De ce Brașov-Sibiu costă 20 milioane/km, dar Brașov-Ploiești 40 milioane/km?

Am avut nevoie de calcule serioase pentru titlul ăsta, că știți cum sunt băieții, aburesc cifrele tocmai pentru a nu exista genul ăsta de calcule. Iar ziarele economice, în loc să facă ele calculele astea, se ocupă cu plânsul că autostrada nu va avea ieșire pe strada mă-sii redactorului care scrie știrea*.

Bun. Se anunță ciot de autostradă Brașov-Sibiu, 50km, cost 900 milioane euro.

Traseul A13 Brașov – Făgăraș are o lungime totală de 50 de kilometri și este localizat pe teritoriul judeţului Brașov, potrivit memoriului de mediu. Valoarea investiției în construirea acestei autostrăzi este estimată la 4,7 miliarde de lei. (sursa)

Acum un an avem o știre care spune că 110km ar costa 4 miliarde euro.

Noua variantă de cost pentru Autostrada Ploiești – Brașov (110 km) este de 4 miliarde de euro, iar licitația pentru proiectarea și execuția primilor 5 kilometri ai Autostrăzii Ploiești – Brașov este aproape de lansare. (sursa)

Ca să rotunjim, 50km 1 miliard, 100km 4 miliarde. Tot zonă muntoasă și dincolo. OK, despăgubiri mai mari pe Valea Prahovei, pentru că sunt mulți oameni de la partide care trebuie să își ia bani din schema asta, dar de ce costă dublu? Se sapă cu lopeți aurite? Se toarnă beton cu amestec de ioni de argint? Se folosesc excavatoare de la Bentley, care sunt mai scumpe decât alea de la Komatsu?

În timpul ăsta, măcar se lucrează la centura Comarnicului. Doresc 0 ieșiri pe parcursul ei, să nu cumva să facă isteții ăia de locuitori ai vieții cum fac acum, să coboare cu mașinile peste DN ca să ia pâine și apoi să se întoarcă de unde au venit, că nu sunt magazine de pâine decât alea de pe DN și ei nu pot merge la ele decât cu mașina. Pe idioții de la Ploiești i-a calmat giratoriul ăla, ce bun e acum, nu se mai fac accidente frontale, nu mai mor oameni și ei au învățat între timp să fie mai puțin idioți decât erau.

 

 

* pentru cititorii mai tineri, acum niște ani l-am pleznit pe un prostan de la ZF care asta scrisese, că autostrada va avea doar două ieșiri la Bușteni și lui i se par puține, în timp ce istețul ala de director editorial Hoștiuc scria că București-Ploiești e prea lungă, mai bine merge pe DN.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

49 comentarii

  1. Simplu. PSD-ul de Prahova e de două ori mai lacom. Follow the money.

    Comentariu apreciat.1116
  2. N-as zice ca e asemanatoare geografia celor 2 cioturi. Una trece muntii, alta e la baza lor.

    Comentariu apreciat.1382
  3. Să nu exagerăm, totuși.. Brașov – Sibiu e foarte de plat, comparativ cu relieful traseului Ploiești – Brașov.

    Comentariu apreciat.1162
  4. M-am uitat și eu pe harta, de curiozitate. Una traversează o zona de deal și ocolește munții, alta traversează munții. Nu sunt expert în construcții de drumuri, dar bănuiesc ca și munții ăștia pot fi diferiți, unii din piatra mai tare, alții ceva mai moi, ceea ce implica tehnici diferite de străpungere. Plus ca probabil pe una e posibil sa ai nevoie de mai multe viaducte și tunele, ceea ce ridica mult costul de construcție pe km.

    Comentariu apreciat.947
    • Poate munții ăia sunt din piatră dintr-aia mai moale de tip grohotiș, dai gaura pentru tunel și-ți cade în cap, bonus vreo pânză freatică.

      10
  5. Foarte simplu: Brașov-Ploiesti traversează munții, pe când Brașov-Sibiu merge paralel cu munții. In mod evident costul este mai mare la traversarea munților față de o zonă de dealuri.

    90
  6. Haha, cum e romanul, bai nene. Mai uitat pe filmuletul despre centura Comarnicului. Am vazut ca romanii deja au incpeut sa o foloseasca, desi nici nu e asfaltata. Si ce viteza pe unii :))

    818
  7. de ce perele sunt mai incalte decat merele?

    1512
  8. Ce munti sunt pe traseul Brasov-Fagaras? Poate Dealul Polonic, e tot un munte, da-i mai mic.
    Ca idee – altitudine Ploiesti (ochiometric) 180 m, Predeal – putin peste 1000, Brasov – cam 600: https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Fi%C8%99ier:Ploiesti-Brasov_profile.png
    Pentru comparatie – Fagaras – undeva sub 500 m, zona Persani-Vladeni – intre 500-600 – cea mai inalta.

    Comentariu apreciat.541
  9. Asta se poate afla doar daca se cunoaste terenul, ca nu e tot una sa construiesti pe pamant sau ai nevoie de poduri si viaducte fara numar. In plus de asta mai conteaza si de cat de larga e trecatoarea aia printre munti, ca daca tre sa sapi in munte sa incapa 4 benzi clar ca e mult mai scump decat daca sapi fundatia si torni asfalt. Nu cunoac zona, dar asta ar putea fi o explicatie plauzibila.

    Comentariu apreciat.341
  10. Cred ca nu este o problema… din ce am citit, la o cautare sumara, prin Austria se construiau autostrazi in 2012 cu peste 20 milioane euro (si acolo-s cam in munti)… mi se pare de bun simt sa crezi ca s-au dubluat preturile de atunci pana acum.

    Iete aici la nemti cum fac ei o bucata cu multe iesiri, noduri si asa mai departe cu 185 milioane pe km. Deci nu, 40 milioane pe kilometru nu e neaparat mult, imi zice instinctul si putinele cifre comparabile pe care le-am vazut.

    https://www.worldhighways.com/wh8/news/cost-rise-highway-project-hamburg-germany

    153
  11. De acum locuitorii Comarnicului vor mai fi nevoiti sa cooboare pe DN pentru paine, se pot duce pe centura sa-si ia paine din Sinaia

    173
    • Adevărul e că trebuie să fii ambițios tare ca să cobori pe drumul de Secăria pînă la DN doar ca să iei pîine…

      41
  12. pentrucaoamenidifetitispagidiferite

    315
  13. pentru ca mai apoi se face bacau – brasov si uite asa ai legat toata moldova

    62
  14. Mandachi a făcut 1 m cu 4500 euro.

    Indecis. Tu ce zici?1319
    • Mandachi a turnat 20mp de asfalt în câmp, pe tarla.

      263
    • Mandachi a calculat costul fara autorizatii, documentatie tehnica, marja de profit a constructorului, costuri fixe (a calculat doar costul variabil al celor 17 angajati pentru cele 7 ore de lucru), costuri aferente lucrarilor estimate in perioada de garantie, dobanda si costuri ale finantarii, taxe si impozite. Nu am gasit sa vad daca a calculat costul echipamentelor (amortizarea sau costul inchirierii lor nu este deloc un cost neglijabil).
      Mai sunt studii de fezabilitate (sunt blamate prin RO, dar in orice lume normala masori de 10 ori inainte sa tai o data), costuri administrative, asigurari, pierderi, costuri cu retrocedari, pierderi (inclusiv furturi de pe santier) reimpaduriri pe unde trebuie si probabil ca multe altele. Nu poti organiza un santier de astfel de anvergura cum organizeaza Becali echipa de fotbal cu bagheta de dirijor direct din fotoliu, trebuie multi directori, coordonatori care sunt scumpi dar necesari.
      Probabil ca ar mai trebui scazute si discounturile pe care le-ar primi daca ar comanda volume mari de materiale.
      Practic Mandachi a luat in calcul doar costurile directe ale materialelor si orelor-om direct productive si in modul asta ar fi ajuns la 4,5 mil EUR/Kilometru, acum 5 ani inainte de pandemie, inflatie etc.
      In conditiile astea, la o analiza facuta la ochi, 20 mil EUR per Km pe un teren plat mi se pare in limite rezonabile.

      133
    • Mandachi ăsta si-a făcut reclama la Spartan cu 4500 lei(nu euro) „construind” 1m de asfalt și prostii îl slăveau ca pe cel mai tare constructor! Șmecherie de moldovean cu banii „babachii” (adică a mamei lui,care a smenuit câtăva hoteluri prin Piatra Neamt).Ăsta da antreprenor,sa-ti faci reclamă cu 1000 euro zicând ca poți face autostradă!Reclamă la Spartanul lui l-ar fi costat,cel mai ieftin 20000 euro.Si știți ce a făcut după aceea? A vândut Spartan pe aproape 750.000 euro!Pai tot safaci afaceri prostind proștii care stăteau cu gurile căscate la polologhia lui! Astai țara lu’Papura Vodă!

      01
  15. Unde sunt vremurile cand costa la noi 7 milioane kilometrul si in Balcani costa doar 3?

    180
  16. M-am uitat la clipul cu centura Comarnicului. Plin de vile pe langa centura. Asta insemna ca odata ce vafi circulabila se vor construi si mai multe vile, plus magazine, strazi adiacente, etc pana ce va deveni la fel de aglomerata ca si varianta DN1.
    cred ca e facuta degeaba

    99
  17. Cred că Tudor Dunks e mai în măsură, din punt de vedere statistic, să răspundă la întrebarea ta.
    Total subiectiv subiectul, probabil accesul la caietele de sarcini ar lămuri calculele.

    Important e să avem autostrązi, în plm, nu pot ajunge din Timișoara la Constanța, fară a sta blocat ore în șir, ba pe Valea Oltului, ba prin București.

    93
    • Din cate știu, timișorenii merg la greci la mare prin Serbia, că au autostradă până la Egee sau Ionică.
      Dacă ai treabă în port la Constanța, atunci suferi puțin, dar îți trece după ce vinzi cu 5 lei marfa luată din China cu 1 leu.

      102
    • Eu cotizeze pe litoralul mioritic

      24
    • Important e să se facă, ca se fură nu mai contează.

      Ca vorba aia, a furat dar a și făcut, chiar dacă e pros, cu mai puține benzi decat a-ar putea din aceeași bani, și se strica des de se închide mereu drumul, și cheltuim alți și alți bani.

      02
    • La mare in Grecia Muntenegru Croatia, mai nou Albania. Sunt destule optiuni pentru Vest

      20
  18. Dacă ai vreo pilă pe la OCPI, să vezi care sînt ultimele intabulări de terenuri și pe numele cui, pe traseul autostrăzii…

    62
  19. De s-ar concentra sa faca ceva pana in Predeal, deja problema ar fi rezolvata 90%. De acolo sunt 2 drumuri mai departe spre Brasov, asa cum sunt ele duc traficul pana la un moment dat.

    Si pana in Predeal presupun ca se face suspendata in mare parte deasupra albiei raului Prahova. Nu e nu stiu ce mare inginerie.

    63
  20. Recomand pentru orice alta curiozitate / informare despre situatia autostrazilor aceasta harta de la baietii de la API (Asociatia Pro Infrastructura).

    In situatia de fata, recomand dezactivarea layerelor despre CF si activarea layerului proiecte propuse.
    Diferenta clara intre A3 (Ploiesti Brasov) si A13 (Boita – Fagaras – Brasov) este data de PREZENTA (recte LIPSA) unor tunele rutiere. Un tunel rutier e mult mai scump decat orice pod ca lungime rezonabila, pe A3 se vede clar (pe traseu sunt marcate cu negru complet bucatile de tunel) ca avem destul de multe tunele, de aici si diferenta de pret.

    De asemenea, eu inca nu cred in acel cost vehiculat despre A3 (Ploiesti Brasov), de ce? Trebuie intrat pe forumul pro infrastructura la rubrica despre A3 si citit pe acolo cateva zeci de pagini, in care se demonstreaza ca baietii care fac proiectarea s-au trezit sa „faca din pix” niste tunele acolo unde NU ar fi cazul (cel mai recent exemplu in minte e un tunel destul de lung langa ploiesti ca vezi doamne, daca bubuie rafinaria sau ce o fi acolo), de aici si costul mai mare.

    A3 trebuie comparat cu A1 (Pitesti Sibiu) + adaos pentru exproprierile clar mai costisitoare pe traseul A3 si raportat la km de tunel.

    40
  21. Vali: cat de tare credeți ca sunteți furați când se face treaba asta la prețurile astea?

    Cetățeanul român: nu suntem domn’le jegmaniti, există o explicație pentru orice cost umflat în mod flagrant din pix. Ca nici măcar nu se pune problema ca UE să finanțeze așa ceva e complet irelevant.

    38
  22. daca se faceau autostrazile cu cap si nu cu interese economice, brasovul era nod intre toate zonele dar nu se doreste asta

    brasov – buzau = varza, cu o autostrada acolo ar putea fi o alternativa spre litoral
    brasov – pitesti = daca iti place sa stai in trafic la fel de mult ca pe dn1 e smecherie mare

    cea mai tampita chestie in romania este ca dn-urile sunt facute sa treaca prin localitati, afecteaza si viteza pe dn si viata oamenilor de acolo, dn1 pe zona ploiesti bucuresti la vitezele cu care se circula e nebunie

    alta problema care ar rezolva major unele zone, sunt benzile duble alternative care nu inteleg de ce nu se implementeaza. ex. dupa posada spre ploiesti sunt cativa km buni cu „2 benzi” unde poti sa ai oameni care stau pe laterale sau unii care stau pe centru. parapet central cu zone alternative de 2+1 ar rezolva si linisti major zona

    ps. eu sunt 95% sigur ca traficul in ro o sa ajunga rezolvat cu 6 luni inainte sa inceapa implementare majora de masini autonome care o sa elimine masinile standard de pe strazi, si o sa genereze ingustarea strazilor la 1+1 pt. ca masinile pot merge constant daca se semnalizeaza intre ele, chiar sa ruleze pe drumurile actuale in siguranta la viteze cu 30-35% peste limitele de pe indicatoarele actuale. un drum cu o masina autonoma care sa nu fie blocata sau incetinita de trafic pentru un brasov – bucuresti la 140-150km pe zona plana si 70-80 (medie) in zona montana ar reduce timpul la 1h 30min maxim

    47
  23. Relieful poate sa faca o diferenta mai mare decat de la simplu la dublu, iar 40 mil EUR nu mi se pare asa mult.
    Lucrarea la Tunelul Daniela din Tigveni (A1 Pitesti – Sibiu) e facut de PORR pe care nu cred ca il suspecteaza cineva de coruptie. Cel putin nu coruptie grosolana.
    Am gasit ca are un cost de 1.7 miliarde RON (340 mil EUR) si acela este doar unul din tuneluri, care are doar 1.3 Km lungime.

    90
  24. Va scriu diseara cate ceva despre preturi,acun sunt blocat in coloana la Sebes pe A1 ca a fost accident.

    60
  25. Ok. Hai ca am timp sa scriu. Stam in coloana. Am miscat fix 1 km in 15 min. Is curios ce s-a intamplat.
    O sa scriu inginereste,cu liniute:
    – diferenta de relief intre Brasov Fagaras si intre Brasov Ploiesti e de la deal la munte.
    – nu stiu daca aceste preturi acopera si exproprierile
    – calculul e corect si nu prea,pentru ca nu poti spune ca un km e x bani.
    – daca ai un viaduct de 1 km,ti-a dat ala peate cap media
    – daca un km costa X lei la campie,la deal e de 3 ori,la munte de 10 ori,pe pod 15,tunel 20 la modu general. Daca ai viaduct cubpile de 150 de m,costa enorm…
    – generalizarea nu e buna,pe vremea lu Boagiu au fost niste standarde de cost si preturi ok.
    – adica Orastie Cunta 43 de km a fost 1 miliard lei in 2013,la curs euro de 4.4 lei!!!
    – rezulta cost medii de 5.3-5.5 mil euro/km.
    – as zice relief similar cu Sibiu-Fagaras
    Revin

    150
  26. Traseul propus al autostrăzii include 5 tuneluri numai în zona Comarnicului. De la Podu Lung până la nord de Posada. Practic treci pe sub Comarnic prin tunel. Și în afară de astea mai sunt încă vreo 8 tuneluri, din care unul foarte lung pe la Pârâul Rece. Nu mai zic de viaducte.

    40
  27. Daca tu pui semnul egal intre configuratia terenului dintre Brasov-Ploiesti si Brasov-Sibiu, orice discutie e inutila.

    110
    • Eu vb de comparatia Brasov Fagaras cu Orastie Sibiu.
      Clar Brasov Ploiesti o sa fie un master class,de aia se si caca de 20 de ani sa o inceapa. Nu uitati anul asta face 20 de ani de cand nasty a semnay cu Vinci. Era gata,circulam pe ea. Plateam 10 euro traversarea si eram toti ultrafericiti.
      Dar…de atunci au mai fost vreo trei incercari nereusite. In acest moment singura companie in care as avea incredere sa o faca,e UMB. Au cel mai important lucru,ce nu il are nimeni. 4000 de osteni.
      Din punctul meu de vedere solutia pentru Brasov Comarnic trebuie adoptata. Faptul ca va trece printr-o zona populata as zice ca ar avea mult mai mult sens o autostrada urbana.
      Ex concret. Autostrada ce trece prin Innsbruck. Viteza de proiectare mai mica,noduri multe.

      41
  28. Fast forward 10 ani mai tarziu ne aflam in urmatoarea situatie cu autostrazile,aprox 1000 de km in executie. Da,e halucinanta cifra. Si vreo 500 si pe cf in executie. Plus in licitatie inca vreo 300-400.
    Pe rutier,acum urmeaza greul,vor incepe sa scoata loturi din munti. Unde know how-ul nostru e la degetul mic. Adica zero. Nada,nimic barat.
    Daca avea cineva viziune,pregateau la Petrosani vreo 3-5 generatii de ingineri,ca de lucru la tunel,o sa tot fie.
    Daca se continua dupa 2012 cu 100 km pe an,eram bine astazi dar diverse ne-au impiedicat. Nu le mai comentez. Ce pot sa comentez e suprasolicitarea pietei in acest moment. Fabricile de ciment,prefabricate,tevi au cei mai buni ani since forever! Nu mai zic daca aveam niste combinate unde sa facem metal la greu. In fine,importam. Spania,Italia si binefuckinginteles Austria. Mii de km de sine de cale ferata. La un tronson de 40 de km de cale ferata s-au montat aprox 240 de km de sina. Si nu e chiar cel mai ieftin material.

    Bun,sa continuam cu istoria :
    – incep de la avize,care se obtin greu,se bat cap in cap si autoritatile au principala preocupare de a da vina una pe alta. Vezi cazul de la Deva Lugoj cu ursii. Acolo daca nu se muiau cu aia de la mediu,acu ii dadeam gineta pe acolo.
    Dar no,cand faci studii din satelit,dai stapile ca-n codru si uiti de lectia de geografie din clasa a 8,meriti sa dai la lopata nu sa ajungi director la mediu.
    Era clar ca prin constructia unei autostrazi limitezi traversarea tuturor animalelor intre doua grupe muntoase,nu? Ca daca aparea un rau,ori il treceau animalele,ori se separa biodiveristatea nu? In fine,sa dai avize de exploatare forestiera sau cariere e cel mai usor,sa gandesti penteu ce esti acolo nu.
    – aceleasi probleme vazute acu 15 ani,ne lovim de ele si azi.
    – aici pot dezvolta cu exemple la enel,eon,telekom,cfr,primarii,consiliu etc.
    – dupa avize se intra la studiu,sf,dali,pt puii mei
    – aici iar…pareri,idei,proiectanti care mai de care.
    – cum a zis si tauvarasul grindeanu ieri,normative.
    – de ex,in orase in statile de autobuz in loc sa punem BCR,punem asfalt. Si il refacem anual,ca e cald,e frig,nu stim sa il asternem etc. Am vazut ca la Constanta,au inceput sa faca BCR. Un inceput. E beton rutier,nu banca :))
    – solutiile adoptate pentru proiecte sunt asa de,cum sa zic…plastic sa nu sune urat…niste proiecte care pare ca au inceput bine,au continuat tragand sa moara si au sfarsit ca sa se incheie
    – stiu n cazuri de noduri,sau pasaje,sau overpasuri/underpassuri puse la normativ care nu au facut decat sa incarce proiectul cantitativ si valoric,cand topografia zonei te ajuta ca un km mai in colo sa nu faci mare lucru decat chestia aia…la mult mai putini bani. Concret viitorul nod de la Cugir. Dati un google si o sa vedeti ineptia.
    – concret tehnic,am vazut underpass pe sub autostrada,care a modificat linia rosie cu 6-7 m,s-a creat o cocoasa care a mers pe 350-400 m stanga dreapta si hopa bani in plus. La 1 km,era un deal,care iti permitea sa faci un pod agricol,pe o banda. Scurt.
    – si aici ajungem la bani :)) proiectantii sunt platiti valoric. X% din proiect!
    – am vazut proiecte care erau aproape gata,dar financiar erau la 85%.
    – si nu,nu vorbesc de proiect de 1 mil de euro. Vb de proiect de 500 mil euro. 3% din 500 de meleoane nu e totuna cu 3% din 425,nu?
    – cred ca n-are sens sa mai specific interesul pentru valoare cat mai mare,daca tu iti iei procent,nu?
    – mai ales ca la licitatii in general se merge sub valoarea estimata si 15% ala pe suplimentare e destul de permisiv,nu?
    – din nou,sa ma scuze proiectantii,dar solutiile in marea lor majoritate sunt grandomane. Vreau sa vad si eu poduri suple,metal beton,arhitecturale eventual. M am saturat de piste de biciclete inghesuite intre benzi de circulatie calarite peste benzi unice.
    Concret,este drone baieti,zburati-le mergeti in teren si adaptati solutiile. Studiatile. Doscutatile. Nu lasati tot la constructor. Nu se rezolva tot din dispozitii.
    In 20 de ani,cred ca m-au impresionat 5-10 oameni,in rest ce intereseaza pe absolut toata lumea e facutul de bani,rapid si pasat vina. Ultima patanie a fost ca verificatorii de proiect n-au verificat si e vina lor ca proiectul e gresit. Cand ala pune stampilele mai repede decat bate limba de la ceas secunda…aici tre intervenit URGENT.
    Din nou,aici putem vb mult. Dar la cerere,mai debitez.
    – trecem mai departe dupa ce se face un proiect merge la benefikiar. Care tot timpul are grija sa isi puna amprenta. Si aici vb de directori tehnici comunisti din primarii,primari care n-au vazut constructii nici pe discovery si cetateni care vor schimbare,dar nu pe strada lor,in orasul lor etc.
    – proiectele trec prin comisii,voturi bla bla bla.
    – se scot la licitatie. Si aici urmeaza magia.
    – tot timp in specificatiile proiectului,mai ales la primarii e o chichita,bagata parca ca sa isi bage draq coada.
    – concret iti pun specificatii pentru anumite produse,n-au voie sa iti restranga producatorul,dar prin anumite cerinte de genul,greutate sau nu stiu ce cacat de material te „imping” spre cineva.
    – care culmea e xulescu.
    – concret fisa tehnica de produs,un element metalic,cu specificatii care erau acoperite de 10 producatori,dar chichita era greutatea. Care te ducea la vasile. Prietenul baiatului sefului de birou. Bla. E doar o coincidenta,nu? Si nu erau decat vreo 2000 de bucati.
    Daca tu la licitatie nu il puneai pe ala,el te putea descalifica.
    Nu l-ai pus,ai castigat licitatia,il cumperi pe ala indicat.
    Da stiu,business is business,nu?
    – Procedura de licitatie e o nastere in sine.
    – in ultimii 2-3 ani au niste fantezii. Efectiv. Scot dosarele Si tre sa depui in 25-40 de zile.
    – daca la licitatii pana in 5 mil euro,sa zicem ca merge usor,la alea mari de 50+ mil euro…bossilor,e nebunie.
    – ca sa va faceti o idee,scot licitatia azi.
    – sa zicem ca ai o echipa de 5-6 oameni,intr-un caz bun. Constructori si cu experienta deja e wow . Sa speram ca nu mai lucreaza la nimic.
    – ai de facut propunere tehica,financiara si duae
    – le iau pe rand
    Tehnic: tre’ sa descrii tot ce cum faci,cum sapi,astupi,montezi,armezi,cofrezi,betonezi,tai,asterni,inlocuiesti,utilaje,oameni tot absofuckinglut tot. Pe specificatiile lor. Sa nu copiezi din alta parte. Grafic de executie. Finaciar,valoric. Fise tehnice la produse. Semnate de producator. Pe care il doare la plua sa-ti semneze si stampileze tie tre hartii fara valoare pentru el.
    Financiar: aici tre sa trimiti sute de cereri de oferte si asta e un mesaj penteu cei din vanzari,va rog eu,nu mai intrebati daca e licitatie sau executie,dati un pret corect,ok?
    Apoi cu ofertele alea tre sa le introduci prin mizerii de programe de devize. Sa iei cantitatile din proiect,sa verifici. Sa tai,sa scoti. Sa citesti printre randuri. Sa faci corelari intre planse si liste. Sa vezi daca e ceva gresit. Sa pui clarificari.
    DUAE: este acel document furnizat în format electronic prin utilizarea formatului standard stabilit de Comisia Europeană, constând în declaraţia pe propria răspundere a operatorului economic cu privire la îndeplinirea criteriilor de calificare şi selecţie.
    Dupa ce incropesti si aduni toate documentlee legi toata mizeria asta si depui. Si te rogi la dumnezo sa se incarce si sa ai toate documentele. Care poate sa aibe 4000 de pagini.
    Sa nu uit de declararea subcontractorilor si a muntelui de documente pentru acestia.
    Repet,toate aste tre si la licitatii de 1 milion si de miliarde.

    Revin cu partea de evaluare,contestatii,semnare contract si executie. Ca m-am enervat. Ma duc sa beau ceva.

    200
  29. Am trimis eu intrebarea asta Ministerului Transporturilor o sa va spun in curand ce au raspuns !

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile