Toți am fost tineri, unii dintre noi am avut mașini mai puternice, alții nu, destul de mulți am învățat să nu ne dăm la antrenori când suntem pe șosea. Mai ales acum cu internetul poți să te uiți un pic pe listele cu mașini și să-ți faci o idee cam pe unde ești și cu cine poți face pe șmecherul.
Am făcut introducerea asta ca să mi-o bat de un coclețel cu Golf5, care era cu oole pline, de două ori a accelerat când era depășit, de două ori l-am umilit fără să vreau, și tot nu se lăsa cu cazanul lui 1.9tdi.
Mi se pare adorabil. Eu înțeleg că văzuse o ciungă japoneză, și hibrid, dar nah…
Drum de 250km, pe ploaie, 10% cu lumini complet stinse, 20% doar cu DRL-uri pe față și nimic pe spate și zero mașini poliție. Zero.
Dar e bine că s-a dat legea că trebuie să avem faza scurtă aprinsă non-stop, problema e ca și rezolvată.
Cele două categorii care au constant luminile stinse sunt fix ăia care le știu pe toate, șoferii profesioniști (dubiști, taximetriști) și femeile.
E adorabil să conduci pe ploaie, să vezi câți posesori de BMW stau cuminți în banca lor.
Am văzut și o mașină în șanț, era un Avensis care pierduse controlul într-o curbă, la faza clasică: viteză, tras brusc de volan, devenit sanie.
Ajung din urmă un Urus. Omul conducea ca și cum ar vrea să depășească, dar nu o făcea. Trec câteva ocazii să depășească mașina din față, el tot cu o roată peste linia de mijloc, nimic. Plm. Pedală și aia e. Poate mergea la consum.
O superbă groapă din Brașov.
La aia cu soferii „profesionisti” care merg cu luminile stinse – tot din profesionalism ei stiu ca fac economie de carburant, ce stim noi….
Iar aia cu BMW-urile prefer sa fie toti cuminti pe ploaie decat viteji si infipti in altii care conduc regulamentar.
Posesor de bmw-uri in ultimii 10 ani aici: nu e chiar asa cu derapatul masinilor rdw pe ploaie. Daca ai anvelope bune si nu ai impresia ca legile fizicii nu ti se aplica si tie, atunci nu ai nicio problema. Daca intr-o curba intri cu asemenea viteza incat sa derapezi, nici nu mai are importanta daca e rwd sau fwd. Singurul tip de tractiune care te salveaza cel mai mult de propria prostie e cea integrala.
Cred ca atunci cand ploua afara oamenii merg instinctiv mai incet, ceea ce mi se pare normal. Sunt o groaza de filmulete pe yt cu masini fwd sau rwd care acvaplaneaza, intr-adevar pleaca diferit, la cele fwd simti ca nu mai ai directie, iar la cele rwd te invarti direct, dar cauza in ambele cazuri e viteza excesiva.
Daca ne gandim ca toti cu rwd merg mai incet pe ploaie fiindca altfel nu se poate, inducem ideea ca daca ai fwd nu e cazul sa mergi mai incet, indiferent ce anvelope ai, ceea ce nu e deloc adevarat.
@Maferescdeciuma Posesor de AWD, daca esti suficient de prost, nu te salveaza nici AWD-ul in combinatie cu anvelope premium noi. Problema la integrala e ca iti da foarte multa incredere pana in momentul cand pleaca. Iar cand pleaca, o recuperezi foarte greu. Testat la un trackday pe ploaie, nu pe drum ca toti cocletii.
@Maferescdeciuma: +1
RWD și aici, not by choice, ci că așa s-a nimerit să fie,. Am avut probleme minime până acum, îmi place mie să cred fiindcă nu prea am fost idiot, deși au fost dăți când am fost și idiot, inevitabil. Dar DSC-ul/ESP-ul e cuplat tot timpul și i-am pus mașinii din prima gume bune și de iarnă și de vară. Tind să cred că are legătură și cu asta. Cea mai sketchy ocazie a fost astă iarnă, când am intrat prea tare într-un ac de păr pe Poiană, pe ceea ce părea că e asfalt uscat, doar că nu era. Am crezut că o să pup parapetul, dar DSC-ul m-a pus pe trasa bună. M-am căcat pe mine, evident.
În rest, la Brașov tot de Passat-ul B5 cu numere de Buzău mi-e cel mai frică.
Mx
Rwd la mine. Iveco daily 180cp. Am avut Fiat ducato fwd, 150cp. Fiat era mult mai ușor de redresat, o singură dată a plecat spatele în 500k km. Iveco e mai periculos. Deși esp și TC sunt foarte agresiv setate, derapează de spate foarte ușor, când plouă e distractiv. Cauciucuri Bridgestone noi. Pe uscat nu mi s-a întâmplat niciodată, setarea agresivă a sistemului de siguranță taie imediat puterea și te aduce pe traiectorie. Nu a subvirat (iveco) niciodată și nici nu am reușit să fac să scârțâie cauciucurile, fie pe față sau pe spate.
Fiat cu fwd era mult mai iertător, puteai declupa esp(iveco nu are butonul și nici nu aș vrea să existe). Era foarte subvirat setat (adică pierdea aderență întâi pe față), dar relativ ușor de redresat dacă nu exagerai.
Awd te ajută la tracțiune, nu prea are ce face într-un derapaj…..
@Ionut +1 pentru curajul si intelepciunea de a testa intr-un trackday
@Maximilian da, daca nimeresti portiuni inghetate ajungi sa simti niste adrenalina nedorita.
@Fisherman ma bucur ca ai mentionat de Iveco, nu stiu de ce majoritatea cand aud de RWD se gandesc automat la BMW, dar sunt mai multe marci care ofera RWD ( cateva exemple ce pot fi vazute lejer pe strazile din RO: Mercedes, Ford, Iveco ). Dar totusi ca sa fiu cinstit, trebuie sa recunosc ca exista un motiv clar pentru care toti se gandesc la BMW, mai exact numarul de accidente in care e implicata marca asta…din pacate.
Stau cuminți pe ploaie daaar, și când iese soarele…
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Dar tu cand ai parcat in parcarea aia amenajata nu ai vazut ca ai parcat sub unu dud? Sper ca nu mergi cum parchezi (cu ochii in pamant).
Am o banuiala ca erau si alte locuri libere fara dud deasupra….
N-am înțeles, ai zis că e mult 12 lei/24 h și ai parcat free sub dud?!
Ai n-ai dud, parchezi, dude.
Sa facem o recapitulare:
– te-a deranjat ca cei de la hotel nu stiau romana, dar totusi ai platit si te-ai cazat acolo;
– ai gasit parcare cu 12 lei/zi, dar ai preferat sa nu platesti si sa parchezi undeva pe un teren gol (sub un dud);
– desi acolo nu era parcare si nu ai platit nimic, la final ai fost nemultumit ca nu a venit nimeni sa mature in jurul masinii ca sa nu te murdaresti pe incaltaminte.
comentariu scris de ChatGPT
@vectrapxi: meritai sa cada dudul pe masina, sincer. Cam asta ar trebui sa se intample fomistilor de genul
”Cele două categorii care au constant luminile stinse sunt fix ăia care le știu pe toate, șoferii profesioniști (dubiști, taximetriști) și femeile.”
Cu un accent pe ”femei” care nu ar trebui să fie la volan. Nu sunt misogin sau că am ceva cu începătorii dar să fii speriată și să pui frână în TOATE curbele pe un drum șerpuit ca Defileul Jiului de ajungi la 20-30 pe porțiuni unde se putea merge cu 50-60-70 e prea de tot.
Când am putut să le depășesc am văzut că toate aveau poziția aia la volan cu nasul lipit de parbriz.
Nu am fost mărlan, am păstrat o distanță sigură pentru că mi-am dat seama că este speriată de curbe dar unii nu au ce căuta pe drumurile publice cu o mașină chiar dacă sunt posesori de carnet.
Asa e, stapanesti sau nu volanul, esti prima data pe o categorie de drum, ii dai blana, ca sa nu-l superi pe Shoric.
Ștefania, dacă nu ești în stare să mergi „in limita de viteza” de pe un tronson de drum și pățești faze d-astea in care tu ai 20-30 km/h pe porțiune cu limită de 60, sincer, trebuie să mergi sa dai permisul înapoi de unde l-ai luat. Sau să înveți să conduci, dar ești un pericol până se întâmplă asta și felul în care pui problema mă face să cred că nici nu e un scenariu fezabil.
Unii dintre voi nu cred ca intelegi ce inseamna limita de viteza. Semnul ala pe care il vedeti pe marginea drumului, cu un cerc rosu si un numar scris cu negru in interior reprezinta viteza maxima admisa pe portiunea respectiva de drum.
Da, Andrei, exact așa este. Și în același timp este viteza cu care administratorul drumului considera că dacă mergi ești in siguranță pe acea porțiune de drum. Dacă tu nu poți merge cu mai mult de 50% din viteza aia pentru că nu ești capabil sa iei o curbă sau că ți-e frica, îmi pare rau, nu ai ce căuta la volan. Și e ok, putem sa avem păreri diferite, dar asta nu înseamnă că a ta e corecta. :))
Cred ca asa a gandit si politistul ala din Huedin.
Curba, dar hei, putea depasi viteza cu 50%. A depasit-o pana la urma, dar rezultatul n-a fost cel asteptat.
@Ciuby, am mers pe drumuri cu limita de 90, dar era plin de serpentine. Deci sunt situatii in care nu conteaza limita daca drumul e necunoscut, prost, cu gropi, sau plin de serpentine.
Pe scurt, sunteti misogini. Drumul nu este al tau, a lu’ tata sau a lui giani. Drumul este al tuturora si toti avem o treaba undeva. Pentru fiecare, treaba lui e importanta. Mi se pare maxim cu se transforma oamenii la volan si nu exista deloc empatie. Fie te ridici la standardul meu, fie iti tai permisul cucoana ca n-ai ce cauta pe sosea. La fel si pentru cei cu masini mai vechi („hai tataie cu tigaia, misca-te, huo”), un tir supraincarcata („al dracu’ ghinion, acu trebuie sa stau dupa el”), unu care are o avarie, tracteaza, cara ceva („al naibii sarac, nu putea sa ia o platforma, trebuia sa ma incurce pe mine”) si tot asa. Eu, eu, eu! Eu sunt cel mai important, restul sa dispara. D-aia treceti ma toti pe rosu cand abia s-a pus. Al dracului minut pierdut, va grabiti unde?
Numa’ patriarhi pe aici.
Cand mergeti la gratar ce faceti? Va suiti cu 2 bericioaice la bord sau o puneti pe nevasta?
iaca, am refulat si eu.
Ciuby frate , aia e viteza maxima legala cu care poti merge pe sectorul ala de drum , nu viteza ‘cu care administratorul drumului considera că dacă mergi ești in siguranță’.
Pe legislatia rutiera a carei tari ati facut voi scoala , manca-v-ar taica !?
Sunt misogin!
Am văzut femei ce știu să conducă și nu sunt multe……
Șoseaua nu este loc pentru învățat să conduci, activitate sportivă (DA cicliștii pluii, ăia de aveți de făcut ture cu bicicleta sportive pe DN) sau depozit de materiale.
Ăștia de luați apărarea celor ce merg cu 20/30 unde limita e 60, vă doresc pilot de avion care sa meargă cu 400km/h nu 800 cât e nevoie. Că ce e atâta grabă…
@AndreiG
Cred ca se referea la limita inferioara de viteza (cu un cerc albastru), cum am vazut prin Portugalia, nu prinzi 60 nu intri pe autostrada, mergi cu caruțele si tractoarele în rînd…
@VuAd și ceilalți interesați mai mult de formă și nu de fondul unei prevederi legale: cum pula calului credeți voi că s-au ales limitele legale pe diverse porțiuni de drum? S-a pisat unul contra vântului și așa a dedus cum e OK sau nu?
Dar, sigur, hai sa facem cherry picking, nu poți merge cu 90 pe serpentine, deci eu mănânc căcat pe internet și sigur sunt un idiot inconștient care la fiecare drum e la 1 metru departe de a sfârși in copac.
Hai sa ignorăm specimenele despre care un mod evident se vorbește aici și care n-au ce căuta la volan, aia din cauza cărora se face coada de 20 de mașini în spatele lor pentru că strada e pentru oricine și toată lumea are dreptul să meargă pe ea chiar daca nu e in stare sa meargă mai repede decât o bicicletă.
@Cristi, hai că am puțin timp, iar comentariul tău merită atenție specială, că pare că ești unul dintre aia cărora le-au căzut coaiele la un moment dat. Citește cu atenție, sper să înțelegi: mă doare-n penix dacă ești bărbat, femeie, peștișor de aur sau urs polar, eu m-am adresat Ștefaniei pentru că ea a răspuns aici, altfel părerile mele sunt fix la fel indiferent cu ce gen te identifici. Înțelegi?
Și ca să răspund ultimei părți a comentariului tău: nu trec pe roșu, nu merg „la grătar”, dar merg destul de des în dreapta când conduce consoarta, care, de altfel, e un șofer chiar OK, nu mi-e rușine cu ea la volan și nici teama că se omoară pe ea și copilul când trebuie să meargă undeva fara mine. Dar n-a ajuns in punctul asta conducand doar când capu’ la familie baga două bericioaice și trebuie să meargă înapoi acasă pe DNu, poate ar trebuie sa te gândești cum te raportezi la -ta, mai ales că prea ai sărit repede cu argumentul „sunteți misogini”, ești sigur că nu proiectezi niste păreri?
Eu și înainte le dădeam flash la băieți sa se prindă și să pună faza scurtă, cel mai tare ma enervau cei care îmi făceau prietenos cu mîna la gindul că le-am semnalat vreun radar cred, că faruri aprinse nu, am renunțat nu e nici o speranță.
Pai nu cu flash-ul. Stingi-aprinzi, stingi-aprinzi și vreo 20% se prind.
Am remarcat pe drum între Brașov și Sibiu unii cu faza lungă. Probabil nu vedeau prostia din capul lor.
Ăia cu DRL pe față probabil se cred singuri pe șosea.
Cu faza scurtă pornită minim 40% vedeau în X sau Z, poola mea de crăcănari.
Multi din cei cu DRL au si AUTO la faruri. Daca senzorul de lumina considera ca nu e destul de intuneric, raman DRL-urile, in loc de faza scurta + pozitii spate.
Parca UE au zis ca nu merita aprinse si alea de pe spate. Asta e altceva de discutat.
La fel, alta problema e si reglajul de faruri. Aia 40% nu stiu ca se poate regla in orice service si la ITP ar trebui sa le spuna ca bat aiurea si eventual sa le regleze.
Unde zice ca e obligatorie faza scurta?
Legea zice DRL sau faza scurta pentru cei care nu au DRL.
Nea„ Vali a specificat ca ploua.
Articolul 114 Regulament Cod Rutier, punctul e :
Conducătorii de autovehicule, tramvaie şi mopede sunt obligaţi să folosească instalaţiile de iluminare şi/sau semnalizare a acestora, după cum urmează:
e) luminile de întâlnire atunci când plouă torenţial, ninge abundent ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drum;
@Catalin, ce ai dat tu acolo e prevedere noua?
Nah nu este noua, dar este un cuvânt cheie acolo, TORENȚIAL. În rest DRL ar trebui să fie suficient, chiar dacă plouă și unii, gen conducători de japoneze hibride, sunt cârnați. Dacă plouă/ninge mai puternic (ziua sau noaptea) eu folosesc luminile de ceață pentru că acesta este scopul lor, din păcate unii nu știu să le și oprească noaptea după ce au ieșit din zona de vizibilitate redusă.
Mai sunt si alte cuvinte-cheie acolo: „alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drum”.
@Trl, „Dacă plouă/ninge mai puternic (ziua sau noaptea) eu folosesc luminile de ceață pentru că acesta este scopul”
De ce le zice lumini de ceata si nu lumini de ploaie/ninsoare puternica (sau ceata)?
Același motiv pentru care la magazin când ceri un bec iti dă un bec led și nu unul cu incandescență, dar cu 20 de ani înainte primeai un bec cu filament. Tu ești de-ăla care folosește făina doar în pâine și pula doar în mână ?
@None minima logică spune că din moment ce este specificată ploaia torențială, alte condiții care reduc vizibilitatea pe drum nu includ ploaia. Dar de unde nu e nici Dumnezeu nu cere.
Habar n-am daca se aprinde ceva pe spate cand am doar DRL, nici nu mi-am pus problema pana acum, desi am masina cu DRL de vreo 6-7 ani.
Aprind oricum din reflex farurile la ieșirea din oras sau cand ploua sau e ceata, in rest sunt pe auto
Un exemplu clasic de DRL-misepulism.
Am 10 zile de condus în România pe traseul Cluj-Iasi-Piatra Neamț-București-Iași-Constanța-Iași-Cluj… stres la cote maxime pe șosea. În afara localităților conduc în limita de viteză, în localități un pic mai repede în funcție de trafic. Numai banane am întâlnit: ori stau la câțiva centimetri în spatele tău, ori de abia se târâie pe drum… una peste alta haos și stres
Încearcă sa mergi puuuutin mai tare decât ceilalți. Nu 180, dar nici fix cu cât merg toți relaxatii, o sa fie mult mai OK.
la partea cu luminile… trebuie obligatoriu aprinse pe drumuri nu stiu cum, in conditii nu stiu cum, daca, daca sau daca….
auzi ba, da pe celelelate e vreo sanctiune daca merg cu ele aprinse? NU. si atunci de ce sa imi bat capul? le tin aprinse mereu si gata.
Asa am mers si eu intotdeauna, cu luminile de intalnire aprinse. Si fac asta indiferent ca sunt in oras sau pe drumuri judetene/nationale, indiferent ca afara este soare orbitor sau este innorat.
„doar cu DRL-uri pe față și nimic pe spate”
E legal să circule aşa. Dacă citeşti legea, exact asta spune: cond. duto sunt obligați să folosească în timpul zilei luminile de întâlnire (faza scurtă) sau luminile pentru circulația diurnă (în engleză, DRL – Daytime Running Light).
Ai dreptate, dar ți-a scăpat partea cu ploaia.
Daca ai masina dotata cu DRL, nu ar trebui sa ai si senzor de ploaie care sa aprinda automat luminile de intalnire?
Asta mi se pare o scapare din partea producatorilor.
„Drum de 250km, pe ploaie, 10% cu lumini complet stinse, 20% doar cu DRL-uri pe față și nimic pe spate și zero mașini poliție. Zero.”
Da, zero politie cred. Restul doar procente asa sa fie. Cum doar 10% cu lumini complet stinse? Cred ca n-ai fost prea atent …
Pe drumul asta:
https://goo.gl/maps/5fspifaCZ3NjBpHv9
pe ploaie torentiala, am intalnit o masina de teren cu baia de ulei sparta, eu fiind cu Seatul. I-am pescuit pe toti si i-am dus in primul sat, soferul a ramas sa astepte. Nici semnal nu e acolo.
E un drum care imi scurteaza distanta pana la Lopatari cu vreo 100 km.
https://youtu.be/r20Zr2xc-no
Chiar că poliția nu mai este în trafic. Săptămânal merg pe drumul Rădăuți SV – Vama Borș și foarte rar văd câte o mașină de poliție și aia de comună. Poliția rutieră ar trebui dată dispărută. Ultima dată am fost oprit la o verificare în 2020.
Nu îți imaginezi câte mizerii văd pe drumul ăsta, de la bizoni, la proști care merg la consum cu 30 km/h, la șicanări și chiar bătăi… În Huedin un tataie burtos m-a depășit și la reintrare pe bandă aproape s-a urcat pe un tinerel care la rându’ lui nu a putut ierta și bătaia a fost gata. De acolo până în Bonțida, unde tataia a părăsit drumul, tot timpul s-au șicanat, depășit, blițat… Ceva de vestul sălbatic. Mă întreb dacă mergeau până la Iași oare dădea vreun polițist de ei?
Faptul ca tu, om la ≈40 de ani (cred), cu familie si responsabilitati, „ti-o bati de un cocletel cu Golf5” spune mai multe despre tine decat despre „cocletel”.
Pana la o anumita varsta societatea poate sa iti mai ierte din prostii. Pnm, cu totii am avut 20 de ani, cu totii am facut greseli. Dar daca inca mai participi in concursuri de masurat pula de genul descris in articol (si apoi il mai si prezinti aici), problema nu e la cocletelul de 24 de ani.
Stiu poezia, nu m-a intrebat nimeni, sunt carnat, etc.
I’ll see myself out.
eu: eu depășeam, ăla a accelerat, eu l-am umilit. s-a opintit, m-a depășit el, am mai mers un pic, l-am depăsit iar, iar a acelerat când era depășit, iar l-am umilit:
tu: ce prost ești, să mor io.
eu: excelent, mă bucur că ne înțelegem.
Nu cred ca te-am facut prost, dar ok.
E o diferenta de optica aici. Conduc si eu destul de mult si niciodata n-am vazut valoarea in a „umili” cate un specimen d-asta. Nici la 18 ani cand am luat carnetul, nici acum. Ba din contra, mi se pare ca duce la propagarea problemei. De exemplu : „cocletel” la 22 de ani da de zoso.ro, citeste articolul, vede expresii precum „sa ne dam la antrenori cand suntem pe sosea”, „iar l-am umilit” etc si ii confirma doar ceea ce deja avea in minte : ca daca nu il lasi pe ala cu suv sa te depaseasca esti jmeker!!!
Un cocletel d-asta la 22 de ani atat are in viata : cazanul ala 1.9 tdi si speranta ca poate face sex in seara aia. Nu e o scuza pentru el, tot e de cacat sa iti accelereze in depasire. Dar tot nu mi se pare ok ca un om ca tine sa se „laude” aici pe blog ca a umilit un copil care probabil de abia stie cum il cheama cu buletinul in mana.
Probabil am eu pl mica, csf, ncsf.
eu greșeam de fapt. excelent.
Este fascinantă gena acestui popor de cocleți din care fac și eu parte.
Aș pune brandul de țară,, furăm, dar și facem,,.
Deci gunoiul ăla a accelerat în depășire, Vali îl face coclet.
Apari tu @ VladM, nu omiți să ne spui că evident conduci mult etc și vezi doamne nu se vorbește așa, chiar nu înțeleg ce pula mea e greșit să faci coclet un gunoi.
M-am inflamat ceva pe perspectiva ta, nu mai târziu decât ieri împreună cu consoarta la volan, eram la un pas să ne spulberăm cu mașina din cauza unui gunoi care a accelerat în timp ce era depășit.
Tu ori nu realizezi ce se întâmplă pe o șosea, ori ai vrut doar să îl muiești un pic pe Vali.
eu: Nu e o scuza pentru el, tot e de cacat sa iti accelereze in depasire.
tu: eu greșeam de fapt. excelent.
eu: excelent, mă bucur că ne înțelegem.
Stii ca nu a zis nimeni ca ce face ala e ok, nu? Dar pe ala cu golful nu il stiu, nu e aici sa ii zic ca e de cacat ce face. Esti doar tu. Asa ca pot sa zic, cel putin in conceptia mea, unde gresesti tu.
Paco, probabil nu reusesc sa ma fac inteleg in scris. Mai incerc o data.
Problema mea nu e cu faptul ca Vali l-a facut pe ala coclet. Nu sunt politia sentimentelor, chiar ma doare in pula.
Problema e ca atunci cand dai de un d-asta, il injuri ca e prost (pe buna dreptate), dar in momentul in care validezi concursul de masurat puli descriind situatia cum a facut-o Vali nu faci decat sa ii validezi cocletului modul de a gandi.
Atat pot eu sa sintetizez, poate de data asta reusim sa ne intelegem.
Bine mă „istețule”, ia spune ce-ar fi trebuit să facă Vali. Să știm și noi când dăm peste un idiot ca ăla
conform lui Vlad, când ești in depășire și ăla accelerează, tu te bagi frumos la cutie și nu îi iei morții în pulă, că nu e frumos.
Probabil am uitat limba romana sau ceva ca vad ca nu reusesc sa transmit idei simple.
Tu nu i-ai luat mortii in pula. Daca ii luai mortii in pula era ok. Daca ziceai ca ai dat de un handicapat pe strada care accelera in depasire punand astfel in pericol viata lui, a ta si a celorlalti participanti la trafic si apoi il injurai de morti, raniti si de ce altceva mai vrei tu, era ok.
Dar nu.
Tu ai tinut sa amintesti ca ala „s-a dat la antrenor” si ca i-ai dat umilinta si ca trebuie sa se uite un pic pe net inainte sa se ia la intrecere cu sleeperul tau japonez! Si toate astea cu un coclet tanar.
E ca si cum eu m-as mandri cu faptul ca am mai mult respect pentru femei decat are Buhnici.