Ăsta e momentul în care omul se apucă să facă schimbare. Petiții, plângeri, încercări de a face lucrurile mai bine. Nu să plângă pe net. Asta nu ajută la nimic. Bine, iei like-uri, poate ăsta era scopul de fapt…
Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
M-am oprit din citit cand mi-am dat seama ca a fost amendata de politia locala. Degeaba mai citesti restul, efectiv nu ma mai mira nimic cand vine vorba de Politia Locala.
Daca as fi pentru o zi presedinte, primul lucru ar fi desfintarea politiei locale, iar al doilea lucru ar fi sa dau o lege prin care sa nu mai poata fi niciodata infiintata inapoi.
Comentariu nasol. 95188
NOU
#2
Gogu
tu esti ala cu tortul in masina?
Indecis. Tu ce zici?2838
NOU
#3
mulea panea & sons ii
„sa putem parca domne unde avem treaba, pentru ce mai avem masini?”
73
NOU
#4
CP
Am uitat sa zic: Buna dimineata la toată lumeaaaa :))
Indecis. Tu ce zici?3322
NOU
#5
Cryssy
Daca as fi pt o zi presedinte as reinfinta Politia Locala pe care ai desfintat-o tu si ti-as abroga legea ta. Politia Rutiera este degeaba.
Sesizare 1: taxiuri care nu mai aveau loc in statia de taxi si parcau in intersectie. Stateau cu usile deschise sa se „aeriseasca” incat iti era frica ca il lasi pe vreunu fara una. Nu puteai sa vezi daca sa acorzi prioritate din cauza lor.
Raspuns politia rutiera dupa 25 zile: Noi am fost acolo si n-am vazut nimic nici usi deschise nici taxiuri parcate.
Sesizarea 2: Masini parcate langa semafor.
Raspuns politia locala dupa 15 zile: Am fost acolo s-au acordat sanctiuni si s-au ridicat autoturisme. S-au facut verificari timp de mai multe zile.
Raspuns politia rutiera dupa 25 zile: Am fost acolo si n-am vazut nimic.
Deci politia rutiera nu doar ca nu se sesizeaza ei asa cum ar trebui, ci nu rezolva problema nici cand sunt sesizati iar problema se intampla zilnic.
Comentariu apreciat.6621
NOU
#6
neaorin
Există parcare și la Veranda Mall, peste drum de piață.
Comentariu apreciat.1779
NOU
#7
cos&min
E la mai mult de 3.5 metri de piață.
Comentariu apreciat.2567
NOU
#8
Iugas
N-ai vazut scuza?
Ea cand cumpara, cumpara peste 10 kile de fructe si legume
Comentariu apreciat.1935
NOU
#9
G.
E cu plata? Nu stiu, dar as pune pariu ca este.
Indecis. Tu ce zici?317
NOU
#10
Raul
@Iugas: PENTRU FAMILIE, da?
Comentariu apreciat.534
NOU
#11
Me
@Neaorin, e parcare si in Obor, subterana, chiar…
Indecis. Tu ce zici?268
NOU
#12
Razvan
Exista parcare subterana la Obor (2 lei pe ora cand am fost ultima data) sau la Veranda, primele 2 ore gratuite. Dar da, nu sunt fix in fata tarabei.
Comentariu apreciat.588
NOU
#13
jollyca
In rarele cazuri cand am fost în Obor am parcat la Veranda. Parcarea subterană a fost mereu plină.
231
NOU
#14
F
Vad ca multi rateaza esentialul, ce vrea femeia sa transmita, mesajul ei: EA N-A PARCAT GRESIT! SEMNELE ALEA CU PARCAREA INTERZISA ERAU PUSE GRESIT!
Comentariu apreciat.1054
NOU
#15
Jerome
In acel loc era permisa parcarea ?
Daca da, politistii locali sunt niste japite!
Daca nu, tanti sa taca din gura si sa plateasca amenda!
fra a ii lua apararea duamnei dar militia locala de ce a amendat-o doar pe ea?Ah…
Ca daca statea militia locala acolo si dadea amenzi pe banda rulanta si masini ridicate proabil straduta aia era goala si nu parca nimeni acolo.
Sau le facea #nicushordan albastre si gata se rezolva problema.
In orice fel de situatia problemele unui oras se rezolva cu bata aka amenda – dar le aplici uniform pt toata lumea nu aleator ca asa i se scoala militianului in ziua respectiva si dupa ce i0a dat amenda duamnei nu a mia „vazut” celelalte 34 de masini oprite/parcate/abandonate
Comentariu nasol. 1257
NOU
#17
maxp
dar n-a zisi nici o secunda ca vai i s-a dat amenda pe nedrept sau ca nu vrea s-o plateasca. doar se plange de infrastructura din zona.
si cam are dreptate. in weekend coada sa intri in parcarea subterana ajunge pana in str ziduri mosi si o blocheaza. deci acea parcare este sufocata. parcarea la veranda la fel, sambata si duminica dimineata e dezastru. parcarea supraterana de la obor este plina de dubele celor care vand la taraba, cred ca sunt disponibile maxim 30 locuri si coada si pt aceasa parcare este din bd colentina. mai bine ar desfinta parcarea supraterana si sa construiasca o parcare pe cateva nivele acolo…..
se poate face parcare in lungul strazii pe ziduri mosi doar in weekend.
pe mine ma mira ca a luat amenda, ca in weekend acolo e vestul salbatic, sunt aia pe 2-3 randuri in zona aia.
Indecis. Tu ce zici?239
NOU
#18
str
@maxp: uite ce zice un baiat, mai jos:
„Zona respectiva are cele mai multe parcări din sector. Obor subteran și suprateran, pasaj obor, Kaufland, Veranda, primăria și câteva amenajate langa piața dar românul tot la 2 metri vrea”. Acum, daca tot nu gasiti loc de parcare in zona aia, niciodata, niciodata, nu mai frecventati piata aia sau ceva. Decat sa stau 30 de min sa astept la o coada, mai bine ma duc si dau 3 lei in plus in alta parte, ca sa nu simt ca pierd vremea. Apoi, colegul Razvan (cred) care spune ca-s foarte multe locuri de parcare pe acolo, imi da de inteles ca, de fapt, lumea ar avea unde sa parcheze, poate nu asa de comod, poate nu in buza pietei, dar ar avea. Acum, zic si pe partea cealalta, noi vrem ca peste tot sa fie bine pentru noi, fara sa ne mai intereseze nimic altceva. Sigur, e naspa ca nu se poate parca, legal, pe strada aceea. Cate plangeri la primarie/politie s-au facut sau cereri sa se poata parca in weekend pentru 30 de min, eventual cu plata parcarii?
Indecis. Tu ce zici?246
NOU
#19
maxp
da, nu cred ca e vb ca sunt legumele mai scumpe cu 3 lei in alta parte. f multi sunt impamanteniti sa cumpere de la Obor din piata ca asa au ei impresia ca mananca bio, e alta discutie si nu e relevant motivul fiecaruia.
da, exista toate parcarile alea, nu le-am insirat nici eu pe toate, am omis, dar sunt la fel de cocosate si alea. e o zona ingramadita si sufocata.
parcarea de la ps2 e si aia mica si plina nonstop, am av cununia acolo si lumea n-a incaput in parcare. stiu zona perfect stau acolo.
la fel si eu ca si doamna, cand merg la piata merg, destul de rar totusi, dar tot din motive de mobilitate, ma duc cu masina dar imi asum nervii si incerc sa combin un drum pt mai multe: duc toate hainele de iarna la spalatorie la bucur, intru in piata si iau sacul de varza, vara 2-3 pepeni ca sa nu ma duc zilnic dupa pepeni, samd. nu-mi plimb tt ziua curul cu masina dar pt mine este imposibil sa ma duc acolo fara masina. eu mi-am luat amenda fix in locul unde si-a luat doamna amenda, oprind 10secunde sa coboare maicamea la piata si eu am plecat mai departe. aia e, e semn, e interzis, mi-am luat-o. tine de noroc
pana si tramvaiul 21 e arhiplin dimineata in weekend, nici ala nu face fata pe langa fluxul de masini, fluxului de oameni care vin totusi cu ratb.
de curand am auzit ca zona aia dintre parc si blocul bucur va fi resistematizata marindu-se zona pietonala. acolo acum au parcare de resedinta cei din bloc. sunt curios cum va fi….
78
NOU
#20
maxp
si sa nu uitam ca in ac cladire cu piata sunt si taxele si impozitele sector 2
32
NOU
#21
Baliverne
@maxp Ordonanţă de urgenţă 195/2002 – Art 63 Capitolul 2 „Nu se consideră oprire:”, litera a – „imobilizarea vehiculului atât timp cât este necesară pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane, dacă prin această manevră nu a fost perturbată circulaţia pe drumul public respectiv”
Perturbasei circulatia, trebuiau sa te ocoleasca?
85
NOU
#22
maxp
da, a fost vina mea
20
NOU
#23
Stef
Stiu 2 prieteni diferiti care au luat recent amenzi: unul pt parcat pe verdeata, altul pt parcat înainte de trecere pietoni (blocand vizibilitatea). Au luat-o, au platit-o, acum se gandesc mai bine dacă sa parcheze pe nașpa sau sa mai mearga putin mai incolo.
Comentariu apreciat.1875
NOU
#24
Comodore128D
„Eu cred ca parcarea ar trebui sa fie permisa”.
Nu e, so STFU and pay, bitch, aici ar fi trebuit sa i se fi terminat postarea.
Atata smiorc devine sacaitor deja.
Nu ar fi zis nimic a dracu’, daca nu o amendau.
Cum ii amendeaza, cum au toti drepturi si sugestii.
Comentariu apreciat.15821
NOU
#25
Zarax
Nu STFU. Crezi că ar trebui permisă? Faci cum zice Vali, petiție, cerere, etc.
Comentariu apreciat.456
NOU
#26
Comodore128D
O doare pe duamna la mij daca ar trebui permisa in general, e fiarta punctual ca a luat ea amenda. Cum spuneam, daca nu ar fi amendat-o aia, nu mai credea ea nimic despre nimic.
Comentariu apreciat.8712
NOU
#27
Andrei
N-auzi ca ea mereu merge acolo ca sa sustina producatorii locali? O medalie trebuiau sa-i dea.
Probabil i-a mers mereu faza si abia acum au prins-o. Iar cu recomandata si amenda prin posta… era de preferat sa-i blocheze rotile. Asa isi lua dauna emotionala si mai tare.
Comentariu apreciat.788
NOU
#28
Iugas
Miau-miau, smiorc-smiorc.
Eu as monta o camera acolo cu feed in dispecerat, sa poata taia direct amenzile.
Sau fiti atenti aici tehnologie de la mine din sat: politistul local are app pe telefon cu care verifica valabilitatea tichetelor si a abonamentelor, sau parcarea ca la piata, face poza masinii si iese direct amenda la imprimanta termica de la brau, o pune in parbriz si trece la urmatoarea. Mai putin de 1 minut sa emita amenda, asa nu mai trimit prin posta solicitari…
Comentariu apreciat.9011
NOU
#29
tinky
@Iugas, daca stam in acelasi sat stii ce mai avem misto? Pe amenda primita in parbriz avem link de plata online a amenzii si dureaza maxim 2 minute tot procesul de plata.
Cand mi-am luat prima amenda ca mi-a fost lene sa platesc taxa pentru 10 minute de stationare aproape ca m-am entuziasmat de cat de misto si bine digitalizat e tot procesul.
Comentariu apreciat.336
NOU
#30
Trl
De s-ar fi umezit așa și tânăra ce a luat amendă….
are #nicushordan solutia, da nu a ajuns inca in zona, speram sa mai apuce sa faca ceva pana pierde alegerile cu 13.5% ca e singura chestie buna facuta pana acuam de autistul bucurestean.
Cand o sa treaca masinutele alea de dat amenzi pe banda rulanta se rezolva de la sine problema
Comentariu nasol. 632
NOU
#32
DanMk20
Dacă scanează numărul de înmatriculare automat și nu-l bagă ei manual în aplicație.
Așa mi-am luat amendă la Târgu Mureș, am plătit parcarea dar cei de la locală au introdus numărul de înmatriculare greșit.
A trebuit să sun să-i întreb de sănătate.
20
NOU
#33
Alin
De câteva luni folosesc parcarea din pasaj de la obor, e mai aerisita decât cea de sub piata și are locuri libere inclusiv duminică la 11. Descoperită via Hoinaru
Comentariu apreciat.583
NOU
#34
Baliverne
Eu am aflat azi de la tine ca exista parcare sub piata. Eu o foloseam doar pe cea din pasaj.
141
NOU
#35
Razvan
Zona respectiva are cele mai multe parcări din sector. Obor subteran și suprateran, pasaj obor, Kaufland, Veranda, primăria și câteva amenajate langa piața dar românul tot la 2 metri vrea. Nu e neapărat vina duduii ci mai ales a autorităților care ani de zile nu au luat nicio măsură cu toate că acolo de ani de zile sunt semne de staționare interzisa pe toți stâlpii. Oamenii au fost obișnuiți că nu se întâmplă nimic, legea s-a schimbat și au venit oameni care vor respectarea regurilor și legii, alții nu se pt adapta la așa ceva – e mai simplu „5minute pe avarii” că nu se întâmplă nimic și a intrat în normalitate
Comentariu apreciat.879
NOU
#36
Dan
Cat bulshit e in postarea aia…
Cat sa coste timpul tau comparativ cu amenda aia daca mai petreci vreo 2h sa scrii mizeria aia de articol?
Alea 15-20min probabil sunt vreo ora jumate.
Parcarile publice cu plata pline ochi, ba mai mult si blocate de o coada imensa de fraieri care vor sa fie corecti. Da, sigur.
Daca te duci cu masina la piata trebuie sa fii batut ptr ca ori ai una mai aproape ori cumperi 2 legaturi de mararu dinala bio. Oricum, batut. Sau amendat.
As scrie mai mult, dar timpul meu costa.
Indecis. Tu ce zici?4623
NOU
#37
Marce
Ultima excursie la piață domnu’ Dan, vă dau lista: 2kg roșii, 3kg cartofi, 3kg vinete, ardei+diverse rădăcinoase, pepene 9kg, 2kg lămâi, brânză și alte scheme dă ciobani, pâine și 2 legături bio de mărar. Peste 20kg. Piața e unul din puținele locuri în care merg cu mașina.
În locul doamnei ziceam: “pfuu! Ce aglomerat e! Nici n-am unde să parchez naiba. Ia să mă duc la altă piață ca să susțin producătorii și să pun pe masa familiei vitaminele de care au nevoie.”
Indecis. Tu ce zici?1517
NOU
#38
Dan
Lamai iei de la producatorii locali, nu?
Plimba ursu
Indecis. Tu ce zici?2715
NOU
#39
Marce
Nu, pana mea. Ți-am zis ce-am luat ca să pricepi de ce ar merge oamenii cu mașina la piață. Trebuia să mă duc acasă și să dau comandă la Tazz special pentru lămâi sau să mai trec și pe la Mega? Tu cum procedezi agresivule?
Indecis. Tu ce zici?2413
NOU
#40
MihaiDB
Sa suga o ceapa, e parcare subterana la Obor si parcare cu plata in mall-ul de vis-a-vis.
Comentariu apreciat.518
NOU
#41
silicon_v
Nici macar. Parcarea din mall-ul din fata e gratis pentru prima ora. E drept, ai de mers cam 150 de metri pana in mall si apoi ai de coborat in parcare (cu scari rulante, nu pe jos)
Comentariu apreciat.324
NOU
#42
Irod
E drept ca 100 si ceva de metri pentru ametita asta ar fi ca traversarea Mongoliei pe magar. Giiz ce personaje mai exista! Ma mir ca nu ne-a zis asta „prostilor, voi MIE-mi dati amenda, care dau de mancare la producatorul local?”
:)))
Comentariu apreciat.314
NOU
#43
adyzah
Vali, am primit placheta, a fost o surpriză plăcută, am pus-o pe raft lângă cea de la YouTube, diploma de la Bac și lista de cumpărături de la nevastă-mea.
Eu mi-am format un reflex, de fiecare data cand aud/citesc expresia „Eu cred ca…” ma opresc din ascultat/citit, pentru simplu fapt ca nu are nicio relevanta ce credem noi.
Indecis. Tu ce zici?2413
NOU
#45
Sorin
Eu cred ca gresesti
Comentariu apreciat.484
NOU
#46
Andrei G
Eu cred ca abordarea lui Claudiu nu este cea corecta. Si de asemenea mai cred ca ceea ce cred eu este foarte relevant.
Comentariu apreciat.283
NOU
#47
car
Asta e romanism ‘light’ ….ati văzut cel mai recent reportaj recorder ? Sau filmarea cu polițiștii care au trebuit sa tragă în membrul satrei care nu se dădea băgat in masina ?
Sunt convins ca tanti asta se da dinamica, onesta, motivatoare, pe la job-ul ei…ca clameaza ca putem fi ‘ca afara’ ….o fi și ceva middle manager…ca soiul asta, ajung_sunt puși.. ..astia suntem …plus procent din ce in ce mai mare de cioropinezi…
A venit gașca anti anti mașini cu „miau”, „smiorc” și „căzănel” de pe grupul ala și aici.
Aceiași gașca care atunci când întrebi unde sunt pistele de biciclete, benzile de autobuz, AC-ul din transportul public sau sine de tramvai reparate, se fac că nu aud.
Comentariu nasol. 2560
NOU
#49
Victor
Sunt 100% pro masini, avem cate o masina pe cap de membru adult al familiei.
La Obor nu ai voie sa te plangi cand te prind ca ai parcat aiurea, ai jde mii de parcari in apropiere si cele mai bune conexiuni la transportul in comun.
Comentariu apreciat.6313
NOU
#50
punKreas
@Victor: lasa-l ca el judeca cu pistonul
1011
NOU
#51
Zarax
@punKreas și ce am zis eu, și ce a zis Victor e adevărat.
711
NOU
#52
punKreas
@Zarax: tu ai dat dovada de whataboutism. Ca e linia de tramvai stramba, ca sunt locurile putine bla bla. Majoritatea celor care dau vina pe mijloacele de transport in comun nu stiu cum arata un card STB :)))
Indecis. Tu ce zici?3111
NOU
#53
IonutO
@Zarax o fi, dar acum bati campii let’s stick to the subject. Sau hai sa va povestesc cum parchez eu cand merg la piata:
Eu! Cand merg la piata las masina in parcare pentru ca piata e la 10 minute de mers pe jos si vreo 15 de mers cu masina.
E adevarat ce spun eu? Ca e mai comod sa merg pe jos pana la piata pentru 2 rosii decat sa ma enervez in trafic pentru 15 minute? Este. Este relevant in discutia asta? Nuuuuu!
Cine plange ca o femeie mai sus ca? Zarax
Indecis. Tu ce zici?2010
NOU
#54
Sorin
S-ar putea sa-si fi atins scopul, sunt mai mari sanse ca Mihaiu sau cineva din anturajul lui de aitisti sa citeasca pe aici decat sa vada una din cele 27000 de petitii care vin la primarie
Daca posta si pe reddit succesul era garantat.
812
NOU
#55
Daniel
Un singur comentariu am de făcut la postarea de mai sus
Într adevăr doamna a primit prin poșta acel plic numai că în adresa pe care o găsea în plic exista se scria că există și posibilitatea de a transmite către poliția locală și prin mail datele persoane care a condis auto așa că să mne scutească cu serviciile arhaice
Trebuia să completeze foaia cu pixul, poză, atasae poza la email, trimite.
Well a scris mult și nu a spus nimic
Poliția indiferent dacă este locală sau națională este organ constatator nu trebuie poliția să facă parcări această atribuție este în altă curte
Indecis. Tu ce zici?238
NOU
#56
Andrei G
Doamna asta a scris pe Facebook si probabil ca are pretentia ca Primarul din Sectorul 2 sa ii citeasca ei postarea si sa permita parcarea in zona.
Acum poate ca are dreptate si ca se pot face acolo cateva locuri de parcarea pe termen scurt fara sa incurce traficul, dar nu asta este modul de abordare corect.
144
NOU
#57
un_oarecare
Ai facut un comentariu inutil. Femeia a primit preaviz de la posta sa se duca sa ia plicul primit de la politie ca sa trimita datele.
81
NOU
#58
Jean Bonbon
De asemenea, duamna din imaginea alaturata isi manifesta indignarea ca aia de la politia locala nu i-au trimis solicitarea prin mail. Pe care l-ar fi aflat probabil dupa ce o dezgropau pe ma-sa lu’ mama Omida ca sa le zica adresa ei de mail care bineinteles ca e publica si o stie toata lumea, doar ca aia de la Locala ie uameni rai si nu vrea. Civilizatia incepe cu bagatul mainii adanc in portofel atunci cand esti idiot.
11
NOU
#59
Flat
pe grupurile de sector vei găsi 99% postări despre parcări parcări parcări de ce nu se fac parcări, să ni se facă să ni se dea, parcări, ieftine preferabil pomană, moka, și la scară și oriunde
întrebările legitime și raționale nu au răspuns sau au următoarele răspunsuri SF
I – unde? nu e loc.
R – în locul spațiilor verzi, să se taie din trotuare, să cumpere primăria terenuri de la privați (cu ce bani?) și să facă acolo
I – din ce bani? costă jdemii de euro locul
R – din impozite (20 euro). haidomne că fură. sunt destui bani și ieftine. nu ne interesează, să ni se dea să ni se facă
români românind, ai zis bine
Indecis. Tu ce zici?3714
NOU
#60
car
Îți repet și ție: bani sunt . Vezi la neacoita cum schimba anual borduri,pavele,panseluțe, face ‘terenuri de sport’ în zone nepopulate…asta cu ‘nu sunt bani’ e pentru prosti…
Știi cât a fost cea mai mare valoare data pentru închirierea unui loc de parcare de resedinta, tot în sectorul păstorit de neacoita ? Vreo 35 000 lei…
Indecis. Tu ce zici?1914
NOU
#61
Flat
@car – 1 loc parcare subterană/supraterană punem 25000 euro (medie – la negoita a costat 50000 dar cine mai numără)
sunt circa 2 milioane de mașini în buc. e nevoie de 1,7 milioane locuri de parcare, după mintea unora, presupunând că ar exista teren în a 5a dimensiune. asta înseamnă 42,5 miliarde euro! bugetul total al orașului pe vreo 20 de ani, și asta dacă nu mai faci nimic nimic nimic altceva decât parcări! deci unde sunt bani? și în câte mii de ani s-ar construi 1,7 milioane de locuri? cu ce muncitori, ce firme? nu realizezi ce aberații utopice
1613
NOU
#62
Zarax
@Flat, dacă un loc de parcare subteran costa 25.000, cum îl vând dezvoltatorii imobiliari cu 15.000?
Indecis. Tu ce zici?219
NOU
#63
silicon_v
„Îți repet și ție: bani sunt”
Pentru parcari in Bucuresti: mai intai si intai, nu mai e pamant. Pentru un milion de masini ai avea nevoie de minim 10 milioane de mp de teren pentru parcari, daca vrei supraterane. Nu mai vorbesc de bani: un mp in bucuresti e undeva intre 1200 si 1500 de euro. Discutam de mult peste 10 miliarde de euro pentru a cumpara asemenea suprafete, chiar daca ar exista. Cine sa le cumpare? Primaria? Ca sa le inchirieze cu 60 de euro/an dupa aia?
Pentru parcari subterane cu mai multe nivele. e deja o chestie si mai scumpa. Daca ar fi o chestie care sa stea in picioare, ar exista deja firme private care sa faca asa ceva in Bucuresti. Ghici ce, nu exista.
Pe scurt: nu, nu sunt nici bani, nici teren destul pentru ca cele 1,5 milioane de masini din Bucuresti sa aiba fiecare locul de parcare. Asta e realitatea de la care plecam.
1310
NOU
#64
Sorin
Zarax, dezvoltatorii construiesc parcarile subterane sub bloc. Oricum faceau fundatie acolo, oricum sapau groapa, oricum turnau beton. Costurile sunt absorbite in costurile intregului bloc.
Primaria daca face parcare subterana probabil face un parculet deasupra, sau cel mult o cladire de mici dimensiuni.
167
NOU
#65
car
Supraterane multietajate, pe terenurile pe care acum sunt parcari de resedinta ; sunt destule astfel de terenuri generoase printre blocuri, comuniștii au avut minte sa lase spatiu între ele: se multiplica astfel nr de locuri pe aceeași amprenta la sol; nu ar mai avea poate lumina naturala acele blocuri, dar sa ne hotărâm ce vrem…
Culmea, tot neacoita face de astea la blocurile pe care le face cu frasu 😀 ; cica e vreo 5000 euro locul
622
NOU
#66
Flat
@car aberezi. unde sunt parcări de reședință sunt lângă bloc, deci dacă te urci pe verticală încalci distanțe minime și însorire. … exact ce zici, lumină naturală. sigur că ar fi imbecili care ar locui ca în beci numai să aibă loc de parcare alăturat, eventual să intre direct din mașină în dormitor pe o pasarelă ceva.. dar nu cred că sunt atât de mulți oameni bătuți în cap în acest oraș, probabil procentul e cam ăla de 10-15% auriști daci liberi conspiraționiști
169
NOU
#67
Trl
Silicon, cum zicea cineva mai sus, 1 loc de parcare = 15000 euro la dezvoltator, probabil cost real pe la 10000 (parcarea este betoane+ventilatie+semnalizari+instalatii PSI, nu trebuie alte instalații, AC sau termoizolație), inchiriat cu 500/an, in 20 de ani recuperat costul. Nu este rocket science, si nu trebuie facut totul ACUM, pot incepe cu parcări mici.
69
NOU
#68
punKreas
@car: si cat ar trebui sa coste un loc d-asta de parcare pe an? Si nu ma lua ca platesti impozit si tre sa fie gratis :))))
95
NOU
#69
car
Căutați pe Google maps, Strada Rotundă nr 13 , București. Se găsesc soluții dacă s-ar vrea.
punKreas, minim 100 euro pe luna. Dacă nu iti permiți sa dai 100 euro pe luna , e alternativa participării la licitații pentru locuri de resedinta ‘clasice’ , pe asfalt.
210
NOU
#70
Andrei G
@Flat, la Negoita locul de parcare sub unul dintre cele mai mari bulevarde din Bucuresti a costat aproape 35.000 euro. Si asta este considerat unul dintre cele mai mari preturi…
Daca in schimb vrem sa vedem, cat ar fi pretul realist al unui loc de parcare suprateran, putem sa luam in calcul Olimpia Parking din Otopeni.
Acolo s-au investit aproape 20 milioane euro pentru 1500 locuri + terenul aferent, adica in jur de 13.000 euro pe loc.
82
NOU
#71
Flat
@Andrei G, terenul în Otopeni nu costă cât terenul în București. pt că nimeni nu ar dori să locuiască lângă aeroport, deci investiția acolo a fost relativ minimă (cel puțin pe teren)
și chiar cu 13000, tot e un cost pe care majoritatea nu l-ar accepta, 13000 e o mașină jermania tedei sh, cum să dea românul alți 13000 pe loc? daia a murit el la revoluție, să nu poată să o lase moka pe trotuar?
109
NOU
#72
Ciprian
La 500 lei/an se amortizeaza la sfantu asteapta. In 10 ani abia se aduna 1000 EUR.
La fiecare 10 ani trebuie inlocuit tot sistemul PSI, posibil si cel de desfumare si o multime de alte componente.
Fiecare parcare subterana trebuie sa aiba mentenanta pe PSI, desfumare, sistem de acces, lifturi si sa mai faca cineva si curat. Toate astea costa in fiecare an si costa mult.
Scopul dezvolatatorilor este sa vanda apartamentele. Cu cat sunt mai ieftine locurile de parcare, cu atat le este mai usor sa le vanda. De-aia sunt ieftine. Proprietarii din rezidentiale cumpara locuri de parcare doar cand se aglomereaza pe strada si nu mai au unde parca gratis.
125
NOU
#73
Add
Ca idee, eu dau 100eur/luna cu contract, la parcare subterana (care are si chargere) intr-un oras unde mp de apartament in zona respectiva costa vreo 11.000 eur. Exista si cu 80 eur dar cu lift (practic intra 4 masini pe 2 locuri de parcare).
Dar fiecare bloc nou de pe aici are cel putin 2 nivele de parcare, adica de ordinul sutelor de locuri. Iar in fata lui daca exista 5 locuri pe strada e maxim noroc. Evident ca daca parchezi aiurea ai incasat amenda urgent..ce sa vezi! Practic 90% din posesorii de masini cred ca au si parcare platita, restul ocupand putinele locuri de pe strada.
42
NOU
#74
Mihai
construcția unui loc de parcare standard, 2.5x5m,la nivelul straziise duce undeva la vreo 5000 de euro. ma rog, astew erau preturile acum aproximativ 12 luni. doar costuri.
14
NOU
#75
Andrei G
@Flat, poate am inteles eu gresit, dar parea ca discutia aici este despre a construi Primariile locuri de parcare pe spatiile/domeniile deja detinute de acestea.
Si da, terenul in Otopeni este mai ieftin decat in Bucuresti, dar nu cu mult (mai ales cand discutam despre teren din jurul aeroportului).
Sunt de acord cu tine ca este foarte greu sa faci parcari si chiar si la 13.000 euro vor fi foarte multi care nu vor fi dispusi sa cumpere. Spuneam doar ca sumele alea de 25.000 – 50.000 euro pe care le-ai vehiculat tu sunt putin umflate.
10
NOU
#76
thebblack
clara e proasta. si nesimtita.
obor=producatori locali :))))) mai bine zis marfa respinsa de supermarketuri, poate chiar si cea aruncata la sfarsitul zilei si in rest importurile din turcia.
m-am oprit doar 15 minute. macar avea avariile pornite? nu? de aia au amendat-o.
ar trebui sa fie… adica nu e.
solicitarea datelor pentru emiterea amenzii. adica se duce la aprozar cu masina de firma. si dupa aia cand o suna politia la firma se face ca nu stie. ca de aia au trimis-o prin posta cu aviz si confirmare de primire.
ah, am spus ca clara e nesimtita si proasta?
Comentariu apreciat.3810
NOU
#77
sfatuitoru
aaa, vesnica problema a buricului universului, bucuresti. Cele 4 masini ale bucuresteanului de rand si parcarea lor. O sa muriti de inima de la asta.
Ieri am iesit sa ma misc, sa merg. Si daca tot ajunsesem pana intr-un punct am zis sa continui pana la un supermarket. 3km dus, 3 km intors, racoare, n-am crapat, am luat niste banane.
Indecis. Tu ce zici?2713
NOU
#78
Sorin
Sper ca erau banane de la producatorii locali
Comentariu apreciat.373
NOU
#79
NickRo
Nu-ti cumperi masina daca nu ai deja loc de parcare. Nu este simplu asa?
Indecis. Tu ce zici?1515
NOU
#80
Zarax
Când primăria îți cere actele masinii ca sa poți depune cerere pentru loc de parcare, nu mai e așa simplu.
1110
NOU
#81
Flat
@Zarax, dar de ce te duci imediat cu gândul la parcările-pomană ADP? poate NickRo se referea la parcări private, în general.
sistemul ADP oricum trebuie desființat, fiind discriminatoriu și aberant. locurile publice trebuie să fie nenominale, ocupate cu abonamente zonale, nu alocate pe mașină ca și cum ar fi proprietatea cuiva
179
NOU
#82
Andrei G
Ai si tu dreptate aici. Daca ne gandim la echitate, nu prea este corect ca unii sa primeasca spatiu pe domeniul public si altii nu.
82
NOU
#83
Perkele
ahahaa, saraca femeie, cum e ea obligata sa vina cu masina si sa parcheze aiurea, cum face ea un bine societatii ca ia de la producatorii locali si cum e o doamna ca nu se duce la restaurant dupa mici. ea e o victima a societatii, e practic obligata sa mearga acolo si sa parcheze prost.
acum sincer, unde are ea dreptate, e ca amenzile alea se dau complet aleatoriu, cand li se scoala la politisti vin si dau 3 amenzi sa isi faca norma, apoi dispar pana data viitoare cand li se mai scoala si intre timp se parcheaza in continoare complet deampulea, ca scopul politistilor nu e sa rezolve o problema (recte sa fie strazile mai libere si traficul mai ok), ci sa colecteze amenzi. bucurestiul nu o sa se faca vreodata bine ca nu exista vreo motivatie sa se faca ordine, adica sa dea amenzi de fiecare data cand se parcheaza aiurea si sa se mai faca parcari unde oricum nu se circula si parcheaza lumea, ca asta ar insemna sa se dea mii de amenzi si cine ar face asta si-ar pune populatia in cap.
Cică Ziduri Moși are circulație restrânsă. Nici gura nu-i miroase…
87
NOU
#85
Mihai
Am stat cativa ani in zona aia si Ziduri Mosi era mereu aglomerata (piata Obor + mall), mai ales in weekend, dimineata. Problema cu masinile parcate in paralel cu piata e ca te obliga sa mergi pe linia de tramvai care e faimoasa pentru cat de rupta e. Politia locala e mereu pe acolo sa dea amenzi, si asta dinainte de pandemie.
133
NOU
#86
Radu
Stau in zona de o viata, acolo sunt parcari peste tot, subteran pasaj obor, langa primarie (cu plata prin sms/aplicatie), in piata, la mall veranda. Daca chiar nu vrei sa platesti 2,3,5 lei, poti parca pe sos. Avrig sau pe la blocurile din imprejurime. Multi sunt nesimtiti si parcheaza fix langa piata (pe Ziduri Mosi) uneori blocand trecerile de pietoni din zona. Dar de ce sa caute domnita parcare 10 minute cand poate s-o lase fix unde are treaba ? Ce, incurca pe cineva ? Fix mentalitatea asta merita amendata. Felicitari Politia Locala Sector 2 ! PS: Din pacate, primarul Mihaiu nu a amenajat noi parcari de resedinta (ar trebui sa se ocupe si de mafia ADP S2) sau cu plata in sector, mai tot este din perioada Ontanu.
Ma tot gandeam la faza cu lipsa parcarilor in bucuresti si in romania in general, si mi-a venit o idee:
Sa se amenajeze parcari pe plafonul blocurilor, grosimea e suficienta incat sa reziste la incovoierea necesara, de fapt e mult peste ce e nevoie.
Un bloc tipic sovietic are cam 20 de metri pe 100 de metri, deci 2000mp utili.
O masina ocupa cat ? 10 mp ? deci 200 de locuri de parcare dintr-un foc.
200 de masini, o medie de o tona jumate, 300 de tone repartizate pe 2000 mp, perfect fezabil.
E nevoie doar de niste structuristi care sa scoata de la arhiva planurile si sectiunile, STAS-urile din anii ’70 si ’80 au fost facute cu simt de raspundere.
Chiar si unde plafonul e subtirel, se poate consolida prin turnarea unui strat suplimentar, armatura, ce e nevoie. Centurile blocurilor sunt din beton armat, atat la blocurile din caramida cat si la cele din prefabricate.
Avantaje cu duiumul – timp scurt de executie si punere in functiune, cheltuieli minime (liftul cu cartela ce urca/coboara masinile), aprobari doar de la vecini/administratie, spatiu util necesar mic (doar liftul de pe o fatada a blocului, care de obicei e cea laterala, unde nu sunt nici geamuri, maxim alea de la baie).
E corect ca nu toate blocurile pot fi folosite in acest scop, dar marea lor majoritate, da, cel putin cele sub 5-6 etaje.
Pot fi inclusiv acoperite pentru ferirea de intemperii, pe tipul serelor din structura metalica si policarbonat.
Din moment ce mi se pare la mintea gainii, sigur imi scapa ceva evident din vedere :)))
Comentariu nasol. 633
NOU
#88
Flat
Îți scapă faptul că locatarii de la ultimul etaj nu ar fi cei mai fericiți să le vâjâie roti și motoare în cap ziua și mai ales noaptea
De asemenea, un lift pentru mașini?! costă enorm, cine îl cumpără, cine îl întreține? Intemperii, ploi? Dacă e zidit trebuie autorizație de construcție .. locatarii nu se înțeleg la 100 lei pentru o banala zugrăveală și tu crezi că ar coopera la o investiție de câteva zeci de mii de euro, in cel mai bun caz
189
NOU
#89
Comodore128D
„Interes public” plus ceva sa le indulceasca „chinul”, de genul niste scutiri de impozite catre administratia locala, si oricum cu o antifonare buna se rezolva in mare parte problema deranjului.
Cat despre lifturile pentru masini, cumparatorii ar fi primariile, ar fi o investitie publica, din bani publici, la fel ca si pana acum.
Comparativ cu achizitia de terenuri de sute sau mii de euro/mp, mai ales cand terenul pur si simplu nu mai exista, nu pentru sute de mii de masini, constructia propriu-zisa, avize, exproprieri, etc. – cred ca asa ar fi o mana cereasca pentru toata lumea.
514
NOU
#90
thebblack
structurile compromise de aceiasi ocatari le-ai luat in calcul? unul o debara, altul un stalp, al treilea o diafragma…, open space ftw
84
NOU
#91
Comodore128D
Cati dintre locatarii de la ultimul etaj si-or fi facut debarale demontand stalpii sau peretii de rezistenta ? 1% ? 0.1% ? mai putini ?
Chestiunile astea trebuiesc investigate pe rand, in momentul in care se face analiza structurala a cladirii in vederea implementarii solutiei propuse.
Nu inteleg minusurile…e doar o idee…
612
NOU
#92
adyzah
Lol, deci dacă blocul are 10 etaje și de la 1 la 9 se sparg pereți dar ăla de la 10 a fost cuminte, totul e ok.
52
NOU
#93
adyzah
O soluție care chiar e posibilă e achiziția de sisteme de parcare de suprafață pe două nivele (pe două am văzut eu, probabil că sunt și pe trei). Plasate pe spațiile vechi de parcare, practic aproape dublezi numărul de locuri. Dezavantajul e că sunt cam urâte.
35
NOU
#94
Comodore128D
Dezavantajul e ca sunt foarte scumpe, practic construiesti de la zero.
E nevoie de thinking outside the box aici.
413
NOU
#95
AVladimir
Problema pe care o vad eu este liftul care urca masinile pe bloc. Asta o sa genereze probleme. Solutia este heliul: il bagi in anvelope si masina urca singura pana pe bloc. Cred, nu am testat.
Comentariu apreciat.292
NOU
#96
Mihai
commodore (eu am fost fan spectrum :P), u contează etajul. incarcarile, orice ar fi ele, se descarca pe structura avuta la dispozitie. ai taiat un stalp la etajul 2… ghinion, va fi tensiune mai mare pe fierul de la 3.
da, de obicei sunt supra dimensionate si in mod normal ar suporta ce zici tu. dar… romania.
40
NOU
#97
Vlad
Ai fumat bine înainte să emiți elucrubatiile astea, aici?! Ok, sunt soluții asemănătoare, vezi Penthouse-uri prin Singapore sau unde, unde există lift pentru mașini, dar e ceva rarisim, dar e doar pt acel apartament, nu ditai blocul de pe vremea comuniștilor…
23
NOU
#98
Sab
N-ai viziune, alea sunt de fapt helipaduri pt elicopterele de transport in comun pe care o sa le scoata ratb 🤣🤣🤣
40
NOU
#99
Alex
Merg pe sens invers ca infrastructura nu permite fluxul, parchez in intersectii ca infrastructura nu permite fluxul, fac caca pe strada ca infrastructura nu permite fluxul, arunc gunoiul pe jos ca infrastructura nu permite fluxul, arunc gunoiul de la balcon ca infrastructura nu permite fluxul, merg cu 130 km/h in localitate ca infrastructura nu permite fluxul. Cumpar 10 kg de legume si fructe ca infrastructura permite fluxul.
Orice ilegalitate nu este a mea este a infrastructurii care nu permite fluxul, precum si a faptului ca in alte parti se permite.
Merg in fiecare weekend in Obor, sunt fix 4 parcari in zona,
1.Veranda Mall la 200m de piata (plata)
2.Parcare subterana Obor (plata)
3.Parcare Primaria S2 la 200m de piata (plata)
4.Parcare alveola intre strada Chiristigiilor/Ziduri Mosi si Ion Heliade Radulescu la 100m de piata.
Doamna se ca*a pe ea intr-un mod grav, a parcat ca un bombardier de Craiova si in adevarul stil romanesc, tot ea comenteaza.
Comentariu apreciat.405
NOU
#102
jollyca
Eu am râs doar la „descurajează lumea să vină la piața Obor”, de parcă ăștia de vin cu mașinile țin piața în picioare.
De asemenea, am surâs la comparația cu Controceni – un cartier de căsuțe și bloculețe care are o piață volantă în weekend comparat cu un cartier muncitoresc plin de blocuri de „10 etaje.
Bonus points pentru „da’ ce-am făcut șefu, am parcat 10 minute aici cât am cumpărat alimente de bază pentru familie!!”
Comentariu apreciat.283
NOU
#103
N
Peste 50 de comentarii la un articol despre un pomelnic al unei doamne plangacioase. Asta demonstreaza ca romanii citesc in ciuda a ce zic editurile. Sincer cand am vazut acel wall of text am zis „fuck that, nu citesc mizeria asta, sigur a facut femeia ceva”. Nu am gresit :)))
118
NOU
#104
cristi
femeia nu face absolut nicio legatura intre faptul ca masinile parcate, printre care si a ei, ocupau banda 1 iar din cauza lor cei care stateau la coada sa intre in parcarea subterana ingreunau traficul pe banda 2. bai, dar niciuna… si mai si scrie ca alea parcate nu incurcau cu nimic, pe cand alea care stateau la coada, incurcau…
234
NOU
#105
Andrei
Singura actiune civica pe care romanul e dispus sa o faca este postatul pe net.
Pentru mine e incredibil in ce hal a ajuns locul ala. Nu pot sa inteleg apatia si lasitatea neamului astuia.
Dar e bine asa. Trebuie mai multa bataie de joc, mai multa sclavageala. Daca merge… de ce nu?
162
NOU
#106
Vale
Eu in zonele astea ‘fierbinti’, as face parcari (mici) cu taxa mare ca la aeroport. Stai doar 10 min la piata? Super! Baga 30 lei la bariera! Ai depasit? Inca 50 pt fiecare 10 min!
137
NOU
#107
ev
Săraca de ea. Sa o punem in legătură cu ăia doi frați dați afară din apartament. Par sa se potrivească!
193
NOU
#108
Alex
Eu sunt din ăla mai hater și am ceva cu oamenii care parchează fix pe trotuarul ăla de vis a vis de piata. Plus că sunt nesimțiti și nu parchează paralel ci în spic până la gard. Eh..mai treci pe trotuar dacă poți…
Mi-a sărit capsa când eram în zona iar o femeie cu copilul în cărucior mergea pe mijlocul șinelor de tramvai. Nu mai zic că își luă claxoane de la cei din trafic.
Politia locala păzea intrarea în parcarea subterană a pietei..adică nu făceau nimic. M-am dus frumos, am luat academic organul la organ și le-am spus că dacă nu se mobilizează sa dea amenzi o sa sun la rutieră. S-au mobilizat…
Săreau cetățenii din piata potârnichile să își ia mașina și să scape de amenzi. Se uitau și potârnichile și organele urat la mine că le-am stricat ziua. Dar csf, n-ai csf…
Am stat langa ei până nu mai era nici măcar o mașină pe trotuar. Ei au justificat că ” oricum vin alții după ce pleacă ei, n-au ce să facă”. Eh, cum mi s-au împământenit obiceiul, de fiecare data când sunt în zona, eliberez trotuarul ăla.
Comentariu apreciat.342
NOU
#109
sfatuitoru
zeci de comentarii in care multi propun solutii sa faca parcari. Ba, da nici unu nu da solutii pt. un oras fara masini, solutii pt. piste, pt. transport in comun.
Zic eu una, sa inchida 2 benzi dintr-un bulevard, 1 banda pista, 1 banda doar transport in comun. Daca e cale libera, imediat mergi 5-10 km cu bicicleta/transport in comun.
De la atata puhoi de masini ce e in centrul universului acolo, transportul in comun e tot timpul blocat.
79
NOU
#110
car
Ba da, sa se facă și piste dedicate, protejate, pentru biciclete,trotinete.
Dar foarte mulți au deja mașină. Masini care trebuie parcate undeva. Pentru a nu mai fi lasate pe trotuare, pe prima, a doua bandă, trebuie locuri de parcare. Pentru blocurile vechi, o soluție ar fi construirea de parcari supraterane, supratejate (maxim 2 etaje sa spunem) cu închirierea locului la minim 1000 euro pe an.
Pentru blocurile noi, sa înceapă sa fie băgați la pușcărie investitorii care nu fac un loc de parcare per apartament și bugetarii care semnează receptia știind ca nu sunt aceste locuri de parcare.
Dar, suntem în romanica….
211
NOU
#111
Flat
@car unde
Pentru blocurile vechi soluția ta
Unde? „Sa se construiasca” cine?
Din ce bani?
Fonduri europene nu îți dă nimeni pt parcări. Buget propriu e secat de alte pomeni și subvenții. Deci?
Și revin. Unde? Nu există terenuri. Pe spațiul verde ?
73
NOU
#112
sfatuitoru
Masinile existente se vor vinde in provincie. O sa scape lumea de ele.
Mie imi convine in masina, nu stiu de ce s-a incetatenit intre hipsteri faza asta cu „masinile sunt rele”.
Nu sunt boss, sunt foarte bune, sunt ale noastre, le-am platit cinstit si ne servim de ele.
Daca tu esti un mic comunist cu basini verzi, mars la copenfuckinghaga sau alte cacaturi de orase pline de wokeri si alte specii de prajiti de toate soiurile.
Ah, si pe bulevardele cu doua benzi, cea mai mare sursa de blocaje sunt chiar autobuzele si troleibuzele, care circula cu 30 km/h si opresc la fiecare 500 de metri, ca boul cand se pisa.
Inainte sa comentezi, ma doare in pula de cei din ele, toate saraciile transpirate si ratate.
Comentariu nasol. 732
NOU
#114
car
Ti-am spus mai sus. În spatele blocurilor,
acolo unde sunt acum parcari de resedinta. Construite de primarii. Închiriate de primarii.
Te-ai uitat pe Google maps la Strada Rotundă nr. 13, București? Îți place ?
19
NOU
#115
Flat
cart. Titan este un caz mult prea fericit unde blocurile sunt suficient de aerisite
în rest, majoritatea locurilor ADP sunt pe fâșii la stradă sau la alei care nu pot acommoda o construcție similară.
te provoc să găsești spațiu pe str. Cetatea de Baltă 22, de exemplu
chiar nu există asemenea spații și sincer arată ca un kwr și aș prefera un părculeț sau teren de baschet sau ceva recreativ acolo
34
NOU
#116
Andrei G
Da, chiar arata urat parcarile astea supraterane. Poate solutia mai buna ar fi cu parcari subterane si parculete la suprafata. Desigur, acolo unde spatiul permite asta.
Ideea este ca transformarile trebuie sa aiba loc treptat:
– faci o parcare subterana cu 15.000 euro locul;
– apoi incepi usor, usor sa desfiintezi toate locurile de la suprafata (sa spunem pe o perioada de 5 ani);
– dupa 5 ani dai amenzi tutror celor care parcheaza in zona.
Asa, locatarii nu mai au dreptul sa se planga pentru ca au avut ocazia sa-si cumpere loc de parcare, dar au refuzat.
51
NOU
#117
wd
cost of doing business- vrei parcare in fata fara sa astepti cu fraieri sa intri in parcare platesti si asta e.
52
NOU
#118
Shoric
Pățit un coleg. Oraș mic, parcat pe loc de handicap, doar 5 minute boss, amendă 2000 de lei, minim. Omu era revoltat că a aflat de amendă când a trebuit să plătească ceva la primărie și că nu a avut nici-o înștiințare că a fost amendat. Nu bag mâna în foc nici pentru el dar nici pentru poliția locală că i-ar fi pus o înștiințare pe parbriz.
Nu știu, suntem în 2023 și ne bate digitalizarea aia nenorocită pe care alții o folosesc de ani de zile.
12
NOU
#119
Andrei G
Nici eu nu bag mana in foc pentru Politia Locala, dar imi este greu de crezut ca amenda a ajuns la Taxe si Impozite fara sa ii fi fost trimise cel putin 1-2 instiintari prin Posta (dintre care cel putin una cu confirmare de primire).
00
NOU
#120
Shoric
Nu știu cum să zic mai elegant dar mă doare în pwlă de locurile voastre de parcare din București. Io vreau o autostradă care să ocolească toată mizeria voastră. Unde fac petiția online?
79
NOU
#121
Andrei G
Poti sa incerci sa ii scrii deputatului si senatorului care au fost votati in vagauna voastra si va reprezinta interesele in Parlament.
50
NOU
#122
Comodore128D
N-ai nevoie, A0 sud e in lucru, cu putin noroc se va merge pe ea din toamna anului viitor.
Acolo merg facute cam 5locuri, pentru ca strada permite doua masini in paralel plus cea parcata, insa si la o privire pe street view, fiecare le lasa cum le vine, MEREU taxi parcat bai nene EXACT unde e ingust la trecere, fix acolo se pune, nici nu pleaca de la semafor masinile ca se opresc in taxiul vietii. Apoi foarte frecvent masini in statia de autobuz, aletle lasate alandala, ba spic, ba la un metru de bordura. Intr-o vreme zilnic erau acolo Politia Locala si dadeau amenzi si tot de indata cum plecat se umpleau. Nu mai zic ca parcau sincu ei de fata.
La un moment dat dupa accident cu pieton, era rutiera exact la trecere. Cu ei de fata treceau mosii pe rosu in fata masinilor si apoi faceau scandal ca de ce li se da amenda. Faza cu rutiera a tinut doar cateva zile. Altfel ani de zile nu am vazut picior. Si nici dupa „actiunea” lor.
20
NOU
#124
gogu
>>Ultima excursie la piață domnu’ Dan, vă dau lista: 2kg roșii, 3kg cartofi, 3kg vinete, ardei+diverse rădăcinoase, pepene 9kg, 2kg lămâi, brânză și alte scheme dă ciobani, pâine și 2 legături bio de mărar. Peste 20kg. Piața e unul din puținele locuri în care merg cu mașina.
Ce dr@cu (ptiu, scuzati!) faceti cu atatea chestii, domnu’? Luati pentru 3-4 persoane, da? Eu nu mananc asemenea cantitati decat in 2-3-4 saptamani, zic. Prin urmare: 20 d ekg nu le poate duce un om, dar 3-4 oameni da. Cu plasa, cu autobuzul. Si de ce trebuie sa iau lamaile si altele din piata, de ce nu de la marketul din colt, pentru 0.5-1leu/kg in plus? Pai cat costa carburantu’, eh, eh?
Dar unde puneti 9kg de pepeni, aveti 2-3 frigidere, zic?
11
NOU
#125
Andrei G
Nu inteleg cu 9 kg de pepeni ti se poate parea mult. Adica, daca sunt pepeni mai mari, o singura bucata are 9 kg. Au fost perioade cand am cumparat si pepene de 14-15 kg.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
tu esti ala cu tortul in masina?
„sa putem parca domne unde avem treaba, pentru ce mai avem masini?”
Am uitat sa zic: Buna dimineata la toată lumeaaaa :))
Daca as fi pt o zi presedinte as reinfinta Politia Locala pe care ai desfintat-o tu si ti-as abroga legea ta. Politia Rutiera este degeaba.
Sesizare 1: taxiuri care nu mai aveau loc in statia de taxi si parcau in intersectie. Stateau cu usile deschise sa se „aeriseasca” incat iti era frica ca il lasi pe vreunu fara una. Nu puteai sa vezi daca sa acorzi prioritate din cauza lor.
Raspuns politia rutiera dupa 25 zile: Noi am fost acolo si n-am vazut nimic nici usi deschise nici taxiuri parcate.
Sesizarea 2: Masini parcate langa semafor.
Raspuns politia locala dupa 15 zile: Am fost acolo s-au acordat sanctiuni si s-au ridicat autoturisme. S-au facut verificari timp de mai multe zile.
Raspuns politia rutiera dupa 25 zile: Am fost acolo si n-am vazut nimic.
Deci politia rutiera nu doar ca nu se sesizeaza ei asa cum ar trebui, ci nu rezolva problema nici cand sunt sesizati iar problema se intampla zilnic.
Există parcare și la Veranda Mall, peste drum de piață.
E la mai mult de 3.5 metri de piață.
N-ai vazut scuza?
Ea cand cumpara, cumpara peste 10 kile de fructe si legume
E cu plata? Nu stiu, dar as pune pariu ca este.
@Iugas: PENTRU FAMILIE, da?
@Neaorin, e parcare si in Obor, subterana, chiar…
Exista parcare subterana la Obor (2 lei pe ora cand am fost ultima data) sau la Veranda, primele 2 ore gratuite. Dar da, nu sunt fix in fata tarabei.
In rarele cazuri cand am fost în Obor am parcat la Veranda. Parcarea subterană a fost mereu plină.
Vad ca multi rateaza esentialul, ce vrea femeia sa transmita, mesajul ei: EA N-A PARCAT GRESIT! SEMNELE ALEA CU PARCAREA INTERZISA ERAU PUSE GRESIT!
In acel loc era permisa parcarea ?
Daca da, politistii locali sunt niste japite!
Daca nu, tanti sa taca din gura si sa plateasca amenda!
Asa incepe schimbarea!
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
dar n-a zisi nici o secunda ca vai i s-a dat amenda pe nedrept sau ca nu vrea s-o plateasca. doar se plange de infrastructura din zona.
si cam are dreptate. in weekend coada sa intri in parcarea subterana ajunge pana in str ziduri mosi si o blocheaza. deci acea parcare este sufocata. parcarea la veranda la fel, sambata si duminica dimineata e dezastru. parcarea supraterana de la obor este plina de dubele celor care vand la taraba, cred ca sunt disponibile maxim 30 locuri si coada si pt aceasa parcare este din bd colentina. mai bine ar desfinta parcarea supraterana si sa construiasca o parcare pe cateva nivele acolo…..
se poate face parcare in lungul strazii pe ziduri mosi doar in weekend.
pe mine ma mira ca a luat amenda, ca in weekend acolo e vestul salbatic, sunt aia pe 2-3 randuri in zona aia.
@maxp: uite ce zice un baiat, mai jos:
„Zona respectiva are cele mai multe parcări din sector. Obor subteran și suprateran, pasaj obor, Kaufland, Veranda, primăria și câteva amenajate langa piața dar românul tot la 2 metri vrea”. Acum, daca tot nu gasiti loc de parcare in zona aia, niciodata, niciodata, nu mai frecventati piata aia sau ceva. Decat sa stau 30 de min sa astept la o coada, mai bine ma duc si dau 3 lei in plus in alta parte, ca sa nu simt ca pierd vremea. Apoi, colegul Razvan (cred) care spune ca-s foarte multe locuri de parcare pe acolo, imi da de inteles ca, de fapt, lumea ar avea unde sa parcheze, poate nu asa de comod, poate nu in buza pietei, dar ar avea. Acum, zic si pe partea cealalta, noi vrem ca peste tot sa fie bine pentru noi, fara sa ne mai intereseze nimic altceva. Sigur, e naspa ca nu se poate parca, legal, pe strada aceea. Cate plangeri la primarie/politie s-au facut sau cereri sa se poata parca in weekend pentru 30 de min, eventual cu plata parcarii?
da, nu cred ca e vb ca sunt legumele mai scumpe cu 3 lei in alta parte. f multi sunt impamanteniti sa cumpere de la Obor din piata ca asa au ei impresia ca mananca bio, e alta discutie si nu e relevant motivul fiecaruia.
da, exista toate parcarile alea, nu le-am insirat nici eu pe toate, am omis, dar sunt la fel de cocosate si alea. e o zona ingramadita si sufocata.
parcarea de la ps2 e si aia mica si plina nonstop, am av cununia acolo si lumea n-a incaput in parcare. stiu zona perfect stau acolo.
la fel si eu ca si doamna, cand merg la piata merg, destul de rar totusi, dar tot din motive de mobilitate, ma duc cu masina dar imi asum nervii si incerc sa combin un drum pt mai multe: duc toate hainele de iarna la spalatorie la bucur, intru in piata si iau sacul de varza, vara 2-3 pepeni ca sa nu ma duc zilnic dupa pepeni, samd. nu-mi plimb tt ziua curul cu masina dar pt mine este imposibil sa ma duc acolo fara masina. eu mi-am luat amenda fix in locul unde si-a luat doamna amenda, oprind 10secunde sa coboare maicamea la piata si eu am plecat mai departe. aia e, e semn, e interzis, mi-am luat-o. tine de noroc
pana si tramvaiul 21 e arhiplin dimineata in weekend, nici ala nu face fata pe langa fluxul de masini, fluxului de oameni care vin totusi cu ratb.
de curand am auzit ca zona aia dintre parc si blocul bucur va fi resistematizata marindu-se zona pietonala. acolo acum au parcare de resedinta cei din bloc. sunt curios cum va fi….
si sa nu uitam ca in ac cladire cu piata sunt si taxele si impozitele sector 2
@maxp Ordonanţă de urgenţă 195/2002 – Art 63 Capitolul 2 „Nu se consideră oprire:”, litera a – „imobilizarea vehiculului atât timp cât este necesară pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane, dacă prin această manevră nu a fost perturbată circulaţia pe drumul public respectiv”
Perturbasei circulatia, trebuiau sa te ocoleasca?
da, a fost vina mea
Stiu 2 prieteni diferiti care au luat recent amenzi: unul pt parcat pe verdeata, altul pt parcat înainte de trecere pietoni (blocand vizibilitatea). Au luat-o, au platit-o, acum se gandesc mai bine dacă sa parcheze pe nașpa sau sa mai mearga putin mai incolo.
„Eu cred ca parcarea ar trebui sa fie permisa”.
Nu e, so STFU and pay, bitch, aici ar fi trebuit sa i se fi terminat postarea.
Atata smiorc devine sacaitor deja.
Nu ar fi zis nimic a dracu’, daca nu o amendau.
Cum ii amendeaza, cum au toti drepturi si sugestii.
Nu STFU. Crezi că ar trebui permisă? Faci cum zice Vali, petiție, cerere, etc.
O doare pe duamna la mij daca ar trebui permisa in general, e fiarta punctual ca a luat ea amenda. Cum spuneam, daca nu ar fi amendat-o aia, nu mai credea ea nimic despre nimic.
N-auzi ca ea mereu merge acolo ca sa sustina producatorii locali? O medalie trebuiau sa-i dea.
Probabil i-a mers mereu faza si abia acum au prins-o. Iar cu recomandata si amenda prin posta… era de preferat sa-i blocheze rotile. Asa isi lua dauna emotionala si mai tare.
Miau-miau, smiorc-smiorc.
Eu as monta o camera acolo cu feed in dispecerat, sa poata taia direct amenzile.
Sau fiti atenti aici tehnologie de la mine din sat: politistul local are app pe telefon cu care verifica valabilitatea tichetelor si a abonamentelor, sau parcarea ca la piata, face poza masinii si iese direct amenda la imprimanta termica de la brau, o pune in parbriz si trece la urmatoarea. Mai putin de 1 minut sa emita amenda, asa nu mai trimit prin posta solicitari…
@Iugas, daca stam in acelasi sat stii ce mai avem misto? Pe amenda primita in parbriz avem link de plata online a amenzii si dureaza maxim 2 minute tot procesul de plata.
Cand mi-am luat prima amenda ca mi-a fost lene sa platesc taxa pentru 10 minute de stationare aproape ca m-am entuziasmat de cat de misto si bine digitalizat e tot procesul.
De s-ar fi umezit așa și tânăra ce a luat amendă….
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Dacă scanează numărul de înmatriculare automat și nu-l bagă ei manual în aplicație.
Așa mi-am luat amendă la Târgu Mureș, am plătit parcarea dar cei de la locală au introdus numărul de înmatriculare greșit.
A trebuit să sun să-i întreb de sănătate.
De câteva luni folosesc parcarea din pasaj de la obor, e mai aerisita decât cea de sub piata și are locuri libere inclusiv duminică la 11. Descoperită via Hoinaru
Eu am aflat azi de la tine ca exista parcare sub piata. Eu o foloseam doar pe cea din pasaj.
Zona respectiva are cele mai multe parcări din sector. Obor subteran și suprateran, pasaj obor, Kaufland, Veranda, primăria și câteva amenajate langa piața dar românul tot la 2 metri vrea. Nu e neapărat vina duduii ci mai ales a autorităților care ani de zile nu au luat nicio măsură cu toate că acolo de ani de zile sunt semne de staționare interzisa pe toți stâlpii. Oamenii au fost obișnuiți că nu se întâmplă nimic, legea s-a schimbat și au venit oameni care vor respectarea regurilor și legii, alții nu se pt adapta la așa ceva – e mai simplu „5minute pe avarii” că nu se întâmplă nimic și a intrat în normalitate
Cat bulshit e in postarea aia…
Cat sa coste timpul tau comparativ cu amenda aia daca mai petreci vreo 2h sa scrii mizeria aia de articol?
Alea 15-20min probabil sunt vreo ora jumate.
Parcarile publice cu plata pline ochi, ba mai mult si blocate de o coada imensa de fraieri care vor sa fie corecti. Da, sigur.
Daca te duci cu masina la piata trebuie sa fii batut ptr ca ori ai una mai aproape ori cumperi 2 legaturi de mararu dinala bio. Oricum, batut. Sau amendat.
As scrie mai mult, dar timpul meu costa.
Ultima excursie la piață domnu’ Dan, vă dau lista: 2kg roșii, 3kg cartofi, 3kg vinete, ardei+diverse rădăcinoase, pepene 9kg, 2kg lămâi, brânză și alte scheme dă ciobani, pâine și 2 legături bio de mărar. Peste 20kg. Piața e unul din puținele locuri în care merg cu mașina.
În locul doamnei ziceam: “pfuu! Ce aglomerat e! Nici n-am unde să parchez naiba. Ia să mă duc la altă piață ca să susțin producătorii și să pun pe masa familiei vitaminele de care au nevoie.”
Lamai iei de la producatorii locali, nu?
Plimba ursu
Nu, pana mea. Ți-am zis ce-am luat ca să pricepi de ce ar merge oamenii cu mașina la piață. Trebuia să mă duc acasă și să dau comandă la Tazz special pentru lămâi sau să mai trec și pe la Mega? Tu cum procedezi agresivule?
Sa suga o ceapa, e parcare subterana la Obor si parcare cu plata in mall-ul de vis-a-vis.
Nici macar. Parcarea din mall-ul din fata e gratis pentru prima ora. E drept, ai de mers cam 150 de metri pana in mall si apoi ai de coborat in parcare (cu scari rulante, nu pe jos)
E drept ca 100 si ceva de metri pentru ametita asta ar fi ca traversarea Mongoliei pe magar. Giiz ce personaje mai exista! Ma mir ca nu ne-a zis asta „prostilor, voi MIE-mi dati amenda, care dau de mancare la producatorul local?”
:)))
Vali, am primit placheta, a fost o surpriză plăcută, am pus-o pe raft lângă cea de la YouTube, diploma de la Bac și lista de cumpărături de la nevastă-mea.
https://ibb.co/Qb35JKC
Eu mi-am format un reflex, de fiecare data cand aud/citesc expresia „Eu cred ca…” ma opresc din ascultat/citit, pentru simplu fapt ca nu are nicio relevanta ce credem noi.
Eu cred ca gresesti
Eu cred ca abordarea lui Claudiu nu este cea corecta. Si de asemenea mai cred ca ceea ce cred eu este foarte relevant.
Asta e romanism ‘light’ ….ati văzut cel mai recent reportaj recorder ? Sau filmarea cu polițiștii care au trebuit sa tragă în membrul satrei care nu se dădea băgat in masina ?
Sunt convins ca tanti asta se da dinamica, onesta, motivatoare, pe la job-ul ei…ca clameaza ca putem fi ‘ca afara’ ….o fi și ceva middle manager…ca soiul asta, ajung_sunt puși.. ..astia suntem …plus procent din ce in ce mai mare de cioropinezi…
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Sunt 100% pro masini, avem cate o masina pe cap de membru adult al familiei.
La Obor nu ai voie sa te plangi cand te prind ca ai parcat aiurea, ai jde mii de parcari in apropiere si cele mai bune conexiuni la transportul in comun.
@Victor: lasa-l ca el judeca cu pistonul
@punKreas și ce am zis eu, și ce a zis Victor e adevărat.
@Zarax: tu ai dat dovada de whataboutism. Ca e linia de tramvai stramba, ca sunt locurile putine bla bla. Majoritatea celor care dau vina pe mijloacele de transport in comun nu stiu cum arata un card STB :)))
@Zarax o fi, dar acum bati campii let’s stick to the subject. Sau hai sa va povestesc cum parchez eu cand merg la piata:
Eu! Cand merg la piata las masina in parcare pentru ca piata e la 10 minute de mers pe jos si vreo 15 de mers cu masina.
E adevarat ce spun eu? Ca e mai comod sa merg pe jos pana la piata pentru 2 rosii decat sa ma enervez in trafic pentru 15 minute? Este. Este relevant in discutia asta? Nuuuuu!
Cine plange ca o femeie mai sus ca? Zarax
S-ar putea sa-si fi atins scopul, sunt mai mari sanse ca Mihaiu sau cineva din anturajul lui de aitisti sa citeasca pe aici decat sa vada una din cele 27000 de petitii care vin la primarie
Daca posta si pe reddit succesul era garantat.
Un singur comentariu am de făcut la postarea de mai sus
Într adevăr doamna a primit prin poșta acel plic numai că în adresa pe care o găsea în plic exista se scria că există și posibilitatea de a transmite către poliția locală și prin mail datele persoane care a condis auto așa că să mne scutească cu serviciile arhaice
Trebuia să completeze foaia cu pixul, poză, atasae poza la email, trimite.
Well a scris mult și nu a spus nimic
Poliția indiferent dacă este locală sau națională este organ constatator nu trebuie poliția să facă parcări această atribuție este în altă curte
Doamna asta a scris pe Facebook si probabil ca are pretentia ca Primarul din Sectorul 2 sa ii citeasca ei postarea si sa permita parcarea in zona.
Acum poate ca are dreptate si ca se pot face acolo cateva locuri de parcarea pe termen scurt fara sa incurce traficul, dar nu asta este modul de abordare corect.
Ai facut un comentariu inutil. Femeia a primit preaviz de la posta sa se duca sa ia plicul primit de la politie ca sa trimita datele.
De asemenea, duamna din imaginea alaturata isi manifesta indignarea ca aia de la politia locala nu i-au trimis solicitarea prin mail. Pe care l-ar fi aflat probabil dupa ce o dezgropau pe ma-sa lu’ mama Omida ca sa le zica adresa ei de mail care bineinteles ca e publica si o stie toata lumea, doar ca aia de la Locala ie uameni rai si nu vrea. Civilizatia incepe cu bagatul mainii adanc in portofel atunci cand esti idiot.
pe grupurile de sector vei găsi 99% postări despre parcări parcări parcări de ce nu se fac parcări, să ni se facă să ni se dea, parcări, ieftine preferabil pomană, moka, și la scară și oriunde
întrebările legitime și raționale nu au răspuns sau au următoarele răspunsuri SF
I – unde? nu e loc.
R – în locul spațiilor verzi, să se taie din trotuare, să cumpere primăria terenuri de la privați (cu ce bani?) și să facă acolo
I – din ce bani? costă jdemii de euro locul
R – din impozite (20 euro). haidomne că fură. sunt destui bani și ieftine. nu ne interesează, să ni se dea să ni se facă
români românind, ai zis bine
Îți repet și ție: bani sunt . Vezi la neacoita cum schimba anual borduri,pavele,panseluțe, face ‘terenuri de sport’ în zone nepopulate…asta cu ‘nu sunt bani’ e pentru prosti…
Știi cât a fost cea mai mare valoare data pentru închirierea unui loc de parcare de resedinta, tot în sectorul păstorit de neacoita ? Vreo 35 000 lei…
@car – 1 loc parcare subterană/supraterană punem 25000 euro (medie – la negoita a costat 50000 dar cine mai numără)
sunt circa 2 milioane de mașini în buc. e nevoie de 1,7 milioane locuri de parcare, după mintea unora, presupunând că ar exista teren în a 5a dimensiune. asta înseamnă 42,5 miliarde euro! bugetul total al orașului pe vreo 20 de ani, și asta dacă nu mai faci nimic nimic nimic altceva decât parcări! deci unde sunt bani? și în câte mii de ani s-ar construi 1,7 milioane de locuri? cu ce muncitori, ce firme? nu realizezi ce aberații utopice
@Flat, dacă un loc de parcare subteran costa 25.000, cum îl vând dezvoltatorii imobiliari cu 15.000?
„Îți repet și ție: bani sunt”
Pentru parcari in Bucuresti: mai intai si intai, nu mai e pamant. Pentru un milion de masini ai avea nevoie de minim 10 milioane de mp de teren pentru parcari, daca vrei supraterane. Nu mai vorbesc de bani: un mp in bucuresti e undeva intre 1200 si 1500 de euro. Discutam de mult peste 10 miliarde de euro pentru a cumpara asemenea suprafete, chiar daca ar exista. Cine sa le cumpare? Primaria? Ca sa le inchirieze cu 60 de euro/an dupa aia?
Pentru parcari subterane cu mai multe nivele. e deja o chestie si mai scumpa. Daca ar fi o chestie care sa stea in picioare, ar exista deja firme private care sa faca asa ceva in Bucuresti. Ghici ce, nu exista.
Pe scurt: nu, nu sunt nici bani, nici teren destul pentru ca cele 1,5 milioane de masini din Bucuresti sa aiba fiecare locul de parcare. Asta e realitatea de la care plecam.
Zarax, dezvoltatorii construiesc parcarile subterane sub bloc. Oricum faceau fundatie acolo, oricum sapau groapa, oricum turnau beton. Costurile sunt absorbite in costurile intregului bloc.
Primaria daca face parcare subterana probabil face un parculet deasupra, sau cel mult o cladire de mici dimensiuni.
Supraterane multietajate, pe terenurile pe care acum sunt parcari de resedinta ; sunt destule astfel de terenuri generoase printre blocuri, comuniștii au avut minte sa lase spatiu între ele: se multiplica astfel nr de locuri pe aceeași amprenta la sol; nu ar mai avea poate lumina naturala acele blocuri, dar sa ne hotărâm ce vrem…
Culmea, tot neacoita face de astea la blocurile pe care le face cu frasu 😀 ; cica e vreo 5000 euro locul
@car aberezi. unde sunt parcări de reședință sunt lângă bloc, deci dacă te urci pe verticală încalci distanțe minime și însorire. … exact ce zici, lumină naturală. sigur că ar fi imbecili care ar locui ca în beci numai să aibă loc de parcare alăturat, eventual să intre direct din mașină în dormitor pe o pasarelă ceva.. dar nu cred că sunt atât de mulți oameni bătuți în cap în acest oraș, probabil procentul e cam ăla de 10-15% auriști daci liberi conspiraționiști
Silicon, cum zicea cineva mai sus, 1 loc de parcare = 15000 euro la dezvoltator, probabil cost real pe la 10000 (parcarea este betoane+ventilatie+semnalizari+instalatii PSI, nu trebuie alte instalații, AC sau termoizolație), inchiriat cu 500/an, in 20 de ani recuperat costul. Nu este rocket science, si nu trebuie facut totul ACUM, pot incepe cu parcări mici.
@car: si cat ar trebui sa coste un loc d-asta de parcare pe an? Si nu ma lua ca platesti impozit si tre sa fie gratis :))))
Căutați pe Google maps, Strada Rotundă nr 13 , București. Se găsesc soluții dacă s-ar vrea.
punKreas, minim 100 euro pe luna. Dacă nu iti permiți sa dai 100 euro pe luna , e alternativa participării la licitații pentru locuri de resedinta ‘clasice’ , pe asfalt.
@Flat, la Negoita locul de parcare sub unul dintre cele mai mari bulevarde din Bucuresti a costat aproape 35.000 euro. Si asta este considerat unul dintre cele mai mari preturi…
Daca in schimb vrem sa vedem, cat ar fi pretul realist al unui loc de parcare suprateran, putem sa luam in calcul Olimpia Parking din Otopeni.
Acolo s-au investit aproape 20 milioane euro pentru 1500 locuri + terenul aferent, adica in jur de 13.000 euro pe loc.
@Andrei G, terenul în Otopeni nu costă cât terenul în București. pt că nimeni nu ar dori să locuiască lângă aeroport, deci investiția acolo a fost relativ minimă (cel puțin pe teren)
și chiar cu 13000, tot e un cost pe care majoritatea nu l-ar accepta, 13000 e o mașină jermania tedei sh, cum să dea românul alți 13000 pe loc? daia a murit el la revoluție, să nu poată să o lase moka pe trotuar?
La 500 lei/an se amortizeaza la sfantu asteapta. In 10 ani abia se aduna 1000 EUR.
La fiecare 10 ani trebuie inlocuit tot sistemul PSI, posibil si cel de desfumare si o multime de alte componente.
Fiecare parcare subterana trebuie sa aiba mentenanta pe PSI, desfumare, sistem de acces, lifturi si sa mai faca cineva si curat. Toate astea costa in fiecare an si costa mult.
Scopul dezvolatatorilor este sa vanda apartamentele. Cu cat sunt mai ieftine locurile de parcare, cu atat le este mai usor sa le vanda. De-aia sunt ieftine. Proprietarii din rezidentiale cumpara locuri de parcare doar cand se aglomereaza pe strada si nu mai au unde parca gratis.
Ca idee, eu dau 100eur/luna cu contract, la parcare subterana (care are si chargere) intr-un oras unde mp de apartament in zona respectiva costa vreo 11.000 eur. Exista si cu 80 eur dar cu lift (practic intra 4 masini pe 2 locuri de parcare).
Dar fiecare bloc nou de pe aici are cel putin 2 nivele de parcare, adica de ordinul sutelor de locuri. Iar in fata lui daca exista 5 locuri pe strada e maxim noroc. Evident ca daca parchezi aiurea ai incasat amenda urgent..ce sa vezi! Practic 90% din posesorii de masini cred ca au si parcare platita, restul ocupand putinele locuri de pe strada.
construcția unui loc de parcare standard, 2.5x5m,la nivelul straziise duce undeva la vreo 5000 de euro. ma rog, astew erau preturile acum aproximativ 12 luni. doar costuri.
@Flat, poate am inteles eu gresit, dar parea ca discutia aici este despre a construi Primariile locuri de parcare pe spatiile/domeniile deja detinute de acestea.
Si da, terenul in Otopeni este mai ieftin decat in Bucuresti, dar nu cu mult (mai ales cand discutam despre teren din jurul aeroportului).
Sunt de acord cu tine ca este foarte greu sa faci parcari si chiar si la 13.000 euro vor fi foarte multi care nu vor fi dispusi sa cumpere. Spuneam doar ca sumele alea de 25.000 – 50.000 euro pe care le-ai vehiculat tu sunt putin umflate.
clara e proasta. si nesimtita.
obor=producatori locali :))))) mai bine zis marfa respinsa de supermarketuri, poate chiar si cea aruncata la sfarsitul zilei si in rest importurile din turcia.
m-am oprit doar 15 minute. macar avea avariile pornite? nu? de aia au amendat-o.
ar trebui sa fie… adica nu e.
solicitarea datelor pentru emiterea amenzii. adica se duce la aprozar cu masina de firma. si dupa aia cand o suna politia la firma se face ca nu stie. ca de aia au trimis-o prin posta cu aviz si confirmare de primire.
ah, am spus ca clara e nesimtita si proasta?
aaa, vesnica problema a buricului universului, bucuresti. Cele 4 masini ale bucuresteanului de rand si parcarea lor. O sa muriti de inima de la asta.
Ieri am iesit sa ma misc, sa merg. Si daca tot ajunsesem pana intr-un punct am zis sa continui pana la un supermarket. 3km dus, 3 km intors, racoare, n-am crapat, am luat niste banane.
Sper ca erau banane de la producatorii locali
Nu-ti cumperi masina daca nu ai deja loc de parcare. Nu este simplu asa?
Când primăria îți cere actele masinii ca sa poți depune cerere pentru loc de parcare, nu mai e așa simplu.
@Zarax, dar de ce te duci imediat cu gândul la parcările-pomană ADP? poate NickRo se referea la parcări private, în general.
sistemul ADP oricum trebuie desființat, fiind discriminatoriu și aberant. locurile publice trebuie să fie nenominale, ocupate cu abonamente zonale, nu alocate pe mașină ca și cum ar fi proprietatea cuiva
Ai si tu dreptate aici. Daca ne gandim la echitate, nu prea este corect ca unii sa primeasca spatiu pe domeniul public si altii nu.
ahahaa, saraca femeie, cum e ea obligata sa vina cu masina si sa parcheze aiurea, cum face ea un bine societatii ca ia de la producatorii locali si cum e o doamna ca nu se duce la restaurant dupa mici. ea e o victima a societatii, e practic obligata sa mearga acolo si sa parcheze prost.
acum sincer, unde are ea dreptate, e ca amenzile alea se dau complet aleatoriu, cand li se scoala la politisti vin si dau 3 amenzi sa isi faca norma, apoi dispar pana data viitoare cand li se mai scoala si intre timp se parcheaza in continoare complet deampulea, ca scopul politistilor nu e sa rezolve o problema (recte sa fie strazile mai libere si traficul mai ok), ci sa colecteze amenzi. bucurestiul nu o sa se faca vreodata bine ca nu exista vreo motivatie sa se faca ordine, adica sa dea amenzi de fiecare data cand se parcheaza aiurea si sa se mai faca parcari unde oricum nu se circula si parcheaza lumea, ca asta ar insemna sa se dea mii de amenzi si cine ar face asta si-ar pune populatia in cap.
Cică Ziduri Moși are circulație restrânsă. Nici gura nu-i miroase…
Am stat cativa ani in zona aia si Ziduri Mosi era mereu aglomerata (piata Obor + mall), mai ales in weekend, dimineata. Problema cu masinile parcate in paralel cu piata e ca te obliga sa mergi pe linia de tramvai care e faimoasa pentru cat de rupta e. Politia locala e mereu pe acolo sa dea amenzi, si asta dinainte de pandemie.
Stau in zona de o viata, acolo sunt parcari peste tot, subteran pasaj obor, langa primarie (cu plata prin sms/aplicatie), in piata, la mall veranda. Daca chiar nu vrei sa platesti 2,3,5 lei, poti parca pe sos. Avrig sau pe la blocurile din imprejurime. Multi sunt nesimtiti si parcheaza fix langa piata (pe Ziduri Mosi) uneori blocand trecerile de pietoni din zona. Dar de ce sa caute domnita parcare 10 minute cand poate s-o lase fix unde are treaba ? Ce, incurca pe cineva ? Fix mentalitatea asta merita amendata. Felicitari Politia Locala Sector 2 ! PS: Din pacate, primarul Mihaiu nu a amenajat noi parcari de resedinta (ar trebui sa se ocupe si de mafia ADP S2) sau cu plata in sector, mai tot este din perioada Ontanu.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Îți scapă faptul că locatarii de la ultimul etaj nu ar fi cei mai fericiți să le vâjâie roti și motoare în cap ziua și mai ales noaptea
De asemenea, un lift pentru mașini?! costă enorm, cine îl cumpără, cine îl întreține? Intemperii, ploi? Dacă e zidit trebuie autorizație de construcție .. locatarii nu se înțeleg la 100 lei pentru o banala zugrăveală și tu crezi că ar coopera la o investiție de câteva zeci de mii de euro, in cel mai bun caz
„Interes public” plus ceva sa le indulceasca „chinul”, de genul niste scutiri de impozite catre administratia locala, si oricum cu o antifonare buna se rezolva in mare parte problema deranjului.
Cat despre lifturile pentru masini, cumparatorii ar fi primariile, ar fi o investitie publica, din bani publici, la fel ca si pana acum.
Comparativ cu achizitia de terenuri de sute sau mii de euro/mp, mai ales cand terenul pur si simplu nu mai exista, nu pentru sute de mii de masini, constructia propriu-zisa, avize, exproprieri, etc. – cred ca asa ar fi o mana cereasca pentru toata lumea.
structurile compromise de aceiasi ocatari le-ai luat in calcul? unul o debara, altul un stalp, al treilea o diafragma…, open space ftw
Cati dintre locatarii de la ultimul etaj si-or fi facut debarale demontand stalpii sau peretii de rezistenta ? 1% ? 0.1% ? mai putini ?
Chestiunile astea trebuiesc investigate pe rand, in momentul in care se face analiza structurala a cladirii in vederea implementarii solutiei propuse.
Nu inteleg minusurile…e doar o idee…
Lol, deci dacă blocul are 10 etaje și de la 1 la 9 se sparg pereți dar ăla de la 10 a fost cuminte, totul e ok.
O soluție care chiar e posibilă e achiziția de sisteme de parcare de suprafață pe două nivele (pe două am văzut eu, probabil că sunt și pe trei). Plasate pe spațiile vechi de parcare, practic aproape dublezi numărul de locuri. Dezavantajul e că sunt cam urâte.
Dezavantajul e ca sunt foarte scumpe, practic construiesti de la zero.
E nevoie de thinking outside the box aici.
Problema pe care o vad eu este liftul care urca masinile pe bloc. Asta o sa genereze probleme. Solutia este heliul: il bagi in anvelope si masina urca singura pana pe bloc. Cred, nu am testat.
commodore (eu am fost fan spectrum :P), u contează etajul. incarcarile, orice ar fi ele, se descarca pe structura avuta la dispozitie. ai taiat un stalp la etajul 2… ghinion, va fi tensiune mai mare pe fierul de la 3.
da, de obicei sunt supra dimensionate si in mod normal ar suporta ce zici tu. dar… romania.
Ai fumat bine înainte să emiți elucrubatiile astea, aici?! Ok, sunt soluții asemănătoare, vezi Penthouse-uri prin Singapore sau unde, unde există lift pentru mașini, dar e ceva rarisim, dar e doar pt acel apartament, nu ditai blocul de pe vremea comuniștilor…
N-ai viziune, alea sunt de fapt helipaduri pt elicopterele de transport in comun pe care o sa le scoata ratb 🤣🤣🤣
Merg pe sens invers ca infrastructura nu permite fluxul, parchez in intersectii ca infrastructura nu permite fluxul, fac caca pe strada ca infrastructura nu permite fluxul, arunc gunoiul pe jos ca infrastructura nu permite fluxul, arunc gunoiul de la balcon ca infrastructura nu permite fluxul, merg cu 130 km/h in localitate ca infrastructura nu permite fluxul. Cumpar 10 kg de legume si fructe ca infrastructura permite fluxul.
Orice ilegalitate nu este a mea este a infrastructurii care nu permite fluxul, precum si a faptului ca in alte parti se permite.
Interesant punct de vedere are doamna, not. :))
Pai e frumos așa? Cum adică sa afle interlopii datele personale ale polițistului???
https://www.g4media.ro/un-politist-acuza-ca-i-au-fost-accesate-datele-personale-in-interesul-unui-om-de-afaceri-ministerul-afacerilor-interne-anunta-o-ancheta.html
Merg in fiecare weekend in Obor, sunt fix 4 parcari in zona,
1.Veranda Mall la 200m de piata (plata)
2.Parcare subterana Obor (plata)
3.Parcare Primaria S2 la 200m de piata (plata)
4.Parcare alveola intre strada Chiristigiilor/Ziduri Mosi si Ion Heliade Radulescu la 100m de piata.
Doamna se ca*a pe ea intr-un mod grav, a parcat ca un bombardier de Craiova si in adevarul stil romanesc, tot ea comenteaza.
Eu am râs doar la „descurajează lumea să vină la piața Obor”, de parcă ăștia de vin cu mașinile țin piața în picioare.
De asemenea, am surâs la comparația cu Controceni – un cartier de căsuțe și bloculețe care are o piață volantă în weekend comparat cu un cartier muncitoresc plin de blocuri de „10 etaje.
Bonus points pentru „da’ ce-am făcut șefu, am parcat 10 minute aici cât am cumpărat alimente de bază pentru familie!!”
Peste 50 de comentarii la un articol despre un pomelnic al unei doamne plangacioase. Asta demonstreaza ca romanii citesc in ciuda a ce zic editurile. Sincer cand am vazut acel wall of text am zis „fuck that, nu citesc mizeria asta, sigur a facut femeia ceva”. Nu am gresit :)))
femeia nu face absolut nicio legatura intre faptul ca masinile parcate, printre care si a ei, ocupau banda 1 iar din cauza lor cei care stateau la coada sa intre in parcarea subterana ingreunau traficul pe banda 2. bai, dar niciuna… si mai si scrie ca alea parcate nu incurcau cu nimic, pe cand alea care stateau la coada, incurcau…
Singura actiune civica pe care romanul e dispus sa o faca este postatul pe net.
Pentru mine e incredibil in ce hal a ajuns locul ala. Nu pot sa inteleg apatia si lasitatea neamului astuia.
Dar e bine asa. Trebuie mai multa bataie de joc, mai multa sclavageala. Daca merge… de ce nu?
Eu in zonele astea ‘fierbinti’, as face parcari (mici) cu taxa mare ca la aeroport. Stai doar 10 min la piata? Super! Baga 30 lei la bariera! Ai depasit? Inca 50 pt fiecare 10 min!
Săraca de ea. Sa o punem in legătură cu ăia doi frați dați afară din apartament. Par sa se potrivească!
Eu sunt din ăla mai hater și am ceva cu oamenii care parchează fix pe trotuarul ăla de vis a vis de piata. Plus că sunt nesimțiti și nu parchează paralel ci în spic până la gard. Eh..mai treci pe trotuar dacă poți…
Mi-a sărit capsa când eram în zona iar o femeie cu copilul în cărucior mergea pe mijlocul șinelor de tramvai. Nu mai zic că își luă claxoane de la cei din trafic.
Politia locala păzea intrarea în parcarea subterană a pietei..adică nu făceau nimic. M-am dus frumos, am luat academic organul la organ și le-am spus că dacă nu se mobilizează sa dea amenzi o sa sun la rutieră. S-au mobilizat…
Săreau cetățenii din piata potârnichile să își ia mașina și să scape de amenzi. Se uitau și potârnichile și organele urat la mine că le-am stricat ziua. Dar csf, n-ai csf…
Am stat langa ei până nu mai era nici măcar o mașină pe trotuar. Ei au justificat că ” oricum vin alții după ce pleacă ei, n-au ce să facă”. Eh, cum mi s-au împământenit obiceiul, de fiecare data când sunt în zona, eliberez trotuarul ăla.
zeci de comentarii in care multi propun solutii sa faca parcari. Ba, da nici unu nu da solutii pt. un oras fara masini, solutii pt. piste, pt. transport in comun.
Zic eu una, sa inchida 2 benzi dintr-un bulevard, 1 banda pista, 1 banda doar transport in comun. Daca e cale libera, imediat mergi 5-10 km cu bicicleta/transport in comun.
De la atata puhoi de masini ce e in centrul universului acolo, transportul in comun e tot timpul blocat.
Ba da, sa se facă și piste dedicate, protejate, pentru biciclete,trotinete.
Dar foarte mulți au deja mașină. Masini care trebuie parcate undeva. Pentru a nu mai fi lasate pe trotuare, pe prima, a doua bandă, trebuie locuri de parcare. Pentru blocurile vechi, o soluție ar fi construirea de parcari supraterane, supratejate (maxim 2 etaje sa spunem) cu închirierea locului la minim 1000 euro pe an.
Pentru blocurile noi, sa înceapă sa fie băgați la pușcărie investitorii care nu fac un loc de parcare per apartament și bugetarii care semnează receptia știind ca nu sunt aceste locuri de parcare.
Dar, suntem în romanica….
@car unde
Pentru blocurile vechi soluția ta
Unde? „Sa se construiasca” cine?
Din ce bani?
Fonduri europene nu îți dă nimeni pt parcări. Buget propriu e secat de alte pomeni și subvenții. Deci?
Și revin. Unde? Nu există terenuri. Pe spațiul verde ?
Masinile existente se vor vinde in provincie. O sa scape lumea de ele.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Ti-am spus mai sus. În spatele blocurilor,
acolo unde sunt acum parcari de resedinta. Construite de primarii. Închiriate de primarii.
Te-ai uitat pe Google maps la Strada Rotundă nr. 13, București? Îți place ?
cart. Titan este un caz mult prea fericit unde blocurile sunt suficient de aerisite
în rest, majoritatea locurilor ADP sunt pe fâșii la stradă sau la alei care nu pot acommoda o construcție similară.
te provoc să găsești spațiu pe str. Cetatea de Baltă 22, de exemplu
chiar nu există asemenea spații și sincer arată ca un kwr și aș prefera un părculeț sau teren de baschet sau ceva recreativ acolo
Da, chiar arata urat parcarile astea supraterane. Poate solutia mai buna ar fi cu parcari subterane si parculete la suprafata. Desigur, acolo unde spatiul permite asta.
Ideea este ca transformarile trebuie sa aiba loc treptat:
– faci o parcare subterana cu 15.000 euro locul;
– apoi incepi usor, usor sa desfiintezi toate locurile de la suprafata (sa spunem pe o perioada de 5 ani);
– dupa 5 ani dai amenzi tutror celor care parcheaza in zona.
Asa, locatarii nu mai au dreptul sa se planga pentru ca au avut ocazia sa-si cumpere loc de parcare, dar au refuzat.
cost of doing business- vrei parcare in fata fara sa astepti cu fraieri sa intri in parcare platesti si asta e.
Pățit un coleg. Oraș mic, parcat pe loc de handicap, doar 5 minute boss, amendă 2000 de lei, minim. Omu era revoltat că a aflat de amendă când a trebuit să plătească ceva la primărie și că nu a avut nici-o înștiințare că a fost amendat. Nu bag mâna în foc nici pentru el dar nici pentru poliția locală că i-ar fi pus o înștiințare pe parbriz.
Nu știu, suntem în 2023 și ne bate digitalizarea aia nenorocită pe care alții o folosesc de ani de zile.
Nici eu nu bag mana in foc pentru Politia Locala, dar imi este greu de crezut ca amenda a ajuns la Taxe si Impozite fara sa ii fi fost trimise cel putin 1-2 instiintari prin Posta (dintre care cel putin una cu confirmare de primire).
Nu știu cum să zic mai elegant dar mă doare în pwlă de locurile voastre de parcare din București. Io vreau o autostradă care să ocolească toată mizeria voastră. Unde fac petiția online?
Poti sa incerci sa ii scrii deputatului si senatorului care au fost votati in vagauna voastra si va reprezinta interesele in Parlament.
N-ai nevoie, A0 sud e in lucru, cu putin noroc se va merge pe ea din toamna anului viitor.
Acolo merg facute cam 5locuri, pentru ca strada permite doua masini in paralel plus cea parcata, insa si la o privire pe street view, fiecare le lasa cum le vine, MEREU taxi parcat bai nene EXACT unde e ingust la trecere, fix acolo se pune, nici nu pleaca de la semafor masinile ca se opresc in taxiul vietii. Apoi foarte frecvent masini in statia de autobuz, aletle lasate alandala, ba spic, ba la un metru de bordura. Intr-o vreme zilnic erau acolo Politia Locala si dadeau amenzi si tot de indata cum plecat se umpleau. Nu mai zic ca parcau sincu ei de fata.
La un moment dat dupa accident cu pieton, era rutiera exact la trecere. Cu ei de fata treceau mosii pe rosu in fata masinilor si apoi faceau scandal ca de ce li se da amenda. Faza cu rutiera a tinut doar cateva zile. Altfel ani de zile nu am vazut picior. Si nici dupa „actiunea” lor.
>>Ultima excursie la piață domnu’ Dan, vă dau lista: 2kg roșii, 3kg cartofi, 3kg vinete, ardei+diverse rădăcinoase, pepene 9kg, 2kg lămâi, brânză și alte scheme dă ciobani, pâine și 2 legături bio de mărar. Peste 20kg. Piața e unul din puținele locuri în care merg cu mașina.
Ce dr@cu (ptiu, scuzati!) faceti cu atatea chestii, domnu’? Luati pentru 3-4 persoane, da? Eu nu mananc asemenea cantitati decat in 2-3-4 saptamani, zic. Prin urmare: 20 d ekg nu le poate duce un om, dar 3-4 oameni da. Cu plasa, cu autobuzul. Si de ce trebuie sa iau lamaile si altele din piata, de ce nu de la marketul din colt, pentru 0.5-1leu/kg in plus? Pai cat costa carburantu’, eh, eh?
Dar unde puneti 9kg de pepeni, aveti 2-3 frigidere, zic?
Nu inteleg cu 9 kg de pepeni ti se poate parea mult. Adica, daca sunt pepeni mai mari, o singura bucata are 9 kg. Au fost perioade cand am cumparat si pepene de 14-15 kg.
Abia se așteaptă un context să putem fi amendați.