Situația la zi, vineri, 26mai

Doi ani i-a luat guvernului să semneze niște hârtii pentru un pasaj pietonal la Comarnic. Probabil va dura încă 4 să fie construit și n-o să-l folosească nimeni, că se vor arde becurile și va mirosi urât.

Eu aș face altceva: aș pune panouri și aș băga scrisorici în cutii poștare la toți comarnicenii, cu câteva fraze simple, scrise mare. Ar fi ceva de genul “chiar ai treabă în centru? chiar trebuie să cobori de pe deal cu mașina ca să cumperi de la magazinele alea 4 de pe DN? chiar în aglomerație ai nevoie de ceva de acolo? nu ai unde să o lași decât «oriunde după ce traverse DNul»?”. Atât. Uneori e nevoie doar de atât.


Aeroportul Brașov va fi inaugurat pe 11 iunie, cu un concert Ștefan Bănică jr, Raluk și Zdob și zdub. Veștea vrea să fie primarul Brașovului, probabil, altă soluție nu văd dezvoltatorii imobiliari ca să-și continuie proiectele stupide. Și de presă prietenă.

Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav va fi inaugurat în 15 iunie, cu un zbor al companiei românești Tarom. Un avion va decola de la Aeroportul Otopeni și va ateriza la Brașov, după care aeroportul Brașov va deveni funcțional. (sursa)

Încă una din Brașov: se vor cheltuit 35.000€ ca să aflăm unde se pot face spații verzi. Că ochii nu ne ajută și mai suntem și proști și nu știm noi exact unde se pot face spațiile astea. Sau poate greșim dacă vrem să facem un spațiu verde undeva unde s-ar preta un bloc.


Cumnatul lui Mircea Geoană a fost condamnat la 6 ani închisoare. Nu ai cum să mai candidezi cu șanse reale în condițiile astea. Că ori știai, deci ticălos, ori nu știai, deci incompetent și nefamilist.


Amenzile astea ar trebui să fie procent din valoarea mașinii sau din salariul istețului. Că, la camionul ăla cu motor de 5-6 litri, 200 lei sunt nimic.

politist-amendand-camioneta

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

57 comentarii

  1. Lui Ciolacu îi e frică să fie premier și tu vrei să candideze la președinție?
    Aceiași oameni care aveau o problemă cu Băse președinte nu au acum o problemă cu Klaus monarh wannabe.

    Indecis. Tu ce zici?3019
    • Mie Klaus mi se pare ca abia asteapta pensionarea.

      Comentariu apreciat.701
    • Reîntoarcerea la catedră.

      Comentariu apreciat.561
    • NOU
      #4

      La ce profesor e Klaus nici nu mai știe 1/2 mv2!

      232
    • Eu zic ca sunt foarte foarte mari sansele, viitorul fost președinte sa se mute cam „definitiv” din tara dupa astea doua mandate, ori ceva post pe la vreo comisie ceva, ori asa „sa fie aproape de părinți”

      50
  2. Fara preoti la inaugurarea aeroportului? Nici macar un sobor de 15-20? Tztztz… Fara mici?Fara bere? Nici taierile de pamblici nu mai sunt cum au fost !!!

    Comentariu apreciat.569
    • Ca sa le faca in ciuda popilor, o sa vina sa inaugureze nevestele angajate Petrom ale politicienilor de la varful celor mai neasteptate partide din Romania. Sunt destule ca sa nu inceapa DNA o ancheta.

      117
    • soborul era ocupat. urmarea cu atentie „decolarea”.

      23
  3. Nu discut despre Geoană daca este prost sau nu este deștept, dar treaba asta cu vărul cumnatului e cam spinoasă… Câteodată nu suntem singuri de noi, darămite de cei de gradul unu…

    Indecis. Tu ce zici?1813
    • … deci de cumnat era vorba cand scria Daniel Morar alea alea?

      “ Candidat la prezidenţiale în 2009, Geoană îi promisese unui procuror, înainte de alegeri, că îi va oferi o mare funcţie în stat dacă protejează familia şi afacerile familiei şefului PSD.
      SRI a înregistrat această discuţie dintre Geoană şi procuror, apoi a alertat DNA-ul povestind cu lux de amănunte promisiunile şefului PSD. Procurorii DNA au mers la SRI, au ascultat discuţiile, apoi au deschis dosar penal. Însă, după alegeri, când Traian Băsescu a rămas preşedinte iar Geoană a pierdut, SRI nu a mai vrut să trimită la DNA înregistrarea. Totul pe motiv că „„softul a șters înregistrarea”. ”

      Comentariu apreciat.390
  4. Te vor intreba si pe tine de ce spre Bucuresti de ce nu folosesti trenul? Chiar trebui cu masina? :)

    Ala e orasul lor, ce vina au ca au trecut carele cu boi prin mijloc si pe acolo s-a facut apoi drumul national?

    Comentariu apreciat.1160
    • @adyzah: ai primit toate argumentele logice, ti-am dat exemple ca sistemul asta functioneaza deja in alte parti, dar tu o tii pe a ta si compari mere cu banane. E ok, nu are rost. Cheers!

      022
    • Nimic nu-mi fute dispozitia decat atunci cand citesc ” e un sistem care funcționează f bine in tarile nordice”, sau in Suedia se face asa, Danemarca e asa, nu e ca la noi..” Guess what? Nu suntem tarile nordice, suntem mitici in Balcani. Daca ceva funcționează bine intr-o țară nu inseamna automat ca va funcționa peste tot la fel de bine. De ce nu se iau si aia din Vietnam, Laos sau Cambodgia dupa tarile nordice?

      55
    • @Adrian suntem mitici in Balcani, dar ar trebui să aspirăm măcar la civilizația ”țărilor nordice”. Cultural suntem mai apropiați de ei decât de Cambodgia, Laos sau Vietnam.

      01
  5. Total de acord la partea cu amenzile. Doar o observatie: Raptor-ul ala are motor de 2 litri daca e din 2019 sau 3 litri daca e 2022. Nu ama auzit sa aiba motor nici macar apropiat de 5-6 litri.

    Indecis. Tu ce zici?284
    • @bogdan b Se importă într-un număr considerabil anual mașini din US. Am văzut mai mult de un Raptor 5.2 în București. Am văzut și Dodge RAM.

      Întradevăr, modelul din poză nu este nu este de US, că ar fi avut elementele alea refectorizante obligatorii în US pe toate aripile.

      94
    • Eu sper că voi trollați cu ”amenda în funcție de mărimea mașinii sau a salariului”. Că altfel, sunt șocat de unde le tot scoateți.

      Indecis. Tu ce zici?1929
    • @adyzah daca valoarea impozitului si a asigurarii tin cont de anumite criterii (cilindree, varsta, domiciliu, vechime si ce o mai fi) de ce nu ar fi si la amenzi la fel?

      Indecis. Tu ce zici?219
    • @bogdan tu plătești mai mult la motor mare pentru că se presupune că poluează mai mult. De aia, cele electrice nu plătesc impozit (din ce știu eu). Asigurarea variabilă este modul de protecție al unei firme care-ți va da ție bani în caz de ceva (de aia contează istoricul, vârsta, valoarea mașinii, poate chiar zona, în funcție de trafic, etc).

      Dar dacă tu parchezi pe loc de handicap, ce importanță are că ești milionar cu bmw sau distribuitor pizza cu fiat panda? Chiar nu realizați diferența și cât de greșit e ce ziceți voi?

      Indecis. Tu ce zici?1831
    • @adyzah Daca amenda nu este proportionala cu salariul, atunci e doar un mic inconvenient si poti deja sa platesti in avans primaria cu 200 * 30 pe luna si aia e. (Nu stiu daca legea le permite sa faca mai mult inafara de a da o amenda).

      126
    • @Adyzah eu ma refeream la toate amenzile de circulatie, nu doar la cele de parcare pe locul de handicap. Si nu, nu vad nimic gresit ca amenzile sa fie corelate cu veniturile sau cu valoare masinii, sistemul asta este utilizat de ani de zile cu succes in tarile nordice.
      Scopul amenzii este ca valoarea acesteia sa te determine ca data viitoare sa te gandesti de doua ori daca vrei sa incalci legea. Daca tu ai masina de 200k€, o amenda de 40€ nu reprezinta nimic.

      204
    • @adyzah,

      Cred ca un profesor se va gandi bine daca mai e cazul sa parcheze masina aiurea pe trotuar dupa ce plateste o amenda cat 5-10% din venitul lui pe o luna fata de Dorian P. care lasa atat bacsis la pensat…

      105
    • Ăla bogatul deja plătește impozit mai mare pe ce câștigă, pe proprietăți, etc. Dar conceptul de a fi pedepsit în mod diferit mi se pare greșit.

      Nu vreau să sune ca o jignire, dar citind chestiile astea, mie îmi vine în cap doar celebra ”mânie proletară”.

      Există, evident, și posibilitatea să fiu eu ăla defect.

      Indecis. Tu ce zici?1732
    • @adyzah hai sa te mai intreb ceva: impozit pe venit platesti in valoare absoluta (o suma fixa toata lumea), sau procent din venit? Dar CAS? Dar CASS? ;)

      115
    • @George, un sistem corect după mine ar fi penalizările la repetarea contravenției. 25% în plus la fiecare pas. Profesorii ar ceda după prima amendă, la bombardierii cu bani ar dura mai mult, dar cred că s-ar plictisi și ei de aruncat cu banii după a zecea amendă. Dacă pleci de la 300 lei, la a zecea ajungi la 2800. Nu doare, dar tot pișcă puțin.

      158
    • @bogdan, nu ne înțelegem, eu vorbesc de una, tu spui de alta.

      Uite o sugestie. Fiecare greșeală în lucrările copiilor la examene este taxată diferit. Săracilor li se scade un punct per greșeală. Cei care au părinți bogați sunt taxați cu 1.5 puncte. Părinții oricum au bani, se vor descurca în viață. Merge?

      Indecis. Tu ce zici?1319
    • @Adyzah nu, nu merge, te-ai dus in balarii si aberezi, sorry :)

      Indecis. Tu ce zici?228
    • @adyzah la ultimul punct, despre taxarea copiilor, și tu o iei un pic pe arătură. Aici greșește copilul într-un mediu academic, nu părintele. Înțeleg de ce ai forțat comparația, dar e un pic absurdă.

      În schimb, dacă acel copil s-ar pișa pe ele de reguli de circulație din mașina lui de 150k, cred că ar fi disciplinat mai bine de părinte dacă ar fi amendat în funcție de valoarea mașinii*

      Ești un pic naiv și la partea cu faptul că cei care au bani sunt taxați mai mult. Cu cât ești mai bogat, cu atât ai mai multe instrumente de a fenta sistemul de taxe. Cineva cu salariu de 10000 lei/lună plătește mai multe contribuții într-un an decât un milionar în euro. Milionarul va trăi pe credit dat pe baza asset-urilor care sunt oricum pe diverse entități și contabilii vor lucra full time să găsească loopholes.

      176
    • @adyzah încã una cã nu mã pot abtine: ai remarcat ca amenzile „moderne” (GDPR etc) pentru companii sunt in functie de cifra de afaceri si nu in in valoare fixa? Ca una e sa dai o amenda de 1,000€ unui SRL de cartier, si alta e sa dai aceeasi amenda Amazon sau Google.

      93
    • @bogdan, poate exagerez, dar chiar aberez? Privește de undeva de sus, fă abstracție că într-o parte sunt copii, în alta sunt adulți. Este același principiu: penalizarea în funcție de statutul social. Și, OHO, se poate – și se face – și invers, gratificarea în funcție de statutul social. Cu aia nu suntem de acord, pentru că acolo PIERDEM noi ăștia mai pârliți (myself included)

      713
    • Cam ăsta e nivelul de minte de care dispuneți. Ceva spre zero. Dar sa-mi bag pula că sunteți doxa pe orice domeniu.
      Sunt din clanul zburatoarelor, am luat de la vărul primar un Lamborghini să mă plimb și am parcat ca un bou bronzat.
      Nu am venituri, că nu îmi place munca.
      Cum calculați băi deștepților cuantumul amenzii ?
      Mă refer la parcare. Unde vine ăla și în funcție de țară te taxează pentru parcat ca vita sau depășit ora de parcare. Ce dracu consumați constant de vă vin idei science-fiction ?
      PS. Da, știu că ați citit știrea aia cu ceva coios de prin țările de nord care a depășit limita de viteză și l-au taxat ăia la amendă conform veniturilor.

      Indecis. Tu ce zici?1918
    • @bogdan, păi, mă scuzi, vorbeam de persoane, nu te du pe companii. Și la o adică, uite, ți s-a făcut dreptate. Acum, ăla cu bani, șeful de la compania mare, va plăti.

      44
    • NOU
      #33

      @adyzah – de ce impozitul pe casa ține cont de suprafața imobilului? De ce nu este o sumă fixă pt toată lumea, la fel ca amenda? Deja ai plătit taxe când ai cumpărat-o/ai construit-o.

      103
    • @adyzah „vorbeam de persoane, nu te du pe companii”

      Ok, altă comparație forțată. Dar spune-ne te rog dacă la nivel de companii ți se pare OK tipul de amendă pentru tipul de contravenție.

      23
    • Repost, wrong reply:
      @adyzah: ai primit toate argumentele logice, ti-am dat exemple ca sistemul asta functioneaza deja in alte parti, dar tu o tii pe a ta si compari mere cu banane. E ok, nu are rost. Cheers!

      55
    • @un_oarecare măi oameni buni, veniturile diferă, motorul mașinii e mai mare sau mai mic, casa e doar parter sau penthouse pe zece nivele. E normal să fii taxat de la situație la situație.

      Să parchezi aiurea E ACEEAȘI CHESTIE, fie că te cheamă adyzah sau Bezos. Aruncatul țigării pe geam e un gest la fel de jegos, fie că o faci din Bentley sau din Logan. Da, poate diferi amenda dacă arunci un pet în râu sau răstorni o cisternă de rahat, aici sunt de acord. Dar la fapte egale, consecințe egale. Liberte, fraternite, egalite, ce dracu!

      87
    • @bogdan no, prob. Cheers, dar cu vax ce ai avut? :)

      15
    • @Paco: go fish, man, you’re drunk! 🤣🤣🤣

      67
    • @bogdan Nu stiu ce argumente logice ati adus in afara de „asa fac altii”. Tu personal nu ai adus absolut niciun argument, dai doar exemple cum e pe nuj unde, de parca ar avea vreo relevanta. Asta putem face toti pana poimaine.

      E o masura socialista. Cu cat esti mai departe de valorile socialiste, cu atat aceasta masura devine mai absurda si in mod fundamental incorecta.

      95
    • @bogdan b – amesteci o taxa/impozit cu o amenda, care sunt chestii diferite. Un impozit este defenit in functie de valoarea bunul impozitat pe cand o amenda se calculeaza diferit. Dupa aia amesteci o persoana fizica la un loc cu una juridica, ceea ce iar sunt complet diferite.

      Da, am vazut ca exista acel sistem de amenzi sociale in Finlanda (si probabil in alte tari) asa cum exista si impozitul in functie de venit vs cota fixa. Daca la partea de impozit pe venit exista o discutie la partea de amenzi de circulatie mi se pare ca difera unghiul din care privesti, ce vrei sa rezolvi cu ele.

      Da, ai niste Victoras Micula care nu stau in loc de amenzi si ar perturba traficul din cauza asta insa reversul este toti somerii sau cei cu salariu minim pe economie ar plati 10-20 de lei si ar fii mai mult deca fericiti sa parcheze pe unde vor sau sa depaseasca limita pe aici pe dincolo, ca amenda e simbolica.

      Sper ca nu o sa vii sa spui ceva de genul „pentru saraci amenzile sa fie fixe insa pentru aia care au niste bani sa fie procent din venit” ca ar insemna discriminare pura sa aplici reguli doar pentru o categorie, nu?

      91
    • @nm.bradu si @Bigbear: imi vine sa raspund ca Paco, si sa spun ca intelegeti fix zero, luati din context doar ceea ce va convine si in rest: ochelari de cal. Nu are rost, pot sa fac “analiza pe text” un an, tot timpul veti gasi motive sa nu schimbam nimic in mocirla din jur pentru ca … motive.

      48
    • @bogdan b – Nu vrei tu sa te hotaresti la o idee si apoi sa o dezbatem? Vrei sa faci ordine pe strada sau vrei sa simta si cei cu venituri mai mari presiunea unei amenzi?

      Daca discutam de acea presiune atunci nu crezi ca oricum ea este pe cel amarat? Sa spunem ca minimul sa traiesti decent este de o mie de euro, ala care castiga 800 si ia amenda de 40 nu este mult mai afectat decat ala care face 8 mii de euro si plateste 400? Procentual este la fel insa ala cu 800 venit deja traieste prost, acum o sa traiasca si mai prost pe cand ala cu 8 mii oricum are mai mult decat nevoile de baza.

      Cum rezolvam asta, cine nu castiga sub un plafon (oricare e ala) sa nu mai plateasca amenzi?

      Ai spus mai devreme de impozite – de ce sunt legate de proprietate (casa, masina) si nu de venit? Daca eu castig o mie de euro si tu un milion, amandoi avem acelasi apartament eu sa platesc impozit pe el 50 de euro pe an si tu sa platesti 50 de mii, nu e mai corect asa?

      40
    • S-a rasturnat carul de ploști si pe topicul ăsta. Cuantumul amenzii trebuie să depindă în mod primar de consecințele care pot să apară, NU de venitul șoferului sau de valoarea mașinii. Da, știm că sunt privite mai nou doar ca vaca de muls pentru bani la buget, dar nu acesta este rolul social al amenzii. IMPOZITUL nu are rol punitiv, și este mult mai justificat sa fie corelat cu valoarea bunului. Sa nu mai spun de notele copiilor ?! Cum ati ajuns la aceasta extorsiune a unui degajament ? Dar FCK LOGIC ziseră ei în cor (cei care dau mânuțe roșii se simt cu musca pe căciulă). PLM n-ai cu cine.

      63
    • Trl. nope, amenda are rolul de a descuraja comportamentul antisocial. deci calculul lor ca procent din venit mi se pare absolut ok.

      altfel, o sa ii descurajezi sa parcheze pe trotuar doar pe saraci iar in final trotuarul va fi in continuare al masinilor si nu al pietonilor.

      48
  6. dupa cum am vz saptamana asta ca problema traficului din bucuresti erau profesorii, asa si problema traficului pe DN1 sunt comarnicenii

    Comentariu apreciat.340
    • Ce rost are creșterea amenzilor dacă nici pe astea mici nu trebuie să le plateasca?… pentru ca nimeni nu pune amenzi.

      61
  7. În Câmpina, nu ai cum să nu mergi cu mașina până la Pâine pe Vatră de pe Strada Republicii (imediat după intersecția cu Strada Valea Cândei, cum te târăști spre Predeal). Nu ai cum! E în top 10 pâine pe vatră.

    173
  8. …despre Mircea Geoană…”Că ori știai, deci ticălos, ori nu știai, deci incompetent și nefamilist. ”

    După părerea mea, nu-i cu „ori”, ci cu „și”:
    -știa, și e și ticălos și incompetent și nefamilist

    136
  9. Si cu toate astea, lumea iar va vota masiv aceleasi partide pe care le tooot voteaza de treijdeani..

    72
  10. Sa zici despre „Mihaela, dragostea mea!” ca ar fi nefamilist mi se pare o jignire nemeritata. Lasa-l prostanac, cum l-a binecuvantat Sfantu Ilici, fie-i tarana usoara in avans.

    121
  11. O sa razi dar eu lucrez acum la o lucrare pentru miroboloasa mea a doua comuna din Romania, ma intreaba proful de spatii verzi…si zic…aaaaaa
    Aaaa pentru ca aaaaa. Nu stim ce e a primariei si ce e privat, primaria stie? Probabil stie, dar stie primaria ce soluri sunt? Nu cred!
    De ce zic asta? Pentru ca recent au vorbit de cercetari pentru ape termanele si minerale…la Iasi, Miroslava..

    112
    • Fix acolo m-am gândit și eu: la dreptul de proprietate asupra terenurilor nu prea te ajută ochii.

      La tipul de sol, dacă e potrivit pt parc, nu m-am gândit, că-s jurist, nu geolog. :)

      81
    • E usor sa iei un maps sau alte programe si sa vezi unde era vegetatie si nu mai e…dar de ce nu mai e?

      Comuna cu pricina are 70% declarat teren Arabil, firme cu acest obiect de avtivitate? 4!

      20
    • AB, pedologie :). se cheama pedologie.

      12
    • Pedologia este o ramura a geologiei, așa cum botanica este o ramură a biologiei.

      20
    • Trl, aici e vorba de studiul tipurilor de sol. defintia pedologiei. ca e o ramura (extrem de speicifica) a geologiei e alt subiect. pe principiul tau puteam spune direct „stiintele naturii”.

      02
  12. Dacă e pasaj cu rampe pe care sa treacă cărucioare pentru copii, bicilete și persoane cu handicap, ok. Dacă e mizerie de “pasaj” doar cu trepte sa scăpăm de ne procurii de pietoni care îndrăznesc sa treacă strada prin localități.
    Localitatea nu e a pietonului cetățeanului sau turistului care își ceva veacul acolo, strada e a mașinilor este Deneul care trece ca cuțitu prin brânza de localitate. Oameni și administrații de brânză.

    21

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile