult? Este mult si am platit amenda pt ca am mers cu atat. eu incercam sa exemplific altceva, daca aveai 100 tot ramaneai fara permis, desi pt un drum national este o viteza in parametrii de circulatie normali, din cauza indolentei politiei si administratorilor drumurilor.

      Indecis. Tu ce zici?2315
    • @exvpa daca aveam 100 rameai fara permis doar 30 de zile. Am patit eu ca aveam 102 si credeam ca sunt intre localitati. Mergeam in ritm cu traficul dar pe mine m-au ales ca nu eram localnic :)

      710
    • Daca era hotărâre executorie și definitiva sa instaleze semnele poți să-i freci putin pe tema asta (presupun ca ai fost parte și pe speța în care instanța a decis asta), isi iau sancțiune pentru nerespectarea unei hotărâri judecătorești și in plus nu arata bine la dosarul de personal treaba. Suspectez ca probabil intenționat nu au instalat ca sa mai dea și la alții amenzi, pe aceeași rețeta. Alta mizerie românească.

      161
    • @exvpa „Este mult si am platit amenda pt ca am mers cu atat

      la viteza aia sa zici mersi ca nu ai fost nevoit sa mergi cu maxi taxi mai mult timp :)))

      10
  7. Ma asteptam ca politia sa faca o romaneasca. Camere fixe!?..de fapt niste pistoale radar puse pe trepiede Velbon si politia langa ele, in boscheti. In Bucuresti sunt zone unde se circula cu peste 100km/h, iar majoritatea soferilor cum prind putin liber accelereaza cat se poate. Probabil in vreo 10-20 ani vor face ceva si pe acolo, dar asta dupa ce isi recupereaza bonusurile, ca acum sunt ocupati cu proteste.

    192
    • Nu-mi spune: podul grant sau podul ciurel. :))

      32
    • E dificil pînă stabilesc cine-i intermediarul și cît este parandărătul, că miliția nu poate cumpăra direct de la producător…

      81
    • @Stefan, in bucuresti stau in aceleasi locuri de ani de zile si cumva tot au clienti.

      1. Coborare de pe Pasaj Basrab spre Leu in dreptul quantic.
      2. Sub pod la intersectie N Grigorescu/Splai.
      3. Pe splai, spre blocurile lu negoita.
      4. la coborarea de pe Pasajul Mihai Bravu spre Sun plaza.
      5. La coborare spre Vitan tot la acelasi pasaj.
      6. La coborarea spre Grozavesti de pe Ciurel.
      7. Pe Tudor vladimirescu, sens spre calea rahovei vizavi de fostul sediu Teamnet.
      8. Imediat dupa pasajul de la Piata presei spre Arcul de triumf.
      9. Pe Iuliu Hatieganu cum vii dinspre Salajan.
      10. Pe N Grigorescu dupa pasaj cum vii dinspre Berceni.
      11. Pe splai, intre Mihai Bravu si Timpuri noi sens spre Timpuri noi.
      12. Pe Pallady sens iesire din buc inainte de Dedeman.
      13. Tot Pallady, sens intrare in Buc cum cobori pasajul din dreptul Ikea.
      14. Pe DN1 imediat dupa mall baneasa (parca aici erau, nu i-am mai vazut de ceva timp acolo)

      Filtre cu RAR fac mereu in rondul de la Alba Iulia si ceva mai nou i-am tot vazut si in rondul de la Izvorul Rece.

      Filtre pt alcool si droguri fac mereu in rondu de la Baba Novac si acolo la intrare in ferentari parca pe Pieptanari.

      40
  8. Cel mai simplu e sa invatam de la altii dar asta presupune efort de intelegere si apoi lupta cu „sistemul” populat de idioti pusi pe dati amenzi, in aplauzele altor idioti care isi vad razbunate frustrarile. Totul e sub spectrul emotionalului, rationalul nu prea mai are loc in tara asta.

    https://safety.fhwa.dot.gov/speedmgt/ref_mats/fhwasa12004/fhwasa12004.pdf

    Most engineering approaches to speed limit setting are based on the 85th percentile speed—the speed
    at which 85 percent of free-flowing traffic is traveling at or below.

    Setting a speed limit based on the 85th percentile speed was originally based on safety. Specifically,
    research at the time had shown that traveling at or around one standard deviation above the mean
    operating speed (which is approximately the 85th percentile speed) yields the lowest crash risk for drivers.
    Furthermore, crash risk increases rapidly for drivers traveling two standard deviations or more above or
    below the mean operating speed. Therefore, the 85th percentile speed separates acceptable speed
    behavior from unsafe speed behavior that disproportionately contributes to crash risk.*
    The 85th percentile speed method is also attractive because it reflects the collective judgment of
    the vast majority of drivers as to a reasonable speed for given traffic and roadway conditions. This is
    aligned with the general policy sentiment that laws (i.e., speed limits) should not make people acting
    reasonably into law-breakers. Setting a speed limit even 5 mph (8 km/h) below the 85th percentile
    speed can make almost half the drivers illegal; setting a speed limit 5 mph (8 km/h) above the 85th
    percentile speed will likely make few additional drivers legal.

    144
    • O altă problemă este că nu vezi nicăteri un indicator de viteză minimă, să elimine de pe drumuri ”handicapații” de la volan (atenție, nu mă refer la cei cu țidulă albastră).

      1114
    • De la ce viteza minima este clasificat ca si ‘handicapat’ un sofer din punctul tau de vedere ?

      32
    • @Marinel – Nu am inteles niciodata astia cu problema cu viteza minima, gen drum de 60, eu merg cu 60 sau 55 si vine el suparat sa ma preseze si sa dea flashuri ca el nu poate astepta 2 minute sa vada de ce merg asa incet – poate sunt prost, poate nu sunt informa, poate sunt incepator, poate am masina incarcat etc – nu si nu, trebuie sa fie ca el, atunci.

      Si intotdeauna discutiile sau situatiile de genul asta se reduc la faptul ca fiecare vrea sa defineasca el regulile jocului, exact ca la gradinita – adica sa stabileasca ca pe limita maxima de 60 e ok sa mergi cu 65 sau 70 sau 80, ca asa decide el.

      Si de regula cand ma trag intr-o parte, il las sa ma depaseasca furibund si apoi ma tin dupa el continuand sa accelerez la 60, 70, 80, 90, 100 la ora brusc se sperie si eu nu inteleg de ce, ca doar am crezut ca suntem barbati si conducem tare, nu de asta mi-a dat flashuri anterior?

      42
    • cei care scriu ”ca si handicapat” sunt retardati cu dovezi.

      00
  9. Bre dar nici o electrică în pozele alea ? Ceva discriminare ?

    111
  10. Nu înțeleg de ce aprobă montarea de calmatoare de viteză DUPĂ trecerile de pietoni.Pentru ce? Ca să sifoneze.

    37
    • Pentru ca smecherii fac slalom pe trecerea de pietoni, ocolesc primul calmator pe contrasens, fac dreapta pe trecere si revin pe banda lor fara calmator dupa trecere.

      112
    • @Alunelu
      Dacă tu poți să fandezi cu 60-70 la oră printre cocoașele alea chiar ești pilot foarte bun…

      10
    • Poti, l-am vazut pe unul chiar ieri. Probabil nu avea chiar 70 si probabil ca si trecerea era ceva mai lata

      10
  11. NOU
    #37

    teoretic localitatea e localitate, trebuie sa te supui. Hai ca nu mergi cu 60 in camp, dar totusi 130 fara sa vezi indicatorul ca ai iesit din localitate, ti-o cam ceri. Am patit ceva similar acum vreo 6 ani, ceva localitate dupa Satu Mare. Trecem de case, camp, toata lumea mergea in coloana cu aprox 100-110 km/h, un idiot sare in drum, trec putin pe contrasens sa-l evit, ma ia politia din fata si ma opreste. Eu flexat, ca doar nu am depasit, nu am mers mai tare decat nimeni…permisul luat 3 luni fiindca eram in localitate si indicatorul de iesire din localitate era la vreo 3 km (probabil voiau sa mentina zona aia ca si intravilan). Amenda 600 lei, permisul 3 luni, dat examen, primit inapoi dupa 1 luna. De atunci sunt mai atent la iesirea si intarea in localitate.

    163
  12. Au un chef de preventie … ceva de speriat.
    Bd. Bucurestii Noi, intre Laminorului si Metrou Straulesti. Lucrari la metrou incepute in 2013 si incheiate in 2017. Datorita lucrarilor, pe sensul de mers spre Straulesti s-a montat un indicator „interzis a vira la stanga” care interzicea, pe buna dreptate, sa faci la stanga undeva pe la mijlocul scuarului dintre sensuri. Sa nu cazi in groapa unde se instala tunelul pentru metrou, nu de alta. Siiiiiiii …. e, semnul ala a stat acolo unde a fost pus, bine-mersi, pana in decembrie 2024. Acum nu mai e, pe verificate. Cine stie cate spagi s-au luat, amenzi au fost date sau permise retinute pentru ca i-a durut la cuc sa mai dea semnul ala jos cand s-a inaugurat segmentul de drum refacut (cu siguranta era pe undeva, intr-o documentatie pierduta cine stie pe unde, mentionat ca la finalizarea lucrarilor se demonteaza). 7 ani un semn pus aiurea. Semnul exista, asdar se putea da amenda.
    Ce vreau sa spun este ca impotenta politistilor de la circulatie coroborata cu Serviciul Circulaţie Rutieră din cadrul PMB poate fi extrapolata la aproape toata tara, Acum doi ani pe drumul Orsova – Craiova cred ca 50% din semele de circulatie erau puse la oha, la misto, aproape ca nu aveau legatura cu realitatea. Dar de, sa fie multe, ca bancutele si cosurile de gunoi din parcul-fantoma de langa Ploiesti.
    Si in subiect pe articol, cati nu am intalnit o iesire din localitate dar indicatorul lipsea cu desavarsire ? Sau „depasirea interzisa” fara sa mai fie montat si indicator de incetare restrictie ? Oare nu cumva unele din indicatoare „dispar” intentionat ? Bineinteles, adeseori cate un echipaj este nelipsit din zonele respective.

    70
  13. Ce imi plac mie kkt urile astea de laude ale politiei pe internet. Prin orase nu prea au activitate. Centuri, lumini, virat st/dr de pe benzi cu alta directie, telefoane, parcari blanao etc…
    Vreau si eu o postare pe fb de la politie cu cate amenzi au dat anul trecut pentru mers pe banda superioara cand cea inferioară era libera si pentru lumini(nu orase, pe dn/dj/autostrazi). Atat. Cate?

    61
    • Eu vreau sa ii vad intr-o dimineata cu ceata cum ii opresc pe aia fara niciun fel de bec aprins.

      Sau prin oras cand e trafic bara la bara si stau desteptii cu stopurile de ceata pornite, ca aia vrei sa vezi in aglomeratie, stopurile de ceata de la cei din fata. Macar sa ii opreasca sa le spuna ca nu trebuie orbiti cei din spate, ca daca isi aprind si ei faza lunga nu le convine.

      10
  14. Oare germanii isi pun intrebarile astea?

    91
  15. 70 – 60 – 30 – nici un semn de încheiat 30 – 50 – 60 – 50 – 100 – 50 – 70 – 30 – 60 -50
    3 kilometri de drum național. Marcaje lipsă. Nici nu pomenesc de presemnalizare.
    La un moment dat șoferul știa o limită, co-pilotul altă limită, mașina altă limită.

    Nici cu șoferii nu mi-e rușine.

    81
    • 30 – nici un semn de încheiat 30

      Poate intre alea doua semne cu 30 e o intersectie cu un drum in dreapta, caz in care se termina restrictia.

      ART. 66
      (6) Semnificatia indicatoarelor de interzicere sau de restrictie incepe din dreptul acestora. In lipsa unei semnalizari care sa precizeze lungimea sectorului pe care se aplica reglementarea ori a unor indicatoare care sa anunte sfarsitul interdictiei sau al restrictiei, semnificatia acestor indicatoare inceteaza in intersectia cea mai apropiata.

      41
    • Un pod șubred. Pe urmă drum drept prin pustiu și în curbă au scăzut viteza la 50.

      31
  16. Daca muta semnul de iesire din localitate fix lipit de ultima cladire o sa vina desteptii care intra in localitate cu 100 pana langa acel semn si apoi o sa le ia 500 de metri sa ajunga la 50 km/h ca ei o lasa in frana de motor, sa nu uzeze placute si discuri.

    34
  17. Ba, hai inteleg un 80, dar deja peste 100 in localitate ti-o cam meriti. Da, stiu, nu sunt case, nu sunt treceri, blocuri, semafoare, oi, vaci, diferenta de timp ecomisita e de ordinul zecilor de secunde.
    A mai scris unu pe aici ca avea 147 kmh si nu vazut semnul de localitate si a facut contestatie :)))

    123
    • Presupun că a făcut contestație doar ca să nu-i salte permisul pe regula ”50 km/h peste limita legală” (să fie considerată contravenția în afara localității) că de altfel e conștient că ”a cam sărit calul”…

      00
  18. Am luat și eu un radar din ăsta, ieșire din localitate, boscheți stânga și dreapta, dar agentul îmi explica savant că localitatea nu se termină unde nu mai sunt case, ci acolo unde e indicatorul de ieșire din localitate, adică după curbă. 96 în zonă de 50, m-am bucurat că n-a fost 100 sau peste și am rămas cu permisul în buzunar.

    43
    • „îmi explica savant” – nu inteleg exact tonul zeflemitor, daca ai nevoie de cineva sa iti spuna evidentul sau sa iti aduca aminte ce ai invatat in scoala de soferi atunci de ce esti ironic?

      74
    • Trecând peste aspectul legal pe care nu l-am contestat, spune-mi care e logica pentru care am fost înregistrat cu radarul la ieșirea din localitate, când pe ambele părți ale drumului erau boscheți, copaci, dar nici urmă de trotuar sau alte “urme de civilizație”, și nu în interiorul localității unde erau locuințe, trotuare, treceri de pietoni.
      Ca să nu mai fie suspans, îți spun eu: pentru că nu aveau motiv să mă oprească, asta din cauză că mergeam cu 58 km/h. Ca să fie măgăria și mai mare, m-au oprit în localitatea următoare, m-am și mirat, că doar aveam 58 km/h. Și ce să vezi, mi s-a adus la cunoștință că în localitatea anterioară am fost surprins de aparatul radar cu 96 km/h în zonă cu limita de viteză de 50 km/h. Mi-au arătat și poza pe telefon, în care se vede mașina mea din spate, numărul de înmatriculare în clar, și viteza de 96km/h plus alte date ale aparatului radar. Zic “Ok, nu contest viteza, doar că eram în afara localității de vreo 3-400 de metri, e vizibil și în fotografie că sunt tufe și arbori pe ambele părți ale drumului” la care agentul îmi spune “Dar știți că localitatea se termină la semnul de sfârșit de localitate, nu acolo unde nu mai sunt case”. Am tot încercat să-mi aduc aminte de semn, nu-l văzusem, e drept, așa că-l întreb pe agent: “Unde e semnul de sfârșit de localitate?” și, cu satisfacție, îmi răspunde: “După curbă, nu după ultima casă”. Asta însemna cam 1 km după ultima casă. Am tăcut din gură, deși moral nu aveau dreptate și de fapt stăteau să prindă fraierii care mergeau legal până când vedeau că se termină casele. La cum era poza, probabil era vreunul cu pistol radar după un copac sau chiar în șanț.

      33
    • @Outlaw: zi-ne si noua localitatea

      10
  19. La Mândra dinspre Făgăraș sunt +500m de unde e panoul până unde începe satul. Au mutat panoul ca să includă un fost hotel părăsit, construit cine știe cum în extravilan.

    41
  20. Aproape amuzant cum toți găsesc motive pentru a justifica nerespectarea legii. Că ăla e în câmp, că radarul e în boscheți, că orice, dar realitatea e una singură: toți se cred excepții, toți au impresia că știu mai bine decât ăia care sunt puși undeva să ia o decizie. Numai când se duc ei la muncă, ei iau deciziile corecte.

    52

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.