Situația la zi, vineri, 15decembre

Industria auto se plânge că a uitat să mai aplece urechea și la public. Ah, nu, nu e asta. Se plânge de salariile mici din fabrici. Nici? Se plânge că Renault a pus Spring la 20K ca să ia 10K de la stat? Se plâng că au continuat să vândă 2 ani rebuturile dizelare pe care vestul nu le mai voia? Se plâng de jegurile de reprezentanțe care își bat joc constant de clienți? Știa toată industria de dealerul Suzuki care era pe moarte, dar nimeni nu a suflat nimic, dă-i dracului pe clienți. Se plâng că dealeri Skoda vând mașini bălțate?

Ah, nu, se plâng că le scad profiturile. Sincer, marș.

Ne prefacem toți că nu știm ce-i poate pielea lui Vardie și votăm în continuare cea mai bună mașină de la ăia care ne plimbă cel mai mult.


Săptămânal are loc un accident aici. Soluția: nimic. Nimic nimic nimic.

Că asta știe poliția și CJul să facă cel mai bine, să pretindă că nu știu despre ce e vorba.


Tot din Brașov, un isteț de la PSD, candidat la primărie, a venit cu ideea de a face un pasaj aici. Cum și pe unde, că biserica aia e monument istoric? Astea sunt detalii pe care omul nu le-a gândit.


Cam așa arată situația când toți vor salarii mai mari.

munca-salarii-spirala

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

62 comentarii

  1. In Franta au scos Spring-ul de pe lista masinilor electrice care pot fi cumparate cu subventie de la stat…poate ar fi o idee sa se puna si la noi o regula sa fie fabricate in UE.

    Comentariu apreciat.1690
    • Da, e o idee bună să nu îi mai subvenționăm pe chinezi. Și Tesla Model 3 a fost scoasă de pe listă în Franța pe același criteriu, a rămas doar Model Y care e asamblat la Berlin. Americanii au mers și mai departe, au tăiat subvențiile federale chiar și pentru mașinile asamblate local, dacă bateriile sunt importate.

      Comentariu apreciat.1513
    • Da, să nu mai cumpărăm nimic ce nu e fabricat în UE!
      Ah, stai…

      Indecis. Tu ce zici?2939
    • Nu putem face asta, e clar. Dar totusi macar hai cand sunt bani publici sa fie dati in zona, tocmai pentru a incuraja si progresul local, nu doar cel al lui Xi.

      Comentariu apreciat.472
    • domnul victor viorel ponta o sa se supere pe voi daca tot veniti cu idei din astea care strica relatia cu fratii chineji

      Comentariu apreciat.261
  2. „Asta după ce o mașină a intrat pe contrasens, s-a izbit de un cap de pod și s-a răsturnat în afara șoselei.”
    Eliminate capetele de pod :))

    Comentariu apreciat.924
  3. Cum sa ceara 20k pe Spring? Cum?!?

    Comentariu apreciat.462
  4. Tot despre zone cu accidente frecvente:
    https://www.bzi.ro/momentul-impactului-de-la-accidentul-din-razboieni-unde-o-persoana-si-a-pierdut-viata-exclusiv-video-4872001
    Din intersectia de unde a avut loc accidentul si pana la intrarea in localitate au mai fost vre-o 4 accidente in ultimii 2 ani (in unul dintre ele a fost implicata si o masina de politie), iar la vre-o 2 kilometri spre Iasi a fost accidentul urat de acum 2 ani in care un tir a spulberat o duba cu 8 muncitori.
    Fac zilnic naveta, iar politia, pot numara pe degetele de la o mana de cate ori am vazut-o pe drum.

    204
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 732
    • In perioada asta sunt ocupati, trag pe dreapta masini vechi (probabil are legatura cu expirarea politelor EuroIns). Vor iesi acush cu o statistica frumoasa de cat de multe controale in trafic au facut ei.
      Pe Iasi – Tg Frumos se circula salbatic de ani de zile, cu accidente, morti, raniti, tot tacamul. Asa, si, ce ai vrea sa faca ei?

      203
    • Concluziile de la primele 2 studii aratate de google pe aceasta tema, n-am mai insistat cu cautarile ca n-are sens, in plus mi-am adus aminte de pozele ale cu panouri cu masina de politie din SUA:
      „The results showed that the presence of a single police unit engaged in policing activities was associated with more vigilance and greater intention to refrain from non-driving activities. ”
      „I find that a 10 percent decrease in police presence at that location results in a 2.1 to 3.5 percent increase in car accidents. „

      Comentariu apreciat.271
    • Daca asta care filma avea 80 km/h, cit o fi avut ala care a intrat in duba? Si asta e in localitate.
      Tre sa fii imbecil sa presupui ca tu esti singurul imbecil care poate sa-i dea cu 120 in localitate iar restul conduc regulamentar.

      222
    • Dacă trebuie amendezi administratorul de drum.
      Dacă drumurile nu sunt semnalizate cum trebuie etc.
      Dar e mai ușor ca polițist să arzi 3 fraieri pe drum și restul programului stai la călduț și cauți ceva de fwtut.

      100
    • Martha Logu. Nu erau in localitate. La secunda 11 au iesit din localitate. Se vede indicatorul.

      27
    • Ce poate face Politia?
      Să își facă treaba, să fie prezenta! Să oprească pe cei cu lumini USA stele sau fără lumini deloc pe drum european, sa oprească pe cei care te împing de la spate și te împing pe acostament (ceea ce a făcut și cel cu Lexus).
      Accidentul este din vina șoferului de dubă care după ce că avea volan pe dreapta a ieșit la risc dintr-un drum secundar în drum european. Locul unde s-a întâmplat e la peste 200 m la ieșirea din localitate, nu știu ce viteză avea, dar sigur nu a condus preventiv.

      93
    • da’ nici asta de filmeaza nu e mai breaz. merge pe acostament….

      61
    • @thebblack: foarte bine face, tine la viata lui. Ai mers vreodata pe E85? Daca mergi pe banda, in afara de faptul ca te umpli de flash-uri si agresivitate de la cei din spate, risti si sa intre unu in tine care nu apreciaza bine depasirea. Asa merg linistit cat mai pe dreapta si nu risc sa imi pierd viata.
      Au fost multe accidente filmate in care au murit cei care mergeam regulamentar pe banda si a intrat unu din depasire in ei. Daca mergeau pe acostament, scapau.

      93
    • da, am mers. devfiecare data pe SINGURA banda de circulatie. mi se rupe pula flashurile si agresivitatea lor. mi s-au pus frane in fata, am avut parte de depășiri la limita, idioti lipiti de curul meu, tot. aia e, am mers maxim de atent, am anticipat tot, nu am fost in pericol iminent niciodata. de fiecare data a fost maxim de strsant si obositor.

      stii ce ar fi fost si mai stresant si obositor? sa merg pe langa drum.

      evident evit cat pot cacatul ala de drum. l-as bombarda si da cu sare. prefer sa fac 200 debkilometri in plus si sa merg pe a2 sau prin ploiesti. ajung pe el doar cand am treaba fix într-o localitate de pe el.

      114
  5. NOU
    #27

    legat de politie, am facut ieri 260 km si am vazut 1 masina de politie. Cum mergeam eu singur in masina ma gandeam ca nu ar fi mai bine sa fie ca politistii rutieri sa aiba sectoare de drum, mor oameni la tine pe sector? Nu mariri de salariu, nu urci in functie, dupa 1 an mergi la birou ca esti praf. Aveau loc multe accidente pe sectorul ala si au scazut? Salariu mai mare, promovare etc.

    Si daca stau in boscheti in sectoarele periculoase si lumea stie ca stau in boscheti, tot e mai bine decat sa se moara aiurea.

    Comentariu apreciat.692
    • Tu ii suspectezi pe polițiști ca au logica?

      Comentariu apreciat.602
    • Dupa un an mergi la birou? Ce oroare!

      Comentariu apreciat.310
    • NOU
      #30

      Cand ma duc ca rot romanu’ la greci merg si 400 km si nu vad masina de politie. Si anu trecut am mers vreo 80 km pe un drum pe langa Atena, cu o bande pe sens. LInie continu, banda de cel putin 4 m latime. Ce sa vezi, nu depasea niciun raisar! Si venisem de pe autostrada in spatele unuia cu Seria 5 care mergea constant cu 160, ca era liber. Iari pe DN-ul asta a ramas frumos in coloana, nu s-a apucat de fortat depasiri. Civilizatie adica, tot pe la estul europei…

      235
    • Asta inseamna ca din 2 in 2 km sa fie cate un echipaj si sa apara pe waze. Altfel, dupa ce a trecut de echipaj, ce ii impiedica pe soferi sa nu intre pe contrasens si sa se buseasca de un cap de pod?

      82
  6. Lipseste din diagrama cerculetul cu „profits reach new record high”.

    Comentariu apreciat.444
    • Da, companiile cresc prețul disproporționat , invocând ca vai trebuie sa crească salariile. Greedflation. În schimb când e vorba de crescut salariile, creșterea este minimala adică la pragul pe care l-ar suporta oamenii. Nu ca guvernele n-ar face asta și ele, vezi ce se întâmplă cu profesorii și cum ajunge creșterea de salarii de la 40% pe hârtie la sub 10% în realitate.

      200
    • Problema profesorilor este și ca sunt salariați captivi (nu exista o piața a muncii reala în sectorul asta de activitate). Învățământul privat în Ro este încă o fantezie. S-au lăsat mult prea ușor prostiti cu promisele creșteri salariale.

      154
  7. Smiorcul celor din automotive e identic cu smiorcul celor din horeca cu voucherele, cu smiorcul furnizorilor de energie, si ar fi identic cu smiorcul celor din constructii daca Prima Casa ar pati niste taieri sau chiar anulare.

    S-au obisnuit toti sa fie subventionati de catre stat in loc sa incerce sa functioneze organic pe o piata libera, fara sa transfere profiturile nesimtite in preturile catre consumatorii finali.

    Comentariu apreciat.692
  8. Am inchiriat un Kamiq de 999 cmc 2023 cu care am condus peste 2000 km prin tara.
    Mi-a mancat sanatatea nu o recomand nici dushmanilor. Asemenea erori de inginerie nu trebuie autorizate.

    Comentariu apreciat.513
    • Dar vai, cum indraznesti sa vorbesti nasol de marca de masini care sunt practic vw in ochii fanboilor de pe aici (pun intended) desi in realitate sunt ca niste loganuri vandute la suprapret.

      Comentariu apreciat.366
    • nu cred. fiesta cu motor de 1 litru a luat 12 ani la rând titlul cel mai bun motor/cea mai bună mașină la voturile jurnaliștilor.

    • Am primit de la Rent tot in acest an o Fiesta si un Peugeot 208 toate de 1 litru. Fiesta foarte bun, Peugeot se putea si mai bine. Inca o data Kamiq un esec de inginerie.

      Comentariu apreciat.314
    • Nu e vorba de vw/skoda, ci de motoatele de drujba pe care le pun aproape toti acum… si care ajung sa consume, deci sa polueze, dublu fata de motoarele normale…de lag nu mai spun…dar, suntem ‘eco’ … iar la noi la tarania din estul europei, doamne fere sa punem presiune pe primarii sa extinda metroul, sa faca piste protejate, de biciclete,trotinete…las ca trecem masiv pe electrice…yep,sure…

      Indecis. Tu ce zici?248
    • @lecter ma uitam la una pentru barait pe langa oras (batranul tedei are 330k deja).
      De ar trebui sa o evit?

      136
    • Motor de drujba??!! Cum indraznesti sa compari motorul ala util cu catastrofele de 1,0. E arbore cotit cu seringa in 3 semicilindri.

      79
    • Man pun motore d-alea pentru ca in majoritatea Europei de vest soferii nu prea depasesc. Soferii care vor depasiri pot sa cumpere cu motor mai mare, plus la firmele de inchirieri se prefera cea mai ieftina motorizare, ca oricum nu o tin mai mult decat e garantia.
      Eu acu vreo 20 de ani aveam matiz ca masina de serviciu si faceam drumuri lungi prin tara, pentru cine nu stie viteza maxima era cam 140 daca nu batea vantul iar daca porneai AC-ul ziceai ca ai tras frana de mana. Nu mi-a mancat nici sanatatea si nici nervii, dar ma rog, eu am o personaliate mai echilibrata si cucul mare, nu trebuie sa fiu neaparat capul la coloana.

      Comentariu apreciat.567
  9. Ma bucur ca in sfarsit guvernul a avut curajul sa scoate subventiile pentru burghejii cu masini electrice.

    Comentariu apreciat.455
    • Vezi clasa politica prin ochelari roz bombon. Nu este vorba de curaj ci de lipsa de buget. Potențialii cumpărători de mașini electrice nu reprezintă o masa semnificativă de votanți.

      Comentariu apreciat.271
    • Cei care și-au cumpărat mașini electrice oricum aveau bani să suplimenteze daca vroiau. Nu cred că stăteau ei în prima aia. Dar, cei care nu își permit o mașină nouă, fie ea electrică sau cu motor, vor aprecia eliminarea subvenției pentru că doar așa vor începe să scadă prețurile în viitor. Ei bine, acolo e masa semnificativă de votanți! Și daca te uiți peste tot în comentarii vei vedea că toată lumea apreciază eleiminarea ei, chiar și cei ce și-au luat electrică cu subvenție.

      162
    • Mai lipseste sa vina Ana Pauker si cu Dej sa bage spaima in burgheji.

      Idea pentru subventii era sa se atinga o masa critica de masini electrice care sa duca la dezvoltarea retelei de incarcatoare. Ca daca nu sunt masini nu pune nimeni incarcatoare, daca nu sunt incarcatoare nu se vand masini.

      187
    • Unora chiar le dadea un impuls acel voucher si statul incasa din start 19% TVA din valoarea masinii.
      Acum probabil mulți se vor reorienta către un second-hand și statul va încasa ciu-ciu

      49
  10. Pătrașcu (PSD Brașov) e specialistul propunerilor fanteziste. Prin primăvară voia trasee de ciclism pe Dealul Melcilor care este site Natura 2000.

    141
  11. Ai zis PSD Brasov…ai tras apa si cam aia a e… Partidul asta in Bv a reusit sa adune cei mai aerieni oameni.

    121
  12. wages increase – companies keep the profit margin at a decent level – low inflation

    There you go :)

    160
  13. Eu citesc poza aia asa: cresc preturile in America de Sud -> creste inflatia in Europa -> cresc salariile in Australia

    181
  14. era cazul sa se termine pomana cu voucherele rabla

    137
  15. Referitor la pasaj, Pătrașcu e un dobitoc și nu ai cu cine discuta. Omul are un istoric în idiotism și se plasează populistic în funcție de cum bate vântul sau cum îl consiliază chelioșii cu pretenții de jurnaliști locali.

    Acum doi ani smiorcăia că nu e bine să se facă skatepark sub niște poduri unde nu se întâmplă altminteri NIMIC, fiindcă ar fi pusă în pericol nobila tradiție a făcutului de grătare a localnicilor din zonă. Pentru că oamenii fac grătar la sub pod, pe beton și pietriș. Mhm!

    La începutul anului propunea ca pe Dealul Melcilor să se facă ”trasee de bicicletă” și poteci de plimbare. Mi-a luat mai puțin de un minut să aflu că Dealul Melcilor e zonă protejată, sit natura 2000 și sit arheologic protejat, care reiese lejer din PUG. Documente publice, foarte ușor de accesat, nota bene! I-am trimis un e-mail, mi-a răspuns o prostie, după o lună.

    Iar ăsta a fost consilier local cel puțin un mandat și acum dă din clanță ”principial”, când el nu știe mai nimic și-i e și lene să verifice. Nu poți să ai de la așa un ins pretenția să cunoască și să respecte istoria orașului. Aia e nu doar o biserică oarecare, ci cea mai veche biserică din Brașov și datează din secolul treișpe. Dar dacă habar nu ai, normal că tu cânți despre trafic, descongestionare și alte cretinisme.

    Mx

    131
  16. Legat de poza cu inflația … Tura asta cel puțin inflația a fost generata majoritar doar de mărirea prețurilor pentru ca profiturile să rămână la aceleași nivel cu care firmele au fost obișnuite în perioada când se printau bani in prostie, neacceptand că contextul socio-economic s-au schimbat în ultimii ani, din cauza pandemiei, a frânării fenomenul de printare a banilor din nimic, plus razboiaele din Ucraina și Palestina. Nu e o părere personală, sunt studii și statistici pe subiectul ăsta, trebuia să salvezi linkurile sa nu ziceți că vb prostii.
    Tot ce pot sa zic e că învățul are și dezvăț, dar din păcate o să tragem ponoasele in măsuri diferite fiecare dintre noi, până când corporațiile și investitorii pe bursă vor accepta că vremurile s-au schimbat și profiturile nesimțite s-au dus. Și va fi nevoie de trecerea a câțiva ani din viață pentru ca asta sa fie noua „normalitate”. Noi sa fim sănătoși.

    73
  17. Legat de pasaj, da e o prostie, dar nici cu proiectul ăla de redesign a Pieții Sfatului nu îmi e rușine. Pentru cei ce nu știu despre ce vorbesc, cred că are Dorin Lazăr un articol pe tema asta, rezumatul ar fi: și mai mult beton și mai multe terase pt antreprenori, copaci din părți, vara o să fie distracție.

    71
  18. Bine ca nu locuim in Rusia unde pretul oualelor au explodat. Ce ne-am fi facut noi oare? /s

    58
  19. Uite un alt mod de a privi enunțul:
    1. Multe țări au impozite nesimțite fiindcă obrazu subțire se ține cu cheltuiala
    2. Niște proști decid să înlocuiască prea mulți angajați cu soluții AI prea devreme și dau faliment
    3. Scade numărul de producători
    4. Presiunea pe salarii crește, scade și numărul de consumatori
    5. Producătorii rămași cresc prețurile că să păstreze marja de profit
    6. Investitorii strâng și mai tare pungă
    7. ???
    8. Economia da faliment în proporție de 60-70% pentru că suntem, în general vorbind, tâmpiți.

    51

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube