- Blondă . Verde . Roșu . Brunetă . Blondă . Brunetă . Brunetă . Brunetă
- BMW vine la Cluj
- Tinerii nu vor mai avea voie cu mașini peste 100CP
- Poliția sparge ușa pentru un gram?
- Familia Julius Meinl cumpără Hotel Ambasador
- Ungaria are probleme economice
- Nvidia duduie
- Cronica de tehnologie
- Cronica de tehnologie
Altă „lege” pe care puștanii de bani gata o vor ignora cu brio și vor circula, ostentativ, cu mașini de >100.000€ cu >500CP, dar care va afecta, disproporționat, plebea.
Da, știu, există Logan sub 100CP pentru începători.
ce ai vrut sa zici?
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Marin:
da, chiar te rog!
Mai nou ard dosarele sau se pierd! Alta lege data „ca sa fie”.
Iau permisul, stau un an ca nu am masina, nu conduc nimic, dupa un an castig la loto si imi iau masina de 500 cp. Cine dovedeste ca am sau nu am experienta…? La fel e si cu lamaia din geam, nu conteaza decat data de pe permis, nu se poate masura „experienta”.
@Cristian:
-intotdeuna poti fenta legea daca asta iti este principalul scop in viata
-la fel ca si in cazul lamaii si a obligativitatii de a merge cu X km/h sub viteza legala, legea asta are fix acelasi rol: de a te proteja pe tine ca incepator, de a te incuraja sa exersezi legal pe strada si de a i proteja pe ceilalti
-ca si in cazul „bogatasilor” acelasi lucru poate gandi si un „sarac”: lasa ca tata are masina de 101 CP, stau un an si conduc dupa
Atentie insa caci legea spune ca TINERII PANA IN 21 DE ANI deci daca esti „smecher” de la 18 mai stai 3 ani pana sa pui mana pe masina lu’ taticu!
Corect, singurul loc in care se poate aplica real, este pentru cei cu varsta pana in 21 de ani.
ar trebui să scoatem și violul de la infracțiuni, că și ăla e ignorat de mulți.
Un nepot de-al meu a murit infipt intr-un pom la 18 ani, avea nu stiu ce masina data de ta-su cu vreo 200 de cai. Acum daca ar fi avut un logan sau eu stiu ce masina cu 70 de cai tot putea sa sara de 100, dar cu siguranta ar fi ajuns mai greu la viteza aia.
(N-a sarit santul in curba, era drumul drept, bănuiala e ca s-a speriat de un caine sau de alta masina, nu era nici ud pe jos, nu existau urme de frânare s-a dus direct in pom.)
3. In sfârșit, normalitate. Asta trebuia implementată de pe vremea urecheatului, iar ziarul o vede ca pe ceva trecută ” tacit” in Senat
aici mi se pare un pic dubios si miroase a legalizare a spagii sub forma de plata a examinatorului „autorizat”:
„…iar examenul pentru obţinerea permisului se poate realiza „şi de către examinatori persoane fizice atestate de către autoritatea competentă” …”
1.Cum poate deveni cineva persoana fizica autorizata?
*in afara de instructorul auto si politist, cum ajungi sa ai astfel de competente?
2.care este autoritatea competenta pentru a atesta aceste persoane fizice?
Dar întrebare: vor „avea voie” in continuare drogați la volan? (substratul întrebării mele fiind evident legat de Pascu: nu-s ce capacitate cilindrica avea „bolidul” cum ar zice știristele, crezi ca daca avea sub 100 CP nu se mai întâmpla tragedia?!?
Se vor face cursuri si vei putea fi autorizat.
Doar in Romania si alte tari bananiere examenul auto e a ramas militarizat.
Peste tot in lumea cu apa calda este externalizat.
Iar scade interesul pt Academia de Politie, ca dispar treptat toate sursele de spaga rapida.
Stati sa intram si in Schengen!
@ MVP dacă era într-o mașină low-cost șansele ca el să plece de lângă prima mașină de poliție era minime spre nule.cea care l-a oprit prima oară.
Mă refer la Pascu
3. Ca și în cazul altor legi „dure„, În primele zile vor prinde câțiva ghinioniști, se vor lăuda cu ei, apoi totul va reintra în normal. Îmi amintesc de interzicerea folosirii telefonului, în primele 3 zile au apărut câteva cazuri la tv, apoi liniște. Și dacă stai 5 minute pe marginea străzii și numeri câți șoferi au telefoanele în mână…
Numai eu am vazut cativa politisti vorbind la telefon in timp ce conduceau masina de serviciu.
Da, doar ca vezi tu, legea ti se aplica tie / mie, nu si „oamenilor legii”!
Aia la #2 cu BMW-ul e un fel de răzbunare a istoriei parcă.
BMW merge la unguri să facă munca de jos, și la ardeal vine să facă munca mai ‘cerebrală’.
Fiecare lucrează cu cât îl duce capul, cred că ar turba Orban Viktor dacă l-ar duce capul să înțeleagă ironia.
Nu „vin” propriu-zis cei de la BMW. Au deja contractorii in Cluj, NTT.
Probabil s-au hotarat sa intre oficial ca sa aiba control 100% asupra ce se executa.
Numai mie mi se pare complet stupida legea de la 3? Adica daca am o masina de 300 de cai, imi iau permisul, nu am voie s-o conduc 1 an, stau pe bara, apoi o conduc. Se cheama ca brusc sunt sofer experimentat?
Dacă-ți pui viața în pericol după logica respectivă, atunci se numește și șofer idiot. Chiar crezi că e fără rost regula asta? Sigur că zmei care vor intra in stîlpi vor mai fi…
probabil ti se pare la fel de stupid si ca medicii au intre 3 si 7 ani de rezidentiat dupa terminarea facultatii … in fond si la urma urmei ce mare inginerie sa operezi de unul singur pe cineva in conditiile in care tocmai ce ai terminat o facultate si ai o diploma inramata pe perete?
la fel ca aia care urla si zbiara ca vor cu B ul sa conduca de la biciclete la rachete!
Ce legatura are medicul cu sofatul? La medici cineva te verifica daca ai facut stagiul ala de rezidentiat. La condus cine te verifica? Ca nu se specifica niciunde ca esti obligat sa faci primul an de permis pe o masina de 100cp. Ori ii faci pe 100cp ori nu ii faci deloc. Ce e asa greu de inteles?
Ca sa fie clar: eu nu sustin ce am scris in primul comentariu. Dar asta e o lege tipic romaneasca care produce mai multe probleme decat rezolva si e inaplicabila.
Imobilele din Cluj tocmai s-au scumpit cu 10%.
Ce vremuri, cand ma cazam la Ambasador…parca eram in The Shining.
Consecinta la regula cu 100cp.
„Lasa baiatu’ meu, ca iti ia tata o masina sa se incadreze. E loc destul pe trotuar in fata blocului.”.
+ scumpirea masinilor sub 100cp
#2 parca am vazut la Alexa alta…perspectiva a situatiei.
Sinonimul la Alexa e piscotar. Cata vreme e rost de un piscot, e expert in limbi in cwr (valabil si cu cei din conducerea psd, pana la a-i da eject). dupa aceea, schimba foaia. Cine stie ce sponsorizari i-a taiat ntt si s-a apucat sa arunce rahat in ventilator. Lvl master.
nVidia a avut o crestere frumoasa, insa campionul este SMCI
https://www.fool.com/investing/2024/02/08/better-ai-buy-nvidia-vs-super-micro-computer-stock/
Nu o sa respecte nimeni prostia aia cu 100CP, cum nu se respecta nici centura obligatorie, nici interzicerea vorbitului la telefon sau partea aia in care nu ai voie sa ai porcarii peste limita bordului.
Partea misto din toata modificarea e de fapt asta ” iar examenul pentru obţinerea permisului se poate realiza „şi de către examinatori persoane fizice atestate de către autoritatea competentă” O gramada de politisti vor fi privati de sfanta spaga, oare ce are de spus sindicatul lor? Si pentru ca nu va exista nicio consecinta, ca asa e legiutorul roman, nu legifereaza tot ci doar ce il intereseaza pe el si in functie de interesele de moment, sa vezi cum o sa se inmulteasca numarul idiotilor cu carnet.
Cine oare vor fi aia „atestati” de catre „autoritatea competenta”? Va fi oare ca la PSI, unde au firme numai fostii colonei de la ISU?
Nu cred ca ne-am gandit cu totii ca e o reglementare in folosul fostilor ofiteri din MAI! Suntem niste rai
E in folosul patronilor de scoli de soferi. Acum pe cine angajeaza ei si care va fi noul circuit al spagii in natura, asta e alta discutie.
@florin: sunt o gramada de fosti plutonieri care au firme pentru PSI.
3. Iar stire din nimic.
„Proiectul de lege a fost adoptat tacit in Senat” = un parlamentar istet a depus un proiect, nimeni nu l-a bagat in seama, a trecut un termen de X zile fara sa fie dezbatut, se considera „adoptat tacit”.
Problema e ca vine la rand Camera Deputatilor, unde nu se mai poate adopta tacit indiferent cat astepti, deci pot trece ani pana se voteaza, sau poate fi modificat sau respins. Asa functioneaza la noi parlamentul bicameral.
Tarife mai mari cu 50% la scoala de soferi, 50% mai multe masini de scoala in oras.
Ar fi minunat sa nu mai piarda politisiti vremea cu asta si in schimb sa stea pe strazi si sa se ocupe de aia care incalca regulile.
poate așa află și tinerii cum e cu viața în cetate și de ce e important să voteze și să citească știrile.
Pentru NTT Data, probabil nu o sa fie nici o schimbare de mult aveau proiecte pentru BMW insa in regim de outsourcing, vor avea 2 pastori acu.
6. dAr oRbAn EsTe Un PatrIoT sI nU iNgEnUnChEaZa In FaTa NiMaNuI
Cred ca ai pirdut-o pe asta – ASF ne pregateste niste surprize
https://economie.hotnews.ro/stiri-pensii_private-26947656-schimbarile-rca-putea-arde-buzunar-soferi-unele-propuneri-asf-creste-preturile-avantaja-asiguratorii-acuza-cotar.htm
De parca mai sunt multe motive sa circule lumea fara RCA. Ma indoiesc ca la cotetele de maxim 1500 de euro se platesc impozite, asigurari si alte prostii. Te loveste unul de-ala si fara CASCO fluieri a paguba.
4. Stai sa ti se sparga usa pentru un gram? Deschide, fraiere, ca aia intra oricum. Nu e ca si cum „Nu ne deschide singur si usa e incuiata? Ok, plecam si revenim maine”
3. o lege proasta data de prosti. tipic romanesc. nu masina face accidentu, prostia din capul soferului. poti sa faci aceleasi nenorociri si cu o masina de 100 cai, poti sa faci drift si cu o masina cu 100 de cai, poti sa pleci cu scartz si cu o masina de 100 de cai, etc. in romania un tanar de 18-21 de ani in cele mai multe cazuri conduce o masina pe numele parintilor sau bunicilor pentru ca rca mare. in romania inca nu avem o lege unde rca-ul sa se faca in plm pe sofer nu pe masina……. in romania o masina o poate conduce oricine are permis, ORICINE. dar problema tarii sunt tinerii care conduc masini prea puternice
Mie mi se pare stupida rau prevederea asta cu 100cp. Ce fac, imi iau masina de 60 cp ca sa conduc un an, o vand dupa si imi iau alta? Da’ ce, masinile sunt ciorapi? Dincolo de frustrarile astea cu capra vecinului, cocalarii vor ignora, iar oamenii onesti vor avea de suferit. Daca am 30 ani si acum iau permisul ce fac?
„Politistii spun ca nu vor tolera asa ceva”: https://www.g4media.ro/sindicatul-europol-si-cosmin-andreica-obligati-in-instanta-sa-nu-mai-foloseasca-numele-europol-sentinta-nu-e-definitiva-au-fost-dati-in-judecata-de-agentia-uniunii-europene-pentru-cooperare-in-ma.html
am vărsat cocaina cumpărată din port pe tastatură când am citit.
vezi de ce nu iti merge tastatura ?
@3 nu pot sa zic decat un HAHAHAHAHA! Btw, ce mai face legea care interzice folosirea telefonelor mobile in timpul condusului?
In tara asta problema nu sunt legiile ci faptul ca nu se prea aplica si ca justitya nu isi face treaba
Ai deja 2 manute rosii ,de la 2 naivi care inca mai cred/spera ca in Romania legile se aplica si justitia isi face treaba cu brio :))))
3. Știrea nu este aia cu tinerii, aia e o labă. Știrea e cu radarele care trebuie semnalizate și anunțate din timp. O dobitocenie imensă.
Asa e in Italia, dar acolo au autostrazi sa iti pui si in cap.
In Romania alta e problema. Condusul agresiv. Pe care mai multe autostrazi nu l-ar rezolva *cough* vezi articolele „astazi am condus” *cough*
Am o Vectra de vînzare 100 cai, cam obosiți, cu atît mai bine, preț simbolic, tineri doritori?
E buna legea, eu vad trecerea de la 100 la 220 CP, și am permis de 40 de ani, daca nu ai mintea la tine odată o scapi.
3.Cumpar BMW, limitat la 100cp 😂
scot limita la bmw, rog seriozitate.
Desi multi sunteti impotriva legii cu puterea masinilor, nu suntem prima tara care implementeaza asa ceva, Italia fiind una din tarile care au o lege similara. Idea nu e rea, implementarea in schimb se va face in stil romanesc.
Si da, va fi aplicata fix ca vorbitul la telefon, te prinde radarul si vorbeai si la telefon, atunci iti dau amenda si pentru asta.
@zoso pentru stirile zilei https://www.lemonde.fr/en/politics/article/2024/03/04/france-enshrines-freedom-to-abortion-in-constitution-in-world-first_6584252_5.html
Din nou politia se grabeste sa rezolve cazuri importante, si le sta lumea in drum: https://www.constantatv.ro/2024/03/05/adolescent-lovit-de-o-autospeciala-de-politie/
In mod normal, ar fi o lege bună pentru începători. De altfel, aceasta lege este foarte eficientă în mai multe țări din Europa. Însă, după cum spunea cineva, această lege va fi doar pentru cei fără bani, cei cu bani o vor ocoli.
Asta cu 100 CP e nasol, mai bine puneau 130-150 CP. Prima mașină pe care am condus-o după școala de soferi a fost un Megane 2 diesel de 105 sau 115 CP, ăla 1.5 litri dci, viteză maximă 180 kmph. Nu poți zice ca e bolid, iar pentru un începător era o mașină foarte bună. Și Vali a avut un Megane 2, dar nu țin minte ce motorizare.