Bucureșteni, de ce nu aveți vopsea pe asfalt?!

E o mirare constantă a mea: Bucureștiul e printre puținele orașe pe care le știu care nu are linii trasate pe asfalt. Știu că în sud e mai cald și vopseaua se duce, mai ales vara, de aia toamna mai tragi o tură de linii. Mai furi un pic la gramaj, un pic la manoperă, cât să-ți iasă de un GLS sau un implant de păr (salut, domnu Negoiță), dar o faci.

Sau, nu știu, există vreun motiv pentru care în Capitală nu se trag linii pe asfalt? Le trag drogații noaptea?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

22 comentarii

  1. Și dacă se trag, bucureștenii nu le respectă. Ei conduc din reflex, fără să gândească. Iată două exemple.

    Ieri seară, în intersecția în T de la Patinoarul Olimpic, pe strada Turnului, am fost martorul unei întâmplări.

    Prima mașină care a făcut la dreapta a fost un Logan. Acesta a oprit la trecere pentru ca un tătic cu cărucior de copil să traverseze dinspre/spre parc spre spitalul MedLife, pe trecere firește.

    Bucureșteanul din spatele lui nu a avut răbdare și A TRECUT PESTE LINIA CONTINUĂ, depășind prima mașină care oprise la trecere. În curbă, da? Nema vizibilitate. Primul cu Logan a claxonat, tăticul cu cărucior fiind astfel pus în gardă s-a oprit.

    S-a oprit într-un târziu și bucureșteanul nostru, în paralel cu Loganul, cu geamul deschis, scuza lui fiind ca ‘nu știa de ce a oprit Loganul’.

    Cu o zi înainte, în aceeași intersecție, o ‘doamnă’ cu ceva jeep era foarte intrigată ca de ce nu mă dau eu cu bicicleta din drum, ca ea să întoarcă ÎN INTERSECȚIE, TĂIND LINIA CONTINUĂ.

    Trebuie să-mi iau camera pentru cască de bicla. Ceva sfaturi?

    Așa ca, feriți-vă pielea, nebunii umblă liberi printre noi și conduc arme mortale.

    Poliția … această institutie reactivă, inactivă, desuetă și depășită de situație, n-am mai văzut-o de dinainte de alegeri. S-au ascuns în birouri, pe după bibliorafturi, și dorm, obosiți fiind de campania de dinainte de alegerile locale, când au muncit pentru tot anul.

    Comentariu apreciat.625
    • Am uitat să zic ca în partea a doua cucoana în cauză, după ce a întors în ciuda protestelor mele, a trecut pe trecerea unde se angajase în traversare o mămică cu cărucior de copil, tăindu-i calea.

      Nu s-a întâmplat în nici un caz nimic, ca ăilalți au ferit vita cu tona, dar..

      Comentariu apreciat.321
    • Am văzut-o eu în intersecție la Ferdinand ch Mihai Bravu. Stăteau la vânătoare de pietoni care traversează pe roșu, că ce să și faci când semaforul e total ampulea și pierzi minute bune așteptând.

      51
  2. 1.Sunt drăguți motocicliștii când se strecoară la 5+5cm de ceilalți să ajungă în față la semafor însă foarte protecției cu banda lor, stau pe jumătatea ei când le convine..
    2.Fazele cu încercatul învățării legislației în trafic m-am convins că nu există, degeaba le explici celorlalți că e de prost gust să fenteze unsemafor, o bandă obligatorie.. atâta timp cât poliția nu face nimic în trafic în privința asta

    Indecis. Tu ce zici?2419
    • *protectori nu protecției

      52
    • Oare dacă strig în fața sediului Poliției ca sunt leneși, mă arestează și mă bagă la beci? Ca e adevărul.. măcar pe vremea lui Ceașcă își făceau treaba, nu credeam să zic asta vreodată, mi-e dor de polițistul ăla care mi-a dezumflat roțile de la bicicletă ca umblam noaptea pe stradă fără lumini..

      Deci eu votez cu cel care promite să readucă Poliția pe străzi … adică cu nimeni. Mi-e dor de o țară civilizată. Nu, nu de țara asta, noi nu mai avem scăpare.

      Comentariu apreciat.421
    • nu-s motociclist dar una e sa treci pe aceeasi banda cand masina sta si alta e sa te inghesuie o masina pe aceeasi banda la 100 la ora.
      si imagineaza-ti ca motociclistii nu s-ar baga printre benzi si ar sta la stopuri pe mijlocul benzii cu cat s-ar lungi cozile alea si asa interminabile.
      eu prefer sa le fac loc, majoritatea iti si multumesc

      Comentariu apreciat.348
    • @hash a promite e ceva.. a te ține de cuvânt e artă

      @vlad și eu le fac loc. Dar în mers la 10-20km/h ei fac filtering.. ei bine dacă scuterul/motoreta etc merge cu 40km/h și eu vreau sa-l depășesc tre sa las 1 metru minim și se ofuschează tare

      130
    • În față aerul e mai respirabil pt.cei pe două roți. Nu știu câtă poluare pătrunde prin casca unui motociclist ,dar pt. bicicliști e nasol să stai cu nasul în eșapamentul unui „bolid” din 2000.

      21
    • Ma doare-n cur ca multumesc cei mai necivilizati participanti la trafic; ai banda, stai pe ea, tati, nu vezi smart-urile incercand sa se strecoare pe langa tine doar pt ca pare ca au loc; esti bicla, esti masina, esti motocicleta, esti trotineta, ai banda, ai loc in trafic, nu merg cu tine in paralel ca nu suntem siamezi; ma doare fix in cur de argumentu prostilor cu o mobră in trafic e o masina in minus, trebuie sa fii realmente prost sa invoci asta ca sa lasi niste debili in trafic.

      31
    • Salut Skizz.

      Eu sunt scuterist si sofer.
      Cu scuterul filtrarea o fac cand masinile stau pe loc sau cand au maxim 10km/h, dar asta foarte rar si unde sunt benzile mai rare.

      Din cauza fumului de esapament folosesc masca si ochelari.

      Diferenta dintre 5-10km/h si 40km/h este foarte mare pe scuter. Personal chiar si un metru sa lasi cand ma depasesti este foarte putin.

      De asemenea in oras nu prea ai motive sa ma depasesti avand in vedere ca merg cu viteza maxima legala: 50-60.

      Daca vrei sa ma depasesti o poti face la fel cum depasesti o masina, nu sa te inghesui cu mine pe banda.

      Mentionez ca nu stau in Bucuresti.

      00
  3. Încă sunteți mirați de ce se întâmplă în traficul din capitala? E asa de vreo 15 ani cel puțin, doar ca mai aglomerat.
    Nu știu de alții dar eu dau drumul unui playlist sau podcast și merg normal, legal și preventiv și ajung la destinație liniștit. Rar ma enervez, în cazuri particulare, când un alt șofer neatent ar vrea sa ne cunoaștem cu o amiabila și insista, adică recidivează.

    161
  4. Știm că liniuțele sînt dăunătoare sănătăți.
    Ar fi prea mulți întinși pe asfalt cu atîtea liniuțe trase.

    110
  5. Trebuie vorbit de niste subventii de la bugetul de stat ca si pentru metrou, incalzire, transport public

    18
  6. Contestarea licitatiilor. Acesta este motivul pe scurt.

    Pt detalii exista articole in „presa”

    50
  7. Prea multe masini, prea putine drumuri.
    Stiu ca nu ne place adevarul, dar asta e situatia in teren cu traficul peste tot in Romania.
    In continuare nu avem centura, iar viitorul A0 o sa ajute doar partial, pentru tranzit, altfel e mult prea departe pentru a fi folosibil de suburbii.

    Strict despre marcaje, majoritatea problemelor sunt pe marile bulevarde, care tin de PMB.

    26
  8. Probabil nu au găsit încă un mod eficient de a fura din vopsitul străzilor.

    32
  9. ce vopsea or folosi, ca la mine pe strada au 2 saptamani marcajele si deja sunt sterse

    30
  10. Sa se bucure ca au asfalt.
    Revin cu sfaturi pentru oameni la trecerile de pietoni nesemaforizate. Stiu, legea spune altfel dar decat sa mori erou cu procesul castigat mai bine ai grija:
    – trecerea de pietoni este o zona impartita de masini si oameni (chiar si animale uneori)
    – trecerea de pietoni nu este o continuare a trotuarului, deci nu iti coninua jogging ul, cursa pe bicicleta, role etc. ca si cand…Daca esti mamik nu impinge caruciorul asa brusc de pe trotuare pe trecere
    Te opresti belesti ochii eventual porti o caramida in mana la vedere.
    – cand traversezi nu vorbesti la telefon si scoate-ti dopurile din urechi. Ca sa vezi si sa auzi masinile de politie salvare spp etc.
    – atentie la masinile parcate pe banda 1, intra in raza de vizibilitate a masinilor care circula pe banda 2 si fa-te vizibil lor dupa aceea o iei la trap

    Va doresc o toamna mustoasa!

    21
  11. Se mai trag linii uneori si-i incurca pe soferii care stiu mersul lucrurilor. Pe Mihai Bravu daca tii banda corect risti sa faci accident ca se incaleca benzile de 20 de ani unde se face banda pentru stanga.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile