Nu ați văzut ceva mai frumos (trafic, bucureșteni, drepturi)

Un nene se plânge că nu mai poate sta zi-lumină în mașină, cu treabă, de provincialii care stau zi-lumină în mașină, cu treabă. Absolut halucinant.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

159 comentarii

  1. Și la noi in cartier e aceeași problema. „Vin țărușii sa ne ia locurile de parcare”
    Boule, țărușul de Mehedinți plătește impozite cat tot cartierul! Îl cunosc și știu ce face. La fel și cel de MS, și VS. In principiu comentează toți ratații gen taximetriști sau dl din filmare. Pun pariu că mă-sa a fost adusă de ceașcă de la coada vacii și făcută doamnă la curățenie la întreprinderea de făcut dude și ibrice București și acum fisu are pretenții de lord unde numai el are voie să meargă pe aici

    Comentariu apreciat.205153
    • Plătește pe dreaq țărușul de MH. Își ține domiciliul și mașina acolo că taxele locale din satul lui sunt mai mici

      Comentariu apreciat.20852
    • Nu vreau să stric petrecerea, dar taxele salariale se duc la bugetul național (deci indiferent dacă ai buletin de Teleorman sau Călărași și lucrezi în București, tot la bugetul național se duc). În schimb taxele locale, unde intră atât mașinile cât și locuințele, se duc la bugetul local.

      Adică dacă ai mașină de Teleorman atunci Bucureștiul nu vede nimic din impozitul pe care îl achiți. Dar în același timp omul din Teleorman contribuie la activitatea economică din București. (La fel de lucrătorii din Nepal)

      Oricum, ai beneficii dacă ai mașină înmatriculată în București și e hibridă sau electrică: parcare gratuită și tarife preferențiale de rezident pentru cele cu combustie normală.

      Soluția pentru un trafic mai mic nu e discriminarea ci aceleași reguli pentru toți, dacă e taxa de acces sau de tranzit, aia e pentru toți, la fel și taxa de poluare. O taxă de 10-20 lei/zi i-ar face pe toți să se mai gândească dacă e neapărat să meargă cu mașina.

      Comentariu apreciat.12827
    • Un mesaj ce „doare” pentru „capitaliști”:

      Câtă vreme stai în B și :
      – ai incalzire de la RADet sau ce nume o mai avea,
      Si/sau
      – folosești metroul

      Restul țării te subvenționează direct și consistent că știm că viața în capitală e grea, injustă…

      Să curgă mânuțele

      Comentariu apreciat.441105
    • @Vax
      Corect dar cu amendamentul ca deca sa zicem ca la B pui taxa de centru, de poluare, de jmecherie, de orice pentru toti atunci si la BV trebuie aceiasi taxa pentru toti. Mai mult, daca la B e 20 de lei/secunda si la BV trebuie sa fie tot atat, etc.
      Sa vezi atunci veselie cum aia din Tecuci vor fi mega incantati sa mearga prin centru cu metroul si submarinul caci 20 de lei fie ei pe zi sau saptamana in unele cazuri reprezinta prea mult pentru localnici.

      Indecis. Tu ce zici?1631
    • @vax: 47% din impozitele pe venit se virează către bugetul local pe raza căreia se desfășoară activitatea.

      Comentariu apreciat.337
    • Noi le spunem ”orășeni cu gîtul ros de traistă” ăstora cu ”prințipii” de urbe…

      Indecis. Tu ce zici?1740
    • @Ariel

      Ia sa vedem ce zice primarul, de exemplu, în orașul unde se plătesc cele mai mari impozite pe salarii de departe

      Dintre toţi locuitorii României, bucureştenii au primit cei mai puţini bani de la Guvern prin schemele de compensare pentru consumul de gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022. Doar 28,21 de lei per locuinţă a alocat Executivul iarna trecută pentru Municipiul Bucureşti. Spre comparaţie, oraşul Călăraşi a primit 4.417 lei, adică de 156 de ori mai mult decât Capitala, Drobeta Turnu Severin 2.281 lei (de 80 de ori mai mult), iar Odorheiu Secuiesc 1.797 lei (de 63 de ori mai mult)”, a scris edilul general, pe Facebook

      Comentariu apreciat.8918
    • Bai, terminati cu cretinismul asta ca Bucurestiul este subventionat… Bucurestiul chiar tine in spate un sfert din economia tarii (si asta se estimeaza usor, n-are nici o treaba cu prostia aia de faza „dar aici au firmele sedii”). Ai aproape un sfert din cei 6 milioane de salariati ai Romaniei si un salariu mediu sensibil mai mare. Deci aici se castiga cam o treime din toata masa salariala inregistrata in toata tara. Cum consumul tine in spate vreo 60% din PIB, bam – 20% din PIB in Bucuresti dintr-o extrapolare usoara. Mai apoi, se fac si aici investitii (in cladiri), ai si aici destule exporturi (IT&C), deci ajungi lejer la 25% sau chiar mai sus.

      Deci da, Bucurestiul subventioneaza restul tarii (si e normal sa fie asa)…

      Comentariu apreciat.12786
    • @Ariel, din nou ati inceput cu legendele astea despre cum Bucurestenii „beneficiaza” de subventii in conditiile in care incalzirea prin Radet este mia scumpa decat incalzirea cu centrala proprie.
      Si in conditiile in care in mai mult de jumatate din blocurile din capitala nu ai voie sa renunti la incalzirea centralizata de la Radet.

      Comentariu apreciat.5622
    • @Sliviu oficial produce mai mult, numai că o parte e din pix pentru ca unii sunt obligați să inregistreze câștigul aici: https://www.monitorulcj.ro/economie/39108-cu-sediul-in-cluj-dar-cu-taxele-platite-la-bucuresti

      Partea a doua este că producția aia e făcută tocmai de cei pe care unii bucuresteni ar vrea să îi vadă plecați.

      Indecis. Tu ce zici?2336
    • @Ariel greșești rău de tot pentru că sunt f multe județe care consumă mai mulți bani decât produc așa că nu ar avea cum să subvenționeze Bucureștiul. Taxele pe salarii se duc o parte către bugetul local, altele către bugetul național și mai este un caz special cu asigurările de sănătate unde banii se duc către bugetul casei de sănătate din judetul in care ai buletinul.
      Nu știu de ce zici de capitaliști când sistemul de mai sus este un exemplu perfect de socialism! Dar nu lăsa adevărul să te facă să votezi altceva decât PSD/PNL, sunt sigur că avem nevoie de mai multe taxe și de mai mult socialism să ne dezvoltăm.

      Indecis. Tu ce zici?2516
    • Și ca o completare la ce zice Silviu, media nrului de angajați într-un județ este de 110/130k persoane pe cand in București sunt de 10x mai mulți angajați cu salarii mult mai mari.
      Cele câteva județe peste medie ca nr de angajați dar și ca valoare medie a salariului au 2 lucruri în comun: puțin mai multă infrastructură decât restul și un success mai mare in a atrage investiții străine (capitaliști răi).
      Concluziile le trageți singuri

      Indecis. Tu ce zici?284
    • @Vax – impozitele pe salariu se constituie sursă la bugetele locale. La fel și cele de profit. Evident, sunt excepții aici. Pe fiecare regiune fiscală (țara e împărțită în 6 regiuni), cele mai importante aprox. 8.000 firme (adică cele mari, care fac cei mai mulți bani) toarnă banii la Circumscripția fiscală 1, care are sediul în ….. București, sectorul 1. Invenție a genialilor Emil Bloc și Gigă Pogea. Și evident, nimeni după ei nu a avut chef să schimbe.
      Așa ajungem la situații hilare, când ditai Vivo Mal din Florești turna câteva milioane taxe la bugetul Bucureștiului, iar Florești-ul (comuna unde are sediul, ceea mai mare din RO) se zbătea cu buget anual de 300 EUR…
      Dar înțelegem supărarea miticului…. Ce mai căutăm pe acolo?! Doar nu am vrea să ne lupm banii înapoi…..

      Indecis. Tu ce zici?2328
    • Daca sunt nascut si crescut in Bucuresti dar parintii sunt veniti din provincie am voie sa ma dau cu masina? Dar cu metroul ala subventionat cu miliarde de euro pe zi de restul planetei?
      Rog un descendent direct al ciobanului Bucur sa lamureasca aceasta problema.

      Comentariu apreciat.4920
    • De aia are masina pe numele lu mamaie de la dolhasca de jos. Ca are bani de taxe.

      194
    • @ic, lasa articolele alea de doi bani inventate de politicientii din Cluj.
      Uite un articol serios, in care se explica faptul ca incasarile de la marii constribuabili sunt calculate diferit:
      https://www.analizeeconomice.ro/2016/06/cu-cat-au-contribuit-la-pib-si-la-buget.html

      Este mai vechi articolul, dar nu cred ca s-au schimbat prea multe.
      De acolo rezulta ca daca marii constribuabili (dintre care 45% se regasesc in Bucuresti) ar fi calculati in regiunile unde au sediul direct, Bucurestiul ar fi si mai departe in clasament fata de restul regiunilor.

      Indecis. Tu ce zici?246
    • Bai Ic, esti turc sau te prefaci? Ce treaba are ce zici tu cu ce spun eu!? Sunt date de la Inspectia Muncii si INS care arata ca in Bucuresti-Ilfov (zona metropolitana a Capitalei) ai spre 1,2 milioane salariati din totalul tarii de 5,2-5,3, care castiga un salariu mediu care va bate spre 6200-6300 lei anul asta vs o medie nationala de 4600-4700 lei. Efectiv, 31% din masa salariala, pe cifrele astea, se face la Bucuresti. Cum consumul privat tine in spate 60%+ din PIB-ul tarii, se poate estima usor ca o treime din consumul asta se face la Bucuresti. Apoi mai ai exporturi in Bucuresti (1/2 programatori din ROmania sunt aici, ca idee) si ajungi lejer la 25%+ din PIB-ul tarii… Toate astea au fix zero (ZERO!) legatura cu unde sunt sau nu sunt inregistrate firmele.

      Iara celor care sunt in dezacord (in numar mare vad)… acum inteleg, nu va convine, aveti impresia ca sunteti buricul targului acolo de unde sunteti (eu insumi ma trag din Ardeal ca obarsie, dar nu ma cred cu motul pe caciula)… serios ca faptul ca sunteti incapabili sa venti cu un contra-argument sau, mai bine, sa acceptati ca realitatea obiectiva (caci da, exista un adevar, nu e totul pe un spectru subiectiv) este alta decat perceptia voastra sunt semne clare de lipsa de inteligenta, ca sa ma exprim foarte eufemistic si sa nu ranesc orgoliul vostru pretios…

      Indecis. Tu ce zici?2813
    • Asta cu vin țărușii și ne iau chestii, îmi aduce aminte de o fază: mama unei prietene a continuat să lucreze și după pensionare, era unul din puținii specialiști din țară pe un anumit domeniu.
      în pachetul salarial erau și bonuri de masă, fizice, pe hârtie, pe care scris și CNP.
      s-a dus femeia să plătească într-un magazin din cartier, un vecin în spatele ei. pt că mulți habar n-au de spațiu personal, intimate, chestii d-astea de finețe și civilizație, i-a văzut cnp-ul și a început să urle că de ce lucrează toți pensionarii, că nu pot tinerii să-și găsească de muncă, că fiu-su e zugrav și e șomer și asta e babă și încă lucrează și ia joburile de la gura tinerilor.

      între noi fie vorba, femeia chiar își dorea să se retragă, dar de câte ori școlea pe careva, ăla se căra în Europa pe bani mai mulți.

      până la urmă, i-a dat bonurile fiică-si, toate, în fiecare lună, să nu se certe cu tâmpiți prin magazine.

      ah, am avut un iubit care mi-a zis (nu în glumă) ”veniți voi aștia din provincie să ne luați joburile”, cine pzm l-a împiedicat să facă aceeași școală ca mine?! unul din motivele pt care e ”fost”.

      Comentariu apreciat.359
    • @Sorin, restul planetei plătește metroul pt că onor ministerul transporturilor nu vrea să-l dea la primăria capitalei deși primăria l-a cerut de 1000 de ani și în cere în continuare.

      restul planetei să ia la șuturi ministerul, nu bucureștenii.

      153
    • @Cipper – asa o fi, in B subventia pentru caldura – a fost mai mica decat in CL.
      Poate un fel de a „citi” informatia e acesta: subventia pentru caldura o primesc cei care au sisteme centralizate (RADET) si nu persoanele fizic cu centrale de apartament (burghezi, mama lor de capitalisti…).

      @Silviu
      @Andrei G
      @Mihai et altii
      – ma astept ca cititorii de aici sa fie mai deschisi la minte, in mai multe directii. Astfel:
      1) Da, in B se ruleaza mai multi bani per capita, insa mare parte e artificial totul.
      Companiile raporteaza venituri „la centru” pentru ceea ce produc in toata tara.
      Bugetarii din tot aparatul de stat (ministere) sunt sustinuti din banii tuturor, faptul ca au salarii mari nu inseamna automat si plus valoare.
      Ochiometric Romania e o tara industriala/agrara si nu de servicii sa credem ca gata ITisti / corporatistii duc exclusiv greul!
      Exista productie industriala in B ? (am zis B si nu IF)

      Un exemplu clar e Distrigaz, cu sediu in Medias unde se raporteaza tot profitul companiei ce rezulta pentru tot teritoriul RO. Mediasul ca oras e complet sustinut de faza asta, insa nu e corect sa spunem ca wow, ce companie buna e Dristrigaz sau ce productie mare avem in Medias ! Cam asa e si cu companiile din B.

      2) conceptul de stat spune sa ne ajutam unii pe altii, de aceea punem banii la comun si-i distribuim fie pentru o dezvoltare uniforma fie pentru o dezvoltare de viitor, cu cap (gen faci autostrazi spre zonele industriale ca sa poata exporta productia). De aia e complet gresita abordarea facem zid in jurul B, punem taxe de tranzit … etc. E complet pagubos pentru toti.

      Cand eu zic ca B e complet subventionat pentru anumite aspecte e din cauza modului in care statul de joaca cu „buzunarele de bani”. Super simplificat: toti angajatii platim aceleasi taxe procentual, insa Guvernul are o „bagheta magica” prin care din cotizatia tuturor aloca special pentru metrou PENTRU FUNCTIONARE. Asta e pagubos deoarece nu creeaza plus valoare / plus dezvoltare ulterioara din care sa beneficiem si restul (tarii), gen sa nu se mai pompeze bani si pest 2-3 ani la faza asta.

      Indecis. Tu ce zici?2025
    • Ariel, cam intinzi coarda cu argumentul asta… sunt 2 maniere de a judeca PIB-ul (principale, ca se estimeaza pe mai multe metode). Una e metoda pe formare a resurselor, cealalta e pe utilizarea lor, care sunt destul de descriptive. Nu poti face trecerea de la una la alta, nu poti amesteca in vreun fel conceptele (sa faci chery-picking) si sa ai pretentia ca argumentezi in vreun fel: daca ne uitam la consum/exporturi/investitii, asta inseamna utilizarea resurselor…

      Daca vrei, ne legam si de utilizarea resurselor sau cum incerci tu sa duci discutia intr-o zona crezand ca te favorizeaza. Extrapolam, judecam de bun simt, ca n-am timp sa caut acum chiar detalii. Date pe 2023, spun sectorul si contributia lui la PIB si apoi cat ar general Bucurestiul.

      Agricultura – 3,9% din PIB, sa zicem neglijabil Bucurestiul.
      Industrie – 19,5% din PIB – probabil ai ceva-ceva fabrici pe langa Bucuresti, deci nu e chiar zero, dar sa zicem neglijabil si aici.
      Comert, transporturi/logistica/hoteluri restaurante – 8,1%. Lejer spre jumatate, daca nu si mai mult, ar veni din Bucuresti aici. Avem jumatate din toate depozitele din toata tara langa capitala (statistici prin presa), cum ziceam mai devreme, avem mega consum aici, o tona de restaurante, mai tot turismul de business aici se facem. Deci sa zicem 3-4% ar veni Bucurestiului.
      IT&C – 7,1% din PIB. Cum ziceam, peste jumatate din IT-isti sunt in Bucuresti si lucreaza aici, deci 3,5-4% din PIB revine Bucurestiului. Probabil aici avem si activitati cu valoare adaugata mai mare, dar fie, mergem pe estimari mai joase.
      Tranzactii imobiliare – 7,3%. Din nou, date publice de la cadastru: 1/3 din apartamentele tranzactionate in Romania sunt in Bucuresti-Ilfov, cam la fel si la case. Dar nota bene, in „tranzactii” intra si mostenirile si asa mai departe, or stim unde sunt mai multi batrani si asa mai departe. Deci probabil spre jumatate din valoarea adaugata de tranzactiile imobiliare se inregistreaza in Buc-Ilfov, dar hai sa zicem 3% din PIB pentru Bucuresti.
      Activitati profesionale, stiintifice, de suport administrativ – 8,2% din PIB. Din nou, avem un numar mare de salariati din Bucuresti (mai bine de o treime din totalul de la nivel national); as zice ca aici sunt servicii cu valoare adaugata mai mare (deh, nu mai sunt call-centere in Bucuresti, s-au mutat in alte judete), deci lejer putem pune jumatate pentru Bucuresti, deci 4% din PIB.
      Administratie publica, aparare, sanatate, invatamant – 11,9% din PIB. Sa zicem o treime pentru Bucuresti, deci 4% din PIB.
      Activitati de spectacole/recreere – 2,8% din PIB. Avem putere de cumparare mare, aici se intampla lucruri, dar hai sa zicem doar o treime din valoarea asta sa acordam Bucurestiului, deci inca 1%.
      Impozite nete pe produs – 8,7% din PIB. Cum ziceam, Bucurestiul e responsabil pentru o treime din consum, hai sa zicem ca aici se genereaza si o treime din impozitele nete pe produs, deci 3% din PIB.

      Adunam totul si ajungem la vreo 22-23% pe niste supozitii de bun simt (dar pe care le pot sustine lejer cu cifre) daca mergem pe varianta de formare, la fel ca si varianta pe utilizare a resurselor.

      204
    • Scrach that, am gresit mai sus, am pus comert in loc de constructii si am scos cu totul constructiile (am sarit randul ala)… refac mai jos calculele…

      Agricultura – 3,9% din PIB, sa zicem neglijabil Bucurestiul.
      Industrie – 19,5% din PIB – probabil ai ceva-ceva fabrici pe langa Bucuresti, deci nu e chiar zero, dar sa zicem neglijabil si aici.
      Constructii – 8,1% din PIB. Cam jumatate din constructii sunt ingineresti (preponderent drumuri), restul sunt cladiri. Se construieste multicel aici, tot mai putin fata de acum 10 ani, dar sa zicem un 0,5-1% din PIB pentru Bucuresti pare de bun simt raportat si la cat se cumpara aici, cate depozite avem si asa mai departe.
      Comert, transporturi/logistica/hoteluri restaurante – 20,5%. Lejer spre jumatate ar veni din Bucuresti aici. Avem jumatate din toate depozitele din toata tara langa capitala (statistici prin presa), cum ziceam mai devreme, avem mega consum aici, o tona de restaurante, mai tot turismul de business aici se facem. Deci sa zicem 8-9% ar veni Bucurestiului, probabil mai mult, dar pare OK asa.
      IT&C – 7,1% din PIB. Cum ziceam, peste jumatate din IT-isti sunt in Bucuresti si lucreaza aici, deci 3,5-4% din PIB revine Bucurestiului. Probabil aici avem si activitati cu valoare adaugata mai mare, dar fie, mergem pe estimari mai joase.
      Tranzactii imobiliare – 7,3%. Din nou, date publice de la cadastru: 1/3 din apartamentele tranzactionate in Romania sunt in Bucuresti-Ilfov, cam la fel si la case. Dar nota bene, in „tranzactii” intra si mostenirile si asa mai departe, or stim unde sunt mai multi batrani si asa mai departe. Deci probabil spre jumatate din valoarea adaugata de tranzactiile imobiliare se inregistreaza in Buc-Ilfov, dar hai sa zicem 3% din PIB pentru Bucuresti.
      Activitati profesionale, stiintifice, de suport administrativ – 8,2% din PIB. Din nou, avem un numar mare de salariati din Bucuresti (mai bine de o treime din totalul de la nivel national); as zice ca aici sunt servicii cu valoare adaugata mai mare (deh, nu mai sunt call-centere in Bucuresti, s-au mutat in alte judete), deci lejer putem pune jumatate pentru Bucuresti, deci 4% din PIB.
      Administratie publica, aparare, sanatate, invatamant – 11,9% din PIB. Sa zicem o treime pentru Bucuresti, deci 4% din PIB.
      Activitati de spectacole/recreere – 2,8% din PIB. Avem putere de cumparare mare, aici se intampla lucruri, dar hai sa zicem doar o treime din valoarea asta sa acordam Bucurestiului, deci inca 1%.
      Impozite nete pe produs – 8,7% din PIB. Cum ziceam, Bucurestiul e responsabil pentru o treime din consum, hai sa zicem ca aici se genereaza si o treime din impozitele nete pe produs, deci 3% din PIB.

      Adunam totul si ajungem la vreo 26-28% pe niste supozitii de bun simt (dar pe care le pot sustine lejer cu cifre) daca mergem pe varianta de formare, la fel ca si varianta pe utilizare a resurselor.

      144
    • terminati cu cretinismul asta ca Bucurestiul este subventionat

      Așa e, nu Bucureștiul e subvenționat, bucureștenii sunt, în ciuda faptului că

      castiga un salariu mediu care va bate spre 6200-6300 lei anul asta vs o medie nationala de 4600-4700 lei.

      Indecis. Tu ce zici?1417
    • Comert, transporturi/logistica/hoteluri restaurante – 20,5%. Lejer spre jumatate ar veni din Bucuresti aici.

      avem mega consum aici, o tona de restaurante, mai tot turismul de business aici se facem. Deci sa zicem 8-9% ar veni Bucurestiului, probabil mai mult, dar pare OK asa.

      Am râs cu sunet :) 15% din populatie consuma cat restul de 85% doar pentru ca au salarii mai mari in medie cu 35%. De unde sa consume? Nu bate matematica. Ah, si avand salariile alea babane isi permit sa consume la mare, la munte si in strainatate peste medie, deci bani pierduti de Bucuresti.
      Conform INS, Bucuresti+Ilfov aveau in 2022 un numar de 28.455 locuri de cazare, totalul pe tara fiind 422.114, adica 6,75% din total. Cu grad de ocupare dublu fata de restul tarii (13% dintre „innoptari” au fost in Bucuresti) si cu tarife duble (estimare bunavoitoare, evident ca exagerez), abia trece de sfert. Turismul de afaceri e sub 2% din total, pe tara.
      La comert se deformeaza situatia din cauza celui online. Tot ce vinde Emagul, Altexul si restul prin online se raporteaza la Bucuresti, presupun. Nu sta nimeni sa vada ca Nelu din Sibiu a avut anul trecut 63 de comenzi la Emag, sa dam Sibiului procentele alea.
      La numar de restaurante, Cluj + Constanta + Mehedinti au cat tot Bucurestiul, la o populatie mult mai mica. Cam 11% din totalul pe tara sunt in Bucuresti (sursa – Statista).
      Zic sa lasi spre 4-5% procentele alea.

      86
    • @Ariel
      1. Toate companiile raporteaza la centru (adica in orasul principal) ceea ce produc in tara sau in afara tarii. Sau vrei sa spui ca exista vreun oras care raporteaza doar ce produce local?

      Vrei sa facem un alt calcul, haide atunci sa tinem cont doar de numarul de persoane care locuiesc si lucreaza intr-o localitate. Iar in Bucuresti avem aproape 1,9 milioane locuitori oficiali, plus aproximativ 0,5 milioane care locuiesc fara acte si aproximativ 0,7 milioane din judetele din jur care fac naveta aici in fiecare zi.
      In total sunt 3 milioane de persoane, adica 16% din populatia tarii.

      Cum media veniturilor este mai mare decat media veniturilor din restul tarii, putem spune fara sa gresim ca Bucurestiul aduce undeva la peste 20-25% din veniturile tarii.

      Si in niciun caz nu consuma atat de mult, chiar si cu subventiile de la Radet sau de la Metrorex.

      2. Pentru alte calcule mai detaliate, poti sa citesti postarile lui @Silviu.

      64
    • @Silviu: tot legat de comerț, am uitat să verific numarul de hipermarketuri pe orașe, de ex. in București există 23 magazine Kaufland, în Timișoara 6, în Iași 5, în Cluj, Constanța și Sibiu câte 4 magazine. Total România – 175 parcă, deci 13% în București. Presupun că și la restul de rețele proporțiile sunt tot pe acolo.

      43
    • @Silviu asta nu e o discutie de purtat online. Nu cred ca as putea sa-ti schimb parea sau viceversa.

      Ce-am inteles eu e ca:
      – amandoi cam amestecam lucruri ce nu trebuie amestecate
      –eu cu metoda pe formare a resurselor, metoda de utilizarea a resurselor
      –tu cu amestecul B, IF si zone limitorfe.

      Una peste alta situatia reala e urmatoarea: capitala este cea mai mare/intinsa aglomerare de persoane din RO, cu salarii muult peste media tarii. Fondurile investite inapoi in comunitate sunt insuficiente.

      99
    • Ariel se descrie ca: „sunt născut în Transilvania* și sunt stabilit în Brașov”
      * – locația exactă poate mai încolo;

      Deci, orice discutie logica pica din start :))

      46
    • silviu: ”Avem jumatate din toate depozitele din toata tara langa capitala”.
      furnizezi singur dovezi ca esti pe langa problema.
      imobiliarele, transporturile, logistica, industria sunt in cea mai mare parte ”langa capitala”, adica nu sunt in capitala.
      unde capitala este intr-adevar fruntasa este la salarii si alte cheltuieli bugetare + corporatiste-hq, din care se formeaza pib, dar fara a crea bunuri si servicii.
      tot pib in capitala mai creeaza termoficarea si transporturile, care contin 80% subventii de la bugetul statului.

      44
    • Sunteti de pomina… se cheama zona metropolitana a Bucurestiului, ca exista sinergii mari si asa mai departe. Asa, oficial, Cluj-Napoca n-are nici 300k locuitori oficial. Chiar vreti sa judecam asa!? Nu se uita nimeni la Tokyo ca oras, ci la aglomerarea urbana. Pana mea, Bucurestiul e oficial mai mare ca Paris ca populatie, dar aglomerarea urbana a Parisului este sensibil mai mare. Normal ca incluzi Ilfovul…

      Ca sa nu para ca am scos cifra aia de undeva…
      https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/infografice-romania-imediat-dupa-polonia-si-cehia-la-stocul-de-spatii-industriale-moderne-cluj-timis-prahova-brasov-judete-lider-capitala-cel-mai-mare-hub-industrial-din-tara-20746422

      Alunelu, chiar vrei sa te faci de ras asa usor? Pe date publice de la INS (din Tempo, nu stiu la ce te uiti matale), avem 18 milioane nopti petrecute in hoteluri in Romania in 2022, in Bucuresti-Ilfov avem 3 milioane. Cum ai zis chiar tu, probabil tarife de 2-3 ori mai mari (lejer) aici la cate hoteluri de 4 si 5 stele avem in Bucuresti (si nu, turismu), poti estima lejer ca Bucurestiul aduna mai bine de o treime din incasarile din turism. Nu mai spun ca de fapt turismul de business e sensibil mai mare: sunt spre 2 milioane de turisti straini in RO si grosul sunt oameni de afaceri care vin, ghici unde? In Bucuresti.

      Mai departe, comertul… cum am zis mai sus pe date atat de simple de le poate calcula un prepubescent: ai o treime din masa salariala din toata tara castigata in Bucuresti. Se poate presupune cu usurinta ca aici ai o treime din consumul modern. De ce ar consuma nea caisa din Sibiu mai mult decat in Bucuresti?! Fix proportional cu veniturile, nu umflu cifrele… Deci: o treime din comert + o jumatate din serviciile de transport-logistica, plus cel putin o treime din turism. La cat ajungem papusel?

      Ariel, fair enough… tine cont de ce spun mai sus, insa. Nimeni nu judeca orasul Cluj-Napoca sau Iasi, ci aglomerarea urbana. Altfel, e fix pe dos de cum zici tu: bucurestenii genereaza mai mult decat primesc si excesul se imparte, mai bine sau mai rau (mai degraba mai rau) in alte zone ale tarii…

      65
    • @Silviu sursa datelor mele e aici
      https://insse.ro/cms/sites/default/files/field/publicatii/turismul_romaniei_2020-2022_breviar_statistic__0.pdf (pagina 55, ca să nu te rătăcești)
      27.044.372 de înnoptări totale (de ce numeri doar la hotel, cherry picking much?)
      3.518.207 in București ȘI Ilfov
      5.595.182 regiunea Sud-Est
      3.555.688 regiunea Nord-Vest. Da, vă bate regiunea metropolitană Cluj-Oradea 😂 la înnoptări.
      Hai că glumeam la faza cu estimarea tarifelor ca fiind duble, tu ai luat-o serios și ai mai pus ceva de la tine. Ia vezi cât e cazarea în Mamaia în sezon.
      Cea mai ieftină cameră twin la Hilton Sibiu e mai scumpă decât la Sheraton, Marriott, Marmorosch, Radisson Blu, Athenee Palace si alte hoteluri de 5 stele din București (verificat acum pe Booking, 2 adulti, 1-2 iunie 2024, prețuri cu Genius).
      Cine se face de râs?

      44
    • @Silviu referitor la angajați, numărăm mai bine persoanele ocupate (include patroni, PFA etc. pe lângă angajați). Sunt 7,8 milioane în țară, cu 1,25 la București, 16% (nu intră aici angajații MApN, MAI, SRI care mai sunt câteva sute de mii. Cei mai mulți nu sunt în București, evident. Nu mă întrebați de ce INS nu îi include, că nu știu).
      Înmulțim iar venitul mediu pe restul țării cu 2 că să îți dea ție socoteala? Păi nu. Deci mai taie.
      Nu știu de unde își ia Profit informațiile despre spații, dar asta de exemplu mi se pare dubioasă:

      Prahova fiind județul lider* în ceea ce privește stocul modern (370.000 mp).

      *în regiunea Sud
      Păi numai Kaufland are din 2005 (!!!) un spațiu de 120.000 mp în Ploiești (sursa https://www.cariere.kaufland.ro/descopera-kaufland/locatii.html), Lidl are 38.039 mp în Nedelea, să înțeleg că astea 2 se apropie de jumătate din toate spațiile din Prahova? Erau 120.000 în 2005 și în 18 ani de abia s-a triplat suprafața pe județ? (presupunând prin absurd că ăla era singurul depozit existent în toată Prahova). Cumva mă îndoiesc, moment în care încrederea mea în tot articolul scade puternic.

      44
    • @alunelu – să nu uităm că taxele de pe salariile militarilor, polițiștilor și a altor angjați din structurile de ”forță” tot la București se duc. Că deh!, ministerele aferente au sediul acolo. Și aici vorbim iar de un număr semnificativ de persoane.
      Dar, bucureștenii nu vor accepta niciodată faptul că împărțirea resurselor e dezechilibrată, în favoare capitalei. Evident, și județele ”sărace” de prin Moldova sau Oltenia, profită din plin de dezechilibre. În Ardeal există două județe care sunt pe plus la alocări de obicei: Sălajul și Hunedoara. Și câteodată Covasna. Restul județelor sunt întotdeauna pe minus: adică trimit mult mai mult la bugetul central, decât primesc înapoi.
      Sistemul fiscal trebuie schimbat complet. Descentralizat. Banii să rămână în mare parte acolo unde se produc. Modelul Sudtirol ar fi cel mai bun. 90% din ce se produce acolo, rămâne în regiune.
      Evident, asta presupune sacrificii pe malul Dâmboviței… Dar, fuck it!, unii dintre noi ne-am săturat să le plătim căldura, metroul și alte avantaje la piedoniști…

      29
    • @alunelu, cele 13% dintre magazinele Kaufland din Bucuresti sunt in general mai mari ca dimensiuni decat media din tara. Asa ca este foarte simplu de presupus ca realizeaza cel putin 20% din cifra de afaceri a lantului comercial.

      Apoi mai avem lanturi precum Mega Image, care are aproape 75% din spatiile comerciale in Bucuresti. Si ca cifra de afaceri se situeaza undeva pe la 60% din cifra de afaceri a Kaufland.

      52
    • @Zsolt, cat de bine functioneaza indoctrinarea asta…
      Ti se explica clar cu cifre, ca Bucurestiul produce mult mai mult decat consuma, si tu tot crezi ca platesti subventia pentru Radet.
      Sigur, este misto sa te crezi buricul tarii, doar ca atunci cand insisti cu ceva fara sa aduci vreun argument concret, deja o dai in penibil.

      Si nu doar ca s-a explicat cu cifre concrete, dar s-au cautat multiple variante de a analiza productia efectiva a unei zone, din toate reiesind acelasi lucru: Bucurestil produce mai mult decat consuma.

      Uite aici un articol recent cu contributia pe regiuni:
      https://www.analizeeconomice.ro/2023/07/cat-contribuie-regiunile-tarii-la-buget.html

      Fara sa luam in calcul marii contribuabili, Bucuresti a adus aproximativ 37% din contributii.
      Daca in schimb ar disparea Directia Marilor Contribuabili si toate taxele ar fi raportate local, Bucurestiul ar ajunge la cel putin 50% din contributiile totale.

      61
    • @Andrei G: „presupunem ca”, „banuim ca”. Sef, in Bucuresti ai 15% din populatia tarii, 13% din Kauflanduri, 13% din innoptari, 16% din populatia ocupata civila. Toate procentele astea se invart in jur de 15%, plus/minus. 100% din bucuresteni mananca cu o gura, nu cu doua, nu vad de ce ar face cumparaturi mult peste aia 15%.
      Mega are 542 de magazine in Bucuresti din totalul de 912 magazine, 59%, nu 75%. Unele din cele din Bucuresti sunt de fapt mini ABC-uri, asa ca nu as aduce vorba despre „in medie sunt mai mari”. In tara nu prea sunt din alea.
      In schimb, Profi are 159 de magazine in Bucuresti din totalul de 1770 in tara – 9%. As zice ca compenseaza. Nu mai zic de lanturile locale gen Annabella – 96 de magazine (VL, AG, OT), zero in Bucuresti, deci lejer 100% din venituri sunt din afara Bucurestiului.
      Magazine Trans Agape in Sibiu si imprejurimi – 35, Simpa Sibiu – 30 de magazine. Cate lanturi din astea independente mai sunt in Bucuresti?

      07
    • @alunelu, citeste te rog articolul de mai sus ca sa te lamuresti care este contributia companiilor din Bucuresti la buget.

      Dar daca tot discutam de lanturi de magazine, haide sa vedem cum stam:
      – Mega Image – lasam 59%, cum spui tu
      – Kaufland – are 13%
      – Careffour – are 26% din Hipermarketuri in Bucuresti
      – Ikea – are 67% din magazine in Bucuresti
      – La Cocos – are 33% din magazine in Bucuresti
      – Centre comerciale de tip Mall – 30% din suprafata totala se regaseste in Bucuresti

      21
  2. Conduce regulamentar domnu. Imi place.

    Comentariu apreciat.1052
    • Are voie, ca e da Bucuresti. Sa zici saru-mana ca nu cere banda separata pt el.

      Comentariu apreciat.619
    • Exact, stanga de pe banda 1, good job!

      Comentariu apreciat.324
    • Trebuie sa faceti efortul sa vedeti tot filmuletul. Macar pe 2X. Omnul nu are o problema cu “taranii din provincie” ci cu absolut toata lumea. Critica si masinile de B si femeile, pasagerii, traficul, autoturismele in sine, condusul, afacerile, emite “idei” filosofice, instiga la condus agresiv, conduce agresiv, incalca reguli, il injura pe ala care i-a “furat” afacerea, pe livratori si pe aia care fumeaza sau vorbesc cu pasagerii, jos guvernul, huo ceilalti, etc. Iar finalul este apoteotic el mergand din B in “provincie” sa faca “biznis” adica fix ce fac si “taranii” din provincie care vin in B sa faca “biznis” si combinatii si pe care ii “nenoroceste” tot drumul.
      Psihiatrie direct!

      Comentariu apreciat.882
    • Si se plangea de norme de poluare si taxe in centru dar sub capota ii rontzaie dieselu’

      Comentariu apreciat.565
    • sub capota ii rontzaie dieselu’

      aia m-a amuzat și pe mine

    • rontaie dieselu si dupa unghiul de filmare pare si un fel de suv. Dar polueaza nenorocitii de provinciali si nu poate el sa respire

      61
    • @AlexAndru A avut o cadere nervoasa… i-a trece sau nu

      31
  3. Pai nu eram noi cu Romania, romanism, romaneste?

    184
  4. Provincialii astia sa lase masina la intrare in oras si sa se descalte inainte sa intre in Capitala!

    Comentariu apreciat.1425
  5. Mi se pare corect, etic și rezonabil.

    Din cauza conducătorilor auto ce poluează aerul, albinele lui nu mai au „producție” și produsul „miere dă B” e în pericol grav.
    /s

    De ținut minte apiNatura.ro e no go.

    Comentariu apreciat.4213
  6. mmm, ia dat ma-sa oras

    Comentariu apreciat.659
  7. Sa se duca sa demonstreze la guvern, ca tara asta se dezvolta inegal, in timp ce zeci de orase mor, capitala si alte citeva cresc necontrolat si stau sa crape la propriu.
    Pe termen scurt sa ia niste calmante.

    Comentariu apreciat.375
    • :))Are omul niste frustrari, mai are un pic si plezneste. Ii recomand un concediu si o vizita la un psiholog sau o exorcizare ceva. Asta te ia la bataie in trafic

      134
  8. NOU
    #57

    Atunci domnul e invitat să își facă concediul doar în București. Are parcuri, poate face plajă pe malul Dâmboviței etc.

    Comentariu apreciat.4116
  9. NOU
    #59

    Asta nu e problema de BUC si la Viena se plang aia ca nu sunt parcari ca vin taranii lor sa le ocupe, diferenta lor e ca nu te risti sa o lasi „5 minute, vin repede” si ITP se face pe bune, asa ca acolo daca tragi de un Golf 4 ori esti mecanic ori iubesti masina aia la nebunie nu ca la noi cu „Dpf off, egr off, merge boss, soft arabesc”

    Comentariu apreciat.464
  10. Am reusit sa ma uit pana la minutul 7, cred ca e provocare pentru om sa se incadreze la fiecare intersectie pe banda gresita, nu stiu cum procedeaza cand e o singura banda.

    Comentariu apreciat.1002
  11. În calitate de fost bucureștean de 5 generații (el a zis ca e de 3) cu firma din 2002 (el a zis ca a lui e din 2004), dati-mi voie sa ma pis pe tot ce zice el acolo de la înălțimea proaspătului meu număr de Ilfov.

    Ii urez succese deosebite în viitorul trafic din București gestionat cu responsabilitate de dl. Piedone, acest reprezentant de seama al bucureștenilor, după chipul și asemănarea lor.

    Comentariu apreciat.8113
  12. Sa plange ghertoiul de ceilalti, in orasul care aduna toti banii tarii, in orasul cel mai subventionat, in orasul cu cei mai multi bugetari platiti de restul tarii, care face cei mai multi bani din tara tocmai pentru ca e capitala….
    Da aia din Cluj, Iasi care la fel aduna toata regiunea ce sa faca? Rascoala?

    Indecis. Tu ce zici?5647
    • ai zis ceva de metroul subvenționat de ministerul transporturilor doar pentru bucureșteni? sau că biletul STB era până recent 1 leu, cel mai mic preț din țară? HUO!!!!!!!!

    • @zoso: mesajul lui Vlad te ajută să vezi că jumătate din cititori îi ai din Buc, că e bara/bara la mânuțe. Quizz pt ăia cu mânuțe roșii – ce e în neregulă cu ideea lui Vlad? niște comentarii, somethin’…

      1314
    • Hai ca iti zic eu ce nu e in regula: daca ai muta capitala la Cluj cum viseaza unii, care ar fi diferenta? Nu ar fi tot acel aparat bugetar excesiv platit din banii tuturor? Nu am auzit niciun new-yorkez sa se planga ca-si plateste institutiile de stat la Washington sau pe aia din Instanbul ca Erdogan sta la Ankara.

      Au bugetarii pacatele lor, dar nu bugetarii aglomereaza traficul, nu ei se plimba prin Bucuresti random. Bugetarii au program fix, aglomereaza orasul dimineata pentru un interval scurt si dupa orele 16 nu mai vezi picior (sau roata) de bugetar in trafic. Rush-hour-ul bucurestean incepe la 17 si se termina pe la 19, bugetarii sunt deja acasa cu berea-n mana.

      Bani: nu e ca si cum din banii stransi din impozite si taxe beneficiaza exclusiv Bucurestiul, nu inseamna ca daca banii se strang in vistieria centralizata de la Bucuresti, ei se intorc proportional la Bucuresti. Sunt o gramada de statistici care arata clar cum Bucurestiul subventioneaza la greu din propriile venituri gauri din bugetele locale ale altor judete. E de rahat sa apui ca moldovenii finanteaza calatoria cu metroul a miticului, cand miticul redirectioneaza o treime (36%) din veniturile lui catre moldoveni.

      Acelasi lucru se intampla si la nivel regional, judetul Cluj ar fi pe resuscitare fara banii stransi la Cluj-Napoca.

      Transportul e subventionat si pentru non-bucuresteni, intr-o forma sau alta, tot bucuresteanul plateste pentru studentul ala din provincie venit la studii in mirajul bucurestean si pentru ala caruia i-a fost lene sa isi faca buletin de Bucuresti.

      In alta ordine de idei, ca bucurestean nu am considerat niciodata inferioare persoanele venite din afara, nu am inteles niciodata ura asta fata de bucuresteni, dimpotriva, bucuresteanul obisnuit pe care il cunosc eu nu are atitudini superioare fata de provincie, acestea sunt doar in mintea provincialului. Daca auzi epitete regionale in trafic gen „hai ardelene, moldovene, tarane, etc, mai repede”, in 90% din cazuri vin din gura unui taran proaspat bucurestenizat. Eu unul am o atitudine permisiva cand vad un numar de provincie, il tratez pe om ca si cand ar avea lamaia in geam, imi dau seama ca probabil e stresat destul.

      A daca esti nesimtit, e alta poveste, indiferent ce scrie pe numarul tau de inmatriculare. In vremea cand faceam Stefan cel Mare zilnic, statistic majoritatea care incercau linia de tramvai sa fenteze traficul aveau numere de provincie. Bucurestenii stiau ca la IGP te asteapta Garcea :) Care nici macar nu iti dadea amenda, te punea sa iei coloana 3 intersectii in urma, ceea ce era mai drastic decat amenda in sine.

      Una peste alta, eu nu am vazut bucurestean mandru de orasul lui, avem aceeasi parere proasta despre Bucuresti ca toata lumea. Poate esti legat intr-un fel sau altul de cartierul unde ai copilarit, dar niciodata n-am vazut bucurestean fluturand cu un complex de superioritate buletinul de Bucuresti.

      Eu unul am fugit de Bucuresti cand mi-am permis, asa de mult iubesc Bucurestiul, am devenit unul din taranii aia de Ilfov pe care ii blameaza domnul in clip, dar sa mor io daca simt ca am scazut in rang, as spune dimpotriva.

      Comentariu apreciat.536
    • @
      Rumbu – da ala din video ce e?

      35
    • Ala din video e un idiot frustrat care se intampla sa locuiasca in Bucuresti. Probabil avea aceleasi idei si daca locuia la Cluj.

      243
    • Bucurestean aici, de vreo 3 generatii.
      In linii mari subscriu la ce spune Rumbu mai sus. Bucurestiul pute de cand eram copil. Veneam cu trenul din tabara stiam cand ne apropiem de Bucale fara sa ma uit pe geam. Are un miros aparte.

      Cu traficul, e cu dus si intors. Inteleg perfect de ce tinerii din Alexandria (de exemplu) vin la Bucuresti. Am avut o delegatie in Alexandria o saptamana si m-am crucit. Orasul e mort si ca el sunt zeci.
      Ce nu pot sa inteleg este lipsa de inteligenta simpla. Eu am venit din orasul/satul meu aici la Bucuresti si vreau sa gasesc parcare atat unde stau cat si unde am treaba, sa fie gratis si sa fie drumul liber fix cum sunt eu obisnuit la mine in urbe/sat. Ghici ce, ca tine sunt zeci de mii si orasul nu poate absorbi atat de repede infuzia de populatie.
      Majoritatea colegilor de facultate veniti din provincie aveau fobie de metrou si autobuz. Daca nu aveau masina, faceau rost de una cat mai repede ca nu stiau sa se descurce cu transportul in comun. Ce-i drept, acum 20 de ani hartile alea erau horror si google maps mai subtire. Am impresia ca sunt la fel si cei nou veniti. Sunt obisnuiti cu fundul in masina, ca la ei in urbe sunt dintr-un capat in altul in 10 minute si aici soc si groaza.
      Consider ca cei veniti din orase mari, mai precis, intinse geografic, precum Constanta, Iasi sunt mai adaptati realitatilor bucurestene.
      Multi nu isi trec masina pe Bucuresti din doua motive mari: (1) lene, (2) nu au viza de flotant/act de Bucuresti.

      Iar ca incheiere, mitocania nu tine cont de locul nasterii.

      Comentariu apreciat.441
    • biletul de metrou n-a mai fost 1 leu din cretacicul timpuriu.

      103
    • @Cristi, erau doar proști sau cu ifose. ca studentă am aterizat în bucurești în 2020, pe vremea când n-aveam internetul în palma dreptă. m-am descurcat și cu metroul, și ratb și pe jos, nu m-am rătacit, am ajuns unde am avut treabă.

      acum câțiva ani am avut un unchi din provincie să-mi facă niște lucrări (contracc-cost, preț ca pt străini). duminică s-a dus în vizită la altă rudă. am avut drum comun până la victoriei. i-am explicat. s-a întors singur până la apartamentul meu. duminica următoare s-a dus singur tot drumul. și nici n-avea internetul în buzunar.
      om peste 60 de ani, ajunge în bucurești o dată pe an, dus cu mașina de copii.
      dacă ăla a putut și colegii tăi studenți n-au putut, n-au fost hărțile de metrou/ratb de vină.

      152
    • în 2000, pardon. în 2020 eram deja plecată.
      am eliberat câțiva centrimetri pătrați în metrou

      83
    • @Cristi – frumos scris!

      PRIMUL motiv pentru care nu isi inmatriculeaza masina in Bucuresti si o tine pe numele lui tacsu’ mare e plata RCA-ului si a impozitului. NU lenea si lipsa actelor. Asta in cazul in care are RCA caci oficial, 30% din masinile ce circula pe strazi, nu au!

      @Vali- mai, nu prea te-am vazut scriiind ca ti-ai lasat masina in parcare la CRF cand ai venit in Bucuresti cu treaba si ai luat STB-ul ala de avea biletul la 1 leu si dupa aia ai mers, rapid prin tot orasul – cu metroul subventionat si din banii tai! ;-)

      51
  13. De ce e traficul nasol?
    Sa se uite pe filmare dar fara sonor.
    Croseteaza benzile mai ceva ca bunica sosetele.

    Asta cu cetateni veniti din alte zone ale tarii e veche.
    Timisoara e la fel.
    Fara acesti oameni, nu ar exista crestere economica.
    Banatenii le zic vinituri, dar banii is buni.

    Comentariu apreciat.515
  14. Am vorbit cu un coleg din Bucuresti si imi spunea ca e mai aglomerat decat aglomeratia aglomerata de obicei. Ar fi lucrari la unele bulevarde si nu e nici o vacanta, nici o maslina, nimic.

    133
    • Asa e, pe unele bulervarde, baga Nicusor teava noua la Radet cred, ca am vazut din loc in loc niste gauri asa cat sa intre un camion.

      62
    • da, bulangiul ala de Nicusor schimba tevi. O asteptam pe Firea sa opreasca repede santiere si sa trimita pensionarii in grecia ca sa degreveze traficul.

      Comentariu apreciat.383
  15. Cred că o să se simtă trădat rău în dragoste când o să afle că multe mașini cu număr de București sunt conduse tot de provinciali, că așa e la numerele de leasing. :)

    Comentariu apreciat.594
  16. Trebuie sa fac un clip din asta si in Brasov, sa injur toti Bucurestenii care sunt pe strazi. Oricum sunt cei mai prosti soferi dupa Argeseni.

    Indecis. Tu ce zici?1626
  17. Nenea din videoclip e prost cu crengi. Prost sofer, prost in exprimare, prost in rationament. Dar nici cu astia care v-ati adus aminte subit cat de mult subventionati voi Bucurestiul sau cum sunt toti bucurestenii niste ghertoi nu imi e rusine.

    Daca ma complic putin sigur gasesc mult mai multe tampenii pe video spuse despre vinituri de aia din Cluj, Timisoara sau orice alt oras de oameni „civilizati”

    Indecis. Tu ce zici?2710
  18. Au venit ăia din provincie să ocupe șoseaua lui când – uite – el are treabă.

    Comentariu apreciat.459
  19. Vorbeste mai frumos decât 90% dintre români. Se vede că e din B.

    320
    • Greșești, nu folosește „pă” în loc de pe și „dă” în loc de de… deci nu e bucureștean original.

      811
    • Ca antropolog de ocazie, pot sa spun ca e-ul bate spre ă’ul din „de” si „pe” proportional cu distanta de centrul Bucurestiului ajungand dominant in Ilfov si „ă” clar in judetele din sudul Bucureștiului.

      73
  20. NOU
    #98

    uite o temă de campanie pentru piedone: bucureștiu’ pentru bucureșteni!
    cu plăcere
    PS @Vali, ce te mînă în luptă să pui filmulețe așa lungi? azi 19′, ieri tăntălăii cu peste o oră? vezi că te bagă dusterul alb la subminarea economiei…

    71
  21. un astfel de jeg e f comun in Bucuresti. conduce ca o maimuta si are pareri cel putin idioate.

    235
  22. daca s ar pune o taxa pe cazanul lui, ar fi primul sa o conteste.sustin eliminarea masinilor cat mai mult, in special diesel si ar trebui sa incepem sa scoatem progresiv Euro 1,2,3 si mai departe+ RAR ul sa si faca treaba. Inclusiv Politia sa i ia permisul la acest gibon care conduce ca un dement cand e filmat. Va dati seama ce face cand nu se filmeaza? Timpul lui e mai valoros ca al vostru.

    136
  23. Ahahaha. Am avut genul asta de discutie cu un sofer de uber. Bine, el nu stia ca sunt mutat mai recent in Bucuresti. Ca s-a umplut orasul de provinciali. Ca ei, bucurestenii, nu mai au loc. Ca provincialii nu stiu sa conduca in Bucuresti. Cand l-am intrebat daca-s alte reguli de circulatie, a zis ca nu e asa, ca in Bucuresti simti traficul, trebuie sa stii aici. I-am zis ca, totusi, toti invatam de pe aceeasi legislatie si ca asta e motivul pentru ca exista o legislatie rutiera unitara, tocmai pentru a nu conta din ce oras vii. Nu i-a convenit. Nu prea i-a convenit nici cand i-am zis ca, daca tot insista ca e nevoie de taxa de intrare in Bucuresti, atunci toate orasele si satele de pe Valea Prahovei si de pe drumurile spre mare ar trebui sa aiba taxe. A zis ca nu am dreptate, ca aici e CaPiTaLa, nu poti sa vii asa de oriunde sa intri in Bucuresti si sa ai aceleasi drepturi.

    Astia sunt o specie aparte. Nici prea multa scoala nu au, nici prea multa soferie nu stiu ( nu, faptul ca te-au ferit toti 10000000000 km si nu ai patit nimic, nu inseamna ca esti un sofer bun, inseamna doar ca esti atat de prost incat te-au evitat alti soferi ), dar s-au capatat cumva, poate de pe la bunici, poate au prins un boom si, brusc, sunt cineva si au pareri si, inerent, cred ca DOAR EI au dreptul la asta.

    Comentariu apreciat.386
    • Siii, cum e asta cu oftica pe aia care la volan fac altceva, el facand altceva la volan si facand speghete din benzile alea?! :))

      44
    • Cel putin de 2 ori a vrut sa zica:”nu forteaza”, dar a schimbat in „nu se baga, nu au curaj, etc „. Tot dintre aia obisnuiti sa ii fereasca altii.

      83
    • Siiii inchide apoteotic cu faptul ca el se duce la TARA pentru ca, de fapt, el iese din oras sa se duca in alt judet, practic, acolo unde are, estimez, stupii. Deci omul meu a facut toata treaba asta, ca apoi sa se duca si sa fie el +1 pentru alti cetateni :)) Pai, mai nene, de ce nu ti-ai dus stupii la tine in Bucuresti?De ce aglomerezi drumul pana in stiu eu ce comuna sau oras? Nu era nasol sa faci asta? Totodata, cu gura lui spune: ” acum inchid, pentru ca trebuie sa fiu atent la drum” -> putem trage concluzia ca nu a fost deloc atent pana in acel punct, nu?

      196
    • „cumva, poate de pe la bunici, poate au prins un boom si, brusc, sunt cineva si au pareri si, inerent, cred ca DOAR EI” exact, astia si ITstii care au solutii la orice probleme din tara asta :)))

      22
    • dacă nu te-a luat la bătaie, nu l-ai enervat suficient. :)

      41
    • Ah deci taxa de intrare în oraș se pune pe criteriul de capitala ? Atunci hai sa le luam în ordine: Sarmisegetusa, Câmpulung, Morisena (Cenad), Biharia, Timișoara, Craiova, Baia, Siret, Suceava, Iași, Curtea de Argeș, Târgoviște, și sunt sigur ca mi-au scăpat câteva.

      22
  24. ce trebuie voi să înțelegeți este că toți ca el sunt așa. toți conduc prost de tot și au impresia că conduc foarte bine și restul îi încurcă.

    • Comenta la toti ceilalti, „uite la ea, uite uite, sta de vorba”……..Alooo Sumacher te-ai lovit la cap iar?

      94
    • ca-n banc:
      Unu pe autostrada aude la radio: „atentie pe autostrada ca e un nebun care circula pe contrasens”, la care el: „Unu??? sunt SUTE!!! SUTE!!!”

      183
  25. „pe cât de mică e femeia, pe atât de mare e mașina” – a distrus feminismul în 2 propoziții, nu în 60 de minute în jacuzzi.

    Comentariu apreciat.370
  26. Sunteti rai, omul conduce chiar decent pentru un taximetrist

    143
  27. Sunteti rautaciosi. Omul e inventator (desi nu a specificat exact ce a inventat). Asta il face mai presus de noi, muritorii de rand. Eu i-am si spus ca sustin o lege prin care e posibil ca el sa primeasca mai multe drepturi in trafic, sau sa ii puna un griofar ceva ca sa-l ocolim

    124
  28. Tu nu intelegi ca el are treaba in oras?!

    94
    • Tehnic, daca te uiti pana la sfarsit, el are treaba in afara orasului. Ca se duce „la tara” si iese din oras si „trebuie sa opreasca filmarea pentru ca trebuie sa fie atent la condus” :))

      142
  29. Pe mine ma macina alta intrebare.
    Acu vreo 10 ani traficul stiai ca e bulit intre 7:30 si 9:30 (10) si seara de pe la 17:00 pana pe la 19:30.
    Acum, traficul e bulit intre 7:00 si 20:00. Mi-am luat si eu concediu o zi sa alerg prin oras cu diverse drumuri care le-am tot amanat si traficul e la fel si la 8 si la 12, si la 15 si la 18. Ce naiba muncesc toti astia de sunt la 14:00 pe bulevard?

    Comentariu apreciat.310
    • 1. s-a scos taxa auto, deci triplu mașini ieftine pe șosele.
      2. dacă tot am mașină, de ce să nu o folosesc. și își găsesc drumuri. constant.

    • Acum vreo 15 ani ma plimbam lejer cu bicicleta in weekenduri pentru ca efectiv nu prea erau masini. Traversam orasul fluierand.
      Pe cand acum….

      62
    • da, dar de ce să nu mergem din 2 în 2 weekenduri la ikea, să luăm 1 pernă și un suport de periuțe? după care la mall. după care în alte 100 locuri cu mașina. numai cu mașina.

    • Vali, lasa weekendurile cand e calcare in picioare in mall-uri. Acum, marti la ora 12. Isi fac drumuri? ok, nu toata lumea munceste 9-18, dar totusi…

      120
    • „Muncesc” exact același lucru ca și ăia care aglomerează orașul sâmbăta.
      Ieși sâmbăta la prânz pe Ștefan cel Mare și e bară la bară.

      De asta nu înghit scuzele de genul „trebuie să duc copilul la timp la școală” sau „metroul e super aglomerat”. E multă comoditate la mijloc, sau sentimentul că transportul în comun e pentru pensionari și săraki.

      93
    • Pentru ca citez:”muncesc de 20 de ani, de ce sa merg cu metroul. Muncesc ca sa merg cu masina” un om simplu din popor.

      91
    • @Cristi: pe care

      14
    • @Cristian J traficul de care zice Cristi a parut din pandemie. Imi amintesc ca in 2019 era lejer dupa masa pana pe la 16. Nici eu nu inteleg unde muncesc cei care sunt in trafic intre 12 si 16. Ok livrari, management, luat copii de la gradinita sau scoala, dar astea erau si inainte cu exceptia livrarile, care au mai crescut dar oricum nu reprezinta decat un procent mic din total. Deci ? restul sa fie combinagii ? :)))

      40
    • Momentan singurele intervale în care se circulă cât de cât ok în București sunt: înainte de 07:30, între 10 și 12 apoi după ora 20:30. Asta în condițiile în care nu plouă sau nu este vineri. În acele cazuri nu există interval în care să circuli ok.

      21
  30. 22 de minute de pe Plevnei pana la iesirea din oras, pe chei, eu zic ca este parfum. Nu inteleg de ce se plange. :)

    180
  31. Am citit comentariile si am zis ca sunt doar clujeni frustrati. Dar nu, omu e muci.

    72
  32. sunt bucureștean de n generații și mi-e rușine de acest specimen.. nu am reușit să mă uit mai departe de min. 4, a făcut stânga de pe banda 1, a făcut slalom printre benzi cu viteză excesivă… și mai e și frustrat crede că are mai multe drepturi că l-a fătat mă-sa în oraș. probabil e genul care urlă că el parchează de 20 de ani acolo și altul nou să nu vină

    urât și infect om. aș prefera să se care el din oraș și să vină ceilalți din provincie mai cu bun simț

    Indecis. Tu ce zici?274
  33. albinele de la câmpie: a venit mirel din bucuresti cu albinele lui sa ne ia mierea. du-te mă la bucurești, să faci miere din dpf-uri.

    233
  34. Bat pariu ca asta e unul dintre aia care au votat de fiecare data primari care nu numai ca nu au facut absolut nimic pentru a imbunatati calitatea mobilitatii prin oras:

    – centura (in special in Sud)
    – transport in comun care sa ofere o alternativa ok condusului masinii personale
    – nu au mai aprobat constructii (hypermarketuri, malluri si mega cladiri de birouri si blocuri fara locuri de parcare) pe artere care nu mai suporta trafic aditional, si nu pot fi largite din lipsa de spatiu
    – tuneluri/poduri care sa permita tranzitarea zonelor aglomerate sau unde au loc activitati culturale/accesul e inchis traficului in anumite perioade
    – interzicerea rablelor prin oras.

    Si poate ne explica si noua ce capitala sau metropola poate avea succes economic daca lumea nu vine acolo sa isi caute de munca, si sa cheltuie bani pe chestii?

    Respectiv, de ce in Romania, cu exceptia catorva orase, restul tarii este efectiv loc de unde vrei sa pleci cat mai curand catre acele cateva orase?

    De ce peste tot s-au construit cladiri de birouri si blocuri de locuit, iar infrastructura din jur a ramas neschimbata.

    Altfel, ce sa zic? E limpede ca mentalitatea de „provincial” nu are nicio legatura cu locul unde te nasti.

    54
    • Din pacate Bucurestiul e si un haos administrativ care s-a cimentat dupa 89. Sectoarele nu trebuiau sa fie UAT-uri separate, Ilfovul trebuia sa aiba o legatura mai stransa administrativ cu capitala. Asa o parte imensa a bugetului Bucurestiului se duce la sectoare care n-au atributii decat pe parte de mentenanta practic (si se platesc 6 administratii in plus) iar dezvoltarea zonelor adiacente orasiului nu se poate face pentru ca Ilfovul nu are fie bani fie interes.

      71
  35. Omul sufera ca un caine care vede ca nu mor caii.

    154
  36. Intrebare de 100 de puncte pentru domnul: mierea pe care o produce o vinde doar bucurestenilor sau si viniturilor?

    113
  37. O să facă un AVC când vor începe nepalezii să își cumpere mașini.

    Comentariu apreciat.294
  38. Pariu ca asta e un intelectual bucurestean care l-a votat pe Oprescu cand a promis autostrada urbana. De 2 ori.

    123
  39. NOU
    #141

    Un prostănache care a descoperit ecranul tactil, și că poate sa încarce telefonul de la brichetă, și că vai ce bine ar fi dacă ar fi mai bine.

    Plus că e așa mișto să cerșești atenție prin victimizare: mie îmi e nasol, dar numai din cauza altora, care au descoperit ecranul tactil, că poți să încarce telefonul de la brichetă și…

    55
  40. Are un XC60, „motorul de 2.4, 5 cilindri, 2 turbine” din 1900 toamna si el comenteaza de nu stiu cine, ca merge cu un SUV in capitala :). Eu am impresia ca isi face auto critica.

    132
  41. E ok, in alt video explica ca a fost taximetrist pirat, dar exiplica „cam cum ar fi astazi Uber”. Hai ca imi place abordarea, omu fabuleaza.

    102
  42. Se plange omul de trafic, el fiind traficul… another level of stupidity. Adica el taie benzile ca-n desene animate si dupa se mira ca oamenii care nu-s din Bucuresti sunt atenti la trafic… si conduc prudent =)) ok Jose.

    102
  43. Baiatu`l asta bucurestean la a 3a generatie are pareri, are drepturi dar din pacate are si carnet de conducere „de pe vremea cand…”. Din video rezulta ca conduce ca o cizma: schimba benzile cum respira, depaseste prin dreapta, se incadreaza ca un cwr, accelereaza cand nu trebuie, franeaza cand nu trebuie, etc.

    Si in general pare ca ar avea nevoie urgenta de serviciile unui psihiatru.

    102
  44. NOU
    #146

    mă, da’ am și io o nedumerire; dacă bucureștiul este doar pentru localnici, cum faci cînd îți găsești nevastă de la vaslui? iei aprobare de la asociația de locatari, de la primăria de sector?

    151
  45. Am pățit cu unu de era să ne luăm la bătaie. Biroul firmei unde lucrez este la parterul unui bloc unde sunt locuri de parcare free. M-a luat unu la unșpe metri că eu nu sunt ”localnic” și că nu pot să parchez mașina pe locurile lor moștenite de la Decebal cel Mare. Ca să evit conflicte și mizerii de zgăriat sau băgat cuțit pe la roți am decis să bag mașina pe bulevard, tot free, și să parcurg 50 de metri pe jos.
    Băi, mă intersectez cu mizeria aia de om prin orașu nostru de carton că nu e mare.

    91
    • Si cum zicea si Vali pe live, gunoaie de genul asta sunt agresive pentru ca stiu ca daca ii impingi sau le faci ceva tu mergi la puscarie ca i-ai omorat. Romania, tara lui „eu sunt prost, noroc ca se feresc ceilalti de mine”

      41
  46. domnul declara ca are firma din 2004 dar opereaza site-ul si pe emag cu o firma din 2010.

    firma se numeste HAPPYNATURA SRL si in 12 ani de activitate (bilanturi depuse din 2011 si pana in 2022) a avut o cifra de afaceri cumulata de 9.500.000 lei si ca pierdere cumulata -487.000 lei.

    in clip mentioneaza ca a platit taxe de o valoare impresionanta.

    71
  47. ahahahaha
    domnul apinatura este cel cu firma din 2004 care a avut in 20 ani numai profit negativ , datorii cat casa si de 10 ani cifra de afaceri 0 a platit foarte multe taxe la stat ca sa beneficieze de rangul de cetatean prim al maretei capitale.

    de stilul de condus, s-a zis mai sus, nu mai are rost.

    61
  48. Baiatul asta pare sa aiba ceva probleme la mansarda, e in pragul unei caderi psihice. Noroc ca nu are arma, ca am vedea in realitate filmul Falling Down (Michael Douglas).

    61
  49. Problema lui e ca oamenii nu au un stil de condus adaptat orasului respectiv. Ii vezi peste tot prin orasele mai mari. Sunt soferii de tip „încurcă lumea”. Ei nu fac nimic ilegal, dar ii frusteaza la maxim pe ceilalti participanti la trafic prin conduita lor. Exemple:
    – se infing in frana la orice ii sperie: iese un bus pe banda alaturata, se apropie o masina de ei etc
    – circula cu viteza redusa pe banda 2
    – asteapta sa nu mai vada nici o masina in intersectie si apoi se baga
    – merg cu 10-15km/h mai incet decat restul coloanei si toti schimba benzile stanga dreapta din cauza lor, franeaza 2 benzi si se aglomereaza din cauza lor.
    – nu pornesc suficient de rapid la semafor, asa incat vreo 5 masini nu mai apuca sa treaca din cauza lor
    – stau pe telefon si uita sa mai inainteze odata cu coloana

    66
  50. Doamne unde l-ati găsit pe ăsta? Aberează rău!

    01
  51. NOU
    #157

    Mi se pare mie, sau domnul cu filmarea e cam ne putut, nu prea a mai dat jderul la scorbura demult???

    02
  52. Se plange de trafic dar face stanga de pe banda 1, presemnalizata cu inainte, dupa ce a suntat o coloana intreaga. Parerile lui=0.

    01
  53. Mersul pe bicicletă pare dintr-o dată extraordinar.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile