La noi în familie sunt două școli de gândire. Nu vă spun care e care, sunt curios care credeți voi că e corectă. Curte/gang cu pavele, lățime 3,5m. Mașină 1,9m lățime.
O școală de gândire spune că mașina trebuie poziționată în așa fel încât șoferul să se poată da jos decent din mașină, dar în același timp să lase cât mai mult loc pentru a putea trece pe lângă mașină fără să te lovești/zgârii de ea. Și trafic este destul, că mașina nu se mișcă zi de zi de pe loc.
A doua școală de gândire spune că mașina trebuie băgată în curte în așa fel încât șoferul trebuie să deschidă ușa confortabil. Problema cu această școală este că locul lăsat de trecut pe lângă mașină este mai mic, și te mai freci/împiedici de mașină.
De care parte a dreptății sunteți?
E cu schepsis desenul? Că par inversate cifrele.
Dacă nu speli mașina, atunci varianta cu mai mult loc într-o parte.
Scoala 1 e mai ok. Inclusiv daca ai garaj mai mic e mai ok sa o bagi asa ca sa ai spatiu ca lumea de manevra.
Lasa doamna sa deschida usa confortabil, ce-are daca te mai freci de ea din cand in cand? Preferi sa dea cu portiera de perete?
Cea mai buna varianta dacă nu vrei varianta 3
”Vali, tot lucrezi de acasă, hai te rog să parchezi mașina și să duci sus cumpărăturile”
Dacă îți faci bine treabă de Valley boy poate iese și de un tips ceva :p
silvanus, am văzut filme care încep așa.
@Silvanus aveam un vecin la bloc care făcea asta în fiecare zi. Vine soția, pune mașina în fața blocului, coboară el, o parchează. Vine fiica, pune mașina în fața blocului, coboară el, o parchează (aveau 3 locuri de parcare, unul lângă altul, la 15 metri de intrarea în bloc). Am văzut pe urmă și cum parcau ele, aproape încăpeau 2 mașini pe 3 locuri – da, e mai ieftin să le parchezi zilnic decât să le repari.
Subscriu, nu mai comenta atat cu varianta ta ca ai sa ajungi sa te freci doar de masina in viitor.
2 pt ca asa zice al meu creier si teroristi.
Eu as face scoala 1 daca zici ca ai trafic mare. Soferul se da jos o data dar oamenii trec pe langa masina mai des.
1
Scoala 3: in subconstientul tau deja cauti o noua casa 😜
Școala 1, dar parcată cu spatele,mai aproape de peretele ăla. Așa lasă mai mult loc fără sa freci de ea și se poate deschide și ușa fără probleme.
Avem relativ aceeasi dilema si noi. Cand spun noi spun mai multe familii.
Concluzia a fost ca mai bine sa fie loc de trecere si invarteala pentru copii.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Varianta 4, bucale style. De-a latu’ in fata intrarii sa nu mai treaca nimeni. Doar 5 minute, pana a doua zi
Eu sunt cu lăsat cât mai mult loc. Eu am curtea ca in desen și las cât mai mult loc în zona șoferului, Școala 1. Mi se pare că în varianta cealaltă se pierde spatiu inutil.
La 3.5 m latime nu ar trebui sa iti faci griji. Lasa 1m pe unde vrei sa te plimbi si 60cm in partea cealalta. Sau ia o masina mica de oras care are 1.7 latime cu tot cu oglinzi si o sa ai 1.2m liberi de trecere, atat cat se proiecteaza si pentru un trotuar de trecere la casa. Am fost si eu in aceasi situatie, si nu am avut probleme cu accesul in masina, plimbatul pe langa ea etc. Am 95 de kg nu-s mai subtire ca tine.
1 folosesc pentru curte sau garaj
Varianta 3:
Scoala 1, dar bagi masina cu botul in curte (iesi cu spatele). Si asa ai loc suficient si pentru sofer si pentru cei care trec pe langa masina.
Soferi printre noi…. sau nu.
Greșit ambele variante, mașină se parchează la poarta să vadă dujmanii valuarea.
Varianta 1.
Varianta 3, cu cuiul, ca sa ramină loc mai mult de trecut cu căruciorul…
Raspunsul e simplu si logic. Un loc de parcare public are 2.35 metri. Daca sunt 3 locuri de parcare unu de altul si masinile cu o latime de L 1.9 parcheaza pe mijlocul lor distanta D dintre autoturisme este de 0,5 m. In cazul tau distanta D daca masina este parcata pe mijloc este de 80 cm ceea ce ar trebui sa fie suficient.
Concluzie: MASINA TREBUIE PARCATA PE MIJLOC.
PS: parcand-o pe mijloc nu risti sa o freci cand dai cu spatele sau cand o scoti din curte.
Daca nu vorbim despre masini care au scaun de copil spate dreapta, solutia e urmatoarea: masinile sa fie parcate astfel incat locul soferului sa fie langa locul soferului de la masina parcata in dreptul sau. Deci una cu fata, una cu spatele pentru a lasa loc mai mult la sofer. Eu am aplicat strategia asta cu vecinii pana a aparut bebe si scaunul. Acum las loc mai mult in dreapta si eu ma inghesui :))
Dacă nu ai poarta cu deschidere automata, folosești aceasta oportunitate sa ii ceri pasagerului dreapta fata sa se dea jos și sa „manevreze” poarta și tu parchezi apoi cât mai aproape de peretele din dreapta (Școala 1) lăsând astfel loc de tranzit în curte. Kiddo va putea folosi usa stânga față, menținând astfel integritatea portierei stânga și a peretelui. În mod invers se procedează la plecare, dezavantaj major e al colegei care se poate simți lezata de a fi considerată portar. Aici vine o soluție, te transformi tu în „portar” și ea în șofer. As zice win-win pentru orice urmează.
Daca nu ai poarta automată și îți debarci/îmbarci familia in strada, in fata casei, și apoi fa i tu treaba de „portar” e ok, însă atunci fie trebuie masina mai îngustă sau curte mai lată.
Daca ai poarta automata, va fi greu de susținut punctul de sus deoarece colega sa va da jos cu dificultate, își va murdari ea hainele mai des, ceea ce nu da bine la zen.
Scoala 2 in cazul in care toti soferii sunt destul de experimentati incat sa nu existe riscul de frecat peretii pe partea pasagerului cand iesi din curte cu spatele.
Daca exista acel risc, atunci Scoala 1.
Școala 1 cat mai aproape de perete si masina se ocolește pe partea cealaltă
In primul rand, ai incercat sa nu mai ai mindset de sarac? Masina se parcheaza pe spatiul public ocupand cat mai mult din trotuar posibil si punand si semne pasiv-agresive din Carrefour cu „parcarea interzisa” / „tai roti”.
Mai treci prin Bucuresti vericule ca ti-a luat mintile Brasovu ala. Auzi la el, sa bagi masina-n curtea proprie :)) urat imbatranesc unii..
Ai uitat întrebarea cheie „și a doua mașină unde o mai parchezi boss”?
varianta 2, centrata.
Clar școala 1
Mutat in alta parte.
Altfel, cum e zicala: nevasta fericita, viata fericita?!
Exista o singura varianta ok după mine. Bagi cu spatele mașina goală cu latura dreaptă cat mai aproape de perete. Win win.
Școala 1, poate treci cu pungi sau ceva mare
Scoala 2 e varianta slim fit
Muta peretele și fa spațiul mai mare sa nu se mai chinuie doamna.
Scoala 1
Ai inceput desenul cu școala 2. Textul nu folosește numerotarea. Exprimarea e deci voit confuză?
Nu m-am prins daca bagi mașina cu fața sau cu spatele.
Soluția: n-am înțeles problema.
Școala 1. Nu văd nici un argument pentru școala 2, cînd e nevoie de acces pe portiera dreapta față, muți mașina.
Ce lipsește din desen este pe unde trec cei care ”pentru a putea trece pe lângă mașină fără să te lovești/zgârii de ea”. Dacă trec ca oile pe ambele părți, prima varianta. Dacă pot sa treacă doar prin partea șoferului, a doua (cum spunea antecomentatorul, depinde și cum bagi mașina în curte). Cheers !
PS ai numerotat aiurea desenul, dar nou este prima data când dai chix cu elementele grafice. Eu mă refer la text (prima varianta este cea descrisă prima în text).
Oricare e scoala in care ramane mai mult loc pe langa masina, intr-o singura parte. Si nu pentru ca ar fi soferu gras si are nevoie sa deschida toata usa ci pentru ca: 1)daca o lipesti de perete, pe partea cu peretele nu se va trece, pentru ca e prea putin loc => nu o zgarie nimeni pe partea aia (daca soferul e atent si nu o zgarie chiar el cand parcheaza) si 2) in partea ramasa libera vei putea transporta si obiecte mai mari, eventual vor putea trece 2 oameni unul pe langa celalalt.
școala 1, pe poza, ca se poate trece lejer doar prin partea aceea a mașinii. dacă lași loc egal sunt șanse măricele sa o zgârie oricum.
Școala 2 sau ….divorț.
Depinde cat e doamna. Daca doamna e solida var 2 daca doamna e slim fit var 1.
2
Pardon, Scoala1, ca nu o luasem in ordinea numerelor de pe tricou (voiam sa zic a 2-a optiune de la stanga spre dreapta).
Scoala 1 daca masina nu e folosita des si pasagerii coboara inainte sa parchezi.
Sau scoala vietii: o parchezi pe strada si e problema altora.
Acum știu care e care.
Pe ambele parti trebuie sa umbli? ai 2 pereti care dau spre ce? spre 2 cladiri ale tale? atunci o pui la mijloc. Un perete e vecinul? aunci pui masina cu usa pasagerului catre vecin, cat mai aproape ca sa ai loc de deschis usa si sa te plimbi pe partea cealalta
nu se înțelege din text?
de ce? dacă erau clădirile mele puneam altfel?
Oricare, atata timp cat iesi cu fața din curte.
Eu am alta abordare, un fel de mix.
1.Inainte sa intru in curte, rog pasagerii sa se dea jos din masina(fara riscul de a freca portierele).
2(a). Daca am bagaje, o bag in curte cu portbagajul spre usa casei pentru o descarcare mai facila a lor. Singurul dezavantaj ar fi ca sta fix in mijlocul curtii si in fata usii de intrare de la casa si incurca(de asta dupa ce descarc, trec la pasul 3).
2(b). intru in curte pe mijloc, daca stiu ca plec in curand( in maxim o ora)
3. Cand nu se aplica una dintre variantele de mai sus, pun masina cu partea opusa soferului(dreapta) cat mai aproape de gard, si de multe ori pliez ambele oglinzi laterale (mai mult spatiu de manevra).
Avantajele metodei mele: toti merg inaintea mea in casa, parchez linistit la linie langa gard. Intre masina si casa am spatiu sa pot merge cu o galeata in mana fara sa imi fie teama ca o zgarii. Am mult mai mult spatiu de manevra.
Singurul inconvenient ar fi a pasageriilor ca vor iesi in strada ca sa se urce in masina la plecarea de acasa, dar hei, miscarea face bine
Later edit: Scoala 1, dar am expus mai sus motivele.
@Nutri This is the way.
De ce tine frica sa nu zgarii găleata?
Școala 1. E pacat de mașină să fie agresata si de cetățeni să o tot ferească.
Depinde cine parcheaza! Scoala 1 pentru soferi de la mediocru in sus (se presupjne ca stie sa parcheze, sa estimeze latimea masinii la orice manevra, etc). Scoala 2 pt soferi submediocri pt ca sigur o sa zgarie masina. Problema cu soferii submediocri este ca ei nu sunt constienti sau nu admit asta.
P.S. problema majora este pt noi, soferii buni si adepti ai scolii 1, ca soferii mediocri o sa incerce sa parcheze ca noi, deci cresc sansele unor cheltuieli cu reparatiile, sau avem periodic parte de discomfortul de a ne freca de masina in trecere pe langa ea.
Problema e cu solutii multiple:
1) Incepi sa cauti numarul unui avocat. Nu e ca din asta vine despartirea, e ca s-a ajuns sa se discute tampenii neimportante pentru mai mult de 5 minute.
2) Lasi ca ea si nu mai deschizi subiectul niciodata. Dupa prima zgarietura mare oricum o sa faca ca tine.
My two cents.
Scoala 1, cu soferul care mai iese/intra din cand in cand pe la pasager. Avem nevoie de spatiu pe partea cealalta, acolo e trafic.
Parcat cu spatele si e comod de iesit pt sofer si loc de trecere. Cand ajungi acasa ai mai mult timp sa o aranjezi, cand pleci e mai simplu si rapid sa iesi cu fata.
Asta. Parcarea cu spatele este cea mai ușoară. Ieșirea cu fața din curte este cea mai ușoară, indicată și legală.
Aceeasi situatie si la noi in curte: SCOALA 1 imi permite miscare usoara, plus scos/bagat motorul in spate, pe langa masini.
Prima variantă. Eventualii pasageri se pot urca/cobori din mașină după ce se iese din curte.
Pe principiul „te dai jos din masina mai rar decat treci pe langa ea”, scoala 1.
Scoala 2
decat 2 fasii inguste, mai bine o alee mai lata
montezi un elevator de service auto, o urci si apoi nu mai ai dileme dianstea.
Iti dau un sfat prietenesc: in casnicie poti avea ori dreptate, ori liniste.
nu cu soția am discuția.
Parcarea in garaj e cea mai comoda. E caldut, deschizi usa cat vrei, se mai lasa urme de cauciuc dar ai si acces la sticla de pe Finestore printre carpele cu ulei.
Quick maffs.
De ce nu se baga masina cu spatele? mi se pare la mintea cocosului. Ai loc cat cuprinde sa te dai jos, cat si sa treci pe langa masina…
ofc că cu spatele se bagă.
Oricum vrei tu si te angajezi ca vei parca masina forever and ever doar tu dupa ce coboara pasagerii.
Sau o lasi pe strada cum a zis cineva
Din punctul meu de vedere scoala 2 e preferabila daca ofera destul loc pentru accesul pasagerilor si accesul la portbagaj fara manevre suplimentare. Scoala 1 presupune batai de cap si la venire si la plecare. As folosi-o doar daca stiu sigur ca nu scot masina mai mult timp. Daca in 0,8m te freci de masina si o zgarii o vei face si in 1,2m
Carport înainte de garaj. Școală 2 în timpul săptămânii, ieșit dimineața dus copilul la școală întors seara , vreme nasoală , școală 1 în weekend mai ales dacă pasagerii au ieșit să deschidă poarta, vreme bună. Lăsat loc suficient pentru câine să treacă în fugă cu diferite obiecte în gură spre poată …
https://www.youtube.com/watch?v=crEQdH-NSv4
Eu m-am ingrasat, sunt gras, sunt mare, varianta 1.
Dupa Craciun, masina se parcheaza in strada. Oricum au pune-o, tot o sa te freci de ea.
Scoala 3, parchezi pe strada
Potrivesti usa soferului pe partea cu traficul. Astfel poti sa cumulezi spatiul pt sofer+trafic pe o singura parte.
Scoala 1 indiferente cu cine ai dezbaterea! Cum zicea cineva mai sus, de trecut pe langa o faci mai des fata de cate ori intri/iesi in/din masina!
Nu vad de ce astea ar fi opuse.
Scoala 1 zice ca atunci nu trebuie s-o bagi in curte/garaj sau cum? Daca o lasi in strada:
– nu o lasi pe trotuar/jumate pe trotuar/alte cai de acces
– singurul caz in care n-ar fi problema cu asta e atunci cand ai un spatiu inafara carosabilului care iti apartine
Legat de 2, inveti sa fii atent. Afara traficul e mai mare, mai multi oameni care sa fie atenti la masina ta. La 2, cu masina in curte, e strict treaba ta, doar tu (si ai tai) trebuie sa fiti atenti si sa va invatati cu spatiul ocupat de masina.