50 de ani de la inventarea centurii de siguranţă

Volvo sunt foarte mandri de ei. Si pe buna dreptate. Centura de siguranta e una dintre cele mai importante inventii ale omenirii.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

9 comentarii

  1. …si inca murim pe capete ca fraierii. Probabil avem nevoie de inca 50 de ani sa realizam ca trebuie purtata. Btw, mai exista emisiunea „Reflectii Rutiere” ? :)

    00
  2. inventie utila, dar nu ne spune nimeni din cei autorizati, de ce centurile difera ca performante de la o masina la alta si cine le omologheaza pe cele neperformante.

    00
  3. @blink: Da mai exista, din pacate sub alt format : Stirile de la ora 5 de pe PROTV sau majoritatea stirilor din timpul zilei.

    00
  4. Stiati ca inainte sa instaleze Volvo centura pe masini, se credea ca esti mai bine protejat in caz de accident, daca poti sa zbori liber prin masina ? :D

    00
  5. Ca de obicei, invenţiile geniale sunt lucruri simple…

    Din păcate trăim într-o ţară de experţi în tot şi toate. Îmi amintesc odată un agent de la o firmă de distribuţie a pierdut controlul volanului, a ieşit în decor, s-a dat de câteva ori peste cap cu maşina, a căzut din maşină şi a ajuns în spital cu oase rupte, plămâni perforaţi, etc. Iar colegul meu îmi spunea că uite, vezi, dacă purta centura de siguranţă acuma era mort. La care simt ca încep să-mi iasă aburi pe urechi! Cum pm poţi să spui aşa ceva? Maşina era întreagă, tabla bine zgâriată şi uşor deformată. Dacă avea centură tipul cel mult se pişa pe el de frică dar scăpa fără nici o zgârietură. Aşa a fost spart tot şi a avut un noroc fantastic că după ce a fost aruncat afară din maşină n-a căzut maşina peste el, că-l făcea poster. Dar ce să-i faci, sunt destui care cred că se ţin ei mai bine de volan decât îi poate ţine centura. Deşi ştirile de la ora 5 au deja ani vechime, ăştia n-au văzut că în caz de accident cel mai rezistent os, cel al piciorului, se rupe ca un băţ de chibrit! Iar cei care realizează ştirile de la ora 5 n-au nici un interes să le prezinte astfel încât să aibe şi o valoare educativă, fiindu-le frică să nu rămână fără subiecte dacă publicul devine mai educat.

    00
  6. NU INTELEG DE CE VOLVO ! doar pentru ca e usor sa dai copy paste la un articol ???
    Centurile de siguranta montate pe scaune au fost inventate prin 1800 de englezul Sir George Cayley, un pionier al aerodinamicii. In aviatie, cel care a folosit prima data o centura de siguranta a fost un francez …
    Wikipedia spune si ea la fel: @Seat belts were invented by George Cayley in the late 1800s, though Edward J. Claghorn was granted the first patent (U.S. Patent 312,085, on February 10, 1885 for a safety belt).[13]

    American car manufacturers Nash (in 1949) and Ford (in 1955) offered seatbelts as options, while Swedish Saab first introduced seat belts as standard in 1958.[14]

    After the Saab GT 750 was introduced at the New York motor show in 1958 with safety belts fitted as standard, the practice became commonplace.[15]@ Unde este volvo ???
    faptul ca volvo au introdus-o ca dotare standard , a fost mai mult o decizie de marketing . muuuult mai tarziu, prin anii 80, utilitatea centurii a fost demonstrata si acceptata de producatorii de autoturisme …

    00
  7. @yoz: am ajuns la concluzia ca asa e, in 0.1% din cazuri. totusi prefer sa fiu de partea cu 99.9% asa ca port centura intotdeauna :)

    00
  8. 7. centura:
    au fost primii care au inventat centura in 3 puncte care e mai eficienta decat aia in 2 a lui saab sau ford

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube