Aveau Seria1 și Seria3. Au băgat între ele Seria2, care e un coupe inutil. Acum, scot un Seria2 Gran Coupe. Un fel de Seria3 mai mic un pic. Că asta cerea piața. Un sedan mai mic decât cel mai mic sedan al lor.
Asta e inovația în piața auto. Aveam un sedan mic (seria3) și unul mediu (seria5)? Da, dar poate oamenii vor ceva între, așa că am lansat seria4. Și Seria3 GT. Și Seria5 GT. Și Seria6GT și sedan. Și 7 SUV-uri, cu 10cm diferență între ele. Că are doamna Klatten nevoie de bani de țigări.
Seria 2 GC este Clio Symbol-ul gamei.
Seria 2 mai inseamna si Active Tourer si Grand Tourer; 2 monovolume absolut utile.
Nu sunt inutile. Cine vrea monovolum pentru familie nu prea mai are opțiuni. active și grand tourer sunt o variantă interesanta.
Pai si eu am scris ca sunt utile
Ok si de ce iti pasa? Iti luai acum bmw si te enrveaza ca trebuie sa te uiti la un model in plus? Si-a luat vecinul samsar si ocupa strada?
Vă rog, tot ce e sub seria 3 și nu are motor longitudinal și transmisie spate „nu este bmw adevărat”, da?
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Mormǎilǎ nu ti-ai luat teapa dar ti-ai luat un Mini Cooper Countryman cu sigla de BMW.
Nu cumva Mini Countryman e pe platforma BMW si nu invers? Vorbim de platforma UKL, dezvoltata de BMW si folosita si de Mini.
Si ca opinie personala Mini Countryman este mai frumos decat BMW X1
@Matei pai Mini e detinut de bemveu boss, normal ca BMW a facut platforma. Citeste despre BMW UKL platform care a fost facuta pentru Mini si apoi au bagat pe ea si BMW Seria 1, Seria 2, X1 de la generatia a doua si X2. De aia se zice ca BMW-urile adevarate sunt de la Seria 3 in sus.
Pare ca este o rusine sa ai BMW sub seria 3.
Inseamna ca ar trebui sa fiu foarte rusinat cu 2 masini bazate pe UKL2…seria 2 Active Tourer si Mini Clubman
@Matei nu e nicio rusine, important e ca esti constient si impacat cu ideea ca ai doua Mini-uri pentru care platesti „the BMW tax” la revizii, piese etc. Gen n-ai niciun bemve dar ai doua bemveuri
Stii tu ceva dar nu prea. Ai uitat de M2.
@Zarax pai ai fost prost mai sus cand ai citit inutile in loc de utile si esti prost si acum cand vorbesti de M cand nu e cazul. Pana si pe site la BMW M-urile sunt in categorie speciala pentru ca sunt alte masini.
Si vezi ca exista si BMW M135i xDrive care incepe de la 53.372 € si e plin pe strazi de ele….
Cat crezi ca mai dureaza pana se trezesc europenii si reduc numarul de modele oferite?
Vor tot scoate modele pana se anuleaza unele pe altele. Vezi Audi care au comasat A4 in A5 dar au mai scos si un Q6 pentru cei care vor mai mult de Q2, Q3, Q4 si Q5 fiecare cu varianta sportback dar in acelasi timp nu vor Q7, Q8 sau Q8 e-tron.
Astept sa apara Q25 la egal cu anul in care ne aflam sa stie saracii ca masina trebuie schimbata anual ca telefonul
Nu cumva Mini Countryman e pe platforma BMW si nu invers? Vorbim de platforma UKL, dezvoltata de BMW si folosita si de Mini.
Si ca opinie personala Mini Countryman este mai frumos decat BMW X1
o sa revina la cateva modele, variatiuni de Panzerkampfwagen.
bmw a scos o kia mai scumpa
E invers, Kia scoate BMW-uri corecte si accesibile.
Dupa moda cu SUV-urile si apoi SUV-urile „sportback” ajungem la hatchback-uri trase de colturi si facute „gran coupe” ca sa ajungem in final la sedan, break si SUV.
Astept seria 2.5
Vali spune ca nu inoveaza si sunt aproape de a scoate un model cu numar imaginar
Deja au seria asta 2 si seria 1 doar imaginar e bmw..
Luati-va un model cinstit de la Dacia: mini – Spring, hatchback – Sandero, sedan – Logan, masina de familie – Jogger, cross – Stepway, SUV – Duster si 4×4 – Bigster. Din cate am auzit, o sa mai urmeze o electrica compacta pe platforma Logan/Sandero.
Numai eu qm început să aud Spring-urile prin oraș? Înainte mă trezeam prin parcare cu electrica in urma mea de mă si speriam. Acum am inceput să le aud ca si cum m-ar urmări un tramvai. Wtf? Au doar vreo 2 ani de când circulă. Tesla de ce rămâne la fel de silențioasă?
Or fi spring-uri pe Gpl
Tu vrei sa nu futi nimic ?
Am o vârstă și pe vremea mea GT însemna gran turismo, adică o masina cu un confort uluitor la scaune în primul rand, NU hatch-back ca nu trebuiau multe bagaje, suspensii, faruri, etc…proiectate pt drumuri f lungi. Ce s-a întâmplat între timp?
Toti constructorii vor sa rontaie si din feliile celorlalti, maine scoate Ferrari un concurent pentru Spring si Bentley una accesibila concurenta Skoda Octavia
ford mondeo, copie ieftină aston?
Grila Ford Mondeo este 1:1 cu aia de pe Aston. Deci da.
@Nicu: care Ferrari Purosangue este leit Mazda CX-30
De cand astept de la Ferrari un monovolum cu 7 locuri si portabag incapator cu pragul de incarcare cat mai jos sa pot incarca cu usurinta cele 3 valize mari in concedii, 4-5 damigene de vin si-o juma’ de carcasa de porc bio la sarbatori, ca obrazu’ subtire cu finetzuri se tine.
Sper sa gineasca corect publicu’ tinta astia de la Ferrari si sa nu mai faca doar masini slim fit!
Cam multe modele fara nimic inovativ, parca ar fi Nokia inainte sa dea coltul
Ar fi fost culmea sa faca ceva inovativ pe modelul de buget, ai pe i7 cata inovatie vrei.
La asta invovatia vine din contabilitate, discutia la sediu fiind cam asa „herr bossman, exista un segment de clienti care nu-si mai permit Seria 3 pe care l-am facut sa inceapa de la 41 mii dar totusi au nevoie de un sedan „premium” si tot cumpara CLA cu motor de Reno sau Audi A3 sedan asa ca hai sa facem si un Seria 2 in patru portiere. Il facem sa inceapa de la 38.973 € sa acaparam fix publicul ala care nu mai are inca 3000 euro ca sa-si ia Seria 3 dar vrea neaparat BMW”
Asa au facut si VW cu t-roc, t-cross, tiguan, taigo iar acum dau oameni afara si inchid fabrici. Dar bine ca au anulat passat-ul, cu siguranta acolo erau pierderile. Sa traiasca managerii care plimba excel-uri.
Serie 3 GT au tinut-o fix o generatie, seria F. Nu s-a vandut, cand a iesit modelul urmator, G, mai au doar sedan si touring.
Fac teste, daca se vinde ramane, daca nu, linie moarta.
E o tampenie ca toti incearca sa muste din toate feliile in loc sa aiba grija de clientii si zonele deja consacrate si sa bage acolo chestii misto.
Din ce am aflat de la fabrica lor, ei produc piesele după ce clientul comandă mașina. Nu se fabrică nimic pe stoc, așa ca își permit să facă un milion de modele.
@hash nu se mai face asa se multi ani. Piesele oricum sunt produse de 3rd parties. Si nici macar brandurile germane nu-ti mai ofera asa multe optiuni ca in trecut, acum ai cateva pachete si cateva optionale extre. Inainte puteai sa faci combinatii infinite si dubioase gen Audi A6 cu motor V8 cu cutie manuala, cu AC basic, geamuri manuale si scaune textil dar suspensii pe perne de aer
Da dar nu aveau un sedan foarte mic.
Eu pot să îți spun de ce greșești și de ce tu te raportezi la asta special, dar nu sunt sigur că vei vrea să înțelegi, că de putut nu e o problemă. Pentru că pare că crezi că ai ceva de demonstrat. Și este ceva de demonstrat , însă nu o problematică a diversității.
Ei au problemele lor și strategia nu e neapărat câștigătoare, dar e legitimă și încearcă să acopere o bucată de piață care le scapă printre degete.
Nu e vorba că nu ar fi clienți care au mai degrabă nevoie de un Sedan ( sau o mașină ) de 4.5 față de 4.7m, că sunt destui. 15cm înseamnă destul de mult cât să producă o nișă.
Sunt și știu sigur că sunt.
Am lucrat in industria auto ( analiză de vânzări , controlul costurilor – pe mine poți da vina că nu se mai fac mașini ca pe vremuri ) și marketing , cam 5 ani.
Mașinile de 4.5 metri au propriul segment și le învârt diferite branduri in zona aia.
Chestia e că nișa aia de mărime nu este tradițională BMW. Ei nu au clienți în piața aia și trebuie să îi câștige. Cum nu au avut nici în piața de seria 1.
In mod normal un terț ar putea spune că nu merită să faci dezvoltate pentru a încerca nișa aceea și din mai multe motive care sunt prea lungi să le descriu , sunt de acord, în principiu , alea sunt mașini de săraci, iar daca nu cade bine cum am scris , poți reformula cumva mai prezentabil.
Iar BMW nu concurează, tradițional, la zona aia de buget.
Doar că sunt alte motive care atârnă greu:
Primul este că BMW seria 3 obișnuia să coste undeva in jur de 40-50,000 cu unele exemplare low entry ( adică „troacă”, sau „cheală” pe românește) chiar sub 40,000.
După valurile de inflație prețul unui seria 3 sare de 50,000 – iar bugetele clienților, și în contextul creșterii dobânzilor, nu s-au mărit și pierd cotă de piață.
Ideea lor e că clienții fideli mărcii, care nu își mai permit un „seria 3 cinstit” ( sau un seria 5 cinstit ) , fac downgrade la seria 2 si 4.
Nu e neapărat că au dreptate, dar încearcă să prindă o parte din segmentul de piață care le scapă datorită creșterii prețurilor.
Seria 2 e foarte importantă deoarece, dacă unii clienți ar putea face scale back de la seria 5 la 3, clienții de seria 3 nu pot trece la seria 1, că e altceva, e prea mic, iar diferența nu e musai doar una de conveniență și statut.
Iar seria 2 le liberează , în teorie un „minim necesar” celor care nu-și permit seria 3.
Aceasta nu este părerea mea, este părerea lor, dar din motive obiective nu o pot susține cu documente citabile.
Problema reală e că, pentru ce oferă, și seria 2 este scump, iar BMW încearcă cumva să mascheze asta în comparația cu prețurile la concurență.
Din păcate piața, în momentul de față, le suporta greu pe oricare.
am înțeles și notat.
Ai zis in multe cuvinte ce am zis si eu in comentariul #29
Totusi diferenta dintre un Seria 2 GC chel si un Seria 3 chel e de 3.000 euro conform bmw punct ro si 100% nimeni nu face downgrade de la Seria 3 la 2 mai ales daca cunoaste brandul.
Cu miscarea asta BMW se apleaca sa mai culeaga 50 de bani de pe jos. Vorba aia „e 40jdemii o Octavia deci nu mai bine un (Mini cu sigla de) BMW de banii aia?”
stiu 2 oameni diferiti care sunt cu seria 3 de cand s-au urcat la volan si acum amandoi viseaza la seria 2 ca e ca 3-ul de pe vremuri, adica mai mic si mai dragut
Si impreuna cei doi oameni au 36 de ani.
ev, nu preale ai cu aritmetica. suma bate cel mai probabil spre 24.
Daca esti fan marcii si nu iti permiti poti sa-ti iei o sapca sau un breloc de chei sa-ti arati simpatia. Nu trebuie incurajate toate esecurile de marketing
Cei de peste 35-40 ani gen _de varsta noastra_ care au prins seria 3 sau 5 „adevarate” in niciun caz nu se uita la Seria 2 sau 4 in special pentru ca nu incap in ele sau ii doare spatele doar cand le privesc Cand eram noi tineri E46 sau E90 erau baza, de M3 nici sa discutam nu ne permiteam. M3 si M5 erau asa de revista si acum exista un M sau X M pentru orice buzunar.
Deja vu much anybody?
Dacă nu pun și un motor de 1 litru în 3 cilindri nu poate bate concurența…
Alea sub seria 3 si x3 nu sunt bmw-uri si nu au nici o treaba cu bmw, au motoare in 3 cilindri, cutie aisin ca la opel si tracțiune fata.
Ai condus vreodată un BMW? Ca de avut se vede ca nu ai.
Sincer nu inteleg de ce BMW mai pastreaza clasicele sedanuri la Seria 3, cand touringurile sunt mai interesante si mai sprintare. Am mai spus prin alte comentarii cum un seria 3 touring imi face cu ochiul cu cat ma apropii de 40 de ani si greu ma pot abtine sa nu fac aceasta greseala, asta desi o Corolla Touring ar fi mai logic din punct de vedere financiar.
Pe mine m-a uimit ca in 2023, cel mai vândut model a fost X1, în fața seriei 3.
Pana la urma e doar o masina cu care sti ire intregi in trafic si minute multe pana cauti un loc de parcare si care intr-un final tot pe trotuar ajunge. Bani aruncati pe fereastra.
Am plătit azi 6 lei pe parcare. Am găsit loc relativ ușor.
Cu XM?
regula „nu e prost cine cere” e valabila peste tot, daca lumea vrea bembeuri clone unu cu altul atunci sa fie la tot carteru’