Cele mai sigure șosele din Europa (2023)

OK, nu le avem noi, le au niște fraieri care nu știu să conducă foarte bine. Pentru că se știe că noi suntem cei mai buni șoferi din Europa. Top top top.

Și așa e, pentru că la cum sunt drumurile și șoferii, avem prea puțini morți față de potențialul criminal pe care îl au șoselele noastre. Și lipsa poliției de pe șosele. Principalul motiv al accidentelor rutiere este lipsa poliției de pe șosele. După care starea jalnică a mașinilor, care ține tot de autorități, și după aia orice altceva. Nu, nu șoferii, nu pietonii, nu lipsa marcajelor, alea sunt la degetul mic.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

71 comentarii

  1. 48-ul din Franta e enorm, mai ales daca vezi ce drumuri multe si bune au. De ce e vorba și despre șoferi, nu doar despre drumuri

    Comentariu apreciat.315
    • In 90% din cazuri este vorba doar despre soferi. Aia cu nu avem drumuri e cea mai folosita scuza folosita de soferii ‘meseriasi’

      Doar uita-te la comentariile de pe tik-tok, la filmuletele cu faze din trafic, si o sa ramai surprins ca peste jumatate sunt fix invers de cum ar trebui sa fie.
      Filmulet vazut acum cateva zile: Un bombardier depaseste o masina in curba de vreo 70-80 de grade . Primele comentarii la filmulet : ‘Pai daca mergeti ca mortii cu 30 unde e limita de 90, din cauza voastra sunt atatea accidente , ca se face coloana in spatele vostru si se umple lumea de frustrare.
      Si ramai pur si simplu surprins la cate comentarii vin pe urma si ii dau dreptate bizonului care a comentat ineptia :(
      Intr-o tara in care media de IQ e la vreo 86 ,in scadere de la 91 cu 10 ani in urma, nu prea poti sa ai cine stie ce asteptari.

      Comentariu apreciat.9415
    • Dacă am avea drumuri (autostrăzi) abominații ca E85 nu ar mai fi pline. Valea Oltului. Dealu Negru. Făget.

      Sunt curios câte accidente vor fi între Craiova și Pitești după ce va fi gata drumul expres. Față de anii precedenți. Plus, cât de goale vor fi rutele alternat între Craiova și București….
      Dar hai să dăm vina Doar pe șoferi, nu să ne uităm pe cine votam majoritatea de 35 de ani încoace….

      Indecis. Tu ce zici?2848
    • @VuAd: dar nu trebuie sa intri pe tik tok, ai aici destul comentatori de genul :))

      Comentariu apreciat.503
    • @Vuad
      Nu mă uit pe tiktok, dar circul suficient prin țară și afară.
      In România ai toate drumurile importante (DN1, DN2/E85, samd) care trec prin toate satele pe fostele drumuri de căruță de acum 100 de ani.

      În Spania (ultima țară vizitată) ai șosea de centură pentru localități cu 10k locuitori (gen Sinaia/Râmnicu sărat/Făgăraș) și șosele expres sau autostrăzi între orașe mai mari. Plus camere peste tot și poliție care își face treaba.

      În Suedia au autostrăzi cu capacitatea mult peste trafic (în zi de lucru între Stockholm și Copenhaga se circula foarte lejer – surprinzător de puține mașini pe autostradă).

      Comentariu apreciat.331
    • Oare de 35 de ani cine voteaza asa ? Nu fix populatia aia cu iq-ul in scadere de care am zis mai sus ? :)
      Oare de ce in tarile cu media inteligentei peste medie, sunt cele mai mici accidente per n* numar de locuitori. ?
      Iti garantez ca daca am avea infrastructura Olandei, cifrele alea nu se vor schimba prea mult.
      Doar uita-te cum se sofeaza in Romania in zonele unde ai infrastructura decenta vs cele unde nu ai. Ca eu unul nu vad nicio diferenta :)

      Comentariu apreciat.338
    • VuAd se conduce absolut cretin peste tot din motive de prostie, durere-n paispe si masini care n-are trebui sa treaba itp-ul.
      Toata vara am circulat saptamanal pe autostrada turda-alba iulia, faza urmatoare se intampla de 3-4 ori pe zi:
      Merg pe B1 cu 140km/h, cruise control.
      Vad in fata tir + masina in spatele tirului.
      Dau semnal, ma mut pe B2 ca sa depasesc.
      Cand sunt aproape de masina din spatele tirului, da semnal si se muta si prostu pe B2 cu 100-110km/h.
      Depasim tiru cu chiu cu vai dupa care desteptu are nevoie de flash-uri sa-si aduca aminte sa se mute inapoi pe B1.

      Legat de mersu cu 30 unde-i limita de 90 si aia e tampenie, sunt multi speriati sau cu masini in stare precara sau cauciucuri varza si merg si ei domle, ca au drepturi.
      Anul trecut am prins pe drumul oradea-cluj o speriata cu un juke care nojoke mergea cu 40km/h si in curbe frana la 20…. au depasit-o 3 tiruri
      Cand jobul tau presupune sa conduci sute de km zilnic, un ametit dinasta te costa mult.

      Indecis. Tu ce zici?3922
    • Fisherman, tot asa am crezut si eu cand s-a dat in folosinta primul segment din drumul expres Craiova-Pitesti. Doar ca nu a fost asa, au fost putine accidente pe DE, iar drumul vechi prin Bals, are traficul cam cum era prin anii 90-2000. Dar, in opinia mea, Vali are dreptate 100%

      114
    • VladM
      Si cum ai dedus ca aia cu juke sau ala din spatele tirului nu trebuiau sa treaca ITP ul ?
      Din ce ai povestit e doar prostie si frica/lipsa de experienta

      79
    • @dny mai citeste odata, atent, si zi-mi unde am zis ca aia cu juke nu trebuia sa treaca itp-ul

      104
    • VladM
      „se conduce absolut cretin peste tot din motive de prostie, durere-n paispe si masini care n-are trebui sa treaba itp-ul.”
      In continuare ai exemplificat ceea ce ai scris mai sus, faza cu tirul si cu juke-ul.

      PS: am inteles ce ai zis , dar in general se poarta sa se lege lumea de o mica parte din ce spui si sa piarda contextul.
      Azi am avut si eu un pic de timp liber.

      50
    • @VladM

      Daca nu te tine, schimba jobul.
      Cu atitudinea asta cred ca e o idee buna. Mai buna decat sa imbratisezi un cap de pod pe undeva si sa te adune cu matura.

      35
    • @Gogu
      Contraoferta, daca nu esti in stare sa conduci cu o viteza apropiata de limita legala, cand conditiile o permit, sau apropiata de a celorlalti participanti la trafic, mergi dreq cu trenu sau cu autobuzu.
      Sau crezi ca marfurile o sa ni le transporte masinile automate a lu muscheta?

      38
  2. Din comentarii de yt: „Pot sa-mi stea 10 copii in cale, eu nu ma opresc cu Tesla noua din salon.” Astea ar trebui citite in scoli, la orele de dirigentie!

    Indecis. Tu ce zici?2014
  3. Eu sunt curios de ce sunt asa mari diferente intre Estonia, Letonia si Lituania.

    170
  4. comentarii pe seama clipului de la finalul articolului?

    56
    • nu a condus preventiv si nu a adaptat viteza la conditiile de drum/meteo

      166
    • Tentativa de santaj cu aruncatul in fata masinii, cu asta se ocupa pensionarii germani veniti prin Brasov.

      Comentariu apreciat.342
    • Audi b2 lover, merge ilegal și a primit karma

      623
    • Pietonul sa plateasca reparatiile ambelor masini.

      Indecis. Tu ce zici?268
    • Culpa comuna pt cei 2 soferi, unul ca a schimbat directia de mers (dar a salvat viata unui om) iar celalalt sofer nu circula pe banda 1, asa cum zice legea.

      Indecis. Tu ce zici?1534
    • Mosul care a cazut in strada parea ok, poate e norocos pana la capat.
      Tesla dauna totala, soferita parea ok, super bun timpul de reactie. Subt curios daca a facut ea manevra sau daca masina are sistem de evitare a obstacolelor care a actionat.
      La audi nu se vede daca a coborat soferul, sper ca nu e prea lovit

      Comentariu apreciat.282
    • cica batranul a cazut din cauza unei gropi in trotuar, o piatra cubica lipsa

      Comentariu apreciat.314
    • @Danyzus, daca si tesla avea banda 2 pe care sa circule, nu mai era nici un accident.
      Nai erau comentarii recurente ca de ce nu circula lumea pe b1 prin orase. Uite de ce, ca iti cade impiedicatul sub roti.

      125
    • 1. Piatra cubuca prinsa in nisip e o mizerie, dar e zona istorica si se folosesc metode istorice.
      In fats casei mele am fix aceasta problema. Apa de ploaie spala nisipul si apoi sar pietrele cand intru in curte.
      Trotuar refacut cu fonduri UE acum un an.
      Am cerut la Primarie sa repare si sa fixeze pietrele in ciment.
      Raspunsul a fost ca nu se poate, ca proiectul e cu nisip si ca e ilegal sa il modifice = dosar penal.
      Intr-o noapte, cu cagula si mistrie voi rezolva problema.

      2. Tesla tipa, franeaza, dar nu trage de volan ca in video.

      Comentariu apreciat.271
    • tot felul de apostoli Tesla care ii multumeau lui Musk ca a tras masina de volan :)))

      84
    • art. 42, pentru mânuțe roșii:

      „Când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcţie de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, având obligaţia să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.”

      Având obligația, da? Obligație de a reveni pe prima bandă. De ce circula Audi pe a doua bandă? miau miau
      Nu, nu este vorba de context, este valabil oriunde, și în oraș, nu numai pe autostrăzi cum cred unii.
      b2 loveri în Ro și parcări ilegale = cele două infracțiuni cele mai tolerate pentru că majoritatea suntem nesimțiți și needucați

      Indecis. Tu ce zici?2011
    • @Flat, poliția nu a considerat culpă comună, citește comentariile de la filmarea de pe YT. Șoferița a trebuit să-i dea asigurarea celui cu Audi, să-și repare mașina. Încă nu am auzit de un polițist care să pedepsească B2 lovers. Sau poate nu citesc eu destule știri din trafic. Îți zic ca fapt divers, nu am boală nici pe B2 lovers, nici pe cei care urlă la B2 lovers.

      81
    • @Fiat, iti dau eu exemple de ce circul pe B2 uneori.
      – B1 valurita de tiruri -> imi platesti tu reparatiile la suspensie si merg pe acolo cat vrei tu. Altfel esti liber sa o folosesti tu.
      – B1 cu canale puse prost (vezi intrarea in Bucuresti pe DN1) – vezi mai sus.
      – plina de „5 minute pe avarii”. Ar fi ce ar fi, dar dau de unii ca tine cand vreau sa ii ocoloesc care nu ma lasa sa ma bag, ba mai si accelereaza cand vad ce intentionez sa fac.
      In rest da, cand e liber B1 in oras, e cea mai rapida banda din trafic.

      52
    • @Danyzus
      Sunt doua variante:
      A. Tesla are culpa deci ar fi trebuit sa dea peste batran in loc sa-l evite.
      B. Tesla nu are culpa.
      Nu exista alta optiune.

      31
    • Bai nene, ceva e in neregula cu legile fizicii in acest caz. Nenea merge incet si se impiedica in ceva groapa, dar de unde saltul ala pana pe b1? Eu nici daca alerg si ma impiedic, nu ma duc atat de mult.

      10
  5. Pacat ca nu e Albania in clasament. Aia sunt pur si simplu extraterestii.

    170
  6. Clar e vorba de drumuri, toata lumea stie ca norvegienii au tara impanzita de autostrazi cu 15 benzi si fara gropi, de-aia au statistica mai buna decat Olanda, tara aia plina de DN-uri.

    102
  7. Nu e vorba doar de starea tehnica a masinilor, e vorba si de vechimea parcului auto in sine. O masina de 20 de ani, chiar intretinuta corect, nu e fabricata la aceleasi standarde de siguranta (exceptie face desigur bmwul full fara piele). Pur si simplu neamtul cand se rastoarna cu masina lui noua pe autostrada da cu capul de 27 de airbaguri, romanul cand se rastoarna da cu capul de oala cu sarmale din poala sotiei.

    Indecis. Tu ce zici?2514
    • Vali se refera la starea tehnica proasta, adica defecte. Suspensie, roti strambe, frane varza, cauciucuri proaste. Care in anumite conditii palesc si faci accident.

      01
    • Asta se intampla extrem de rar; cel mai frecvent vorbim de depasiri in conditii impropii, aia e cauza accidentelor; nu frane, nu suspensii. Aaa, ca si alea sunt gherle de multi ori, e cu totul altceva. Dar cauza efectiv e condusu agresiv.

      10
  8. Principala cauza a accidentelor din Romania o reprezinta calitatea umana a soferilor din Romania.

    Comentariu apreciat.362
    • Și a motocicliștilor. Poate și a bicicliștilor.

      123
    • @Mopri si a pietonilor, pe locul 2 ca si cauza a deceselor in accidentelor rutiere – regasim traversarea neregulamentara, adica vreo 250 de decese iar coborand pana pe locul 6 regasim ca si cauza – petoni pe partea carosabila, alte 50 de decese.

      51
  9. Educatia si infrastructura joaca un rol important in numarul mare de decese pe care Romania le are. Turcii conduc mult mai agresiv, dar au mai putine decese.

    112
  10. Vad pe aici pareri impartite, ca nu aia, ba aialalta. De ce nu un cumul de factori: lipsa de drumuri ocolitoare, masini care trec itp-ul online, lipsa politiei/camerelor in zonele unde conteaza(centre de oras, zone cu accedente frecvente), soferii vesnici grabiti pentru o tara unde nu ne grabim sa facem lucruri, politicieni care nu ar da o lege care sa ii incurce pe ei si cred ca in ultimul rand, educatia deficitara.

    111
  11. Clar ar spune poliția: cel cu Tesla nu a condus la limita evitării orcărui pericol. Păcat de Audi…

    49
    • Uite aici e problema de mentalitate care contribuie la numarul mare accidente: faptul ca nu se face diferenta intre vina si respundere. Ala cu Tesla nu e vinovat de nimic, dar raspunde pentru pagube. De ce? Cineva trebuie sa raspunda.

      171
    • In mod normal batranul ar trebui sa raspunda pentru pagube. Iar daca s-a impiedicat de la o piatra cubica lipsa, atunci primaria. Nu stiu ce verdict da politia, dar aici mai mult ca sigur ca vor fi procese. In videoclip, la final, pare ca nu se mai vede batranul in multime. Oare si-a luat talpasita si incearca sa fuga de raspundere?

      161
    • Care e viteza regulamentara in zona respectiva?
      Ca majoritatea in oras sunt la modul „soseaua e libera, deci pot apasa mai mult acceleratia”.

      28
    • >> In mod normal batranul ar trebui sa raspunda pentru pagube

      Nu, nu el a lovit masinile.

      121
    • @Radu: El a fost cauza pentru care s-au lovit masinile. Daca nu pica el, nu se loveau masinile.

      101
    • Mosu a calcat intr-o groapa din pavaj. Primaria e buna de plata, inclusiv pt eventualele ingrijiri medicale. Oricum, buna reclama la Tasla. E grea, a aruncat Audiul ca pe o masea stricata.

      60
    • >> El a fost cauza pentru care s-au lovit masinile

      Nu, masinile s-au lovit pentru ca Tesla a virat spre cealalta masina. El a fost cauza pentru care a virat Tesla. Repet, vinovat nu e nimeni. Raspundere civila pentru pagube are Tesla.

      46
    • @Radu: Da, Tesla ii va plati paguba la Audi, iar mai apoi cea Tesla va putea deschide proces mosului pentru recuperarea de dauna la Tesla.

      20
    • Mosu nu fugea; s-a rostogolit 10m in fata de parca fugea anterior; Benny Hill ar fi invidios pe mos. Hai cu accountability pt toti, nu doar pt primarie cu pavaj sau pt Tesla, ci si pt alde gura casca.

      20
    • Blob, la 80-90 de ani, musculatura corpului e ceva care doar te tine sa nu cazi cand mergi. Crezi ca daca vei calca intr-o groapa si te dezechilibrezi, te redresezi ca la 30? Plus cine stie ce probleme medicale, cum au majoritatea.

      00
  12. Mama cum e România acolo cu roșu ăla, îți dă de gândit.

    41
  13. @Vali : nu privesti partea buna , cred ca stam bine ca tara la cele mai putine accidente feroviare, ca n are cine sa le cauzeze

    80
  14. pe mos l-a durut in pula ca a provocat un accident. Nici macar o secunda nu s-a dus sa vada ce fac prostii aia doi

    restu cu „dar vai, mergea pe b2” sunteti niste imbecili.

    1315
  15. In Romania, toate, absolut toate, regulile de circulatie sunt optionale pentru soferi.
    Banda continua? Eu am reflexe de Schumaher si ma dau imediat la o parte daca apare ceva.
    Parcare interzisa? O las si eu 5 minute boss, ce mare branza.
    Trecere de pietoni? Da-i dracu de saraci, sa stea pe loc ca sunt obligati sa se asigure.
    Prioritate? Am masina mai tare, normal ca eu am prioritate.

    71
  16. Ala cazut, a fost impins, sau s-a aruncat el?

    30
    • S-a împiedicat într-o gropiță cauzată de o dală lipsă în trotuar. Au apărut filmări din alte unghiuri. Zonă super circulată, fiind zonă turistică, trotuarul nu e foarte înalt, mașinile circulă de regulă cu viteze mai mari pe acolo decât e permis…nu pare sa fi fost viteza problema în cazul de față. Mie imi pare ca oricât ar fi frânt tot nu se oprea la timp încât să nu îl calce, dacă nu trăgea si de volan.

      51
    • Nu ar strica vreo cateva procese de daune, sa-i lecuiasca de pavajul ala din colectia 1700 toamna.

      40
  17. Și totuși, aia cu Tesla avea 30 sau mai mult? Oare nu putea opri înainte să-l calce pe moș?

    12

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Alte linkuri (mostly NSFW)