Contextul e așa: s-au înmulțit mașini de câțiva ani și șoferii au uitat că și pietonii au drepturi. Că pietonii sunt idioți și se aruncă pe treceri sau trec în șir indian este altă discuție. Dar frecvent vedeam șoferi care nu dădeau prioritate la pietoni că se grăbeau. Mereu. Zi de zi.
Așa că s-au pus semafoare cu buton. Și acum șoferii se zvârcolesc pe jos că e aglomerație și că trebuie să dea prioritate pietonilor. Pozele astea sunt de acum 2 ore, de la ora 11. La fel, unde se duc oamenii ăștia? Ce treabă au la ora aia?
Altfel, merge bine cu banda de BUS
romanian combinations ma friend, combinations…
Plus toți pensionarii aia tineri și speciali, ce ai vrea sa stea acasă și să comande lucruri ? Ies, se plimba…
Nu înțeleg, de ce spune Marian că este haos? Nu cunoaște definiția cuvintelor? Eu văd ordine, mașini ordonate frumos în trafic, formând trafic, constituindu-se ca trafic. Și semafoarele cu buton instituie ordine.
Daca e semafor: haos!
Daca nu e semafor: pai domle, asteptam dupa fiecare ametit sa treaca cand are el chef!
Cred că șoferii și pietonii înțeleg semafoarele cu buton complet greșit (eu am unul lângă bloc, traversez mereu pe acolo). Semaforul oricum are un timp în care stă verde pentru mașini, indiferent câți oameni apasă pe buton. Butonul ăla face doar că după ce trece timpul respectiv (vreo 3 minute în cazul semaforului de care zic eu), semaforul să se facă și roșu ca să lase pietonii să treacă. Deci semafoarele alea oricum stau pe verde un timp, nu e ca și cum când le pui buton fac pietonii ce vor.
Pietonii se așteaptă ca atunci când se pune verde pentru mașini și ei imediat apasă ca disperații pe buton, semaforul să le facă imediat pe plac și să se pună roșu. Și funny e că cei mai mulți care se enervează sunt pensionari, nu înțeleg de ce oamenii cu riscul cel mai mare de a crăpa de la nervi (inimă slabă, chestii) se enervează pe chestii mărunte…
Nu stii tu. Mi-a explicat mie o baba. Daca apasa mai multi, se pune verde la pietoni mai repede!
Știți controalele de căldură din birouri neconectate la nimic.
Efectul asupra creierului e același. Senzația de control.
@Pixel:
omule, schimba ti jobul ca isi bat aia joc de tine.
Da, semafoarele cu buton sunt mai ok pentru soferi, in ideea ca daca nu e trafic pietonal in zona, semaforul poate sta mai mult timp pe verde. Cei din screenshoturi erau mai degraba revoltati impotriva semafoarelor in general, nu doar cele cu buton.
Si apropo de semafoarele cu buton, unul din cele mai potrivite locuri unde ar fi fost justificat butonul e asta:
https://www.google.com/maps/@45.6525945,25.6085639,3a,75y,209.35h,89.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJ3pg3DOqdgJ9wX7h4z5Biw!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAwMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
unde numarul de pietoni tinde spre 0. Acolo au instalat insa semafor cu temporazitor, fragmentand traficul si obligand masinile sa astepte aiurea ca sa nu treaca nimeni.
Minimum 3 minute? Ai casa pe A1?
Sunt pieton. Nu mă aștept să nimic. La toate semafoarele cu buton pe care le-am folosit, semaforul pt pietoni arăta nr de secunde până când semaforul urma să fie verde.
Apăsam butonul, secundele alea începeau să scadă, știam că butonul a funcționat, așa că stăteam frumos pe curul meu (bine, în picioare, nu în cur pe bordură) până se făcea verde.
Nu mi-a spus nimeni asta, m-am prins singură, nu e chiar fizică cuantică.
@Dan, in locatia respectiva semaforul e mai degraba pentru a face intersectia mai sigura. Sunt 2 benzi care vin de pe grivitei, de unde majoritatea vor sa intre pe stanga srpe 15 noiembrie, iar majoritatea traficului de pe kogalniceanu se incadreaza spre maniu sau in giratoriu sa intre la afi. Pana nu a fost pus un semafor sincronizat ( rosu grivitei/verde kogalniceanu si invers) au fost zilnic mici accidente in intersectia respectiva. Acum e chiar ok fata de cum era inainte.
Benzi de autobuz, benzi de bicicletă, semafoare cu buton, stâlpișori…vremuri grele pentru cotețari. Dacă mai începe să iasă și poliția din boscheți să dea amenzi cred că jumătate de țară iese în stradă la protest: noi nu vrem o țară ca afară!
@Stefan, realitatea tristă e că majoritatea nu dorește o țară ca afară, este bine așa. Da, mai sunt mici inconveniente, dar lasă că ne descurcăm. Sau își doresc o țară ca afară doar acolo unde nu se pot descurca, sau doar declarativ la o bere între prieteni. Altfel, e un cocalar in fiecare dintre noi
Here’s a hot take: nici ăia din afară nu cred că s-au născut civilizați. Chestiile de genul ăsta (și mă refer strict la trafic) se mai fac și cu forța. Nici olandezii, nici francezii, nici insert_country_you_like_here nu s-au bucurat când autoritățile au început să mai ia in calcul și alți participanți la trafic în afară de șoferii cu mașinile personale.
Diferența ar fi că poate țările alea au avut mai mulți oameni la putere dispuși să ia decizii nepopulare for the greater good. Se văd și la noi încet-încet niște tendințe. Doar că eforturile administrative trebuie asistate și de poliție și acolo e problema cea mai mare.
Nu stiu de altii, dar olandezii efectiv au protestat pentru restrictionarea accesului masinilor in orase.
@Ion majoritatea in video sta pe benzile care trebuie. Daca acolo era o politie (macar sporadic) s-ar mai fi redus din „autobuze”.
Semafor cu buton, e ok. Sa vezi alea inteligente cum sunt, se fac verzi noaptea la 3 cand nu e nimeni pe trecere, sau fie tin 1 min verde, cam cu 30 sec in plus fata de cat e necesar fie tin 10 sec ca trebuie sa fugi pe trecere.
Apropos de semafoare inteligente.
Prin miile de km bagati vara asta cu mobra prin Europa, fara sa ma ating de autostrazi sau drumuri expres, am traversat sute de sate si satuce. La toate am intalnit urmatorea chestie:
Semn de circulatie cu limitare de viteza la 60, 50 sau 40kmph, apoi panou electronic care afiseaza viteza detectata cu 100-150m de intrarea in localitate, urmat la inca 1-2-300m de un stop (de cele mai multe ori inafara vreunei intersectii si cateodata fara ca macar sa aiba o trecere de pietoni in dreptul sau). Ei bine, daca viteza detectata depaseste chiar si cu 1kmph limitarea de viteza afisata inainte de intrarea in localitate, stopul ala, pe care-l vezi verde de la maaare distanta se va face instantaneu rosu cu 10m inainte sa ajungi in dreptul lui. Sa ne intelegem, nu e intersectie, nici trecere marcata si de obicei nici macar vreun pieton, sau vreo fiinta vie, pe o raza de 1km.
Stopul tine intre 2 sec si 10 sec dupa care se face verde.
Deci un tip de semafor special amplasat pentru calmarea traficului si nu pentru cedarea prioritatii de trecere cuiva.
Pe cand si la noi, oare?
Acelasi sistem l-am vazut si eu acu cativa ani, dar nu erau semafoare, ci radare fixe. Adica erai avertizat ca ultimul prost ca sa nu iti faci cadou amenda.
@Tom
Cand extraterestii vor invada Romania si isi vor impune tehnologiile cu forta. Pana atunci nu
da.. oare unde se duc oamenii ai? cum de-si permit?
„vedeam șoferi care nu dădeau prioritate la pietoni că se grăbeau. Mereu. Zi de zi.” aceeasi m****isti care nu dau prioritate nici autobuzelor la iesirea din statie sau in intersectii, apoi baga scuza ca ei nu folosesc transportul in comun ca nu e punctual :)))
Sau miorlăie că de ce autobuzul blochează prima bandă în loc să intre în alveolă.
La ora 11 de obicei ma duc cu masina in centru sa mananc o portie de mici si sa beau o bere fără alcool!
Te alerga ursul sau de ce pedalai atât de repede??
e la 3X
Ah de cand astept sa le dea drumul si pe Harmanului – Vlahuta. Ca unii soferi calca pedala la maxim cand vad ca ma apropii de trecere.
O sa fiu si dezavantajat putin, nu o sa mai fac pe jos 12 minute pana la munca, o sa fac 14, dar aia e, rezist.
In Bv s-a auzit de cocoase doar la camile?
Unul din proștii aia de pe Lunga eram eu, o duceam pe mama la stomatolog pe Diaconu Coresi, ceilalți nu știu dacă aveau și ei programare.
Mda, cam nasol cu semafoarele, la întoarcere la Valici era galben și am trecut, credeam că e intermitent, dar nu, deci am trecut pe rrrosssu, scuzele mele.
Toate trecerile de pietoni din tara le-as face cu buton daca s-ar putea ! dar daca nu se poate macar alea de pe DN-uri ar trebui sa fie OBLIGATORII; cu un reglaj timp minim verde masini decent – este esential sa fie corect configurate.
Mă bucur că în sfârșit le-au dat drumul. Băi, îmi era frică să trec strada în zonele cu sensuri giratorii. Pur și simplu se circula ca la raliu în vecinătatea lor.
Am avut treburi prin Brasov vara asta, in oras nu am circulat cu masina ca nu am vrut sa ma complic, Bolt, autobuz etc si a fost ok, dar pe cat de civilizat e orasul in general, soferii sunt in top la a pune presiune pe pietoni la trecere, numai la Galati/Braila cred ca am mai vazut asa soferi, sa vina pana langa tine sa opreasca cand treci strada, poate te sperii si renunti ca sa treaca el. Privirile pe care ti le arunca de dupa volan, „acu vrei si tu sa treci cand vin eu”, la capitolul asta, in Bucuresti chiar esti respectat, macar pe trecere.
Am impresia ca unii soferi din bucuresti pur si simplu s-au resemnat si nu mai conduc ca disperatii. Unii, nu toti.
In BV pe unele strazi din oras se conduce cu peste 100KM/h
ce inseamna pietoni care traverseaza pe rand? eu sunt curioasa care e numarul minim acceptat de soferi la traversarea unei treceri de pietoni nesemaforizate pentru a nu considera ca se traverseaza pe rand? De la 2 in sus? de la 20 in sus? Cati trebuie sa ne strangem ca sa putem traversa. Intreb pentru ca recent la traversarea unei stradutze pe trecerea de pietoni suprainaltata fix din poarta unei scoli generale m-a apostrofat un sofer pentru ca mi-am permis sa traversez la ora 8 cu doi copii de mana. Deci trei persoane care traversau o alee pe o trecere de pietoni in fatza intrarii in curtea unei scoli sunt prea putini? Trebuia oare sa astept sa se stranga toata clasa? Ma infricoseaza perspectiva de a lasa de la anul copiii sa mearga singuri la scoala. Copiii deranjeaza din principiu in Romania, pietonii sunt pe locul doi. Probabil combinatia copil pieton este fatala pentru psihicul fragil de sofer roman.
Pentru Romania propun semafoare cu caramida in loc de butoane
https://www.youtube.com/shorts/Twv5fc55S_8
Daca erai cu ei de mana, soferul nu are de ce sa se supare, timpul e tot alac infiferent ca sunteti 1 sau 5, sa nu fiti unul dupa altul, pt ca atunci dureaza mai mult! Probabil a fost suparat ca ati mers pe trecerea de pietoni in loc sa alergati!
lasa ca pe mine m-a apostrofat o baba care s-a suit pe frane ca era cu ochii aiurea, ca am trecut trecerea de pietoni dintr-o parte. Eu eram pe mijlocul strazii cand m-a vazut ea. si da, treceam dintr-o parte ca asa se trece….dintr-o parte in alta. nu prea am stiut ce sa ii raspund decat sa predea permisul si ca e o vita incaltata
iti explic eu ce inseamna pe rand.
trece unul, nu conteaza ca e o mama cu 2 copii de mana, si cand aproape a trecut se arunca inca unul, posibil un copil pe bicicleta sau un cuplu de batrani, iar nu conteaza. si cand trec si astia apare un grup decstudenti, dar nu toti o data, ca in hahaiala lor s-au desprin in doua grupulete la 10 de metri unul de altul. si cand se termina astia apare un dorel grabit. nu trece nici adta bine ca din partea ailalta vin 5 elevi, urmati la alte 5 secunde de inca 6, si inca 2 si inca 8, si tot asa pana trec toti cei 200 iesiti de la ore. cand trece si ultimul elev, fiind 12 si 5, incep sa curga la fel ca stidentii si elevii cei 500 de coroporatisti din cladirea alaturata. dupa care ….
ma rog oricine cu 2 sinapse active a prin ideea.
in cele 15 minute descrise mai sus coada de masini sta, ai dracu cotetari, prinzand intre ele si autobuzele si pompierii si ambulantele alea planse si deplanse.
asta este scopul unui semafor cu buton. sa întrerupă temporar fluxul continuu de pietoni din unele zone. 2 exemple de genul asta sunt statia dectramvai „laborator”, pe o parte mall-ul kaufland, pe cealalta cartierul dudesti-vitan, in apropiere statia de metrou dristorl; al doilea este campioana, giuvaerul coroanei prostiei managementului de trafic in bucuresti, trecerea peste calea floreasca de la statia de metrou aurel vlaicu. acolo depe la 7 pana pe 23 este un flux continuu de pietoni. daca ar fi sa se respecte legea la litera, nu ar mai trece nici o masina. niciodata. ever. si nici un sofer care a trecut pe acolo in ultimii 15 ani nu ar fi trebuit sa ramana cu permisul in buzunar. conform legii. de aia nici nu e politie acolo niciodata.ar crea razmerita din prea multe directii. pe langa faptul ca ar fi batuti la propriu in fiecare zi. si nu, corporatistii nu i-ar apara. un semfor d-asta cu buton ar face minuni acolo.
in final, nu o sa mai pun comentariu separat, locul acestor semafoare este in astfel de locuri si pe segmente de drum lungi fara intersectii va nu poti sa pui pensionarii sau copiii sa mearga 2 kilometri pana la prima sa treaca pe verde. in acelasi timp stiti cati gigei, din toate categoriile sociale am vazut traversand bulevardul cu 3 benzi pe sens la 15 metri de trecere?
@Theblack – ar mai fi nevoie – am facut cerere si la primarie s6 si la primaria lui ND si la brigada rutiera… ii doare pe toti la plua – de un semafor cu buton la Turbotequila (metrou Pacii). De asemenea ar fi necesar inca unul la trecerea de pietoni dinainte de intersectia Lujerului cum vi din centru.
@Lecter, l-am văzut recent. M-am hlizit.
Imi place pista pentru biciclete. Este construita de firma Japoneza Kamikaze Inc.
avem si in bucuresti banda speciala dar la noi e pentru SUV. mai sunt si niste dementi cu autobuze sau masini mici care trec dar in general se respecta regula
Am fost si eu acum cateva saptamani, intr-o vineri in Brasov, sa nu va mai aud cu aglomeratia din Bucuresti. Sunt curios cati ani mai trec pana invata si brasovenii sa foloseasca un giratoriu.
Au invatat sa foloseasca un giratoriu.
Din pacate nu exista doar unu. Brasovul exagereaza cu giratoriile
Culmea e ca cei mai multi sunt cei care au nr. din alt judet. Sunt si brasoveni, dar parca ceilalti ii depasesc pe bastinasi. Cea mai mare greseala a soferilor e ca taie benzile (la Carrefour si Selgros e lege).
Adica in parcare. Taie marcajele alea la Selgros, respectiv vin pe interzis. Daca le zici ceva grohaie injuraturi.
@Hash, ma refeream la sensurile giratorii. Daca ai timp, du-te acolo si stai 30 – 40 min. Sa vezi cum vin si taie benzile in sens – si dinspre centru catre Darste, si invers, adica din Darste spre centru. Si daca le arati/spui ca au gresit, incep sa faca pe desteptii.
Mi-a taiat unu’ banda in sensul de la Selgros si era sa intre in mine pe lateral, amandoi fiind deja in sens. Si tot el era cu gura mare, ca cica mi-am luat permisul la Pitesti. Era un mucos de vreo 23 ani cu gagica in dreapta.
Tot mai multi soferi evita sa franeze in dreptul unui obstacol, sa acorde prioritate la cedeaza si invarta de volan un pic mai mult sa nu mai taie toate benzile si curbele
Semafoarele cu buton sint bune daca:
– nu sunt foarte dese
– tin max 15s verde apoi min 1minut rosu pt pietoni
Am vazut asta in Italia, daca nu erai in pas gimnast deja era rosu.
da-i dracu de batrani, oameni in carucior sau mamici cu copii.
@MarcelD nu toti stau in sat sa aiba 1 banda pe sens. La orasele medii si mari, mai sunt intersectii cu 3-4 benzi/sens.
As vrea sa te vad la 70+ de ani cum stai in blocstart si bagi un sprint sa treci cele 6-8 benzi in 15 secunde (maxim). Sau un 10 secunde ar fi ideal banuiesc.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Semafoare cat mai dese, rosu cat mai lung.
Pana va dezvatati sa mergeti peste tot in oras cu masina.
@MarcelD acum nu doar confirmi ca locuiesti intr-un satuc, dar si ca n-ai vazut o trecere de pietoni pe o sosea mai aglomerata.
Pai cand vine cocletele cu 80-90h din spate „lansat” si vede ca s-a facut verde, crezi ca trage frana de mana ca vede el ca urmeaza o trecere (desi are verde) doar sa fie sigur ca nu e vreun pieton prins pe rosu?
„ma pis pe aia barani, ca nu toti sunt”
„ma pis pe aia cu caini, ca nu toti au caini”
„ma pis pe aia cu copii, ca nu toti sunt parinti”
„ma pis pe aia bolnavi, ca eu nu sunt bolnav”
ma pis pe…..completeaza tu mai departe
Cum zice @CristiBM, în București aveam des treabă cu trecerea de pe calea Griviței, intersecția cu Mihalache, aia dintre mega imaj și benzinăria mol.
Dacă voiai să traversezi de la benzinărie spre mega, toți cotețarii care făceau dreapta de pe Mihalache spre Bucureștii Noi se făceau că nu văd că e roșu pt ei mai bine de jumătate din timpul verdelui pt pietoni, când în sfârșit se opreau, trebuia să bag sprint, să ajung pe celalalt trotuar fiind tot pe verde, în sens invers, de la mega spre benzinărie puteam să mă mișc că melcul mort și tot verde era când ajungeam pe partea ailaltă.
Ca sofer nu ma deranjeaza absolut deloc sa ma opresc sa le dau prioritate…in schimb mor de fiecare data cand stau la semafoarele astea degeaba, pt ca un cretin a apasat butonul si a trecut pe rosu, si eu trebuie sa stau la un semafor rosu degeaba.
+ ăia care ajung in partea cealaltă a străzii și mai apasă o dată pe buton și pleacă în treaba lor.
eu cand trec pe langa un semafor cu buton apas butonul si daca nu trebuie a traversez. e ceva cu pitici pe creier. n-am nimic cu soferii, am ceva cu butoanele
Eu o sa aduc o scobitoare si o sa o infig in butonul ala sa stea mereu apasat >:-)
Si cretinii castiga la o diferenta zdrobitoare: 6 – 15
Circul cu bicicleta doar transversal pe bulevardele principale. E mai sănătos așa.
Am vazut pe la unii o tehnologie din viitor pentru fazele astea, cumva au facut niste niste scari, cobori pe o parte si brusc poti sa urci pe cealalta… nu stiu cred ca e ceva cu cristale.
Am vazut o tehnologie SF prin alte meleaguri, se opreau soferii cand ma vedeau ca vreau sa trec de pe trotuar, m-am si speriat cand mi-au facut semn ca pot sa trec, nu se enervau, nu se grabeau, se numeste bun simt ..
hash pasajele subterane fluidizeaza traficu si pt masini si pt pietoni ca niciunii nu mai tre sa astepte, basca elimina complet si riscul de accidente
asta e mentalitatea secolului trecut de a proiecta orașe, îngropând pietonii în subteran. să coboare, să urce, orice numai să nu „deranjeze” boierimea din mașini
paradigma secolului actual în urbanismul european este complet inversată, mașinile sunt cancerul și pietonii primesc din ce în ce mai mult spațiu public să se bucure de el
@vladm
Bai, baiatule, cate poti sa auzi: deci sa urce si sa coboare proletariatul piéton scari ca sa nu opresti tu la trecere. Basca cat costa sa le sapi si sa le intretii. Ti-ai lasat creierul la spalatorie si ai pierdut bonul?
Ce ziceți de…
1. pietonii care merg PARALEL cu tine. șofer, iar în dreptul trecerii își aduc brusc aminte că vor să traverseze?
2. pietonii care pun piciorul pe trecere când mașina e la mai puțin de 4 metri și pentru șofer e al naibii de greu să oprească?
3. bicicliștii care se cred pietoni fiindcă se dau pe trecere cu bicicleta, că „e” ei mai dăștepți?
Circula mai incet si franeaza mai des. Face bine la nervi si faci si muschi la gamba.
1. nu e nici o problema, nu ma grabesc, pot sa franez cand ii vad ca fac ‘scheme’.
2. pentru asta se merge cu 30 la ora in zona aia. Ar trebui sa incerci o data, ritmul e mult mai linistitor la viteza aia. Ai timp sa vezi & faci diverse chestii.
3. ti-e ciuda? sunt soferi care merg lent, vad de departe ce-are de gand biciclistul, si se poate merge pe trecere. aceia nu se umfla. a 2-a categorie de soferi sunt cei care merg infipt – la astia se da jos de pe bicla si se merge pe trecere pe langa ea. rezultatul e acelasi – soferul tot pe frana tb sa apese.
Mai joaca sah, dezvolta strategia si simtul de anticipatie.
Si enerveaza-te mai putin.
Conducătorii autovehiculelor sunt obligaţi să se conformeze restricţiilor impuse de indicatorul „Limitare de viteză” pe sectoarele de drum unde acţionează, iar în următoarele situaţii să reducă viteza până la limita evitării oricărui pericol:
…
n) la trecerile pentru pietoni prevăzute cu indicator sau marcate;
…
deci n-ar trebui sa fie al naibii de greu sa opresti.
Cand am facut eu scoala de soferi ( si aplic zi de zi ) mi s-a spus ca, in apropiere de trecerea de pietoni, MACAR sa iau piciorul de pe acceleratie. Daca apare un pieton, masina e mult mai usor de oprit. Daca nu apare, e totul ok. In B lumea circula fara niciun stres. Nu incetinesc, nu sunt atenti. Ii mai si injura pe pietoni. Incercati sa cascati ochii. Omorati oameni cu graba asta.
Eu stiu ca pe trecere se trece pe langa bicicleta, parca asa scria codul rutier, nu pe ea.
In rest, enervant dar se poate frana.
https://www.g4media.ro/adriean-videanu-este-pensionarul-roman-oprit-pe-aeroportul-din-munchen-cu-bijuterii-de-650-000-de-euro-un-colier-pentru-sotia-mea-si-un-ceas-pe-care-le-cumparasem-din-elvet.html
Haaaaaaaaaaa.
Eu nu inteleg intrebarea asta care apare incontinuu de cativa ani.
„…unde se duc oamenii ăștia? Ce treabă au la ora aia?”
S-a raspuns de nenumarate ori, participantii la trafic au activitati diferite. Unii se duc la munca (au afaceri), altii la plimbare, unii isi duc copii la scoala sau diverse activitati.
Se mai duc la cumparaturi, se duc cu masina in service sau poate pur si simplu au iesit la plimbare.
Cred ca toata lumea stie ca fiecare are un motiv, o destinatie. Dar de ce, de fiecare data, este aleasa doar masina personala ca transport? Daca te duci la o plimbare, cum tu spui, o calatorie cu autobuzul e asa nasoala? Sau cu bicicleta? Intrebarea e unde se duc oamenii astia incat aleg mereu masina personala?
Nu este aleasa de fiecare data masina personala. Doar ca in Bucuresti si Ilfov sunt inmatriculate in total aproape 2 milioane de masini. Daca doar un sfert din aceste masini sunt in fiecare zi in trafic, ajungem la situatia actuala cu aglomeratie zilnica.
Oricum, este amuzant ca sunt oameni care detin masini si se mira unde se deplaseaza ceilalti posesori de masini. Prima data ar trebui sa se intrebe unde se deplaseaza ei zi de zi.
Si sa lasam povestile alea cu cei care au masina si o foloseste doar de maxim 2 ori pe luna sa se duca la supermarket. Ca pentru asta, poti sa folosesti un Uber/Bolt, nu este nevoie sa cumperi si sa intretii o masina. Nu este nici macar rentabil din punct de vedere financiar.
@AndreiG, uber/bolt/taxi e cu dus și întors. Stau într-un oraș mic și nu există dispecerat pt taxiuri (sunt prea săracă pt uber/bolt, plus ca nu știu dacă există), tre’ să suni ca prostu’ la țâșpe numere de taximetriști.
Problema e următoarea: toți întreabă de unde și până unde.
Supermarketul e aproape, prea aproape din punctul de vedere al taximetriștilor, iar combinația din coloana mea operată și greutatea sacoșelelor (nu-ti închipui tone, probabil le-ai duce fluierând) par să lungească distanța cu muuult prea mult.
Astia care se vaita acum de semafoarele cu buton, pana mai recent se vaitau va, in zonele aglomerate, nu trecea lumea grupat, ci in sir indian, etc. diferenta pe care nu o luau in calcul e ca atunci se mai puteau strecura, acum la semafor rosu, sansele sa ramai fara permis sunt mult mai mari
Ai voie ca biciclist sa mergi printre masini, intre benzile 1 si 2? Nu e riscant?
Eu, ca sofer, nu ma astept sa vad biciclisti pe-acolo….
Prea multa masina, prea putina minte.
In loc sa fie si ei mai fericiti ca li se da sansa sa stea mai mult in confortul masinii lor? De ce se plang? Chiar nu inteleg… vor sa ajunga mai rapid, sa ia autobuzul care are si banda dedicata. Iar celelalte benzi ar ramane pt cei care chiar au o urgenta sau se indreapta catre o destinatie mai indepartatata.
Da bravo ma! Mi-ai sters comentariul in care iti criticam greselile si alcatuirea haotica a acestui text. Dar hai sa ne luam de altii prin live-uri ca isi sterg comentariile. Ca sa te citez: neplacut, foarte neplacut….
ai 14 comentarii aici. taci dreacu.
mie imi place ideea cu semafoarele astea, imi pare bine ca au scos gunoaiele alea de saritoare. pe calea bucuresti cate accidente mortale au mai fost in ultimii 4 ani? – 0 parca. inainte era luna si accidentul nasol la cele 3 treceri care existau. totusi ma mir ca nu mai mor oamenii pentru ca sunt enorm de multi tampiti care trec prin zone departate de treceri si sar peste zona aia de pe mijlocul drumului si sunt aproape imposibil de vazut de pe banda 3 din cauza panourilor cu reclame de pe centru
am auzit de semafoarele astea pt. pietoni prin 98-99, un coleg de liceu a fost cu parintii in austria si … magazinul era pe partea cealalta a unei strazi extrem de circulate. nicio sansa sa treaca si semaforul statea pe rosu. dupa vreo 5 minute apare o batranica, si deschide o cutiuta care era prinsa pe stalp (niciun mesaj nimic trecut pe acolo) si apasa un buton – 10 secunde mai tarziu s-a facut verde