Booking.com au un business solid. Particularii care închiriază au un business solid. Nimic nu se va schimba atâta timp cât tentația omului de a găsi ceva mai ieftin este mare.
Zi de zi vezi că alții călătoresc, vrei și tu, te sperii cât e hotelul, te bate nevasta la cap că nu o duci nicăieri, oftezi și după ore de căutat dai de cazarea aia bombă la prețul ăla dulce. Orice urmă de îndoială este spulberată, doar Booking.com e companie mare, nu ar permite țepari pe platforma lor. Ești asigurat, dormi liniștit, veghează ei pentru tine. Nu ai citit niciodată poveștile altora despre asta, sau dacă ai făcut-o le-ai uitat repede, că ție nu ți se poate întâmpla.
Da, ăia sunt niște nenorociți, dar nu uita că nu ai drepturi când închiriezi prin booking.com sau de la particulari. La hotel era mai scump.
Problema este ca, oricata incredere ai avea intr-o aplicatie, dupa ce ai probleme de doua ori in 6 luni, nu mai faci rezervare prin ei si a treia oara.
Asa e, cand iti iei teapa cu o „aplicatie” te enervezi si apoi suni tu direct la Four Seasons sa rezervi.
Te superi pe booking si mergi apoi pe alternative dubioase si sa vezi atunci tzepe.
Nu stiu ce sa spun. Tu asa faci?
Daca iei teapa de doua ori de la un comerciant, a treia oara te duci tot la el pe motiv ca este „de incredere”?
Pai zi-mi 5 alternative booking pe care le folosesti in mod curent cand iti iei teapa pe „aplicatia” asta.
Pana acum nu am luat tepe pe Booking. Dar daca s-ar intampla sa fiu pacalit de 2 ori (si sa mai si plec cu copii mici in vacanta) as opta pentru a rezerva o cazare direct la hotel. Si eventual o asigurare de calatorie.
Daca as pleca singur, poate ar mai risca si pe AirBNB.
@ev21
folosesti booking ca motor de cautare apoi identifici cazarea respectiva pe alte canale, incepand cu trip advisor si terminand cu site-ul propriu. Daca respectiva cazare nu are minim cateva sute de review-uri pe booking/tripadvisor poate mai bine cauti alta verificata.
Bonus, degeaba are 5000 de review-uri de 5 din 5, da si pe alea de 1/5 si vezi ce reclama gigeii respectivi.
Ca platforme, asa, la prima strigare si care stiu ca sunt folosite de diversi cunoscuti: expedia, edreams.
@ev21 google maps: cautat cazare, contact pe site propriu sau telefon, rezervat. Niciodata nu am luat teapa.
@Cristi, vezi ca avea Lospa video cu TripAdvisor si tepele de acolo. Cazarile private sunt riscante. Hotelurile prin booking au functionat mereu. Luat in Romania, Grecia, Cipru fara probleme pana acum.
1.AirBNB
2.Trip.com
3.Tripadvisor.com
4.Trivago.com
5.Agoda.com
Bonus: Google travel.
Bun, si alternativa care e?
Cu AirBnb mai ai probleme
Cu booking mai ai probleme
Agentiile mai dau faliment si iei teapa
Direct proprietar poti sa iei teapa si acolo…
Hotel, acolo teapa e mai adâncă când e
booking » hoteluri.
Alternativa e să stai acasă, n-ai văzut că nici să te plimbi cu mașina la mall in weekend nu-i bine! Stăm numai acasă și ne uităm pe pereți (dar abia după ce ne-am spălat pe dinți).
lia, nu mai bine pleci tu ca să nu te plec eu?
Am pățit și eu ceva similar cu un apartament pe Booking, în Roma. Mie îmi tot zicea că nu e cardul acceptat de gazda cu apartamentul, deși cardurile mergeau și am încercat vreo 3 (schimbam după fiecare fail).
Am reușit să prindem altceva, tot pe Booking, chiar mai ieftin, cu o seară înainte de zbor. Probabil fusese anulată vreo rezervare, că înainte nu era.
A fost ultima cazare cu Booking, și n-am mai book-uit de atunci cu ei (deși am mai bine de 10 ani la ei). Și-așa mai făcuseră faze nașpa înainte, de exemplu cu Genius Level 3 aveam discount mai mic la unele proprietăți decât cineva cu Genius Level 1. Plus atitudinea de rahat prin care plătesc proprietarii când vor ei. Pentru mine e clar că platforma se concentrează pe a stoarce bani de la fraieri și îi doare undeva de clienți și parteneri.
Acum sunt pe Expedia (nu pot recomanda încă, că n-am decât un pic de experiență cu ei). Cred că mai găsesc vreo 2-3 platforme de genul pe care mă pot duce dacă o să fie nevoie. Plus că am început să verific și hotelurile la care vreau să mă cazez dacă pot face rezervarea direct prin ei. În locurile unde merg frecvent, am început să rezerv direct la hotel dacă e posibil.
După faza cu apartamentul din Roma, am realizat că merită căutat pe Google Maps review-uri înainte de a te baza pe platformele de genul. La apartamentul la care mi-am luat eu țeapă în Roma, erau câteva review-uri fix cu aceiași fază pe Google Maps. Pe Booking nu m-au lăsat să scriu review (am discutat cu supportul și s-a rezolvat fix nimic). Un pic cam târziu, dar măcar acum m-am învățat.
Pana nu gasesti zeci/sute de review-uri credibile din ultimii 3-4 ani, nu te bagi. Indiferent de platforma. Asta e tot, indiferent de platforma.
Cum sa mergi boss cu familia in februarie in Barcelona fix cand e si Mobile World Congress?! Genul de oameni carora li se intampla chestii naspa in mod repetat si nu stiu ei de ce, e de vina „aplicatia”. Pun pariu ca omul asta se plange de preturile la Uber de Revelion.
Strategia mea: cand cautati cazare pe booking cautati si direct pe siteul hotelului daca e hotel sau si pe Airbnb, cititi cat mai multe reviewuri inclusiv de pe Google Maps.
@ev21 de cand au inceput „locatiile” sa plateasca ca sa-mi scoata review-urile si pozele din maps.. as avea grija.
Da, e bine cand planifici un city break sa verifici si ce eventimente sunt in perioada vizata si sa eviti. Dar astea deja e miscare de turist experimentat. Uneori poti chiar sa uiti sa faci asta si te trezesti cu surpriza.
Asta nu scuza comportamentul gazdei.
Si de teapa direct la hoteluri nu ai auzit pana acum?
Mobile wo what???
clasicul „păi ce treabă am eu cu ăia”.
Hai man ca nu merge in iunie la Munchen. Sau in august la Paris. E februarie la Barcelona, mai lame de atat nu se poate, in cursul anului.
Dar trebuia sa mearga, ca na, orice om e dator in viata sa faca un copil, sa planteze un pom, sa aiba casa lui, sa mearga la Barcelona, sa termine nivelurile la NFS si nu stiu care mai era, ca n-am fost prea atent la scoala.
Din câte văd eu omu e obișnuit cu țepe de genul.
Dacă o pățești de 3 ori în 6 luni și nu te înveți minte problema e la tine.
Nu am luat niciodata teapa pe booking, dar am rezervat doar hoteluri. De fapt la inceputuri aveau doar hoteluri/pensiuni.
Si eu folosesc Booking si singura „teapa” pe care am luat-o a fost ca la pensiune pretul era cu 30% mai mic decat ce am platit eu. Dar este oarecum de inteles ca Booking are niste comisioane si unele pensiuni/hoteluri nu sunt dispuse sa-si asume aceste costuri.
Insa daca mi s-ar fi anulat de 2 ori cazarea si nici nu mi s-ar fi gasit o solutie din partea platformei, cu siguranta nu as mai avea incredere sa rezerv ceva prin intermediul lor, mai ales daca sunt si cu familia.
Booking au o mențiune acolo gen „Administered by a private something” – pe alea le ocolesc pentru că mi se pare mai mare probabilitatea de țeapă. De asemenea, pe cât posibil, plata la recepție.
Asta vroiam sa comentez. Booking-ul s-a umplut de cazari gen AirBnb. Are Gigel un apartament si il baga si colo si colo, ce-o iesi.
Folositi Booking la hoteluri, pensiuni si sansa de a fi tepiti scade dramatic.
Se numeste chargeback ce trebuie sa faca baiatul asta, se duce la banca cu dovezile, cere frumos un chargeback si dupa 3-4 d’astea bookingului o sa-i tremure chilotii. pt ca daca le scade ratingul ii ciufuleste visa
hahahahahaha! Visa o sa anuleze intelegerea cu booking pentru ca are probleme nea Vasile din Romania. Bai, voi ganditi 3 secunde inainte sa scrieti?
@Eugen da. Nu ar fi primii giganti carora li se suspenda platile prin anumiti procesatori pentru cate luni de zile. Unde-i lege nu-i tocmeala.
Glumești…
AB, te vad foarte cunoscator, da-mi un exemplu relativ la situatia de fata. Unul singur!
Chargeback faci doar pentru serviciile platite si pe care nu le-ai primit. Din ce inteleg, el dorete sa-si recuperee cei 2000 euro platiti pentru noua cazare. Nu poate face chargeback pentru acesti bani, pentru ca serviciul s-a prestat.
Am rezervat pe Booking in Budapesta, cu luni inainte. Confirmari si discutii pe WhatsApp cu proprietarul, inclusiv cu o zi inainte, haideti, va asteptam, sunati-ne cand sunteti in apropiere. L-am sunat cand mai aveam o ora pana in Budapesta, ne zice ca stiti, ca nu se mai poate, etc. etc. Am sunat la Booking, am discutat cu o operatoare din ceva tara asiatica. Ne-a zis tot asa, sa cautam altceva si ca ne primim banii inapoi. Intre timp l-a sunat si pe proprietar, nu stiu ce au discutat, dar apoi ne-a zis ca s-a rezolvat si ca putem merge la cazare. Intr-adevar, ne-au cazat asa cum discutaseram initial, ziceau ca a fost o neintelegere etc. Abia apoi am aflat ca am nimerit in weekendul cu Festivalul Sziget si probabil le parea rau ca ne-au dar noua apartamentul la pretul normal si nu umflat corespunzator. Dar pentru ca tineau la nota lor de 9,5 pe Booking si probabil au fost amenintati cu scoaterea de pe site, s-au razgandit si nu ne-au mai dat teapa. Dar ne-a trecut glontul pe la ureche. Si nu, habar n-aveam ca va fi Sziget fix atunci, la fel cum se pare ca nu avea habar nici proprietarul cazarii la momentul cand am facut rezervarea.
Eu nu inteleg cum ajungeti sa vorbiti cu ei pe whatsapp ? Booking are sistem de mesagerie si ramane acolo toata conversatia si poate fi verificata.
Am pățit ceva similar în România. Am rezervat încă din aprilie o pensiune pentru săptămâna de vacanță școlară din octombrie. am dat și un avans.
Prin august ne sună gazda, știți, nu se mai poate, au crescut prețurile la căldură etc… prețul camerei e mai mare acum. Nicio problemă, zic, dați cancel pe booking și o să dau și eu review. Imediat ce am închis telefonul am scris la booking. Vreo patru ore mai târziu mă sună iar gazda: s-a rezolvat, puteți veni să stați pentru suma agreată inițial.
N-am mai fost acolo, că am lehamite de astfel de oameni. Dar e evident că l-au amenințat cu delistarea.
@Sagi – același lucru îl gândeam și eu. Cum ajungi să vorbești pe WhatsApp sau să te sune proprietarul… Ai mesagerie pe Booking, dar atâta timp cât rezervarea e direct prin Booking, în afară de “când ajungi” nu ar trebui să te mai deranjeze nimeni cu nimic. Și viceversa.
Am gresit eu, nu pe WhatsApp, pe mesageria aia din Booking. Oricum, nu asta era important. Ideea era ca s-au dat pe brazda dupa ce i-am reclamat, desi tentatia sa-mi dea teapa era mare.
Mie mi s-a intimplat sa fiu contactata pe whatsapp de un hotel din Amsterdam unde facusem o rezervare. Ceva de genu multumim pentru rezervare, eu sunt virtual assistant bla bla si daca ai nevoie de ceva te rog sa ne contactezi. Rezervarea o facusem prin Booking ca sa se inteleaga.
pai ii apare numarul tau de telefon si tie pe al lui. e greu sa-l bagi in whatsapp?
Folosesc booking si airbnb de ceva timp, fara probleme. Booking uneori e mai scump decat daca ai suna direct la hotel. Atata timp cat incerci sa inchiriezi ceva peste 8 (sau de la un superhost in cazul airbnb), nu o sa intalnesti situatii de genul asta.
Problema nu e neaparat platforma, problema e ca oamenii nu citesc review-uri.
Booking este un site minunat. Mereu imi caut cazare prin Booking si pe urma iau legatura direct cu hotelul. Anul asta am platit 6000 RON pentru 7 nopti, pe Booking pretul era de 10.000 si ceva.
legat de subiect, nici n-ai cum sa dai vina 100% pe utilizatori. hai un pic de raspundere si pentru companii, ca d-aia esti dispus sa le platesti marginea. o amenda n-ar strica. Dar cine?
Asta merge dacă stai doar la hoteluri, unde în caz că ai nevoie să dai cancel te poți aștepta să-ți mai și dea banii înapoi. Dacă vrei un apartament normal care nu-i într-un hotel, greu să mai recuperezi ceva de la proprietar.
Chiar și la hotel, dacă situația e nașpa și vrei să te cari de acolo, slabe șanse să mai vezi restul de bani. O singură situație din asta îți poate șterge toate economiile făcute de-a lungul timpului…
În afară de asta, dacă luai mai des de pe booking prețul n-ar mai fi fost de 10 mii, pentru că booking dau discount din marja lor celor care folosesc platforma regulat.
bro, 40%? cam cati bani trebuia sa bag in curul lor ca sa scada 40%?
eu cred ca se bazeaza pe comoditatea oamenilor.
au fost cazuri in care si eu am luat legatura cu proprietarul si pretul era 30-40% mai mic, dar si cazuri cand hotelul era mai scump decat pe booking.. da stiu, wtf..
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Dacă n-ai avut tu probleme, înseamnă că e clar că oricine are probleme face ceva greșit. Nu-i așa?!
Și eu folosesc Booking de 15 ani și am avut probleme de vreo 3-4 ori. Dar asta nu înseamnă nimic. Trei eșecuri la câteva sute de reușite este definiția lui „Serviciu perfect nu există”. Adică și Ferrari se strică, nu doar Logan-ul. La cazări vorbim de oameni, nu de tehnologie, deci treaba e și mai greu cuantificabilă și destul de greu previzibilă, deși niște indicii pot fi de ajutor (nr review-uri pozitive/negative, calificative etc)
Nu de asta existe hoteluri? Nu e mai simplu sa faci o rezervare la un hotel cu sute de camere?
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
e vorba de bani. Si nu e ca si cum la hoteluri nu se intampla overbooking, chiar daca au sute de camere. Sau la avioane… Shit happens.
Daca e sa o iei asa, cel mai simplu e sa stai acasa si sa nu mai mergi nicaieri.
Cat despre hoteluri vs. casute/apartamente inchiriate, e dupa gustul fiecaruia. Sunt care prefera hotelul cu all-inclusive, pentru comoditate, eventual nici nu ies de acolo pe toata perioada sejurului. Stiu oameni care merg la mare cu copii mici si stau doar la piscina hotelului, nu intra deloc in mare. Altii considera ca hotelurile sunt pentru delegatii si pentru turismul de masa si prefera sa stea la o casuta, sa se plimbe, sa manance in fiecare zi in alta parte etc. La fel de bine poti sa petreci o vacanta pe gustul tau la un hotel sau la un apartament. Si la fel de bine poti lua teapa cu ambele daca nu ai grija.
De asta tre sa mergi la hotelurile si sa fii atent cand alegi si acolo. Am vreo 60 de rezervari pe booking si n am avut probleme niciodata. Cu proprietarii nu o scoti la capat, booking nu ti garanteaza nimic. Hotelurile macar exista fizic ( ma rog, e bine sa verifici si pe google) si te poti duce direct acolo in caz de neintelegere. Plus ca inainte sa pornesti le mai dai un mesaj ” bre’ mai am rezervare?” Lumea crede ca booking e institutie publica si iti asigura ei tot , nu domne tre sa casti tot tu ochii . Calatori de uichend…
Hotelurile sunt optiunea logica si sigura.
Daca vrei o experienta diferita si iti place s‐a meșterești in bucatarie si in vacanta – doar airbnb e o optiune.
Niciun investitor serios nu lucreaza cu booking pe segmentul de apartamente. Riscul e urias sa ai probleme cu turiștii (lipsa ratingului acestora). Airbnb are security check, profiling si chiar si asa – 1% din turisti sunt problematici.
bine, sînt unii oameni care iau țeapă și cînd stau acasă.
Sefule, stai asa!
Asta ca e nu stiu ce eveniment in oras, nu ma priveste pe mine.
Mi-ai afisat un pret, l-am acceptat, e un contract intre parti si hotelul/proprietarul nu poate iesi din contract cand si cum are chef.
Eu am patit altceva.
Cu vreo 4 saptamani inainte de mers in Germania vad ca 2 nopti de cazare la hotel erau 400 euro fata de 150 euro in mod normal.
Am intrebat la firma ce eveniment sau ce targ e. Nu stiau. Au balbait ca e un targ, dar nu e ceva semnificativ.
La hotel mi-au zis ca aveau cereri in draci, ca targul nu e ceva exceptional dar anul acela venisera de peste tot din lume. China, India, ceea ce nu era uzual.
Revenind la povestea cu world mobile congress si Barcelona: probabil ca jegul avea proprietatea pe mai multe platforme.
Romanasul o confirmase pe booking, dar probabil ca o confirmase altul, la un pret mai mare, pe alta platforma.
Si jegul, fara nici un stres, l-a tapit pe romanas, cand i-a venit cel care platea mai mult.
De aici sunt pasii descrisi mai sus de diversi comentatori:
– chargeback
– reclamatie la booking
– recenzie pe booking la proprietate
– recenzie pe alte siteuri
Si in final se invata minte romanasul sa nu mai ia la cel la ieftin hotel/apartament.
Vezi tu, nu toti ne permitem sa nu ne uitam la bani. Si pretul conteaza. Iar pretul ar trebui sa reflecte calitatea cazarii, nu daca ai parte de ea sau nu. Daca iei ieftin, nu e asa curat, mobila e mai veche, din astea. Pretul nu scuza tepele.
Cum ar fi daca imi iau Logan nou, exista riscul sa nu mai primesc masina, ca na’, e ieftina, deci nu se stie niciodata.
Singurul catch cu MWC e ca fiind o conferinta + expo imensa a industriei telecom e clar ca nu vei gasi nimic hotel sau cazare care sa dea factura. Cam toti care vin pt aia vor factura ca le trebuie la decont (fie ca vin din industrie sau din mediul universitar). Deci nu e genul de chestie unde sa mergi la prosteala d-asta, ca daca nu dai factura aia care vin pt MWC oricum nu stau la tine. Deci nu e ca la music fest sau meci
In rest, pasii respectivi sunt hit or miss, mai ales ca pe extrasele bancare nu apare booking, ci nush ce bla bla amsterdam si banca daca vrea poate sa o tina sus si tare ca nu e acelasi kkt si sa nu iti dea castig de cauza. D-aia mai bine casti ochii…
@Zarax, eu stau la hoteluri ieftine.
Nu ma lafai in lux. Stau la 3 stele si ocazional la 4 stele. Important e sa fie curat, un mic dejun decent, relativ aproape de unde am nevoie sa ajung si un pret decent sub 75 euro/ noapte.
Am dat 275 euro pe noapte pt ca firma a aprobat deplasarea si a cerut sa fiu acolo.
275 euro pt un pat, doar pentru ca era targ. In alta zi era la sub 100 euro.
@Pikiri, eu calatoresc pentru business.
Pot sa creez in sistem un afidavit in loc de factura si sa justific cheltuiala. Nu imi trebuie bon sau factura.
Cunoasteti-va drepturile si bateti-va pentru a fi respectate.
De prea multe ori romanii sunt calcati in picioare doar pentru ca iau pozitia ghiocelului.
Calcati in picioare si cu banii luati.
Booking are peste 75% din piata romanesca de rezervari de hotel.
Nu isi permite sa se auda ca nu ofera servicii clientilor romani ca si clientilor straini.
Apropo, comisionul Booking e intre 10 si 15% din pretul afisat pe site.
@Necris
Comisionul Booking este min 10-15% deoarece eu pot alege sa ii dau 60% ca sa ma plaseze in prima poziție pe site.
De aceea ai sansa să găsești diferențe de 30-40% dintre prețul de pe site și cel de la telefon.
Eu cu booking nu am avut probleme. Folosesc exclusiv booking in afara tarii si am rezervat de toate: hoteluri, apartamente, casute de munte, camping. De fapt si in romanistan tot cu ei, daca nu au site propriu cei cu cazarea. Dar mereu sunt semi-paranoic. Inainte de a rezerva si in unele cazuri de a plati: reviewuri pe booking, reviewuri pe gmaps, localizare cazare gmaps, vizualizare pe gmaps sa vad cazarea sau zona macar, reperele din descrierea de pe booking sa fie corecte”5 min de gara”, “10min de metrou”, tot cu gmaps. Si in final pretul. Daca e prea bun/ieftin/lux la pret de economy e ceva gresit sau nu corespunde cu descrierea/pozele. Necesita putin timp dar nu am luat teapa.
In 10+ ani de booking in care am vazut aproape toata Europa, am luat doua tepe, una in Italia la Ancona unde am aflat ca toaleta e la comun pe hol si una in Albania unde era sa ma bat cu proprietarul ca n-am vrut sa platesc cash. Aia de la booking au fost mereu amabili in ambele cazuri si mi-au rezolvat problema.
Pun filtru mereu pe hotel, 3 stele&up, scor peste 9. Asta pentru city breaks sau roadtrip-uri. Concediile de relax de ospatamana sau mai mult in aceeasi locatie, mereu prin agentie, aia stiu cel mai bine ce sa recomande.
Ador asta cu „let them eat cake, luati la un lant hotelier de renume”.
Unii din noi au probleme cu alergiile si intolerantele, si au nevoie de bucatarie sa isi gateasca singuri mancare din supermarket. Altfel stau o zi pe snitelele de acasa si inca 3 la spital inainte sa plec acasa.
Am inteles de aici ca AirBnB ca e teapa si te fura si te lasa in fundul gol in drum, iar booking e mai bun ca totusi iti gasesc ceva si iti dau banii inapoi. (Desi am mare dubiu ca sunt in stare sa imi gaseasca altceva tot cu aragaz si frigider)
Dar fara booking ce facem? Ca rar am gasit hotel cu aragaz.
Da existam, da si noi meritam vacante.
Dacă vrei să gătești mancare din supermarket la hotel, n-ai alergii – ești doar chitros.
Incercati să găsiți hoteluri decente la pret cand ai 2 copii… Majoritatea nu te primesc decât în apartamente, cu prețuri cam de o rată la ipotecar.Pe noapte. Asta dacă au apartamente.
iei două camere. tu cu un copil, soția cu altul.
Confirm, always works. In 99% din cazuri receptia ti le da alaturate. In 5% din cazuri au si usa intre ele care le transforma intr-un apartament. Iar existenta a 2 bai la 4 oameni e priceless. Mai mult loc, mai multa liniste iar cand cauti cazarea ai infinit mai multe optiuni de hotel la dispozitie decat dacai ai cauta hoteluri cu apartamente sau cu camere cu 2 paturi king sau macar queen. Iar pretul e mai mic decat la apartament sau egal cu o camera cu 2 paturi dar spatiul e incomparabil mai bun.
@vali, da de ce ai blocat replyurile la ”Giveaway: robot aspirator aproape stricat”?
Că era unu care zicea că-l vrea el pentru că are unu identic și-l vrea el.
Aveam un banc :
– De ce plângi?
– Mi-a murit pisicaaahaaaa și vreau alta la fel…
– Păi și ce vrei să faci cu două pisici moarte?
Like la pisici!
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Slum, doggy style!
Folosesc Booking, Expedia si Airbnb la greu. Calatoresc saptamanal in diverse destinatii. Niciodata nu am avut astfel de probleme, dar nici nu aleg orice pe motiv de pret mai mic. Obligatoriu reviewuri pozitive si de preferat hotel. Apartamente doar pe Airbnb de la superhost. Stiu, e un pic mai scump, dar merita toti banii decat sa ajung sa patesc ce patesc cei de pe grupul asta de Facebook (la care sunt si eu abonat).
Ar mai fi Agoda care rules pe Asia si Africa dar uneori are deals ok si pe Europa unde se bate cu Booking si uneori ii reusesc oferte chiar mai bune.
Dar de cele mai multe ori dealul optim si risk free este: 1) studiezi pe booking/agoda/expedia 2) contactezi si rezervi direct la receptie. De multe ori pretul e mai bun sau iei cazare mai buna la aceiasi bani, deseori nu platesti in avans sau cel mult iti pre-autorizeaza cardul, te lamuresti la tot felul de detalii esentiale care se gasesc greu sau inexacte la booking (dimens exacta pat, situatia obturarii ferestrelor sa nu deranjeze lumina dimineata, disponibilitate A/C, detalii despre parcare, etc).
M-am uitat intr-o zi recent pe niste oferte la mare la Grecia, Spania sau chiar si la noi si am inchis repede cand am vazut ce preturi sunt. Cred ca anul asta ma duc la Techirghiol.
credeam ca numa’ mie mi se pare ca au exagerat, ca-s mai zgarcit de fel, da’ poate are dreptate fiica-mea cand imi spune – „tati, nu sunt ele scumpe, n-ai tu destui bani”.
Exemple pentru ORICE se pot gasi online.
Întrebarea este : raportat la numărul total de clienți, cat reprezinta cazurile astea? Este procentul inerent de uscaturi din orice afacere mare, sau e o chestiune stiuta si tolerata?
O sa zic si eu poezia ca nu am avut probleme cu Booking, si rezerv aproape doar cu ei. Nici asta nu valorează in sine foarte mult, dar daca numeri chiar si aici 10-20-30 de comentarii similare, ar putea totuși sa fie relevant.
Devreme în relația cu ei am inteles ca sub nota 8 NU rezervi. Intre 8 si 8.5 te gândești bine de tot. Intre 8.5 si 9 e de regula ok. Peste 9 e bine. Macar 100 de review-uri sa fie acolo. Au zis si altii, citesti cu atenție review-urile negative (scor sub 8) si de obicei găsești acolo menționate punctele slabe ale locului.
Deci a patit-o de 3 ori… ok, unde mai e noutatea? „Cu copii si bagaje grele”, o iei in freza de 2 ori si te gandesti ca ce?!
mi-a parut rau de el pana am citit povestea cu de 3 ori in 6 luni. atunci mi-am dat seama ca-i prost.
Rezervare la hotel in Munchen. Cu o seara inainte ne trimite mesaj ca nu poate lua banii de pe card. Bag un alt card. Nici de pe ala chipurile nu au putut lua banii si au anulat rezervarea. Noaptea era 85 de euro. A doua zi aflu ca in Munchen era un derby cu Bayern. Camera de pe o zi pe alta mai ieftina de 250 de euro nu gaseai. Oamenii s-au gandit ca e mai bine sa ia 250 de euro in loc de 85. Booking ne-a dat la mumu. Booking e excelenta daca nu ai probleme. Daca ai e un site de țepari
Mai conteaza si cum expui problema. Booking e oarecum go-to app pentru cazari in cazul meu. Am incercat si AirBNB de cateva ori… okish si cam atat.
Am primit “teapa” teapa o singura data, trip RO – AT cu mai multe stopuri: Oradea, Budapesta, Viena.
In ultima zi petrecuta in Oradea am primit un email ca apartamentul platit in avans in Budapesta a fost anulat si punct.
S-a rezolvat destul de usor cu respins sugestiile lor tampite de pret mai mic in hostels(visul oricarui cuplu sa doarma la comun cu niste dubiosi…) si comunicat booking id-ul unui hotel deja rezervat si achitat in centrul Budapesta, la un cost cu 75% mai mare, plus mentiunea ca diferenta o va suporta Booking pentru ca nu e vina mea ca nu isi pot onora obligatiile achitate in avans de catre mine. S-a marait, s-a cerut line manager si apoi s-a acceptat. A durat vreo 2 saptamani si am primit diferenta de bani inapoi pe card.
Si da, sfatul lui Vali este cat se poate de legitim… hoteluri cat se poate. Slabe sanse sa ai probleme pentru ca nu sunt dispusi sa isi ia hit in business pentru tepe minore.
Booking de zece ani, sute de cazari, calatoresc mult.
1. Tot timpul la hoteluri – niciodata „in gazda”, niciodata „in apartament” – si alte cacaturi pentru studenti si alte tagme de sarantoci care merg in Grecia si isi mananca de sub cur la propriu cu pateuri de la Lidl si „duamna” sclavagind in ceva chicineta unde a murit buna-sa lui Georgeoupoulis.
2. Mic dejun inclus tot timpul – nu pentru micul dejun in sine neaparat, dar o cazare care nu are bucatarie proprie e de obicei ceva „small business”, fuck them.
3. Calificative peste 9, si minim 200 de reviewuri – sub 9 sunt de multe ori unele care erau ok acum 5 ani si intre timp s-au lasat la mana lor, iar daca sunt cateva zeci de reviewuri, fie e foarte nou, deci nu vreau sa fiu cobaiul lor, fie sunt dubiosi.
4. Fara jmenuri cu retragerea banilor de pe card cu titlu de garantie, ca ti-i dam noi la o luna dupa ce pleci inapoi de la cazare – platesc pe loc camera, mi se rupe de grija voastra pentru nu stiu ce, sa ajung sa platesc dublu practic si sa stau cu banii blocati – ungurii si austriecii cam fac din astea.
Google maps, recenzii, imagini, văzut strada, loc de parcare… Întotdeauna am avut preț mult mai mic decât orice platformă.
Dacă vreau să iau ceva pentru vacanță, atunci trebuie să fie all inclusive, minim 3 stele cu recenzii bune. Că te duci în vacanță să stai fără grijă. Per total costă mai puțin, nu pierzi timpul, nu te stresezi….
3 stele, all inclusive? Succes!
Găsești pe riviera, de la Chioggia la Lecce. Ma ales in zona Rimini. Am stat 4 persoane 5 zile cu 900€… Cu sala de fitness, All you can eat, servit de ei nu autoservire, 2 piscine și parcare. Dar mulțumesc pentru urare, a ajutat!
Singura semi-teapa pe care mi-am luat-o cu Booking a fost odata in Atena cand am rezervat o camera mai ieftina in ultimul moment intr-o chestie care parea ceva hotel pentru dat la buci – pat rotund, patura de pe pat rosie, oglinda pe tavan, dus in camera cu pereti transparenti, meniu de room service cu doar cateva chestii gen bomboane, niste sampanie si prezervative.
Super buna antifonarea, patul foarte confortabil, hotelul era peste drum de o sectie de politie, am dormit bine. Singura chestie neplacuta a fost receptionera de zi, aceeasi timp de 4 zile, care se tot plangea despre cate taxe trebuie sa plateasca.
Hotel Opera la Mamaia Nord, fita de fita, apartament plm, platit de firma.
Baia cu geam clar la camera eu cu familie cu 2 copii. Cand te caci toti se uita la tine ca pe Maracana.
Intre timp vad ca au pus si o perdea :DDD
Dacă era curat si safe, pls numele hotelului. Nu e caterincă, dar noi cautam cazări de genul ăsta si pe cele din RO le-am terminat deja. Orice recomandări sunt binevenite.
Papi, intamplarea este din 2016, eram mult mai tanar, nu imi pasa prea mult si a fost sub 40 euro pe noapte. Hotelul e acesta, pe atunci am impresia ca avea peste 8.5, nu rezerv niciodata sub rating-ul asta, si arata putin altfel, vad ca acum se plange lumea ca este invechit
https://www.booking.com/hotel/gr/semeli-athens.ro.html
Si politia peste drum
https://www.google.com/maps/@38.0013522,23.7346105,3a,75y,266.84h,77.57t/data=!3m7!1e1!3m5!1sfwKpIq5IurI4Qegg2H5DGQ!2e0!5s20110701T000000!7i13312!8i6656?entry=ttu
Eu am stat intr-o camera ca asta, sunt oglinzi si pe tavan si in dreapta e un dus, iar patura de pe pat era rosie
https://cf.bstatic.com/xdata/images/hotel/max1024x768/71252598.jpg?k=919ef930e11032029e0970b6c0c5d10271814dff76991735adeae30128dcd98b&o=&hp=1
Hmm, pute a miroase…
eu cu booking am facut asa: gasit cazare. Sunat direct la hotel si intrebat de preturi. Au facut oferta mai buna, am luat. Nu au facut oferta mai buna, am luat prin booking.
O singura data am luat (sa zicem) teapa, halosi la o cazare clar sub nivelul din zona. Am ajuns la locatie si arata ca in filmele cu hitchcock. Bine ca am gasit pe strada la din astia cu pancarte, vorbeam si limba, a iesit ok.
Altfel nu stiu cum se invart unii de asemenea ghinioane…
Sora-mea tot cu booking isi ia cazare de multi ani pe tot locu’ si chiar deloc nu a avut probleme. Dar na, poate unii sunr ghinionisti de felul lor, sau altii norocosi.
Esential: ce rating avea cazarea respectiva?
rating: sortare după cel mai ieftin.
Si eu merg pe ce spune Vali: doar hoteluri pe booking.com, fara cazari la apartamente etc. Nu merg poate asa des ca altii prin city break-uri, dar cand merg vreau sa ma simt bine, chiar daca ma costa un pic in plus.
Am pățit și eu, era o cazare la Bușteni.
Am amenințat ca fac reclamație la anpc și am primit banii înapoi. Am mers mai departe și am făcut reclamație la politie, am făcut dat și declarații, dar nu știu ce s-a mai întâmplat cu duamna respectiva
Exista sistemul european pentru solutionarea disputelor consumatorilor: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show
Ca idee, Booking.com are sediul international in Amsterdam.