Abia a fost atribuit contractul, va dura 2 ani să se termine, dar la final pe cele două cioturi de autostrăzi și pe DN1 vor fi montate.
Nu văd numărul total, dar pare că pe autostrăzi vor fi 20 la 60km. Abia aștept primele amenzi cu politicieni.
Abia a fost atribuit contractul, va dura 2 ani să se termine, dar la final pe cele două cioturi de autostrăzi și pe DN1 vor fi montate.
Nu văd numărul total, dar pare că pe autostrăzi vor fi 20 la 60km. Abia aștept primele amenzi cu politicieni.
Aștept cu interes și pe E85.
Pe E85 da stack overflow.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Elvis economia e ținută în loc de toate jegurile care s-au perindat la putere și au furat banii in loc sa facă autostrăzi. Avem limite de anii 30 pentru că avem drumuri de anii 30.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Hoo, Elvis, stai calm sa nu-ti pocneasca ceva. Vezi ca la cat de proasta e nația asta are nevoie nu numai de limită de viteză pe autostradă, dar și de bariere cu ghimpi ca să nu intre pe contrasens.
@Zarax
S-avem pardon, dar drumurile sînt din Evul Mediu, doar că au pus asfalt pe urmele de căruță șerpuite ca pișatul boului prin localități și pe dealuri.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Elvis, or fi autostrazile ca in germania, dar soferi sunt ca in istanbul.
pe e85 avem nevoie de 1. panouri care sa informeze ca acolo nu sunt doua benzi pe sens si ca bucata aia e acostament 2. sa nu mai dea idiotii flashuri si sa puna presiune sa te scoata de pe drum si 3. sa nu mai conduca toti tantalaii pe acostament si apoi sa traga brusc de volan cand li se termina „banda”.
Unde plm ai autostrazi ca in Germania ? ca daca prinzi 1km nepeticit sau fara deniveleri zici „Doamne ajuta”. Pe majoritarea autostrazilor dupa cativa zeci de km pe banda 1 incepi sa ai rau de miscare de la atata „bine”.
Elvis mirosi a ulei de TDI de la o posta :)))))))))
@Alin: pe E85 ar putea face benzi alternative pana la Bacau si am rezolva problema.
Si eu merg pe acostament, desi stiu ca e drum cu o banda, dar e spre siguranta mea.
@Elvis: in Elvetia e max. 80 km / h in afara localitatilor si 120 km / h max pe autostrazi.
Dupa cum stim Elvetia are economia tinuta in loc de acest lucru.
Se duc aia de la Dedeman si mai cumpara cate o bucata de pamant ca sa aiba aia de unde sa plateasca curentul.
Pentru un cantaret de calibrul tau sa sti ca esti foarte agresiv cu cei care nu sunt de acord cu ideile tale , btw se scrie belimi-ai
majoritatea tarilor din UE sunt tinute in spate cu viteze stabilite in anii 30. Nu mai vorbesc de economia Norvegiei sau US. Nici economia Chinei nu o duce prea bine.
În toate țările pe care le dați voi exemplu abia se circulă pentru că prostie.
Modelul ar trebui să fie Germania.
Ar face orice, doar sa nu scoata politia pe strada.
Exceptand duminica seara pe A2, vara, pe multele autostrazi ale patriei romanii merg la consum si mult prea des tirurile depasesc turisme.
Dar s-au trezit tarziu.
Doar fraierii fara Waze vor fi surprinsi.
Problema cea mai mare este partea de supraincarcare la tiruri/camioane.
Acolo se fura de se rupe.
Pai uite ca s-a adeverit: vine AI-ul si ne fura joburile… dar pardon, ca trebuie cineva sa fie si la dispecerat.
Asta voiam si eu sa spun: circula multi cu 80…90 pe limita de 130! si se trezesc ca sunt depasiti de TIR` uri…
@GxG: si care e problema ca circula cu 90 pe autostrada? Atat timp cat circula pe b1, nu vad care e pb
Este fascinant pentru mine cum prin alte tari oamenii merg cu fix 50 km/h prin oras ( sau 30 daca 30 e limita ) si cu fix 120 km/h prin afara ( fix cat e limita pe autostrada ) si toti sunt ok cu asta si nimeni nu simte ca pierde timpul sau altele asemenea. Si da, pe autostrazile de pe afara se cam conduce cum se conduce pe Pitesti, adica se formeaza coloane imense. Si aia nu se mai frustreaza, nu mai sunt suparati, si nu mai forteaza depasiri si nu pot sa zic ca am vazut prea multi politisti, poate 1 data intr-o saptamana, dar sunt camere ( la fel, marcate pe waze, dar nici in afara lor nu e lumea foarte grabita ) Care e o fi diferenta?
Ei sunt prosti si noi destepti.
Diferența sunt amenzile destul de scumpe. Când amenda este procent din venituri este și mai amuzant.
Din ce mi s-a spus, după câteva amenzi incepi sa te gândești că ai pierdut o vacanta mișto.
Nu înțeleg din articol, camerele vor fi folosite și pt a calcula viteza medie ? Fara asta sunt (aproape) degeaba.
In drumul meu spre Ikea treceam printr-un sat . La intrarea în sat era o cameră de viteză. Limita 30mph. Lumea se învățase, încetineau la camera aia și mergeau regulamentar apoi 40 -50 mph…
După un an doi, au mai apărut 2 camere de viteză, una pe la jumătatea satului și una la ieșire..
Acum câteva luni, (atunci le am zărit eu) surpriză. Au schimbat cele 3 camere de viteză cu unele care calculează și average speed…semn că băieții le învățaseră și pe ălea 3 și în afara lor îi dădeau” blană „.. să fi văzut acum civilizație, toate mașinile 30 mph. Dar astea credeți că au apărut datorită plângerilor pe FB?? Eu nu cred!
Acum prin Occident lume înjură noile camere „cu AI” care îi prinde cu telefonul la ureche:)
@ld ce vedrm noi la știri cu amenzi mari cu procent din valoarea mașinii sunt situații speciale care nu se întâmplă prea des. Pentru lucruri mărunte sunt mici raportat la venit. Diferența principală e că amenzile sunt regula nu excepția. Cum se lăuda un prieten acum câțiva ani: amenda de parcat aiurea era de vreo 10 euro dar aparea pe parbriz in mai puțin de 2-3 minute… și o puteai lua de mai multe ori pe zi ca să fie siguri că nu e mai ieftină amenda decât parcarea pe o zi întreagă.
ăia merg cu 30/50 pentru ca știu ca în 5 minute urca pe autostrada, la noi după 5-6 ore de slalom printre căruțe, bețivi, bicicliști, adormiți (care merg cu 60 în zone cu 90/100), nu mai ai răbdarea să respecți limitele.
În alte țări au drumuri, spitale, școli, oamenii sunt mai zen de la sine. Noi suntem frustrați, e în codul nostru genetic, am dus-o greu.
Când merg de la IS la B, intru vreo 30-40km pe autostrada, ba, are asfaltul ăla niște burți de ma aruncă câte 30cm, podul de la Brăila, drumurile in general. Mergi spre CJ la fel, vai pl noastră.
Nu e deloc fascinant, sunt trei elemente:
– predictibilitatea, indiferent de aglomeratie stii ca ajungi in X minute cu mica marja de eroare. In Romania nu ai autostrazi peste tot si drumurile trec prin localitati, deci nu stii ca ajungi din A in B intr-un timp dat, asta duce la frustrari si manevre periculoase cand soferii vor sa scoata un timp mai bun.
– civilizatia, in afara, cu mici exceptii, toata lumea conduce decent. Nu da nimeni flash-uri claxoane, nu sare nimeni la bataie. Daca indraznesti sa depasesti cu 100 km/h un tir sau ceva, poa’ sa vina si mama lui lamborghini pe banda 2, esti lasat. In Romania te umpli de mui si flash-uri. In afara lumea merge cu 30/50 prin sate nu doar datorita limitei de viteza ci si fiindca probabil se gandeste ca nu i-ar placea sa treaca unul cu 100 in timp ce copilul i se joaca pe strada.
– aplicarea legii, pe multi nu ii dor amenzile cat ii doare suspendarea permisului. La noi se inchid ochii, amenzile inca se negociaza, iar atunci cand nu merge spaga, merge traficul de influenta.
Toate astea 3 elemente ii fac pe romani sa isi schimbe atitudinea cand trec granita. Daca le-ar avea la ei in tara, probabil ar circula la fel de decent.
Altceva – in IS avem niste cocoașe pentru viteza, pe bune, îți sar roțile și la 15-20 la oră, acum efectiv la iau sub 10kmh sau fullstop. Am importat ideea asta, dar am aplicat o foarte prost.
Ba, m-ati omorat cu asta ca soferii vor sa scoata un timp cat mai bun. Zici ca sunteti la raliu, driverii pl mele :))
Eu vad altfel situatia: vrei sa ajungi repede, ia in plm un avion. Dar ca in loc de 5 ore, faci 4 ore jumate si ranjesti fasolea ca ai economisit 30 de minute si ai calcat nspre reguli, ai pus in pericol soferi si pietoni, mi se pare retardeala mare.
Soferii romani ar trebui sa-si asume. Ei dau vina pe oamenii care merg cu 20 kmh mai putin decat e limita ca au depasit ca prostii si au intrat in pom
Care e o fi diferenta?
Diferenta e de amenzi DATE, nu doar teoretice.
Pentru ca in tarile civilizate autostrada nu se opreste, in mortii mamelor tuturor politcienilor si ai celor care ii voteaza de 33 de ani, LA PITESTI.
Noi ne grabim ca avem de recuperat decalajul de 50 ani fata de vest huehuehuehue.
Poți să aștepți mult și bine, doar nu or fi proști să spună că le a venit amenda acasă:))
Nu o sa zica asta, dar o sa propuna o modificare „legislativa”, sa isi imventeze o scapare. Just wait for it! Acum au alte meciuri, e an cu miza mare, tre sa iasa socotelile.
Politicienii ca politicienii, ca amenzile se platesc cumva legal, dar ce fac cu loganurile albe? Ca nu poti sa dai o lista de numere speciale, ca dupa aia patesti ca aia de la caghebe cu ITPu in moscva, nu poti nici sa nu le platesti ca dupa aia apar intr-o baza de date de neplatite, si cine stie cui ii vine ideea sa puna filtre. Chiar ma intreb serios cum rezolva problema asta.
Horodniceanu a râgâit plictisit la această știre…
Pai stai, ca asta e abia licitatia pentru montat camerele
Urmeaza licitatia pentru bagat in priza
Apoi pentru pixurile cu care vor fi completate procesele verbala si la urma isi dau seama ca nu au agenti constatori suficienti.
Oameni buni, în RO orice minune ține trei zile…
Pixelu albastru domnule, eu nu circulam cu viteză. Asa ar spune politicienii.
Dacă nu s-a modificat legea cu „cap de cretă” semnează procesul verbal, vor avea aceași utilitate ca și camerele din Timișoara.
cum? nu e UTI?
Camerele nu vor fi omologate, nu vor respecta GDRP sau nu vor avea dosar cu sina.
Romanul nu se poate civiliza in materie de circulatie, noi suntem orientali si orientali vom ramane. Suntem o mare parcare, mica Turcie cu trafic si apucaturi asemanatoare, locul nostru nu e in Europa, autostrazile se vor construi in timp, insa meltenismul romanesc e vesnic inscris in ADN.
in turcia nu e bine, ca trebuie adeverință si apostila sa conduci masina altuia.
Pai sa ne facem transplant de ADN,no?
Si presimt ca vor fi instalate cu prioritate in zonele unde sunt restrictii de viteza…pe 10 metri
Am senzatia ca in Romania asta e singura regula de circulatie care este cat de cat impusa: limita de viteza. In rest, poti sa faci absolut ce vrei pe sosea, risti sa ai probleme doar daca cumva incomodezi un politist / politician / smecher sau daca faci accident.
99% din tampeniile pe care le fac soferii in trafic nu sunt sanctionate. Depasire fara semnalizare. Intrare in depasire cand deja e altul din spate angajat in depasirea ta. Depasit pe linia continua. Neacordare de prioritate. Circulatia aiurea in sensul giratoriu. Virat la dreapta de pe banda a doua. Nu mai vorbesc de opriri si stationari aiurea, etc. etc.
Stiu, pentru unele e nevoie sa fie un politist in locul potrivit la momentul potrivit, dar daca tot pui camere de luat vederi pe sosele, poate mai sanctionezi si din soferii astia.
Camarele fixe pt. viteza sunt bune doar daca sunt multe si dese (sau daca calculeaza viteza medie pe un tronson de drum), altfel in cateva zile le stie toata lumea si franeaza doar in dreptul lor.
Or să funcționeze fix până la prima avarie. Pe urmă o să ruginească de la ploaie fix cum s-a întâmplat și aici. Mai bine de jumătate din radarele fixe și camerele de supraveghere și amendat pentru ITP, asigurare etc. nu mai funcționează.
Puse de o firmă de casă a partidului care ia banii pe mentenanță, dă comisionul unde trebuie și nu mai repară că nu-i rămân suficienți bani și pentru reparații. Inflație, recesiune lipsă de forță de muncă și alte alea.
Astept parcarile de pe A3 ca m-am saturat sa ma piș in porumb
ha ha ha.
6 camere cu radar :))
De pe news.ro de azi:
„Acest sistem va face parte din viitorul sistem e-SIGUR. Camerele sunt în jur de 250 pe acest contract expres, din care şase camere radar, iar restul sunt pentru depistarea incidentelor şi pentru protejarea spaţiilor de servicii. Sistemul va fi gestionat de CNAIR împreună cu Poliţia Rutieră. Informaţiile pe ce înseamnă viteze depăşite vor ajunge la Poliţia Rutieră”, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Politicienii nu primesc amenda, stai linistit