Muncitori la autostrăzile din Moldova s-au întors din Italia, pentru că…
„Da, ce vedeți aici, suntem întorși în România din Italia. Împreună cu familiile. Am lucrat 15 ani tot la autostrăzi, dar în Italia. Umbrărescu ne-a făcut oferte de nerefuzat. Vă spun sincer, ne-a dat salariu mai mare ca în Italia. Am făcut ședințe de familie, cu toții, și am hotărât să ne întoarcem acasă. E bine, suntem mulțumiți, sperăm că statul român îi va da domnului Umbrărescu lucrări 10-20 de ani de-acum înainte, ca patronul să ne poată plăti în continuare, noi să facem autostrăzi și toată lumea să fie mulțumită”, au spus salariații UMB, care lucrează la podul din Buzău de pe A7. (sursa)
Atât de simplu este. Dai salarii mari, oamenii sunt mulțumiți, lucrează cu spor, tu faci profit de Q8. Nu îți iei Q8 și apoi te plângi prin presă că angajații vor salarii decente, din care să poată trăi.
Și sunt convins că patronul nu moare de foame dacă dă salarii bune. Nu am auzit până acum de așa ceva. “A dat faliment că a dat salarii mari, aia l-a ruinat”.
‘daca vor bani, sa se faca patron, ca mine’
Pai nu te plangeai tu ca e prea scump 4 miliarde pentru Ploiesti-Brasov? Uite de-aia costa atat, ca dau salarii prea mari!
Chiar așa. Cum sa dea salarii mari la aia care au plecat din tara sa le fie bine și la cei care au rămas nu…..un fel de „nu au mâncat salam cu soia” de 2024….o aștept și pe asta
Sorin este și semnalizează.
Se pare ca sunt si trebuie sa semnalizez cu /s
Deci se poate!
Da, doar ca fitzuica din care e articolul e ziarul de casă al baronului local, ex și actualmente europarlamentar. Eu aș lua cu un bob de sare tot ce scriu propagandiștii lui în el.
Asta nu face mai puțin valabilă argumentația lui Vali.
Bineînțeles ca argumentația e absolut valabilă. De aia am zis “da” la început. 😜
Nu moare de foame:
https://www.google.com/maps/@46.1267017,27.1570539,1100m/data=!3m1!1e3?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTExMy4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Murphy, Realtime, M.V.Kelly , Carey, etc etc firme de civil engineering „capusate” de români care construiesc pt UK. Nu este lucrare mare in UK unde sa nu toarne romanu betonul, asfaltul sau să așeze piatra…
Si este f bine, ca se califica oamenii si la altceva decat spart seminte si iata, vin in Ro cu experienta de dincolo.
Problema va fi să continue să aibă „comenzi”. Altfel după ce se termină șantierele actuale acei oameni vor rămâne fără locuri de muncă.
Nu pare că în următorii 10-15 ani șantierele pentru drumuri de orice fel se vor opri…
Așa e, dar nu înseamnă și că UMB le va lua pe toate sau va continua să aibă asemenea volume de muncă precum are în prezent, de unde a apărut și nevoia de a „importa” forță de muncă.
Sau, poate, cu niște șpăgi va fi posibil să continue în ritmul actual.
Andreiski, tu crezi ca austriecii, turcii sau chinezii care vor castiga viitoarele contracte vin cu muncitori de la ei de acasa? Daca nu angajeaza UMB angajeaza altii.
Chiar ar fi benefic pentru nivelul salarial sa fie mai multe firme cu mai multe proiecte pe piata, care sa se bata pe aceiasi oameni calificati.
Ideea e sa nu se opreasca investitiile de tot, ca mai lent decat acum nu prea au cum sa se faca.
Ma si totusi, vorbim de firme imense, contracte imense, unde client e statul si acum curg banii europeni.
Asta e o exceptie dpdv economic, pentru ca in mod normal incepea santierul, apoi banii nu ajungeau, se bloca un an, se renegocia, se astepta ajustare bugetara, se rezilia etc.
Avem 20 de ani de asa exercitii.
Firmele mici/medii nu isi permit sa plateasca salarii ca in vest, pentru ca nici preturile real nu sunt ca acolo, oricat ne place sa facem comparatii intre elemente ce ne convin.
Am firma mea, mica.
In jurul meu e la fel si stiu cum este ca la sfarsitul lunii sa iti joace fundul ca nu ai lichiditate pentru salarii si taxe.
Industria romaneasca e superba, cu plata la 30-60 de zile, credit furnizor si taxe peste taxe.
Da, sunt luni cand scot de juma de seria 5, dar vin luni cand aduc banii de acasa.
Oamenii vor salarii. Mari! Nu ii intereseaza cum si de ce, desi adesea nu fac niciun efort in plus si exista totusi o limita fizica a muncii.
Da acestea sunt asteptarile de la companii in 2024 in Romania sa dea salarii mari. Asa cum tu stai si tastezi aici ca vrei ca politicienii sa munceasca, sa faca drumuri, scoli spitale si sa nu fure si etc asa se asteapta de la tine sa dai salarii bune.
RaduS
Oamenii au nevoie de salarii mari, nu vor!
Cei care lucreaza in firma ta sunt oameni care au nevoie de bani pentru curent, gaz, mancare, familie etc si daca vir sa isi cumpere si slte chestii, e treaba lor. De aia muncesc si nu stau la cersit pe strada, caxsa fie tratati cu respect nu sa fie judecati ca au “pretentii”.
Atenție la lucrări,că prin Genoa s-a prăbușit un pod de autostradă.
Am trecut de cîteva ori pe cel nou. Cu camionul. Am descoperit adevăratul sens al expresiei ,,ce-o fi, o fi”.
“Buzăul nu e in Moldova, va rog sa nu ma jigniți”
Oricat de mult se dau multi cu curul de pamant despre Romania, realitatea este ca la noi au crescut mult salariile, in timp ce in Spania / Italia au ramas cam la fel. Decizia e simpla: castig 1500 de euro, dar chiria e 800.
Foarte bine că sunt oamenii mulțumiți.
Totuși: 1. Cât era, concret, salariul în Italia și cât e aici? Și la ce autostrăzi a lucrat, că italienii cam au autostrăzi pe unde vrei și unde nu vrei, și asta încă de pe la sfârșitul anilor 70 (s-au construit inclusiv prin Sicilia, gurile rele spun că Mafia și-a tras partea ei)? 2. Dacă era angajat pe alte loturi UMB (gen centura Galați, Margina-Holdea, unde nu prea se lucrează – n-am nimic nici cu UMB, nici cu API, că de la o vreme parcă e război civil pe rețele – era la fel de bine plătit? 3. Vedem după alegeri ce și cum, că nimeni nu suflă o vorbă în campanie despre blasfemii precum deficit bugetar, curs valutar artificial etc.