Am ieșit ieri un pic cu mașina prin oraș și am dat iar de șoferii de weekend.
Verde la semafor și tu apeși frâna? Șoc.
Giratoriu cu vizibilitate maximă, nici o mașină, dar tu oprești și te asiguri? Șoc.
Oprești pe banda1 că nu ai chef să parchezi? Șoc.
Scrumezi pe geam? Șoc. Arunci chiștocul pe geam? Șoc la oo, că e clar că nu ai creier.
Se face verde la semafor și tu ești în continuare pe telefon? Șoc.
Altă observație: când ești cu burta plină, 70km/h pare foarte mult. Am oprit la un moment dat la Miercurea Ciuc să mâncăm, după ce am ieșit din oraș mi se părea că nu am motive să accelerez.
Altă observație: ce amuzanți sunt șoferii de bmw-uri electrice când sunt cu bateria aproape goală. Brusc, descoperă condusul normal.
Te risti, te risti….
Șoc!
Cand ai locuit in Berlin cum ti s-a parut traficul? Ai vrea sa scrii un articol azi am condus cu impresia generala de acolo? Eu locuiesc in oras mic intre Berlin si Hamburg si mai ajung si prin astea din cand in cand dar traficul mi se pare relax. Adica daca as avea camera de bord cand merg la aeroport in HH ar fi cel mai plictisitor clip. 130 tempomat pe autostrada si in rest in cat e permis 80 sau 50
nu aveam mașină, circulam cu metroul mult.
Va zic eu cum se conduce in Berlin din perspectiva mea de sofer incepator.
Un pic de introducere
In Romania nu am reusit sa imi i-au permisul din motive de „ca nu stiu sa conduc”, in legatura cu asta am o mare frustrare personala: Toti bombardierii au fost declarati admis la proba practica, iar eu nu. Ei bine fast forward cativa ani, in Germania l-am dat din prima. De aici tragem concluzia ca examinatorii din Germania sunt mai putin vigilenti decat cei din Romania.
Condusul in Berlin poate fi categorisit pe 3 paliere: primul – condusul pe autostrada din oras, ma refer aici la 110, 115 113 etc, al doi-lea – condusul pe marile Bulevarde, de ex Frankfurter Alle, si condusul pe stradute, ex Rüdigerstrasse. Sa incepem:
1. Condusul pe Autostrada
Limita de viteza este 80 Km/h (sau 100 dupa caz) insa se remarca aici soferii cu background de imigrant (Migrationshintergrund) care merg cu 89 (sau 110) fara background, aici ma refer la nemtii din patura fara prea mult acces la educatie, care merg cu 84 Km/h fix, si restul (as zice eu majoritatea), gen eu, care merg cu 80.
Se conduce destul de relaxat. Mie imi place sa conduc pe banda 1, ceea ce inseamna ca la intrarile pe autostrada, atunci cand sunt masini care vor sa intre, fie ma mut be b2 fie incetinesc un pic si le fac loc sa intre.
Dupa cum vedeti nimic spectaculos.
2. Marile bulevarde
Limita de viteza este de 50 km/h, Migrationshintergrund merg cu 59, nemtii fara doctorat cu 54, restu cu 50. Una dintre problemele pe marile bulevarde sunt dubitele de Amazon, Mutanti etc care sunt mai mereu parcate pe banda 1, de aceea atunci cand am 3 benzi prefer sa merg pe banda 2, deoarece stiu ca probabilitatea de Amazon in 300m este destul de mare. Evident, acolo unde am drum liber merg pe banda 1.
A doua problema pe aceste strazi sont soferii care fac Uber, majoritatea Migrationshintergrund, care, vorba vine, nu au nici un Dumnezeu. Depasiri fara semnal, accelerat brusc, franat brusc, taiat banda, necedat trecearea, tot tacamul, te simti ca in Romania cand ii prinzi in trafic. Daca nu fac Uber, au aceleasi apucaturi. Mi s-a intamplat ca in fata mea un distins domn sa opreasca masina sa coboare, sa inchida masina si sa se duca in treaba lui, toate pe banda 1.
O a treia, nu neaparat problema, sa ii zicem situatie, sunt masinile de politie/ambulante care sunt destul de frecvente si care te scot un pic din mersul normal al lucrurilor. Repet nu e o problema masina de politie sau ambulanta, este doar o situatie pe care o constat.
3. Condusul pe stradute mici
Limita de viteza e de 30 Km/h, insa daca esti boss poti sa mergi si cu 50 sau 54 sau 70. Depinde de cati frati sau veri ati pus bani impreuna ca sa luati BMW-ul ala misto. Una dintre probleme sunt masinile parcate alandala. O doua problema, la fel ca mai sus sunt dubitele gen amazon, care parcheaza unde cred ele ca trebuie parcate, nu acolo unde se pot parca. Aici ma refer si la faptul ca multe dintre ele sunt parcate pe locuri de masini normale. Ceea ce ingusteaza si mai mult drumul.
O alta problema pe aceste stradute sunt biciclistii, mai ales cei care considera ca dreptul penal german este destul de puternic incat sa il impiedice pe Gabriel Mcdonalds sa dea peste ei. Sunt foarte periculosi, apar de unde nu te astepti, trec pe culoarea rosie a semaforului, si in general au un misecuvenism rar egalat in societatea germana. De exemplu acum multi ani a fost un caz de o doamna biciclista care intrat cu bicicleta sub un tramvai decedand in proces…
Un alt aspect, este parcatul si iesitul din parcare, care incetineste si mai mult traficul.
Cam atat din partea mea, cand veniti in Berlin, sfatul meu este sa lasati masina la un P+R, sau sa o parcati la Hauptbahnhof si sa mergeti cu transportul public unde aveti treaba. E cu mult mai putina bataie de cap, si la final esti mai relaxat.
* e o practica curenta in familiile mari germane, ca mai multi veri sa puna mana de la mana si sa faca un leasing pe firma unui unchi mai instarit si sa isi ia o masina bengoasa. Au un calendar si conduc masina alternativ, supozitia mea fiind ca toti locuiesc la aceeasi adresa
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Raul,
Asta ai inteles tu din tot ce am scris ?
@Zoso, Raul doneaza pe Patreon ?
@Daniel: tu sigur ai permis sau doar incerci sa te lauzi ca esti Migrationshintergrund?
@Raider,
Ce te face să crezi ca nu am permis ?
As fi curios sa aflu părerea șoferilor despre cei care se dedau la ceea ce ei numesc ”drifturi”, manevrele alea prin care tragi mașina pe cur.
Ne udam toti, ni se par cei mai sexi barbati din lume si am vrea sa ii futem in gura.
Drift inseamna ca desi tu zici ca ai masina sub control, nu o ai 100% manevrele necesare sa intretii driftul te tin continuu in pericol de a scapa masina in pietoni, alte masini, sau mobilier urban.
Am pentru ei o singură întrebare: de ce?
un șoculeț la mine pentru scrumat?! chiștocul poposește în paharul de cafea, totuși…
Si o diploma de scrum master, cica se cauta
Eu zic să nu ne pripim cu cerut zgardă electrică.
Poate ne trezim toți cu podoaba la gât, iar telecomanda va fi la alți pricepuți.
fii sincer, ai vrea o zgardă pentru politicieni, să se activeze când mint sau când fură.
Ehehe, pe câți n-aș avea (și) eu impulsul să-i înviorez!
Dar, cu anii care trec, parcă devin mai conștient că nu-s eu ăla care merită pe deplin telecomanda.
Nu doar pentru că-s, la rândul meu, și eu greșitor. Dar judecățile mele pot fi pripite, influențate de stări și de țâfne. N-am de u de să merit autoritatea asta.
(Totuși: pentru politicieni, horecari, notari, infuențători, agenți imobiliari, farmaciști plus n categorii care se identifică clar cu necinstea și lăcomia n-aș cere chiar telecomanda, dar aș fi tare mulțumit să asist.)
Am iesit si eu ieri prin Bucuresti cu masina. Șoc. Liber peste tot, parcari libere la botu’ calului pentru ca bucurestenii sunt la mare sau franeaza inainte de giratorii in Brasov
@ev21 am lasat azi 2.56E+ in parcare pe Aviatorilor.
Pretenu’ care a uitat sa dea SMS… a dat 50E.
Pai zi mersi ca ai gasit loc.
In Bucuresti, daca in fata ta nu e nici o masina pe distanta de 20m, tu ai 60km/h si te apropii de un semafor pe verde, este foarte foarte indicat sa nu accelerezi, ci sa apesi frana, deoarece te poti trezi cu:
(in ordinea intalnita de mine zilnic)
– masini care vin din fata si fac stanga „ca au timp”
– masini care baga jumatate de masina „botul” pana sa te vada daca mai vine vreo masina de pe sensul tau
– ambulante care chit ca scad la 20 km/h n-au timp sa le vada, sa le vezi, iar din cauza blocurilor si tufisurilor nici macar sa le auzi decat vag, iar cand le-ai auzit n-ai timp sa franzi sa te opresti iar ei trec cu jumatate de masina pe sensul tau
– pietoni care au calculat ca au timp
– oameni din alte civilizatii si culturi care fac Glovo care calculeaza ca au timp sa treaca intersectia
In toate aceste circumstante, sigur, ai dreptate, dar mai bine pui un pic frana pana la 30-40 decat sa accelerezi la 80 „sa prind verdele”.
Pai cum sa nu frânezi pe verde? Daca trece prin fata ta un meseriaș din bancul ala …?
Dublu șoc pentru ăia care în prima miime de secundă de la trecerea semaforului pe verde ei îl claxonează pe ăla care e primul la semafor, pentru că nu a plecat imediat. Ei se grăbesc, au treabă nicăieri, nu-i așteaptă nimeni, dar nu vor să piardă o miime de secundă. Și în general dublu șoc pentru toți șoferii care claxonează aiurea, fără un motiv serios, iar pentru motocicliștii care poluează sonor orașele, satele și drumurile, triplu șoc. Doar celor care fac gălăgie din motoare, să arate ce masculi feroce și sexi sunt ei, în realitate niște banali dacă îi dezbraci de costumele alea impozante. Iar pentru motocicliștii care fac enduro, trei serii a câte patru șocuri. Iar dacă afirmă că ei sunt iubitori de natură, încă trei serii. La fel și pentru șoferii offroad.
Și pentru ăia la care nu li se mai scoală jucăria și se fac vânători.Ai apăsat pe trăgaci?Șoc.Și bonus să fie violat cu cornul sau colțul,gheara,”trofeului”.
Acel clacson este semnul ca trebuie sa lasi dracu telefonul din mana si sa bagi „antaia” in pas gimnast.
5 cascati ce nu trebuie stresati si gata verdele.
@Sorin-P: eu le trag cate un claxon scurt celor pe care ii vad ca stau pe telefon sau fac altceva si nu vad ca s-a pus verde. Nu e claxon de haide ba, e un claxon de avertizare, de vezi ca s-a pus verde si e posibil sa te claxoneze altii
Mai bine să moară toți care nu-s rasa ta aryană și gata.
Cum dresezi animalul? Cu biciul sau cu recompensa?
…cu ambele din pacate.
@Proka, ai dreptate.
De fiecare data cand iesim cu masina si nu omorâm pe nimeni, ar trebui sa primim o recompensa. Macar 10-20 de euro.
Pentru toți șoferii care nu încetinesc la trecerea pentru pietoni și/sau nu opresc să-i lase să treacă pe cei deja angajați în trecere:
-dacă sunt bărbați se taie accesul la țâțe și buci
-dacă sunt femei se banează aplicațiile de shopping.
Setări -presetari din android/IOS.
suntem americani sau ce?
s-ar putea afirma ca ti-ai gasit drum cu masina prin oras :D?
S-a uitat ceva , Depasit viteza regulamentara, soc !
aloooooo
Radem, glumim, dar asta e posibil sa se aplice. Bine, nu soc electric din zgarda, ci doar incepe sa-ti tremure volanul in mana si sa bipaie masina ca toti dracii.
Zgarda electrică e noua lovitură de bici (please).
Ești la semafor primul pe bandă de înainte și la stânga, fără să semnalizezi, se pune verde și tu abia după bagi un semnal stânga și aștept după tine să dai prioritate la ceilalți ca să te bagi??! Nu șoc, ci să se dea lege să te jucăm în picioare în piața publică.
Lasa, ca astia au loc special in iad!
Nu stiu de ce ai primit manute rosii, dar si eu ii urasc cu patima pe astia.
Păi au dat roșii cei care fac stanga fără să dea semnal dinainte sa ocupe banda aceea. Sunt mulți nesimțiți chiar și pe blog aici văd:)
„Altă observație: când ești cu burta plină, 70km/h pare foarte mult. Am oprit la un moment dat la Miercurea Ciuc să mâncăm, după ce am ieșit din oraș mi se părea că nu am motive să accelerez.”
Șoc!
Ești cu burta plină? Șoc… 😆 /fixed
Să vezi atunci kakaolu drajee..
Eu opresc mereu sa ma asigur la giratoriu. Schumacherii sa se duca pe circuit, ca au unde. Ah, stai, acolo trebuie sa stii sa conduci.
Da, opresti, te uiti in stanga/dreapta, apoi scuipi in san, bagi un tatal-nostru si treci cu curaj, incetisor.
Si se intreaba lumea de ce se blocheaza totul la giratorii!
Eu mor cand vad ca sunt 3 benzi in giratoriu, o singura masina pe interior si toti boii nu stiu ca au inca 2 benzi ca se intre in sens.
Si uite asa, 5 km ii faci in 40 de minute, ca sunt religiosi ca tine, care nu stie domle sa conduca!
@Marcel: nu stiu cine e boul aici, dar in legislatia rutiera nu precizeaza cate benzi giratoriul, ci ca trebuie sa dai prioritate celor aflati in giratoriu. Daca tu iesi de pe o strada secundara si prima banda e libera, te bagi si daca ala de pe b2 se hotareste sa schimbe pe b1, ai pus-o.
In giratoriu e cu atat mai probabil ca ala aflat pe interior sa schimbe banda, ca doar la un moment dat vrea sa si iasa.
„Verde la semafor și tu apeși frâna? Șoc.” – cu asta nu sunt de acord! Daca tocmai a intrat in intersectie soferul meserias? Sau mai sunt pietoni care nu se uita si forteaza trecerea.
Cu primele 2 nu sunt de acord. Si eu mai incetinesc la anumite intersectii (poate ca sunt gropi sau sinele de tramvai iesite in relief sau pur si simplu sunt astia care vor sa faca stanga si vreau sa evit ca unul sa se bage crezand ca are timp sau sa iasa cu botul mai in fata). La fel si cu giratoirul, sunt anumite giratorii in care unul dintre sensuri intra drept in giratoriu (adica nu face deloc dreapta decat atunci cand iese din giratoriu) si o incetinire ajuta sa nu stai prin service.
Persoanele care conduc si baga manele la volum maxim cu geamurile deschise de sa auda tot orasul. ȘOC fara discutii.
Aaa, ca persoanele care baga rock la maxim cu geamul deschis sunt mai ok?
cine plm face asta? ca rocker, n-am mers niciodată cu geamul deschis când ascultam tare ceva. se aude mai bine cu geamul inchis.
Am auzit, era ceva curier bolt (mare, rocker, Metallica). Ideea e ca orice gen de muzica ai asculta tare si cu geamurile lasate, tot cocalar te face.