Șoferi: s-a deschis oficial sezonul la “nu știu”

Am văzut azi primele mașini cu număr de Italia conduse aiurea, pe teoria “nu știu”.

În caz că nu știți, românii se întorc acasă, de unde au plecat pentru că era nasol, nu se respectau regulile, nu erau bani, nu era civilizație, și conduc ca niște dobitoci. Și când le atragi atenția, ei “nu știu”.

Și nu văd ironia rahaturilor pe care le fac. De aia mie îmi place să mai discut cu ei la semafor, dacă îi prind.

Ești plecat de 10 ani din țară? Ce frumos. Banda asta făcea dreapta acum 10 ani? Ah, făcea? Și totuși tu și GPSul ați decis să fiți jegoși, că tu nu știi.

În Italia roșu la semafor ce înseamnă? Înseamnă să ignori și să te bagi? Ah, nu? Ce frumos. Dar tu nu știi.

Aici a fost vreodată parcare? Ah, nu? Vezi mașini parcate aici, pe banda1? Ah, tu nu știi…

Top a fost un meserie cu un Tipo maro, se pusese roșu pentru el și a trecut peste și voia să forțeze intrarea pe un bulevard cu 4 benzi. Că el nu știa…

Pur și simplu adorabili sunt.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

64 comentarii

  1. NOU
    #1

    Ca să fim corecți, roșu la semafor în Italia nu înseamnă totdeauna să nu treci. Eu mi-am luat claxoane în Sicilia când stateam la roșu

    Comentariu apreciat.19013
    • Intamplare povestita de un coleg italian.

      Intr-o zi se intalneste colegul cu o cunostinta, individual era bandajat la cap. A intrebat ce s-a intamplat si a spus ca bandajatul, din nordul Italiei fiind, a calatorit cu masina in sud cu niste afaceri.
      Urma sa treaca la un semafor in Napoli cand s-a facut galben, apoi rosu si a oprit mai „din scurt”. A fost lovit din spate de un localnic. Apoi s-au luat un pic la cearta si napoletanul i-a reprosat ca nu a trecut si ca a oprit, pentru ca era „rosso fresco” — rosu fresh, abia se pusese semaforul pe rosu, si un mod normal se trece in situatia aceea in Napoli, din cele povestite.

      Comentariu apreciat.1576
    • Si de ce era bandajat la cap ? L-a pocnit napolitanul ?

      Comentariu apreciat.334
    • NOU
      #4

      Napoli si zona din jurul lui sunt horror. Masini pe prima banda in România? Acolo găsești mașini parcate în curbă pe contrasens și pe alții care taie sensul giratoriu pe contrasens. Iar aproape toată lumea scrie mesaje pe telefon la volan. Cu amândouă mâinile

      Comentariu apreciat.761
    • Tot ce e la sud de Roma e practic România fără cei 45 de ani de comunism.

      Comentariu apreciat.1266
    • Vedi Napoli ,e poi muori .

      Comentariu apreciat.576
    • Napoli e praf si pulbere la condusi. Dar nici nordul nu e asa stralucit. Oprit la trecere ? doar daca esti fix in fata lui. Ai semn de Stop ? nu conteaza, tine telefonul la ureche si treci fara nici macar sa incetinesti.

      Comentariu apreciat.342
    • Sicilia a fost de departe cea mai turbata experienta pentru mine, ma simteam efectiv ca in India (am fost, deci am termen de comparatie).

      Pe toata insula era un haos generalizat pe sosele, in Catania sau in Palermo faptul ca tu ai prioritate iar celalalt are STOP inseamna ca tu trebuie sa incetinesti ca ala cu STOP-ul sigur nu se va opri. Se merge foarte mult la intimidare.

      Giratorii, intersectii, nu conteaza, te bagi si aia e, pizda ma-sii, poate scapam, poate nu.

      150
    • În sudul Italiei sunt autostrăzi dar au fost construite cu scandaluri între politicieni&mafia de acolo+ că se ceartă unii cu alții cu stilu de condus ca pe la noi.
      Toate astea povestite de un localnic din Reggio Calabria. Mor când aud pe unii că doar în România se întâmplă chestii.

      Comentariu apreciat.311
  2. Țin să te corectez. În Italia, roșu la semafor chiar înseamnă să ignori și să te bagi. : )))

    Comentariu apreciat.1125
    • dap. dupa ce am vazut cum se conduce in Italia si Grecia, nu ma mai plang de cum se conduce la Bucuresti.

      Comentariu apreciat.723
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 8223
    • Zoso, ii dai bani lu’ Boris sa fie prost pe aici sa creeze discutii?

      Comentariu apreciat.936
    • Eu a trebuit sa citesc de doua ori comentariul lui @Boris ca sa inteleg. Prima data creierul meu nu a vrut sa inteleaga ca unii considera ca rosu la semafor semnifica cedeaza trecerea si nu oprire.

      Comentariu apreciat.593
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 11134
    • @Boris, imi place gandirea astora ca tine.
      Spui o prostie crunta si apoi, cand ti se da peste nas, treci in partea cealalta si spui ca ai glumit.

      Comentariu apreciat.372
    • E plin de alde Boris ce forteaza blanao trecerile de cale ferata la stirile de la ora 5.

      100
  3. Zoso, ma che cazzo sta succedendo?

    Comentariu apreciat.822
  4. Boss, in Palermo iei claxoane daca stai „inutil” la rosu.

    In toata Italia, nu e recomandat sa treci pe trecere daca nu ai stabilit contact vizual cu soferul. Si dupa aia oricum te injura.

    Comentariu apreciat.758
    • m-am uitat pe fereastră să fiu sigur, nu suntem în palermo.

    • Am auzit ca majoritatea pietonilor sunt recunoscatori cand sunt lasati sa traverseze pe treceri nesemaforizate…fac gesturi de multumesc catre soferi…te doare mintea.

      Comentariu apreciat.356
    • Eu chiar am ramas surprins cum standardul in Italia (Roma si imprejurimi) este sa astepti minim 5-6 masini sa treaca pana cand iti da cineva prioritate la trecerea de pietoni.

      196
    • @vali, te uiti pe fereastra si… esti in Brasov. Sigur e un bun etalon pentru Romania?

      185
    • Uite p-aci prin ES, pietonul se uita dupa masini inainte sa traverseze. Vede ca vin masini la 20-50-200-300m.
      Din acel moment se pune pe asteptatpe trotuar in dreptul trecerii si le urmareste permanent cu privirea pana cand acestea il vad la randul lor si opresc.
      Doar dupa ce masinile s-au oprit, nea´ pietonul pune piciorul pe trecere.
      In timpul traversarii face un gest de multumire catre soferi.
      Asta se intampla cam in 80-90% din cazuri.

      Sigur, sunt si aia care merg linistiti pe trotuar in directia ta de mers si cand ajung in dreptul trecerii fac brusc stanga si intra pe carosabil fiind inca semi-intors cu spatele la directia din care vin masinile pe sensul lui.
      De aceea, in general, masinile cand merg pe langa un trotuar cu pietoni incetinesc astfel incat daca vad ca vreun pieton schiteaza un gest care s-ar pute interpreta ca intentie de a traversa, opresc imediat in dreptul trecerii, chiar daca ala s-a oprit fara nicio intentie de a traversa, doar ca sa schimbe sacosa dinttr-o mana in alta sau sa-si aprinda o tigara sau sa-si caute telefonul, etc. Daca sunt biciclisti, atunci masinile merg in spatele lor la 10-15m pana cand marcajul si circulatia din sensul opus permit depasirea prin iesire cu jumate de masina sau cu toata masina pe sensul opus.

      Se merge incet insa foarte cursiv in comparatie cu Romania unde toata lumea accelereaza pe 150m ca apoi sa franeze in fundul ultimei masini din coloana si sa stea nemiscati in trafic o groaza de timp.

      De aia desi in majoritatea zonelor intra urbane viteza e 30, uneori 50, masinile merg mai mereu sub viteza asta.

      Comentariu apreciat.406
    • Domnul Tom unde kkt merg spaniolii cursiv si sunt atenti la pietoni :)))). In ultimii ani am fost de mai multe ori in Madrid si zona metropolitana. Daca mergeam cu viteza legala ori stăteau lipiti de mine ori ma depășeau si se uitau urat la mine:)))) chiar si in oras, se simțea “presiunea” de a tine pasul cu traficul si de a nu respecta viteza, unde se putea, ca in buc. Bine, asta pe la orele de varf ce-i drept…. Era masina închiriată, nemarcata, cu Nr de Spania, nu de Ro. Iar ca pieton… mai mult in Madrid se opreau soferii la timp si rapid sa trec. In zona Arganda del Rey, campo real si adiacent era la fel ca in Bucuresti…

      21
    • Domnu’ Miau, aci la mine pă insulă îs destul de cuminți spre sedați, de-a dreptul.
      La trecerea de pietoni, in majoritatea cazurilor cam prima mașină oprește la pietoni, in rest a doua oprește aproape sigur, extrem de rar ajunge să oprească abia a treia mașină. Apoi pietonii foarte rar se angajeaza în traversare daca au apucat să vadă c
      Pe autostradă, 70% din trafic merge 75-90km/h, vreo 20% 90-110km/h, maxim 5% merg peste 110km/h. Procente rotunjite ca să încapă și ăia care merg 60-75 km/h.
      Au exercițiul mersului pe autostradă ca și românii, spre zero.
      Cat privește „impinsul” din spate, dacă se intamplă sa se uite în oglinzi, ceea ce nu prea îi caracterizează, și te simt că ești mai aproape de 30-40m de curu’ lor sa panicheaza și trag pe dreapta. În coloană când merg lasă frecvent spațiu de 2-3-4 mașini între ei și ăla din față. În sensul giratoriu cu mai multe benzi toata coloana de 50+ mașini stă la intrare exclusiv pe banda 1, iar odată intrați dacă ieșirea lor este la 270⁰ sau chiar la 360⁰ față intrare, tot pe banda 1 circulă.

      00
    • …hai că fugise înainte să termin, deci:
      Apoi pietonii foarte rar se angajeaza în traversare daca au apucat să vadă că vine o mașină chiar dacă mașina e la mare distanță.
      Te așteaptă cuminți pe trotuar să te apropii și să oprești și abia apoi pășesc pe trecere.
      De multe ori, mașina e așa de departe de trecere că pană și un bătrân cu dificultați locomotorii ar avea timp să traverseze șontâc-șontâc de vreo 3 ori fără nicio problemă până s-ar apropia mașina suficient de mult, dar nah, pare că așa îs invățați.

      00
  5. Nici cu Roma nu mi este rușine, nu este mare diferență între ai lor și ai noștri :))

    Indecis. Tu ce zici?255
  6. cred ca erori de genul asta ar putea sa fie o problema minora atat timp cat toti ar merge cu viteza redusa ca in vest

    94
  7. Urmareste canalul lui Spahito pe TraficTube.
    Eu cred ca ei circula in tara exact cum ar face-o acolo.

    110
  8. Vrem o țară ca afară!

    … sau nu mai vrem?!?!

    Comentariu apreciat.391
    • Si Germania si India e afara. Trebuie să fii mai specific ca vad că sunt situații și i situații ..

      61
  9. NOU
    #37

    N-ai prea nimerit-o cu articolul asta.
    In Italia se conduce infinit mai rau decat la noi, toate lucrurile pe care le-ai spus, stat la semafor, bagat peste altii, trecut pe interzis, parcat aiurea, nerespectat regulile in general etc. sunt la ordinea zilei acolo. Daca compari traficul de la noi cu ce e in orasele din Italia, la noi e paradis. Diferenta este ca in oraselel mici si sate, lucrurile stau mai bine si mai linistit.
    Data viitoare cand te duci prin Italia, iti recomand sa inchiriezi o masina. O sa te intorci de acolo cu o noua perspectiva asupra vietii si o nou descoperita dragoste pentru Romania.

    Comentariu apreciat.725
    • Nee, am stat în oraș mic vreo 2 săptămâni. La trecere, treci cam la a treia mașina. Primul trece, al doilea se gândește, al treilea te lasă.
      Își fac cruce dacă sunt în giratoriu și tu nu te bagi și tu. La semafoare nu am văzut, că no mai rare la țară 😅
      Bicicliștii? Specie protejată la câtă prioritate își închipuie că au și pe drum și pe trotuar.

      205
  10. Și cu unii pietoni care circulă pe pistele de biciclete e la fel. Nici ei nu știu sau nu le pasă că n-au voie pe acolo.

    1212
  11. In Italia se morto di fame. In orasul asta Schengen unde traiesc este invazie de Italieni.
    I-am intrebat pe vre-o doi: ma perche ?
    Au spus ca italia traieste din vanzarea biletelor la obiective turistice, inchiriat sezlonguri cu 100 euro si vandut capuccino cu 10 euro etc…
    Lipsa proteinelor ar putea fi cauza conducerii haotice a masinilor.

    Indecis. Tu ce zici?2013
    • nordul duduie. sudul cam suge agricultura.

    • ,,italia traieste din vanzarea biletelor la obiective turistice, inchiriat sezlonguri cu 100 euro si vandut capuccino cu 10 euro etc…,,
      Ai reusit sa imi dai dauna totala la creier. Care oricum e praf. Cum dracu poti sa ecluberezi o asemenea aberatie ? Vorbesti de Italia de zici ca e Croatia in sezon turistic.

      83
    • @ Paco – ai dreptate, Italia traieste din livezile de meri din Bolzano. Sau producand Speck cu carnea de la fermele de porci din Alto Adige.

      31
    • Din industrie se trăiește dragule…. In nord, unde nu e mafia la fiecare colț să-ți ceară șpagă. Îmi aduce aminte de o țară… Unde oamenii dau de bunăvoie șpagă și bacșiș la orice… Cum îi zicea….. Ah, Romania!

      120
  12. „În Italia roșu la semafor ce înseamnă?”

    Sincer nu inseamna mai nimic

    Comentariu apreciat.430
    • NOU
      #46

      vorba basarabeanului care a „scurtcircuitat” sensul giratoriu spre Copou:
      – hora? daaa, iegzîstî șî la noi, da’ cari vre, o fași, cari nu, nu…

      80
  13. Hahahahahaha, Italia! Hahahahahahaha!!!!

    Indecis. Tu ce zici?286
  14. Nu că voi ca să mă laud, nici că voi să vă-nspăimânt, dar am condus până acum aproximativ 1milion de km doar în Italia…..
    Bucureștiul fără câțiva tâmpiți, cam 5%, ar fi parfum. Sau dacă învățați să nu blocați intersecția sau să utilizați cum trebuie sensul giratoriu.

    Torino : se trece pe roșu fără probleme, chiar și autobuzele. Singurele semafoare ce sunt respectate sunt cele cu cameră. Treci pe roșu, 100€ și puncte, sau 200€ și nu spui cine a fost.
    Roma: Torino plus multă aroganță și prostie.
    Milano : ăștia sunt mai civilizați, doar pentru că au foarte multe camere și poliție pe stradă.

    Orașele mai mici sunt mai civilizate, lumea nu e atât de competitivă și de arogantă

    Comentariu apreciat.472
  15. Am fost in Jakarta, Java, Indonesia. Am fost deștept eu, ca am vrut sa merg pe jos vreo 3 km, pana la obiectivul ce am vrut sa il vizitez. Semafoarele erau extrem de opționale pt șoferi. Eu eram ciudatul care mergea pe jos.

    211
    • Să vezi Borneo, zebra e doar o risipă de vopsea. Stăteau femeile (care-s fooaaarte respectate) cîte 6-8 minute și nu oprea nimeni, eventual încercau să se fofileze printre mașini. Eu mai cu tupeu, călcat pe zebră, ridicat mîna și tras și cîte un fluierat, urmat de tot grupul de pietoni.

      184
    • Kabulul, în vremurile de glorie, era o “minunăție” la condus. Bubuiau de respect în trafic.

      51
  16. “Iltalienii” sunt level 1. “Nemtii”, “austriecii”, “norvegienii, suedezii si cei din nord”, care se presupun a fi adoptat stilul de acolo si simtul civic sunt level 1000. Aruncat tigari pă geam, mers pe banda superioara cu viteza mica, fara prioritate pietoni. I-am zis unui “Neamț” ca are scrumiera la masina si nu e frumos sa arunce tigara pe jos ca in jermania nu cred ca face asa. S-a uitat la mine de parca i-am zis ca vreau sa întrețin relatii sexuale cu mama lui.

    Indecis. Tu ce zici?265
  17. Vezi treaba asta inca de pe aitostrada. Pe masura ce te apropii de Romania, se conduce din ce in ce mai haotic. Masini care prin Germania sau Austria co duc cat de cat civilizat, odata ce intra in Ungaria, incep sa conduca ca niste bizoni.

    80
  18. Como se dice la voi aicea, „girotoriu”?

    131
  19. Subscriu la toate plangerile antecomentatorilor.
    Am condus o saptamana in Sicilia, am imbatranit un an, am fost de 3-4 ori pe zi in pericol de divort iar copilul va ajunge cu siguranta un derbedeu poliglot, cunoscand deja o larga varietate de injuraturi in romana, italiana si engleza.

    190
  20. Am făcut o nasoală azi în sens la Onyx, pe unde am trecut de 1000 de ori până acum, fără probleme. Nu mi-am dat seama că mă ținea de vorbă soția și am schimbat benzile complet aiurea. Când m-a claxonat unu, mi-am dat seama după vreo 10 secunde că mie mi se adresa. :(

    105
  21. Sper că aștia întorși de pă Italea știu că pentru patru beri la discoteca din sat riscă pușcărie de la 1-5 ani și permis suspendat până la 10 ani.

    172
  22. Ungaria, autostrada, ora de varf, bara la bara, max 10 km/h. si au inceput sa apara masinile pe banda de urgenta. Una, doua , trei, 10, si nus’cum naiba dar toate aveau numere de Austria. 2 italieni la Bucuresti e parfum.

    60
  23. NOU
    #62

    exceptand Tirolul de Sud, unde se conduce ca in Austria, in toata Italia se conduce haotic.

    pana si in Grecia opresc la semafor sau la trecerile de pietoni. In Italia, mai rarut spre deloc, si mai si tipa sa te grabesti.

    00
  24. Rosu: treci dar cu prudenta; Verde: treci linistit

    00
  25. stilul de condus în italia este modul de protest al șoferilor pt prețurile mari ale RCA-ului!!!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube