…de care am avea și noi nevoie:
1. Cuțitul care taie. Și care îți este adus din prima la masă. E o invenție minune, nu-mi dau seama cu au reușit, dar a mers să tai friptura cu el.
2. Perdeaua forestieră. Văzută peste tot prin Cehia și Germania, această perdea este alcătuită din copăcei de talie mică, se plantează, crește și oprește praful și zăpada să ajungă pe autostrada. O invenție absolut miraculoasă.
3. Semafoare cu timer pentru pietoni. Știu că unii dintre voi, mai ales miticii, sunteți convinși că așa ceva nu există în realitatea, dar le-am văzut la Oradea înainte de a bea.
4. Alarmă auto ecologică. În parcarea unui getrankemarkt, un cetățean lăsase geamul la mașină deschis. Ajutător, ca un român, am vrut să văd ce are de furat în ea, când brusc, am văzut alarma.
5. Tramvaie la nivelul străzii. Acest mijloc de transport din secolul 19 a preluat funcția pe care o avea leul sau lupul în antichitate: face selecție naturală. Nu te uiți pe unde mergi? Ghinion. Crezi că ești mai rapid sau te grăbești și nu știi să apreciezi? Ghinion. Ar trebui puse peste tot în București și prin orașele cu ardeleni.
6. Parcări supraetajate. Am văzut una la Oradea care nu exista acum 8 ani când locuiam acolo. Mi-am făcut curaj, am făcut o cruce în cerul gurii, m-am descălțat la intrare și am pătruns-o. Interesant, dar nu știu dacă ar prinde la noi, că a trebuit să las mașina acolo și să merg cam 200m pe jos până unde aveam treabă. Destul de mult.
da ce ma, la noi tramvaiele sunt mai sus decat strada ?
Vezi Arad, vezi Timisoara, vezi Cluj. Pe astea le-am vazut eu la nivelul strazii, poate mai sunt.
Sunt în groapă protejate de garduri să nu treacă mașinile pe linie. Metrou de suprafață, sanchi!
In Timisoara, trec tramvaiele Prin Piata Libertatii, care e pietonala si liniile nu sunt separate cu nimic, sunt la nivel. Deci, se poate.
dai un exemplu prost copiilor.
Sunt pline orasele din tara de semafoare cu timer pentru pietoni.
mai ales in alexandria…oricum cred ca acolo s-au inventat
Până și Slatina are naiba, semafoare cu timer!
Asta vroiam sa zic si eu, cel putin la Pitesti sunt cam toate
Zoso – you should get out more. Tramvaie pe asfalt cacalau, alarme biologice in toate satele romanesti, semafoare cu timer sunt si prin curțiile oamenilor… numa cu parcarea aia de hipsteri ne-ai impresionat. In ardeal brisca e ca si mersul pe bicla, (nu se uita niciodata – acasa), deci ni se rupe de cutitele alea tampe.
in Ardeal pe la munte fiecare are si brisca si toporisca la el cand merge in sat; acuma ca mananca sau nu la crasma/bodega e la alegerea fiecaruia, dar nu se impiedica ei de un cutitas neascutit.
Semafoare cu timer sunt si la Iasi.
Problema la cele din Iasi e ca atunci cand timerul a ajuns la zero, s-a pus verde la cel de masini. Si ghici ce? Te prinde masina pe trecere. In Bucuresti exista un buffer de cateva secunde.
Ma rog, eu nu m-as lauda cu semafoarele din Iasi inca. Mai au de lucru la ele.
Semafoare cu timer nu mai sunt la Iasi. Acum sunt semafoare inteligente puse de UTI care au bulversat tot traficul
Situatie identica la Galati. Aveam semafoare cu timer pana sa le scoata UTI, ca sa le puna pe alea „inteligente”. Care merg aiurea. Cand si pe unde merg.
@jules pai da, la Bucuresti cam e nevoie de buffer pentru ca acolo nu prea stiu soferii care e treaba cu codul rutier.
As eram si eu cand am adus VCR in 1990
Înainte de semafoare cu timer, în București ne trebuie semafoare care să meargă cât de cât.
Aș mai adăuga o invenție:
– capacul de canalizare la același nivel cu asfaltul de pe stradă.
Ion Mihalache, asfaltat inainte de algeri dar niciodata terminat. Guri de canal la juma de metru adincime marcaje total absente.
@Martha, mananicci ca*t ca e marcat tot bulevardul
Parcari supraetajate? In Cluj gasest relativ in fiecare cartier cate o parcare de genu plus in 1-2 in centru
Amice, cred ca confunzi cuvantul „relativ” cu „aproximativ”
„(…)2. Care are o valoare dependentă de anumite condiții, de un sistem de referință etc.; evaluat, determinat cu aproximație; condiționat, limitat, variabil. ” Din dexonline.
Anca inchide dictionarul ca nu e pentru tine
Din cate imi amintesc sunt vreo 4 parcari in CJ:
-una langa primarie- care e facuta in batjocura
-una in Manastur dar poti intra numai cu abonament lunar daca bine imi amintesc
-piata Mihai Viteazu
-piata Marasti
Urmează în Timișoara o parcare supraetajată cu 900 de locuri:
http://www.tion.ro/in-ansamblul-mixt-openville-au-inceput-lucrarile-la-parcarea-supraetajata-cu-peste-900-de-locuri/1821974
La Pitesti sunt semafoare pt pietoni cu timer de cand eram elev la liceu, acum vreo 8-9 ani. Da, in fieful pesedeilor.
N-am inteles faza cu tramvaiele.
E ok, avem rabdare pana intelegi.
Nici eu.
Aha, nu vrea nimeni sa explice ce-a inteles el, ca sa nu se faca de ras.
Lasa ca si in Dr Taberei…. Aa, wait, acolo nu merge nimic.
Cum sa nu mearga nimic?! Dar metroul???
Parcari supraetajate la Cluj sunt cel putin 4 si vreo doua in stadiu de proiect. Nu stiam sa fie vreo ratitate…
Nici Suceava nu sta rau. Sunt exact cu 4 mai putine ca-n Cluj.
mai exact … 7 plus unul in constructie
https://primariaclujnapoca.ro/parcari/parkinguri/
tare faza cu suceava ..
Și mai ai și aplicație de mobil care-ți arată în timp real câte locuri libere sunt în fiecare parcare.
Atunci cand romanul descopera ca mai exista si alte tari… apar astfel de articole. Semafoarele cu timer exista si in UK, Irlanda, Irlanda de Nord, Germania, Spania si Italia. Sunt rare, dar sunt
îți scapă ironia absolut deloc fină din articol?
Ai trait si prin Oradea? Uite ca pe asta n-am stiut-o.
dap https://zoso.ro/about-me/
Oradea, am auzit că a înflorit. Cum îl chema pe primaru ăla minune? Ce s-a ales de el?
infloreste in continuare … Ilie Bolojan … https://bolojan.wordpress.com/
Se roaga astia de el sa candideze la sefia PNL ca daca nu e bataie intre Busoi si Orban si e clar ca partidul moare (de tot) cu oricare din astia 2 politruci.
Prin Graz tramvaiul opreste daca stai ca vita indiana pe linie.
Ca ai mers 200m de la parcare deja e destul de grav, dar ai mai si platit?
Alarma nu e chiar eco – are consum mare si produce mult … deseu.
Da, dar este eficienta. Se declanseaza de la distanta, nu este nevoie sa te apropii de masina. Banuiesc ca iti citeste intentiile. Oricum, nu se preteaza in Romania, la cati maidanezi umbla liberi.
Avem parcare supraetajata si in Brasov, langa star si spitalul Militar.
Este umpic cam ingusta pentru ceva mai mare cred( eu am un Astra G, deci cam incap), dar este cu plata si masinile tot pe locurile de taxiu de la militar su pe trotuar isi fac veacu….
umpic…
am vazut si pe la noi de astea.
O tehnologie care nu e prin R: dreapta+capitalismul pur!
Au sa zica multi ca PNL. Nu bre, aia nu e dreapta. E stanga de factura occidentala, e socialism vestic. Iar kktul de ‘economie’ din tara nu e capitalista. Nu exista initiativa privata/taxare mica/cerere-oferta. Exista doar afaceri cu statul, taxe si controale deci mita. E doar stanga si economie post-socialista peste tot. Romanashul nici nu stie ce-i aia conservatorism adevarat. Pt pensionarul de la bloc conservatorism o fi sa te lamentezi ca ce bine era pe vremea lui Ceasca: aveai unde sta (si la munca, si acasa), aveai ce manca maica!
1 exista si in bucuresti parcari supraetajate, in mare parte tin de diverse malluri, dar daca aplici faza cu 200 de metri nu mai e nici o problema. ah, si mai e aia de langa marele stadion. inca nu e data in folosinta :)).
2 acum stim ca zoso e al treilea motiv, dupa vreme si arbitri, pentru care pierde nea mircea.
3. Semafoare cu timer pentru pietoni.
Asa erau si in Iasi. Au fost inlocuite cu semafoare „inteligente”; cica se prind de traficul din zona si isi schimba culorile(eu nu cred UTI in stare sa implenteze asa ceva).
5. Tramvaie la nivelul străzii.
In Iasi sunt 13 linii de tramvai si peste 95% dintre acestea sunt la nivelul strazii(cred ca doar pe Calea Chisnaului nu e asa). Asta face ca aprope zilnic tramvaile sa fie implicate in accidente rutiere (https://www.youtube.com/watch?v=dSDSv_ZwLSg). Vatmanii in Iasi cred ca au jucat prea mult Carmageddon in copilarie si confunda UNEORI realitatea cu lumea virtuala.
7.Centura completa cu pasaje la intersectiile importante si 2 benzi pe sens.
De vazut in Oradea.
MINCINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ya, și unde au lasat sensuri giratorii, toată treaba se duce pe plua.
Acu o săptămâna am venit pe acolo, a fost mwe la urcarea pe centura dinspre Bors, la primul si la al doilea sens giratoriu dupa aia (langa Omv si la intersectia catre Santandrei)
Eram cu motocicleta, daca eram cu masina…cred ca tot acolo eram si acum.
In rest, aia cu pasarelele a fost geniala, recunosc.
Aștept un contraexemplu la centura Oradiei de la noi din țară.
Sensuri giratorii tot prostul face.Cu ce ar fi putut schimba sensurile giratorii dacă nu cu pasaje?Și alea costă în plm, că Timișoara are un rahat de centură.Dacă treci pe acolo te întrebi dacă este drum județean sau chiar o fi centură.Ce să mai zic de pasaje.kkt.
Inventii si photoshop. Da, poate chestii de genul asta o sa existe dar peste 10, 20 de ani. La multe din ele nici Elon Musk nu viseaza.
Hai in Iasi Zoso sa vezi ca avem si noi tramvaie la nivelul strazii, cat despre semafore avem unele „inteligente” care uita sa mai ofere prioritate pietonilor prin comutarea pe verde, good for drivers
Au și ei cretinii lor. Uite aici o probă
https://www.youtube.com/watch?v=Ff9nM0dVhUE
Oare cum ar circula tramvaiul in București pe Bd. Timișoara daca tramvaiul ar fi la nivelul străzii, adică o banda in plus pentru șoferi.
Povestește-le copiilor despre parazăpezi. Cred că mulți au și uitat de ele.
La fel m-am minunat si eu cind am vazut in Olanda tunel numai pentru biciclisti:
https://www.google.de/maps/@51.8271778,4.5078668,412m/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3?hl=en
Bre… #1 nu-i cutit de steak. #justsayin’
3, 5 și 6 sunt poze din Oradea
nu pot să cred! adică autorul minte?!?!?!
Nu minte.Doar că nu ține minte.
Alarma ecologica era portabila in caz de nevoie ?
Constanta are semafoare cu numere pe ele de peste 10 ani.
In Bacău au semafoare cu timer, lejer cam 60 sec stai la unul. Doar în centru au.
Au fost semafoare cu timer si-n Bucuresti, acu mai multi ani, dar au disparut la un moment dat.
Asta cu tramvaiul e cu doua taisuri. Anul trecut, de sarbatori, in Debrecen au pus targul intrece cele doua linii de tramvai. Daca le leganai putin de le Glühwein, ala erai.