Cele mai sigure șosele din Europa (2023)

OK, nu le avem noi, le au niște fraieri care nu știu să conducă foarte bine. Pentru că se știe că noi suntem cei mai buni șoferi din Europa. Top top top.

Și așa e, pentru că la cum sunt drumurile și șoferii, avem prea puțini morți față de potențialul criminal pe care îl au șoselele noastre. Și lipsa poliției de pe șosele. Principalul motiv al accidentelor rutiere este lipsa poliției de pe șosele. După care starea jalnică a mașinilor, care ține tot de autorități, și după aia orice altceva. Nu, nu șoferii, nu pietonii, nu lipsa marcajelor, alea sunt la degetul mic.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

105 comentarii

  1. 48-ul din Franta e enorm, mai ales daca vezi ce drumuri multe si bune au. De ce e vorba și despre șoferi, nu doar despre drumuri

    Comentariu apreciat.557
    • In 90% din cazuri este vorba doar despre soferi. Aia cu nu avem drumuri e cea mai folosita scuza folosita de soferii ‘meseriasi’

      Doar uita-te la comentariile de pe tik-tok, la filmuletele cu faze din trafic, si o sa ramai surprins ca peste jumatate sunt fix invers de cum ar trebui sa fie.
      Filmulet vazut acum cateva zile: Un bombardier depaseste o masina in curba de vreo 70-80 de grade . Primele comentarii la filmulet : ‘Pai daca mergeti ca mortii cu 30 unde e limita de 90, din cauza voastra sunt atatea accidente , ca se face coloana in spatele vostru si se umple lumea de frustrare.
      Si ramai pur si simplu surprins la cate comentarii vin pe urma si ii dau dreptate bizonului care a comentat ineptia :(
      Intr-o tara in care media de IQ e la vreo 86 ,in scadere de la 91 cu 10 ani in urma, nu prea poti sa ai cine stie ce asteptari.

      Comentariu apreciat.19020
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 46101
    • @VuAd: dar nu trebuie sa intri pe tik tok, ai aici destul comentatori de genul :))

      Comentariu apreciat.913
    • @Vuad
      Nu mă uit pe tiktok, dar circul suficient prin țară și afară.
      In România ai toate drumurile importante (DN1, DN2/E85, samd) care trec prin toate satele pe fostele drumuri de căruță de acum 100 de ani.

      În Spania (ultima țară vizitată) ai șosea de centură pentru localități cu 10k locuitori (gen Sinaia/Râmnicu sărat/Făgăraș) și șosele expres sau autostrăzi între orașe mai mari. Plus camere peste tot și poliție care își face treaba.

      În Suedia au autostrăzi cu capacitatea mult peste trafic (în zi de lucru între Stockholm și Copenhaga se circula foarte lejer – surprinzător de puține mașini pe autostradă).

      Comentariu apreciat.573
    • Oare de 35 de ani cine voteaza asa ? Nu fix populatia aia cu iq-ul in scadere de care am zis mai sus ? :)
      Oare de ce in tarile cu media inteligentei peste medie, sunt cele mai mici accidente per n* numar de locuitori. ?
      Iti garantez ca daca am avea infrastructura Olandei, cifrele alea nu se vor schimba prea mult.
      Doar uita-te cum se sofeaza in Romania in zonele unde ai infrastructura decenta vs cele unde nu ai. Ca eu unul nu vad nicio diferenta :)

      Comentariu apreciat.6412
    • VuAd se conduce absolut cretin peste tot din motive de prostie, durere-n paispe si masini care n-are trebui sa treaba itp-ul.
      Toata vara am circulat saptamanal pe autostrada turda-alba iulia, faza urmatoare se intampla de 3-4 ori pe zi:
      Merg pe B1 cu 140km/h, cruise control.
      Vad in fata tir + masina in spatele tirului.
      Dau semnal, ma mut pe B2 ca sa depasesc.
      Cand sunt aproape de masina din spatele tirului, da semnal si se muta si prostu pe B2 cu 100-110km/h.
      Depasim tiru cu chiu cu vai dupa care desteptu are nevoie de flash-uri sa-si aduca aminte sa se mute inapoi pe B1.

      Legat de mersu cu 30 unde-i limita de 90 si aia e tampenie, sunt multi speriati sau cu masini in stare precara sau cauciucuri varza si merg si ei domle, ca au drepturi.
      Anul trecut am prins pe drumul oradea-cluj o speriata cu un juke care nojoke mergea cu 40km/h si in curbe frana la 20…. au depasit-o 3 tiruri
      Cand jobul tau presupune sa conduci sute de km zilnic, un ametit dinasta te costa mult.

      Comentariu apreciat.7550
    • Fisherman, tot asa am crezut si eu cand s-a dat in folosinta primul segment din drumul expres Craiova-Pitesti. Doar ca nu a fost asa, au fost putine accidente pe DE, iar drumul vechi prin Bals, are traficul cam cum era prin anii 90-2000. Dar, in opinia mea, Vali are dreptate 100%

      164
    • VladM
      Si cum ai dedus ca aia cu juke sau ala din spatele tirului nu trebuiau sa treaca ITP ul ?
      Din ce ai povestit e doar prostie si frica/lipsa de experienta

      Indecis. Tu ce zici?1517
    • @dny mai citeste odata, atent, si zi-mi unde am zis ca aia cu juke nu trebuia sa treaca itp-ul

      186
    • VladM
      „se conduce absolut cretin peste tot din motive de prostie, durere-n paispe si masini care n-are trebui sa treaba itp-ul.”
      In continuare ai exemplificat ceea ce ai scris mai sus, faza cu tirul si cu juke-ul.

      PS: am inteles ce ai zis , dar in general se poarta sa se lege lumea de o mica parte din ce spui si sa piarda contextul.
      Azi am avut si eu un pic de timp liber.

      102
    • @VladM

      Daca nu te tine, schimba jobul.
      Cu atitudinea asta cred ca e o idee buna. Mai buna decat sa imbratisezi un cap de pod pe undeva si sa te adune cu matura.

      1910
    • @Gogu
      Contraoferta, daca nu esti in stare sa conduci cu o viteza apropiata de limita legala, cand conditiile o permit, sau apropiata de a celorlalti participanti la trafic, mergi dreq cu trenu sau cu autobuzu.
      Sau crezi ca marfurile o sa ni le transporte masinile automate a lu muscheta?

      Indecis. Tu ce zici?2430
    • @VuAd, gresesti.
      Sigur ca este vorba si de soferi, dar in general drumurile bune il ajuta si pe soferul ala prost sa supravietuiasca.
      Adica daca nu prost intra in depasire aiurea pe o autostrada, in general se finalizeaza cu o tamponare usoara a celui din fata. Nu vorbim aici de exceptiile in care faci accident la 300 km/h si iti iei zborul, vobim de accidente pe la 100-150 km/h.

      In schimb, pe minunatul nostrul E85 cu o banda si jumatate, un accident la 100 km.h poate fi mortal atat pentru cel care depaseste, cat si pentru amaratul care circula corect din contrasens si a fost lovit de un prost.

      166
  2. Din comentarii de yt: „Pot sa-mi stea 10 copii in cale, eu nu ma opresc cu Tesla noua din salon.” Astea ar trebui citite in scoli, la orele de dirigentie!

    Indecis. Tu ce zici?3116
  3. Eu sunt curios de ce sunt asa mari diferente intre Estonia, Letonia si Lituania.

    Comentariu apreciat.250
  4. comentarii pe seama clipului de la finalul articolului?

    78
    • da

      104
    • nu a condus preventiv si nu a adaptat viteza la conditiile de drum/meteo

      Indecis. Tu ce zici?289
    • Tentativa de santaj cu aruncatul in fata masinii, cu asta se ocupa pensionarii germani veniti prin Brasov.

      Comentariu apreciat.563
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 735
    • Pietonul sa plateasca reparatiile ambelor masini.

      Comentariu apreciat.4216
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1852
    • Mosul care a cazut in strada parea ok, poate e norocos pana la capat.
      Tesla dauna totala, soferita parea ok, super bun timpul de reactie. Subt curios daca a facut ea manevra sau daca masina are sistem de evitare a obstacolelor care a actionat.
      La audi nu se vede daca a coborat soferul, sper ca nu e prea lovit

      Comentariu apreciat.424
    • cica batranul a cazut din cauza unei gropi in trotuar, o piatra cubica lipsa

      Comentariu apreciat.434
    • @Danyzus, daca si tesla avea banda 2 pe care sa circule, nu mai era nici un accident.
      Nai erau comentarii recurente ca de ce nu circula lumea pe b1 prin orase. Uite de ce, ca iti cade impiedicatul sub roti.

      Indecis. Tu ce zici?2214
    • 1. Piatra cubuca prinsa in nisip e o mizerie, dar e zona istorica si se folosesc metode istorice.
      In fats casei mele am fix aceasta problema. Apa de ploaie spala nisipul si apoi sar pietrele cand intru in curte.
      Trotuar refacut cu fonduri UE acum un an.
      Am cerut la Primarie sa repare si sa fixeze pietrele in ciment.
      Raspunsul a fost ca nu se poate, ca proiectul e cu nisip si ca e ilegal sa il modifice = dosar penal.
      Intr-o noapte, cu cagula si mistrie voi rezolva problema.

      2. Tesla tipa, franeaza, dar nu trage de volan ca in video.

      Comentariu apreciat.453
    • tot felul de apostoli Tesla care ii multumeau lui Musk ca a tras masina de volan :)))

      165
    • art. 42, pentru mânuțe roșii:

      „Când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcţie de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, având obligaţia să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.”

      Având obligația, da? Obligație de a reveni pe prima bandă. De ce circula Audi pe a doua bandă? miau miau
      Nu, nu este vorba de context, este valabil oriunde, și în oraș, nu numai pe autostrăzi cum cred unii.
      b2 loveri în Ro și parcări ilegale = cele două infracțiuni cele mai tolerate pentru că majoritatea suntem nesimțiți și needucați

      Indecis. Tu ce zici?2924
    • @Flat, poliția nu a considerat culpă comună, citește comentariile de la filmarea de pe YT. Șoferița a trebuit să-i dea asigurarea celui cu Audi, să-și repare mașina. Încă nu am auzit de un polițist care să pedepsească B2 lovers. Sau poate nu citesc eu destule știri din trafic. Îți zic ca fapt divers, nu am boală nici pe B2 lovers, nici pe cei care urlă la B2 lovers.

      202
    • @Fiat, iti dau eu exemple de ce circul pe B2 uneori.
      – B1 valurita de tiruri -> imi platesti tu reparatiile la suspensie si merg pe acolo cat vrei tu. Altfel esti liber sa o folosesti tu.
      – B1 cu canale puse prost (vezi intrarea in Bucuresti pe DN1) – vezi mai sus.
      – plina de „5 minute pe avarii”. Ar fi ce ar fi, dar dau de unii ca tine cand vreau sa ii ocoloesc care nu ma lasa sa ma bag, ba mai si accelereaza cand vad ce intentionez sa fac.
      In rest da, cand e liber B1 in oras, e cea mai rapida banda din trafic.

      Indecis. Tu ce zici?238
    • @Danyzus
      Sunt doua variante:
      A. Tesla are culpa deci ar fi trebuit sa dea peste batran in loc sa-l evite.
      B. Tesla nu are culpa.
      Nu exista alta optiune.

      95
    • În ultimii ani am văzut că tot mai mulți strigă repede „culpă comună” la multe accidente. E frumos, au învățat românii niște cuvinte noi, urmează să învețe și când este într-adevăr culpă comună în accidentele din trafic. :)))

      122
    • @Zarax

      3. Tesla e de vină și NU ar fi trebuit să dea peste pieton.

      Dpdv al accidentului rutier, fără bazaconiile pe care le bănuiesc toți juriștii de google, Tesla e singură vinovată.

      Și Tesla ar fi trebuit să evite pietonul. Singura dilemă reală e asta:

      Ce-ar fi fost dacă evita pietonul și ar fi omorât pe cineva din Audi.

      Oricum, tot un omor din culpă, ca și în cazul pietonului.

      Deci mai rămâne doar partea rutieră, unde Tesla e de vină și atât.

      În rest pot dezbate în instanță asiguratorul Teslei, bătrânul cu primăria pentru gleznă, and so on…

      63
    • Pentru ca legea in Romania este asa cum este:

      1) soferita cu Tesla vinovata – chestia cu benzile e fumigena, poate oricand sa spuna omul celalalt ca facuse preselectie ca sa faca stanga la urmatoarea intersectie, sau ca a vazut B1 ocupata peste 50 metri, cine poate sa-l contrazica? Si acest video este si un exemplu de ce NU este bine destul de des chiar sa circuli pe B1 – pieton habauc, biciclist/trotinetar care sare pe trecere sau chiar trec prin loc nepermis si risti sa nu-i vezi la timp

      2) soferita cu Tesla (sau asiguratorul CASCO, daca are) da in judecata pietonul pentru daune. Asta a fost o ”greseala fortata”, nu este ca si cand ar fi tunat-o pe ea din senin sa traga asa de volan. Este un termen juridic dar imi scapa acum.

      3) pietonul da in judecata primaria pentru daune, inclusiv ale lui ca s-a lovit pe unde s-a fi lovit

      Putem presupune cu totii la care din etape se va opri totul.

      40
  5. Accidentul din Brasov din alt unghi:
    https://www.facebook.com/reel/2420487271616644

    Comentariu apreciat.270
    • Bai nene, ceva e in neregula cu legile fizicii in acest caz. Nenea merge incet si se impiedica in ceva groapa, dar de unde saltul ala pana pe b1? Eu nici daca alerg si ma impiedic, nu ma duc atat de mult.

      615
    • @punkreas, oamenii in varsta nu au nici reflexele nici echilibrul tau. Tu te redresezi mai din scurt, el probabil a avut si timp de reactie mai mic si abilitate de a se redresa mai scazuta, muschii aia nu il mai tin ca pe tine.

      202
  6. Pacat ca nu e Albania in clasament. Aia sunt pur si simplu extraterestii.

    Comentariu apreciat.301
  7. Clar e vorba de drumuri, toata lumea stie ca norvegienii au tara impanzita de autostrazi cu 15 benzi si fara gropi, de-aia au statistica mai buna decat Olanda, tara aia plina de DN-uri.

    233
    • Hai să fim și realiști, în zonele unde Norvegienii NU au autostrăzi, cam ce populație au?

      Comparăm o țară de 5.45 milioane, probabil cât e zona bucurești cu ilfov, în care 90% din populație locuiește acolo unde SUNT autostrăzi, metrouri, trenuri interurbane rapide, aeroporturi, etc?

      Hai să nu ne căcăm pe noi, contează și infrastructura. Da, contează și șoferii, nimeni nu neagă asta, dar comparațiile cu norvegia sunt scremute rău. Ar trebui să ne comparăm cu țări mai similare ca nivel de infrastructură per densitate a populației ca să vedem cât sunt de vină șoferii și cât nu.

      135
    • Soferii sunt de vina in 99% din cazuri si e usor de vazut asta analizand comportamentul lor in caz de trafic. Ca da, trafic e peste tot. Du-te in zona de care vorbesti, cu autostrazi si trenuri si metrouri, asteapta ora de iesit de la munca si apuca-te sa numeri dobitocii. Apoi du-te in Olanda, pariu ca gasesti mai multi. Apoi du-te in Romania.

      Ce zic eu e ca omul e mai adaptabil decat infrastructura. O faci mai buna, o sa gaseasca alt mod sa demonstreze ca e jeg. O sa mearga pe contrasens, ca de ce nu. O sa mearga cu 190 pe autostrada. O sa stea in curul tau si sa dea flash-uri. Ca asa stie el.

      Vina e a soferilor.

      53
    • @Giani

      Bun, de-acord, dar hai să vedem și proporțional. Eu am impresia că avem același procent de idioți ca și alții. Am văzut și nemți idioți, și olandezi idioți, cu toată infrastructura lor cu tot, corect.

      Ce mi se pare mie e că aveam același procent de idioți, care da, de-acord, vor fi idioți indiferent de nivelul de infrastructură, dar problema e că la noi, neavând infrastructura, îi vezi mult mai des și au mult mai multe ocazii de a fi jeguri + pot face daune mult mai mari.

      Una e ca jegosul să îți dea flashuri pe autostradă (comportament total jegos, de-acord) și alta e să-l vezi pe același jegos depășind tiruri la limită și omorând anual câte-o familie nevinovată pe contrasens cu depășirile lui cretine.

      Așa, pe autostradă, dacă-ți dă jegosul flash-uri, te tragi pe banda 1 (unde ar trebui să fii oricum) și îl lași în prostia lui.

      Iar dacă e pe contrasens, pe autostradă ai ditamai parapeții care te separă de jegoșii respectivi care pe DN-uri ar avea șanse mult mai mari de a intra frontal în tine.

      Și asta se vede în statistici: jegoșii au mult mai multe oportunități de a face victime, și o fac.

      50
    • Nu sunt de acord, tocmai proportional. Procentul de idioti din Romania e muuuult mai mare decat cel din Olanda, pana la punctul la care activitati normale in Romania (mers pe banda de urgenta, depasit coloana pe linia de tramvai si bagat in fata, mers agresiv pe autostrada) sunt stridente in Olanda atunci cand se intampla. Se intampla, nu zic nu, dar 99% din oameni merg normal, deci iti sare in ochi cand vezi cate un dobitoc. Iar de Norvegia nici nu mai zic, acolo trec saptamani pana sa dai de un retardat.

      Din punctul meu de vedere situatia e clara: oamenii sunt mizerabili (si e usor de argumentat ca romanii sunt mizerabili) si dau vina pe starea drumurilor sa isi mascheze jegul interior. Dar realitatea e ca, peste tot in tarile civilizate, daca drumul e prost inseamna ca trebuie sa mergi mai incet.

      00
  8. Nu e vorba doar de starea tehnica a masinilor, e vorba si de vechimea parcului auto in sine. O masina de 20 de ani, chiar intretinuta corect, nu e fabricata la aceleasi standarde de siguranta (exceptie face desigur bmwul full fara piele). Pur si simplu neamtul cand se rastoarna cu masina lui noua pe autostrada da cu capul de 27 de airbaguri, romanul cand se rastoarna da cu capul de oala cu sarmale din poala sotiei.

    Comentariu apreciat.4924
    • Vali se refera la starea tehnica proasta, adica defecte. Suspensie, roti strambe, frane varza, cauciucuri proaste. Care in anumite conditii palesc si faci accident.

      123
    • atunci când pui frână și nu plăcuțe și anvelope și dai vina pe drumul prost, pe ăla din față care a frânat aiurea…

    • Asta se intampla extrem de rar; cel mai frecvent vorbim de depasiri in conditii impropii, aia e cauza accidentelor; nu frane, nu suspensii. Aaa, ca si alea sunt gherle de multi ori, e cu totul altceva. Dar cauza efectiv e condusu agresiv.

      231
  9. Principala cauza a accidentelor din Romania o reprezinta calitatea umana a soferilor din Romania.

    Comentariu apreciat.744
    • Și a motocicliștilor. Poate și a bicicliștilor.

      Comentariu apreciat.304
    • @Mopri si a pietonilor, pe locul 2 ca si cauza a deceselor in accidentelor rutiere – regasim traversarea neregulamentara, adica vreo 250 de decese iar coborand pana pe locul 6 regasim ca si cauza – petoni pe partea carosabila, alte 50 de decese.

      153
  10. Educatia si infrastructura joaca un rol important in numarul mare de decese pe care Romania le are. Turcii conduc mult mai agresiv, dar au mai putine decese.

    183
    • Ahahahahahaaa!!!
      Turcii nu pot fi comparati cu romanii la sofereala.
      Turcii sunt printre cei mai buni soferi din Europa iar romanii printre ultimii.

      Sa nu facem comparatii fortate!

      19
  11. Vad pe aici pareri impartite, ca nu aia, ba aialalta. De ce nu un cumul de factori: lipsa de drumuri ocolitoare, masini care trec itp-ul online, lipsa politiei/camerelor in zonele unde conteaza(centre de oras, zone cu accedente frecvente), soferii vesnici grabiti pentru o tara unde nu ne grabim sa facem lucruri, politicieni care nu ar da o lege care sa ii incurce pe ei si cred ca in ultimul rand, educatia deficitara.

    211
  12. Clar ar spune poliția: cel cu Tesla nu a condus la limita evitării orcărui pericol. Păcat de Audi…

    814
    • Uite aici e problema de mentalitate care contribuie la numarul mare accidente: faptul ca nu se face diferenta intre vina si respundere. Ala cu Tesla nu e vinovat de nimic, dar raspunde pentru pagube. De ce? Cineva trebuie sa raspunda.

      Comentariu apreciat.372
    • In mod normal batranul ar trebui sa raspunda pentru pagube. Iar daca s-a impiedicat de la o piatra cubica lipsa, atunci primaria. Nu stiu ce verdict da politia, dar aici mai mult ca sigur ca vor fi procese. In videoclip, la final, pare ca nu se mai vede batranul in multime. Oare si-a luat talpasita si incearca sa fuga de raspundere?

      Indecis. Tu ce zici?255
    • Care e viteza regulamentara in zona respectiva?
      Ca majoritatea in oras sunt la modul „soseaua e libera, deci pot apasa mai mult acceleratia”.

      617
    • >> In mod normal batranul ar trebui sa raspunda pentru pagube

      Nu, nu el a lovit masinile.

      Indecis. Tu ce zici?730
    • @Radu: El a fost cauza pentru care s-au lovit masinile. Daca nu pica el, nu se loveau masinile.

      212
    • Mosu a calcat intr-o groapa din pavaj. Primaria e buna de plata, inclusiv pt eventualele ingrijiri medicale. Oricum, buna reclama la Tasla. E grea, a aruncat Audiul ca pe o masea stricata.

      200
    • >> El a fost cauza pentru care s-au lovit masinile

      Nu, masinile s-au lovit pentru ca Tesla a virat spre cealalta masina. El a fost cauza pentru care a virat Tesla. Repet, vinovat nu e nimeni. Raspundere civila pentru pagube are Tesla.

      816
    • @Radu: Da, Tesla ii va plati paguba la Audi, iar mai apoi cea Tesla va putea deschide proces mosului pentru recuperarea de dauna la Tesla.

      64
    • Mosu nu fugea; s-a rostogolit 10m in fata de parca fugea anterior; Benny Hill ar fi invidios pe mos. Hai cu accountability pt toti, nu doar pt primarie cu pavaj sau pt Tesla, ci si pt alde gura casca.

      99
    • Blob, la 80-90 de ani, musculatura corpului e ceva care doar te tine sa nu cazi cand mergi. Crezi ca daca vei calca intr-o groapa si te dezechilibrezi, te redresezi ca la 30? Plus cine stie ce probleme medicale, cum au majoritatea.

      156
    • @Radu

      Nu e nicio problemă de mentalitate. În orice țară, răspunderea ar fi fost fix la fel și fix aceeași. Nu vă mai luați după filme tembele unde pledează oameni de pe stradă și judecătorul zice ”ok”.
      Mai ales că 99% din legile noastre, cel puțin alea de bază, sunt copiate fix de la ăia pe care-i invocați, din vest.

      30
  13. Mama cum e România acolo cu roșu ăla, îți dă de gândit.

    61
  14. @Vali : nu privesti partea buna , cred ca stam bine ca tara la cele mai putine accidente feroviare, ca n are cine sa le cauzeze

    201
  15. pe mos l-a durut in pula ca a provocat un accident. Nici macar o secunda nu s-a dus sa vada ce fac prostii aia doi

    restu cu „dar vai, mergea pe b2” sunteti niste imbecili.

    Indecis. Tu ce zici?2528
    • merge greu 486-le. abia a avut timp să își revadă viața.

    • da tipa cu tesla…super reflex. Fiarele se repara. In timp, dar se repara. Creieru se repara mult mai greu

      Comentariu apreciat.250
    • Dar ești de acord că de folosea haudi B1 erau șanse mari să nu se întîmple frontalul, nu-i așa?… Ca să nu mai spunem de codul rutier, dă-l dracului, e ditamai ceaslovul și e degeaba…

      53
  16. In Romania, toate, absolut toate, regulile de circulatie sunt optionale pentru soferi.
    Banda continua? Eu am reflexe de Schumaher si ma dau imediat la o parte daca apare ceva.
    Parcare interzisa? O las si eu 5 minute boss, ce mare branza.
    Trecere de pietoni? Da-i dracu de saraci, sa stea pe loc ca sunt obligati sa se asigure.
    Prioritate? Am masina mai tare, normal ca eu am prioritate.

    231
    • Limita de 90/100? Merg cu 60, da-i dracu pe toții prostii din spate, sa ma depășească, sigur nu se poate întâmpla nimic rau

      73
  17. Ala cazut, a fost impins, sau s-a aruncat el?

    35
    • S-a împiedicat într-o gropiță cauzată de o dală lipsă în trotuar. Au apărut filmări din alte unghiuri. Zonă super circulată, fiind zonă turistică, trotuarul nu e foarte înalt, mașinile circulă de regulă cu viteze mai mari pe acolo decât e permis…nu pare sa fi fost viteza problema în cazul de față. Mie imi pare ca oricât ar fi frânt tot nu se oprea la timp încât să nu îl calce, dacă nu trăgea si de volan.

      161
    • Nu ar strica vreo cateva procese de daune, sa-i lecuiasca de pavajul ala din colectia 1700 toamna.

      152
    • Pavajul e unul ”modern”, l-a pus Scripcaru de curînd. Dealtfel se schimbă periodic…

      32
  18. Și totuși, aia cu Tesla avea 30 sau mai mult? Oare nu putea opri înainte să-l calce pe moș?

    521
  19. Intrebarea este cum iti recuperezi paguba de la mos?

    Cunoaste cineva daca juridic poti recupera paguba? Fara parerologie pls, doar din domeniu si doar concret.

    49
    • Nu-ți recuperezi nicio pagubă de la moș. Din domeniu și fără părerologie.
      La fel cum nu ți-o recuperezi nici de la câine dacă sare din boscheți și-ți rupe bara sau îl eviți și lovești pe altcineva.

      DACĂ bătrânul ar fi sărit intenționat în fața mașinii tale și DACĂ avea discernământ și DACĂ avea intenția de a-ți produce o pagubă și DACĂ e solvabil atunci POATE îți recuperai ceva și de la el.

      172
    • de la câine dacă sare din boscheți și-ți rupe bara

      De la caine nu, dar de la proprietarul lui, da – ma rog, daca nu e maidanez si are proprietar, care va fi identificat pe baza chipului. Patita de un cunoscut.

      51
    • Dă copy-paste aici la motivarea hotărârii definitive.
      N-ar trebui să fie prea greu de obținut dacă e pățită de un cunoscut.

      În rest, basme de adormit copiii. Că și dacă-ți pune unul kkt pe clanță da, poți cere teste ADN, expertize, infracțiuni contra vieții, răspândirea bolilor, ca și la covid, practic te speli pe mâini și aia e.

      21
    • @Andrei
      Boss, fii atent: a scapat cainele aluia (a sarit gardul) si a fugit in sosea. A lovit o masina cainele, a venit politia, au identificat proprietarul cainelui si i-au venit la asta acasa. Nu s-a ajuns la tribunal sau ceva, ca a fost de acord sa-i repare aluia masina, dar daca nu era de acord, pagubitul il putea da in judecata sa-si recupereze dauna. Dar nu trebuie sa ma crezi pe mine, o simpla cautare pe google te lamurea cum sta treaba:

      „Daca soferul este implicat intr-un accident rutier cu un animal domestic, iar masina nu are asigurare CASCO, la fel ca in situatia unui accident cu un animal salbatic, pagubitul este nevoit sa repare masina pe cheltuiala proprie, iar mai apoi poate initia actiunea de recuperare a prejudiciului in baza documentelor legale eliberate de autoritati, asta daca proprietarul animalului este identificat. In aceasta situatie, se aplica termenii Codului Penal si/sau Civil si se poate ajunge fie la o intelegere amiabila, fie in instanta pentru recuperarea prejudiciului.”

      Dă copy-paste aici la motivarea hotărârii definitive.
      N-ar trebui să fie prea greu de obținut dacă e pățită de un cunoscut.

      Dupa cum zic, nu s-a ajuns la proces. Dar si daca se ajungea, doar nu crezi ca-s tampit sa pun public pe internet o treaba dinasta, nu stiu ce-ai fumat de ceri asemenea tampenii.

      50
    • Că și dacă-ți pune unul kkt pe clanță da, poți cere teste ADN, expertize, infracțiuni contra vieții, răspândirea bolilor, ca și la covid, practic te speli pe mâini și aia e.

      Ah, stai ca tu am impresia ca nu stii niste lucruri: orice caine din Romania trebuie sa aibe un chip. ORICE CAINE, inclusiv aia de la sate. Chipul ala il pune un veterinar, e bagat intr-o baza de date, etc. si drept urmare, proprietarul cainelui poate fi identificat imediat. Nu trebuuie ADN, expertize sau mai stiu eu ce.

      40
    • Deci, concluzia e că nu poți posta o hotărâre judecătorească definitivă.
      Pentru că ăia s-au înțeles. Așa și eu pot să mă înțeleg cu tine c-așa am eu chef și sunt băiat bun și ai vorbit frumos.

      În rest…basme. Teorii netestate și certitudini bănuite.

      03
  20. Cand eram mai mic era un castan care a retezat familii intregi de turisti plecati din Baile Olanești..
    Nu putem da vina pe castani, capete de pod, parapete și ziduri?
    Ma gandesc cu groaza ca mi se termina concediul si o sa am dupa-amieze pline de sportul extrem numit traversatul străzii in loc in care exista o inlantuire de 3 curbe cu o vizibilitate de maxim 45 m și pe unde toți simt nevoia sa accelereze „că se grăbește lumea acasă”.

    61
  21. opinie nepopulara.

    șoferul roman mediu de fapt este mult peste media europeana.

    infrastructura noastra este probabil de departe cea mai proasta din tarile studiate. nu stiu prin tarile baltice, dar in astea mai de pe langa e incontestabil, inclusiv bulgaria.

    traficul este la noi mult mai intens decat in majoritatea tarilor studiate. daca nu ma credeti amintiti-va cu cine ne comparam uzual la numarul de masini. franta, germania, UK, elvetia. aia comparabil cu noi economic nici nu figureaza in studii.

    coroborând astea doua ar trebui sa avem minim de 2 ori mai multi morti. minim. totusi nu suntem exact ultimii.

    matematica zice tot. 1% prosti din 1000,inseamna 10. 0.5% din 5000 inseamna 25.

    512
    • confunzi „șofer bun” cu pilotatul în demență la limită

      da, poate șoferii români obișnuiți cu jungla au reflexe mai dezvoltate, dar asta nu te face um șofer mai bun. În țările baltice, 99% din mașinile care virează la dreapta se uită în oglindă și cedează trecerea cicliștilor care vin de pe trotuare, oprind cu mult înainte și lăsând spațiu. 99% din români bagă dreapta cu încredere omorând ciclistul, sau băgând o eschivă/frână în ultimul moment. concluzia – ce șofer bun că a evitat. Contează asta sau contează conduita preventivă?

      131
    • eu confund? sau tu?

      tu vorbesti despre nesimtire, nu despre soferie. ca eu asta am zis. majoritatea soferilor romani sunt peste media europeana. ca sunt si nesimtiti e alta problema.

      au capacitatea fizica sa isi controleze vehicolul, au si reflexele, au si atentia, dar ii doare in pl pentru ca nu exista consecinte legale.

      si din pacate nu exista legi împotriva nesimtirii.

      73
    • șoferul roman mediu de fapt este mult peste media europeana.

      Nu puteai fi mai departe de adevar. Soferul roman mediu e un meltean care conduce de parca vrea sa moara atunci, in clipa aia si caruia ii se pare ca primeste +10 la valoare la fiecare masina depasita. Soferul roman mediu e un meltean.

      182
    • Cel mai bun sofer roman ar putea plati un sofer turc 2-3 zile sa-l invete ABC conducerii. Ca tot ii venise unuia mai sus sa compare soferii romani cu cei turci.
      Ce dreaq sa compari, cand turcu rupea europa in doua la volan, romanu abia promovase la caruta…

      27
  22. Eu după harta aia aș da afară pe toți ștăbălăii din CN(A)IR și poliție care halesc salarii de pomană. Și aș înmulți cu 5 toate amenzile de circulație din România.

    73
  23. Pe lângă lipsa autostrazilor (după ce mergi sute de km cu 130, nu mai ai probleme sa respecți limita de 50), mai e vorba și de bun simt. Mulți merg cu mult sub limita, fortandu-i pe ceilalti, inclusiv tiruri, sa-i depășească. Unora n-o sa le iasă manevra.
    La F1 accidentele grave se produc din cauza diferenței de viteza, altfel dacă merg toți cu 300 nu se întâmplă nimic.

    Putini analizează traficul și ajută la fluidizare.

    Apoi, avem pietoni care traversează neregulamentar, bețivi pe mijlocul drumului, căruțe (profesioniștii mai ies și seara, fără vreo semnalizare, ca să fie treaba treabă).

    42
  24. NOU
    #103

    Starea jalnica a masinii tine tot de sofer, un gunoi nu poate conduce decat un gunoi, cu anvelope de 2mm profil.

    Personal, sunt destul de concentrat la drum si la destinatie si incerc sa parcurg calatoria intr-un timp cat mai scurt. Cu cat petrec mai mult timp dupa un prost care franeaza din orice ii trece lui prin cap ori merge nejustificat de incet, cu atat mai repede imi scade concentrarea si imi creste ori nervozitatea ori starea de somnolenta. Deci da, de multe ori trebuie sa merg mai tare, sa depasesc prostul/ii, pentru siguranta mea in primul rand.
    De ex. azi am dat peste un prost care nu doar ca dormea pe b2 la urcare, dar mai si semnaliza stanga(peste dubla continua) cand trebuia sa se replieze pe b1 ca se termina b2.
    Daca stau sa ma gandesc, 2 din ultimele 3 tamponari le-am avut din vina unora care nu aveau ce cauta pe drumurile publice, din motive evidente:
    – un octogenar care a vrut sa vireze stanga si „nu m-a vazut”, eu venind din sens opus cu faza scurta pornita
    – un dubitar incarcat caruia „i s-a rupt discul” cand frana in spatele meu de la 60kmh, noroc ca a tras cumva intre mine si parapet si m-a frecat doar usor pe lateral

    75
  25. Vorba multa sărăcia omului. Până nu lovești unde doare nu se vaschimba nimic. Bani sau pietonal. Plus câțiva SJW că în legea Anastasia dau cum se numea. Cum se întâmplă și cu Nordis acum…

    12
  26. Sunt anumite situații care te exonerează de răspundere. Una din ele e cazul fortuit. Șoferul din Tesla a săvârșit fapta pentru a evita un pericol și anume pentru a evita sa treacă peste pieton și sa îl omoare. Chiar dacă cel cu Audi a suferit un prejudiciu șoferul din Tesla nu poate fi obligat sa îl repare. A săvârșit fapta pentru a evita un pericol pe care nu a putut sa îl prevadă și pentru a nu pune în pericol viata cuiva. Art. 1351 Cod civil.

    41

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile