blogAutor:
valijoi, 11 iulie 2024, 13:03 44974 120
Nu mă dau automat, trebuie să mă atenționeze el să mă dau. Eu respect doar regula cu viteza, nu și aia cu banda liberă. Eu sunt special. Nu fac tumbe logice. Nu fiți răi cu mine.
Pe A1, bucata B-PT, stai pe banda 1 doar daca iti urasti organele interne. In rest e OK si banda 1.
Pe de alta parte, eu, daca imi dai flash-uri ca vii tu tare de unde oi veni, te tin in spatele meu pana ma devansezi pe dreapta. Daca vii in spate, dai semnal, te las.
Comentariu nasol. 52344
NOU
#3
Dan
@sin
Semnal? Pentru?
Comentariu apreciat.804
NOU
#4
Rumbu
@sin, io zic sa pui si numarul de telefon in geam, sa te sunam cand vrem sa te depasim.
Comentariu apreciat.2048
NOU
#5
maxp
iti dau semnal aia carora le e frica de noua lege sa-ti dea flashuri. oricum o dai esti bou
Da imi place ca toti aia aproape 100 de mi-au dat downvote cred ca e OK sa dea flash-uri la masini din fata lor sa se dea la o parte ca se grabesc.
Comentariu nasol. 27205
NOU
#7
Miau
Sin, nu cred ca cei care ti-au dat downvote cred ca e normal sa dea flash-uri. Cred ca acei oameni au considerat ca esti cârnat, deoarece daca vezi din spate ca vine unul tare(indiferent de viteza legala), si e liber in dreapta tu astepti sa fi invitat prin semnal sa te dai pe banda inferioară.
Comentariu apreciat.16712
NOU
#8
Paco
@sin, dai un flash când ăla din față doarme pe el și B1 e liberă. Dacă e în depășire și dai flash, ești doar bou.
Nu mergi la aspirație, nu claxonezi că un descreierat, dai un flash scurt să înțeleagă omul că ceva nu face bine.
Poate ai și norocul ca exact când faci o vitejească și îl depășești pe B1, omului îi flambează neuronul și trece de pe B2 pe B1. Direct în tine.
Bine, dacă ai electrică nu e cazul, oprești aerul condiționat și ai țâșnit cu viteza de 2 warp, exact ca bidiviul lui Harap-Alb.
Comentariu apreciat.913
NOU
#9
zidanne
Daca masina cruise control adaptiv (distonic cum ii zic unii), semnalul stanga activeaza asistenta la depasire, aka il calareste pe cel din fata si nu mai asteapta jumatatea de secunda pana sa accelereze.
1411
NOU
#10
raul
hai recunoaste ca a crescut inima in tine cand ai vazut ca ti s a dedicat un articol.
Comentariu apreciat.453
NOU
#11
Radu
d-aia are comments off.
Comentariu apreciat.291
NOU
#12
ev21
@radu a oprit comentariile pentru ca au sarit oamenii de aici pe el
204
NOU
#13
Rumbu
Eu ti-am dat minus sin, nu am dat flash-uri in viata mea, mi se pare de prost gust, pe langa ca e ilegal.
Astept sa te dai la o parte cu prima ocazie, stau la distanta decenta in spatele tau. Daca vad ca esti neam prost, o iau pe dreapta.
Chestia cu semnalizarea nu exista in codul rutier, nu o folosesc. E perfect legal sa trec de tine pe partea dreapta, fiindca faptul ca circul mai repede decat tine pe alta banda, nu e depasire. Insusi faptul ca circul mai repede decat tine pe banda 1 inseamna ca esti neam prost fiindca asta presupune ca banda 1 este libera in timp ce tu mergi pe a doua.
Comentariu apreciat.753
NOU
#14
Adrian
@Sin zi-mi ca ești prost fara sa-mi spui ca ești prost. Mai du-te-n coaele lu’ mamaie de special!
Comentariu apreciat.338
NOU
#15
IonutO
Clar, ba am prins zile cand ii dadeam cu 130 pe banda 1 si nu-l prindeam pe ala din fata mea tot de pe B1, …..si pe B2 mergea lumea 150-160.
Stati dracu in dreapta….hai ca pe pitesti mai sunt niste zone nasoale pe B1, ma mai dau pe 2 dar sunt cu ochii in spate, vine iepurasul ma dau.
173
NOU
#16
Mihai
@sin wow! Ce jeg uman. Sunt surprins sa interactionez cu unul vorbitor in rl. Hello, want cookie with arsenic?
11
NOU
#17
VuAd
Macar s-a mai cizelat lumea. Nu i-a dat nimeni flash sau break check. L-au depasit toti pe banda 1 lasandu-l sa creada ca e special el :))))
Comentariu apreciat.1675
NOU
#18
FLO
Degeaba e mașina smart dacă șoferul nu e.
Comentariu apreciat.1677
NOU
#19
Giumbix
Ce-i smart la masina?
Indecis. Tu ce zici?3136
NOU
#20
NIX
Daca era cu adevarat smart masina il baga pe b1 si nu-l mai scotea de acolo mai ales la ce aberatii debiteaza
Comentariu apreciat.823
NOU
#21
Dragos
@Giumbix poate faptul ca se poate coduce singura (mult) mai bine decat orice alta masina?
712
NOU
#22
thebblack
dragos, 2×0=0.
62
NOU
#23
Emil
@Dragos: se conduce autonom mai bine pe naiba, sistemele pseudo autonome de pe Mercedes, BMW si chiar Audi le da clasa, doar ca sunt setate sa fie la autonomie level 2, deci mai asteapta si input uman. Ba, chiar te trag pe prima banda daca te crezi samsar bou cu tesla si nu te tragi inapoi. Mai continuu sa iti zic si diferenta la nivel hardware, fiindca niste idioti (ca nu ii poti numi ingineri) au gandit ca bazandu-se strict pe camere e mai ok decat sa te bazezi pe langa camere si pe senzori de proximitate, sisteme RADAR, LiDAR, senzori de prezenta?
00
NOU
#24
Liviul
Mai si spune „nu stiu de ce toata lumea depaseste pe dreapta”.
PENTRU CA STAI CA BALEGA PE B2 IN MM DE PROST
Comentariu apreciat.2248
NOU
#25
Irositu
El merge cu 134 la oră și l-a însărcinat mă-sa să se asigure că nu merge nimeni mai repede decât el!
Comentariu apreciat.843
NOU
#26
Octtavyan
la ala cu fordu (cazan) care a trecut cu 150 pe langa el nu s-a dat ca masa-i c… n se da el pt unc azam de ford, da cand a vazut ockisoryy de beamveu pupa-l tata, gata smecheria mai ce facem sa iasa geany sa il futa in gura asa nu se face…
Comentariu apreciat.424
NOU
#27
Mirel
Văd că nimeni nu a remarcat și că omul merge pe B2 cu tovarășul lui în spate la volanul C class-ului său. Livrează mașina la cumpărător și trebuie să aibe cu ce se întoarce apoi.
Tren propriu pe B2…
152
NOU
#28
Paco
Mașină SF, anul 2024 : ,, opresc aerul condiționat ca să am power ,, sau ce sloboz face mașina cu aerul condiționat oprit.😀
Am condus un Polo de 1.2, pentru power în depășiri opream aerul condiționat.
Go, electrice, go.
Comentariu apreciat.10214
NOU
#29
alunelu
Era sa raman in pana prostului in Grecia (insistam eu sa bag benzina de la un anumit lant de benzinarii si ala nu mai aparea) asa ca am oprit si eu aerul conditionat. Benzinara, 2008.
Indecis. Tu ce zici?3013
NOU
#30
hiqued
Amatori … oprit AC, Radio, pliat oglinzi exterioare … Pe A2 Intre Cernavoda si Constanta, acum multi ani cand nu erau benzinarii pe acolo, si ma trezesc ca o floricica uitandu-ma la „Range –” cu 20km inainte de CT. Partea frumoasa e ca nici nu stiam cu cat timp inainte aparuse.
Indecis. Tu ce zici?264
NOU
#31
Ionut
Daca ala a zis o aberatie cretina, nu inseamna ca ar fi o problema cu masina. Problema e cu boul de la volan.
Comentariu apreciat.272
NOU
#32
ray
@hiqued: asta cu pliat oglinzi exterioare e noua? Faci economie daca nu te uiti in oglinzi sau cum? 😀
Indecis. Tu ce zici?625
NOU
#33
maxp
aerodinamica
Comentariu apreciat.333
NOU
#34
Sorin
As paria pe faptul ca aerodinamica masinii e mai buna cu oglinzile nepliate, ca asa se fac toate testele si calculele de aerodinamica
Indecis. Tu ce zici?1425
NOU
#35
hiqued
@sorin: as tine pariul oricand, pot intelege logica ta, cum formele lasa aerul sa treaca mai usor. Insa scoate palma pe geam intinsa cam de forma oglinzii, apoi stringe pumnul si vezi unde e rezistenta mai mica. Cat despre cum se fac testele, cred ca era un pic aiurea sa spuna producatorul „boss, noi facem testele cu oglinzile stranse, si asa recomandam sa se circule”, ca sa iasa consumul ala fantezist de-l trecem noi in specificatii.
@ray: ajuta si sa nu-mi vad fata constipata, ma lasa sa sper ca totul va fi bine.
Comentariu apreciat.332
NOU
#36
maxp
@vali intelegi acum de ce e utila fizica in liceu? pt baieti d-astia care cred ca sunt mai aerodinamici cand au urechile mai mari
Comentariu apreciat.310
NOU
#37
Ray
Știu ca era vorba de aerodinamica, dar cata economie poți face dacă pliezi oglinzile. Raportat la dimensiunile mașinii, oglinzile au un procent infim.
Am auzit pe unii ca opreau motorul la vale la Daciile vechi, dar cred ca și la pornirea motorului consumi ceva benzina…
36
NOU
#38
danny propagandist în probe
Ma ray omul ala a facut o gluma, de ce o tii langa? A zis si ca opreste radioul ca sa faca economie la benzina..asta nu ti s-a parut ciudat?
72
NOU
#39
George.
@Ray, la Daciile vechi și de fapt la toate mașinile cu carburator există ceva adevăr în treaba cu opritul motorului în mers. Carburatorul primește aer și împinge carburant indiferent dacă mașina e pe loc la ralanti, în mers „pe liber” sau în frână de motor.
Din diverse surse, unii spun că în frână de motor la un motor carburat consumul ar putea fi un pic mai mare în frână de motor, dar neglijabil.
Nu am idee cât ar trebui să fie motorul oprit pentru ca economia de carburant să merite la eventuala pornire. Au fost făcute teste de genul ăsta o dată cu introducerea start/stop. Dar aceste teste au fost făcute doar pe mașini cu „injecție”.
La mașinile cu injecție (care este modalitatea principală de alimentarea cu carburant de vreo 35 ani), în frână de motor consumul de carburant este zero. Deși cum se obține asta variază în funcție de tipul instalație, la modul general roțile învârt motorul. Valvele se deschid/închid, alternatorul se învârte și el iar injectoare nu introduc carburant (cum se ajunge la asta poate diferi după cum spuneam).
80
NOU
#40
nuIO
@Ray – Audi e-tron zice ca pana la 7 procente. Tesla aparent intre 3 si 6. E mult ? E putin?
Pentru Dacia 1410 injectie – conditiile sa taie alimentarea erau: pedala de acceleratie nu e apasata, motorul are o turatie peste 1800 rpm. Nu mai tin minte daca era si o viteza minima. Probabil si la cele moderne e ceva asemanator, daca ai consum instant afisat in bord poti sa incerci sa ii descoperi limitele.
10
NOU
#41
Adi
@Dan poate noi intelegem mai mult decat altii si avem si un pic de simt al umorului. E o chestie sa afisezi undeva orientativ numarul de km ce ii poti parcurge cu un anumit nivel de incarcare, si alta chestie este sa consideri asta ca principalul reper (omul din video asta mentioneaza: cati km si-a incarcat. Km aia pot sa fie mai putini in functie de: clima on/off, traseul parcurs deal/vale, stilul de condus, alti consumatori conectati etc.
10
NOU
#42
AlexAndru
„teslarii” sunt noii „bemveisti”
Comentariu apreciat.9512
NOU
#43
AlexAndru
P.S.: minutul 07:38: „am incarcat la un moment dat si cu 1200 de km/h”
e ok …
Comentariu apreciat.335
NOU
#44
Justin
Da mai nou așa e si dacă sunt conduse de femei am observat că se „cocalaresc” și ele relativ repede 🤣
184
NOU
#45
NIX
Tezlarii că asa pronunta domnii cocaloca
132
NOU
#46
Ionut
ca sa fii „teslar” ar presupune ca ai cumparat o tesla, o conduci etc, nu doar ca te-ai atins intamplator de una. papagalul din clip doar o duce din A in B aratand cat e el de prost, nimic despre masina.
Comentariu apreciat.404
NOU
#47
NIX
@Ionut, pai ar fi avut și el dacă nu opreau lidl/kaufland încărcarea gratuita
210
NOU
#48
Dan
In legatura cu P.S.-ul, ce e neclar?
13
NOU
#49
Adi
@AlexAndru e foarte tare omul… daca la restul electricelor incarci bateria cu kw, la tesla bagi direct kilometri.
Eu cand imi fac abonament de net, aleg varianta cea mai buna cu 1200 de fisiere pe ora.
Comentariu apreciat.311
NOU
#50
Dan
@AlexAndru si @Adi
Hai, ca puteti sa fiti mai destepti de atat (sper). Masinile Tesla iti afiseaza pe ecran nu doar cu cati KW incarci, dar si numarul de kilometri pe care ii adaugi, raportat la viteza de incarcare. Evident ca e doar o estimare mai mult sau mai putin precisa, dar ea exista si este afisata de masina.
Indecis. Tu ce zici?1615
NOU
#51
thebblack
Dan, inca un gimmick inutil dar care ia ochii… viteza d eincarcare este estimata, nivelul de incarcare al bateriei este estimat, distanta parcursa cu acel nivel de incarcare este estimata. estimare la estimare la estimare. practic aia 1200 pot fi oriunde intre 20 si 2000. dar ce misto suna am incarcat cu 1200 kmh.
asta ca sa nu mai spunem ca eu loganul il incarc cu aproximativ 30.000 kmh.
Indecis. Tu ce zici?284
NOU
#52
Rumbu
Deci asta e in capul celor care merg d-ampulea pe b2? Vor un semn?
Io am facut scoala de soferi acum 30 de ani. S-a schimbat ceva?
40
NOU
#53
Warcloud
Ce cârnat grețos. Mi-a crescut tensiunea
Comentariu apreciat.654
NOU
#54
Cristi
Eu conduc prin zona Moldovei de dincoace. Astia cu electrice ma dispera – merg incet incetisor si la noi aici nu prea ai pe unde sa depasesti (nu sunt autostrazi, trafic aglomerat pe ambele sensuri).
Si asa un ecologist din asta tine cateva zeci de motoare termice in plus ca el sa poata ajunge cu cativa kw in plus la destinatie.
Comentariu apreciat.6323
NOU
#55
Andrei-C
Am fost saltamana trecuta pana la Iasi.
Am ramas umit ca oe DN2 am intalnit 3 Rolls Royce si 3 Tesla.
50
NOU
#56
e3v0
Propun sa se scoata electricele de la vanzare in Romania pana se construiesc autostrazi in Moldova.Dupa aceea sa se introduca la loc. Sau sa fie interzise in Moldova.
Notez maxima anului in materie de lipsa de civism(electricele) si ecologie (DPFoff pe DN): cei care se dau cu electricele pe DN sunt de vina pt poluarea suplimentara cauzata de oameni atat de ecologisti ca voteaza PSD de 30 de ani ca sa mearga incetut pe DN , nu repede pe autostrada.
20
NOU
#57
Rumbu
Acum am vazut, e din Pitesti.
20
NOU
#58
Cristi
Conducătorii de tesla sunt mai rău ca femeile la volan, abia se mișcă.
Comentariu apreciat.4011
NOU
#59
AndreiofB
Aia nu e de fapt banda de electrice? Ca la autobuz?
Comentariu apreciat.413
NOU
#60
costin
cum sa dai 40k pe o tesla si sa-ti tii telefonul cu waze la genunchi, sub ditamai televizorul?
Comentariu apreciat.742
NOU
#61
Stf
Stiu, stiu, o sa sune ciudat, dar tesla nu are car play. Ei zic ca pentru a-si pastra identitatea si a fi competitivi pe piata. E o mizerie.
Comentariu apreciat.585
NOU
#62
Dan
@stf
Nu iti trebuie carplay.
1610
NOU
#63
Stf
@Dan asa o fi, dar personal m-am obisnuit sa pot folosi waze si chestii doar conectandu-ma fie bluetooth fie cu cablu.
124
NOU
#64
Sorin
Nu stiti voi, e foarte important Waze cand mergi in linie dreapta cu 134 km/h
Comentariu apreciat.403
NOU
#65
Andrei
Cat de bine pica si Waze-ul pe telefon sub bord, ca nu merge CarPlay sau AndroidAuto pe ditamai display-ul.
253
NOU
#66
NIX
Pai asa faci miliarde, bagi o tableta la fraieri și zici ca e hai tec, scapi de zile de producție pentru butoane și dash adevărat, dacă va scoate un model 2 probabil va veni doar cu un cablu usb c pentru telefonul/tableta proprie, sau in fine conform regulilor probabil va arunca acolo un 6inch screen
Comentariu apreciat.291
NOU
#67
Dan
Am condus foarte mult prin Germania in perioada meciurilor cu Belgia si Slovacia. Am vazut o gramada de masini cu numere de RO care mergeau in continuu pe ultima banda. Unii chiar in grupuri de 2-3 masini. Nu prea puteai decat sa ii devansezi pe alta banda sau sa stai mult si bine in spatele lor, sperand ca se vor da la o parte.
Comentariu apreciat.423
NOU
#68
SirNeo
Majoritatea soferilir din RO nu stiu sa mearga pe B1:
1. Nici eu nu stiam pana sa citesc la tine.
2. Am avut un soc prima oara cand am condus in Germania , am lasat B3 liber, mergeam pe B2 cu 140 dar B1 era liber. M-a depasit un mosulica cu 150-160 pe B1 si mi-am dat seama ca acolo trebuie sa fiu si eu.
Comentariu apreciat.559
NOU
#69
cristi
și eu tot aici am învățat să folosesc benzile. #numaifitiobstacol
Probabil toti aia care chiar am citit codul rutier cand am luat permisul suntem ultimii fraieri, altfel nu imi explic cum am stiut din prima zi cand am luat permisul ca trebuie sa depasesti si dupa sa te repliezi.
Comentariu apreciat.570
NOU
#71
N
@Ciprian sunt unii care sofam din an in pasti si cunoastem codul rutier mai bine decat soferi care conduc zilnic.
„am auzit si eu mitul ala ca e ok sa conduc cu 10 km/h mai mult decat scrie in lege, si eu vroiau o tara ca afara de ce ma intrebi ?! dar pzm daca imi gasesc o scuza, pot sa depasesc limita ca nu sunt prost”
615
NOU
#72
ev21
La 5:24 se vede in oglinda retrovizoare cum un BMW il depaseste prin dreapta pe cel din spate si autorul zice „acum ca vedem niste angels eyes in spate ma dau pe dreapta” deci el se uita in oglinda si vede ca cei din spate stau dupa el dar nu se muta daca nu-i da nimeni flash sau daca nu vede un barosan cu BMW.
Comentariu apreciat.550
NOU
#73
Cristi
B1 e libera mai tot timpul, mai ales în orașe. E un secret bine păstrat, mergeți pe b2 pls în continuare:)
235
NOU
#74
zidanne
@cristi ssshhhh!!!
54
NOU
#75
zidanne
@cristi ssshhhh!!!
34
NOU
#76
Dan 2
E ok, o folosesc eu des pe post de banda de urgenta, zbor pe langa restul eu avand viteza astronomica de 59 prin oras.
62
NOU
#77
zidanne
@dan 2 noi la sat avem strazi cu 70 limita… deci 79 sa fie ;))
51
NOU
#78
Dragos
Jesus, deci el se da doar daca cineva ajunge in spatele lui, si nu doar atat, trebuie sa ii dea si de inteles ca e bou si trebuie sa se dea! Incredibil, Romania educata rupe!
Comentariu apreciat.461
NOU
#79
Red
Ca om care merge pe banda intai trebuie sa recunosc ca e de rahat. Cum trebuie sa depasesc un camion, toti in spate cu flash-uri.
Dude! Am camionul in dreapta, unde vrei sa ma bag? Am semnalizat, merg cu 120 – 130, ce sa mai fac sa nu deranjez toti ministri grabiti?
Comentariu apreciat.555
NOU
#80
marius
Daca dupa depasire te duci la loc in B1, e ok. Problema e cu cei care uita sa plece din B2.
241
NOU
#81
Red
Problema e cu aia care vin cu 180+ din spate si nu intentioneaza sa franeze. Am prins mai multi care imi activau senzorii de parcare la ce distante infime ma feream de ei.
251
NOU
#82
zidanne
@red semnalizezi, te asiguri si schimbi banda. In plus, daca vine ceva din spate, incearca sa ai 20-30km/h in plus fata de vehicul depășit.
In felul asta, daca ai ceva pe warp 9 in spate, evitați sa va șicanați reciproc: daca e prea aproape tu il lasi sa treaca, daca e suficient de departe (la 180km/h ar avea vreo 50m/s, tu, la 120km/h ai vreo 33m/s) are timp sa reduca (ridicat piciorul de pe accelerație, franare usoara).
Daca e nesimtit, ai lampa de ceata, poti semnaliza dreapta si reduci putin la warp 0.92 (TIR-ul merge cu 90) dupa care, cand treci de obstacol, te întorci linistit pe banda ta.
Viata e mult prea scurta…
Viata e
71
NOU
#83
Outlaw
Ultima dată când am avut un grăbit din ăsta în spate era după o ploaie zdravănă pe autostradă, pe B1 se mergea cu 90-100, eu mergeam pe B2 cu 135. Unul cu o dubă mă tot blitzuia din spate. A, deci tu vrei să încetinesc la 90-100 și să mă bag între melci ca să treci tu. Interesant. La 170 era tot după mine, dar începea să gâfâie. L-am lăsat în urmă, am trecut de melci și m-am băgat la loc pe B1, cu 140. M-a ajuns și mergea paralel cu mine. Am accelerat la 150. Tot în paralel. Am ieșit pe B2, că pe B1 era trafic. Din nou a început să gâfâie la 170. După ce l-am lăsat bine de tot în urmă m-am repliat pe B1 la 135, că era din nou liberă. Iar a venit pe B2 în paralel, dar nu l-am mai lăsat să meargă paralel cu mine, am accelerat, am ieșit pe B2, și iar l-am lăsat în urmă. Am mers apoi 135 pe B1, că era liberă. S-a ținut de mine până am ieșit de pe autostradă, fără mers în paralel și fără flash-uri.
Morala: dacă dai flash-uri ca țăranul să îți eliberez B2 când eu trec de ce e pe B1 la 30-40 km/h diferență pentru că nu vreau să merg cu 90 pe B1, așteaptă să am loc să mă repliez, apoi du-te tare, să nu te mai ajung.
94
NOU
#84
rdb
@Outlaw: aia cu dubitele sunt speciali. Pe langa Alba Iulia (A1 sau A10 sau ce e acolo) aveam o dubita lipita de spatele meu pe B1, cam la 120 la ora, ca nu ma grabeam, iar B2 era libera, din cand in cand cate o racheta pe ea.
Am trecut pe B2, am depasit ce era in fata, cel cu dubita lipit de mine. Am trecut inapoi pe B1 si am lasat-o la 140 pe pilot automat, sa nu zic ca sunt bulangiu. Ala a venit in dreapta mea sa ma depaseasca, dar cum era usoara urcare n-a mai reusit. A stat in stanga mea, apoi a inceput claxoane, facea gesturi cred sa ma dau la o parte undeva, poate sa decolez de pe banda.
Am lasat-o mai incet, s-a bagat in fata mea si a mers cu 120 si el. L-am depasit apoi pe B2 si l-am lasat in urma mai tare, ca deja devenise enervant. Nu stiu ce a vrut sa faca, poate nu ii mergea mai mult de 140 si credea ca nu-l las sa depaseasca…
00
NOU
#85
basilicus
care este viteza maxima legala pe autostrada? mai stie cineva de aici?
Indecis. Tu ce zici?825
NOU
#86
Cristi
157,3 km/h pe plat, 110,2 km/h la deal si 112,7 km/h la vale
Comentariu apreciat.333
NOU
#87
Dorel
Stiu eu!
52
NOU
#88
thebblack
ce tara, ce autostrada, ce vehicol, ce șofer?
82
NOU
#89
vali
vreo 180 la vale.
NOU
#90
Cristi
@Vali, nuuuuu ca la vale se stie ca trebuie sa mergi cu frana usor apasata sa nu te rastorni
50
NOU
#91
Cris
Eu din principiu nu dau flashuri, nu vreau să devansez pe dreapta și farurile de la mașină (Toyota) nu mă ajută cu idioti ca cel de mai sus. Ce am ajuns să fac pe autostradă e să ma dau de câteva ori pe B1/B2 la distanță decentă de ei cǎ poate înțeleg, apoi să stau tot decent de in spate cu semnal stânga și într-un final să mă resemnez și să aștept un BMW să vină pe B2 și cel mort acolo să se dea pe B1 din respect.
154
NOU
#92
Cristi
Stai ca nu inteleg dinamica. Mortul pe B2, tu in spatele lui asteptand cuminte, ala asteapta sa ii dai tu semn si ce rezolva bmw-ul care vine in spatele tau la aspiratie si gandeste „uite doi morti pe b2”?
61
NOU
#93
Cris
Eu sunt deja pe B1 la o distanță decentă când vine cineva cu farurile care trebuie să elibereze B2
32
NOU
#94
Dan
De unde ati scos-o pe asta cu semnalul stanga?
70
NOU
#95
Paco
@Dan întreabă:,, pentru ce semnal stânga?,,
Statisca răspunde cu o întrebare : țara europeană cu mulți morți în accidente rutiere?
Ai două benzi pe sens. Depășești pe B2, te reincadrezi pe B1.
Vrei să îl depășești pe ochiul mortului de pe B1 care merge la consum.
Tu schimbi banda direct din voleu sau îi atenționezi pe cei care vin din spate despre intenția schimbării de bandă?
Scoți mâna pe geam sau arunci o pungă goală de pufuleți să îi panichezi ?
96
NOU
#96
Dan
@Paco
Mai citeste o data ce a scris Cris. Nu se referea la semnal stanga la schimbarea benzii.
30
NOU
#97
Cristi
Baiatul cu tesla a dezactivat comentariile pentru clipul de pe youtube
Comentariu apreciat.340
NOU
#98
N
Stai ca acum am realizat … Omul e un fel de Trambitasu al masinilor :)))
170
NOU
#99
Paco
În Germania nu ai limită de viteză pe ,,autobhan,,.
Așa a zis un băiat aici pe blog. După care m-a făcut fraier sau țăran care nu am ieșit din satul meu colburos, nu îmi amintesc exact exprimarea, când i-am spus că sunt doar porțiuni fără limită de viteză dar și alea supuse regulilor de circulație.
Băiatului care m-a certat : știre de ultimă oră. S-a futut no limit, o să fie în curând peste tot în Germania limita de130 km/h.
Vinde repede Koenigsegg-ul că o să ajungi cu el la dezmembrări.
193
NOU
#100
Ouiouifi
Haide mai P-acolo, tu ai timp să te uiți la putoi care au erectii depășind 130 pe autobahn, zăngănind fioros din table?
32
NOU
#101
basilicus
In Codul Rutier se interzice „comunicarea„ prin flashuri! Iei amenda!
94
NOU
#102
basilicus
Sint adorabili toti soferii de aici care nu respecta ei insisi legea (depasesc viteza legala si utilizeaza neregulamentar semnale luminoase) dar sunt neiertatori cu altii care nu respecta! Romani romanind…
Indecis. Tu ce zici?1321
NOU
#103
rasta
Limitele de viteza sunt orientative, fiecare le depaseste pe riscul propriu! (adica se gandesc doar la amenda care nu prea exista. Sic! De parca daca te spulbera pe drum e doar riscul lui. Dar, deh, fiecare e sofer adevarat, accidente fac doar altii).
In schimb respectarea benzilor NU este facultativa, pentru ca ii incomodeaza pe cei care vor sa mearga cu cat ii duce masina.
99
NOU
#104
basilicus
rasta,
sper ca glumesti cand spui ca regulile si limitele din Cod sunt orientative sau facultative!
63
NOU
#105
rasta
@basilicus, am sperat ca nu trebuie sa mentionez la final ca este pamflet.
50
NOU
#106
Ouiouifi
@ basilicus
Si tu ești minion, mersi mult
41
NOU
#107
costelush
@basillicus, doar legile fizicii nu le poti incalca, cu legile statului, baga mare.
30
NOU
#108
Trl
Dacă respecți doar codul rutier poți sa circuli și cu 97 km/h depășind un TIR. Chiar și când ești teslar. Mai lăsați din aere ca nicicare nu ati mers mereu ceas cu 130 pe autostrada, chiar dacă exista cruise control. Și cititi din ce motiv au fost introduse limitele de viteza. Indiciu – era undeva prin anii 1970 – pana atunci, în aproape 100 de ani de istorie a automobilului, nu fusese nevoie.
În rest, ca te troznesti de ceva cu 130 km/h sau cu 150 km/h e cam egal, la vitezele alea este loterie. Personal când fac o depășire de orice fel prefer sa fie cât mai repede (din multe motive pertinente) așa ca nu mă complexez dacă trec temporar de vreo limita de viteza.
73
NOU
#109
Stefan
Doamne ce cretin.
131
NOU
#110
robonic
Asta din video conduce ca un prost pe banda 2 . Dar nu vi s-a intamplat sa mergeti pe banda 1 cu viteza de 130 km/h si gasiti pe unul ce merge la 80-90 km/h ?
Nu este tir , camion , ca-l vedeti si trebuie sa franezi . Dar merge unul cu Passat-ul lui la consum sau alt cazan …
814
NOU
#111
basilicus
Poate are o avarie, poate nu se simte bine, poate are ceva in ochi etc.
142
NOU
#112
AB
viteza de 80-90 km/h este ilegală pe autostradă?
50
NOU
#113
robonic
Bun , la ce ne mai trebuie autostrazi ? Sa mergem la consum cu 80-90 km/h , sunt bune si DN-urile . Sa se faca , dar nu ne trebuie noua este prea mare consumul de combustibil
20
NOU
#114
Emil
Aia care merg in general cu 80-90 sunt aia cu electrice, sa poata ajunge si ei la destinatie. De aceea, pot zice ca e de apreciat samsarul din video ca macar merge peste 100 la ora cu electrocasnicul acela, macar atat.
00
NOU
#115
Andrei-C
Pe “multele” autostrăzi din Romania eu vad in fenomen grosolan. Eu am drumuri de minim 200-300 la cateva zile si am EV.
Se merge extrem de incet pe banda 1!
Ajung tirurile sa depaseasca turismele!
Stiu ca pentru voi toti cei cu EV merg tiptil, dar sunt destule masini cu baterii mari care merg normal.
Problema este ca mergând cu 130-140 Km/h depasesc 80% din masini, iar eu banuiesc ca tone de:
– soferi prosti
– economie la combustibil
122
NOU
#116
Red
Apoi scuza-ma dar la 130 mi-e aproape dublu consumul fata de 100.
11
NOU
#117
rdb
@Red: Teoretic cu 100 depasesti orice TIR de pe B1 si nu incurci nimic.
00
NOU
#118
Jeanvaljean
Tot romanul e sofer dar nu respecta nicio regula, tot romanul e Titi Aur si stie el cum e mai bine, rezultatul mii de morti pe sosele. Problema e in infrastructura lipsa, politie rutiera insuficienta, indolenta, se moare in draci, romani si mai nou ucrainenii. Va urez sezon estival frumos si sa nu va intoarceti in sicrie acasa voi si copiii vostri!
22
NOU
#119
Emil
Ma jur ca deja sunt satul de toti inaptii cu „infrastructura lipsa”. Mai iesiti din catuna aia dubioasa de unde stati, la infrastructura stam chiar ok, problema e intradevar cu soferii care se cred piloti de raliu si munca „asidua” depusa de politie in timp ce fac orice altceva decat sa lucreze.
00
NOU
#120
Ionut
Am intrat si eu sa vad cate likeuri are comentariul meu si idiotul a dezactivat comentariile. Oricum era petrecere de comentarii, aproape toti spunandu-i cat e de prost.
b2 lover nesimțit.
așa au învățat la ei la țară, se merge lipit de axul drumului că pe banda 1 sunt căruțe și puradei
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@sin
Semnal? Pentru?
@sin, io zic sa pui si numarul de telefon in geam, sa te sunam cand vrem sa te depasim.
iti dau semnal aia carora le e frica de noua lege sa-ti dea flashuri. oricum o dai esti bou
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Sin, nu cred ca cei care ti-au dat downvote cred ca e normal sa dea flash-uri. Cred ca acei oameni au considerat ca esti cârnat, deoarece daca vezi din spate ca vine unul tare(indiferent de viteza legala), si e liber in dreapta tu astepti sa fi invitat prin semnal sa te dai pe banda inferioară.
@sin, dai un flash când ăla din față doarme pe el și B1 e liberă. Dacă e în depășire și dai flash, ești doar bou.
Nu mergi la aspirație, nu claxonezi că un descreierat, dai un flash scurt să înțeleagă omul că ceva nu face bine.
Poate ai și norocul ca exact când faci o vitejească și îl depășești pe B1, omului îi flambează neuronul și trece de pe B2 pe B1. Direct în tine.
Bine, dacă ai electrică nu e cazul, oprești aerul condiționat și ai țâșnit cu viteza de 2 warp, exact ca bidiviul lui Harap-Alb.
Daca masina cruise control adaptiv (distonic cum ii zic unii), semnalul stanga activeaza asistenta la depasire, aka il calareste pe cel din fata si nu mai asteapta jumatatea de secunda pana sa accelereze.
hai recunoaste ca a crescut inima in tine cand ai vazut ca ti s a dedicat un articol.
d-aia are comments off.
@radu a oprit comentariile pentru ca au sarit oamenii de aici pe el
Eu ti-am dat minus sin, nu am dat flash-uri in viata mea, mi se pare de prost gust, pe langa ca e ilegal.
Astept sa te dai la o parte cu prima ocazie, stau la distanta decenta in spatele tau. Daca vad ca esti neam prost, o iau pe dreapta.
Chestia cu semnalizarea nu exista in codul rutier, nu o folosesc. E perfect legal sa trec de tine pe partea dreapta, fiindca faptul ca circul mai repede decat tine pe alta banda, nu e depasire. Insusi faptul ca circul mai repede decat tine pe banda 1 inseamna ca esti neam prost fiindca asta presupune ca banda 1 este libera in timp ce tu mergi pe a doua.
@Sin zi-mi ca ești prost fara sa-mi spui ca ești prost. Mai du-te-n coaele lu’ mamaie de special!
Clar, ba am prins zile cand ii dadeam cu 130 pe banda 1 si nu-l prindeam pe ala din fata mea tot de pe B1, …..si pe B2 mergea lumea 150-160.
Stati dracu in dreapta….hai ca pe pitesti mai sunt niste zone nasoale pe B1, ma mai dau pe 2 dar sunt cu ochii in spate, vine iepurasul ma dau.
@sin wow! Ce jeg uman. Sunt surprins sa interactionez cu unul vorbitor in rl. Hello, want cookie with arsenic?
Macar s-a mai cizelat lumea. Nu i-a dat nimeni flash sau break check. L-au depasit toti pe banda 1 lasandu-l sa creada ca e special el :))))
Degeaba e mașina smart dacă șoferul nu e.
Ce-i smart la masina?
Daca era cu adevarat smart masina il baga pe b1 si nu-l mai scotea de acolo mai ales la ce aberatii debiteaza
@Giumbix poate faptul ca se poate coduce singura (mult) mai bine decat orice alta masina?
dragos, 2×0=0.
@Dragos: se conduce autonom mai bine pe naiba, sistemele pseudo autonome de pe Mercedes, BMW si chiar Audi le da clasa, doar ca sunt setate sa fie la autonomie level 2, deci mai asteapta si input uman. Ba, chiar te trag pe prima banda daca te crezi samsar bou cu tesla si nu te tragi inapoi. Mai continuu sa iti zic si diferenta la nivel hardware, fiindca niste idioti (ca nu ii poti numi ingineri) au gandit ca bazandu-se strict pe camere e mai ok decat sa te bazezi pe langa camere si pe senzori de proximitate, sisteme RADAR, LiDAR, senzori de prezenta?
Mai si spune „nu stiu de ce toata lumea depaseste pe dreapta”.
PENTRU CA STAI CA BALEGA PE B2 IN MM DE PROST
El merge cu 134 la oră și l-a însărcinat mă-sa să se asigure că nu merge nimeni mai repede decât el!
la ala cu fordu (cazan) care a trecut cu 150 pe langa el nu s-a dat ca masa-i c… n se da el pt unc azam de ford, da cand a vazut ockisoryy de beamveu pupa-l tata, gata smecheria mai ce facem sa iasa geany sa il futa in gura asa nu se face…
Văd că nimeni nu a remarcat și că omul merge pe B2 cu tovarășul lui în spate la volanul C class-ului său. Livrează mașina la cumpărător și trebuie să aibe cu ce se întoarce apoi.
Tren propriu pe B2…
Mașină SF, anul 2024 : ,, opresc aerul condiționat ca să am power ,, sau ce sloboz face mașina cu aerul condiționat oprit.😀
Am condus un Polo de 1.2, pentru power în depășiri opream aerul condiționat.
Go, electrice, go.
Era sa raman in pana prostului in Grecia (insistam eu sa bag benzina de la un anumit lant de benzinarii si ala nu mai aparea) asa ca am oprit si eu aerul conditionat. Benzinara, 2008.
Amatori … oprit AC, Radio, pliat oglinzi exterioare … Pe A2 Intre Cernavoda si Constanta, acum multi ani cand nu erau benzinarii pe acolo, si ma trezesc ca o floricica uitandu-ma la „Range –” cu 20km inainte de CT. Partea frumoasa e ca nici nu stiam cu cat timp inainte aparuse.
Daca ala a zis o aberatie cretina, nu inseamna ca ar fi o problema cu masina. Problema e cu boul de la volan.
@hiqued: asta cu pliat oglinzi exterioare e noua? Faci economie daca nu te uiti in oglinzi sau cum? 😀
aerodinamica
As paria pe faptul ca aerodinamica masinii e mai buna cu oglinzile nepliate, ca asa se fac toate testele si calculele de aerodinamica
@sorin: as tine pariul oricand, pot intelege logica ta, cum formele lasa aerul sa treaca mai usor. Insa scoate palma pe geam intinsa cam de forma oglinzii, apoi stringe pumnul si vezi unde e rezistenta mai mica. Cat despre cum se fac testele, cred ca era un pic aiurea sa spuna producatorul „boss, noi facem testele cu oglinzile stranse, si asa recomandam sa se circule”, ca sa iasa consumul ala fantezist de-l trecem noi in specificatii.
@ray: ajuta si sa nu-mi vad fata constipata, ma lasa sa sper ca totul va fi bine.
@vali intelegi acum de ce e utila fizica in liceu? pt baieti d-astia care cred ca sunt mai aerodinamici cand au urechile mai mari
Știu ca era vorba de aerodinamica, dar cata economie poți face dacă pliezi oglinzile. Raportat la dimensiunile mașinii, oglinzile au un procent infim.
Am auzit pe unii ca opreau motorul la vale la Daciile vechi, dar cred ca și la pornirea motorului consumi ceva benzina…
Ma ray omul ala a facut o gluma, de ce o tii langa? A zis si ca opreste radioul ca sa faca economie la benzina..asta nu ti s-a parut ciudat?
@Ray, la Daciile vechi și de fapt la toate mașinile cu carburator există ceva adevăr în treaba cu opritul motorului în mers. Carburatorul primește aer și împinge carburant indiferent dacă mașina e pe loc la ralanti, în mers „pe liber” sau în frână de motor.
Din diverse surse, unii spun că în frână de motor la un motor carburat consumul ar putea fi un pic mai mare în frână de motor, dar neglijabil.
Nu am idee cât ar trebui să fie motorul oprit pentru ca economia de carburant să merite la eventuala pornire. Au fost făcute teste de genul ăsta o dată cu introducerea start/stop. Dar aceste teste au fost făcute doar pe mașini cu „injecție”.
La mașinile cu injecție (care este modalitatea principală de alimentarea cu carburant de vreo 35 ani), în frână de motor consumul de carburant este zero. Deși cum se obține asta variază în funcție de tipul instalație, la modul general roțile învârt motorul. Valvele se deschid/închid, alternatorul se învârte și el iar injectoare nu introduc carburant (cum se ajunge la asta poate diferi după cum spuneam).
@Ray – Audi e-tron zice ca pana la 7 procente. Tesla aparent intre 3 si 6. E mult ? E putin?
Pentru Dacia 1410 injectie – conditiile sa taie alimentarea erau: pedala de acceleratie nu e apasata, motorul are o turatie peste 1800 rpm. Nu mai tin minte daca era si o viteza minima. Probabil si la cele moderne e ceva asemanator, daca ai consum instant afisat in bord poti sa incerci sa ii descoperi limitele.
@Dan poate noi intelegem mai mult decat altii si avem si un pic de simt al umorului. E o chestie sa afisezi undeva orientativ numarul de km ce ii poti parcurge cu un anumit nivel de incarcare, si alta chestie este sa consideri asta ca principalul reper (omul din video asta mentioneaza: cati km si-a incarcat. Km aia pot sa fie mai putini in functie de: clima on/off, traseul parcurs deal/vale, stilul de condus, alti consumatori conectati etc.
„teslarii” sunt noii „bemveisti”
P.S.: minutul 07:38: „am incarcat la un moment dat si cu 1200 de km/h”
e ok …
Da mai nou așa e si dacă sunt conduse de femei am observat că se „cocalaresc” și ele relativ repede 🤣
Tezlarii că asa pronunta domnii cocaloca
ca sa fii „teslar” ar presupune ca ai cumparat o tesla, o conduci etc, nu doar ca te-ai atins intamplator de una. papagalul din clip doar o duce din A in B aratand cat e el de prost, nimic despre masina.
@Ionut, pai ar fi avut și el dacă nu opreau lidl/kaufland încărcarea gratuita
In legatura cu P.S.-ul, ce e neclar?
@AlexAndru e foarte tare omul… daca la restul electricelor incarci bateria cu kw, la tesla bagi direct kilometri.
Eu cand imi fac abonament de net, aleg varianta cea mai buna cu 1200 de fisiere pe ora.
@AlexAndru si @Adi
Hai, ca puteti sa fiti mai destepti de atat (sper). Masinile Tesla iti afiseaza pe ecran nu doar cu cati KW incarci, dar si numarul de kilometri pe care ii adaugi, raportat la viteza de incarcare. Evident ca e doar o estimare mai mult sau mai putin precisa, dar ea exista si este afisata de masina.
Dan, inca un gimmick inutil dar care ia ochii… viteza d eincarcare este estimata, nivelul de incarcare al bateriei este estimat, distanta parcursa cu acel nivel de incarcare este estimata. estimare la estimare la estimare. practic aia 1200 pot fi oriunde intre 20 si 2000. dar ce misto suna am incarcat cu 1200 kmh.
asta ca sa nu mai spunem ca eu loganul il incarc cu aproximativ 30.000 kmh.
Deci asta e in capul celor care merg d-ampulea pe b2? Vor un semn?
Io am facut scoala de soferi acum 30 de ani. S-a schimbat ceva?
Ce cârnat grețos. Mi-a crescut tensiunea
Eu conduc prin zona Moldovei de dincoace. Astia cu electrice ma dispera – merg incet incetisor si la noi aici nu prea ai pe unde sa depasesti (nu sunt autostrazi, trafic aglomerat pe ambele sensuri).
Si asa un ecologist din asta tine cateva zeci de motoare termice in plus ca el sa poata ajunge cu cativa kw in plus la destinatie.
Am fost saltamana trecuta pana la Iasi.
Am ramas umit ca oe DN2 am intalnit 3 Rolls Royce si 3 Tesla.
Propun sa se scoata electricele de la vanzare in Romania pana se construiesc autostrazi in Moldova.Dupa aceea sa se introduca la loc. Sau sa fie interzise in Moldova.
Notez maxima anului in materie de lipsa de civism(electricele) si ecologie (DPFoff pe DN): cei care se dau cu electricele pe DN sunt de vina pt poluarea suplimentara cauzata de oameni atat de ecologisti ca voteaza PSD de 30 de ani ca sa mearga incetut pe DN , nu repede pe autostrada.
Acum am vazut, e din Pitesti.
Conducătorii de tesla sunt mai rău ca femeile la volan, abia se mișcă.
Aia nu e de fapt banda de electrice? Ca la autobuz?
cum sa dai 40k pe o tesla si sa-ti tii telefonul cu waze la genunchi, sub ditamai televizorul?
Stiu, stiu, o sa sune ciudat, dar tesla nu are car play. Ei zic ca pentru a-si pastra identitatea si a fi competitivi pe piata. E o mizerie.
@stf
Nu iti trebuie carplay.
@Dan asa o fi, dar personal m-am obisnuit sa pot folosi waze si chestii doar conectandu-ma fie bluetooth fie cu cablu.
Nu stiti voi, e foarte important Waze cand mergi in linie dreapta cu 134 km/h
Cat de bine pica si Waze-ul pe telefon sub bord, ca nu merge CarPlay sau AndroidAuto pe ditamai display-ul.
Pai asa faci miliarde, bagi o tableta la fraieri și zici ca e hai tec, scapi de zile de producție pentru butoane și dash adevărat, dacă va scoate un model 2 probabil va veni doar cu un cablu usb c pentru telefonul/tableta proprie, sau in fine conform regulilor probabil va arunca acolo un 6inch screen
Am condus foarte mult prin Germania in perioada meciurilor cu Belgia si Slovacia. Am vazut o gramada de masini cu numere de RO care mergeau in continuu pe ultima banda. Unii chiar in grupuri de 2-3 masini. Nu prea puteai decat sa ii devansezi pe alta banda sau sa stai mult si bine in spatele lor, sperand ca se vor da la o parte.
Majoritatea soferilir din RO nu stiu sa mearga pe B1:
1. Nici eu nu stiam pana sa citesc la tine.
2. Am avut un soc prima oara cand am condus in Germania , am lasat B3 liber, mergeam pe B2 cu 140 dar B1 era liber. M-a depasit un mosulica cu 150-160 pe B1 si mi-am dat seama ca acolo trebuie sa fiu si eu.
și eu tot aici am învățat să folosesc benzile. #numaifitiobstacol
Probabil toti aia care chiar am citit codul rutier cand am luat permisul suntem ultimii fraieri, altfel nu imi explic cum am stiut din prima zi cand am luat permisul ca trebuie sa depasesti si dupa sa te repliezi.
@Ciprian sunt unii care sofam din an in pasti si cunoastem codul rutier mai bine decat soferi care conduc zilnic.
„am auzit si eu mitul ala ca e ok sa conduc cu 10 km/h mai mult decat scrie in lege, si eu vroiau o tara ca afara de ce ma intrebi ?! dar pzm daca imi gasesc o scuza, pot sa depasesc limita ca nu sunt prost”
La 5:24 se vede in oglinda retrovizoare cum un BMW il depaseste prin dreapta pe cel din spate si autorul zice „acum ca vedem niste angels eyes in spate ma dau pe dreapta” deci el se uita in oglinda si vede ca cei din spate stau dupa el dar nu se muta daca nu-i da nimeni flash sau daca nu vede un barosan cu BMW.
B1 e libera mai tot timpul, mai ales în orașe. E un secret bine păstrat, mergeți pe b2 pls în continuare:)
@cristi ssshhhh!!!
@cristi ssshhhh!!!
E ok, o folosesc eu des pe post de banda de urgenta, zbor pe langa restul eu avand viteza astronomica de 59 prin oras.
@dan 2 noi la sat avem strazi cu 70 limita… deci 79 sa fie ;))
Jesus, deci el se da doar daca cineva ajunge in spatele lui, si nu doar atat, trebuie sa ii dea si de inteles ca e bou si trebuie sa se dea! Incredibil, Romania educata rupe!
Ca om care merge pe banda intai trebuie sa recunosc ca e de rahat. Cum trebuie sa depasesc un camion, toti in spate cu flash-uri.
Dude! Am camionul in dreapta, unde vrei sa ma bag? Am semnalizat, merg cu 120 – 130, ce sa mai fac sa nu deranjez toti ministri grabiti?
Daca dupa depasire te duci la loc in B1, e ok. Problema e cu cei care uita sa plece din B2.
Problema e cu aia care vin cu 180+ din spate si nu intentioneaza sa franeze. Am prins mai multi care imi activau senzorii de parcare la ce distante infime ma feream de ei.
@red semnalizezi, te asiguri si schimbi banda. In plus, daca vine ceva din spate, incearca sa ai 20-30km/h in plus fata de vehicul depășit.
In felul asta, daca ai ceva pe warp 9 in spate, evitați sa va șicanați reciproc: daca e prea aproape tu il lasi sa treaca, daca e suficient de departe (la 180km/h ar avea vreo 50m/s, tu, la 120km/h ai vreo 33m/s) are timp sa reduca (ridicat piciorul de pe accelerație, franare usoara).
Daca e nesimtit, ai lampa de ceata, poti semnaliza dreapta si reduci putin la warp 0.92 (TIR-ul merge cu 90) dupa care, cand treci de obstacol, te întorci linistit pe banda ta.
Viata e mult prea scurta…
Viata e
Ultima dată când am avut un grăbit din ăsta în spate era după o ploaie zdravănă pe autostradă, pe B1 se mergea cu 90-100, eu mergeam pe B2 cu 135. Unul cu o dubă mă tot blitzuia din spate. A, deci tu vrei să încetinesc la 90-100 și să mă bag între melci ca să treci tu. Interesant. La 170 era tot după mine, dar începea să gâfâie. L-am lăsat în urmă, am trecut de melci și m-am băgat la loc pe B1, cu 140. M-a ajuns și mergea paralel cu mine. Am accelerat la 150. Tot în paralel. Am ieșit pe B2, că pe B1 era trafic. Din nou a început să gâfâie la 170. După ce l-am lăsat bine de tot în urmă m-am repliat pe B1 la 135, că era din nou liberă. Iar a venit pe B2 în paralel, dar nu l-am mai lăsat să meargă paralel cu mine, am accelerat, am ieșit pe B2, și iar l-am lăsat în urmă. Am mers apoi 135 pe B1, că era liberă. S-a ținut de mine până am ieșit de pe autostradă, fără mers în paralel și fără flash-uri.
Morala: dacă dai flash-uri ca țăranul să îți eliberez B2 când eu trec de ce e pe B1 la 30-40 km/h diferență pentru că nu vreau să merg cu 90 pe B1, așteaptă să am loc să mă repliez, apoi du-te tare, să nu te mai ajung.
@Outlaw: aia cu dubitele sunt speciali. Pe langa Alba Iulia (A1 sau A10 sau ce e acolo) aveam o dubita lipita de spatele meu pe B1, cam la 120 la ora, ca nu ma grabeam, iar B2 era libera, din cand in cand cate o racheta pe ea.
Am trecut pe B2, am depasit ce era in fata, cel cu dubita lipit de mine. Am trecut inapoi pe B1 si am lasat-o la 140 pe pilot automat, sa nu zic ca sunt bulangiu. Ala a venit in dreapta mea sa ma depaseasca, dar cum era usoara urcare n-a mai reusit. A stat in stanga mea, apoi a inceput claxoane, facea gesturi cred sa ma dau la o parte undeva, poate sa decolez de pe banda.
Am lasat-o mai incet, s-a bagat in fata mea si a mers cu 120 si el. L-am depasit apoi pe B2 si l-am lasat in urma mai tare, ca deja devenise enervant. Nu stiu ce a vrut sa faca, poate nu ii mergea mai mult de 140 si credea ca nu-l las sa depaseasca…
care este viteza maxima legala pe autostrada? mai stie cineva de aici?
157,3 km/h pe plat, 110,2 km/h la deal si 112,7 km/h la vale
Stiu eu!
ce tara, ce autostrada, ce vehicol, ce șofer?
vreo 180 la vale.
@Vali, nuuuuu ca la vale se stie ca trebuie sa mergi cu frana usor apasata sa nu te rastorni
Eu din principiu nu dau flashuri, nu vreau să devansez pe dreapta și farurile de la mașină (Toyota) nu mă ajută cu idioti ca cel de mai sus. Ce am ajuns să fac pe autostradă e să ma dau de câteva ori pe B1/B2 la distanță decentă de ei cǎ poate înțeleg, apoi să stau tot decent de in spate cu semnal stânga și într-un final să mă resemnez și să aștept un BMW să vină pe B2 și cel mort acolo să se dea pe B1 din respect.
Stai ca nu inteleg dinamica. Mortul pe B2, tu in spatele lui asteptand cuminte, ala asteapta sa ii dai tu semn si ce rezolva bmw-ul care vine in spatele tau la aspiratie si gandeste „uite doi morti pe b2”?
Eu sunt deja pe B1 la o distanță decentă când vine cineva cu farurile care trebuie să elibereze B2
De unde ati scos-o pe asta cu semnalul stanga?
@Dan întreabă:,, pentru ce semnal stânga?,,
Statisca răspunde cu o întrebare : țara europeană cu mulți morți în accidente rutiere?
Ai două benzi pe sens. Depășești pe B2, te reincadrezi pe B1.
Vrei să îl depășești pe ochiul mortului de pe B1 care merge la consum.
Tu schimbi banda direct din voleu sau îi atenționezi pe cei care vin din spate despre intenția schimbării de bandă?
Scoți mâna pe geam sau arunci o pungă goală de pufuleți să îi panichezi ?
@Paco
Mai citeste o data ce a scris Cris. Nu se referea la semnal stanga la schimbarea benzii.
Baiatul cu tesla a dezactivat comentariile pentru clipul de pe youtube
Stai ca acum am realizat … Omul e un fel de Trambitasu al masinilor :)))
În Germania nu ai limită de viteză pe ,,autobhan,,.
Așa a zis un băiat aici pe blog. După care m-a făcut fraier sau țăran care nu am ieșit din satul meu colburos, nu îmi amintesc exact exprimarea, când i-am spus că sunt doar porțiuni fără limită de viteză dar și alea supuse regulilor de circulație.
Băiatului care m-a certat : știre de ultimă oră. S-a futut no limit, o să fie în curând peste tot în Germania limita de130 km/h.
Vinde repede Koenigsegg-ul că o să ajungi cu el la dezmembrări.
Haide mai P-acolo, tu ai timp să te uiți la putoi care au erectii depășind 130 pe autobahn, zăngănind fioros din table?
In Codul Rutier se interzice „comunicarea„ prin flashuri! Iei amenda!
Sint adorabili toti soferii de aici care nu respecta ei insisi legea (depasesc viteza legala si utilizeaza neregulamentar semnale luminoase) dar sunt neiertatori cu altii care nu respecta! Romani romanind…
Limitele de viteza sunt orientative, fiecare le depaseste pe riscul propriu! (adica se gandesc doar la amenda care nu prea exista. Sic! De parca daca te spulbera pe drum e doar riscul lui. Dar, deh, fiecare e sofer adevarat, accidente fac doar altii).
In schimb respectarea benzilor NU este facultativa, pentru ca ii incomodeaza pe cei care vor sa mearga cu cat ii duce masina.
rasta,
sper ca glumesti cand spui ca regulile si limitele din Cod sunt orientative sau facultative!
@basilicus, am sperat ca nu trebuie sa mentionez la final ca este pamflet.
@ basilicus
Si tu ești minion, mersi mult
@basillicus, doar legile fizicii nu le poti incalca, cu legile statului, baga mare.
Dacă respecți doar codul rutier poți sa circuli și cu 97 km/h depășind un TIR. Chiar și când ești teslar. Mai lăsați din aere ca nicicare nu ati mers mereu ceas cu 130 pe autostrada, chiar dacă exista cruise control. Și cititi din ce motiv au fost introduse limitele de viteza. Indiciu – era undeva prin anii 1970 – pana atunci, în aproape 100 de ani de istorie a automobilului, nu fusese nevoie.
În rest, ca te troznesti de ceva cu 130 km/h sau cu 150 km/h e cam egal, la vitezele alea este loterie. Personal când fac o depășire de orice fel prefer sa fie cât mai repede (din multe motive pertinente) așa ca nu mă complexez dacă trec temporar de vreo limita de viteza.
Doamne ce cretin.
Asta din video conduce ca un prost pe banda 2 . Dar nu vi s-a intamplat sa mergeti pe banda 1 cu viteza de 130 km/h si gasiti pe unul ce merge la 80-90 km/h ?
Nu este tir , camion , ca-l vedeti si trebuie sa franezi . Dar merge unul cu Passat-ul lui la consum sau alt cazan …
Poate are o avarie, poate nu se simte bine, poate are ceva in ochi etc.
viteza de 80-90 km/h este ilegală pe autostradă?
Bun , la ce ne mai trebuie autostrazi ? Sa mergem la consum cu 80-90 km/h , sunt bune si DN-urile . Sa se faca , dar nu ne trebuie noua este prea mare consumul de combustibil
Aia care merg in general cu 80-90 sunt aia cu electrice, sa poata ajunge si ei la destinatie. De aceea, pot zice ca e de apreciat samsarul din video ca macar merge peste 100 la ora cu electrocasnicul acela, macar atat.
Pe “multele” autostrăzi din Romania eu vad in fenomen grosolan. Eu am drumuri de minim 200-300 la cateva zile si am EV.
Se merge extrem de incet pe banda 1!
Ajung tirurile sa depaseasca turismele!
Stiu ca pentru voi toti cei cu EV merg tiptil, dar sunt destule masini cu baterii mari care merg normal.
Problema este ca mergând cu 130-140 Km/h depasesc 80% din masini, iar eu banuiesc ca tone de:
– soferi prosti
– economie la combustibil
Apoi scuza-ma dar la 130 mi-e aproape dublu consumul fata de 100.
@Red: Teoretic cu 100 depasesti orice TIR de pe B1 si nu incurci nimic.
Tot romanul e sofer dar nu respecta nicio regula, tot romanul e Titi Aur si stie el cum e mai bine, rezultatul mii de morti pe sosele. Problema e in infrastructura lipsa, politie rutiera insuficienta, indolenta, se moare in draci, romani si mai nou ucrainenii. Va urez sezon estival frumos si sa nu va intoarceti in sicrie acasa voi si copiii vostri!
Ma jur ca deja sunt satul de toti inaptii cu „infrastructura lipsa”. Mai iesiti din catuna aia dubioasa de unde stati, la infrastructura stam chiar ok, problema e intradevar cu soferii care se cred piloti de raliu si munca „asidua” depusa de politie in timp ce fac orice altceva decat sa lucreze.
Am intrat si eu sa vad cate likeuri are comentariul meu si idiotul a dezactivat comentariile. Oricum era petrecere de comentarii, aproape toti spunandu-i cat e de prost.