Un nene a avut probleme cu un Model3. S-a dus cu ea la garanție, la 500km distanță, și i-au făcut o reparație de mântuială. După care a condus 500km înapoi. Superb.
Altă știre spune că Cybertruck-ul e asamblat de oameni beți.
Sincer acum, voi ce ați face dacă ați avea o hoardă de fani disperați să arate că au bani și dispuși să dea 100.000 dolari pe o porcărie de mașină? Nu i-ați țepui și mai tare?
E ca atunci când Apple cere 50 sau 70€ pe un adaptor.
Moamăăă! Să vezi ce ți-o iei acuma de la hoarda „credincioșilor” Apple. Poți să te iei de Musk, că e de partea politică „a celorlalți”, dar totul până la Apple! Ai înțeles? 😂😂😂
Zoso are Apple. The struggle is real.
incorect. are iphone și ipad. nu apple.
Stiu ca are si tesla, dar ce mai conteaza acum ?
Probabil are generator de apple in gradina.
@weeeq zoso are Adam’s apple
Care și le iau din banii lor, problema lor.
Mai nasol e când state sărace (ca romanika) finanțează achiziția lor prin tot felul de programe făcute românește:
https://www.libertatea.ro/stiri/investigatie-cum-se-joaca-cu-banii-statului-politrucii-de-la-fondul-de-garantare-a-creditelor-pentru-imm-4846361
Adică noi restul, le plătim.
Nu pare-se să te deranjeze așa de rău.
Doar ceva despre inoxul care ruginește.
Da, inoxul ruginește. Sunt vreo 5 tipuri de inox, fiecare cu zeci/sute de formulări, în funcție de ce vrei de la el. De ruginit, în anumite condiții specifice pentru fiecare, toate pot rugini. Șpilul e că, datorită conținutului de crom, nu ruginesc decât superficial, în primele straturi de atomi de la suprafață, fără ca rugina să se extindă spre interiorul materialului.
La unele inoxuri (alimentare) care au conținut mai mare de crom, fenomenul nu apare niciodată, în condiții normale de exploatare.
La altele, la care e importantă duritatea și rigiditatea (lame de cuțit, de exemplu) și au mai puțin crom și mai mult oțel-carbon și molibden, poate apărea rugină superficială dacă au stat în contact cu ceva ruginit sau au stat într-un mediu hiperacid/hiperbazic.
Deci, revenind la Cybertruck. Nu poți fi și sătul și cu brânza întreagă. Inoxul din care a făcut Musk chestia aia e ultrarigid și dur, deci e posibil ca la rețeta sa să apară – în anumite condiții – o umbră de rugină superficială, dar niciodată nu va arăta ca un prag de Dacie făcut din tablă de Galați.
Deja le face tratament anti rugina, 5 mii, o bagatela cand ai dat peste o suta pe dihanie.
@ivanG, acum totusi putem sa spunem ca nici Dacia aia nu costa cat un Cybertruck.
Ce insemna tratament Gigi, sa il stergi cu carpa cu apa?
FEATURES AND BENEFITS:
SELF-HEALING, URETHANE-BASED FILM
2X THICKER THAN VINYL ON AVERAGE
PROTECTS AGAINST SCRATCHES
MORE ENVIRONMENTALLY FRIENDLY THAN TRADITIONAL VINYL WRAPS
COVERS ALL EXTERIOR STAINLESS-STEEL SURFACES
Nici Dacia nu mai folosește tablă de Sidex.
sa vezi distractie cand vor avea nevoie de service zecile de mii de masini chinezesti venite in EU.
cobaii care se bucură la preț nu au griji din astea. după aia se vor plânge pe net. și noi vom fi aici să râdem de ei.
Pe de alta parte, ceilalti scumpesc in draci masinile, ca sa planga pe urma ca lumea nu mai cumpara/cumpara din China.
uuaaauuuu! MMMGGG!!!
daca e electrica nu poate fi reparata in spatele blocului? eu zic ca romanii sunt foarte inventivi.
@Vlad – nu doar ca le scumpesc.
Azi discutand cu un prieten am realizat ca si la masini a avut loc fenomenul de shrinkflation: Audi A6/7 dupa 2018 e mai scurt decat generatia anterioara cu vreo 7-8cm.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Cine o să lucreze în service-urile alea? Absolvenți de școli profesionale? Tineri cu chef de muncă?
Din păcate întreținerea și repararea mașinilor de azi necesită scule și software specializate, nu mai merge cu sârmă și ciocan….
La noi, orice se poate ”lua la pilă”.
@Fisherman probabil vor lucra influencerii care vor fi cancelati si constransi sa se lase de social media.
Cam toate mașinile actuale, hiperautomatizate și hiperelectronizate sunt experimente pe banii clientului.
Merg superb până când brusc nu mai merg sau merg prost. Tot ce poate face mecanicul/dealerul e să o conecteze la un calculator de diagnoză proprietar mărcii, care se conectează și el la serverul de la mama mărcii și așteaptă să curgă soluția.
Dacă ai noroc de un update, ceva, bine dacă nu – „mai reveniți”.
Un motoraș sau două, un cip și cîteva rezistențe cu cîteva tranzistoare de putere nu-i mare halviță pe lîngă aplicațiile industriale, recte navale gen RT-flex și care se fabrică sub licență Wartsila tot prin China, de unde vin cam toate ”jucărelele” astea cu 4 roți.
@Marinel
O poveste citită despre unul cu Hyundai căruia i-a crăpat actuatorul de la ușă. Cum spui, un motoraș, un cip și câteva piese mici.
Dealer-ul i-a cerut vreo 600$ pe piesă. Ăsta a zis că e nebun dealer-ul și a făcut ceva căutare pe net. A găsit piesa respectivă arătând identic, originală Hyundai de la mama ei, cu același conector la vreo 60$.
A luat-o, și-a pus-o și… canci mers.
A mai căutat pe net și a aflat că, pe lângă comenzi, chestia aia primește de la calculatorul mașinii și un cod unic pentru modelul respectiv, altfel nu merge. Și că programarea o poate face doar dealerul, după ce primește codul de la fabrică. Chestie pentru care-l taxau cu mai mult decât ăia 600$. 😜
piesa e 10€, ITistul care ți-o programează 100€/oră
@ivanG, ce model de Hyundai era?
Ma gandesc ca este enorm sa platesti 600 de dolari pentru reparatia unui motoras de la usa la o masina mai veche de 5 ani (pentru ca daca avea sub 5 ani, era inca in garantie).
Poate in pretul respectiv era inclusa si manopera service-ului, care in SUA este considerabila.
Aici e și cu 2 tăișuri. S-a umplut piața de chinezi care vând piese de schimbi absolut abjecte dar oamenii cumpără că-s ieftine. Evident după un timp piesa aia se dezmembrează și trage după ea alte piese, după care ți se duce ție ca producător reputația că faci mașini infecte.
Așa că au zis bine boss, vrei să pui piesa non-verificată de noi? Nu o să poți, n-o să te lăsăm, o să forțăm din soft să verificăm dacă piesa aia chiar e făcută de cineva cu renume. Clar că asta poate naște abuzuri gen producătorul îți dă suprapreț pentru că poate și n-are concurență.
Evident, și partea cealaltă a monedei e adevărată, mașina e a mea, fac ce vreau cu ea, absolut corect. Dar brandul e brand, companiile astea nu bagă milioane în marketing ca să scrie gigi pe forumuri că i-a picat roata după ce a pus amortizoare și brațe din china la 20% din prețul normal, apoi le scad vânzările că lumea rămâne cu impresia că sunt mașini proaste.
Și la noi în România văd chestia asta pe pielea mea. Mulți mi-au zis că mașina x sau marca y sunt păcătoase, sunt nasoale, sunt vai de curul lor. Mi-am luat. Văzut service doar reprezentanță sau service care știu că e bun, piese strict originale. Mai scumpe? Clar. Indiscutabil. Iar cei care mă sfătuiau oscilau între cea mai ieftină de pe epiesă sau de pe dezmembrări. Dar ‘e proaste mașinile’.
Si eu care eram putin abatut ca ma cam lasa macaraua la un geam de la Golfu 4…
Vand Golf 4 pentru piese
ii repari macaraua si mai merge 200k cand se arde un bec
Cam da, ca fapt divers, mi s-a ars un bec acum vreo luna(dupa ani si ani): 8 lei. La o Dacie e 1500, ca e led…
Regula de aur este „nu cumperi niciodată prima versiune de nimic, și cu atât mai puțin primele exemplare ale unui model nou de mașină”.
Aia cu Dorel ține de service. Am și eu povești de pe vremea când aveam Passat, și nu doar cu service-uri din România. Dar deh, dacă nu m-a făcut mama influensăr.
Numește marca unde nu voi primi același tratament la dealer. Ah, ca merg la Vasile în spatele blocului cu o mașină de 10 ani și ăla o lipește bine, e pariul meu și banii mei până l-am nimerit pe Vasile dintre Dorei.
Culmea e ca sansele ca Vasile sa iti faca treaba buna sunt chiar mai mari, ca pe ala ti l-a recomandat cineva, plus ca vorbesti fata in fata cu el. La reprezentante nici nu ai contact cu mecanicii, plus ca mie de ex imi place sa stau pe langa masina, macar la inceput, sa vad ce si cum, nu deranjez omul, doar observ cu atentie si ingrijorare.
De obicei, Vasile a fost mecanic la reprezentanta marcii X, apoi a plecat si si-a deschis propriu service. Exista Vasile cred ca in orice domeniu. Cei mai buni sunt cei specializati pe centrale de apartament.
@punKreas, eu am dat chiar de Vasile care a lucrat 10 ani la reprezentanta si apoi a plecat de acolo, ca era singurul care muncea pentru tot service-ul, si s-a angajat la un service in spatele blocului unde sunt 3 mecanici in total. Nici macar nu era el patron.
Si desi a lucrat 10 ani in reprezentanta, a trebuit sa-i arat eu unde este filtrul de benzina.
Fără supărare, trebuie să fii puțin sub influență dacă lucrezi la Tesla, în special dacă îl consideri pe Musk un geniu și un vizionar. Mașinile alea vor continua să aibă probleme pentru că sunt niște experimente colectoare de date. Asta e, noi să fim mulțumiți că protejăm mediul înconjurător.
Nu ai avut mașina mai noua de 5 ani, nu? Toate mașinile colectează date angro. Nu apăr tesla, acolo colectarea e la nivel de arta, dar toate aduna – nu sunt la nivelul tesla ca au pierdut startul dar o sa recupereze.
Sper sa ne placa dacia 1300 dacă nu vrem sa ne dam datele.
vrei sa protejezi planeta ia-ti bicicleta.
Am văzut eu pe YouTube un vloger de teh că de spune că nu are ce sa se strice la o mașină electrică că nu are atât de multe componente ca o mașină normala. Acum îmi arată cât de bune și ieftine sunt mașinile chinezești
..doar că el nu ar da banii lui pe așa ceva. sau pe un telefon chinezesc fără google. gratis dacă il primește e cel mai bun.
@vali nu gratis, doar dacă e vreun ”proiect special”.
@Razvan, multi bloggeri de tech explica in continuare ca masinile electrice sunt mult mai convenabile, pentru ca sunt „maintenance free”.
@vali, chiar si cand este primit gratis, multi folosesc telefonul ala doar atata timp cat scriu articolul. Apoi revin la Samsung sau Apple.
andrei, nu te cred. nu ar face ei așa ceva.
@Andrei, nici măcar atât. Pe vremuri, le scoteau ”live” din cutie, filmau ce aveau de filmat și apoi treceau la următorul. Nu tu SIM în el, nu tu cont personal de Google. Nu era un review, cel mult o prezentare, și aia pe bâjbâite. De multe ori vedeau pentru prima oară specificațiile la telefon. Cred că încă se mai practică asta în industrie, mai ales la modelele ”de volum”. Și nu ar fi o problemă dacă treburile astea se fac ”moca”, dar de multe ori sunt și bani la mijloc.
Eu m-am dus 200 km la reprezentanta sa imi faca o reparatie mai serioasa pe casco. Asiguratorul si reprezentanta poarta numele mogulului mustacios.
Am primit cea mai de mantuiala reparatie posibila, 1/10.
Intre vericu de la colt si reprezentata diferenta a fost ca vericu lucra mai repede.
Dar hai sa nu fim cobai pe banii nostri si sa mergem pe brandurile cu greutate in industrie, acolo QA e pus la punct.
si vericu ia si un pret mai mic
@alxzen, si ai ridicat masina din service?
Eu cand am patit asta acum vreo 10 ani, sa se faca o reparatie de mantuiala, nu am luat masina pana cand nu s-a remediat. Si intre timp m-am deplasat cu masina de schimb primita de la service.
Cum zice Vali, internetu-i pt p0rn, scroll, nimic educativ sau informativ. În industria auto de mult circula vorba ca fiabilitatea Tesla e jos de tot. Acum vreo 3-4 ani citisem ceva similar ca Tesla alesese sa NU trimita (deloc) statisticile de calitate precum fac alți producători auto. Știau și ei ce calitate livrează.
Daca arata bine, e popular nu înseamnă automat ca e și perfect.
––-
Posted on November 15, 2022
Tesla was found to be one of the most unreliable brands in America, according to Consumer Reports’ annual reliability report.
https://www.teslarati.com/tesla-placed-bottom-consumer-reports-reliability-rankings/
Tesla scored a reliability score of 40/100,
Conversely, hybrid and PHEV vehicles crushed the competition with an average score of 78/100. And unsurprisingly, the brand with the most extensive representation within that segment, Toyota, achieved the number 1 spot with an overall reliability score of 72/100.
Ba, nu te mai lua de Apple. Vezi ca de anul asta putem muta icoanele pe ecran unde vrem noi.
unde boss? cand am trecut de la android la eppl am zis ca m0am intors in 2010, de abia astept sa se termine leasingu sa ma duc inapoi….
What a time to be alive.
@Octtavyan, este doar un teasing pentru ce va oferi viitorul. Inca nu au implementat.
Da da, de aia sunteti saraci si nefericiti ca nu puteti dezordona ecranul sau sa puneti font din ala comic sans ca pe android
nu știu, nu-mi pasă.
Astea-s probleme de oameni care au timp si minte odihnita.
Părul ăla e fals.
e pus. cauta poze cu el acu 10-15 ani si o sa vezi ca era un basescu in devenire
Domnu Gelu de ce tace si nu zice nimic de suedejeala care i s-a intamplat acestui roman cinstit la reprezentanta Tesla?? De ce tace????? Doar cand ii convine comenteaza! Acum ca etnicii aia nenorociti i-au facut asta saracului om in reprezentanta nu zice nimic!!! Se asterne linistea peste faptele astea..
Oamenii care aleg sa cumpere Tesla o fac din motive destul de simple:
1. Marketingul din spatele produsului care te face sa te crezi special. Strategie ce este folosita la greu si de Apple. Singura diferenta fiind ca produsele Apple sunt mai fiabile decat Tesla si au o durata de viata mai mare…
2. Iluzia reducerii costului de a detine o masina. Aici vlogerul de teh are un video emblematic pentru tot ce inseamna asta. Mai mult l-am auzit prin niste video-uri unde omul spunea ca daca ar face 400k km practic si-ar amortiza investitia(stiu ca in acel moment detinea un Model 3).
3. Asteptari gresite asupra masinii si mai ales a experientei post-cumparare. Aici povestea este simpla, Tesla nu s-a prezentat ca o companie ce produce masina ci mai degraba o companie de tehnologie. Prin urmare nu pot avea asteptari cand vine vorba de ce inseamna revizii si alte probleme ce te fac sa vizitezi service-ul, daca as fi sa compar chiar si cu Dacia. Pur si simplu multe din problemele lor se asteapta sa le rezolve din soft(cate s-or putea), iar cele mai hard(probleme la caroserie, geam) vor cauta sa minimizeze costurile.
As mai adauga aici si povestea numita asigurare, unde multi asiguratori ajung sa ceara mult mai mult pe asigurare doar pentru ca ingineria masinii cand vine vorba de reparat este facuta pe ideea telefoanelor mobilele actuale(greu de reparat). Astept povesti si din experienta numita MG sau BYD si cum Dacia ajunge sa fie net superioara la experientele de service comparativ cu astia.
Intre timp ei salveaza planeta si nu polueaza ca restul de pulime, deci nu sunt cobai ci oameni care sunt inaintea vremurilor noastre…..
Taci ca acum vin martorii lui Musk si-ti explica cu excelu ce economii au facut ei mergand ca pensionarii.
@Marius
Povestea cu vlogerul de teh aparuse undeva 2020 sau 2021 nu mai stiu exact. Omul calculase la realitatile de atunci si era oarecum partinitor in sensul ca numai el o sa aiba electrica si restul nu. Revenind in prezent sunt prea multe meme din viata reala unde vizionarii stau la coada la incarcat. Bine noi si sintem oamenii care iubesc coada deci posibil sa fie si ceva nostalgie acolo.
A doua chestie pe care unii o uita este ca masina in extrem de putine cazuri e investitie ci doar cheltuiala pentru confortul propriu. Sigur iei masini de colectii/editii limitate si le ti in garaj sa le vinzi in viitor sau sa tai bilete(vezi tiriac) clar vorbim de investitii.
Insa pentru 99% din oameni masina este o cheltuiala si atat. Ca are motor termic sau nu, la final tot o cheltuiala ramane. Asta ma si amuza cand vad pe toti cu excelul care imi arata cate economii au facut, dar omit pretul initial platit plus alte chestii ce au venit pe langa. Si excelul ala o sa dispara pe masura ce diverse beneficii o sa dispara.
Folosesc de 2 luni un Tesla Model 3 varianta noua.
Este mult mai mult decat ma asteptam, e cam ca trecerea de la Dacia 1300 la Honda Accord noua (asta se intampla in 2007). Masina e impecabila, nu trebuie sa ma stresez cu mentenanta, ma costa 14 lei/100km.
Absolut niciodata nu am intalnit „coada” la incarcat cel putin la Superchargerele Tesla. Are 480 de cai putere si acceleratia e spectaculoasa, e o bucurie sa o conduc zilnic.
In fiecare dimineata e la 80%, pregatita de plecare cu temperatura pe care o doresc si nu e absolut deloc o problema range-ul.
Pe DN-uri, mergand cu 10-20 km/h peste limita legala are range 550-600 km. Pe autostrada cu 135-140km/h are range 350-380. Ac-ul si incalzirea consuma 2-3% din energia totala, deci nesemnificativ.
Sunt foarte multumit, si ma bucur sa contribui la datele colectate pentru ca cu cat vor fi mai multe cu atat va fi mai performant software-ul.
Tin sa precizez ca nu ecologia a fost motivul achizitiei ci tehnologia noua.
Încet, încet lupta cutie manuală vs cutie automată a fost înlocuită de termic vs electric. Evoluție
40k de km cu model 3 in 1 an jumatate, 0 probleme, super tinuta de drum, placere maxima sa o conduci.
Condus recent un rav4 hibrid cu 20k de km, praf masina, mers sacadat, lenesa, motor galagios, soft si display windows 5. Mult mai bine merge un tiguan 2.0 diesel 140 de cai.
Oau 40k fara probleme un record absolut in industrie …
La logan 1, in afara de consumabile in 313k km am schimbat un termostat cu 85 lei (manopera inclusa). Lasaonplm de 40km cu masina noua
Legat de Apple, măcar la ei primești calitate pentru prețul plătit. Așa le închizi gura celor care spun altceva: https://www.youtube.com/watch?v=AD5aAd8Oy84
Da boss, cine ar fi crezut ca un cablu Thunderbolt de la Apple e mai bun decat unul USB-C chinezesc? De ce nu au comparat cu un Thunderbolt chinezesc, sa vedem cum justifica pretul ala de 5x.
@Claudiu, deci compari un cablu de 130 de dolari cu un cablu de 5,5 dolari?
Si care este concluzia? Cel de la Apple este de 24 de ori mai bun decat cablul no-name?
Voi doi nici măcar nu v-ați uitat la video și comentați titlul…🙃
Toata industria auto arata asa, indiferent ca dai 30k, 50k sau 100k pe masina. Sunt foarte multe componente intr-o masina moderna, multa tehnologie (o buna parte inutila, doar ca sa se bata in leduri si functii de confort cum se bateau mai demult producatorii de telefoane in megapixeli pe un senzor minuscul) gandita de prea multi oameni si facuta sa functioneze impreuna pe repede inainte ca sa nu pierzi trenul lansarilor anuale. Inovatia si fiabilitatea nu se obtin de pe un an pe altul.
Setea de profit crescator la infinit ne aduce in situatia asta in foarte multe alte industrii si asta e una din cele mai mari probleme ale societatii moderne.
Inovatia in domeniul tehnologiei se face incet, cu o echipa relativ mica si cu imbunatatiri incrementale *inainte* sa scoti produsul pe piata. Cum facea Apple odata. Cand ai 1000 de subcontractori si nimeni care sa gandeasca de la cap la coada tot produsul ci fiecare pe bucatica lui, clar ca multe „nu se pupa”.
Cine-si ia masina gandita si fabricata de IT-sti isi merita soarta. 😜
Musk e licentiat in economie si fizica.
Exact! 😁
Aici e ca la faza cu Apple. Toți fac mișto de apple că e scump și nu știu ce, dar toți care au iphone n-au nici cel mai mic gând să treacă pe altceva.
La fel și la Tesla, toți care au sunt mulțumiți și n-ar mai lua altceva, dar cei care n-au toți zic că e nasoală, urâtă și scumpă.
Așa e, ce să zic. Și n-am nici eu tesla, să nu credeți că-s nu știu ce fan. Problema lu ăla cu cârpeala e că trăiește în România. Fac pariu că și dacă avea Mercedes Benz și mergea la Țiriac la reprezentanță îi făceau fix aceleași rahaturi.
Sunt destui deținători de Tesla, mai ales model 3, care s-au plâns de calitatea construcției.
Calitatea constructiei pe model 3 este atat de indoielnica, incat Dacia pare lux pe langa ea.
@vosidit98 Da, s-au mai reparat chestiile intre timp. Acu’ ca nu stiu ce plastic se imbina la 1mm diferenta, astea-s first world problems de care numai europenii cu burta plina tin cont. Masina e o unealta sa te duca unde ai treaba nu sa te iei cu prietenii tai in parcare sa vezi care are cusatura mai dreapta la plasticul de pe bord.
Da, s-au plâns, dar au zis că nu-și mai cumpără niciodată?
Și da, sigur, Logan e lux comparativ cu tesla, sunt convins. Unii încă sunt la nivelul de argumentații din astea de puștani de liceu gen nu mi-aș lua porsche că am auzit că are consum mare, mai bine un passat cinstit tedei.
Cybertruck: împăratul e gol sub forma unei mașini.
Cybertruck e absolut un experiment total. Elon a luat-o razna de când a decis să cumpere twitter.
Pur și simplu nu îl înțeleg, ia decizii din ce în ce mai proaste și mai ancorate în fantezia lui decât în realitate. Înainte măcar mai era ancorat în realitate, acuma nu știu ce face.
Și nu înțeleg sub nici o formă logica lui de a se da de partea conservatorilor care urăsc electricele, și să își facă inamici din eco-geeks leftiști care cumpără mașini electrice oricât de proaste ar fi.
Plus vrea să mute tot în Texas care a fost cel mai agresiv contra lui la politica de a vinde mașini direct la consumator, fără dealeri. Nici azi nu știu dacă poate vinde în Texas.
La moldovean i s-a stricat „ghederul” :))