Pentru că la un moment dat trebuie să dau RAVul înapoi, și pentru că voiam ceva sigur pe șosele, plus că motorașul de 150CP de la Forester nu mă încântă deloc, am zis că un LC 2007 e ce mi-ar trebui. L-am luat de la un prieten de familie, e bine întreținut, are rodajul făcut (245.000km). Da, 3 litri, dar nu conduc așa de mult în oraș, nu mi-e așa jenă că poluez. Impozitul e ăla care e, asigurările sunt decente, consum 10 combinat. Automat, desigur.
Promit, după ăsta vine o electrică. O să-mi iau un ModelY cu 100.000km ca să-l fac de râs.
#reciclare
partiKip!
Felicitari! Sa ne tii la curent cu intretinerea, sunt curios cat consuma in piese.
Eu tocmai bag la reparat un Subaru Impreza 2007 2.0 si plang in perna in timp ce ma lucreaza baietii de la service de toti banii.
Asa de curiozitate, nu te-ai interesat inainte ce presupune o basina din aia? nu te-ai intrebat de ce nu le cumpara nimeni?
Am cumpărat-o în 2012 la 5 ani vechime. Și-a făcut cu succes datoria. Azi cu 10k€ nu mai cumpăr mașină cum era asta in 2012. Mai mult, nazi cu 10k€ nu cumpăr mașină nici cum e asta după ce bag 3-5k€ reparații. (M-am uitat). Doar mă strânge în spate că bag atâția bani într-o mașină pe care eu n-aș da 3k€ de la altul. Încă merge tata cu ea dacă nu găsește mecanicul defecte de siguranță sau rugină la șasiu.
Dac aai subaru stii foarte bine ca te fac bajetii ca nu te pricepi si te duci la cine nu trebuie sau la reprezentanta. Eu am avut un outback 2005 si un forester 2.0 turbo, Multe chestii facute efectiv de mine si dc e vorba de motoare le repari la cei cativa care fac in bucuresti asta., in rest e o masina ca oricare alta, ca sa nu mai zic ca pe la motor suntmia simple ca multe altele noi.
Partea buna e ca acum nu se mai tine ala cu Dusterul alb dupa tine.
Imi aduc aminte cand te mai uitai dupa masini si ziceai ca tot ce e peste X3 ti se pare mare 😀
Consum 10 poate de la fostul proprietar, sa vedem la tine. Abia astept urmatorul Comentarii de la volan, neaparat sa-l faci doar pentru pateroni.
mai am minim 2 episoade cu filmări din RAV
Eu aș fi zis că un Duster alb, nou cumpărat, cu toate accesoriile, ar fi fost perfect să-i deruteze.
Asa zici si baietii din duster. Important nu e cate ai filmat, important cat ai fost filmat.
masinile mai vechi de 15 ani sunt „rable” bune de aruncat doar daca-s ale altora
https://zoso.ro/poluare3pasi/
2. Scoți rablele din oraș
[…]nu există motive pentru care să mai fie în funcțiune având 10 sau 20 de ani vechime[…]
stai că acum schimb placa, „să se impoziteze domne la câți kilometri mergi”
Există deja taxa pe km si este inclusă in pretul carburantilor. Sau ‘propui’ o nouă taxă care să se aplice si la electrice?
E buna pentru inceput, in 1-2 ani o sa descoperi ca vrei ceva mai capabil de offroad si migrezi la LanDCruiser LC100 sau mai noua.
Sau un y61 super safari, sau un Puch G.
Sau o Lada Niva.
Sau Buhanka
sau o picioretă sinceră.
Votez pentru Lada Niva, e doar pentru cunoscători. 😁
LanDCruiser e mesaj subliminal cu trimitere la noua sigla DaCia?
@Sorin: nu, e doar un typo nefericit scos in evidenta de un grammar nazi care nu a avut nimic constructiv de zis
In Rusia blogherii conduc LC200 si LC300, cu motov V8.
Sa o stapanesti sanatos!!! Sunt curios pe partea de rugina cum sta si sa ne tii la curent cu intretinerea si probleme care apar. Nu am gasit calcule elocvente, dar masinile astea durabile, ”reciclate”, s-ar putea sa fie mult mai eco cand tragi linie la final.
Orice masina neprodusa sa o inlocuiasca pe una veche aruncata la gunoi e mai ecologica.
Daca ai nr fix posesori de autoturisme, daca un posesor curent cumpara un autoturism nou, indiferent daca cel vechi este dat unei alte persoane care o da pe cea veche unei alte persoane, etc., la un momentdat, cineva din lant va arunca un autoturism vechi la gunoi. Daca nimeni nu arunca la gunoi un autoturism vechi, nu are cine sa cumpere un autoturism nou. Deci ai salvat (amanat) poluarea fabricarii unui autoturism nou.
eu am un rx400 din ala bun nu are decat 15 ani hibrid, 3.3 v6, 2 motoare elctrice 280cp, piele, scaune incalzite, tot ce se putea pune si considera lux la anii aia. De cate ori ma dau cu masinile amicilor de 30, 50k, chiar si bmwuri de 70, tot raman impresionat de batranelu meu care nu consuma nimic, e liniste, no egr, no dpf, no injectoare complicate, cvt smooth….
Csf asta e viata.
@ Octtavyan posesorii ăștia de Toyota/Lexus au o aroganță cum rar mai vezi la posesorii altor branduri. Zici că sunt fabricate de Dumnezeu mașinile alea.
„CVT smooth”
E o basina cutia automata CVT, nu te mai lauda cu ea ca te faci se ras.
acesta e un blog pro CVT. shut up.
Eu nu fac racing/liniute si mers la aspiratie cu masina, prefer sa nu ma smuceasca dsgurile si cutiile voastre automate. Intotdeauna am apreciat smoothnesuu cvtului tocmai dincauza canu schimba.
Ce conduceti voi e preferitna fiecaruia, eu prefer cu basinile mele…
Un review video. Pentru cititorii fideli
Si astfel cursa inarmarilor de pe sosele continua.
montăm un bullbar și o mitralieră deasupra, să fie bine.
Boss, dupa cum te stiu eu, o sa suferi pe sosele cu asta, e corabie.
Probabil ca esti singurul care plătește impozit la.o astfel de hardughie.
Daca nu e combinația cu trecut pe numele vecinului cu handicap, sigur e înregistrată ca autoritară si nu plătesc baietii niciun sfanț.
+1 pentru autoritara
E sub 2999cmc, deci cca 2500 lei/an.
De la 3000cmc e de bogati.
Adelina, is this you?
e dăkît 3, nu 4,4…; să sperăm măcar la un depefe off?
Colo Urus, tu Prado, frumos ce sa zic. Nu te vad sa o tii prea mult sincer sa fiu, imi aduce aminte de etapa passat. Cat o tii sa te distrezi cu ea.
Imi place, cand avea hibrida, toti ceilalti cu tractoare erau retarzi, inapoiati, poluatori, acuma probabil numai aia cu VW.
Iar cotetul asta cu roti motrice, motor de 3litri si 170cp, probabil euro 3, consum de 2 cifre, dinamica de bloc cu 10 etaje, dar e toyota
Peste 20 de ani o sa-l gasesti inca mergand la 2000km spre est sau spre sud.
cu o minima intretinere, tancurile astea nu au moarte.
Vali se pregateste de razboi. Ai vazut ca in mai toate conflictele masinile folosite’s Land Cruisere sau Hillux-uri, tocmai ca nu prea au moarte.
Sa o stăpânești sănătos și fără incidente.
Si deodata, o sa simti nevoie sa faci offroad, caci atunci cand ai un ciocan, toate obiectele devin cuie.
Merge bine Patreon!
Faci offroad cand dorm baietii pe B2 pe autostrada cu 130km/h si o iei rapid prin camp pe langa ei.
Cine crede ca un vehicul care are 1000kg si care cara un sofer plus bagaje de 100kg este in vre-un fel verde sau ecologic indiferent de sursa de energie, mi-e mila de intelectul lui.
In functie de culoarea cu care e data.
mi-e mila de intelectul lui….dar scri vre-un
*intentionat scris cu un i ca e amuzant, ca da, ai dreptate, nu prea poti sa fii eco carand dupa tine 1-2 tone de cacat
E fie un caz de commo se dice la voi, asta fiind unul dintre cele maxim 5 locuri unde mai scriu in romana, fie un caz de senilizare specifica varstei. Sau, mai stii, poate ambele…
In orice caz fix asta era important.
Inseamna ca un cap tractor care duce 20t e verde fluorescent?
GoGu da, nu neaparat fluorescent dar e mult mai verde decat orice electrica si hibrida. Nu ma pricep la camioane dar asa ochiometric marfa pe care o poate cara e de 2-3 ori cat greutatea proprie. La masini e invers, pot cara maxim 1/3 – 1/2 greutatea proprie.
Dupa ce c-ai zis o mare gogomanie, in loc s-o lasi mai moale, continui langa.
Intretinem toate rablele de 15-20 ani, much eco, so good.
Ce e mai eco, sa intreti o masina veche, sau sa produci alta noua?
@Claudiu
Să faci bătături la picioare.
Dealer auto?
Siguranta la 16+ ani vechime. 150 cai pe Forester nu te incanta, e mai bun asta cu 170 cai si masa mult mai mare. Mda. Mai bine spune ca a fost o cumparatura de impuls, nu ne-o prezenta ca pe o achizitie calculata. Sau vrei sa ti-o justifici tie, in primul rand, dupa ce a trecut febra achizitiei?
Felicitari pentru tanc. Un prieten a avut un Land Cruiser scurt din 1998 tot asa luat de la o cunostinta. Cand a vrut sa o vanda prin 2011-2012 m-am tot gandit/sucit aiurea si nu am luat-o. Masina merge super bine si acum probabil are spre 7-800 000km . Ai facut o alegere inteleapta la 245k e tocmai buna.
Unii dintre voi nu mai știu de glumă.
Felicitări pentru achiziție!
Felicitări, eu o am din 2009, 280k km, e excelentă overall. Minusuri: etrierii, discurile originale, ambreiajul schimbat la 175k, a/c-ul mai dă gherle. Dar, doamne, ce fiabilitate in rest!
Ca proprietar de audi produse prin 2001 si cumparate in 2013, am niste vesti proaste pt tine daca crezi ca aia e fiabilitate
Partea buna e ca functioneaza si ca garaj, intra lejer Plaid-ul dedesubt.
Achizitia unei astfel de masini e doar o frustrare din copilarie !
Cauta o psiholoaga….mai tanara…
In sfarsit ai si tu masina. Hai la offroad
să zic? să nu zic? dick still works, nu am nevoie să turez mașina prin pădure!
Nu te gandi la tocat padurile sau pajistile. Dar o Strategica ar merge lejer cu ea acum.
Ce are motorul de la Subaru ? Si eu ma gandeam la un Forester.
Are 100 de xai mai putin decat ar trebui.
da, e prea domol pentru stilul meu de condus. ăla de 240CP e ce trebuie
@zoso chiar si cu aia 240CP (214 pentru clubu’ VAG) 1.5-ul ala de pe Formentor… ;))
Felicitari ! E o masina tare misto, care mereu mi-a facut cu ochiul, dar niciodata nu ne-am intersectat.
Inainte de electrica trebuie si un Seria 3 in 6 pistoane, one last polluting hurrah.
Am văzut modelul asta cu 700.000 km fără probleme.
S-o stapanesti sanatos. E mama de masina.
Am avut una vreme de aproape 15 ani. (3.0L, 173cp, AT, TEMS, 8 locuri). Impecabila.
Service regulat si tine milionul de km.
Atentie: motorul 1KD-FTV are niste slabiciuni contructive rezultate din adaptarea versiunii anterioare 1KZ-TE la standardul Euro4.
Tablarie, cutie viteze, cutie transfer, diffuri, amortizoare, etc, etc, zero probleme. Nu bate, nu troncane (nici macar cand ar trebui sa anunte uzura la bucse sau planetare), motorul si transmisia trag relaxate indiferent ca esti pe autostrada la 140kmph sau urci in low o panta de 40⁰ pe coclauri dupa ploaie. Masina piate aproape orice. Diferenta o fac anvelopele si soferul.
Din pacate a trebuit sa o vand.
As fi pastrat-o dar sunt de principiul ca o masina (nu mai zic de una ca asta) se mentine optim ruland-o constant nu tinand-o la pastrare in garaj si utilizand-o ocazional. Nevoile mi s-au schimbat major iar masina s-ar fi transformat fix in „trofeu de garaj” si era pacat.
O stiu inside-out. Cativa ani de service i-am facut la Toyota BV la dom’ Popa (mecanici Ovidiu sau Gica – preferabil).
Poti sa ma intrebi orice despre masina asta, raspund cu placere (si nostalgie)
Un Subaru la casa omului e bun și pe post de ghilotină…
So… end of the world is near. Nu am fost pe aici în ultima vreme. A scris, de curînd, articole despre generatoare electrice, buncăre ? https://paletimetalici.ro/product/buncar-subteran-adapost-antiatomic/
Sa ai parte de multi km fara probleme si martori nedoriti in bord.
Astept cu interes o postare gen: 10 lucruri care imi plac/nu imi plac la LC.
In calitate de posesor vechi de LC120 imi permit cateva impresii personale:
(+):
*Confortul interior si la rulare.
*Calitatea interiorului (finisaje si materiale) ergonomia comenzilor. La vremea aia doar Honda se ridica peste. Azi materialele sunt praf cam la toate marcile si calitatea finisajelor s-a plafonat la „ok”.
*Calitatea si rezistenta vopselei si a protectiei la rugina. Nici cea mai mica problema in 15 ani.
*Modul in care motorul si transmisia folosesc puterea. Relaxat, maiestuos imi vin in minte.
*Spatiu de carat daca e nevoie.
*Faptul ca puteam lasa 4cm/ridica 3cm spatele din pernele de aer ajuta la incarcat bagaje, acces in garaje scunde, cuplat/decuplat remorca.
*Faptul ca indiferent cat o incarcam suspensia pneumatica tinea constanta asieta masinii.
*Amortizoarele reglabile electric transformau fantastic tinuta masinii. Puteai face offroad si tineai masina „barca” plutind peste obstacole sau le intareai „sportiv” pentru ruliu minimal pe drumuri virajate (ruliu minimal trebuie inteles in contextul unei masini de 2.6T si 191cm inaltime).
*Consumul modest raportat la masa masinii si cilindree (cca 12.5-14 in oras, 9-10 afara cu A/C cuplat 365 zile/an).
*Nu are DPF, adblue si alte mizerii de gen cu toate complicatiile si cheltuielile ce deriva de aici; un diesel cinstit si perfect adaptat acestei masini si regimului de utilizare.
*Siguranta si durabilitate in utilizare, imbatabile, parerea mea.
*Dimensiunea relativ mica a masinii, in special latimea (cat un peugeot 308) excelenta in offroad dar si in garaje stramte.
(-):
*Rezervor 87L, autonomie 600-675km. Insuficient pentru unele aplicatii. La varianta cu rezerva sub portbagaj ii puteam comanda din europa un rezervor suplimentar aftermarket de 130L dar afecta capacitatea de trecere. Sau varianta australiana de 136L dar trebuia sa mut rezerva altundeva, alte complicatii.
*Farurile usor „chioare” dupa ochii mei. Cu un halogen mai puternic s-au ameliorat.
*Modelul LC120 este mai putin/dificil customizabil pentru aventura decat modelele anterioare. Am reusit o customizare partiala, satisfacatoare pentru aplicatiile mele mai putin range-ul si incarcarea pe plafon (limitata la 75kg dinamic).
*Roata de rezerva sub portbagaj. Nicio problema la drum normal, dar daca pana survine pe un coclau cu denivelari grave, posibil sa nu o poti folosi.
*Jantele 17″. Gasesti cu greu anvelope de schimb pe dimens asta inafara lumii civilizate. Adaptarea la jante pe 16″ sau 15″ (ideal) dificil si apar alte probleme.
*Deschiderea laterala a haionului cere mult spatiu in spate pt acces portbagaj.
*Dimensiunea exterioara a masinii (in special lungimea si inaltimea) fac dificil accesul pe stradute inguste, unele parcari stradale sau garaje subterane.
*Piesele sunt scumpe. Dar poti comanda genuine parts de la amayama.com si iesi la 50%-75% din pretul Toyota RO.
*Impozitul relativ mare. Ultimele platite au fost in range-ul 2300-2500 lei. Azi probabil ca s-ar duce in 2600-2800, nu mai stiu. Eu zic ca e derizoriu pt masina asta, dar pt majoritatea in Romania pare mult.
*Asigurarea (RCA). Ultima platita a fost vreo 1700 lei. Anul urmator am facut o simulare si mi-a dat oferte in range 4100-4800. Am ras cu zgomot. Asigurarile in RO sunt jaf legalizat.
Banuiesc ca unele puncte de mai sus nu preocupa neaparat un utilizator normal dar asta e experienta mea.
stati ma ca inca n-a cantat grasa.
eu zic ca se muta inapoi in militari.
Mă tot uit la Pajero, 2016-2018, dar, numai în ultimul an – dacă e să mă încred în calculatoarele online de impozite -, au ridicat impozitul la Brașov cu aproape 500 de euro. E prea instabilă țara asta ca să-mi asum ”da’ cât poate să-l facă, domnule?!”. Păcat, că era o mașină pe veatză.
Avea un coleg la munca de asta, cu 345k km, era foarte multumit, interiorul arata impecabil, confort, tot ce vrei..dar e facuta sa o conduci, daca sta in garaj nu prea merita investit in ea. Bravo!